תמלול
בת ים - קול דודי דופק
קלטת אודיו מס' 504-505 - קול דודי דופק - חלק א' – בת ים ראשון יט אב תשסו 13-08-2006.
[את ג'ינגל פתיחה 'קול דודי דופק' מקטע 1 : (01:44) ג'ינגל הפתיחה - הדרשה התקימה בבת ים ביט באב התשס"ו מעט לאחר סיום 'מלחמת לבנון השניה' - ניתן לשמוע בקלטת אודיו - לחץ כאן]
הזדמנות שווה לכולם
מקטע 2 : (03:33)
ערב טוב, בעז"ה נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירויח. הערב הזה לרפואת נתנאל בן רבקה תהילה, רפואה שלימה בתוך שאר חולי עמו ישראל. הערב הזה יהיה מחולק לשני חלקים, החלק הראשון זה חלק שמדבר בפרשת השבוע מה שנוגע לכל אדם ואדם ומה הוא יכול להשיג, החלק השני יהיה התיחסות למלחמה בצפון שאנחנו נמצאים בה כרגע ובמידת האפשר ניתן גם אפשרות שאלות ותשובות. "בעת ההיא הבדיל ה' את שבט הלוי לשאת את ארון ברית ה' לעמוד לפני ה' לשרתו ולברך בשמו עד היום הזה", הפסוק אומר "בעת ההיא הבדיל ה' את שבט הלוי לשאת את ארון ברית ה' לעמוד לפני ה' לשרתו ולברך בשמו עד היום הזה". בעת ההיא, מה קרה בעת ההיא? כשהבדיל הקב"ה את שבט הלוי לשאת את ארון ברית ה'. המדרש אומר עד שלא נבחר אהרן היו כל ישראל ראויים לכהונה, משנבחר אהרן יצאו ישראל. ז"א כל זמן שלא נבחר עדין אהרן הכהן לשרת בכהונה גדולה, כל אחד ואחד מישראל היה ראוי להיות כהן, כל אחד מישראל היה ראוי להיות כהן אבל מרגע שנבחר אהרן הכהן יצאו כל ישראל, פרושו אינם יכולים להיות עוד לעולם רק אהרן וזרעו אחריו. ממשיך המדרש, עד שלא נבחר דוד היו כל ישראל ראויין למלכות, כל אחד ואחד מישראל היה ראוי להיות מלך ישראל, כל אחד ואחד בלי יוצא מן הכלל, משנבחר דוד יצאו כל ישראל, אף אחד לא יכול להיות יותר רק דוד וזרעו אחריו. עד שלא נבחרה א"י היו כל הארצות ראויות לדברות, כשרות לדברות, מה זה דברות? רוח נבואה, ז"א בכל מקום בעולם אפשר היה לקבל נבואה אבל מרגע שנבחרה ישראל אין נביא מתנבא אלא בא"י או במקום שיש נהר שמחבר לא"י כמו יחזקאל הנביא שדיבר על נהר קבר. רואים פה שלש דוגמאות שההזדמנות ניתנה בשווה לכולם ושתים מהם רק שנים זכו ומכל הארצות זכתה א"י. דוד המלך ואהרן הכהן זכו,
לבו של אהרון הכהן
מקטע 3 : (02:19)
למה זכה אהרן הכהן? משום שאהרן הכהן היה לו לב נקי, לב טהור, מה שאנחנו מבקשים לב טהור ברא לי אלוקים היה לאהרן הכהן. אהרן היה גדול מאחיו משה בשלש שנים, אהרן היה נביא לפני משה והקב"ה מחליט שמ"ר יהיה המנהיג של עמ"י והמושיע והגואל. כשמקבל משה את התפקיד הוא לא מסכים, הוא מסרב ואומר איך אעשה כזאת לאחי הגדול ממני, אז הקב"ה אומר לו אם אין אתה גואלם אין מי גואלם ומפציר בו ימים הרבה עד שבסוף הוא נאות. אבל מה מסביר הקב"ה למשה רבינו על הטענה איך יעשה זאת לאחיו הגדול? מעיד הקב"ה על אהרן הכהן "וראך ושמח בליבו" ברגע שהוא יראה אותך הוא ישמח לא חיצונית כמו שאנחנו היום רואים אנשים שמחים ולא יודעים מה בלבם, אלא אני מעיד לך שכשהוא יראה אותך שמחה שתשתקף על פניו היא תהיה מליבו, לכן זכה אהרן שהחשן ינתן על ליבו. כשזכה אהרן עם לב כזה לכהונה הגדולה והיה אוהב שלום ורודף שלום ומשכין שלום בין הבריות, כל ישראל יצאו ולא יכולים לזכות יותר לכהונה. אם היו מקדימים לפניו היו זוכים, מישהו אחר היה זוכה אבל כיון שהוא הקדים הוא זכה.
מדוע זכה דוד למלוכה
מקטע 4 : (04:56)
דוד המלך עליו השלום כולם היו ראויים למלכות עד שזכה דוד ויצאו כולם, מה זכה דוד המלך? דוד המלך היה רועה צאן, הוא יורד אל אחיו ויש מלחמה, ארבעים יום עומד גלית כמו נסראללה ומחרף מערכות ישראל ואומר יאללה, תוציאו מישהו שילחם נגדי אבל גלית לא היה גמד כמו נסראללה, היה ענק והיה לבוש שריון, אבל היה פלספן כמוהו והוא אומר נו, תביאו מישהו נגדי, כולם מפחדים כי אם יפסיד אז המערכה הוכרעה, כולם פוחדים, גם שאול המלך לא יודע את מי להביא. מגיע דוד המלך ואומר אני מוכן לצאת למערכה נגד גלית, הוא לא יכול לסבול את החרופים והגידופים שהשמיע אותו רשע. כן, אבל נער כזה בא להתמודד מול זה ולסכן את כל ישראל, איך זה? אז הוא משכנע ואומר גם את הדב וגם את הארי הכה עבדך. פעם אחת כשהוא שומר על הצאן הגיע דב ורצה לטרוף כבשה, מה עשה דוד? נכנס למלחמה מול הדב והרג את הדב ופעם אחת הגיע אריה והרג את האריה, אם אתם הייתם שומרים על הצאן והיה מגיע אריה ורוצה כבשה, הייתם נותנים לו שתים, לא? רק אל תראה אותי, אני לא פה. ודוד המלך לא, שמו אותו שומר, הוא נאמן, הוא נכנס למלחמה אבל היה לו רוח, רוח של עוז אז הוא אומר אני מוכן. נו, ואיך הוא בא מולו, איך הוא בא מול גלית? עם טנק מרכבה? עם טיל? לא, הוא בא עם חלוקי נחל ורוגטקה והוא עושה לו ככה ררררר... ומטביע לו את האבן במצח והוא נופל שדוד והקב"ה לא רוצה להטריח את דוד המלך אז במקום שהוא יפול אחורה כמו דרך הנופלים שמקבלים מכה מקדימה הוא נופל לפניו כדי שלא יצטרך ללכת שתים עשרה אמות ועוד קצת בשביל לכרות לו את הראש ודוד מנצח. ואז בנות ישראל שרות שיר הכה שאול באלפיו ודוד ברבבותיו, בן ישי חי וקיים. נו, אם היינו יכולים היום לשיר ככה איזה שיר ככה על נסראללה, אבל צריך דוד המלך, צריך דוד המלך, איזה נער ככה רציני אמיץ שמוכן ללכת ככה להתמודד. מכל מקום דוד המלך זכה דוד המלך היה רועה צאן נאמן, דוד המלך היה חכם, היה לו צאן היו גדיים והיו כבשים והיו תיישים והוא היה צריך להחליט מי יוצא ראשון, אז הוא היה נותן קודם לצעירים לקטנים ללכת כדי שיאכלו את הרך כי אם הוא יוציא אותם באחרונה יאכלו להם את הכל לא ישאר להם אוכל, ואח"כ היה מוציא את הזקנים כדי שיאכלו את הבינוני, ובסוף בסוף היה מוציא את הבינונים, אלה שהם חזקים כדי שיאכלו את השאר. הכל היה מחושב. אחד שיכול לרעות את הצאן ככה ולשמור עליו, אחד כזה יכול להיות מלך. אז כיון שהוא זכה כל ישראל יצאו מן התמונה, ורק הוא וזרעו אחריו.
כל הקודם זוכה
מקטע 5 : (03:37)
אומר הגאון ר' חיים וולאז'ין זצוק"ל בכל דור ודור מעניקים ומאצילים מן השמים מידה גדושה של סיעתא דשמיא וכל הקודם זוכה. לפעמים נפתחים החלונות מן השמים לרווחה והקב"ה מוריד שפע רב של קדושה ואורה, חרדה ופלצות עובר על האדם כשרואה שחברו הצליח לעלות באופן נפלא למעלה מכפי המשוער, כי עכשיו יש לו לחשוש שאולי נחתם גורלו וסגורים לפניו כל השערים ואין לו לצפות יותר לאותה הענקה, לאותו השפע של קדושה הקצובה מן השמים לאותה תקופה מאחר שהחמיץ והזניח את השעה הרצויה לכל אדם טרם שקבעו למסור את המפתח לשערי החכמה ליחיד הנבחר. ז"א בכל זמן, בכל דור יש תפקידים ויש משימות שמימיות שמטילים אותם על בני אדם בעולם ומי שזוכה וקודם לקבל אותם ברגע שהוא מקבל ונבחר להיות זה שזכה, לאחרים נסגרת הדלת. כל דודי דופק, פתחי לי אחותי רעיתי יונתי תמתי. הקב"ה לפעמים דופק ומי שזוכה לשמוע את הנקישות ופותח את ליבו להבין מה הקב"ה מרמז לו, יכול באותה שעה לזכות בזכיה גדולה מאד וזכיה זו לא תשוב יותר, אם הוא פספס את אותה שעה נסתלקה ממנו כל ההשפעה וכל הסיעתא דשמיא. טרם שזכה אחד היתה הזכות והסיעתא דשמיא שמורה לכל אחד ואחד והשכינה מרחפת על כל העולם וטרם שהיא הונחתה על אותו יחיד הנבחר היה כל הרוצה ראוי להיות מן הזוכים, שערי שמים, שערי חכמה היו פתוחים לכל אשר יקדים ויזדרז להכנס פנימה. אבל כאשר מתמהמהים ומתעכבים ומזניחים ומחמיצים את השעה, ננעלים שערי החכמה בפניהם, עובר הזמן ובטלה הזכות וניתנה רק ליחיד הנבחר שהקדים להכנס בעוד מועד לשער העליון ועליו נוחתת כל ההשראה העליונה. כיון שנבחר היחיד ונכנס פנימה יצאו ונדחו כל אלה שגם היו מועמדים להבחר וכיון שהתרשלו והפסידו את זכותם עוברת לחברם המיוחד שבחבורה והוא זוכה לירש את חלקם וזכותם ומהי האות, מהו הסימן לאיבוד זכותם? זוהי ההצלחה הנדירה והעליה של היחיד שמרמזים מן השמים שחברם נבחר לקבל השראה עליונה ועל זה ידuוה כל לב של כל אחד ואחד שהיה מן המפגרים והמפסידים, דהיינו מאלה שמאחרים כי משנבחר חברו יצא הוא החוצה ולא זכה.
במה זכה אברהם?
מקטע 6 : (02:01)
מאדם הראשון ועד נח היו עשרה דורות שבאים ומכעיסים לפני הקב"ה עד שהביא עליהם את המבול, מנח ועד אברהם עשרה דורות שהיו באים ומכעיסים לפני הקב"ה עד שבא אברהם אבינו ונטל שכר כולם, מה פרוש? עשרה דורות הקב"ה שפך סיעתא דשמיא לעולם, אף אחד לא רצה לקבל רוחניות כולם עבדו ע"ז, בא אברהם ונטל את השכר של כולם, נבדל מכל העולם, נקרא אברהם העברי, הוא עומד בעבר אחד וכל העולם בצד השני נגדו והוא הולך עם אלוקיו, מאמין בו, מפיץ את תורתו ואמונתו ומקבל כשכר את כל הסיעתא דשמיא שיש בעולם. עד שהקב"ה אומר לו "והיה ברכה", אתה תהיה מעתה מקור הברכות, כל הברכות היו בשמים אצלי, עכשיו אני מוריד את כל השפע של הברכות אליך, אתה תהיה מקור הברכות "ונברכו בך כל גויי הארץ" אתה משפיע לכל העולם, ממך זה. מה זכה אברהם? כי הוא היה קודם לזכות, הוא נכנס ודחק את עצמו ע"מ לזכות בשעה שכולם התעסקו בהבלים, אז אותו שפע שהיה מיועד לכולם, הפסידו אותו, ברגע שהוא זכה לא נשאר להם כלום.
בעת ההיא הבדיל ה' את שבט הלוי
מקטע 7 : (02:15)
אותו דבר היה עם שבט לוי, "בעת ההיא הבדיל ה' את שבט הלוי", מה היה בעת ההיא שהבדיל דווקא בעת ההיא? בשנה הראשונה כשיצאו ממצרים וטעו בעגל עמ"י, בני לוי לא טעו בעגל ובשכר זאת הקב"ה הבדיל אותם מכל ישראל והם זכו לשאת את ארון ה'. עד שהם לא טעו בעגל, היו כל ישראל ראויים לשאת את ארון ה' ולשרת לפניו, לא נמנע מכל שבטי ישראל להיות מן הנבחרים למשרה הגדולה והקדושה הזאת, הזכות הזאת היתה תלויה ועומדת, השכינה היתה מוכנה להקדים את כל מי שיקבל את פניה אבל השעה הגורלית היתה בעת ההיא בדיוק, ועל ידי שהתרשלו וחטאו בעגל החמיצו את השעה הרצויה והפסידו נחלה זו ועברה העבודה הקדושה מזכות של כל ישראל לשבט אחד, שבט לוי הנבחר. בעת ההיא התקדשו, נבחרו שבט לוי ונדחו כל ישראל ושבט זה עלה והם ירדו. ז"א לפעמים אדם רוצה ללכת עם הציבור, ללכת עם ההמון והוא לא מבין שלפעמים ההבדלות שלו מן ההמון הנגרר יכולה לגרום לו לעליה גדולה שלא יוכל להשיגה בעת אחרת ופעמים שזה הנסיון. לפעמים צריך ללכת נגד הזרם עפ"י התורה אם התורה אומרת שאסור - אסור, כולם אומרים בסדר - אל תשמע, תהיה נבדל, נכון, אבל תזכה בזכות זה כי הקב"ה משלם לכל מי שנבדל מאחרים ומקדים להכנס לעשות
מה גילתה בת הקול
מקטע 8 : (05:25)
מובא בגמ' ירושלמי מסכת סוטה: מעשה שנכנסו זקנים לעלית בית גדיא ביריחו, יצאה בת קול ואמרה להם יש ביניכם שנים ראויים לרוח הקודש והלל הזקן אחד מהם. הבת קול מודיעה לכל החכמים שיש שנים שראויים לרוח הקודש, אז כל מי שהיה נוכח היה בעל מדרגה לשמוע את הבת קול ומה היא אומרת? שיש שנים שראויים לרוח הקודש והיא כבר קובעת שאחד מהם זה הלל הזקן, היא לא אמרה מי השני. נתנו עיניהם בשמואל הקטן, כל החכמים ברגע ששמעו שיש שני ולא אמרו מי הוא אוטומטית כולם הסתכלו בשמואל הקטן והבינו שזה הוא. שוב נכנסו זקנים לעליה ביבנה, פעם הקודמת זה היה ביריחו, עכשיו זה ביבנה, יצאה בת קול ואמרה להם יש ביניכם שנים ראויים לרוח הקודש ושמואל הקטן אחד מהם, את השני היא לא אמרה, נתנו עיניהם בר' אליעזר בן הורקנוס, אז כולם אוטומט הסתכלו ר' אליעזר בן הורקנוס הוא ודאי הראוי והיו שמחים שהסכימה דעתם לדעת המקום. למה? הם כוונו בדיוק כשאמרו ששמואל יצא שמואל. אבל יש לשאול למה הבת קול גילתה רק אחד ואת השני היא לא גילתה, אם כבר מגלים מגלים הכל, למה לא מגלה את השני? אלא יש להסביר ע"פ מה שאמרנו, כל זמן שלא נתפרש השני כל אחד ואחד מהנוכחים היה ראוי לזכות לרוח הקודש לאותה מידה והענקה של השראת שכינה והבחירה היא חופשית לכל מי שיקדים ויזכה ברוה"ק המרחף עליהם מלמעלה ומתעכבים מן השמים לפרש את שם האחד טרם שהקדים וטרם שהזדרז אותו האחד להתרומם למעלה. ז"א כל זמן שהם היו שוים ההזדמנות היתה שווה אבל אם אחד שומע שעוד אחד ראוי והוא קופץ והוא רוצה לזכות והוא עושה מעשים ופעולות הוא זוכה ואחרים מפסידים. לפעמים יש הכרזה שאומרים יש איזה מצוה גדולה עכשיו נגיד סתם דוג' לתרום איזה חמשת אלפים שקל לאיזה דבר נצרך, אומרים מי רוצה? מה רוב בני אדם עושים? מסתכלים מי יהיה זה שיצביע, למה אתם מסתכלים מי יצביע? תצביע. לא, הנה נתנו זכות לכולם שווה, דבר נצרך, כולם מבינים וכל אחד מחפש, יש כאלה אפילו יגידו הוא הוא הוא הוא הוא, העיקר לא אני, הוא הוא הוא, מחלקים מתנות, מחלקים זכויות, העיקר לא אני, העיקר לא אני. בשמים רוצים לתת לכולם זכות אבל מה לעשות לא כולם רוצים לזכות. אז מן השמים מקפידים לא לשלול את הזכות של הבחירה מכל אדם אבל כיון שהאחד התקדם אז מתפרש שמו, מעשיו הכריעו את הכף והוא זוכה לקבל הארת פנים, את האור העליון שמרחף על העולם, את האור העליון הזה הוא זוכה, כל החברים שלו עמדו איתו בתור, גם הם היו מועמדים לזכות באור הזה אבל כיון שהוא נבחר ע"י שהוא הקדים נתפרש שמו ויצאו כולם והפסידו. ז"א כל אחד לא יכול לבכות ולומר אני לא מוכשר, אני לא נולדתי כזה, הוא נולד כזה, זה נשמה גבוהה, זה נשמה בינונית, זה נשמה קטנה, פתאום כולם יש להם סולם של נשמות וכל אחד מטיל כל מיני הסברים ופרושים למה הוא לא. לא, כולם ראויים בשוה השאלה מי רוצה לזכות, זאת השאלה מי רוצה לזכות.
זכות מקדשי שמים ברבים
מקטע 9 : (05:22)
אתם יודעים לפני מספר ימים היה ארוע גדול באיצטדיון טדי והיינו שמה, היו עשרים אלף בפנים ועוד כמה אלפי בחוץ שלא הוכנסו ע"י המשטרה. בתחילה כשיצאנו לארוע הגדול הזה מפגן הענק שקראו לו מצעד הענוה מול מצעד הגאוה אז לא היו הרבה קופצים לענין, לא היו הרבה קופצים, כולם חיכו וחיכו והמתינו וחיכו, בודדים בודדים בעלי שכל והבנה התאמצו והשקיעו וניסו להפיץ את הכרטיסים בין האנשים, לא היו רבים כאלה וחכמים אבל היו בודדים כאלה וביומיים האחרונים נהיה פיצוץ שלא נשאר כרטיסים ובקושי אנשים השיגו לעצמם כרטיס. אלה שזכו והפיצו מאה כרטיסים אתם יודעים מה הזכות שלהם היתה? היו 20 אלף איש שהשתתפו בקידוש ה' גדול מאד שהיה שם. עכשיו, יש אפשרות לקדש את שם ה' ברבים, לקדש שם שמים ברבים זה זכות גדולה, לקדש שם שמים אפי' ביחיד ואפי' בחדרי חדרים זאת מצות קידוש ה', זאת מצוה מן התורה, אחת מן הגדולות שיש אפי' בחדרי חדרים. לקדש שם שמים ברבים זה שיא השיאים, כמה זה רבים? אפי' מספר אנשים, ואם זה במנין - ואי ואי ואי, זה עדה, זה שכינה, במנין, ואם זה במאה אוה, ואם זה באלף - על אחת כמה וכמה ואם זה עשרים אלף - אז כל מי שהשתתף שם הוא זכה להיות שותף בעשרים אלף קידוש ה' של עשרים אלף. אדם שהביא עוד אחד הוא זכה בקידוש ה' של ארבעים אלף, אחד שהביא עשרה אנשים הוא היה שותף בקידוש ה' של מאתים אלף, אדם שהביא מאה אנשים בכמה הוא היה שותף? שני מליון, שני מליון, אתם מבינים מה מדברים? אחד שהביא אלף ואי ואי ואי ואי. ומי שהביא עשרים אלף - ואי ואי ואי ואי ואי. נו, מה אתם אומרים? כולם היו יכולים לזכות, כל מי שראה את המודעות, כל מי ששמע, כל מי שידע היה יכול לזכות, מישהו אמר לך לא לזכות? מישהו אמר לך לא לעשות? מישהו אמר לך לא לפעול? לא! תקח כמה שאתה רוצה תזכה, אבל אין הרבה שיחכמו לזכות, כולם מסתפקים במועט, צנועים, ענוים, זה היה ממש מצעד בשבילם, מצעד הענוה, לא לעשות שום דבר ואפשר היה לזכות, לזכות בגדול, אתם יודעים מה זה להגיד שמע ישראל בעשרים אלף? וכמה היו באינטרנט? 30 אלף איש נכנסו לראות את השידור וזה קרס, א"א היה יותר להכנס, וכמה שמעו ברדיו? ואי ואי ואי ואי, וכמה עכשיו יצא וידיאו וסי.די ודי.וי.די מזה? ואי ואי ואי ואי ואי ואי ואי, וכמה סיפרו למשפחות שלהם מה היה ומה ראו? אווווו.. ואתם לא תאמינו, היה יהודי אחד, אחד אחד, אחד, אחד, מארה"ב שדחף אותי לעשות את האיצטדיון, אחד, כל הזכויות שלו, יהודי אחד צלצל אלי בדרך במטוס אמר לי כבר חמש שש שנים לא היה איצטדיון, העם צריך את זה עכשיו, העם צריך את זה, אמר לי את זה כבר לפני כשנה, אמרתי לו אין בעיה, אבל אתה יודע שזה הוצאה ניכרת, זה לא צחוק, זה לא הרצאה רגילה, זה הפקה הפקה, אמר כמה זה? אמרתי לו כמה, אמר תשמע אני אשתדל לעזור כמה שאני יכול העיקר תלך על זה, תנסה למצוא עוד אנשים ותלך על זה, אמרתי לו טוב אבל הוא היה הראשון, אתם יודעים מה זה? מילה, דחיפה, השתדלות ובן אדם זוכה. כדאי היה לבוא האדם לעולם רק לזה ותיק לעלות למעלה ישר לגן עדן במקום של מקדשי שם שמים ברבים. אדם יכול לזכות השאלה אם הוא רוצה. לא הרבה רוצים. על הדרך לא אכפת להם לעשות כמה מצוות אבל להשקיע בזה? לרוץ אחרי זה? לא.
בין אוהב כסף לאוהב מצוות
מקטע 10 : (01:52)
אתם יודעים כתוב במדרש אוהב כסף לא ישבע כסף, אוהב כסף לא ישבע כסף, על הפסוק הזה יש הסברים, יש אחד שיש לו מנה רוצה מאתים, יש לו מאתים רוצה ארבע מאות וכן על זה הדרך, תראו, עשירים לא שבעים, כמה שאתה נותן רוצים עוד, עוד עסק עוד עסק, עוד עסק לא נרגעים. אותו דבר יש אוהב מצוות לא ישבע מצוות, זה אותו כח בדיוק, מה שדוחף את זה לכסף, אותו כח דוחף את ההוא למצוות זה אותו כח, אותו דחף, אותו דחף. הפסוק אומר וגם הנפש לא תמלא, נפש זה דבר רוחני, הנפש לא תמלא כי היא נצחית, נצח לא שייך בו שביעה, לא שייך בו מילוי. אם בן אדם ברוחניות אומר מספיק לי, אני שבע הוא חולה נפש, חולה נפש כי נפש לא יכולה להמלא, גוף כן, אכלת שבעת - זהו, אתה לא יכול יותר, בא נתחיל מחדש, לא יכול, לא יכול, הגוף לא יכול. הנפש אין לה שביעה ואם אדם מרגיש שביעה הוא חולה נפש. כמו שאש שואפת לעלות תמיד למעלה ולא נמצא אש שהולכת כלפי מטה ואם נמצא אש שהולכת כלפי מטה לא נקרא לה אש כי אין זה טבעה של אש ככה א"א שנפש תמלא. אז או שאדם לוקח את הכח הזה ורץ אחרי כסף מבוקר ועד ערב או שהוא רץ אחרי מצוות, אחרי רוחניות.
אהבת המצוות של משה ודוד
מקטע 11 : (04:45)
דוד המלך ומ"ר היו אוהבי מצוות ואינם שבעים כלל וכלל. דוד המלך פעם אחת התבונן והגיע למסקנה שהוא יושב בבית הרזים יש לו ארמון יפה, בית יפה והקב"ה נמצא בתוך אהל של עיזים, משכן, אמר מה זה יאה שאני אשב בבית כזה והקב"ה השכינה שלו תהיה ביריעות? אמר אני אבנה בית לה', בית המקדש, רעיון טוב או לא טוב? לב טוב או לא טוב? אמר לו הקב"ה אתה לא תבנה את הבית, בנך שלמה יבנה את הבית, למה? ידיך דמים מלאו, אתה נלחם מלחמות, אתה נמנצח במלחמות אבל אתה שופך דמים, בלית ברירה ובית המקדש זה מקום של שלום, בנך שלמה שהשלום מסור לו הוא יבנה את הבית, לא אתה. אדם שהוגה רעיון נפלא ורוצה בכל מאודו לממש אותו ופתאום אומרים לו כן, רעיון טוב, קניתי, אבל לא אתה תעשה, איך הוא מרגיש? איזה נפילת מתח, איך הוא מצטער, איך הוא מתאכזב, יש לו חשק עכשיו לעשות עוד משהו בענין? הוא אומר טוב, לא רוצים שאני אעשה לא צריך, אז אני לא עושה. לא, אומר דוד המלך ואני ועניי הכינותי בית לה', מה יש לי אני פה בעולם הזה, מה הספקתי לעשות מצוות, אני עני אין לי כלום, מה יש לי? מה עשיתי? אז לפחות אני אכין את הבית לה', אני לא אבנה אבל להכין אני יכול. הלך וקנה מהרנבה היבוסי את השטח, הכין עצים, הכין אבנים, הכין את הכל לבית, לא בנה אבל הכין את הכל. אומר הירושלמי ואני ועניי הכינותי בית לה', היה דוד המלך מתענה, מתענה תענית צום לא אוכל את האוכל ובמחיר הסעודה שהיה צריך לאכול על שולחנו, במחיר היה תורם לבנין בית המקדש, ואני ועניי הכינותי בית לה', בהתענות שלי תרמתי את הבית הזה שיכולתי לאכול בשביל לבנות בית לה'. אתם מבינים מה זה אוהב מצוות לא ישבע מצוות, מה אדם יכול לזכות? מ"ר אז יבדיל שלוש ערים, ערי מקלט שהם קולטות את הרוצח בשגגה אבל אם בונה בעבר הירדן המזרחי מ"ר שלש ערים זה לא מועיל כי צריכים לבנות עוד במערבי שלש ערים ורק כשיש שש הן קולטות את הרוצח בשגגה שיכול לברוח לשם אם הוא הרג מישהו, אבל כל זמן שלא אין תועלת בשלש ערים אבל מ"ר אומר הבא לידו מצוה אל יחמיצנה, גם להכין את זה זה ענין, אז מה אני אתעכב? מה יש לעשות בעולם הזה, לא לעשות מצוות? מ"ר בוכה הוא רוצה להכנס לארץ, מה יש? יש מצוות התלויות בארץ, אז מה, וכי לאכול מפריה ולשבוע מטובה הוא רוצה? הוא רוצה לאכול ענבים של א"י, זה מה שהוא רוצה? אלא הוא היה מזכה הרבים מ"ר, משה זכה וזיכה את הרבים, הוא רצה להכנס לארץ ע"מ שהוא ינחה את עמ"י לקיים את המצוות התלויות בארץ ואז כל הזכויות שיעשו ישראל מעתה ואילך יהיו הזכויות שלו, מה אומר לו ה'? רב לך, אל תוסף עוד דבר אלי בדבר הזה, שכרך הרבה מאד, וכי משה רוצה בשביל שכר? לא, הוא רוצה לעשות מצוות, יש הזדמנות לעשות עוד מצוות, תן לי לעבור כמה מטרים את הירדן, תן לי לעשות עוד כמה מצוות לפני, לא יכול בלי מצוות, אוהב מצוות לא ישבע מצוות.
קול דודי דופק ומתחזק..
מקטע 12 : (04:32)
אנחנו מגיעים למלחמה, קול דודי דופק פתחי לי אחותי רעיתי יונתי תמתי. הקב"ה דופק, איך דופקים בהתחלה? בנימוס, נכון, בדרך ארץ, לא שומעים, לא שומעים, לא שומעים, לא שומעים, לא שומעים בסוף הוא פורץ את הדלת, כשלא שומעים אין ברירה פורצים את הדלת. בהתחלה הקב"ה דפק לעורר אותנו שנשוב בתשובה דפיקות קלות, לא שמענו, מה היו הדפיקות? שלח לנו את הפלשתינים שיזרקו אבנים, אנחנו נוסעים לתומנו לטייל ועומדים פלשתינים לוקחים אבנים וזורקים על מכוניות תיק תיק תיק תיק, טוק טוק, תיק תק פרח פרח פרח, לא מבינים, לא מבינים, הקב"ה רואה כמה שבועות לא מבינים, פתאום פלשתינים לוקחים סכינים, מחכים לאנשים ודוקרים אנשים, מבינים? לא מבינים, לא מבינים, מה הם עושים? לוקחים בקבוקי תבערה וזורקים על מכוניות, שורפים מכוניות, הבנו? לא הבנו, לא מבינים בכלל שדופקים אנחנו בכלל לא קולטים, הרעש מפריע לנו אנחנו לא קולטים, מה קרה? התחילו לקחת נשק קל, התחילו לירות באנשים בנסיעה, פש פש, מה זה? אשהאדה, אחרי כמה ימים טררר טררר טררר, יריות, תת מקלעים, דופקים, דופקים כדורים, לא מבינים, לא מבינים, לא מבינים, פתאום הם מחליטים להתפוצץ, בא להם להתפוצץ, אנשים חיים בא להם להתפוצץ, מה זה? הולכים לאיזשהו מקום, פ.. אנחנו מבינים? לא מבינים, לא מבינים, לא מבינים. לא מבינים אז הם יורים קסאמים, אולי תבינו? קסאמים, התשקורת לא אומרת קסאמים הוא אומרת פצמרים משהו קטן, פצמ"ר, פצמ"רצ'יק כלום זה פצמ"ר, הבנו? לא הבנו, מה עכשיו? טילים, טילים, טילים, נו ועכשיו אנחנו כן מבינים? גם לא מבינים, לא מבינים אז מה אנחנו מחכים? מה אנחנו מחכים, הפסקת אש, הא? אתם חושבים יהיה הפסקת אש, כריט בריט, אין הפסקת אש, אין הפסקת אש, אין שביתת נשק, הכל זה רק המתנה, התארגנות, שיפור עמדות כמו שאתם רואים שהם מתקדמים ונהיים יותר מתוחכמים והמצב נהיה יותר גרוע, יותר גרוע וקשה לצה"ל לנצח אנשים עם אבנים, עם קסאמים ועם טילונים, טילונים, טילונים, לא מצליחים. אמריקה הגדולה לא יכולה על בן לאדן אחד, ישראל, מעצמה מזרח תיכונית לא יכולה על נסראללה אחד, אשהאדה, מה זה? איך יכול להיות דבר כזה? אתם יודעים למה זה? למה זה? למה זה? למה זה? מה, למה? הא, פתאום כולם חכמים, כולם נבונים, אל תדאגו, מרוב דפיקות בסוף לא תהיה לנו ברירה נצטרך להבין, למה? כשהם יגיעו לכאן אוה איך אנחנו נבין, אוה איך אנחנו נבין.
המינות והמלשינות מסימני הגאולה
מקטע 13 : (02:05)
עכשיו בואו אני אראה לכם מה כתוב בתורה, מה כתוב בנביאים ומה כתוב בגמרא ומה שאני הולך להגיד לכם עכשיו זה התפרסם השבת בשבעים אלף עותקים בארבעת אלפים בתי כנסת, תנסו להשיג את זה. אין בן דוד בא ואלה התנאים שיקדמו לביאת גואל צדק. הגמ' בסנהדרין אומרת מהם התנאים שיקדמו לפני ביאת גואל צדק, כך: דבר ראשון שאומרת הגמ', אין בן דוד בא עד שתתהפך כל המלכות למינות, עד שהממשלה כולה תהפוך למינות, אנשים כופרים ולא מאמינים ולא מזכירים שם שמים בפיהם כמו שאנחנו רואים ומרגישים בכל יום. אין בן דוד בא עד שירבו המסורות, מה זה מסורות? אלה שמוסרים את ישראל, שמעתם את המושג פעם מויסר, מויסר, או בלשון החבר'ה מלשן, שטינקר, מויסר, אין בן דוד בא עד שירבו המסורות שתלך ותחזק ידן של מסורות ומצליחים במלשינותם, אומר רש"י, כגון אנשי שמאל שעותרים השכם והערב לבג"ץ ולמדינות אירופה ומסירות של יהודים חיילים וקצינים לבית דין בה"ג ומכריזים עליהם פושעי מלחמה, גם זאת המלחמה יהיו מסירות שיגידו שקצינים בכירים היו פושעי מלחמה.
התמעטות המחזיקים במפעל התשובה
מקטע 14 : (00:33)
דבר אחר, עד שיתמעטו התלמידים שמחזיקים ידי ישראל להחזירן למוטב, מעטים הם התורמים למפעל התשובה העולמי ומעטים הם הפעילים שמוסרים את נפשם וממונים להחזיר את העם לתשובה למרות שאין ישראל נגאלים אלא בתשובה וזה הדבר הנצרך ביותר בשעה זו.
המצב הכלכלי לפני הגאולה
מקטע 15 : (00:25)
עוד דבר, עד שתכלה פרוטה מן הכיס כמו שכתוב וככלות נפץ יד עם קודש, כשתכלה הפרוטה מן הכיס כמו היום שאנחנו רואים את המצוקה של רוב העם, אז יבוא בן דוד. כל התנאים שהקראתי עד עכשיו הם מתקיימים בנו. ממשיך,
חורבן הגליל בעת קץ
מקטע 16 : (01:10)
אמר ריש לקיש דור שבן דוד בא הגליל יחרב, מקום שהיה מיושב בישראל ומלא תורה והגבלן ישום, מה זה הגבלן? שם מקום, חבל ארץ שמנה ביותר בא"י בין בית שאן לטבריה ישום, יהיה שממה, ואנשי הגליל יסובבו מעיר לעיר למצוא מחיה ומנוח ולא יחוננו. כל זה כתוב לפני אלפים שנה. כתוב על השבויים תנו רבנן לא יתנו להם לא חנינה ולא חניה, כמה יכולים אנשי הצפון לשהות בבית במרכז? שבוע, שבועיים, שלושה, חודש, א"א לחיות על חשבון השני כל הזמן, איפה הם ישנים? בבתי ספר, בכל מיני מקומות שמים אותם משפחות משפחות.
חדלון האומה לפני בוא הגואל
מקטע 17 : (03:44)
תנו רבנן אומר הפסוק כי ידין ה' עמו ועל עבדיו יתנחם כי יראה כי אזלת יד ואפס עצור ועזוב, עד שיתיאשו מן הגאולה שנאמר ואפס עצור ועזוב כביכול אין סומך ועוזר לישראל. והמדרש אומר ואין בהם אדם שמבקש עליהם רחמים כמשה שנאמר ויאמר להשמידם לולי משה בחירו עמד בפרץ לפניו להשיב חמתו מהשחית ואין כאהרן שנאמר ויעמוד בין המתים ובין החיים ותעצר המגיפה, ואין כמו פנחס שנאמר ויעמוד פנחס ויפלל ותעצר המגיפה, תרגם יונתן בן עוזיאל תנא קדוש ואמר גלוי לפני שבעת שיתחייבו ישראל תתגבר עליהם יד השונא ותסור העזרה מידיהם ורש"י מסביר כי ידין ה' עמו כשישפוט אותם ביסורים הללו האמורים עליהם, יד האויב הולכת וחוזקת מאד עליהם ואפס בהם עצור ועזוב כאשר יהיו הנשבים רבים ילקחו מהם ויעזובו מהם ועתה כמעט יאבד הכל, בהסכם שעושים עכשיו אין אפי' איזכור לשבויים, ויעזובו מהם. הרשב"ם אומר אז יהיה הנקם והתשלומים שהרי ינקום הקב"ה נקמת עמו וכן ידין בגויים מלא גויות כאשר יראה כי אזלת יד ישראל. ז"א יד ישראל לא תהיה תקיפה כמו שאנחנו חושבים שיש לנו את המכשירים ואת המטוסים ואת הטנקים הכי טובים בעולם והנה טילים נ"ט רוסיים מפצחים את הפלדה של המרכבה בקלי קלות ולא יכולים עם כל מה שיש לנו. גם רבינו בחיי מפרש כן, "יקח דין עמו מיד הרשעים", כשיראה שהלך כוחם ואלה עצורים ואלה עזובים בשביה וכמעט שאבד הכל זהו ואפס עצור ועזוב. אם נסראללה הקטן מסוגל להטריד מדינה שלימה והתרעתי על זה לפני כשנתיים בקלטת 398 כשאמרתי שיש לו 20 אלף טילים מה יקרה כשהוא יתחיל לשחרר אותם כשיגידו לו מלמעלה, מישהו יוכל לעצור את זה? כך שאלתי, תשמעו את הקלטת, שלש דק' אחרונות שבה, אין, למה? כי הקב"ה חייב לנפץ את הכח שאנחנו חושבים שיש לנו עד שנהיה אפס עצור ועזוב, לא יהיה בנו כח מושל ולא יכולת, כלום, כשנגיע למצב של כלום אז יקום הקב"ה וישפוט את הרשעים שעומדים נגדנו וידין בהם מלא גויות.
לגלוג האויבים
מקטע 18 : (02:54)
לגלוג האויבים, הפסוק אומר ואמר אי אלוקימו צור חסיו בו, אומרים הרמב"ן והרשב"ם האויב יאמר איה אלוקי ישראל, אתם יהודים, לא? איפה אלוקים שלכם למה הוא לא עוזר? למרות שאנחנו רואים עזרה שאין כדוגמתה כי אחרי אלפים של טילים, לצערנו, עשרות מתו אבל זה אפס אפסים לעומת מה שהיה יכול להיות, אם טיל אחד הרג שמונה ברכבת, אז אם זה היה אפי' שמונה על כל טיל, ה' ירחם מה זה היה צריך להיות ואלפי הקסאמים שהיו בדרום ועד עתה לא הניבו כ"כ הרבה הרוגים בסיעתא דשמיא זה ניסי ניסים, אבל הקב"ה לא דופק ע"מ לשבור את הדלת, הוא דופק ע"מ שנתעורר אבל אם לא מתעוררים מה יועיל שדופקים ולא עונים? ואז האומות יאמרו איה נא אלוקיהם של ישראל, אומר הקב"ה ומפני כבוד שמי אצילם ואנקום באויביהם, ועתה כשיגדל העניות והצרה בשונאי ישראל כ"כ שאזלת ידם ויאמרו העובדי גילולים ידינו רמה ואמר אלוקימו, לכן אנקם מהם ויתקדש שמי שם מחללי, נסראללה משתמש בשם ה' ומלגלג עלינו בכל אתר ואתר ולא רק הוא, גם החמאס ולא רק החמאס, גם בן לאדן, כל אחד מהם מזכיר את שם ה' ויוצא להלחם בשמו, אבל המנהיגים שלנו החילונים מדברים בשם הכח הצבאי ולא משתמשים בשם ה' להזכירו להשען עליו בדבריהם כלפי האומות כמו בוש למשל שיוצא לאיזה מערכה מבקש מכל הציבור האמריקאי על כל גווניו להתפלל לשלום הצבא לה', אין יהודי אחד בכל הממשלה שיכול להגיד שיעשו עמ"י תפילה לפנות לעם ולהגיד בואו נתפלל לה' אלוקינו? אין אחד כזה? מה הקושי, יש בושה בזה? כל העמים מסביבנו משתמשים בשמו, אומות העולם הרחוקים משתמשים בשמו רק העם היהודי לא יכול להשתמש בשמו? מה זה? אז אנחנו עוד רוצים סיוע משמים?
"וככלות נפץ יד עם קודש תכלינה כל אלה"
מקטע 19 : (01:22)
בספר דניאל כתוב ויאמר לאיש לבוש הבדים עד מתי קץ הפלאות וככלות נפץ יד עם קודש תכלינה כל אלה. המצודות דוד מסביר וככלות, כאשר יכלה נפוצות כח עם קודש, ר"ל כאשר ימורק העוון ותכלה מהם נפצות הכח שהיה להם בקושי הגולה ויקבלו ישראל את המלוכה בא"י, כשתכלה תקומתם וחוזק ידיהם שהיתה נפוצה אילך ואילך גבורה ותועלת לפשוט אנה ואנה ואחר שתכלה גבורתם שיהיו שפלים למאד תכלינה אלו הצרות ויבוא משיח בעז"ה. ז"א כשיבוטל כוחם הצבאי והמדיני של ישראל מלהועיל ולהציל אז יקויים הפסוק "ראו עתה כי אני אני הוא ואין אלוקים עמדי, אני אמית ואחיה, מחצתי ואני ארפא ואין מידי מציל".
"וילבש צדקה וישועה לישראל"
מקטע 20 : (02:28)
מתי יקוים בנו הפסוק ובא לציון גואל ומה יקרה באותו הדור אומר ישעיה הנביא בפרק נ"ט ותהי האמת נעדרת, נעשית עדרים עדרים וסר מרע משתולל, סר מרע זה חוזר בתשובה, משתולל - מסתכלים עליו מוחזק שוטה על הבריות, וירא ה' את מעשיהם וירע בעיניו כי אין משפט, כי אין הדבר נעשה במשפט הראוי, וירא כי אין איש ועתה בהנחמו על הרעה לעמו רואה כי אין איש צדיק לעמוד בפרץ וישתומם ויחרש לראות אם יש מפגיע בעדם, אם יש מישהו שמוכן להתפלל בעדם, וירא כי אין מפקיע, ותושע לו זרועו וינקם מאויביו וצדקתו יסמכתהו כי אחר שאין לישראל זכות ומעשים טובים בקל ינצחהו מידת הדין המשטין נגדו ומדוע יעמוד לימינם של ישראל שהם חוטאים, רק הצדקה והישועה יגינו בעדם בעת ההיא וה' יאמץ ידיו בנקמתו ואע"פ שאין אנחנו הגונים להושיע. "וילבש צדקה וישועה לישראל" כשריון וכובע ישועה בראשו וילבש בגדי נקם תלבושת לגויים ויעט כמעיל קנאה. הקב"ה ילבש את כל זה ויחזיר כעל גמולות כמו שלבש קנאה על גמולות שגמל לפרעה ולסנחריב ולשאר שונאי ישראל, כן ילבש קנאה כשיוציאם מגלותם וישלם את אותם גמולות לאויבים ומהו התשלום? חימה לצריו וגמול לאויביו וגם לאיים הרחוקים גמול ישלם, לא רק לצרים אלה שמצרים לנו בקרוב אלא גם לאויבים, אלה שלא מצרים לנו בפועל רק שונאים אותנו למרחוק, גם להם ישלם הקב"ה את עונשם.
"ונשפטתי אתו בדבר ובדם"
מקטע 21 : (03:00)
ואז כתוב ויראו ממערב את שם ה', כל העולם יפחדו מה' ממערב וממזרח שמש את כבודו כי יבוא כנהר צר, מי יבוא? גוג ומגוג שהוא הצר יבוא בארץ ישראל כמו הנהר הבא במרוצה, שבעים אומות העולם יעלו להלחם בישראל, לא תשאר מדינה אחת שלא תעמוד כנגדנו ואם יש כבשה אחת ושבעים אויבים זאבים עומדים לטורפה, מה הסיכוי שלה? אפס, אפס עצור ועזוב, אבל אם יש לה רועה הוא יכול לגרש את כל הזאבים, אם ה' רועי אני לא אחסר, אבל אם אין לנו רועה ואנחנו לא מחזיקים ברועה ולא הולכים אחרי הרועה לאן שמכוון אז אנחנו חשופים ואז כתוב רוח ה' נוססה בה בו ואז יתן מכה בחיל גוג ומגוג וכמו שכתוב בר' יונתן בן עוזיאל שהם יבואו מנהר פרת מן הצפון ואז יכלנו מן העולם כמו שנאמר בנבואת יחזקאל ובנבואת זכריה, ביחזקאל ל"ח, ל"ט, ובזכריה י"ג י"ד ואז ובא לציון גואל, כי אע"פ שיהיו ישראל בירושלים קודם שיבוא גוג ומגוג, כיון שיבוא יאמרו כי לא בא להם גואל, הואיל והגויים באים ונלחמים עליהם וכשישפטהו ה' כמו שכתוב ונשפטתי אתו בדבר ובדם, בגשם שוטף ואבני אלגביש אש וגפרית אמטיר עליו ועל אגפיו ועל עמים רבים אשר איתו, המלחמה תהיה מן השמים וירדו מן השמים אש וגפרית ואבני אלגביש, לא טילים, לא טנקים, לא מטוסים, הקב"ה יעשה את זה לבד כמו שהמטיר על סדום ועמורה אש וגפרית מן השמים, ככה ימטיר על כל חילותיו של גוג ומגוג ואז יאמרו ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב ואז ישראל ישובו כולם בתשובה שלימה כי יבוא כנהר צר, בעבור זה יפחדו מה' כשיראו שיבוא גוג ומגוג שהוא הצר בארץ ישראל ויבוא כנהר אז רוח ה' נוססה בו ותכלנו מן העולם לכן יפחדו מה' ואז יתגלגל כל הגאולה.
"וזאת ברית מלח"
מקטע 22 : (01:11)
אומר ר' יונתן בן ישראל יבוא הגואל לציון להחזיר עטרת ציון והמקדש והסנהדרין, גם יבוא אל השבים מפשע ביעקב, אל בני הגולה שישובו אז בתשובה ע"י הצר הדוחק בם ואם תאמר איך יתקיימו העם עד העת ההיא הלא עוד חזון למועד, משיב, ואני זאת בריתי אותם, בדבר הזה כרתי להם ברית ואקיים כי אפי' בגלות לא תשכח התורה שלי מהם, אמר ה' רוחי אשר עליך שהם דברי הנביאים ודברי אשר שמתי בפיך, הם דברי התורה ששם משה לפני בני ישראל, וכך אמר הנביא זכרו תורת משה עבדי, לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך אמר ה' מעתה ועד עולם ובזכות התורה הקדושה, בזכות זה נתקיים וזאת ברית מלח כי לא יאבד זרעכם ושמכם.
הטילים רודפים..
מקטע 23 : (01:15)
ז"א נתתי לכם תאור של כל מה שעומד להיות ולמה. היות ואנחנו רחוקים מה' יתברך ולא עושים את רצונו והנה למרות כל מה שקורה אנחנו לא רואים את אנשי הצפון כ"כ רצים ומתכנסים לעשות תפילות ולעשות תעניות ולקבל קבלות, אז מה יועיל? אתה בורח מפה הטיל מתקרב הלאה לחדרה, אתה לא זה, זה יכול להגיע לת"א וכן הלאה, אין בעיה שזה יגיע, הטיל יכול לרדוף אחריך לכל מקום אבל אתה צריך להבין למה רודף אחריך, למה רודף אחריך הרי כשאדם נרדף הוא שואל למה רודפים אחרי, אם הוא יודע את הסיבה והוא לא פותר את הבעיה אז הוא טיפש כי לא יפסיקו לרדוף אחריו, אם הוא לא יודע למה רודפים אחריו, מה הבעיה תעצור תשאל למה רודפים אחרי ואם תבין תתקן את הענין אבל בן אדם כל הזמן נרדף והוא בורח בורח ולא מבין למה?
התסריט ידוע מראש
מקטע 24 : (02:20)
כשהתחילה האינתיפאדה בקלטת 35, היום אנחנו בקלטת 490, בשנת 92 נקראת הקלטת השלום עם ערפאת, אמרתי השלום עם המחבלים שעשו אז לא יתקיים רק מכת השונא תלך ותתגבר כמו נחל המתגבר, תשמעו את הקלטת, אני אמרתי מלבי? לא, אני נביא? לא, בן נביא? לא, אז איך ידעתי? כתוב, יש לנו תסריט מראש מה יהיה עד הסוף, השאלה איפה אנחנו רוצים להיות בתסריט. אתם יודעים מה יקרה בגוג ומגוג? שני שליש מהעולם ימותו, אתם יודעים מה זה? ארבע מיליארד בני אדם, אתם יודעים מה זה נחלי דם? ארבע מיליארד בני אדם, רק שליש ישארו וגם השליש והבאתי את השלישית באש וצרפתים כצרוף את הכסף ובחנתים כבחון את הזהב, רק מי שיהיה מצורף, בוטח בה' ומחזיק בו, מאמין בו למרות כל מה שהוא רואה והוא יראה דברים איומים ונוראים, איומים ונוראים, השואה זה דבר קטן לעומת מה שיהיה, אין מה לעשות, רוצה להנצל - יעסוק בתורה וגמ"ח, שני אלה החבלים שבהם הוא מזחיק - א"א עליו, יפול מצדך אלף ורבבה מימינך אליך לא יגש, אתה יכול להיות בין 11 אלף איש, כולם ימותו ואתה תשאר עומד, לא יקרה לך כלום, מתי? אם אתה תחזיק בה' בתורה ובגמ"ח, גם יהיה לך קביעת עיתים לתורה וגם תעשה חסדים עם בניו בשביל לקרבם לאביהם שבשמים, אם תחזיק בשני הדברים האלה ותעשה אותם הקב"ה ידאג שלא יפגע. מי שלא חשבון שלו, לא תגידו לא אמרו, לא תגידו לא כתוב - כתוב, לא אני אמרתי, נתתי את הפרקים תבדקו לבד. ז"א התסריט ידוע,
בסוף הקפיץ משתחרר
מקטע 25 : (01:54)
אומות העולם הצרו לישראל אלפיים שנה בגלות, הרגו בנו, שחטו אותנו, רדפו, שרפו, עינו, מה לא עשו לנו אומות העולם באלפיים שנה גלות, להקב"ה יש חשבון פתוח איתם, הוא יסגור אותו, אבל אנחנו צריכים להיות חכמים שנהיה ראויים, ראויים, ראויים, ושילומת רשעים תראה, צריך להיות ראויים לזה אז לכן מי שרוצה להנצל ומי שרוצה לזכות צריך פשוט מאד לעשות את זה, זהו. אומר הקב"ה שובו אלי ואשובה אליכם, שובו אלי ואשובה אליכם, מה זה רע להתקרב להקב"ה? אבינו מלכנו, כל העולם שלו מה שהוא רוצה הוא עושה, מה הקושי? לעשות כמה מצוות ולקבל עליהם שכר בעוה"ז וגם לעולם הבא? מה לא טוב? מה יש יותר טוב? אז למה לא? והוא דופק והוא דופק והוא דופק יותר חזק ויותר חזק, חרש שומע אז למה לא מבינים מה הוא אומר ומשתנים לטובה? למה מותחים את הקפיץ יותר מידי? אתם יודעים קפיץ שמותחים אותו בסוף משתחרר, כשהוא משתחרר הזה הרבה יותר כואב אז למה צריך לעשות את זה? מה הבעיה? בעיה להניח תפילין, לשמור שבת, לשמור כשרות, טהרה, מה יש בזה? זה איסור? זה מצוה, אז למה לא לעשות? פשוט מאד אנשים לא רוצים לזכות מה שאמרנו בהתחלה, הקב"ה נותן, מסביר, דוחק, עוד הבנה עוד הסברה והבן אדם מחכה, מה אתה מחכה? מה אתה מחכה? שהטיל ירדוף אחריך? אלה הדברים יהודים יקרים, למי שיש שאלות אשמח לענות.
אין לאן להמלט
מקטע 26 : (01:38)
גוג ומגוג יהיה בכל העולם כולו ויגיע לישראל אין קלוד אין ניו יורק, אוריאר, אף אחד לא יברח, אף אחד לא ימלט, אדרבה, כתוב בספרים הקדושים שאומות העולם יצרו ליהודים שנמצאים בארצות ויגרשו אותם משם וכתוב שתשעים אחוז ר"ל ימותו במדבר הגויים, במדבר העמים. מה שאת רואה היום אנטישמיות זה אפס אפסים לעומת מה שיהיה בשעה שהעולם יתלקח. הכי בטוח זה בתורה ובמצוות איפה שלא תהיי, אבל אם בן אדם לא מחזיק בתורה ובמצוות אין מה שיגן עליו. הזכות היחידה שאומר לנו הקב"ה להחזיק במעוזו, בתורה ובמצוות, אתם מחזיקים בי אני מחזיק אכתם. את ילדה, יש לך אבא הוא לוקח אותך ביער, הוא אומר לך אל תעזבי לי את היד, אם לא תעזבי לי את היד אני אוביל אותך בבטחה, אם תעזבי לי את היד את תהיי הפקר לחיות טורפות, יש סיבה לעזוב את היד של אבא? יש לך אבא בשמים הוא מודיע לך מראש מה יהיה, הוא אומר חיות טורפות כל העולם, תחזיקי בי - אני שומר עליך, תעזבי אותי - את אחראית. כן. אפשר לתת לה אולי מיקרופון? לא שומעים