מעלות - מעלות
מעלות 6-9-12
ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירויח
בפרשת השבוע אנחנו רואים נקראת פרשת התוכחה או פרשת הקללות. ותמיד אומרים אותה לפני ראש השנה. למה יש בה צ"ח קללות 98 קללות. בעצם זה שאומרים את זה לפני אז זה נחשב כאילו עברנו אותם, כאילו קיבלנו אותם, אז לכן אומרים אותם לפני בשביל שתכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה.
אבל באבן עזרא כתוב, על הפסוק "יולך ה' אותך ואת מלכך אל גוי אשר לא ידעת אתה ואבותיך ועבדת שם אלהים אחרים עץ ואבן", האבן עזרא אומר, ועבדת שם - ולא יועיל לך שם רק תהיה לשמה, כל רואיך ישומו - ישתוממו, כל התוכחה כל מה שנאמר פה זה בשכר של מצוות ובעונש של עבירות, אם שומעים בקול ה' כל הברכות שכתובות בפרשה יתקיימו, אם חלילה עוברים עבירות כל הקללות שכתובות בפרשה יתקיימו. וזה דבר נפלא מאד, וזה דבר נורא מאד, ואיפה נמצא כדבר הזה בכל הבריאה כולה, שמעשי האדם גורמים לברכות או לקללות. כל זה נמצא רק בעם ישראל.
כשמביטים על עם ישראל רואים מיד שיש חימה שפוכה עליהם ומזה יכולים לראות שזה דבר ה'. הרי רואים כל הסוד של שכר ועונש, רואים מפה כבר את הבורא יתברך, אין עוד עם כמונו בכל העולם מפוזר, אלפי שנים בפיזור בכל מקום, מופרדים זה מזה, ומקצה העולם ועד קצהו, אין זאת כי יד ה' עשתה זאת ובפרט שה' התריע ואמר מראש, וכבר כתב הרמב"ן זללה"ה על כל פרשת האזינו, שאם היה חוזה בכוכבים כותב את פרשת האזינו, והיה מגיד מראשית מה יהיה באחרית, היה ראוי להאמין בה מפני שנתקיימו כל דבריה ולא נפל דבר אחד. גם אם חוזה בכוכבים היה כותב את זה מראש, כיון שנתקיימו כל דבריה ולא נפל דבר אחד היה צריך להאמין בה, בשירת האזינו, כל שכן שזה נאמר לנו מפי משה נביא ה' בשם ה'. אז ודאי שאנחנו רואים שהכל מתקיים בנו.
וזה פלא שאנחנו רואים אותו בכל יום, ודוגמא לזה כותב המחבר, שבמדינה קטנטנה בליטא שמספר אזרחיה הוא אולי מיליון, אומה כמעט בלי שפה, אומה פחותה ובזויה, רועי בקר בני רועי בקר, והם גם הם בתוך המדברים אודות העם הישראלי, ז"א מלעיזים ומדברים סרה בעם ישראל, הרי דבר זה ממש ללא ביאור, כל העולם מתרתחים והם באחד, כל העולם עצבני רק על העם היהודי. כל העולם טוחן רק את העם היהודי, אין חדשות שנפתחות בעולם בלי ישראל. איך זה יכול להיות? זה לא הגיוני, יש מעצמות שלא נזכרות, יש מדינות גדולות, לא זוכרים אותם בכלל, אבל ישראל - בכל החדשות. כל רגע כל הזמן כל החיים אלפי שנים. זה דבר שהוא ללא ביאור. ומה אומרים אנשי ליטא? יהודי ארור, כל הזמן קללות בפיהם, בתוך כל השנאה הארסית כלפי היהודים שיש באשכנז, נמצא שמה כומר אחד שאומר שהוא מוסר את נפשו בשביל עם ישראל, ואמנם גם זה חסד ה' יתברך ונפלאותיו, ולמעלה מדרך הטבע, שעומד אחד גוי כומר מכולם ואומר אל תגעו בעם הזה שהבורא עולם בחר בהם. אז עומד אחד, "צדיק" במרכאות בסדום, וצועק, אסור לדבר נגד העם הזה כיון שהעם הזה נבחר ע"י בורא עולם. זה אחד מדבר כך, מה זה אומר? שהדברים שהוא אומר לאמיתם, גם הם מכירים את הדברים, לא יכולים לסתור את דבריו, אבל בודים כל היום בלבולים ושקרים ומזימות על היהודים ועלילות דם שישראל ש וחטים ילדים של הנוצרים ולוקחים את הדם ומערבבים עם מצות של פסח וככה הם אוכלים מצות, וכל מיני קשקושים ועלילות בשביל להרוג כמה שיותר יהודים. אין גבול לשקרים שאומות העולם ממציאים. וכל מי שיש לו מח בקדקדו צריך לשחוק עליהם. אבל מזה רואים שיד ה' בענין, יד ה' בענין. איך יכול להיות שכולם מעלילים עלינו עלילות?
הגאון רבי אהרן בקשט זצ"ל הי"ד אמר דבר נפלא, בכפר של גויים דר שם יהודי אחד ולא רצה שהילדים יהיו להם שום קשר עם ילדי הנכרים. וגער בילדים שלו, וייסר אותם, ולא הועיל כלום. לא עזר מאומה שהיהודי יצליח להרחיק את הילדים שלו מהחינוך של ילדי הגויים. ומה שהסביר להם לא הועיל. מה עשה? פעם בא לבית של השכן הנכרי ואמר לו היהודי, תדע לך, הילדים שלי מוכים בשחין, וכל גופם מלא בזה והמחלה הזאת מדבקת ואני לא רוצה שהילדים שלך יתקרבו, מה קרה, יותר הילדים של הגוי לא התקרבו לילדים של היהודי, כי האבא שלהם הפחיד אותם שהם מוכים שחין. אומר על זה הרב אהרן, אומר ככה עושה הקב"ה לעם ישראל, מרוב שהקב"ה אוהב אותנו ואומר לנו לא להתחבר עם הגויים, לא ללמוד ממעשיהם, לא להדבק אחריהם, כיון שכתוב "ויתערבו בגויים וילמדו מעשיהם", ואז ממילא יש קטרוג על עם ישראל ואז יש פרשת הקללות, מה עושה הקב"ה? פשוט מאד משניא את ישראל בעיני הגויים, נתן בליבם לשנוא עמו, בשביל שלא יהיה חיבור. כיון שישראל רוצים להדבק בגויים, מה עושה הקב"ה? עושה הפרדה. באיזה דרך? נותן שנאה בגוי לשנוא את היהודי להעליל עליו עלילות, העיקר שיהיה מרחק, כי ה' אמר "הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב", אנחנו עם סגולה שונים מכל אומות העולם, לנו יש מטרה בעולם, אנחנו צריכים ללמוד תורה ולהפיץ אותה בכל העולם כולו. "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים, לא מציון תצא טמבלויזיה ולא פייסבוק ולא טוויטר ולא חרית, זה הם מביאים אלינו, במקום שאנחנו נוציא אליהם את התורה שלנו ושהם ילמדו מאיתנו, אנחנו עוזבים את התורה שלנו ולומדים מהם, אז איך לא יהיו קללות?
אז לכן הקב"ה עושה חסד.
אתם אומרים כל פעם במלוה מלכה בהבדלה, אתם אומרים "המבדיל בין קודש לחול ובין אור לחושך ובין ישראל לעמים, כמו שיש הבדל בין אור לחושך, ותמיד ההבדל הוא קבוע, 13 וחצי דקות, 18, 20 לפי שיטה כזו או אחרת, אבל תמיד בין אם זה קיץ או חורף, תמיד בין הערביים זה זמן קבוע, המבדיל בין אור לחושך הוא המבדיל בין ישראל לעמים, ז"א חייב להיות תמיד הפסק והבדל בין ישראל לעמים בדיוק כמו בין אור לחושך. ז"א אין מצב שהאור יהיה על חשבון החושך, ואין מצב שהחושך יהיה על חשבון האור, תמיד יש פסק זמן קבוע.
מה קורה כשהקב"ה רואה שישראל מתקרבים יותר מידי לגויים או הפוך? אומר על זה הרב ברייש זצ"ל אב"ד דציריך, אומר, ישראל נמשלו לאש, אש דת למו, הלא כה דברי כאש אמר ה', הגויים נמשלו למים - המים הזידונים, אש ומים זה שני אויבים, הם לא יכולים להתחבר יחדיו, אם האש חזקה היא תאדה את המים, אם המים רבים הם יכבו את האש. אין מצב שאש ומים יהיו ביחד, חוץ מהשמים שזה אש ומים, לכן עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו, אבל פה בעולם הזה אש ומים לא יכולים לדור בכפיפה אחת. אבל אם יש סיר מבדיל בין האש למים, האש למטה המים למעלה, אבל יש מבדלת - הסיר, אז האש תורמת למים, האש יש לה צבע למים אין צבע, לאש יש חום, למים אין. האש מבשלת והמים מקבלים כל דבר, אבל המים אין להם מצד עצמם כלום, האש תורמת למים, התרומה של האש למים זה בתנאי שיש מבדלת. אנחנו יכולים לתרום לכל העולם כולו בתנאי שיש הבדלה בינינו לבין הגויים, אם לא - אם תסיר את ה' מה יקרה, המים יכבו את האש. ידם של הגויים תהיה עליונה עלינו ולכן אנחנו תקועים בגלות כבר אלפיים שנה, בגלל החיבור שלנו לאומות העולם. ויש בינינו שנאת חינם, שנאת יהודים את יהודים, ואהבת ישראל לגויים, על הגויים מלמדים זכות ועל היהודים מקטרגים ומלמדים חובה. ובפרט מדברים נגד בבת עינו של הקב"ה, נגד לומדי התורה, שה' אמר מאז שחרב בית המקדש, אין לקב"ה אלא ארבע אמות של הלכה, אוהב ה' שערי ציון - שערים המצינים בהלכה, מה יש לקב"ה נחת בעולמו? כשעם ישראל יושב ועוסק בתורה שלו, בשביל מה הוא נתן את התורה במעמד הר סיני? בשביל מה הוא הוציא את ישראל בכלל ממצרים ואמר למשה, תעבדון את האלהים על ההר הזה, כל מה שאני מוציא אתכם ממצרים זה בשביל שתקבלו את התורה. רק בשביל זה, ואם לא תקבלו את התורה אני מחזיר את העולם לתוהו ובוהו, שנאמר "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי". לכן התנה הקב"ה תנאי במעשה בראשית ואמר, יום השישי ויכולו השמים והארץ וכל צבאם, מה זהיום השישי? יום השישי בסיון יום מתן תורה חג השבועות, אם ישראל יקבלו את התורה ביום השישי בסיון, אני מקיים את העולם. אם לאו - אני מחזיר אותו לתוהו ובוהו, שנאמר יום השישי אם לא ויכולו השמים והארץ וכל צבאם, אני מבטל את כל העולם כולו. אין לי שום צורך בעולם בלי תורה. היו דורות עד מתן תורה שהקב"ה ביטל אותם בגלל שהם לא הלכו בארחות צדק. דור אנוש, דור המבול, דור הפלגה, כל אלה ניספו, למה? משום שלא הלכו בדרך שה' רצה. ולא היה להם הרבה מצוות, שבע, ושבע לא שמרו. אז הקב"ה אמר אין תועלת, לא בראתי את העולם בשביל שאנשים יעשו מעשי בהמות ויחיו כמו שהם רוצים בלי דרך ארץ בלי הבנה בלי שכל בלי להכיר את הבורא, בלי לדעת למה הם פה, בלי לדעת את ההמשך, מה העתיד שלהם, לשם מה נבראו, לזה לא בראתי עולם. לכן כשישראל הסכימו לקבל את התורה מה שלא הסכימו אומות הועלם, אמר הקב"ה אני מקים את העולם בזכותכם. אחרי שבחר אותנו ה' להיות סגולה מכל העמים וקרא לנו בנים אתם לה' אלקיכם, ואנחנו מברכים על ספר תורה, אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו רק את תורתו, ותורה ציוה לנו משה והיא מורשה רק לקהילת יעקב, אחרי כל זה אתם בוחרים בגויים ולא בי?? אתם זונחים את התורה והולכים אחרי הגויים, מחקים אותם, לומדים מהם, מתדמים להם, מתנהגים כמותם, מעריצים אותם, מלמדים עליהם זכות ועל מי שלומד תורה אתם מבזים אותו ואתם מקטרגים עליו ומכנים אותו בכינויי גנאי? איך יתכן דבר כזה? ואח"כ שואלים למה יש קללות. כל זה כתוב בקללות. יש ברכות ויש גם קללות, אם שומעים בקול ה' זוכים למה? זוכים לברכות, אבל אם לא - אז יש קללות. לכן אני לא רוצה להקריא את כל הפרשה, אבל היא מתחילה, "והיה אם שמוע תשמע בקל ה' אלקיך לשמור ולעשות את כל מצוותיו אשר מצוך היום ונתנך ה' עליון על כל גויי הארץ", אתה למעלה מהם, אני נתתי לך את המעלה הזאת, אתה הבן שלי, בני בכורי ישראל, אני בשביל זה הכיתי את המצרים, הראיתי לכל העולם איך אני מוציא את הבנים שלי, מוציא גוי מקרב גוי, במסות באותות במופתים, ביד חזקה, כל זה למה עשיתי? שתקבלו את התורה.
אז ה' נותן אותך עליון על כל גויי הארץ, ובאו עליך כל הברכות האלה והשיגוך, מתי? כי תשמע בקול ה' אלקיך. מה היו הברכות? ברוך אתה בעיר, ברוך אתה בשדה, ברוך פרי בטנך ופרי אדמתך ופרי בהמתך, לא יהיה עקר ועקרה, כולם יהיו בריאים, תהיה ילודה יהיה פריה, יהיה הצלחה יהיה עושר, יהיה הכל, ברוך תנאך ומשארתך ברוך אתה בבואך ברוך אתה בצאתך, יתן ה' את אויביך אחמדניג'ד ואסאד וערפת וכל מי שיש בעולם, כולם יתן הקב"ה את אויביך קמים עליך ניגפים לפניך בדרך אחת יצאו אליך ובשבעה פנים ינוסו מפניך, יצו ה' את הברכה באסמיך ובכל משלח ידיך, וברכך בארץ אשר ה' אלקיך נותן לך, מתנה זה, יקימך ה' לו לעם קדוש כאשר נשבע לך, מתי? כי תשמור את מצוות ה' אלקיך והלכת בדרכיו, וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא אליך ויראו ממך, כל העולם יפחד ממך, והותירך ה' לטובה לפרי בטנך ופרי אדמתך על האדמה אשר נשבע ה' אלקיך לתת לך, יפתח ה' לך את אוצרות הטוב את השמים לתת לך מטר השמים לפחות כמו בשויץ ולברך את כל מעשה ידיך והלוית גויים רבים ואתה לא תלוה, ונתנך ה' לראש ולא לזנב, לכן אומרים בראש השנה שנהיה לראש ולא לזנב, והיית רק למעלה ולא תהיה למטה, כל זה - כי תשמע אל מצוות ה' אלקיך אשר אנכי מצוך היום לשמור ולעשות, ולא תסור מכל הדברים אשר אנכי מצוכם היום ללכת אחרי אלהים אחרים לעבדם, דירבלק שלא תלך אחרי הגויים. ברגע שתלך אחרי הגויים מיד אחרי זה כתוב "והיה אם לא תשמע בקול ה' אלקיך לשמור לעשות את כל מצוותיו וחוקותיו אשר אנכי מצוך היום, ובאו עליך כל הקללות האלה והישיגוך, בדיוק הפוך, ארור אתה בעיר וארור אתה בשדה ארור פרי בטנך ופרי אדמתך .... ישלח בך ה' את המארה המגערת ווי ווי ווי עד עבודך אשר כלותך בדבר עד כלותו, ווי שחפת קדחת דלק ערעור חרב שדפון ירקון ירדפו אותך עד שיעבדו אותך השמים יהיו מלמעלה..... הארץ ברזל אין טל אין מטר אין יבול אין שום דבר, תהיה ניגף לפני, תברח מהם, מה זה? נבלתך תהיה למאכל לעוף השמים ולבהמת הארץ ואין מחריד, יככך ה' בשחין מצריך בטחורים גרב חרס, לא תוכל להירפא, יככך בשגעון בעיוורון, ווי איזה קללות מי צריך את זה? מי צריך את זה? זה לא נגמר. תשעים ושמונה קללות. או ברכות או קללות, מה המבדיל? אתה הולך אחרי הגויים או לא הולך. אתה רוצה להיות מובדל מהם או לא. לכן כל פעם שישראל מנסים להדבק בגויים הם יוצאים עליהם.
היה תקופה של אמנציפציה, דרור, שחרור, חופש, אומות העולם החליטו לתת ליהודים זכויות שוות, פששש מה זה גרם? הגויים עשו תרגיל, עזבו את התורה, התחילו ללכת לגימנסיות אוניברסיטאות, להתחבר לגויים, רצו שלטון להתערבב איתם, נהיה התבוללות, נהיה משכילים, באה השואה. אתה רוצה להתקרב? ה' יתן שהם ישנאו אותך והקרבה תגרום שישנאו אותך עוד יותר. למה אומרים הא אתה משתלט, אה אתה יהיה עשיר, הבנקים שלכם, אתם שולטים בעולם, אה רוטשילד אה ספרא, אה זה, אה אתם קובעים מה יהיה מלחמות, אתם נותנים כסף לפה תמיכה לשם, עושים ככה עושים ככה, אה, אתה גם רוצה להיות שר פולני, אתה רוצה להיות כזה, הופה, על חשבוני, אתה נמצא אצלי על אדמתי, חי על חשבוני אוכל ממני ורודה בי, הא? ככה? נהיה שנאה.
כשהיה מועמד לנשיאות בארה"ב יהודי, ג'ו ליברמן, היהודים התנגדו שהוא יהיה נשיא. היה לו סיכוי, ידעו שאם הוא יהיה נשיא היהודים יהיו אבודים, כל דבר יאשימו את היהודים. כל פשלה שהוא יעשה, זה היהודים, לא יגידו לא ג'ו. זה גם מסעוד ממעלות, הוא אשם, למה הוא משפחה שלו. יהודי צריך להיות נבדל, נבדל. מי שרוצה להנצל במלחמת גוג ומגוג אם הוא רוצה הבטחה אמיתית שלא יאונה לו כל רע, זה אם הוא יהיה נבדל מן הגויים בתרבותם בחוקיהם בהתנהגותם, אם הוא יהיה נבדל עליהם לא ישלטו עליו, אין להם שליטה עליו. מתי יש להם שליטה? כשאתה מחובר אליהם אתה דבק אליהם במשהו, אתה מעריך אותם במשהו, פה אתה נופל. גוי שיהיה גוי, לא אומרים שנריב איתם, לא אומרים שנהיה איתם במלחמה, אנחנו לא אמורים לשנוא אותם, לא, אבל שלום שלום לרחוק ולקרוב, ביי ביי. היי, הוא אר יו טנק יו ביי, ביי, זהו מספיק. אבל חכמים הזהירו אותנו, אל תאכל פיתם שלא תתחתן עם בתם. תראו היום כמה בנות ישראל עם ערבים, תראו כמה היום התבוללות, תראו כמה אנשים היום דומים לגויים, עגילים פה עגילים שם קעקוע פה קעקוע שם, זה יהודי? זה של אומות העולם. תראו את התסרוקות של החבר'ה שיושבים פה, צלחות מעופפות, לא תשחית דאורייתא מורידים פה הכל מסביב, שמים פה באמצע איזה משהו בולט כזה שחור. יש עכשיו אחורה זה הולך ככה הולך ככה עם קפיצים עם קוצים, אשאדה, עושים מהם נסיונות, לוקחים להם את הראש ועושים מה שרוצים עם הראש שלהם. לא יאומן כי יסופר. לא יאומן כי יסופר. הכל זה חוקות הגויים. הכל זה חוקות הגויים.
נו, אז אם נדבקים לגויים ועוזבים וזונחים את תורת ישראל, זה בעיה. בעיה אנחנו מזמינים בעיות. למה? הקב"ה אומר, "ואהבת את ה' אלקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך", אדם אוהב את ה', מה הוא אוהב? כמה אתם משקיעים בצפיה בטמבלויזיה? כמה באינטרנט? כמה בפייסבוק? טוויטר, אייפון, עיתון, רדיו, כמה זמן? פה תופסים חתיכה פה חתיכה, כמה זמן אתם משקיעים בלימוד התורה? גורנישט מיט גורנישט.
הנה אני אשאל שאלה. מי מהציבור כאן הגברים זכה כבר לסיים את כל התלמוד בבלי? גמר ולמד את כל הש"ס? מפיש, ממי מהנשים פה היהודיות זכתה לגמור את כל התנ"ך מבראשית עד דברי הימים ב'? מפיש. מה זה יהודים שלא יודעים את היהדות. מה זה? דרום קוריאנים תרגמו את התלמוד בבלי וחמישים וארבע מיליון לומדים גמרא, דרום קיריאנים, צ'ורקומיקוקו ומיקמקקוקי לומדים, ירדנים תרגמו את הגמרא לומדים גמרא, ירדנים. יהודים לא לומדים. נו, איך יכול להיות? מה תגיעו כשתגיעו למעלה אחרי מאה עשרים שנה, ישאלו אותך בן כמה אתה? שבעים שמונים תשעים, בלי עין הרע, נו למדת? בטח, מה למדת? אתה יכול להגיד לי בבקשה את כל התורה? כל התורה לא, לא צריך להגזים, יודע פסוק פה פסוק שם, לא לא, מקרא קרית? כן, נו תתחיל, לא לא יודע בעל פה, משנה שנית, כן, פה ככה פרקי אבות זה כן, לא לא לא, כל המשנה, לא לא לא, תלמוד למדת? אגדות למדת? שמעתי פעם דרשות זה, מעשה בראשית, מה זה? מעשה בראשית? מי למד. מעשה מרכבה למדת? לא, מה קבלה לא למדת? לא, לא יודע כלום. שום דבר אתה לא יודע, אז מה עשית שם? אה, קראתי עיתון, לא פספסתי יום, ראיתי חדשות, שמעתי הייתי מעודכן, הייתי בענינים, חיויתי את דעתי בכל ענין וענין, התווכחתי עם נהגי מוניות, שמע, אני עמדתי על המשמר בשביל שידעו בדיוק מה הולך, מה לא הולך. ומה עם התורה שלי? אה בשבת ככה פה ושם הייתי נכנס שומע רואה, כן זה נחמד, זה היה נחמד, כן, כן, היה לנו חזן בלי עין הרע משהו משהו. בפרט אהבת את הסעודות מצוה, כן כן, היה ביסקויטים עם ריבה כן כן, אשאדה, מה עשית למטה? מה עשית?
אתם יודעים, אחת הדרישות זה שכל אחד מאיתנו יתן דרשה מאה שמונים יום רצוף, אתם יודעים? זה אחת החובות, אדם מגיע, אני לא מדבר על אלה שאמרו שלא קראו כלום ולא שנו כלום, אחד שאומר שהוא למד כבר הכל טוב, צריך לדרוש מאה שמונים יום רצוף דרשה. ולא לחזור על אותו דבר. וזה אומר הגאון מוילנא על פי מגילת אסתר, 180 בשמן המור, 180 יום צריך להגיד דרשה. אתם מוכנים? אנשים לא יכולים להגיד 18 דקות, 180 דקות מי מדבר? אלא מאי, אומות העולם שולטים על חיינו שאנחנו רודפים אחרי כל פטפוט שלהם. כל מה שהם מצייצים אנחנו בענינים. איזה אייפון חדש יוצא עכשיו? איזה מספר? איך אתם יודעים? ז"א מעודכנים בכל דבר אפילו עוד לא התחיל עוד לא הגיע, כולם מעודכנים. למה? כי זה מה שמעניין. אנשים לא יודעים אפילו פרשת השבוע מה כתוב, וגם אם יסתכלו בכתוב לא יבינו מה כתוב, כי אף פעם לא לקחו וקראו מה כתוב. אם הייתם מקבלים מכתב מראש העיר אישי, הייתם פותחים אותו קוראים אותו, ואם הוא כתב בשפה לא כל כך מובנת הייתם מתרגמיחם? אם הייתם מקבלים מכתב מנשיא אירופאי, והמכתב כתוב באנגלית ואתם לא יודעים בדיוק את השפה, הייתם מקשים לתרגם? ודאי. ואם המכתב מכתב אלקים חרות על הלוחות, בורא עולם נתן לכל אחד מכתב אישי פה את התנ"ך, ומבקש מכם שתקראו ויש לו שמה הרבה הבטחות, הרבה ברכות, הרבה רפואות, הרבה ישועות, הרבה ניסים, כל הטובות לעולם הזה וכל הטובות לעולם הבא הכל כתוב איך משיגים את זה, ואתם לא קוראים, לא יודעים אפילו, והוא הבטיח לכם את הכל ורק לכם, ולא קוראים ולא יודעים, מה זה? איך יכול להיות דבר כזה?
לכן כל יהודי ויהודיה צריכים להבין, אנחנו בבעיה, אם בן אדם לא משקיע אפילו חצי שעה -שעה בשביל ללמוד את התורה, חצי שעה שעה לא משקיע, יש עליו תביעה גדולה וטענה איך הוא יבוא בראש השנה, בכח מה יבקש מהקב"ה את מה שיבקש, בכח מה, אומר הקב"ה אתה לא מסתכל עלי אפילו, לא כלום, אפילו אם אתה מתפלל כבר אתה אומר ותן חלקנו בתורתך כל יום, ותן חלקנו ואתה לא פותח ספר, לא פותח ספר, אומר ותן חלקנו, אומר הנה, החלק שלך בספריה, פתח את הספר, אין לך בבית - יש בבית כנסת, למה אתה לא פותח? אז למה אתה אומר לי ותן חלקנו ותן חלקנו ותן חלקנו, נותן לך, נתתי התורה שלך, תפתח, לא פותח. באיזו זכות נבוא לפני הקב"ה בראש השנה? ועוד נגיד לו למענך אלהי עולם, אנחנו לא רוצים לחיות סתם רק למענך, שתדע, אנחנו גלויים, אין לנו שום ענין בעולם הזה, כל חיינו זה רק למענך. אנחנו נגיד לו אבינו מלכנו, אבינו מלכנו, איפה אבינו איפה מלכנו. אבא מבקש משהו לא שומעים לו, זה אבינו? מלכנו, אם מלך אומר משהו מישהו יכול לא לשמוע? אז איפה אנחנו בתמונה יהודים יקרים?
התרחקנו כל כך בלי לשים לב. אנחנו דבוקים בגויים. אנחנו דבוקים בתרבות שלהם, אנחנו יונקים מהם, במקום שהם ינקו מאיתנו.
אבל אני אתן לכם עצה, בראש השנה הזה צריכים הרבה מאד זכויות, כי היום כבר אתם רואים שמה שאמרתי בארבע שנים האחרונות נמצא פה מעבר לגדר כמו שאומרים, אתם יודעים שהחיזבאללה אומרים כי במלחמה הקרובה הם לא מתכוננים להפציץ בטילים בלבד, הם הכינו חמש חטיבות, חמש חטיבות שהם ינחיתו אותם בישובי הצפון. אתם יודעים? נגיד שהם לא יצליחו, ארבע לא הצליחו, נגיד אחת הצליחה, נגיד לא חטיבה גדוד, אתם יודעים מה לא גדוד, שתי כתות, התלבשו על איזה עיר התלבשו על איזה בנין ואני יודע מה לא רוצה לתאר לכם כלום, מה יהיה? צריך זכויות. זה חוץ מהטילים שמכוונים לנקודות עם טילים מדויקים הפעם, עם טילים מדויקים הפעם. מה יהיה? מה יהיה בחיפה, אמר נסראללה אני לא צריך בכלל לא כימי ולא ביולוגי, בשביל מה אני צריך? אני מכוון את זה למפעלים שלכם בחיפה - פצצת אטום. אני רק צריך לפגוע. זה הכל. ואם הוא פוגע באמוניה אז כבר אמרו במפורש שזה כדור אש על קילומטרים חמישה ימים שלא ניתן לכבות אותו, וזה בין עשרות למאות אלפי הרוגים. זה רק טיל אחד שיפגע בול. ובשביל שזה יפגע הוא יכול לשלוח לאותה כתובת מאה. מה יהיה? צריך הרבה זכויות השנה כי זה עומד להתפוצץ, אתם יודעים שביבי עצבני, מדליפים לו מהקבינט, יש הדלפות. יש בעד ויש נגד, וביבי חם על זה, מה יהיה? והוא לא אוהב את אובמה, ואובמבה לא אוהב אותו, אז מה יהיה? והוא לא רוצה ביבי לעזור לו בבחירות, הוא מעדיף שהוא לא יהיה, אז לכאורה הוא צריך להפציץ לפני, לפני הבחירות. ואם הוא יהיה פתי ויאמין להבטחות של אובמבה, הרי ברור שהו אלא יקיים אותם, כי הוא אף פעם לא מקיים הבטחות, הוא הבטיח לגאורגיה שהוא ישמור עליהם, הוא הפקיר אותם לרוסים. אין על מי לסמוך, אבל גם על ביבי אי אפשר לסמוך, כי ביבי יודע אולי מה הוא מסוגל לעשות, צריך הרבה ס"ד שהוא יצליח במה שהוא מתכון, אבל הוא לא יכול למנוע את מה שהם יעשו לנו. הוא יכול להחליט מה הוא יעשה שם, אבל להגן על הראשים שלנו זה לא בידיים שלו, ואם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר. וגם כל הכיפות הפרושות לא יעזרו. אז מה יהיה, צריך זכויות בראש השנה.
יש לי עצה בשבילכם נפלאה, גם לראש השנה וגם לעולם הבא, אם תשמעו למה שאני אומר תצליחו ותרויחו גם בעולם הזה מיד וגם לעולם הבא. אומר החפץ חיים, שאם אדם יגיע לעולם האמת אז בעולם האמת ישאלו אותו את השאלות שאנחנו דיברנו מקודם, בתחילת השאלה שואלים אותו תגיד, קבעת עיתים לתורה? אם הוא לא קבע זמן קבוע ללמוד תורה יש לו בעיה, אין עם מי לדבר, ישר שולחים אותו לגיהינום, לא למדת? לא קבעת קבוע? אז בודאי שלא קיימת את התורה כמו שכתוב, אין עם מי לדבר.
מה עושים? אדם מגיע לעולם האמת, נגיד שהוא למד בחיים שלו מסכת אחת מסכת ברכות בגמרא, למד, כן, קרא מקרה והוא למד. כשהוא יגיע לעולם האמת אפילו אם הוא יהיה צדיק ובעל תשובה חשוב והכל והכל, אבל הוא למד רק מסכת אחת, ילמדו אותו בעולם העליון רק את המסכת הזאת לנצח. אין יותר. אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו, אומר החפץ חיים, לכן כל יהודי צריך לסיים את כל הש"ס. שהוא יסיים את כל הש"ס הוא מגיע לעולם האמת אז יש לו את כל התורה שבכתב ובעל פה שהוא למד. ואז ילמדו אותו את כל התורה כולה על כל סודותיה ורבדיה. ואם יבוא משיח עכשיו, אותו דבר. רק מה שלמד זה ילמדו אותו, ומה שלא - לא. אז מה העצה? העצה היא לסיים את הש"ס תוך שנה. איך מסיימים ש"ס תוך שנה? אם גורסים לומדים בקריאה, בגרסה, ליגרס אינש ואף על גב דמשכח ואף על גב דלא ידע מאי קאמר, אם גורסים אפילו שאתה שוכח ואפילו שאתה לא יודע מה אתה אומר, זה עולה לך לימוד ולעולם הבא ילמדו אותך את כל מה שגרסת. אם אדם גורסת כל יום שבעה דפים גמרא תוך שנה הוא מסיים את הש"ס. כמו הרב קניבסקי, כל שנה הוא מסים את תלמוד בבלי תלמוד ירושלמי והרמב"ם בפסח, עושה סיום, שבעה דפים. כמה זמן זה לוקח? חצי שעה עד שעה. אם אדם משקיע חצי שעה עד שעה וקורא את הגמרא בלי רש"י ותוספות, אם יש לו זמן והוא רוצה אין בעיה, אבל אם אין לו - רק קריאה, אפילו לא מבין מה הוא אומר, זה עולה לו לימוד וילמדו אותו את כל התורה כולה. מה שכרו? שכרו בעולם הזה כל יום הוא מייצר מיליונים מלאכים, כיון שיש בכל דף מאות מילים, בכל מילה זה 613 מצוות, שבעה דפים זה מיליונים, ואם הוא מקבל את כל הש"ס ללמוד ככה אז פירושו של דבר שאין קץ לשכרו. וברגע שהוא החליט והתחיל בראש השנה שהוא יגיע נזקף לזכותו כל הזכויות האלו. ודאי שהוא נכתב ונחתם לחיים ולאלתר בספרן של צדיקים גמורים. עצה טובה והגונה או לא? גם תהיה חכם, גם לא תהיה בור ועם הארץ, גם יהיה לך זכויות, גם התנאים והאמוראים ילמדו עליך זכות בשמים כי אתה מוציא בפיך את שמותיהם ואמרותיהם ושפתותיהם דובבות בקבר בזכותך, אז אתה גורם להם נחת רוח למעלה, מזכה אותם כמו שהולכים לציון קברות צדיקים, מה קוראים ליד הציון - מדברי התנא או האמורא, אז הם ילמדו עליך זכות בשמים. אז מכל צד שלא תבחן זה רק משתלם ואין שום דבר בעולם שתוכל לזכות בו בחצי שעה-שעה יותר מזה. ואין בן אדם שאין לו זמן חצי שעה-שעה. ואתה לא חייב את החצי שעה-שעה רצוף, אתה יכול חמש דקות בארוחת בוקר ואתה יכול אח"כ באוטובוס או ברמזור או בקופת חולים או בעבודה בהפסקה או בערב, לא משנה, אבל העיקר תגמור את השבעה דפים. ויש את זה היום באינטרנט בויקיטקסט, אתה יכול לראות את זה גמרא מבואר עם פיסוק ועם סימני שאלה, קושיה ותירוץ, תקרא, הבנת לא הבנת - בשמים נרשם. שווה או לא שווה? מישהו מכם חלם שהוא יסיים את הש"ס? בחיים לא, היום אני נותן לכם את ההזדמנות של החיים שלכם, שמה שלא חלמתם אתם תצליחו לעשות.
ונשים, חצי שעה- רבע שעה כל יום לקרוא מפרשת בראשית והלאה, תורה נביאים וכתובים, כל יום רבע שעה מתקדמים פרקים פרקים פרקים תוך מספר חדשים מסיימים את כל התנ"ך. אז אמא יהודיה, בחורה יהודיה, סבתא יהודיה יודעים לפחות את התנ"ך. לא יכול להיות שהתנ"ך מתורגם לכל השפות בעולם לכל הלשונות וכל הגויים יודעים את כל התורה ואנחנו לא מכירים אותה, לא יכול להיות. הייתי בשויץ לפני מספר שבועות, ישבה שמה גויה ודיברה איתי, אשתו של השומר של הבית כנסת, והתחילה להגיד לי על יהושע בינון ומי היה ומי היתה רחב ומי היה זה ומה פה ומה השמות של הבנים של דוד ומה היה פה וכמה עשה והיא יודעת תנ"ך מדברת כאילו היא קראה עכשיו חדשות. לא יאומן כי יסופר. והיא צ'כוסלובקית. איך יכול להיות שבנות ישראל, נשות ישראל, אמהות ישראל סבתות ישראל לא יודעות את התנ"ך? איך יכול להיות?
לכן אני אבקש מכם, אני רוצה שתזכו בראש השנה, אני רוצה שתזכו לחיי עולם הבא, אני רוצה שתזכו לגן עדן, אני רוצה שתזכו שזכות התנאים והאמוראים תעמוד לכם, אני רוצה שתנצלו מכל פגע ומחלה, אני רוצה שיהיה לכם טוב, אני רוצה שה' יאהב אתכם על מה שאתם תקבלו על עצמכם. לכן אני פונה לציבור היקר היושבים פה הגברים, מי מכם מוכן להתחיל ללמוד שבעה דפים גמרא בקריאה כל יום חצי שעה-שעה בעזהי"ת ולסיים את הש"ס, הנה כבר שלשה יהודים, ארבעה חמישה ששה שבעה, שמונה, נפלא, תשעה עשרה 11 בלי עין הרע, יפה מאד, 11, זהו? כל השאר מסודרים, הכל בסדר נפלא, לא צריכים ממשיכים עם העיתונים, אינטרנט, ואומרים לקב"ה תמתין, תמתין, הנה עוד אחד 13 יופי עוד שניים, 13 תבורכו מפי עליון, אני גם אברך אתכם ברכה מכל הלב כי אני יודע כמה נחת זה עושה לקב"ה, שאין לקב"ה בעולם חוץ מזה, כלום כלום כלום. הוא לא מתפעל לא מטוסים לא חרית, לא מעצמות, לא אלקטרוניקה לא סייבר לא חרית, מי יושב ועוסק בתורה שלו. בדברו, מה שהוא אמר, ואין דבר שה' שמח יותר מאשר לתת לבנים שלו מתנות ופרסים, והוא רוצה שיחולו על ראשינו כל הברכות, ושום קללה, ושום נזק, ושום מחלה, הוא לא רוצה. והוא מצטער וכואב לו על מה שאנחנו סובלים בגלל מה שאנחנו עושים. כי מפי עליון לא תצא הרעות והטוב, הוא לא עושה את זה, אנחנו מזמינים לעצמו או את הבעיות או את הברכות. 13 יהודים. מי עוד? גברים יש עוד? אם אין גברים נעבור לנשים.
מי מהנשים מוכנה בעזרת ה' יתברך לסיים את התנ"ך? תרימו את היד גבוה שאני אראה, לא יכול לספור כשאני לא רואה, רק רגע, כן הנה ארבע, 6, 7, ..14, בינתיים עקפו, הנה 15, 15 נשים עקפו את הגברים, תמיד הנשים יותר טובות מהגברים, תמיד תמיד, כל מקום שאני הולך הנשים מנצחות, 15 על 13, מי עוד? מי עוד רבותי? אתם מוסיפים, משווים הנה יש 15 על 15, הנה עוד אחת ועוד אחת, 18 נשים, נראה אתכם מחזירים פייט, הנה עוד יהודי, יפה מאד, 16 גברים, הנה עוד שתי נשים, יפה, אז יש לנו עשרים נשים, תבורכו, יפה, עשרים נשים ו-16 גברים. הנה עוד גבר ועוד גבר יפה, 18 גברים, 19 גברים, תבורך, עוד גבר אחד, הנה יש פיט. עשרים עשרים, קדימה נשים להתעורר, רבע שעה הנה עוד אחת 21, תחזיר לה יפה, 21 21. יפה מאד. יפה מאד. נו תובילו פעם, תובילו, תובילו, מי עוד מהגברים? לסיים את הש"ס זה פרס, זה להיות חכם, להיות גאון, שישים מסכתות, שישים זה גימטריא גאון, מי שלומד כל הש"ס כל החכמה היהודית, גאון. כאילו נתתי לכם עונש, גאון. לא אוניברסיטה לא בטיח, גאון חצי שעה, יבבי. עשרים עשרים. מי עוד? 21 21, מי עוד? 22 אותיות יש בתורה. הנה יש עוד אחד פה 22 תבורך, עוד אשה 22 שווה. יפה מאד. יפה מאד. אתם מתקדמים טוב, בסוף כולם יהיו בגן עדן. לא להפסיד, תשמעו, אתם לא יודעים עד כמה זה מתוק, כמה זה אושר, פתאום תתוודעו לדברים שלא חלמתם. תשמעו, אין עני אלא בדעת, אם אדם יהיה עני, אין לו כסף גרוש, הוא יכול להיות שמח ומאושר וגאון וחכם ומכובד ואין כדוגמתו. רבי חנינא בן דוסא היה עני מרוד, שמרוב עניות אשתו היתה רק שמה גחלים בתנור שיחשבו שיש להם לחם, לא היה להם אפילו לחם, ובכל יום היתה יוצאת בת קול ואומרת שכל העולם ניזון בשביל חנינא בני, שהוא היה צדיק יסוד עולם. הוא היה הכי עני, הוא היה אוכל מערב שבת לערב שבת רק קב חרובין, רק חרובים, אתם יודעים איזה רעש זה עושה, זה בקושי מתעכל וזה מאכל בהמות, מאכל של גמלים, והוא היה צדיק יסוד עולם וכל חכמי ישראל היו צריכים אותו לקבל ברכה. אז אתה יכול להיות הכי עני אבל זה לא עוני, העוני האמיתי זה בדעת, מי שלא למד - זה העוני הכי גדול, זה נקרא בור ועם הארץ. מה זה בור? - כמו בור ריק. זה הבושה הכי גדולה שיכולה להיות, אבל אם בן אדם לומד, כולם מכבדים אותו. פתאום אתה אומר דבר תורה, פתאום אתה מבין ענין, אתה אומר כן זה נכון, זה כתוב שם, אהא מתחיל להתערבב הא? יודע מאיפה אתה יודע, אומר מה קרה לך גמרתי כבר כמה מסכתות. אתם תוכלו לעקוף גם אברכים עוד מעט. למה הקצב שלומדים תוך שנה מסיימים. 21. 22? 22 22, מי עוד?
תראו אני אברך אתכם היום, אבל אתם אחרי כמה ימים תברכו אותי, למה כשתראו כמה זה טעים בעזרת ה' אני בטוח במאה אחוז שתברכו אותי. מי עוד? הנה עוד אשה, אשרייך, 24, הנה עוד גבר יפה 24 24. יפה מאד. 24 24. פה אני רואה הגברים לא מוותרים, יפה, אתם העיר היחידה עד היום שאתם מצליחים לאזן, יפה, נראו אם תנצחו גם, נראה. הנה עוד אשה נתנה לכם פייט, 25, 25 נשים 24 גברים. אני רואה פה חבר'ה צעירים שסוחבים ראש על הכתפיים ואני לא רואה שהם עושים משהו איתו, מה אתכם חבר'ה, בשביל מה יש ראש, זה לא אבטיח, צריך למלא אותו, תמלא אותו דבר תורה. לא חבל, חצי שעה- שעה כולה, כולה, זה הכל. נו, מקבלים את כל הברכות של התורה, מיליונים כל יום זכויות, איך אפשר לוותר על דבר כזה? אז כאילו אתם לא רוצים. איך תעמדו בראש השנה, מה תגידו לקב"ה, אבינו מלכנו סלח לנו על מה? הציעו לכם חצי שעה ממה שאני רוצה לתת לכם הענקה של הפרס הכי גדול, לא רציתם, עכשיו אתם מבקשים בחינם? על מה? 25 24. מי עוד? עוד שני גברים זה יהיה שם הויה, שם של הקב"ה. כן י' וה' וו' וה', יאלה עוד שני גברים, עוד שני יהודים, הנה זה עוד אשה, עוד אשה אז יש כבר 26 נשים ו-24 גברים, הנה עוד גבר יפה 25, הנה 26, פעמיים שם הויה ב"ה. יפה מאד. אבל זה עדיין חלש, כי הייתי אתמול היה ארבעים ארבעים, איפה זה היה בתל אביב? הרצליה, ארבעים ארבעים, יחביבי קדימה חבר'ה. נו, 26, אתם יודעים כבר כמה קיבלו על עצמם ש"ס? למעלה מ-1400 איש. אתם יודעים כמה קיבלו על עצמם תנ"ך? למעלה מ-900 נשים, כי עם הנשים התחלתי קצת מאוחר, אם הייתי מתחיל אתם בהתחלה היינו מגיעים לשלשת אלפים. נו, מה אתם אומרים? אני נותן לכם ברכה, הברכה שלי שוה משהו. שוה משהו, כדאי לכם. אתם רוצים לפני שאני אברך? הנה עוד שלש נשים, יפה, ארבע, חמש, בלי עין הרע, רק נשים מבינות, אין אין, כתוב "וייבן את האשה" מכאן שניתנה בינה יתרה באשה. אתם רואים מה זה, תיק תק הם הבינו, חמש. חמש נשים, שלשים ואחד. מה עם הגברים? מה עם הגברים? אתם לא רוצים ברכה, הא אתם לא מאמינים בברכות. ברכת התורה לא מספיק לכם, גם זה אתם לא מאמינים, מה קרה לכם? שיר למעלות אומרים כל יום, שיר למעלות אשא עיני אל ההרים מאין יבוא עזרי, נו, יש עוד מי? אל תספור דפים, בסדר? תן לי שעה ביום. שעה ביום. אשריך הנה עוד יהודי. בשעה אתה תגמור יותר, אתה תראה. מי עוד? הנה עוד יהודי, אשריך. מי עוד? אנחנו בעשרים ושמונה גרים, נשים שלשים ואחד, עוד אחד יפה אשריך, אשריך. עוד שניים אני צריך מהגברים להשוות לנשים. עוד שניים. יבבי. בואו נגיע ללב, לב, שכל אחד יהיה לו לב פעמיים לב בלי עין הרע. עוד אשה אחת לפחות, נו, תראו איך צ'יק צ'ק היא מרימה את היד, הנה הרימו שניים, אין כמו הנשים מבינות, אין אין אין אין אין 33 הנשים, ל"ג בעומר, כן, גברים אנחנו כמה? 29, 29. נו יש עוד גברים? לפני שאני מברך, ואני אראה לכם סרט על המעלה של לומדי התורה, כשעם ישראל למדו תורה מה הצליחו לנצח במלחמות, סרט הוליוודי 14 דקות אני אראה לכם. מי עוד? לפני שאני מברך. רגע, הנה עוד אשה מתוספת, 34 נשים יפה מאד. 34 נשים, יש עוד? איפה תן לי רגע, הנה עוד יהודי שלשים גברים, עוד אחד 31 אשריך. אני מתחיל להתחזק, 31 גברים, מה זה עוד? עוד שתי נשים? עוד שתי נשים שמה? עוד שתיים זה 37. עוד גבר פה, יפה, אז כמה אנחנו 32, 32 גברים ו-37. עוד אשה, 38. הם לא סופרות אתכם אפילו. תראה מה זה. 38 נשים, 32 גברים. נו מי עוד? אתה גם? יפה מאד, עוד גבר. 33 גברים. חמש, הפרש נשאר, 38 33, הנה עוד אשה, אשרייך. 39, עוד מעט נגיע להרצליה, עוד אשה ארבעים. עוד שתיים 42 יחביבי, 42 נשים. הנה עוד אשה, 43 יפה מאד. 43. עוד אשה ועוד אשה, 45 יחביבי, יחביבי, בזכות נשים צדקניות מעלות תהיה מוגנת מהטילים. 45. יפה. כמה גברים? 33. פשששש איזה פער הם פתחו, 12 הפרש, יחביבי, צריך להביא גברים מהרחוב. נו, יש עוד מישהו הנה עוד אשה, 46. עוד שתיים 48. יחביבי, כמעט לא נשארה אשה שלא קיבלה, אם יש מישהי שלא קיבלה זה אסון. כן, 48 נשים. 33 גברים, זה זכויות לראש השנה, זה כתיבה וחתימה טובה בספרם של צדיקים גמורים. זה לא צחוק. מי עוד? הנה עוד אחד אשריך. 34. הנה עוד אחד, 35. הנה עוד אחד 36, יחביבי, 36, מי עוד מהגברים? 36 מהגברים, מי עוד? לפני שאני נותן ברכה, איפה לירון? אתה פה לירון? איפה הרב הוא פה? הוא פה? איפה הרב? איפה הרב שסיפר לך את הסיפור? הבן שלו פה? איפה הבן? מי זה הבן? אתה? תן לו מיקרופון, תשמעו סיפור ממעלות, סיפור ממעלות ואח"כ תגידו לי אם אתם רוצים ברכה או לא. תשמעו סיפור.
ש. ברשות הרב הגדול והצדיק מזכה הרבים, כידוע כתוב בנביא "וכי תוציא יקר מזולל כפי תהיה", והרב הוציא הרבה יקרים מזוללים, וממש כל ברכותיו בן פורת יוסף מתקבלות בשמים ברחמים וברצון, וכעת במקום שאני אספר יספר בעלה של האשה ששאלה את השאלה אז עם כל הפרטים. בבקשה.
הרב: אז רגע, בא נראה את הקטע ואחרי זה. מה לא לא לא, חייבים להראות את הקטע, הקטע מוכן? תן לו. צלם אותה שיראו מי זאת שאומרת לא לא לא לא. שים את הקטע, שים. תראו עכשיו קטע יפה. זה בדיסק לא?
אז ככה קודם כל אני אעביר לכל האחיות שלי שקצת נבהלו שאני עושה מה שאבא אמר, כן. השאלה שלי היא כזאת, בעצם אני יכולה להסתפק בתשובה שהיא בעצם ענין של אמונה, אבל כנראה שאנחנו לא מספיק חזקים בזה, השאלה היא כזאת, אני באה מבית חרדי, וב"ה אנחנו משפחה ברוכת ילדים, אבל רובם רווקים, השאלה שלי כזאת, למה מלא צעירים וצעירות שהם לא הולכים בדרך תורה ומצוות והם מכירים בצורה לא הכי כשרה להם הולך ומתחנים מקימים בתים, ואנחנו מחכים כבר מלא שנים שיזוז משהו בבית ושום דבר לא זז
הרב: יש לי עצה בשבילכם, קודם כל זה לא תלוי אם חילונים או חרדים, אבל אם תקבלו על עצמכם הבנות ללמוד חצי שעה ספר שערי תשובה של רבינו יונה במשך שלשה חדשים רצוף יחוש מזלכם ותמצאו זיווג הגון, זה לא קשה נכון?
ש. איזה ספר?
הרב: אני אביא לכם בחינם, כמה אתן אחיות?
ש. שבע
הרב: בלי עין הרע
ש. אבל מספיק אחד, גם אני חושבת שיש לנו את זה בבית
הרב: לא לא, כל אחת בנפרד, בבקשה.
ש. אפשר שהרב יברך אותנו?
הרב: בהחלט.
ש. אח שלי הגדול אליסף בן עליזה ויעל בת עליזה, מרים בת עליזה ורות ואפרת בנות עליזה
הרב: ה' יזכה אותם לזיווג הגון מהרה
אמן.
הרב: בשורות טובות
הרב: כן, עכשיו בואו נשמע. בבקשה. תעביר לה את המיקרופון.
ש. אני קצת מתרגש אבל
הרב: אתה בעלה?
ש. כן.
הרב: כן.
ש. הצדיק
ש. באמת מאז שהרב בירך אותם עד עכשיו זה בערך שנתיים, שנה וחצי התחתנו חמש, חמש בנות, בזכות הברכה של הרב. זה רק מראה כמה הברכה של הרב היא חשובה בעולם
הרב: כל חודש חודש וחצי
ש. לא יודע, לא הייתי מעורב בזה.
הרב: מי שילם את כל החתונות?
ש. ה', מה השאלה הזאת? הקב"ה
הרב: לא היה בעיות, אין חובות, כולם התחתנו צ'יק צ'ק נכון?
ש. בזכות הברכה כבוד הרב
הרב: גם אתה? אתה גם אחת מהחתנים? רגע, החתנים נמצאים פה? מי נמצא פה? רגע, תן לי את האבא, האבא הבנתי שהוא שלח אותם להרצאה, בא נשמע את הסיפור של האבא. מה לא לא? מה לא לא? קידוש ה', קודם האבא, קודם האבא, האבא יספר מה היה
האבא: רציתי לבקש ברכה מכבוד הרב וקיבלנו ברכה ב"ה חמש בנות התחתנו במשך שנה וחצי, ב"ה קיבלנו חתנים תלמידי חכמים לתפארת, ותודה לקב"ה
הרב: אני שמעתי סיפור תגיד לי אם זה נכון, הרב שסיפר ללירון אמר לו שהבנות אמרו שהן רוצות שידוך וזה, אמרת להם תלכו להרצאה של אמנון יצחק תקבלו ברכה ותתחתנו
האבא: הרב אמנון יצחק, כן
הרב: ככה אמרת?
האבא: כן. נכון.
הרב: אתה חכם. עכשיו תגיד לי רק רגע משהו, היה קל אבל בחיתון?
האבא: היתה ס"ד גדולה ב"ה
הרב: ולא ציפית לדבר כזה תוך שנה וחצי
האב: לא, בטח שלא
הרב: חמש לשחרר, יחביבי, אשריך עכשיו יש לך מקום ריק בבית
האבא: חתן אחד פה, רבי אברהם פרץ,
הרב: תן לו, תן לו, אתה ידעת מהברכה?
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב, אתה ידעת מהברכה?
ש. אשתי סיפרה לי
הרב: אתה רואה אני אפילו לא כיוונתי עליך וזכית.
ש. ב"ה באמת זכיתי
הרב: אשריכם ישראל שתיהנו, שתפרו ותרבו ותזכו לזרע חי וקיים ושהברכה תמשיך לשאר אלה שעדיין צריכים זיווגים אמן.
ש. אמן. כבוד הרב, אם כבר זכינו והמיקרופון כבר פה אז אנחנו צריכים ברכה ללידה קלה בעזרת ה'
הרב: בשמחה מה השם?
ש. יעל בת עליזה
הרב: תזכה ללידה קלה כתרנגולת
ש. אמן.
הרב: תהיה בריא.
ש. רגע, הרב אפשר בקשה? אח של אשתי אליסף, אפשר ברכה בשבילו לזיווג?
הרב: בשמחה שילמד שעתיים בתענית דיבור כל יום
ש. הוא לומד כל היום
הרב: לא, אבל שעתיים יהיו רצופות בתענית דיבור שלשה חדשים רצוף כולל שבת וחגים. הרציפות הזאת קובעת, גם השעתיים רצוף וגם השלשה חדשים רצוף בתענית דיבור, לא לפספס יום.
ש. בעזרת ה' אני אגיד לו
הרב: מה שמו?
ש. אליסף בן עליזה
הרב: ה' יזכה אותו בעזהי"ת לזיווג הראוי לו במהרה
אז אחרי ששמעתם מה שווה ברכה אז תגידו לי אם אתם רוצים להצטרף לפני שאני מברך, כי אני תיכף מברך את אלה שקיבלו עליהם ש"ס ותנ"ך, אז אם יש עוד מישהו שרוצה להכנס לזה בבקשה, אם לא אני מברך. הנה עוד יהודי, החתן, אשריך, הצטרף גם כן. אז יש לנו כמה? 37 גברים. עוד מישהו רוצה להצטרף? 48 נשים, אולי עוד שתיים יסגרו לי חמישים שיהיה קל לזכור. זהו? מי שברך אבותינו הקדושים, אח"כ אם תתחרטו אני לא מברך, מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב משה ואהרן דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות והטהורות, הוא יברך את אלה שקיבלו על עצמם הערב הנוכחים פה ואלה שצופים בנו באינטרנט, כל אלה שמקבלים על עצמם, יזכו להכתב ולהחתם בספרם של צדיקים גמורים לחיים לאלתר השנה מהרה אמן.
אמן.
יזכו לבריאות שלמה ואיתנה
אמן
יזכו ללמוד להבין ולזכור
אמן
יזכו לסיעתא דשמיא במעשה ידיהם
אמן
יזכו לפרנסה טובה בשפע רב
אמן
הזקוקים לזיווגים יזכו לזיווג הגון מהרה
אמן
הזקוקים לזרע חי וקיים יזכו ל זרע חי וקיים מהרה
אמן
והזקוקים לרפואה יזכו לרפואה מהרה.
אמן.
המנצחים
הרב: אז יש עכשיו סוגיה, היא נוגעת לחיים של כולנו, האם מגייסים את עולם התורה או לא מגייסים, אם לוקחים אנשים שלא לומדים ואין התורה אומנות שלהם, וזה לא אנשים שהפקירו את כל חייהם של העולם הזה בשביל התורה ומתמסרים רק לתורה, ומוכנים לחיות בעוני, בפת לחם חרבה, אם לא מדברים על אלה אז כל הרבנים כולם לא אמרו שלא לגייס את אלה שלא ל ומדים, ויש מספיק חרדים כאלה ועל אלה לא מדברים, מדברים על לומדי התורה באמת, מי שלא באמת יש לו דין של רדוף, דין של רודף זה הדין חמור ביותר בתורה, אומר החזון איש שהוא רודף אחרי בני הישיבות כשירצו לגייס אותם בגלל הכמויות שהם לא אמיתיות. מי שלא לומד באמת הוא מסכן את כל עולם התורה והעולם כולו.
קצת היסטוריה של העם היהודי שלא ביבי יודע, לא פרס, לא ברק, לא מופז, הם לא מכירים את ההיסטוריה היהודית, הם מכירים את ההיסטוריה רק מהפלמ"ח, אולי קצת לפני כן מהשואה, אבל לא הרבה מעבר לזה, כי את ההיסטוריה של היהודים הם קראו באומות העולם, בשיעורי היסטוריה כמו שמלמדים בבית ספר ממלכתי, אבל אף אחד מהם לא עבר ללמוד את כל התורה שלנו, אף אחד מהם לא קרא את כל התנ"ך, ואם קרא את כל התנ"ך אז לא הבין מילה וחצי מילה לפי התנהגותו, אני לא מדבר שלא קרא את הש"ס, את כל החכמה של העם היהודי, שהיום כבר הדרום קוריאנים לומדים את התלמוד בבלי 54 מיליון איש, ובירדן כבר מוכרים גמרא בירדנית, ופה בבתי ספר עוד לא החליטו בכלל ללמד דבר כזה, אבל את כל התורות והתרבויות של אומות העולם - זה לומדים, יהדות זה מוקצה.
כשקמה המדינה התכוונו שהצבא יהיה כור ההיתוך להפוך את כולם לעיסה אחת ומקשה אחת שכולם יפרקו עול ויהפכו להיות כמו שהמדינה רצתה ציונים שהולכים על פי האירופאים והאמריקאים, אז עכשיו מנסים לעשות את זה בכח החוקים, בגלל שרוצים לבטל את התורה, ורוצים שלא רק לא ילמדו ויבואו לצבא, רוצים שלא ילמדו ויצאו גם לעבודה, ולא רוצים רק שיצאו לעבודה, אלא גם רוצים שלא ילמדו תורה אלא ילמדו ליבה, או אתה הופך להיות כמו גויי הארץ או שאתה לא תהיה. היו אומות שהבינו את המעלה של עם ישראל, שכל ההצלחה של עם ישראל זה בגלל התורה, ולכן הם לא נטפלו להרוג אותם, הם פשוט שרפו להם את התורה, לא רחוק ברוסיה לפני עשרות שנים מנעו מיהודים לעסוק בתורה, מי שנתפס עוסק בתורה שלחו אותו לסיביר, אם רק יגעו בעם ישראל, ביהודים האלה שיושבים בתורה והם מעטים, הם בכלל לא נצרכים, הם גם לא מתאימים, פה הוא תורם את החלק הכי טוב שהוא יכול לתרום לעם ישראל בתמורה של 600 שקל לחודש, אם זה היה להשתמט, אחרי שלש שנים או אחרי הפטור היו הולכים לעבוד בגדול, אבל הם לומדים כל הזמן עשרות שנים בתנאים האלה. אם הרב קניבסקי, גאון ישראל וקדושו יצא במכתב חריף מה שהוא לא רגיל מימיו, להגיד הזהרו על קיומכם, הקב"ה מקפיד שמי שנוגע בבבת עינו - זה שומרי התורה והמצוות הוא מטפל בו אישית.
החזון איש זצ"ל כשבא אליו ראש הממשלה הראשונה מנוחתו שדה בוקר, אז הוא אמר לו, אם אתה יוצא למלחמה, אם אתה מחזיק בנשק יבואו מולך גם כן עם נשק, אם אתה לא בא עם נשק, אתה בא עם הכח האלקי, אתה בוטח בה', תסתכל לדוגמא היום, אם מה הערבים הולכים? אין להם צבא כמו שלנו והם לא פוחדים מאיתנו בכלל. הם באים עם אלה ווקבר אלה ווקבר, הם אומרים את שם ה' ואתה אומר, אף 15, אף 16, מזל"טים, חרטטים, אתה בא עם זה, הם באים עם אלה ווקבר ואתה לא יודע איך לגמור את הענין. הם כנופיות בלי צבא סדיר, אתה יכול להפציץ את אבו אבוהום והם בינתיים מנהלים את המדינה ואת הסדר היומי שלנו. הם קובעים אם אתה תהיה בלחץ, אם תלמד עם הילדים לא תלמד עם הילדים, הם קובעים. בודדים, בודדים. העזרה הכי גדולה של הקב"ה וההבטחה האלקית, אין שום הבטחה בתורה שאם אתה תדע להלחם אז אתה תנצח, יש רק הבטחה אחת "אם בחוקותי תלכו", שמה אני מבטיח את ההבטחה הזאת, אתם תשכבו, מיליארדים יבואו, כלום, כאין וכאפס בשבילי, מלאך אחד ישמיע להם שירה והם ימותו כולם. "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי". כל קיום העולם לא רק של היהודים, סינים יפנים אמריקאים אירופאים, מתקיים בזכות לומדי התורה כי אם לא אין לקב"ה חפץ בעולם. הוא לא ברא את העולם בשביל צ'ז וטראנס ופייסבוק וטוויטר, הוא ברא את העולם בשביל לומדי התורה. וציוה בתורה "והגית בו יומם ולילה".
עכשיו לצערנו הרב יש הרבה משתמטים מהחיוב הזה כולל אלה שקוראים לעצמם פראיירים והם באמת פראיירים שהם לא לומדים תורה, והיום ישראלים אני לא יודע אם הם יהודים, מחליטים שמה שהאומות העולם הכי גרועים ניסו לעשות כדי לבטל את עם ישראל ממהותו הם לוקחים על עצמם את האחריות כדי לשרוד עוד קדנציה, בשביל זה הם מוכים לפרק את כל השדרה של העם היהדוי. מה עם 25 אחוז משתמטים חילונים שדואגים למסור חיילים של צה"ל ולהלשין עליהם להאג שיעצרו אותם באירופה, לא נלחמים נגד החרדים, אתם לא מבינים, אתם תמימים, נלחמים על התורה, רוצים לעקור את התורה. כי מי מחזיק בה? החרדים. אמרתם שויון בנטל בבקשה, אבל יש עוד נטל זה התורה שגם העולם החילוני חוץ מאלה שאני לא יודע אם הם יהודים, צריכים את הרבנים, בלי זה אין ברית, לא כשרות, לא בר מצוה ולא חתונה, לא קבורה יהודית, שום דבר. יותר גרוע מהגויים. מי שרוצה להיות דוקטור חייב ללמוד באוניברסיטה, מי שרוצה להיות רב חייב ללמוד בישיבה ובכולל, אבל יש רק הבדל אחד, דוקטור יכול להיות גם רבי, גם סיני, כל בן אדם בעולם, ורב יכול להיות רק יהודי.
במצרים היו אבותינו היה שבט לוי, ישב בארץ גושן, פרעה הרשע שהטביע את ילדי ישראל ושיקע אותם בטיט כשלא השלימו את המתכונת לבנים, ושהיה שוחט ילדים יהודים בשביל לטבול את עצמו בדמם, להסיר את הצרעת כשהיה מצורע, רוצח ההמונים הזה לא נגע בשבט לוי ונתן להם ללמוד תורה. עם ישראל היו במצרים 210 שנים, 86 שנים היו בשעבוד, עבודת פרך, ואף אחד מהם לא התלונן ואמר אנחנו פראיירים ששבט לוי לומד תורה ואנחנו משועבדים, ולא עוד, אלא שמימנו את שבט לוי ונתנו להם מעשרות, ושבט לוי כשיצאו משם זכו למעלה הגדולה להיות המנהיגים של הדור, והם מורי ההוראה של עם ישראל. ולא רק הם, אומר הרמב"ם, אלא כל אחד מבאי עולם שהבינו מדעו ופרש ועזב את כל החשבונות של בני האדם והלך ונתעסק בתורה הרי זה נהיה קודש קדשים והוא משבט לוי, הוא פטור גם מלצאת במלחמה כי חייבים את הגרעין שישמור על הקיום של עם ישראל ועל הועלם כולו. אם פרעה הרשע הבין זאת, איך אצלנו לא מבינים זאת?
בכל אומה ולשון יש אנשים שהם נקראים רוחניים, שעוסקים בתורה או בדת, להבדיל, כמו אצל הנוצרים שיש כמרים ויש אנשי כמורה, בישופים וכו', כמו אצל הישמעאלים שיש שיחים ויש קאדים ויש כל מיני, ובכל האומות יש אנשים שהם רוחניים, אפילו אצל אלה שהם עובדי עבודה זרה, יש אנשים שהם כהני דת שנמצא במנזרים ובכל מיני מקומות, וכל מדינה ואומה יודעים שהאנשים הרוחניים האלה עוסקים בשלהם והם לא עוסקים בעניני צבא. מי שלומד תורה הוא מועיל לעם ישראל יותר ממי שלוחם. מי אמר את זה? הרב קוק. ז"א גם אלה שסוברים שצריך ללכת לצבא, הרב שלהם אומר שמי שלומד תורה הוא מועיל יותר מהלוחם בקרב, כי גם אלה שנמצאים בקרב צריכים סיוע רוחני.
יהושע נלחם עם 31 מלכים וניצח, משה נלחם וניצח, מי יצאו? אלף למטה אלף למטה, כל שבט נתן אלף, 12 אלף יצאו נגד מאות אלפים, כי על כל אחד שיצא למלחמה היה אחד שעוסק בתורה ומתפלל עליו, והיו חוזרים ללא פגע. ומי יצאו למלחמה? יצאו למלחמה הצדיקים, גם אם היית רוצה להתנדב לא לוקחים אותך. אם אתה היית מדבר בין תפילין של יד לתפילין של ראש, עושה איזה הפסק קטן, אתה משוחרר 21 הביתה. אם בן אדם מדבר בין ישתבח ליוצר אור בתפילת שחרית דיבר משהו שחרור עולמו מהצבא, כי בצבא של עם ישראל צריכים להיות צדיקים שלא יהיה קטרוג עליהם והם יפלו במלחמה.
דוד הלך על פי ה' ובאורים ותומים, כשמהשמים אמרו לו, כשישראל יצאו למלחמות לא לפי אורים ותומים אלא לפי הבנת האסטרטגים מתו 72 אלף בפילגש בגבעה כי לא שאלו את פי ה'. כשהשואלים את ה' ועושים על פיו מנצחים.
מה אמר ה' לגדעון, מה אתה בא לי עם כל כך הרבה, מספיק היה לך שלש מאות איש, מה אתה זה, המלחמה היא שלי לא שלכם, אני לא מתפעל מכמויות, לא מטנקים ולא ממטוסים, אז אתה בא להשוות כח של בשר ודם לכח אלקי? אבל מה בא אליהם המלאך? בא אל יהושע בינון ואמר לו על מה באת? אמר לו לא למדתם תורה, לא למדתם תורה בעיון, וואלק חזר מהקרב הבן אדם עייף הרוג, זה לא כמו פעם אתה יושב בטנק נוסע ובום מפציץ, זה לסחוב חרב כידון וללכת וטח טיח טח טיח, אתה יודע איזה שרירים צריך, רק תחזיק את החרב אתה מתעייף, ואחרי זה אומרים תלמד ובעיון, למה? התורה שאתם לומדים בלילה היא קובעת.
בזמן חזקיה לא היה צבא, לא רק שלא היה צבא, הוא התנגד אפילו למתנה הצנועה שהציע לו סנחריב לתת לו אלפיים סוסים בשביל שיהיה פייר פייט לפחות, ועל מה הוא סמך? על התורה שהוא למד את ישראל, הוא הלך לבתי מדרש, במקום ללמד אותם להלחם הוא נתן להם להלחם מלחמתה של התורה, הוא תקע חרב בכניסה, מי שלא יכנס ללמוד, לא לצבא, ידקר בחרב, תוך שלש שנים למדו תורה כל ישראל, וכשנחריב הגיע עם 370 מיליון אמר חזקיה לקב"ה, רבש"ע, אני קיימתי את החלק שלי, אני קיימתי שבחוקותי תלכו, שלש שנים פה אנשים לא זזים, אני תקעתי חרב שהם ילמדו, את שלי עשיתי, עכשיו תעשה את שלך. מה עשה ה'? קיים. "ושכבתם ואין מחריד וחרב לא תעבור בארצכם", ירד מלאך ה' והכה במחנה סנחריב 370 מיליון. זה לא נס זה ברית בין הקב"ה לישראל, זה הבטחה אלקית לעם ישראל, זה לא נס, אם הקול קול יעקב אין ידי עשיו שולטות.
הרב: תודה רבה, נו, מה אתם אומרים, עכשיו זה ברור איך אפשר להסתדר. יש מתח בגבול שתדעו לכם בצפון, התורכים עכשיו עוזרים לסורים, אלה שמורדים, ויש מתיחות גדולה. אז צריכים להיות מוכנים לקראת הבאות. אז אני מנסה כרגע לעשות קצת בשביל להרבות זכויות מעבר למה שעשינו פה הערב שזה הישגים אדירים בקהל כזה שכל כך הרבה יהודים קיבלו על עצמם למעלה משמונים איש קיבלו על עצמם ש"ס ותנ"ך, אנחנו הולכים להפיץ את הדיסק הזה בעזהי"ת להפיץ אותו ברבים במאות אלפי עותקים, ויתלווה לתוךה דיסק הזה עוד סרט שנקרא הספירה לאחור, שזה סרט בן שעה שבו רואים איך יהיה בגוג ומגוג עוד מעט שתפתח המ לחמה מה יקרה ריבוי האיסלאם בעולם, התכנית של הג'יהאד העולמי, איך הכל ישפיע, פצצות א טום, מה יקרה בעולם בדיוק. אז פה לא הבאנו כי זה שעה שלמה אבל בדיסק הזה יהיה גם את הסרט הזה. אז מי שרוצה להיות שותף איתנו ולעזור לנו להפיץ את הדיסק הזה בכספי מעשר, לראש השנה חשוב לאדם יהיה גם תפילה גם תשובה וגם צדקה, מי שיכול לתרום שלשה שקלים ביום יעזור לנו מאד בעזרת ה' להפיץ את הדיסק הזה בכמויות של מאות אלפים. אז יעברו בין הקהל, כל מי שמעוניין יוכל לתרום ימלא הו"ק או באשראי ויכתוב שם ושם האמא ונברך אותו גם. מי שקשה לו יוכל לתרום שקל וחצי, מי שרוצה יכול גם לקחת מאה דיסקים במאתיים שקלים ולהיות שותף לפחות במאה דיסקים. אז כל מי שרוצה יוכל להשתתף וזכות המצוה תגן בעדו ובעד משפחתו.
לאלה שרוצים ציציות אני אתן להם גם ציציות ולאלה שהנשים רוצות כיסויי ראש אני גם אתן כיסוי ראש.