יפו - יפו
תאריך פרסום: 12.07.2012
יפו 12-7-12
ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירויח
אנחנו נמצאים במעשה זמרי שהיה איום ונורא וגרם ל-24 אלף מישראל למות משבט שמעון. ושם איש המוכה אשר הוכה את המדינית זמרי בן סלוא, הסבר נפלא נמצא לפרשה בבית מדרשו של הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל, רבה של ירושלים.
זמרי בן סלוא היה נשיא בישראל, ובתור נשיא שרואה את עצמו אחראי, התמלא זמרי דאגה לנוכח הפרצה שפשתה במחנה ישראל. והוא חיפש כביכול עצה כיצד לעצור בעד הרעה שכבר אכלה בכל פה במחנה. מצא זמרי כי לא ניתן למנוע את צעירי ישראל מהנהירה אחרי בנות מואב, ויש לחתור להקטנת המימדים של הפרצה. כידוע בלעם, שלא הצליח לקלל את עם ישראל, ומכל הקללות יצא ברכות, החליט לעשות את מה שעשה בסוף, אמר להם - למדין ומואב, אלהיהם של אלו שונא זימה, הקב"ה שונא זימה, אז לכו ותחטיאו אותם עם בנות מדין ומואב. וככה היו עושים, פתחו שוק, שמו שמה אהלים, והיו מוכרים להם בגדי פשתן, וכולם היו הולכים ליריד, היתה זקנה מבחוץ, והיתה צעירה מבפנים, הזקנה אומרת מחיר גבוה, והצעירה צועקת מבפנים חצי מחיר. היהודי נכנס לבפנים, והיא כמובן מתפעלת מהיהודי ואומרת, אשריכם אתם היהודים אין כמוכם וכו' וכו', ואז אומרת לו אולי תשתה יין צרצורי, שזה כמו שאומרים דופק את הראש, ואחרי זה הוא נהיה מסטול, ואז היא אומרת כמה אנחנו אוהבים אתכם, ואז הוא מתפתה לעבירה, ואז היא אומרת לו רק לפני כן חשוב מאד כדי שאני אוכל לעשות זאת אז קודם תשתחוה לפסל הקטן, וככה היו מחטיאים את ישראל. והיו הולכים כל יום שמה לאהלים, אח"כ כבר לא התביישו והלכו זוגות זוגות, שנאמר "ויצמד ישראל לבעל פעור", צמד צמד כבר היו הולכים, צמדים צמדים, כבר לא התביישו.
ואומר רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל, רבה של ירושלים מגאוני וגדולי הדור הקודם, כנשיא בישראל, ודווקא כנשיא שרואה את עצמו אחראי, התמלא זמרי דאגה לנוכח הפרצה שפשתה במחנה ישראל, הוא חיפש כביכול עצה כיצד לעצור בעד הרעה שכבר אכלה בכל פה במחנה. מצא זמרי כי אם לא ניתן למנוע את צעירי ישראל מהנהירה אחר בנות מואב, יש לחתור להקטנת מימדיה של הפרצה. את הדרך לכך מצא ב"פתרון" במרכאות, שלא היה אלא פשרה מסוכנת וחסרת טעם. הבסיס של הרעיון שמצא היה להעביר את מקום החטא. אם לא ניתן לעצור בעד החוטאים שהלכו אל השטח המואבי ושם נכשלו בזנות ובעבודה זרה, יש לפעול להבאתן של המואביות והמדיניות אל תוך מחנה ישראל, כך לפחות תמנע עבודת בעל פעור ולא יחטאו בעבודה זרה. ז"א, אפשר לצמצם נזקים, הם יעברו רק על העריות ולא על עבודה זרה. וזאת כוונת התורה, אומר רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל.
והנה איש מבני ישראל בא, "ויקרב אל אחיו את המדינית" ויקרב - הוא לא הלך אליה, הוא הביא אותה, "לעיני משה ולעיני כל עדת בני ישראל והמה בוכים פתח אהל מועד". זמרי הורה הלכה, הלכה מבית מדרשו הפשרני וההרסני לדורותיו. יש לקרב את המדייניות אל אחיו ולהכניסן תחת כנפי השכינה, לערוך גיור כלשהו ואפילו יהיה זה גיור אפקטיבי, והלא רחמנא ליבא בעי - הקב"ה הוא מסתכל ללב ורוצה את הלב, וכך חשב, יתקרבו המדייניות אל אמונת ישראל ובלבד שבני ישראל לא ילכו לשם ויתפתו לעבודת בעל פעור.
היתה זו פילוסופיה של פשרנות, פילוסופיה שיצאה מבית מדרשו של זמרי. מה אתם אומרים על השיטה הזאת? נראית לכם שיטה מקובלת או לא? מה אתם אומרים? פסולה. אחד אומר, מה האחרים אומרים? כן? מה האחרים אומרים? כן תגיד אתה, תן לו שמה מיקרופון. מיקרופון. פה ליהודי בלבן.
ש. התשובה שלי זה שזה השמאלנים שהם תמיד רוצים לרכך נפילות ארוכות מאד
הרב: השמאלנים רוצים לעקור את הכל
ש. ויש להם שיטה
הרב: הם יותר גרועים מהפשרנים לאין ערוך, אבל זמרי למי דומה בשיטה הזאת?
ש. למי הוא דומה?
הרב: אתם מכירים שיטה פשרנית כזאת היום?
ש. מזכיר קצת רפורמים
הרב: רפורמים, רפורמים הם אאוט לגמרי. הם אאוט לגמרי. הם בכלל אין להם שום שייכות לתורת ישראל, יש להם תורה משלהם שהם המצאיו, זה אין דבר כזה, אין שום דבר מה שהם עושים בתורה, הם לא שייכים כלל לעם ישראל, התורה שלהם לא שייכת לכלל ישראל. או, התחלת לדבר, משהו מהזמרים הפסולים. מה הרעיון פה? מה הרעיון? תן לו, תן לו את ה מיקרופון.
ש. כאילו לרכז אנשים ביחד וגברים ומזה יוצא רק דברים לא כל כך טובים
הרב: ז"א, במקום שילכו לאייל גולן וקובי פרץ אז שיבואו ליניב מרחיק משיח, לציון ג'לג'לן, למידד טסה וילכה אתה מבין לאלה שמדמים כאילו לנשיא בישראל, שמביא את המדיינית אליו ועושה מעשה לעיני כל ישראל נגד משה ובפניו, נגד כל גדולי הדור, בלי שום בעיה. עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס. בואו נמשיך.
חוגים פשרנים החיים עמנו לא מסכימים להבין זאת, סופו של היתר זה בהפיכתו של משהו שבדיעבד למשהו שבלכתחילה, אם פעם טענו כי אין דרך זו אלא הרע במיעוטו, משהו שאין להמלט ממנו גם אם אינו רצוי, הרי בחלוף השנים היתה דרך זו לנורמה, הדרך לא ננקטה אלא כדי לשמר מינימום של יהדות, מינימום של יהדות. מה שנחשב בתחילה כדיעבד בלית ברירה הפך עד מהרה לדגל של החוגים הפשרנים, והם ניסו להביא את מואב ואת מדין אלינו מתוך "דאגה" כביכול לשלמות הרוחנית של המחנה. אך משום מה דבק בהם ריח המואביות והמדייניות, כי בכגון זה אומרת התורה, "אל תהי צדיק הרבה", בלי טובות, הפשרה אינה מותרת, אלא כשההלכה עצמה מתירה אותה וגדולי הדור אומרים במפורש שהפשרה זה הלכה. גדולי הדור זה השורה הראשונה ביותר, ולא רבנים כזמרי באמצע, למרות שזמרי היה מהשורה הראשונה מנשיאי ישראל, אז אם הוא הוצא להורג לעיני כולם, מה הדין באחרים. ז"א, זו דרך פסולה וארורה.
עכשיו תשמעו עד כמה הדברים נוראים. "ושם איש ישראל המוכה אשר הוכה את המדיינית" למה כופלת הוכה, המוכה, הוכה, צריך לכתוב שם איש ישראל אשר הוכה את המדיינית ומספיק, למה המוכה, אשר הוכה, אם הוא מוכה בטח הוכה ואם הוא הוכה בטח הוא מוכה, למה צריך שתיים?
מתרץ הבן איש חי זצ"ל על פי משל, גנב חדר לבית פרטי, ראה כותנת שחמד אותה, בגד יפהפה, אמר איך אני אוציא את הכותונת החוצה בלי שיבחינו בי אנשים? הבזיק במוחו רעיון שהוא יפשוט את הבגדים שלו, ילבש את הכותונת על גופו ועליה ישים את הבגדים שלו. ואז הבגד שלו העליון יכסה את הכותונת ואף אחד לא יבחין שהוא לקח. אמר ועשה. פשט הגנב את כל בגדיו, אך רבות מחשבות בלב איש, בעודו מופשט מבגדיו נכנס בעל הבית וראה את הגנב עומד ללבוש את הכותונת שלו. תפס אותו, הזמין משטרה, השוטרים שידועים כרגישים מאד תפסו אותו כמו שהוא, לקחו אותו ערום מכל בגדיו והובילו אותו אחר כבוד לבית המשפט. נמצא שהעונש של הגנב המסכן כפול, לא די שהוא לא הצליח בגניבה והוא יענש עליה, הוא גם ספג בזיונות שכל הולכי דרכים ראו אותו ערום הולך לבית המשפט.
כך גם בענינו של זמרי, לא די היה לו זמרי שהוא נענש בכך שנהרג ע"י פנחס אלא שכל בני ישראל, מהם אפילו תלמידיו בני שבטו, ראו אותו בבושתו ערום, תקוע בחרב של פנחס הוא והמדינית, חי עדיין, גוסס, ה' שמר עליו עדיין גוסס שלא יהיה מת שלא יטמא את פנחס, והוא הולך איתו ככה במחנה וכולם רואים אותו, והוא רואה שרואים אותו, אז חוץ מהעונש שהוא ימות גם הוא הספיק להתבייש הרבה. והבושה הזאת היתה קשה לזמרי יותר מן המוות. וכידוע נעשה נס שזמרי יחיה במשך כל אותו זמן כדי שלא יטמא את פנחס בטומאת מת. יצא שהוא היה נכלם ובוש שעות ארוכות ואין בידו לעשות כלום. אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה.
על פי זה יובן הדקדוק של הלשון של הפסוק, "ושם איש ישראל המוכה אשר הוכה", שתי מכות בכפליים הוא לקה, גם נאבד מן העולם הזה והתבזה לעיני כולם, וגם יפסיד את העולם הבא. הוא לא יקום בתחיית המתים. מי תיקן אותו? רבי עקיבא. רבי עקיבא בכה כשאת טורנוסרופוס רצתה להחטיא אותו שהיא היתה גלגול של כזבי והוא היה גלגול של זמרי והיא רצתה להחטיא אותו, הוא ירק ושחק ובכה. שאלה אותו מה זה? אמר לה ירקתי כיון שאת טיפה סרוחה ורוצה להחטיא אותי. בכיתי - על היופי הזה שיבלה בעפר, שחק לא אמר לה למה, כי הוא ידע שהיא תתגייר ותנשא לו. אומרים הספרים הקדושים למה הוא בכה? אם הוא אמר שהיא טיפה סרוחה איך הוא בוכה מהיופי הזה שיבלה בעפר? אלא עכשיו הוא ראה שהוא עמד בנסיון ומה שהיא ניסתה להחטיא אותו אצל זמרי והיא הצליחה, הפעם היא לא הצליחה והוא עמד בזה, ולכן הוא בכה. כי הוא ידע שבתחיית המתים הגוף של זמרי לא יקום, כיון שעיקר התיקון נעשה על ידו והוא יקום בגוף של רבי עקיבא ולא בגוף של זמרי כי זה נאבד ונפסד. כמו שאומר הזוהר הקדוש בדף קל"ח, שרבי חזקיה שאל את רבי יוסי, מי שבא בכמה גופות באיזה יקום? אמר לו בזה שנעשה בו עיקר התיקון. על זה הוא בכה. אז גם הפסיד בעולם הזה מת, גם בוייש לעיני כולם וגם לא יקום בתחיית המתים.
אז זה לא פשוט. והזמרים הם מחטיאי הרבים שאין כדוגמתם, ומי פסק שהם מחטיאי הרבים? הרב עובדיה יוסף, הרב אלישיב, הרב שטינמן, הרב קניבסקי, הרב קרליץ, הרב שלום כהן ועוד רבנים, 25 רבנים. ואתם יודעים מי ישב בבית דין של מעלה כשהם יגיעו? גדולי הדור של הדור הזה שפסקו נגדם, וכשהגיעו למעלה אין להם חלק לעולם הבא, כך פוסק הרמב"ם והרב בן ציון מוצפי שהייתי אצלו ושעתיים שאלתי אותו, יש את הסרט שלם, מה דינם של אלה? לא מצטרפים למנין, מחטיאי הרבים, הוא קורא להם בשמות קשים ביותר שאני אפילו לא מעיז לעלות על דל שפתי, ומחטיאי הרבים, ומי שהולך להופעות שלהם הוא מסייע לעוברי עבירה וילכד איתם.
ועכשיו, בלא בושת פנים, מאז שיצאתי נגדם הם התדרדרו יותר ויותר כמו שאמרתי, שכל המחטיא את הרבים אין מספיקים בידו לעשות תשובה זאת משנה שאומרת והיא צודקת, חוץ מארז יחיאל שקיבל עליו מאז ושומר על עצמו, כל השאר מחטיאי הרבים.
עכשיו אני אראה לכם כמה דוגמאות מהם, אבל שיא החוצפה שעכשיו יש סיומי ש"ס גדולים, סיומי ש"ס ומזמינים את הזמרים הפסולים האלה ומשקרים את גדולי ישראל שהם בסדר והם צדיקים. ואלה שעושים את זה ומטעים את גדולי ישראל אין להם חלק לעולם הבא ויענשו ואין תרופה למכתם.
עכשיו שימו לב, יש אפילו ארגון אחד שרוצה להזמין את קליפה שמלצר הרשע המרושע. בואו תראו מה האיש הזה שאפילו זבל זה עם ריח טוב לידו. מה מסוגל לעשות אדם עם פאות, כאילו חסידי, שיקצו אותו באמריקה ויצאו נגדו עשרות של רבנים והכל והוא מצפצף על כולם והזמינו אותו פה לסיום ש"ס. כרגע אני לא אומר את השם של מי שהזמין כיון שעכשיו פנו אליהם שאם יזמינו יצאו כנגדם, אז בינתיים אני לא אומר, אבל אם אכן זה יתקיים אני אטפל בארגון הזה כמו שצריך. בואו תראו את קליפה שמלצר הרשע המרושע. בבקשה.
הרב: תודה, זה הקליפה הרשע המרושע, ואותו רוצים להזמין, זה אפס מה שאתם רואים זה כבר, הוא עבר את הגבולות לגמרי לגמרי.
עכשיו אני אראה לכם אחד שמתחזה להיות בחור ישיבה, קוראים לו מידד טסה. והוא דואג גם שהנשים ישירו איתו וישמיעו בקולן, בקשה הופעה בפתח תקוה שום הופעה של מצוה, דיוק האיסור שהרב עובדיה יוסף אומר ומזמינים אותו לסיום הש"ס, ראובן פנחס מחטיא הרבים מזמין אותו לסיום הש"ס, בבקשה.
זה נקרא אביעד גיל האמרגן שלו שהפך להיות בבא, נותן ברכות לפני השירים. מחטיא הרבים נותן ברכות. בשביל להכשיר את הטומאה הוא גם מסיים מסכת כאילו, תשמעו את הנשים הוא שר שיר חילונים, מידד טסה ירושלים של זהב, עם הנשים. בחור ישיבה. גברים ונשים יושבים בתערובת בהופעה. אסור על פי ההלכה.
תודה רבה, זה בקצרה, באתר שופר תוכלו לראות יותר ארוך, אבל זה דוגמא למחטיאי הרבים שמקבלים כיסוי של רבנים כמו זמרי, שאומרים במקום שילכו רחוק רחוק נביא את התרבות הזאת קרוב קרוב. ואז שומעים אותם גם בבתים, ואז גם שרים אותם בשבת, וככה מחטיאים את הרבים והמדיינים והמדייניות נמצאים בבית, והמוזיקה של הגויים וכל הטינופת מושרת בפיהם של בני ישראל קדושים. לא פלא שיש מחלות וצרות שאין כדוגמתן "בזכותם" במרכאות של רשעים אלה. אז זה צריך לדעת, זה מעשה זמרי. אבל מה הם אומרים? אנחנו מזכים את הרבים, אנשים שמחים. אבל יש גזרת החורבן, כתוב בשולחן ערוך שאסור, אז איך אתם שרים? הם אומרים שהם גם מחזירים בתשובה. מה ההבדל ביני לבינם? הם גם מחזירים בתשובה, ככה הם אומרים.
אתם יודעים, פעם פגש הנחש את העלוקה, אז הוא אמר לה למה אני תמיד חובטים לי בראש ורוצים להרוג אותי ואותך קונים בכסף בשביל שתמצצי להם את הדם? שנינו מכישים אותם, מה ההבדל? אמרה לו העלוקה, אתה יודע מה ההבדל? כשאני מכישה אותם אני מוצצת להם את הארס שיש להם בדם ובזכות זה הם חיים, אבל אתה מכיש אותם ומכניס את הארס שלך וגורם להם למות. זה מה שעושים הזמרים, מכניסים את הארס של הגויים לקהל וממיתים אותם רוחנית. ומה אנחנו עושים? מוציאים את הארס מהם בשביל שיחיו לחיי העולמים. יחי ההבדל הקטן.
אבל מה לעשות, הם הצליחו להשתלט על המוחות, ויש מאכרים שעומדים מאחוריהם בשביל כסף ומשמנים אנשים, כיון שחלק מהם תורמים לראשי ישיבות ולרבנים שלהם שיהיה להם כיסוי, ואני יודע גם מי תורם למי מה, בינתיים אני לא אומר. אבל יש אחד שתורם לדוגמא 18 אלף שקל כל חודש לרב ובשביל זה הוא אומר שהוא צדיק, למרות שהוא רשע גדול, ולמרות שכולם אמרו שהוא רשע גדול. אבל מה לעשות, התורה כבר קבעה "כי השוחד יעוור עיני צדיקים". אז ז"א, צריכים להזהר מאד מאד מאד.
בואו אני אשמיע לכם עכשיו בשביל שתדעו מה אומרים גדולי הדור. אומר הרב וואזנר, אין מנגנים בכלי שיר בימים אלו ואפילו בסעודת מצוה, וכן אין לשמוע שירים ומנגינות מטייפ ומכל מיני מכשירי הקלטה למיניהם אומר האגרות משה הרב פיינשטיין. איסור זמרה, מצאנו שבעה טעמים שנאמרו לאיסור זמרה, למה אסור לשמוע זמרה?
הרמב"ם בתעניות ה' אומר, ובטור שו"ע או"ח תק"ס ג', כתבו שזה משום אבילות על החורבן, כיון שאנחנו מתאבלים על החורבן כל השנה, אסור לשמוע זמרה בכלי שיר. איסור זמרה.
ב' - הלבוש והשל"ה הקדוש, הטעם הוא - משום שאסור לשמוח יותר מידי בעולם הזה, "אז ימלא שחוק פינו" וגם משום אבלות החורבן.
ירושלמי - אומר שגזרו גזרה משבטלה הסנהדרין, לפי שאין אימת סנהדרין עלינו וחששו שישירו שירים שיש בהם דברי נבלה, כמו קליפה שמלצר וחבריו.
היעבץ במור וקציעה למד כמו דברי הירושלמי, המורדכי סובר שהאיסור משום דרכי הגויים, מובא בהגהות הרמ"א על המרדכי בראש פרק ראשון של גיטין. המאירי משמע שהאיסור משום הוללות ופריצות. שנשים שרות ביחד עם הזמר והוא אומר להם תרימו את הקול, אתה לא מתבייש, אתה יושב בישיבה?
הרמב"ם בתשובה כתב, שטעם האיסור ברור מאד לפי שכח תאוה זה צריך לכובשו ולמונעו ולמשוך ברסנו ושלא יפעל ויחיה מתו. זה מעורר אש בנעורת. לא רק בנעורת - בנוער.
ואני אראה לכם רשע נוסף בשם דדיה, תראו איך הוא עובר בין הבנות ומה הן עושות. בבקשה. רשע מרושע ותראו את להקת הטפשים שמלווה אותו, בחורי ישיבה. זה מה שהם מדרדרים את הנוער היום, פריצות והוללות. תודה. זה אסון לעם ישראל. אסון לעם ישראל. וככה מורידים את כולם לטמיון. כל אלה אין להם חלק לעולם הבא. הם לא יצאו מהגיהינום גם כשהיא תתבטל.
רבינו בחיי כותב כעין דברי הרמב"ם בתשובה, שאסור לשמוע מיני הזמר והניגון והשחוק, שכל זה אסור מדין התורה, מפני שטבע בשר קל להתפתות בענינים אלו, ומטרידים את האדם מן התורה והמצוות ומלעשות את הפעולות הרצויות והנבחרות. וכד הקמח הוא מביא את זה בערך זנות העין והלב, וכן מבואר בחובת הלבבות, וזה לשונו: וישתדל אחר כן לאטום אזנך משמעך מה שאינך צריך לו, ופרוש מעניני השמע כפי יכלתך, ואל תאזין לשמוע מה שלא יועילך, שמעו ממותרי הדברים והכזב והרכילות ולשון הרע, ופרוש ממה שיביאך להמרות האלקים ולעזוב מצוותיו ממיני הזמר והניגון והשחוק והרינה הטורדים אותך מן המצוות והמעשים הטובים. בחור ישיבה כזה יכול ללמוד עוד גמרא או שולחן ערוך? בחיים לא. אבל הט אזנך אל דברי החכמים ה יודעים את ה' ואת תורתו, כמו שאמר החכם, "הט אזנך ושמע דברי חכמים", ואמר, "אוזן שומעת תוכחת חיים בקרב חכמים תלין", וכן הביא את דבריו ראשית חכמה בקדושה ט', וכדבריו כתב השל"ה בערך פרישות.
הגאון הצדיק רבי מתתיהו סולומון זצ"ל, נפטר לפני פחות משנה, משגיח בליקווד כתב, אמשול לכם משל, הלא שתיית היין מותרת, וגם טוב הוא במידה ראויה, ככתוב "יין ישמח לבב אנוש", ובכמה מצוות ובכמה מקומות יש מצוה גם לשתות, וגם שותים היין עם הכשר מהודר מן המהדרין למהדרין. וכבר הביא רבינו בחיי, כי מעיקרי גנות השכרות הוא בלבול השכל, ונעשה מחיצה בין השכל ושאר כוחות הגוף, גם בנידון שלנו, צריכים לעמוד ולדון על חידוש זה שנתחדש בעולם, שהניגונים והפצתם נעשה כסם המשכר ומאבד את כל הדעת, וממש כשכרות היין, נעשה מחיצה בין השכל ושאר כוחות הגוף, כי רוב מחברי השירים בזמנינו, כל כוונתם לעשות חייל ולפתות את שומעיהם למשוך את ליבם, לתפוס את מוחם ולמלא כל עולמם בקולות שלהם, ובכל מיני הסתה הם יוצרים כמיהת העם למין הזמר שלהם, כדי שישתו הקהל בצמא את שיריהם עד כדי שכרות ממש. ככתוב בישעיה מ"א, "ושכורת ולא מיין".
ונעשה הפצת השירים בעולם ע"י המכשירים למיניהם כמגיפה המתפשטת ועד לכותלי בית המדרש הגיעה, וזה ודאי סכנה גדולה היא לבני תורה אשר צריכים לברוח ממנה כבורח מן האש. כי אף שיש הרבה טובה בשירה ובזמרה במקומה הראויה כגון מקום של מצוה, חתונה, בר מצוה וכו', אבל זה רק במקום הראוי ובמידה המספקת, אבל משמיעה בלתי מוגבלת מתבלבל המח לגמרי, וממש בכל עת ובכל שעה מצלצלים הקולות באזניו והרבה פעמים מזמר אותם בפיו גם בשעת הלימוד, פתאום יוצא לו מנגינה עם שיר. למה - הם כל כך מכניסים את זה במח של הבן אדם, כולל רדיו קול בערמה שמחדיר את זה גם בימי בין המיצרים, לא יאומן כי יסופר. ושאר הרדיוס, וכמובן לאומות העולם אין בזה רעה, אבל לאיש ישראל הזקוק ללמוד תורה בדעה צלולה ובשכל צח, כמה גדול הקלקול כאשר תמיד חוזר במוחו כל השירה והזמרה, אי אפשר לשער מה נורא ההיזק בזה. ומה גם כשעומד להתפלל בכוונת הלב ומוצא עצמו טרוד ונתפס בפח של קולות נעימים שאינם נותנים לו מנוחה כמו שאנו רואים בחוש. ועוד רעה יותר מזה, אשר שמעתי שנערי בני ישראל ההולכים בדרכי הגויים רח"ל, שדרכם כסל תורכית והמלוכלכת הזאת ואחרים ומכניסים את זה לבית המדרש. ומייפים את שמו של האליל בכל מיני יפויים, ומדברים גבוהה על המחברים והמזמרים למיניהם אשר אף אם הם אינם כופרים ומינים לא עליהם נאמר כזה ראה וקדש. ודי בהערה זו.
אם כן יהודים יקרים, מי שחס על בני ביתו ועל חייו, ולא רוצה להתפס במחלות הקשות שיש בדור הזה, ולא בכדי הם כאלה, ומי שישמע את ההרצאה שלי בצפת שדיברתי למה רצחו את הרב אבוחצירה זצ"ל, ישמע בעקבות מה זה בא.
רבותי, הקב"ה לא ישתוק, זה שלא אכפת לנו מהחורבן, זה שאנחנו יכולים לשמוע שירים של הזמרים הפסולים מחטיאי הרבים הרשעים ומרושעים, זה אומר שאנחנו לא רוצים שיבנה בית המקדש וגם לא רוצים משיח, כי אם אנחנו רוצים צריכים לגרום שהוא יבוא, עם זה אנחנו שוכחים שיש בכלל חורבן, מי זוכר בכלל חורבן אם מאלילים אלילים כאלה מטורפים. ואם נותנים לבנות לשמוע או ללכת להופעות כאלה, או את הבנים, במה הם נפגשים ומה אח"כ? ולך טפל אח"כ אצל דוקטור שוסהיים למנוע הפלות, מי גורם? האלילים האלה. ועוד רוצים להזמין אותם לסיום הש"ס רח"ל. להביא עבודה זרה וצלם בתוך ההיכל. לא צריך את הרומאים, יש רמאים.
ואני מוחה בכל מי שעושה זאת ובכל מי שהולך לשם וענוש יענשו. אני את החובה שלי עשיתי, ואתם תעשו כרצונכם. ועכשיו אני רוצה להראות לכם את ההיפך הגמור, כשהולכים בדרך ה' לא ממיתים את החיים אלא מחיים את המתים. בבקשה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. קודם כל אני חייב להגיד לרב שאני מת עליו
הרב: אסור, תחיה.
ש. אז אני חי עליך, ואני לא ישן לילות רק בשביל לראות את ההרצאות שלך במחשב. השאלה שלי, אני כבר לפני 12 שנים התחתנתי עם אשתי, נכנסנו לבעיות כלכליות שגרמו לי לטוס לחו"ל לתקופה של עשרה חדשים, לפני שטסתי החלטתי להתגרש. אחרי עשרה חדשים שחזרתי הצלחתי לכסות קצת מהחובות שהיו לי, אתה יודע שהזמני הופך לקבוע, ופשוט נשארנו במצב הזה. בשישי לחודש הזה שוב התחתנו, אחרי הרבה זמן, אבל הקשיים הכלכלים הם רודפים אותי כנראה ורציתי עצה מהרב מה אני יכול לעשות
הרב: ללמוד שבעה דפים גמרא בגרסה כל יום במשך שעה, שנה. אתה גומר את הש"ס, ובעזרת ה' יהיה לך עבודה בשפע, עכשיו נתתי עצה כזאת לזוג מאשקלון שהוא ימלד את כל הש"ס והיא את התנ"ך, תוך ארבעה ימים הוא מצא עבודה אחרי שהמון זמן לא מצא בכלל והיו לפני קריסה כלכלית.
ש. הרב יכול להדריך אותי כאילו אני לא מכיר אנשים שיכלים לעזור לי בזה, אני גר בבאר שבע, דרך אגב
הרב: אין שום בעיה, אני אתן לך טלפון תרשום עכשיו גם כל מי שרוצה, תרשום, הנה החבר'ה נמצאים פה בעצם, תרשום, אתה רושם? 050-4141386. הרב אהרן ידלר, הוא נמצא פה עם הצוות שלו, וכל מי שרוצה ללמוד, כל מי שרוצה ללמוד בחברותא אחד על אחד בחינם, כל מי שרוצה ללכת לישיבה, כל מי שרוצה ללכת למדרשה בערב, כל אשה, כל בחורה שרוצות ללמוד, כל מי שרוצה זה הכתובת. הם יעברו יחלקו לכם טפסים, כל אחד ימלא את הפרטים אם הוא מעוניין, יצרו קשר, זה לא מחייב, חינם. בלאו הכי אם לא תבינו כלום היום תגיעו לעולם האמת תצטרכו מישהו שיסביר לכם, נכון, כדאי שתתחילו מעכשיו, לא כדאי לחכות עד שם. 050-4141386. תהיי בריאה, אף פעם לא מאוחר להתחיל.
ש. כבוד הרב, רק אם אפשר רק ברכה לאשתי, היא רוצה לפתוח עסק קונדיטוריה
הרב: מה השם?
ש. אלודי בת ישראל, נכון?
הרב: על מי אתה שואל, על אלודי או על ישראל?
ש. לא, אני צריך, היא גיורת לכן אני צריך שהיא תציין
הרב: הבנתי,
ש. ושיהיה לנו בעזרת ה' הצלחה גם בזוגיות, זה הכל.
הרב: אלודי בת אברהם ה' יזכה אותה בעזרת ה' יתברך להצליח בעסק החדש
ש. אמן
הרב: בהצלחה לכם
ש. תודה רבה כבוד הרב
הרב: תהיה בריא. כן, תן לו.
ש. גם אשתי גיורת, והיא כל הזמן צופה בך בלי הפסקה, אבל לאחרונה
הרב: אין שקל וחצי
ש. לא, לא הענין של שקל וחצי, פשוט למי שאין חשבון בנק
הרב: אין שום בעיה, נותן מראש את הכסף, 600 שקלים לשנה והוא מסודר, הערב אתה יכול לסגור את זה, שקל וחצי ליום מתוק, שותף בכל הזכויות של אתר שופר. טי וי.
ש. טוב,
הרב: חבל על כל יום שמפסידים.
ש. אוקי,
הרב: בהצלחה.
ש. תודה רבה.
הרב: כן, תן לבחור שם.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. רציתי לשאול לגבי כמה זמן צריך לחכות בשתיית חלב אחרי העוף, אחרי אכילת עוף
הרב: שש שעות
ש. כן, אבל רציתי לשאול מאיפה בא המנהג הזה שצריך לחכות רק שלש שעות?
הרב: יש כאלה שנהגו בארצות אשכנז וכו', ספרדים ותימנים שש שעות.
ש. אז לאשכנזים מותר לחכות רק שלש שעות?
הרב: כל אחד נוהג לפי בית דינו
ש. לא, אני שואל כלפיהם לפי זה מותר להם לאכול
הרב: אמרתי כל אחד לפי בית דינו.
ש. לא נכון, אז אם אני שואל אם לאשכנזים מותר?
הרב: אמרתי כל אחד לפי בית דינו, מה לא ברור?
ש. הבנתי
הרב: טנק יו ורי מטש
ש. אפשר לשאול עוד שאלה?
הרב: בטח.
ש. אז למה דג נחשב כפרווה
הרב: מה אתה רוצה שהוא יחשב, חלב או בשר?
ש. בעקרון זה אמור להחשב כבשר
הרב: הוא לא בשר כי הוא ןלא דומה בכלל לבשר, זה רחוק מאד, העוף דומה לבשר והוא לא דומה כלל לבשר.
ש. אוקי, הבנתי. עכשיו עוד שאלה, רציתי לשאול לגבי נכון עם תינוק נפטר הוא עולה לעולם הבא, נ כון?
הרב: נכון נכון
ש. אז למה פשוט לא להרוג את כל התינוקות
הרב: לא הבנתי, מה עם לא תרצח
ש. לא, לא נותנים ליהודים לעשות את זה
הרב: לא הבנתי, שגוי ירצח? מותר לגוי לרצוח?
ש. כן, כאילו אם הוא נותן את זה לערבי הוא יעשה את זה בשמחה
הרב: אבל אסור לו לשמוח
ש. אז למה הערבים רוצחים?
הרב: תשאל אותם.
ש. אוקי, אז אם נביא לערבים לרצוח תינוקות
הרב: אסור ליטול נשמה, גם ילד יהודי גם ילד ערבי אסור אסור אסור נקודה. ואנחנו לא נוטלים נשמה טרם זמנה עם חשבונות כמו שאתה מייצר.
ש. אוקי, אבל אפשר לזכות את התינוק הזה לעולם הבא? רוצים לחסוך לו את כל העולם הזה
הרב: לא, לא אז אל תביא ילדים לפי שיטתך, יותר טוב, ואז תעבור על פרו ורבו
ש. לא, אבל אם אתה אומר
ש. אוקי, עכשיו עוד משהו, רציתי לשאול לגבי העונש שנתן לאדם וחוה, לשאול אם העונש הזה הוא צודק
הרב: זה לא עונש, זה תיקון
ש. מה ז"א?
הרב: הקב"ה אמר לו ביום אכלך ממנו מות תמות, כיון שאם אדם חוטא אז יש לו רושם של החטא בגוף ובנשמה, וכדי להעביר את זה מגופו ומנשמתו הוא צריך להטמן באדמה כדי שיתפורר הגוף מרושם החטא הטמון בו והנשמה צריכה להתייסר בגיהינום להתנקות, ואז יבוא הכל על מקומו בשלום. ובתחיית המתים תקום נשמה מתוקנת, נקיה, בגוף שיתגבל מחדש כשהוא נקי מרושם החטא, ואז יעמוד האדם בתחיית המתים כמו אדם הראשון לפני החטא.
ש. אוקי, הבנתי לא אבל לדוגמא העונש שניתן לאשה בעצב תלדי בנים, ז"א העונש הוא עונש לדורות, נכון?
הרב: כן.
ש. אוקי, אז הנשמה שלי למה היא נענשה, כאילו העונש הזה הוא לא צודק
הרב: אתה קובע שהוא לא צודק, למה הוא לא צודק?
ש. אוקי, אז אני אסביר, בגלל שאלקים שם את עץ הדעת נכון? ובעצם ידע שהאשה תאכל מעץ הדעת, אז עצם כל סיפור הבריאה הוא כבר היה ידוע מראש.
הרב: לא, הקב"ה לא אמר לה לאכול ולא לו, הוא אמר לא לאכול, והוא אמר אם תאכלו יהיה העונש כך וכך
ש. נכון, אבל הוא ידע שהם יאכלו מזה סוף כל סוף
הרב: זה שהקב"ה יודע זה לא מכריח את האנשים לעשות. הנה לדוגמא הקב"ה ידע שתבוא לפה והוא לא הכריח אותך לשאול את השאלות האלו, ובפרט לא נגדו.
ש. לא, לא שאני נגד אבל אני רוצה לדעת
הרב: ברור, אתה לא נגד, אתה בעד, מכל מקום זה שהוא יודע זה לא מכריח. אני יודע שאתה תלך היום הביתה, אני מכריח אותך ללכת הביתה?
ש. לא.
הרב: אני יודע שאתה תישן ביומיים הקרובים, אני מכריח אותך שאתה תישן? אני יודע שאתה תאכל השבוע לפחות פעם אחת, אני מכריח אותך לאכול? האם הידיעה שלי מכריחה? האם ידיעה של מישהו מכריחה דווקא? לא מכריחה.
ש. לא, אבל מראש אתה לא יכול להעניש אדם אם אתה יודע שהוא יעשה את זה
הרב: מאיפה הבאת את זה? אם אני אומר לך אל תגע בחשמל ואם תגע תתחשמל, ואני יודע מראש שאם תגע תתחשמל
ש. נכון אז אתה לא תשים את החשמל לידי
הרב: מה פתאום שאני לא אשים, צריך חשמל בשביל מנורות, איך אני אראה אותך עכשיו? אז בגלל שיש איזה אהבל שרוצה לגעת בחשמל אני לא אתן לכולם להיות בחושך רק?
ש. לא, אז אני אשים מחסום אני לא אתן לילד להגיע לשם
הרב: הוא נתן להם את כל העצים בגן עדן חוץ מאחד.
ש. אתה לא יכול לחסום אותו
הרב: לא, אז יש בחירה, על מה יהיה בחירה? אם הוא ימנע את האנשים מכל מצב אין בחירה, יהיה כפיה, וחייבת להיות בחירה. אחרת על מה תקבל שכר או עונש, אם אתה מתוכנת רובוט.
ש. הבנתי
הרב: תודה רבה לך
ש. גם לך
הרב: עוד שאלה על הדרך? תהיה בריא. כן, שאלה נוספת, יש פה בחור למטה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. כשאני שומע את הרב בהרצאות באופנים אחרים, ראש וראשונה שאני רציתי להגיד צר לי עם כל מה שראיתי עם ה נושא של הזמרים, עם כל הציונים האלה, זה רק אלה הגורמים, וצר לי שאני, שה' זיכה אותי לעבור אחרי 2500 שנה של גלות להגיע לארץ ישראל הקדושה, שסבא שלי שמונים שנה בכה להגיע ולא הצליח, ואני כי אפס הוא, והגעתי לפה וזכיתי גם למצוות פרו ורבו, וכשאני רואה את זה זה לוקח אותי לעולם אחר, אני מעדיף לחזור לאיפה שהייתי כרועה צאן ולהיות מאשר להיות צר פה, למרות שהמצוה שלנו להיות פה בארץ, לקדש להודות להשי"ת, וזה צר לי וממש עם הנושא הזה, ממש קשה לי, מאד קשה לי, אפילו את הילד שלי אני הוצאתי מהנושא הזה, שהיה בלהקה מסוימת, אבל צר לי לראות את זה כי יהודי ובמקום לקדש את השי"ת ולהתחזק בדת, מורדים את העם לתהום. ובנוסף לזה, אני כמי שעשרים שנה הייתי בלי לקרוא ולכתוב, הייתי כולי רועה צאן, שה' זיכה אותי להגיע לארץ ופתח את שכלי לדעת קצת משהו, משהו תהילים, לדעת סיפורי צדיקים, חוץ מזה אני עוד לא יודע כלום, גמרא בכלל אני לא יודע איך קוראים ורואים את זה, חוץ מהשניים מקרא ואחד תרגום כמו שההלכה אומרת, זה אני מנסה, ואם הרב יכול לברך אז אני בדרך להכנס לאיזה ישיבה מסוימת אם אני יכול לקבל ברכה במקביל גם לאשתי שעצם העובדה שאני הולך בדרך של ברכה של תורה לאשתי מתנגדת בכל תוקף, אם הרב יכול גם לברך את האשה
הרב: תזכה שיתמלאו משאלות לבך לטובה, תזכה ללמוד את הגמרא מתחילה ועד סוף, תזכה שאשתך תחזור בתשובה שלמה, תזכה להשאר בארץ, והארץ תקיא את אלה שעושים את המרידה בקב"ה.
ש. אמן.
הרב: והנה הרב יאדלר פה, תתן לו פה טופס ובעזרת ה' יתברך הוא ישתדל לעזור. כן. שאלה נוספת. ברוך ה', אני רואה שכולם מבינים הכל.
עכשיו אני רוצה לשאול את היהודים היקרים שיושבים פה, מי מכם מקבל על עצמו בעזרת ה' לא לשמוע את הזמרים הפסולים הרשעים שירים את היד, גבוה בבקשה, בבקשה גבוה, אני רואה שהגברים כן הנשים לא, אוי ואבוי לכן, אוי ואבוי לכן, תרימו גבוה את הידיים, צלם לי אותם, יפה, יפה. אשריכם. עכשיו אני מברך את כל אלה שקיבלו על עצמם בעזרת ה', קודם כל שיעמדו בזה, שתיים שה' יתן להם שמחת חיים בלי זה, שלא יצטרכו לזה, רק בסעודות מצוה המותרות על פי הלכה ועם הזמרים הכשרים בלבד, לא להשתתף במקום שיש טינופת כזאת לצאת משם, אם אפשר למחות לפני שיוצאים עדיף, אם לא - או לא להגיע או אם הגעתם בטעות להגיד תודה רבה ולצאת משם. אני אומר לכם שה' ישלם לכם שכר גדול על זה כי זה נסיון גדול, הוא קל למי שמחליט, קשה למי שלא מחליט, אבל השכר הוא אדיר, בגלל שהפרצה היא גדולה והיא עולה לעם ישראל ביוקר. זכות המצוה תגן עליכם, וכל מי שמתאבל על ירושלים יזכה לראות בנחמתה. ומי שלא לא יזכה לראות בנחמתה. כן. תן לה רגע לדבר.
ש. בכל הרמה אין שירים עכשיו, אנחנו שומעים הרצאות, שומעים רבנים
הרב: אין מוזיקה בכלל?
ש. בכלל, בכלל לא
הרב: בהחלט?
ש. בהחלט
הרב: מה, הם חזרו בתשובה? תבדוק רגע שמה עכשיו אלחנן מה קורה שמה בקול בערמה. בכלל? אה, ווקאלי, ווקאלי. אה, ווקאלי, אז יש פטנט קוראים לזה ווקאלי, ז"א בלי כלים משמיעים אבל מוזיקה לשמח בבין המיצרים, ואיפה יש מצוה לשמח בבין המיצרים? אז למה הם משמחים אם לא צריך לשמוח ובדיוק הפוך, צריך להתאבל? שרים בפה אני שואל, ולמה צריך לשמח אם לא צריך לשמוח? אבל זהו, ככה זה, זה כמו הפשרה של זמרי, זמרי אמר במקום ש ילכו ויעבדו עבודה זרה עם המדיניות נביא את המדיניות אלינו, נעשה פשרה. לא מתפשרים, אם צריך להתאבל על ירושלים אז מתאבלים. יש שלשה שבועות לזכור את החורבן, ולדעת מה הפסדנו שהשכינה היתה בינינו, לא מלחמות, לא צרות, לא מחלות, לא יסורים, שלום, אושר, אחוה, רעות, הכל היה טוב, כל זה איבדנו, מה נשאר? זמרים? זהו? כן. שאלה נוספת. הבחור פה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. רציתי רק ברכה פה בשביל החבר שלי פה שיש לו פריצת דיסק,
הרב: שבעה דפים גמרא כל יום בגרסא שנה, מוכן? תן לי אותו רגע. מה שמך?
ש. אברהם בן צביה
הרב: רפואה שלמה מהרה, ללא שום בעיה, וחוזק רב בגב.
ש. אמן. אמן.
הרב: תהיה בריא.
ש. משהו קטן הרב
הרב: קטן
ש. קטן קטן. אם אתה יכול לברך את הבן שלי
הרב: בשמחה, בן כמה הוא?
ש. חמש.
הרב: חמש. אתה מוכן ללמד אותו כל יום משנה?
ש. בודאי.
הרב: מאה אחוז, מה שמו?
ש. אהרן בן טלי
הרב: ה' יזכה אותו להיות צדיק תלמיד חכם וירא שמים.
ש. אמן.
הרב: תהיו בריאים. רק שעם ישראל יחזיקו במצוות. זה מה שיחזיק אותנו.
כן, עוד מישהו? תן לגברת שם. תרימי את היד בבקשה שהוא יראה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. אני חייבת לרב תודה גדול,ה לפני עשר שנים הייתי בהרצאה שלו וב"ה הייתי בת 18 והשתתפתי בהרצאה, מאז החיים שלי ממש קיבלו אורות, טוב, יש לי שאלה לגבי זיווג מן השמים. אם הרב יכול להאיר מה זה אומר.
הרב: טרם לידתו של האדם יש כרוז שאומר בת פלוני לפלוני, זה זיווג מן השמים. אם לא מפספסים אותו זוכים בו, ואם בוררים יותר מידי עלולים לפספס אותו.
ש. טוב, אני זכיתי בו כבר ב"ה, רציתי לשאול מה זה אומר, מה היחס בין הנשמות, מה לא דברים גבוהים, בפשטות מה שאנחנו, מה
הרב: אחד צריך להשלים את עבודת השני כדי ששניכם תוכלו למלא את היעודים שה' ייעד אתכם בעולם. הוא צריך לעסוק בתורה ובמצוות, להעמיד דור ישרים יבורך, את צריכה לעשות מלאכת שמים ומלאכתך בבית, לאפשר לו ולהקל עליו, כדי שיוכל לעסוק בלי שום טרדה ולגדל את הילדים בעזרת ה' לחינוך תורני הכי כשר שיש, מעבר לזה גן עדן מחכה לכם.
ש. אבל זה אחריות רצינית, אחד על השני, נכון יש פה מחויבות
הרב: אחריות יש בכל מצב. מה לא טוב שיש אחריות?
ש. לא זה טוב, אני אומרת שמשמים מכוונים את הזוג הזה דווקא להיות, זה הרצון זה ואין בלתו, ז"א
הרב: כבר אמרת שמצאת את הזיווג, אז מה עכשיו את רוצה לראות אם לא מצאת בדיוק את הזיווג?
ש. לא, אני בטח מדברת, יש הרבה בודאי שמבינים
הרב: עזבי את האחרים, כשהם ישאלו אני אענה להם, בינתיים איתך זה בסדר?
ש. פשוט הגודל האחריות שיש זה יכול מאד להלחיץ, בקושי אדם על עצמו יכול לקחת אחריות
הרב: מה ארחיות, אני לא מבין מה קשה לך. את מבשלת? עושה כביסה? מה מסובך פה? מה עוד? מה סוג האחריות שאת מרגישה שזה משהו שזה קטסטרופה?
ש. כי בני זוג הם אחד ממש, זה באותו מקום
הרב: עזבי את האחד ממש, הם שניים שהם אחד או אחד שהם שניים, מה זה משנה עכשיו, תעשי מה שאת צריכה, מה קשה לך? את מכירה שחקנית כדורגל אולי? את שיחקת או שאת משחקת?
ש. עברתי את זה ב"ה
הרב: עברת את זה, בסדר אוקי
ש. הרב מרגיש אחריות על האומה, הוא כל כך כואב לו, הוא נלחם, הוא עושה הרבה דברים שהוא לא יכול לראות משהו שהוא לא בסדר
הרב: נכון, ואת?
ש. בדרך.
הרב: נו, אז זה מצוין
ש. אבל הרב מבין את האחריות
הרב: אני מבין ואני פועל עליה
ש. יש גם אחריות לבני זוג וזה אחריות
הרב: נכון. טוב מאד. תהיי אחראית.
ש. טוב, הרב יברך אותי שאני אהיה אחראית
הרב: בעזרת ה', ה' יזכה אותך להיות אחראית ולבצע הכל באחריות.
כן, איפה שאלות? תן לגברת שם למעלה.
ש. ב"ה שאני זוכה לראות אותך אחרי הרבה שנים, זכיתי בזכותך לחזור בתשובה, וקצת להשפיע, קצת קצת בארבע אמות, אז ממש מקרב לב תודה, אני כל כך מתרגשת, המעמד הזה בשבילי זה סוף העולם, תודה לך
הרב: לא סוף, אנחנו רק מתחילים
ש. לא, זה רק התרגשות, אתה מדבר הרבה על סוף העולם בזמן האחרון, אני יושנת כשאני שומעת אותך, הרבה זמן לא שמעתי, כמה שנים טובות, אבל אתה נתת, איך אתה אומר בשיעורים שלך, ההתלהבות הראשונית שלך היא פגעה בי, וגם לי יש את ההתלהבות הראשונית כשאני מדברת עם מישהו כאילו עכשיו חזרתי בתשובה. ואני רוצה ברכה.
הרב: ה' יזכה אותך
ש. ברכה לילדים שלי שיחזרו בתשובה ושיהיה להם שלום ביניהם
הרב: שכל הסובבים אותך ישובו בתשובה על ידך ובגללך ובזכותך
ש. אמן.
הרב: בהצלחה.
ש. זה מחייב מאד. תודה רבה.
הרב: נכון, כן אחריות כבר למדנו. כן. תן לבחור, אתה הצבעת? כן הנה פה בכחול.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. יש לי שתי דברים,
הרב: שני דברים, אתה זוכר את המורה מהכיתה, הא? כן.
ש. דבר ראשון, בתחילת התכנית אז ראינו מלא סרטונים וזה, וראיתי סרטון שכאילו לפי התורה אני יודע שאסור לשבור דברים דוממים וכל מיני אז ראיתי בסרטונים אנשים דתיים ששוברים טלויזיות.
הרב: איפה אתה למדת שאסור לשבור דברים דוממים?
ש. כי שמעתי שזה עבודה זרה, אם בן אדם עצבני
הרב: בדיוק, את העבודה זרה שוברים, זה מה שעשו. אברהם אבינו שבר כל הזמן וניפץ את הפסלים כל הזמן.
ש. אבל כאילו אם בן אדם עצבני ונגיד הוא דופק על השולחן הוא עושה עבודה זרה
הרב: זה כן, אתה מדבר על השובר דברים בחמתו, אם אדם עצבני ובגלל העצבים הוא שובר חפצים, זה כאילו עובד עבודה זרה נכון, אבל פה זה שוברים את העבודה זרה. כן מה עוד נזכרת?
ש. הבנתי הרב תודה רבה. דבר שני, יש לי חבר מאד מאד קרוב אלי שיש לו קשיים בדיבור, אז אני רוצה לתת לו כל מיני עצות, אז הוא ביקש גם ממני שאני אגיד לך
הרב: הוא חילוני?
ש. מסורתי, שומר מסורת.
הרב: הבנתי, תגיד לי משהו
ש. לא, הוא הולך לשיעור תורה וזה, ימי שישי עונג שבת, עושה קידוש, כל מה שיהודי עושה
הרב: הבנתי. תגיד לו שילמד כל יום בקול שבעה דפים תוך שעה גרסה בגמרא, ואני אברך אותו שעד שהוא יסיים את הש"ס שיוכל לדבר כראוי.
ש. תודה רבה הרב
הרב: לברך אותו או לא?
ש. כן
הרב: מה שמו ושם האמ?
ש. ברוך בן דינה אידה
הרב: ה' יזכה אותו לדבר כראוי בזכות הגמרא.
ש. אמן.
הרב: תהיה בריא. רגע, מה איתך, למה אתה הולך בלי כיפה, ראש כזה גדול ו, אני אביא לך ציצית וכיפה?
ש. כן כן הרב תודה
הרב: יאלה קדימה.
ש. רגע עוד משהו קטן?
הרב: רגע, תברך שהחיינו. כן. שים שים על הראש קודם, שהשאלה הבאה תהיה כמו דתי. עכשיו שים את זה תברך שהחיינו, שים שים. אין ציציות? רגע רגע רגע. זה מטפחת.
ש. הבאת לי מטפחת
הרב: כן כן, בסדר כשתתחתן שיהיה כבר לאשה. תן לו מיקרופון.
ש. ברכת שהחיינו.
אמן.
הרב: יפה תן לו עוד שאלה, יש לו עוד שאלה
ש. הרב רק ברכה קטנה
הרב: איך אתה נראה טוב, יחביבי אתה לא יודע אפילו
ש. רוצה שתברך אותי שאני יזכה לראות פני משיח
הרב: קטן עלי. מה השם שלך?
ש. יצחק בן ראובן
הרב: ה' יזכה אותך להקביל פני משיח
ש. אמן אמן.
הרב: תהיה בריא.
ש. תודה.
הרב: כן, שאלה נוספת. תן לגברת פה מצד שמאל. הנה כאן.
ש. כבוד הרב, פשוט אני מאד מאד מתרגשת כל פעם שאני רואה אותך ואתה גם סנדק של הבן שלי
הרב: ברוך ה'
ש. ואני רציתי פשוט עוד פעם ברכה, שעכשיו הוא למד כיתה א' וכיתה ב' בבית ספר בית יעקב, אני מאד מאד מתרגשת, ובכיתה ג' הוא עובר לבית ספר של הבנים וכל פעם יש לי חששות כי אני לא למדתי תורה ולא נולדתי פה, ובשנה הבאה הוא ילמד גמרא וכל הדברים הדתיים, ואני רציתי שתברך אותו וגם אותי בשביל שאני אהיה חזקה יותר ושהוא ימשיך להיות בדרך שלך.
הרב: בעזרת ה'. מה השם?
ש. ישראל חיים בן דליה
הרב: יזכה להיות צדיק תלמיד חכם וירא שמים.
אמן.
הרב: כן, לידה, לידה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. לפני כחמישה חדשים אני ובעלי זכינו לחזור בתשובה בזכותך
הרב: ב"ה
ש. ואתמול זאת היתה פעם ראשונהש הייתי בהרצאה אצלך
הרב: בת ים
ש. כן, וחזרנו דרך האינטרנט. וראיתי באחת ההרצאות לגבי בשר של עובדיה יוסף של בית יוסף, זה חלק נקרא כעקרון נכון?
הרב :כן
ש. ומותר לקנות את זה? לאכול את זה?
הרב: יש הרבה שאוכלים את זה
ש. אבל זה בסדר?
הרב: אני אוכל משהו אחר
ש. מה, כי אנחנו הולכים לפי כל מה שאתה
הרב: אני אוכל הרב לנדא. חלק לנדא זה מה שאני אוכל
ש. אוקי, אז ז"א לדוגמא היום עשיתי קניות, קניתי של עטרה, ז"א לא לאכול את זה
הרב: לא אמרתי, אמרתי מה אני אוכל, אמרתי מה אני אוכל.
ש. אוקי, כי בעקרון אנחנו הולכים לפי כל ההרצאות שלך, של מה שאתה אומר. עכשיו רציתי בבקשה לבקש ממך ברכה, הבן שלי יושב כאן, ואם אפשר מאז שילדתי אותו אני לא מצליחה להכנס להריון,
הרב: קבלי על עצמך לגמור את התנ"ך, לקרוא כל יום חצי שעה
ש. אוקי
הרב: ובעלך ילמד שבעה דפים כל יום גמרא בגרסה ויסיים את הש"ס תוך שנה, תגידי לי את השמות.
ש. אני רוצה לומר לך עוד משהו, יש לנו חובות כלכליים מאד מאד קשים
הרב: אכליל את זה בברכה, מה השמות?
ש. ועוד משהו, שהבן שלי ידבר שוטף כי יש לו קצת גמגום כזה
הרב: בעזרת ה', מה השמות?
ש. שמי טלי בת מרים
הרב: טלי זה לא שם, צריך להחליף, והבעל?
ש. השם המקורי שלי הוא אמא שלי אמרה שכשהיא ילדה אותי קראה לי סבר, אבל במהלך השנים היא החליפה לי אותו
הרב: תשאלו את הרב קניבסקי רח' רשב"ם 23 בני ברק מה לעשות עם השם
הרב: ובעלה?
ש. רותם בן תמר
הרב: ה' יזכה אתכם לזרע חי וקיים, תפטרו מכל החובות, פרנסה טובה, והבן ששמו?
ש. אהרן רוני בן טלי
הרב: יזכה בעזרת ה' להיות צדיק ירא שמים ודובר מישרים רהוט
ש. אמן.
הרב: כן, שאלה נוספת. שאלה לבחור שמה למעלה.
שלום כבוד הרב
הרב: שלום וברכה
ש. רציתי לבקש מהרב ברכה לרפואה, יש לי איזה בעיה בכליות, אם הרב יכול לברך אותי.
הרב: תקבל על עצמך ללמוד כל יום שעתיים בתענית דיבור רצופות שלשה חדשים ר צוף.
ש. בסדר גמור
הרב: מה השם?
ש. ראובן בן סימה
הרב: ה' יזכה אותך לרפואה שלמה ובפרט בכליות
ש. אמן.
הרב: עכשיו אני רוצה לשאול את הציבור כאן, מי מהציבור כאן מפריש מעשרות מהכספים שירים את היד, אני רואה שמע, אז אתם לא יודעים בכלל מה זה. כל מה שיהודי מרויח מהנטו צריך להפריש מעשר מינימום זה עשירית, לדברים שבקדושה צדקה זיכוי הרבים וכו'. ואז כל המעשר מתעשר, אם זה חומש עשרים אחוז ודאי יתעשר, אם זה עשרה אחוז לא יעני, אבל זה שומר על זה שהאדם לא יפסיד את ממונו. הרבה אנשים מתלוננים חובות בעיות צרות. עכשיו אני רוצה לשאול, מי יכול להפריש כל יום שלשה שקלים, שלשה שקלים מהמעשרות שלו למטרה קדושה, מי מוכן שירים את היד, שלשה שקלים, זה אלף שקל בשנה, שלשה שקלים. מוכנים? חלקו להם בבקשה הוראות קבע רגע, תן להם מהר אני אגיד לכם מה אני מזכה אתכם עכשיו. זה מאה שקל לחודש, אתם זוכים בעזרת ה' להפצה של 500 דיסקים חיה יחיה בכל רחבי הארץ בחינם לאנשים רחוקים שיחזרו בתשובה. אז לא רק נתתם וזכיתם, גם מי שיחזור בתשובה זה שייך לכם, אז הנה זכות בשלשה שקלים. מי עוד הצביע ולא קיבל עדיין טופס? הנה שמה הגברת למעלה, שלשה שקלים בלבד מכספי מעשר. ברכה יש בזה ובעזרת ה' תראו פירות בפרנסה. מי יכול לא שלשה שקלים, שקל וחצי ליום, לא שלשה שקלים, נראה לי ששלשה שקלים יותר טוב. יפה מאד. אשריכם ישראל תכתבו את השם ושם האמא למעלה ואני אברך אתכם. זכות גדולה מאד. לזכות את הרבים ולקרב אותם לאבינו שבשמים. תן לבחור למעלה שאלה לשאול, רפאל שמה. אצל מי המיקרופון? למעלה לבחור, תעמוד תעמוד.
ש. שלום הרב, רציתי לשאול איזה זמרים הרב מתיר לשמוע?
הרב: ארז יחיאל, יהודה חדד,
ש. את שתי אלה?
הרב: כמה אתה צריך בערך?
ש. לא, בעקרון קצת זמרים שיש להם הרבה שירים שאני לא יכול לשמוע
הרב: אתה לא יכול לשמוע שום אדם ושום זמר, גם את אלה לא רק בעיתוי של מצוה.
ש. כשלומדים אז זה קצת עוזר לרכז את המח לשמוע
הרב: זה לא עוזר שום דבר, זה עוזר לטשטש את המח
ש. לא זמרים שהרב הזכיר
הרב: לא משנה, זה עוזר לטשטש את המח, בשעה שלומדים לומדים, בשעת זמרה בשעת מצוה שומעים. לא מערבבים.
ש. בסדר תודה הרב.
הרב: תהיה בריא.
תן ליהודי שמה למעלה.
ש. הרב, אני מקשיב לך כבר די הרבה שנים, החזרת אותי בתשובה כמו את שאר האנשים, עכשיו אני לפי מה שאני יודע, את השם של הזמר שאמרת אמרת אותו כבר לפני איזה חצי שנה
הרב: נכון, ארז יחיאל
ש. חשבתי שתגיד עוד מישהו עוד משהו, שנוכל
הרב: אבל לא שמעת מה שאמרתי בהתחלה, שמי שמחטיא את הרבים אין מספיקים בידו לעשות תשובה
ש. כן, אבל חוץ ממנו אין עוד אף אחד?
הרב: אף אחד לא מוכן, כולם רוצים גיהינום, למה הם חושבים שמה יהיה חפלות אז לכן הם לא רוצים לבוא, שמה לא שומעים שירים.
ש. אוקי תודה.
הרב: עוד שאלה, לאלה שלא ישתעממו שנמצאים כאן אני אשאל אתכם שאלה, אתמול הייתי בבת ים ודברתי על מנהיגות ועל מה שקורה במדינה ועל הגיוס של החרדים וכל מיני דברים וכו', ואנשים מבקשים ממנו שאני אקים מפלגה, מה אתם אומרים?
ש. כן כן כן ...
הרב: ואם אני אקים מפלגה אתם תצביעו?
ש. כן.
הרב: תרימו את היד שאני אראה מי, יפה מאד, רק רגע, רק רגע. אני לא מאמין כל כך מהר אז לכן אני הבאתי לכם בשקיות דף, שבדף כתוב שאלון, תמלאו את השאלון ותחזירו לי, אם אני אראה שאתם רציניים אני אשקול את זה ברצינות, ברצינות תמלאו תכתבו את השאלון, עכשיו אז מתי? יהיה בסדר, אל תדאג, יהיה שני כוחות מובילים. אשריכם ישראל, תמלאו בזריזות ותחזירו לנו ואלה שמילאו את ההוראות שנוכל לברך אותם....
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות