בית שמש - בית שמש
תאריך פרסום: 28.08.2012
המנצחים
הרב: אז יש עכשיו סוגיה, היא נוגעת לחיים של כולנו, האם מגייסים את עולם התורה או לא מגייסים, אם לוקחים אנשים שלא לומדים ואין התורה אומנות שלהם, וזה לא אנשים שהפקירו את כל חייהם של העולם הזה בשביל התורה ומתמסרים רק לתורה, ומוכנים לחיות בעוני, בפת לחם חרבה, אם לא מדברים על אלה אז כל הרבנים כולם לא אמרו שלא לגייס את אלה שלא ל ומדים, ויש מספיק חרדים כאלה ועל אלה לא מדברים, מדברים על לומדי התורה באמת, מי שלא באמת יש לו דין של רדוף, דין של רודף זה הדין חמור ביותר בתורה, אומר החזון איש שהוא רודף אחרי בני הישיבות כשירצו לגייס אותם בגלל הכמויות שהם לא אמיתיות. מי שלא לומד באמת הוא מסכן את כל עולם התורה והעולם כולו.
קצת היסטוריה של העם היהודי שלא ביבי יודע, לא פרס, לא ברק, לא מופז, הם לא מכירים את ההיסטוריה היהודית, הם מכירים את ההיסטוריה רק מהפלמ"ח, אולי קצת לפני כן מהשואה, אבל לא הרבה מעבר לזה, כי את ההיסטוריה של היהודים הם קראו באומות העולם, בשיעורי היסטוריה כמו שמלמדים בבית ספר ממלכתי, אבל אף אחד מהם לא עבר ללמוד את כל התורה שלנו, אף אחד מהם לא קרא את כל התנ"ך, ואם קרא את כל התנ"ך אז לא הבין מילה וחצי מילה לפי התנהגותו, אני לא מדבר שלא קרא את הש"ס, את כל החכמה של העם היהודי, שהיום כבר הדרום קוריאנים לומדים את התלמוד בבלי 54 מיליון איש, ובירדן כבר מוכרים גמרא בירדנית, ופה בבתי ספר עוד לא החליטו בכלל ללמד דבר כזה, אבל את כל התורות והתרבויות של אומות העולם - זה לומדים, יהדות זה מוקצה.
כשקמה המדינה התכוונו שהצבא יהיה כור ההיתוך להפוך את כולם לעיסה אחת ומקשה אחת שכולם יפרקו עול ויהפכו להיות כמו שהמדינה רצתה ציונים שהולכים על פי האירופאים והאמריקאים, אז עכשיו מנסים לעשות את זה בכח החוקים, בגלל שרוצים לבטל את התורה, ורוצים שלא רק לא ילמדו ויבואו לצבא, רוצים שלא ילמדו ויצאו גם לעבודה, ולא רוצים רק שיצאו לעבודה, אלא גם רוצים שלא ילמדו תורה אלא ילמדו ליבה, או אתה הופך להיות כמו גויי הארץ או שאתה לא תהיה. היו אומות שהבינו את המעלה של עם ישראל, שכל ההצלחה של עם ישראל זה בגלל התורה, ולכן הם לא נטפלו להרוג אותם, הם פשוט שרפו להם את התורה, לא רחוק ברוסיה לפני עשרות שנים מנעו מיהודים לעסוק בתורה, מי שנתפס עוסק בתורה שלחו אותו לסיביר, אם רק יגעו בעם ישראל, ביהודים האלה שיושבים בתורה והם מעטים, הם בכלל לא נצרכים, הם גם לא מתאימים, פה הוא תורם את החלק הכי טוב שהוא יכול לתרום לעם ישראל בתמורה של 600 שקל לחודש, אם זה היה להשתמט, אחרי שלש שנים או אחרי הפטור היו הולכים לעבוד בגדול, אבל הם לומדים כל הזמן עשרות שנים בתנאים האלה. אם הרב קניבסקי, גאון ישראל וקדושו יצא במכתב חריף מה שהוא לא רגיל מימיו, להגיד הזהרו על קיומכם, הקב"ה מקפיד שמי שנוגע בבבת עינו - זה שומרי התורה והמצוות הוא מטפל בו אישית.
החזון איש זצ"ל כשבא אליו ראש הממשלה הראשונה מנוחתו שדה בוקר, אז הוא אמר לו, אם אתה יוצא למלחמה, אם אתה מחזיק בנשק יבואו מולך גם כן עם נשק, אם אתה לא בא עם נשק, אתה בא עם הכח האלקי, אתה בוטח בה', תסתכל לדוגמא היום, אם מה הערבים הולכים? אין להם צבא כמו שלנו והם לא פוחדים מאיתנו בכלל. הם באים עם אלה ווקבר אלה ווקבר, הם אומרים את שם ה' ואתה אומר, אף 15, אף 16, מזל"טים, חרטטים, אתה בא עם זה, הם באים עם אלה ווקבר ואתה לא יודע איך לגמור את הענין. הם כנופיות בלי צבא סדיר, אתה יכול להפציץ את אבו אבוהום והם בינתיים מנהלים את המדינה ואת הסדר היומי שלנו. הם קובעים אם אתה תהיה בלחץ, אם תלמד עם הילדים לא תלמד עם הילדים, הם קובעים. בודדים, בודדים. העזרה הכי גדולה של הקב"ה וההבטחה האלקית, אין שום הבטחה בתורה שאם אתה תדע להלחם אז אתה תנצח, יש רק הבטחה אחת "אם בחוקותי תלכו", שמה אני מבטיח את ההבטחה הזאת, אתם תשכבו, מיליארדים יבואו, כלום, כאין וכאפס בשבילי, מלאך אחד ישמיע להם שירה והם ימותו כולם. "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי". כל קיום העולם לא רק של היהודים, סינים יפנים אמריקאים אירופאים, מתקיים בזכות לומדי התורה כי אם לא אין לקב"ה חפץ בעולם. הוא לא ברא את העולם בשביל צ'ז וטראנס ופייסבוק וטוויטר, הוא ברא את העולם בשביל לומדי התורה. וציוה בתורה "והגית בו יומם ולילה".
עכשיו לצערנו הרב יש הרבה משתמטים מהחיוב הזה כולל אלה שקוראים לעצמם פראיירים והם באמת פראיירים שהם לא לומדים תורה, והיום ישראלים אני לא יודע אם הם יהודים, מחליטים שמה שהאומות העולם הכי גרועים ניסו לעשות כדי לבטל את עם ישראל ממהותו הם לוקחים על עצמם את האחריות כדי לשרוד עוד קדנציה, בשביל זה הם מוכים לפרק את כל השדרה של העם היהדוי. מה עם 25 אחוז משתמטים חילונים שדואגים למסור חיילים של צה"ל ולהלשין עליהם להאג שיעצרו אותם באירופה, לא נלחמים נגד החרדים, אתם לא מבינים, אתם תמימים, נלחמים על התורה, רוצים לעקור את התורה. כי מי מחזיק בה? החרדים. אמרתם שויון בנטל בבקשה, אבל יש עוד נטל זה התורה שגם העולם החילוני חוץ מאלה שאני לא יודע אם הם יהודים, צריכים את הרבנים, בלי זה אין ברית, לא כשרות, לא בר מצוה ולא חתונה, לא קבורה יהודית, שום דבר. יותר גרוע מהגויים. מי שרוצה להיות דוקטור חייב ללמוד באוניברסיטה, מי שרוצה להיות רב חייב ללמוד בישיבה ובכולל, אבל יש רק הבדל אחד, דוקטור יכול להיות גם רבי, גם סיני, כל בן אדם בעולם, ורב יכול להיות רק יהודי.
במצרים היו אבותינו היה שבט לוי, ישב בארץ גושן, פרעה הרשע שהטביע את ילדי ישראל ושיקע אותם בטיט כשלא השלימו את המתכונת לבנים, ושהיה שוחט ילדים יהודים בשביל לטבול את עצמו בדמם, להסיר את הצרעת כשהיה מצורע, רוצח ההמונים הזה לא נגע בשבט לוי ונתן להם ללמוד תורה. עם ישראל היו במצרים 210 שנים, 86 שנים היו בשעבוד, עבודת פרך, ואף אחד מהם לא התלונן ואמר אנחנו פראיירים ששבט לוי לומד תורה ואנחנו משועבדים, ולא עוד, אלא שמימנו את שבט לוי ונתנו להם מעשרות, ושבט לוי כשיצאו משם זכו למעלה הגדולה להיות המנהיגים של הדור, והם מורי ההוראה של עם ישראל. ולא רק הם, אומר הרמב"ם, אלא כל אחד מבאי עולם שהבינו מדעו ופרש ועזב את כל החשבונות של בני האדם והלך ונתעסק בתורה הרי זה נהיה קודש קדשים והוא משבט לוי, הוא פטור גם מלצאת במלחמה כי חייבים את הגרעין שישמור על הקיום של עם ישראל ועל הועלם כולו. אם פרעה הרשע הבין זאת, איך אצלנו לא מבינים זאת?
בכל אומה ולשון יש אנשים שהם נקראים רוחניים, שעוסקים בתורה או בדת, להבדיל, כמו אצל הנוצרים שיש כמרים ויש אנשי כמורה, בישופים וכו', כמו אצל הישמעאלים שיש שיחים ויש קאדים ויש כל מיני, ובכל האומות יש אנשים שהם רוחניים, אפילו אצל אלה שהם עובדי עבודה זרה, יש אנשים שהם כהני דת שנמצא במנזרים ובכל מיני מקומות, וכל מדינה ואומה יודעים שהאנשים הרוחניים האלה עוסקים בשלהם והם לא עוסקים בעניני צבא. מי שלומד תורה הוא מועיל לעם ישראל יותר ממי שלוחם. מי אמר את זה? הרב קוק. ז"א גם אלה שסוברים שצריך ללכת לצבא, הרב שלהם אומר שמי שלומד תורה הוא מועיל יותר מהלוחם בקרב, כי גם אלה שנמצאים בקרב צריכים סיוע רוחני.
יהושע נלחם עם 31 מלכים וניצח, משה נלחם וניצח, מי יצאו? אלף למטה אלף למטה, כל שבט נתן אלף, 12 אלף יצאו נגד מאות אלפים, כי על כל אחד שיצא למלחמה היה אחד שעוסק בתורה ומתפלל עליו, והיו חוזרים ללא פגע. ומי יצאו למלחמה? יצאו למלחמה הצדיקים, גם אם היית רוצה להתנדב לא לוקחים אותך. אם אתה היית מדבר בין תפילין של יד לתפילין של ראש, עושה איזה הפסק קטן, אתה משוחרר 21 הביתה. אם בן אדם מדבר בין ישתבח ליוצר אור בתפילת שחרית דיבר משהו שחרור עולמו מהצבא, כי בצבא של עם ישראל צריכים להיות צדיקים שלא יהיה קטרוג עליהם והם יפלו במלחמה.
דוד הלך על פי ה' ובאורים ותומים, כשמהשמים אמרו לו, כשישראל יצאו למלחמות לא לפי אורים ותומים אלא לפי הבנת האסטרטגים מתו 72 אלף בפילגש בגבעה כי לא שאלו את פי ה'. כשהשואלים את ה' ועושים על פיו מנצחים.
מה אמר ה' לגדעון, מה אתה בא לי עם כל כך הרבה, מספיק היה לך שלש מאות איש, מה אתה זה, המלחמה היא שלי לא שלכם, אני לא מתפעל מכמויות, לא מטנקים ולא ממטוסים, אז אתה בא להשוות כח של בשר ודם לכח אלקי? אבל מה בא אליהם המלאך? בא אל יהושע בינון ואמר לו על מה באת? אמר לו לא למדתם תורה, לא למדתם תורה בעיון, וואלק חזר מהקרב הבן אדם עייף הרוג, זה לא כמו פעם אתה יושב בטנק נוסע ובום מפציץ, זה לסחוב חרב כידון וללכת וטח טיח טח טיח, אתה יודע איזה שרירים צריך, רק תחזיק את החרב אתה מתעייף, ואחרי זה אומרים תלמד ובעיון, למה? התורה שאתם לומדים בלילה היא קובעת.
בזמן חזקיה לא היה צבא, לא רק שלא היה צבא, הוא התנגד אפילו למתנה הצנועה שהציע לו סנחריב לתת לו אלפיים סוסים בשביל שייהה פייר פייט לפחות, ועל מה הוא סמך? על התורה שהוא למד את ישראל, הוא הלך לבתי מדרש, במקום ללמד אותם להלחם הוא נתן להם להלחם מלחמתה של התורה, הוא תקע חרב בכניסה, מי שלא יכנס ללמוד, לא לצבא, ידקר בחרב, תוך שלש שנים למדו תורה כל ישראל, וכשנחריב הגיע עם 370 מיליון אמר חזקיה לקב"ה, רבש"ע, אני קיימתי את החלק שלי, אני קיימתי שבחוקותי תלכו, שלש שנים פה אנשים לא זזים, אני תקעתי חרב שהם ילמדו, את שלי עשיתי, עכשיו תעשה את שלך. מה עשה ה'? קיים. "ושכבתם ואין מחריד וחרב לא תעבור בארצכם", ירד מלאך ה' והכה במחנה סנחריב 370 מיליון. זה לא נס זה ברית בין הקב"ה לישראל, זה הבטחה אלקית לעם ישראל, זה לא נס, אם הקול קול יעקב אין ידי עשיו שולטות.
הרב: תודה, כן זה מסביר או לא מסביר את המצב? מסביר או לא? מסביר. אתם רואים, הוליווד של החרדים.
מכל מקום, אני רוצה להגיד לכם שקיבלתי פה פתק, שיש ילדה שהגיעה לגיל מצוות הלילה, תזכה להנתן בחיק ירא שמים ותבנה בית נאמן בהצלחה ובפרנסה בשפע רב שלא תזדקק לכלום תמיד אמן.
אמן.
הרב: כן, ואני רוצה עכשיו לשתף את הציבור הקדוש, לפני שאני נותן לכם אפשרות לשאלות ותשובות, וההזדמנות לפני ראש השנה להכריע את הכף של עם ישראל לטובה, ע"י זה שאנחנו רוצים להפיץ מאות אלפי דיסקים כאלה ברחבי הארץ חינם, כדי להרבות חיילים לתורה, ולבטל את הדעות הכוזבות, ולבטל את הקטרוג הגדול שיש על עם ישראל בגלל שרוצים לעקור תורה, ולהיות שותפים להעמדתה. והרי ידוע שאם בן אדם הוא עם הארץ, אז הוא לא קם בתחיית המתים, וידוע שאשה לא קמה בתחיית המתים. אז מה עושים בשביל שהם כן יקומו? אז לגבר יש עצה - שהוא משיא את בתו לתלמיד חכם, או עושה משא ומתן פרקמטיא עם תלמיד חכם כדי שיוכל ללמוד תורה והוא יעזור לו, או נותנים מלאי לתלמיד חכם - לכיסו, דהיינו שיוכל ללמוד תורה, זה מועיל לו לקום בתחיית המתים כי בלי תורה לא קמים בתחיית המתים. ונשים שפטורות, במה הן זוכות? אז אם היא נשואה אז בזה שהיא ממתינה לבעלה עד שישוב מבית המדרש, לא מקצרת לו את הזמן, נותנת לו אפשרות ללמוד, ושלוקחת את הילדים לתלמודי תורה, אז היא שותפה בתורה שלהם ממילא היא זכאית לקום בתחיית המתים. ומה תעשה רווקה? תעמיד תורה, או שיעורי תורה או תעזור בצדקה ללומדי תורה וכן הלאה.
אז בהזדמנות הזאת אנחנו מרויחים הרבה דברים, כי כתוב שגם כשעושים תשובה לפני ראש השנה, אז צריך צדקה תשובה ותפילה שמעבירים את רוע הגזרה. אז לכן אנחנו הולכים להפיץ עכשיו לא רק את הסרט הזה המנצחים, אלא באותו די וי די יהיה גם הסרט 'הספירה לאחור', שמראה איך יהיה עוד מעט במלחמת גוג ומגוג, ואיך תהיה מלחמה אטומית כימית וביולוגית בעולם, שני הסרטים יחדיו יופצו ברחבי המדינה, או בארץ ישראל בעזרת ה'.
העלות בכמויות לדיסק די וי די - שני שקלים, מי שרוצה להיות שותף יכול לתת מניה של אלף שקל בעשרה תשלומים של מאה שקלים מכספי מעשר, ואנחנו או הוא נחלק או יחלק 500 דיסקים חינם לאנשים. יש עוד אפשרות, לאלה שאין את האפשרות הזאת, כי זה שלשה שקלים ליום, 500 שקלים שזה 250 דיסקים. ומי שתפרן לגמרי לגמרי, ואין לו שום אפשרות, אז 200 שקלים בארבע תשלומים, בשביל שיזכה לפחות במאה דיסקים שאפשר יהיה לחלק לזכותו בעם ישראל.
אז יעברו בין הקהל כרגע ויתנו לכם, תרימו את הידיים אלה שרוצים להשתתף, אשריכם ואשרי חלקכם ותכתבו את השם ושם האמא, לא להרבות בשמות, שם ושם האמא ואני אברך כל אחד ואחד ברבים בעזרת ה'. להעביר את הטפסים והם יעבירו ביניהם. מי מהבנות מוכנה לעזור לחלק טפסים, תקחו ממנו בבקשה. תן להם שמה גם, שיעבירו ביניהם. תעביר ביניהן אלה שרוצות. זו זכות גדולה להעמיד את התורה, זה מבטל את הקטרוג שיש על עם ישראל, ואני אתייחס גם למלחמה הקרובה עוד מעט. התרומה היא מכספי מעשר, ורבים האנשים שמתחזקים מהסרטים האלה, וזה משפיע עליהם מאד מאד, כי הרבה אנשים לא יודעים בכלל איך עם ישראל התמודד במשך 3300 שנה. לא היה צבא. לא היה צה"ל, לא היה טנקים, לא היו טילים, והיו בודדים מול רבים וניצחו. 3300 שנה. חייבים את הכח הרוחני לצד הכח המעשי.
בינתיים אני רוצה להמליץ על האברכים החשובים שהגיעו איתי ממרכז הארץ, כל מי שרוצה ללמוד בחברותא ראש בראש, כל מי שרוצה ללמוד שיעור בשיעור או לפתוח שיעור, כל מי שרוצה ללמוד בישיבה או לבקר בישיבה, כל מי שרוצה ללמוד במדרשיה, כולל בנות או נשים, חינם אין כסף, יש פה אברכים יחלקו לכם טפסים, תמלאו את הפרטים יתאמו איתכם מה שאתם רוצים ובאיזה נושא שאתם רוצים, ילמדו אתכם חינם. זכות גדולה שאין כדוגמתה, סוף סוף אפשר ללמוד תורה ולהבין. לאט לאט באיזי איזי, ראש בראש, עד שאתה מבין. פעם בשבוע, פעמיים בשבוע, שעה, חצי שעה, כמה שאתם רוצים. לשירותכם תמיד. אז כל מי שמעוניין בטופס גם ירים את היד. הנה יש גם אצל הנשים, להעביר טפסים לפה, הרב יאדלר לנשים פה. יש פה בחורים שמרימים את הידיים, תרימו גבוה שיראו אתכם. אתם לא עובדים מהר חבר'ה, אתם באים לי שלשה אנשים, מה זה הדבר הזה? זה צבא זה?
רבותי, האבא של בת המצוה, אבא של מרים שרה בת רבקה, תורם אלף דיסקים להצלחתה ולהצלחת כל עם ישראל. ולהבדיל, לעילוי נשמת צביה חזלה בת חנה מנוחתה עדן אמו המנוחה. ולבנין בית המקדש במהרה בימינו אמן.
כן, תן לה בבקשה. ברכת שהחיינו? ברכת? תראי אם זה עובד.
ש. ברוך אתה ה' אלקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.
הרב: ה' יזכה אותך, מה שמך?
ש. עפרה בת דינה
הרב: ה' יזכה אותך לכל טובה וברכה, בריאות והצלחה, נחת מיוצאי חלצייך, פרנסה טובה וכל טוב.
אמן.
הרב: וללכת תמיד בצניעות גם לא רק זה, פיקס. יופי בהצלחה רבה.
יש עוד מישהי שרוצה לשים כיסוי ראש, מי זאת השניה? מי זאת השניה? איפה היא? את רוצה לשים כיסוי ראש עם הורוד? כן? כן או לא? את לא רוצה, יש לי יפה לבן חדש. מה את אומרת? את מתחבטת? אשה גרושה ואלמנה ונשואה צריכה ללכת עם כיסוי ראש. זה ההלכה.
ש. למה?
הרב: למה אשה בכלל צריכה
ש. לא, למה בחורה לא נשואה שצריכה להתחתן, היא לא שמה כיסוי ראש, אשה גרושה שעוד יותר צריכה להתחתן, למה היא צריכה להיות פחות יפה?
הרב: מה זה קשור ליופי?
ש. זה קשור, שיער זה יפה
הרב: הפוך, כמו שאת נראית עכשיו זה פחות יפה ממה שתשימי כיסוי ראש, את רוצה שאני אוכיח לך?
ש. לא.
הרב: למה? בואי נראה, הנה יש בנות הן יחליטו, עכשיו תראי שימי את זה רגע, אם הם יגידו שאת צודקת תורידי
ש. לא, לא, אבל מה התשובה ההגיונית למה ששאלתי?
הרב: התשובה ההגיונית היא שכיסוי ראש זה מרגע שאשה נישאת היא צריכה כיסוי ראש, ומרגע שחל עליה חיוב זה אז זה כבר לא ישנה אם מצבה השתנה, אם היא הפכה להיות אלמנה או גרושה או נשואה, וזהו, מרגע שנהיה חיוב חיוב. מרגע שהגעת לבת מצוה נהיית חייבת במצוות. דקה לפני - היית פטורה, ואת חייבת במצוות גם אם תהיי נשואה וגם אם גרושה וגם אלמנה. כי מרגע שמתחיל חיוב של מצוה אז הוא ממשיך.
ש. אבל זה לא אותו דבר
הרב: בדיוק. כי זה לא ניתן בשביל יופי או אי יופי, זה לא המטרה יופי או אי יופי, זה מטרה שהאשה מכסה את ראשה משום צניעות. כשאשה הולכת עם גילוי ראש זה נקרא פריצות
ש. אז בחורה לא נשואה בת 19 היא
הרב: היא עוד לא התחייבה
ש. מגיל 12 אתה אומר שהיא התחייבה
הרב: גם ילדות, את יודעת, הולכות לא בצניעות כשהן קטנותצ
ש. לא, אתה אומר שמגיל 12 אשה מתחייבת
הרב: מתחייבת במצוות
ש. בצניעות, בצניעות
הרב: בצניעות אבל לא בכיסוי ראש, כיסוי ראש זה משעת הנישואין
ש. אז אם אשה מתגרשת
הרב: אז זה נשאר.
ש. מה זה הדבר הזה?
הרב: למה אשה נקראת גרושה ולא נקראת רווקה אחרי שהיא נשאה? כי עדיין נקראת אחת שהיתה אשת איש
ש. זה הלכה או מנהג
הרב: הלכה ברורה, אף אחד לא מתיר כזה דבר. אין רשות להתיר דבר כזה.
ש. אני אומרת שיש שכן שמעתי שכן.
הרב: שמעתי זה לא טוב. אני
ש. זה הלכה?
הרב: פעם שניה כן. אם זה לא הלכה לא הייתי מבקש ממך, חבל לי על המטפחת
ש. לפי האשכנזים או הספרדים
הרב: לפי כולם.
ש. טוב.
הרב: או. אשרייך.
ש. רגע אבל יש לי
הרב: מה יש לך, תגידי מה יש לך, תגידי
ש. זה בשביל הילדים שלי
הרב: בשמחה רבה, אברך אותם מכל הלב. שימי עלייך, שימי עלייך, תברכי שהחיינו ואני אברך את הילדים שלך.
תסדרי לה את זה יפה אבל, כן. לא סידרת לה יפה, לא, לא, אני רוצה יפה, לא, תורידי לה את מה שיש לה מלמטה, תסדרי לה יפה, לא לא לא לא, לא, אל תצלם אותה כשהיא שמה לה עד שהיא תגמור, לסדר יפה, זה לא יפה. תגידו אתם לא יודעים לסדר? תוציא לה את הסמרטוט מלמטה, תוציא לה את זה. או, או, עכשיו. שהחיינו. היא תהיה שלמה, הנה תביא לה גם לכסות פה, בינתיים, בינתיים, בינתיים. יופי ופי, עכשיו זיגזונט, זייגזונט. כן, תן לה לברך, תברכי שהחיינו.
ש. ברוך אתה ה' אלקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.
הרב: אמן.
אליהו בן רוחמה, יזכה לרפואת הנפש והגוף מהרה. יתחתן מהרה, ויסיר ממנו כל מחשבות רעות. יוסף חיים יחזור בתשובה שלמה, רפואה שלמה בליבו, יזרוק את הגויה, והיא תזרוק אותו! וישנאו אחד את השני. ויזרקו חפצים אחד על השני.
אמן.
הרב: לא, היא תפגע, הוא צלף בטח. חיה דינה בת רוחמה, רפואה שלמה מהרה. ושכל מה שכתוב פה תרפא. לא צריך לפרט את כל מה שכתוב. יעלם, יעלם.
עכשיו, את זה השניה שכותבת בשביל הילדים, אני מוכנה לקבל על עצמי או היא? את. עכשיו תגידי לי, את שומרת מצוות? שבת את שומרת?
ש. כן
הרב: יפה, עכשיו אני אתן לך משימה, אבל לא רק לך, גם לכל הציבור, ואנחנו נרבה זכויות עכשיו, קודם כל העיר בית שמש נעשה תיקון גדול נגד טילים
ש. אני מנסה ציונה
הרב: לא משנה, חכי עוד לא סיימתי, אמרתי קודם כל בית שמש כי אנחנו צריכים להכיר תודה לאכסניה. עכשיו, דבר שני זה לכל מקום ומקום ובכלל לכל ארץ ישראל, תקשיבו טוב, אני שואל שאלה, מי מהגברים כאן זכה לסיים את הש"ס? ללמוד את כל הש"ס, כל התלמוד בבלי. אתה סיימת? ברוך ה'. הנה יש יהודי אחד נציג. מי מהנשים סיימה לקרוא את כל התנ"ך מבראשית עד דברי הימים ב'? אלק יהודים. מה זה?
ש. אני קראתי
הרב: את כל התנ"ך? בלי דילוגים, אשרייך אתם רואים. היא דווקא סיימה. עכשיו תקשיבו טוב, אני מגלה לכם סוד גדול. החפץ חיים זצוק"ל אמר, שמי שמגיע לעולם האמת, מה שהוא קרא ולמד בחייו רק זה מה שילמדו אותו ויפתחו לו את כל הפירושים והביאורים והסודות, רק מהחומר שהוא קרא, ז"א אם גבר למד פרק אחד זה נשאר לו לנצח, ואם הוא למד מסכת רק זה, אבל אם בן אדם סיים את הש"ס ילמדו אותו את כל התורה שבכתב ושבעל פה הכל בכל מכל כל כל הסודות עם כל החידושי של כל כל כל כל התורה, ואשה שקוראת את התנ"ך, מהתחלה עד הסוף, אותו דבר.
עכשיו תקשיבו טוב, אם בא משיח צדקנו היום אותו דבר, מה שנתפס בן אדם עם מה שהוא למד, רק זה מה שיהיה לו. מה אומר החפץ חיים? כתוב "אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו", שהתלמוד יהיה לו ביד. עכשיו ללמוד את התלמוד זה לא קל, קשה מאד, קשה מאד מאד, זה לוקח המון זמן, אבל יש עצה. הגמרא אומרת, שאם לומדים את התורה את הש"ס בגירסא בקריאה בגריסה, אפילו בלי להעמיק ולעיין וללמוד בדקדוק, אפילו ששוכחים ואפילו שלא יודעים מה אומרים, זה נחשב לימוד תורה. אז מה העצה? לקרוא כל יום שבעה דפים גמרא מברכות עד נדה בסוף, זה לוקח בדיוק שנה, תוך שנה אתה מסיים את כל הש"ס, ואתה מסודר לחיי העולם הבא, ואתה מקבל מושגים שלא חלמת, ואתה קורא כל כך הרבה מעשים וכל כך הרבה ידיעות ושפתותיהם של כל התנאים והאמוראים הקדושים דובבות בקבר בזכות, והזכות שאתה עושה להם הם יעשו לך בחזרה, ו"כי בי ירבו ימיך ויוסיפו לך שנות חיים", זה מאריך את ימיו של האדם", ועל כל מילה שאתה מוציא מפיך זה תרי"ג מצוות - 613 מלאכים שנבראים, ובכל הדפים אתה עושה מיליונים של מלאכים, מכל שבעה דפים, כל יום, אז לראש השנה אתה תגיע עם כמויות אדירות של זכויות, ואז ודאי אתה נכתב נחתם לחיים טובים ולשלום לאין שיעור, וכמי שקיבל על עצמו לסיים את הש"ס, ז"א, כל בן אדם שמקבל עליו את זה זכותו גדולה ומעלתו לאין ערוך בשמים.
ש. מה עם ניקוד?
הרב: אפילו אם הוא לא יודע את הניקוד, ונכנסתי לרב קניבסקי ולרב שטינמן לשאול ושניהם אמרו שזה טוב מאד, או באידיש - זייער גוט. ולא עוד, לא רק בעלי תשובה, גם אברכים בכולל אחרי שעות הכולל בשעות הפנאי גם ילמדו שבעה דפים בגרסה, ואני לא רוצה להרחיב כי יש לי על זה דרשה שלמה שכבר נתתי, אבל זה זכות גדולה לאין שיעור, ועד היום יש קרוב ל-1400 גברים שכבר קבלו על עצמם, וקרוב ל-900 נשים שקיבלו עליהן לסיים את הש"ס. נשים ילמדו כל יום רבע שעה עד חצי שעה, זה לא הרבה, קריאה, תוך כמה חדשים הן מסיימות, וכל התנ"ך יש להן ביד, הגברים תוך שנה מסיימים את כל הש"ס. מי שאין לו ש"ס, ניתן להשיג ש"ס רק ש"ס בלי מפרשים, שזה דק חוברות, וזה בזול, ואם לא - יש באינטרנט בחינם, ויקיטקסט עם גמרא מבוארת עם פיסוק עם סימני שאלה, עם קושיה ותירוץ שקל מאד לרוץ. אז יש את כל האפשרויות, צריך רק זכויות.
עכשיו הערב הזה נעשה לרפואה ולהצלחה ולעילוי נשמת וכו', ואנחנו נכוון, שימו לב, שכל מי שיקבל כאן על עצמו ללמוד את הש"ס ואת התנ"ך, יהיה לרפואת כל החולים. ולישועת כולם, ולהצלחתם, ולזיווגם, ולזרע חי וקיים, ולפרנסה טובה, ולכתיבה וחתימה טובה.
אמן.
הרב: נתחיל, מי מהגברים לוקח על עצמו, שירים את היד גבוה, רגע, אני סופר. עשרה גברים, אלה שהרימו תורידו, 11 רגע מהגברים, 12 אשריך, אותך ספרתי אותך גם, 12, מי עוד רבותי, אתה גם? 13, רגע, 14 אשריך מתוק, אתה תהיה צדיק גדול אתה, 15 יפה מאד, תבורך, 15 גברים, תחשבו בינתיים, נשים מי מוכנות, אין, אין כמו הנשים, אין, בעולם תמיד הן משיגות את הגברים. אני לא יכול לספור, זה כמות, רק רגע, סבלנות, רק רגע רק רגע, בערך אני אומר בערך בערך זוז זוז זוז זוז, ארבעים לפחות! ארבעים נשים אשריכן! אשריכן. 15 גברים זה חלש, תגיעו למעלה לא תבינו מילה, תשבו שמה ממממממ לא יודעים כלום. יהיה לכם בזיונות, שמה לא תבינו כלום זה כמו סינית יהיה לכם, צ'נצ'ונגצ'ינג לא תבינו מילה, 15, מי עוד? מי עוד מהגברים? כן, עוד כמה גברים? עוד כמה גברים רבותי, זה לוקח לגברים בין חצי שעה לשעה, אם זה דפים קצרים חצי שעה, אם זה דפים ארוכים זה שעה כולה, כולה, הנה עוד אחד, 16 אשריך. אשריך. הנה עוד אחד 17, תבורך מפי עליון, אתה כבר הצבעת קודם? 18, 19, יפה מאד, 20, 21, נפלא, ישתבח הבורא ויתעלה שמו איזה זכות יש לבית שמש. חושבים שיורקים פה רק, לא יודעים פה שיורקים פה דברי תורה. נו, 22 יפה מאד. יפה מאד. 22 כנגד אותיות התורה הקדושה, נפלא מאד. עוד מישהו לפני שאני מברך את אלה שלקחו על עצמם במיוחד, הנה 23 מהגברים, 24, 25, אשריכם, תקבלו ממני ברכה מיוחדת מכל הלב. 25, מי עוד מהנשים לא הצביעה קודם ורוצה להצטרף? אח"כ רגע, הנה עוד כאן, יפה מאד אשריכן, עוד 3, 4, יפה, עוד 3, 4, 4 נשים. יש עוד יהודי שיהיה כנגד שם הוי"ה? עוד יהודי אשריך, תבורך.
מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב משה ואהרן דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות והטהורות הוא יברך את כל הקהל הקדוש הם ונשיהם ותלמידיהם וכל אשר להם, ובפרט יברך את כל אלה שקיבלו על עצמם ללמוד ולסיים את כל הש"ס והתנ"ך, שהקב"ה ימלא את כל משאלות ליבכם לטובה, ושזה יהיה מהרה, ושתיוושעו בכל ישועה, ושהקב"ה יתן לכם ס"ד, ושמחה בלימוד התורה, באהבת ה', ושהקב"ה יאהב אתכם, ושתכתב ותחתמו לחיים טובים ולשלום בספרם של צדיקים גמורים לאלתר אמן.
אמן.
הרב: תגידו וכן למר
וכן למר.
הרב: אמן.
רק רגע, יש פה מישהי שרוצה לקבל עליה, תן לה.
יש פה מי שרוצה ציצית בינתיים, רק רגע בבקשה. תן לו מיקרופון קודם.
ש. ברכת שהחיינו
אמן.
הרב: מי עוד רוצה ציצית?
ש. אני אחות של אביגדור אליה, אביגדור חי אליה, הוא חולה מאד מאד מאד, מבקשים ישועה, מבקשים מהקב"ה ישועה
הרב: הוא שומר תורה ומצוות?
ש. הוא שומר תורה ומצוות, כן.
הרב: המשפחה שומרת?
ש. המשפחה שומרת, שומרים כולם
הרב: מה המצב של החולה?
ש. מצבו קשה מאד, הולך ומחמיר
הרב: אשתו היא עם כיסוי ראש או בלי?
ש. בלי כיסוי ראש
הרב: אז תגידי לה קודם כל שתלך בצניעות ותשים כיסוי ראש, ודבר שני, תראו מי מבני המשפחה מוכן לקבל תענית ארבעים יום רצוף חוץ משבתות, ראשי חודש וימים טובים.
ש. תענית ז"א גם לא לשתות, לא לשתות
הרב: מעמוד השחר עד צאת הכוכבים לא אוכלים ולא שותים
ש. אוקי, בן אדם אחד רק?
הרב: לא, כמה שיותר ככה זה יכול להושיע אותו, כדאי שתראו את הסרט חיה יחיה בשביל שתבינו מה זה עושה. זה נמצא באתר שופר. מה השם של החולה?
ש. אביגדור חי אליה בן מזל בתיה
הרב: ה' יעתיק את המחלה ממנו ויתקע אותה במוחו של אסאד נשיא סוריה, ושהוא יהיה כפרה עליו, והוא יצא לחיים טובים ולשלום.
ש. אמן.
הרב: כל טוב לכם
ש. תודה רבה.
הרב: כן, שאלה נוספת למי יש? שאלה, תן לגברת שם. שאלה או ברכה? שאלה, תן לה. לעמוד בבקשה.
ש. הרב לא התייחס לתהילים, לא הזכיר את התהילים
הרב: בתוך התנ"ך יש גם את התהילים.
הרב: כן מי עוד? שאלה, את רוצה לשאול? שאלה אני רוצה קודם, שאלה. תן לגברת שאלה.
ש. נאמר שלפני מתן תורה הקב"ה אמר לכולם להתרחץ, להתנקות, ולהיות נקיים לכבוד קבלת התורה. לצערי בציבור שלנו בעיקר, אנשים לא מודעים לענין הזה, ויש הרבה חילול ה', אני לא יודעת למה רבנים לא יוצאים, וכבר דיברתי לפעמים עם רבניות שנותנות שיעורים אז הן מעבירות את הנושא בלי להתייחס, וזה פשוט, אני אתן לך דוגמא
הרב: לא צריך, אני מכיר ומריח גם. בקיצור,
ש. עוזבים מקום ממש
הרב: יש בעיה של הגיינה, נכון, יש בעיה של הגיינה וצריכים להקפיד על הגיינה משום שריחות רעים זה לא נעים. וזה גם פוגע באחרים, וחבל שיחשבו על אדם כל מיני מחשבות לא טובות, וצריך לשמור על זה. ואדם צריך להתקלח בפרט אם הוא מזיע והוא יודע שריחו לא כל כך דומה לדאודורנט, אז לכן מומלץ להתקלח.
ש. אני מתכוונת גם לזה שאם אוכלים באיזשהו מקום, למשל אצלנו המרכז המסחרי נראה כמו מזבלה עירונית כי אנשים הולכים
הרב: זה לא דרך ארץ לאכול בשוק ובמסעדה
ש. וזה אנשים חרדים שומרים מצוות כביכול
הרב: כאילו, זה נקרא אכילת הכלב. אז לכן צריכים לאכול תמיד בצנעה בבני ברק לא נותנים לפתוח מקומות עם ישיבה, כן, טייק א ווי, לוקחים והולכים לאכול בבית.
כן, שאלה נוספת, כן, תן לגברת פה.
ש. שלום כבוד הרב, בשנה האחרונה דודה שלי חלתה בסרטן ויצאה מזה בערך, עוד לא עברו כמה חדשים וטיפולים עוד דודה קיבלה מפרצת במח היא נפטרה, עוד לא עברה שנה עכשיו דוד שלי גילו לו לוקמיה, מה
הרב: הם חילונים או שהם דתיים?
ש. מסורתיים, שומרים שבת
הרב: הבנתי. תראי, כדי שאדם יהיה חסין עד כמה שאפשר אז הוא צריך להיות כזה שיצר הרע לא יהיה אפשרות לקטרג עליו, אבל אם הוא מוצא בו עבירות והרבה עבירות ועבירות שחוזרות ונשנות ומאותו סוג, פירושו שהוא פורק עול ומורד בקב"ה. ז"א, אם בן אדם לדוגמא רק משחית את הזקן עם תער, זה הכל, קבוע, כל הזמן הוא מתגלח ומוריד עם תער, אדם כזה נקרא שהוא מורד בקב"ה. למה? כי יש מומר לכל התורה כולה
ש. אבל זה שתי אחיות
הרב: ויש מומר למצוה אחת, אבל מכל מקום צריך להבין, אדם שמורד בקב"ה אין לו הגנה. ממילא למזיקים ולמקטרגים יש אפשרות לטעון עליו ולהוציא פסק דין כנגדו. כדי להמלט מהפסק דין הרע השלילי, צריך להחליף זהות, ז"א אני זה לא הוא, אז אם הוא חוזר בתשובה לגמרי, אז זה כבר לא אותו בן אדם, ממילא הפסק שיצא נגד איקס הוא לא יחול על ווי. לכן כתוב, כל המשנה את שמו, משנה מזלו, אבל לא לשנות את השם ממשה לאברהם, לא זה הכוונה רק, פעמים גם זה צריך, אבל השינוי הוא שלא ידעו לזהות כבר את הבן אדם כי פעם הוא היה כזה היום הוא בכלל אחרת. אז מומלץ להגיד לו בדחיפות שיקבל על עצמו לשוב בתשובה שלמה אמיתית לגמרי
ש. אתה יכול לברך אותו לרפואה
הרב: מומלץ שיראה את הסרט ניסים התותח, כדי שיראה שבן אדם ששבוע לפני שהוא הולך מן העולם, לפי מסקנת הרופאים, ב"ה חי כבר למעלה מעשר שנים אחרי בריא ושלם ולומד תורה בן תורה אמיתי. אז יש סיכוי, אם מחליטים להשתנות לחלוטין. מה שמו?
ש. ציון בן תמר
הרב: ה' יחזירהו בתשובה שלמה ויסייעהו וירפא ממחלתו.
ש. תודה.
הרב: שאלה לבחור פה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: וברכה
ש. יש לי שאלה בנוגע לנדר של הסיום הש"ס, אני ב"ה זכיתי לחזור בתשובה, ובסדרים של הישיבה אם הב לא יסכים לי להכניס את זה לסדרים
הרב: לא בסדרים, אחרי יש לך מספיק זמן
ש. יש יש שעה פנויה בערב,
הרב: נכון
ש. ואם כאילו הוא ימליץ לעשות משהו אחר, אני צריך לעשות התרת נדרים?
הרב: לא, אתה תצליח לעמוד בזה על בטוח. אני מבטיח לך שבתוך ה-24 שעות יש לך שעה כזאת בשביל לתת בשביל זה, ודע לך, כל שעה שלא מנוצלת אצל בן יהודי תובעים אותו עליה, כי יש ביטול תורה, בשעה שאדם היה יכול ללמוד ולא למד זה נקרא ביטול תורה, כנגד השכר של מיליונים זכויות יש לו מיליונים חובות. לכן כתוב בתורה "דיברת בם" ולא בדברים בטלים, אז אם בן אדם מדבר אז כבר שידבר בדברי תורה. גם בלכתך בדרך, כשאתה הולך אפילו אם תגיד פסוק אחד ותחזור עליו כל הזמן או תגיד מזמור אחד ותחזור עליו כל הזמן, אתה כל מילה שמוציא תרי"ג מצוות, תרי"ג תרי"ג תרי"ג, אפילו תגיד בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ, תחזור על זה כל הזמן אתה צובר מצוות בלי סוף. "ודברת בם".
ש. ואם בן אדם, בעזרת ה' שיבוא משיח והוא לא סיים את הכל
הרב: בעיה
ש. לא נחשב שמחשבה מצטרפת למעשה?
הרב: אם הוא קיבל על עצמו אפשר שכן.
ש. ויש לי שאלה אחרת, לא קשור, אני לפני חצי שנה היה סיפור עם הרב פנגר
הרב: שכח מזה.
ש. שכח
הרב: כן.
ש. ברוך ה'
הרב: תהיה בריא.
כן, שאלה לגברת שם. תן לגברת שם. מי עוד מהגברים רוצה צ יצית? בואו, בואו. כן, שאלה.
ש. כבוד הרב, לפני חצי שנה גילו לסבתא שלי את הגידול במעי הגס וזה התפשט לכבד, עכשיו היא במצב מאד מאד קשה, היא חלשה
הרב: שומרת או לא שומרת מצוות?
ש. כן כן
הרב: עם כיסוי ראש או בלי?
ש. שומרתש בת, בעלה שומר שבת
הרב: שומרת צניעות קומפלט?
ש. כן
הר: גרביים?
ש. לא.
הרב: נו, לסתום את כל הפרצות מה שנקרא, שלא יהיה אחיזה ליצר הרע. ודבר שני תגידי לה שתקבל על עצמה ללמוד, היא יכולה ללמוד?
ש. לא
הרב: היא לא יודעת לקרוא?
ש. זה קשה לה
הרב: היא שומעת?
ש. כן
הרב: תשימו לה ווקמן שתשמע במשך היום דברי תורה, קחו דיסקים שלי באם פי שלש תנו לה, שימו לה כל הזמן כמו אינפוזיה, שיתרבו לה זכויות מעצם השמיעה כל הזמן. בסדר? מה שמה?
ש. מזלה בת שינה
הרב: ברכתי אותה קודם
ש. נכון
הרב: מזלה בת שינה, רפואה שלמה מהרה.
ש. ברכת שהחיינו
אמן
הרב: אמן, חזק וברוך. שאלה אני רוצה, שאלה. קודם שאלה. שאלה, תן לה שמה שאלה. מי עוד מהבחורים רוצה? בא.
ש. אני רציתי לשאול, בעלי לפני שנה הפסיק ללמוד כדי ללכת ללמוד תורה, והוא די התאכזב בכולל שאף אחד לא התייחס אליו ולא היה לו עם מי ללמוד והוא החזיק ככה מעמד חצי שנה, הוא באמת ניסה ניסה אבל בסוף הוא התייאש, רציתי לדעת אם כדאי להמשיך
הרב: קודם כל אסור להתייאש
ש. אבל הוא כבר איבד תקוה, אין מי שיעזור לו
הרב: יש עוד כוללים אני מאמין ותעמדי
ש. גם עכשיו הוא מחפש
הרב: אז תעמדי בקשר בבקשה עם החבר'ה שהיו פה, קיבלת טופס?
ש. כן, הוא רשם את השם
הרב: מצוין, אז תעמדו איתם בקשר והם יסדרו עד שזה יסודר. בהצלחה.
ש. ברכת שהחיינו
אמן.
הרב: תן לבחור שאלה בשחור. תן לו. מי מהנשים כיסוי ראש רוצה, לא לנכדות עכשיו, אנחנו רוצים לנשים פה. בבקשה.
ש. שלום
הרב: שלום
ש. רציתי לשאול אם יש בעיה לשמוע מוזיקת מטל וארד רוק שיש בה כפירה באלהים וכל זה
הרב: איזה מין שאלה, אסור לשמוע אפילו שיר למעלות אשא עיני מפי הזמרים הפסולים, כגון חיים ישראלה, יניב מרחיק משיח וכמו כל אלה. אסור.
ש. אפילו אם לא מבינים את זה?
הרב: אפילו אם לא מבינים, זה מחדיר ארס בתוך הגוף, זה מניע את הגוף, בהצלחה.
מה, מה את לא מבינה, מה את לא יודעת שיש זמרים פסולים
ש. למה הם פסולים?
הרב: בגלל שמופיעים בהופעות מעורבות
ש. אתמול הייתי בחתונה שאיזה זמר קידם את החתן ואת הכלה בשיר
הרב: והיא היתה חשופה
ש. לא לא, חתונה חרדית
הרב: כן ואז
ש. הגברים עמדו פה, הנשים עמדו פה, הזמר עמד על המעניין אם הוא גם פסול, כאילו הבת שלי רק בסמינר, חשבתי להזמין אותה לחתונה, זה היה מאד יפה, השאלה מה הוא שר ומה שמו?
ש. איציק אורלב
הרב: בטח פסול. הוא מופיע בהופעות מעורבות. גברים ונשים יחדיו. הוא ברשימה של הפסולים.
ש. יש רשימה כזאת?
הרב: יו,
ש. ואיפה היא מפורסמת?
הרב: באתר שופר. טי וי
ש. אה, לא לא נכנסתי לשם, לא חשבי שיש דבר כזה זמרים חרדים פסולים
הרב: 25 גדולי ישראל חתומים על זה, כולל הרב עובדיה
ש. ואם מרגישים שמחה מזה ששרים את השירים שלהם, צריך בדור הזה קצת שמחה
הרב: ברור, שמחה של מצוה בשעה שיש מצוה
ש. לא, לשמוע שיר בבית, באמצע הבישולים
הרב: את לא יודעת שאנחנו עכשיו באמצע זמן החורבן? את יודעת שיש גזרת החורבן שאסור לשמוע מוזיקה בימות החול רק אם תשירי לבד. אסור לשמוע כלי שיר.
ש. אני יודעת שבן אדם צריך לעבוד את ה' מהמקום שהוא מונח בו, ואיפה שאתה לא מונח אתה מנסה לעבוד את ה' ומשם אתה נופל והמכה היא רצינית, אז אני
הרב: הבנתי, אם אדם מונח אז משמה שיעבוד את ה'
ש. לא, אני מדברת על עצמי, לא
הרב: אז לא משנה, אז אני לוקח את הדברים שלך כמסקנה
ש. אז כל אחד יעשה את השיקולים שלו
הרב: אין דבר כזה
ש. למה אין דבר כזה?
הרב: אין דבר כזה, יש שולחן ערוך ובשולחן ערוך כתוב שיש גזרת החורבן מאז שחרב הבית אסרו חכמים שלא לשמוע שירה בכלי שיר, שמלוים אותם כלי שיר, כן, גיטרה תופים זה כינור
ש. את כל המוזיקה אתה פוסל?
הרב: אני חס ושלום
ש. עכשיו רגע אמרת 25 זמרים, עכשיו בכלל
הרב: לא, 25 גדולי ישראל פסקו, יש למעלה ממאה פסולים
ש. מאה פסולים, אז מה אז אברהם פריד, מרדכי בן דוד
הרב: בדיוק, אלה מחטיאי הרבים הגדולים ביותר
ש. מרדכי בן דוד?
הרב: יס. הוא הראשון שהיה מחטיא הרבים שפסלו אותו לגמרי, אח"כ הוא כאילו חזר בתשובה, ועכשיו הוא חזר עוד פעם מהתשובה ומופיע מעורב. כן.
ש. מי אמר את הדברים האלה
הרב: כנסי לאתר שופר. טי וי
ש. טוב, יש שם את הרשימה, אני רוצה להבין למה אסור לשמוע
הרב: אני אראה לך, תראה לה את יניב
ש. רגע רגע אני רוצה לרב משהו, אתה בגיל 16 החזרת אותי בתשובה, אני בת 43 היום ועד היום לא שמעתי את זה
הרב: הופ
ש. לא
הרב: אז את לא מקשיבה כל ההרצאות שלי
ש. אני שומעת מוזיקה
הרב: זה הבעיה, במקום אותי, זה המצב.
ש. רגע ומותר להתעסק באינטרנט?
הרב: אין לך מה לחפש שמה, אא"כ
ש. למה לכם מותר? למה לי אסור?
הרב: בשביל להציל מותר ומצוה
ש. להציל את עצמי
הרב: אסביר. בשביל להציל מותר ומצוה. אחד. מותר לדוקטור כשאין דוקטורית לטפל באשה, איך הוא יכול לגעת באשה והוא דוקטור זכר? כשאין דוקטורית בתחום שהוא מטפל אז דוקטור מטפל. כי במקום שזה להציל מותר. אשה טובעת בנהר, חייב גבר להציל אותה והוא לא יכול להיות צדיק לומר אני לא נוגע בנשים, כי היא תמות. במקום שצריך להציל מותר, מקום שלא צריך להציל ואפשר בלי זה, אז לא משתמשים בזה
ש. אי אפשר
הרב: תקשיבי, אי אפשר למי? מי שרחוק ואין שום דרך להגיע אליו, ואין לו דרך להגיע לתשובה, אז הוא יכול להשתמש בשביל להציל את חייו, אבל מי שכבר יכול להשיג דיסקים כי הוא בן תורה או לומדת תורה או דתיה כמוך, אז הוא יכול לשים דיסקים, בשביל זה אנחנו עושים גם דיסקים, עושים אם פי שלש, נותנים את כל האפשרויות בשביל שאדם ישיג את זה בכשרות. האינטרנט נועד לאלה שאי אפשר להגיע אליהם, ושהם סתם משוטטים ותוך כדי יגידו
ש. אוקי, מה עם המוזיקה?
הרב: מוזיקה זה לכולם, זה לא לחילוניים דתיים, זה כל יהודי צריך לדעת שבימות החול אסור לנו לשמוע מוזיקה למעט לשיר בפה, מותר לנו לשיר בפה
ש. לפי מי? לפי מי?
הרב: שולחן ערוך, מה זה לפי מי? שולחן ערוך הלכה לכל היהודים, אשכנזים ספרדים מרוקאים כולם, אתיופים כולם כולם כולם כולם.
ש. לא שומעים
הרב: לא הוא לא מתיר, אני אסביר אני אסביר. אני אסביר. אני אסביר.
ש. לא נראה לי שזה לדור
הרב: הרדיו הזה שאתם קוראים לו "קול בערמה" זה רדיו פסול שיושבים שם רשעים שמביאים זמרים פסולים נגד דעתו של הרב עובדיה יוסף ומשתמשים כאילו שהרב עובדיה יוסף התיר להם, יש פסק הלכה של הרב עובדיה יוסף שכל מי שמופיע אפילו בהפרדה בערבי שירה הוא פסול, הוא נקרא מחטיא את הרבים, ואדם כזה אסור להזמין אותו אפילו לבית כנסת והוא לא מצטרף אפילו למנין. ומה הם עושים - הם מביאים אותם ומקדמים את האינטרסים שלהם נגד דעת הרב עובדיה יוסף. ויש שמה אחד קוראים לו דוד טיפש, שהוא מארגן במוצאי שבת כל פעם מביא זמרים, ומחטיא את הרבים, והם קוראים לזה קידוש ה' ומילים ומחרתתים אתכם, או נכון, בשביל לעשות את זה כאילו כשר, הם מביאים גם רבנים שיגידו דברי תורה, אחרת במה זה דתי, ומה הרוב? הרוב זה שטויות ושירים. עוד דבר, זה כמו חנות שמוכרים בשר ושמים תמונה של הבבא סאלי, ושואלים אם יש כשרות אז הוא אומר מה אתה שואל כשרות, תראה את הבבא סאלי, אז מי שחכם אומר לו תשמע, אם אתה היית תלוי שמה והבבא סאלי פה, אפשר לקנות, אבל אם אתה פה והבבא סאלי תלוי שם זה עדיין לא כשרות. זה ששמים קישוט רבנים להגיד דברי תורה, זה בגלל שהצביון כאילו של הרדיו הוא חרדי.
ש. סליחה הרב, רוב האנשים בדכאון,
הרב: או, זה נכון
ש. גם ככה, גם ככה, מאד מאד קשה לשמוח, מאד קשה לשמוח, אזם אם יש משהו שעושה שמחה ובסדר, אף אחד לא בדרגה כזאת שהוא ישמח במצוות
הרב: אני אגיד לך, אני אלמד אותך שיר אחד שאם תשירי אותו תמיד ותביני מה את אומרת לעולם תהיי שמחה ולא תפסיקי ממנו. השיר הוא ככה, תקשיבי, אני שר אותו. אנא אנא אנא עבדא דקודשא בריך הוא. את לא מכירה את השיר, רגע, אני עבד של הקב"ה, את יודעת איזה משפט פיצוץ זה,
ש. אבל מי שמח בזה באמת
הרב: תני לי רגע, תקשיבי למילים, אני עבד של הקב"ה. וזה ככה, אנא אנא אנא עבדא דקודשא בריך הוא, אנא אנא אנא עבדא דקודשא בריך הוא, אנא אנא אנא עבדא דקודשא בריך הוא, אנא אנא אנא עבדא דקודשא בריך הוא, אנא אנא אנא עבדא דקודשא בריך הוא.... אפשר מהר, אנא אנא אנא עבדא דקודשא בריך הוא, אנא אנא אנא עבדא דקודשא בריך הוא...
ש. לא שומעים
הרב: שניכם תהיו במקום לא טוב אח"כ, לא כדאי לך.
מכל מקום תשמעו יהודים יקרים, תשמעו רגע, אני רוצה להסביר, אני אוהב מוזיקה מאד מאד, אני הייתי שומע פעם את הזמרים הפסולים, אבל לא ידעתי את רשעתם. עד שהתברר לי, ובכיתי כראיתי מה שהם עושים, ולצערי הרב הערב אין פה את המחשב שאפשר להראות אבל הוא מנסה להוציא מהאינטרנט כרגע ואני אראה לכם את החוצפה שאין כדוגמתה, אנשים ששמים כיפה על הראש כאילו, ומזכירים שם ה', ומרקידים אנשים ונשים ביחד, או לדוגמא יניב בן משיח על הבמה לידו שם חתן וכלה והחתן והכלה רוקדים לפני כל הציבור, דתי, כאילו דתי, ששר בצורה כזאת ובחוצפה, כלה לפני כל הגברים רוקדת לעיני כולם.
ש. לא שומעים
הרב: שמעתי, אבל אני מסביר קודם כל שתדעי, קודם כל זמרים פסולים אסור לשמוע, אחד. פסולים. אלה שהזכרת לדוגמא. שתיים,
ש. לא שומעים
הרב: עוד יותר גרוע, בן סנוף מופיע לפני כלות חשופות ופרוצות בצורה איומה ושר להם שיר ואני לא רוצה להגיד לכם מה קורה לידו ואנחנו הסרטנו ויש את זה, אדם כזה לא יכול לשים כיפה על הראש כמו סיר. חבל על הדיבורים. ארז יחיאל זה יהודי צדיק ששר נפלא, גם ספרדית גם אשכנזית וגם תימנית, כל השירים, כל מה ששמעתם ברגע זה היה שלו, היהודי הזה יהודי כשר שויתר על הכל בשביל להשאר כשר. יש עוד אחד יהודה חדד, גם הוא שר נפלא, בעל קול נעים, וגם הוא שומר על עצמו מאה אחוז. מעטים אלה שמוכנים כי בשביל בצע כסף ובחורות אוהדות, אפילו מידד טסה, תכנסו לפייסבוק שלו ותראו מה כותבות לו בנות, מי דדוש, מי דדוש כפורוש, כמפורוש כמפורוש, וכל מיני ש טויות, והוא שם, והוא משאיר את זה עם מגבעת, בחור ישיבה בושה עם תמונות של בחורות עם גופיות, בושה! והוא שר שירים חילונים באתר שלו, חילונים, הוא שר שירים חילונים, תקשיבו, הוא שר בתערובת אנשים ונשים,
ש. לא שומעים
הרC: נכון, נכון לשמח זה לא בכל מחיר, יש הרבה דברים שמשמחים, כמו אלכוהול וסמים, מאד משמחים, אבל לא כל דבר שמשמח מותר, מכל מקום צריך להבין, זה בעיה, צריכים לדעת, אבל אם בן אדם רוצה להנעים בנעימה לשיר לעצמו נעימות, לשיר שירים בעצמו, אין בעיה, זה מותר. אבל עם כלי שיר רק ביום שישי ובמוצ"ש לפי הרב בן ציון, במועדים חגים מותר, בר מצוה חתונה ברית הדברים האלה שהם הסעודות מצוה על פי התורה, אלה מצבים שמותר לשיר, או בערבים של תורה, שערב התורה הוא כל כולו תורה, וביני וביני משמיעים ככה ברקע משהו בשביל להחזיק קהל, זה כן. כל השאר, בינתיים עד שאנחנו נבנה ביחד את בית המקדש אז אנחנו צריכים להזהר. יש לך? כן? רק רגע, בואו נראה משהו קטן.
ש. אני רוצה רק לשאול שאלה
הרב: אני אתן לך, רק שניה, היי מינוט. שניה, תראו תראו תראו, תראו בינתיים קצר.
הרב: כן, שאלה נוספת בינתיים. כן.
ש. כבוד הרב, רציתי לדעת לגבי תיקון הנפש ותיקון הכללי, זה אפשר לשמוע במשך היום?זה גם עם מוזיקה
הרב: את מתכוונת של ארז יחיאל?
ש. ותיקון הנפש של
הרב: אני לא יודע מי זה תיקון הנפש, ארז יחיאל אפשר.
ש. כן כן
הרב: קריאת תהילים אפשר. יכול להיות לא מכיר, קריאת תהילים אפשר. אבל לא מוזיקה של קשקושים.
ש. לא לא, אני רוצה שהרב יברך אותי
הרב: בריאות והצלחה ונחת בכל מעשי ידייך.
כן, מי? תן לבחור פה שורה ראשונה. כן.
ש. כבוד הרב, לפעמים בבוקר אני קם ואומר מודה אני, עושה נטילה מתארגן וזה, ולפעמים פוסח על ברכותה שחר, במשך היום אני רוצה ללמוד משהו, הולך גם לשיעור תורה, השאלה היא כזאת, אני אמור לחזור
הרב: צריך להגיד ברכות השחר כן
ש. עם ברכות התורה או שרק ברכות התורה
הרב: לא אמרת בכלל בבוקר
ש. לזה אני שואל
הרב: ודאי שאתה צריך להגיד
ש. אפילו שזה בערב לומדים אחרי
הרב: אסור ללמוד בלי ברכות התורה
ש. גם ברכותה שחר צריך להגיד של אותו יום?
הרב: כן, עוד לא אמרת, לא הודית לה'. אבל אין שום סיבה שלא תגיד את זה, זה פחות מחמש דקות. כן. לסיום. תן לבחור פה.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. מצד אחד אומרים שבורא עולם יודע כל מה שהולך להיות, ומצד שני יש לנו גם זכות בחירה, עכשיו אם יש לי זכות בחירה ז"א שיכול להיות שהוא לא יכול לדעת, אתה מבין?
הרב: יפה. תגיד לי, אני אומר שאני יודע שתלך היום הביתה
ש. אתה חושב
הרב: אני בטוח שתלך היום הביתה. אני גם בטוח שתישן היום. האם אני קבעתי לך שתלך הביתה ושתישן היום? אז מה שאני יודע זה לא מחייב את הבחירה שלך, וגם מה שתבחר אני יכול לדעת מה תעשה, זה אני. והוא שיודע יותר, ודאי שהוא יכול לדעת עד סוף הדורות מה כל הבריאה תעשה כי איך הוא מנבא את הנביאים? הבחירה נשארת שלך והידיעה שלו לא תלויה בזמן.
ש. כבר הוחלט מסלול מסויים
הרב: לא לא לא לא לא, לא הוחלט כלום. הידיעה שלו היא לא תלויה בזמן ולכן מתי שתחליט הוא יודע, אחרי שתחליט, לפני כן, כי אין לו זמן, לא עבר הווה עתיד, לכן אצלו אחרי ולפני זה בדיוק אותו דבר. אז לכן הוא לא קובע לך מראש. רק הוא יודע מה תבחר בכל זמן שתחליט לבחור, והוא יודע לפני כן.
ש. הבנתי. עכשיו עוד שאלה, יש פעמים שבן אדם מדבר לשון הרע על מישהו אז כל המצוות של אותו
הרב: ואם הוא חוזר בתשובה הכל חוזר
ש. אז סתם דוגמא, יכול להיות בן אדם גוי שכולם מדברים עליו דברים טובים
הרב: אצל הגויים זה לא עובד,
ש. אז חילונים,
הרב: לא, על חילוני מותר להגיד לשון הרע. מי שמחלל שבת בפרהסיא יש לו דין של גוי. אין לשון הרע על מי שמחלל שבת בפרהסיא. ככה אומר החפץ חיים בספרו שמירת הלשון.
ש. זה חידוש
הרב: אתה רואה, יש הרבה חידושים שבאים ללמוד, מה עם ציצית אתה רוצה? שיהיה חידוש. יש לו. יש לו.
אני מברך אתכם הייתם נפלאים.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות