טבריה - טבריה מלון המצודה
תאריך פרסום: 25.06.2012
טבריה 24-6-12
צהריים טובים, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירויח
בפרשיות האחרונות, פרשת המרגלים ופרשת קרח ועדתו, נראה לנו שזה פרשיות שהיו פעם וזה לא נוגע אלינו, היסטוריה. היו מרגלים שרצו קצת כבוד והוציאו דיבת הארץ רעה, היה קרח ועדתו רצו הרבה כבוד ונבלעו באדמה, ומה זה נוגע אלינו היום? אין דבר שבתורה לא נוגע אלינו, ואין דבר בתנ"ך שלא קשור אלינו, כל מה שנאמר זה בשביל שיהיה לנו מה ללמוד באופן המעשי נכון להיום והרגע. מכל דבר ניתן ללמוד, היו נבואות שלא התפרסמו כי אין להם שום שייכות ולימוד למה שאנחנו נזדקק במשך שנות קיומנו. אבל אם נתבונן במהותם של דברים נראה, שהדברים האלה עוסקים בנו ממש ולא רק בראשונים.
'רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום', מי לא יודע את זה? רבות מחשבות בלב איש - מה מועילות המחשבות אם עצת ה' היא תקום? בשביל מה אתה חושב הרבה? עצת ה' היא תקום, אז למרות שרבות מחשבות בלב איש, אבל ועצת ה' היא תקום בסוף, לא מה שאתה חושב, מה שהוא חושב ומה שהוא חשב זה מה שיהיה. וכבר מתחילת הבריאה הקדוש צופה כל הדורות ויודע גם מה תחשוב ומה תעשה ומה יהיה משקל המעשים שלך והדברים שלך. ויש הנהגה גלויה ויש הנהגה נסתרת, הנהגה גלויה זה הנהגה שהיא ניסית, רואים השגחת הבורא עיני עינק, כמו שהיה במצרים, בעשרת המכות, בקריעת ים סוף, במן, כל הדברים האלה הם נקראים הנהגה גלויה, רואים שהקב"ה נמצא פה והוא עושה, "כי אני ה' בקרב הארץ". אבל יש גם הנהגה נסתרת ונקראת הנהגת היעוד, היחוד, לאן העולם צריך להגיע, העולם צריך להגיע לתכלית, "ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד" שכל העולם יכירו את ה', יכירו וידעו כל העולם כולו. אבל הנסתרת היא לא גלויה, אנחנו צריכים רק לדעת ולזהות וגם להיות בטוחים שאנחנו מונהגים ומושגחים אפילו שאנחנו לא רואים את זה בחוש. לכאורה עכשיו מורסי מלשון מורסה - מוגלה, עלה עכשיו להיות נשיא מצרים, ואובמבה דאג מאד שהאחים המוסלמים יעלו בכל הארצות, כמו בלוב, כמו בסוריה שהוא רוצה, כמו במצרים שנעשה, וככה הוא רוצה שישתתפו עם איראן וכולנו נהיה מוקפים פה באחים המוסלמים, אז במקום אביב ערבי יהיה חורף מוסלמי וממטרים עזים, והכל זה אובמבה המוסלמי דאג לזה, מובארק אובמבה למי שלא זוכר, חוסיין מובארק אובמבה, לא לשכוח, המוסלמי הקנאי הפנאטי שמחביא את זהותו בדרך כזו או אחרת. ולכן פוטין מודאג מאד שעלה מורסי, זה מפחיד אותו ביותר, ולכן הוא נלחם גם בדמשק שאסאד ישאר למרות שהוא קצב ורוצח כי אחרת יעלו שמה האחים המוסלמים ואל-קעידה ישתלט ואז לא יהיה לרוסים אחיזה בכלל, והם מבינים שזה תרגיל של אובמבה. מכל מקום הדברים לא פשוטים, אבל אצל הקב"ה הם פשוטים כי הכל מוביל למהלך שהמוסלמים ישלטו תשעה חדשים ושיהיה גוג ומגוג ושתבוא הגאולה, אז אנחנו יודעים שהקב"ה משקיע גם בהנהגה הנסתרת אע"פ שאנחנו לא רואים.
אותו דבר חוק טל, ביטולו, עשרות עמותות נגד החרדים, רוצים שויון רוצים פה רוצים שם, זה פרשת קרח. רוצים שויון, רוצים שויון. מה זה שויון? פירושו כל העדה כולה קדושים ומדוע תתנשאו על קהל ה', שויון צריך, כולם קדושים, כולם שמעו אנכי ה' אלקיך ולא יהיה לך אלהים אחרים, מה קורה פה, מה זה פה מחלקים תפקידים זה הולך עם זה וזה זה, ומסדר לו את הקואליציה איך שהוא רוצה, מה פירוש, לא מתחשבים באופוזיציה, 26 אנשים נשארו באופוזיציה, הכל זה קואליציה? מה הולך פה? כן זה נגיעות, עכשיו בואו נשמע מה היה פעם ונשליך למה שקורה היום.
אז רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום, הפסוק הזה מביע את יסוד מצבו של האדם בעולם. אדם מבקש תמיד עצות איך להיטיב את מצבו, ואיך להגשים את רצונותיו. יש לו רעיונות, יש לו דמיונות, יש לו שאיפות והוא רוצה כל הזמן לשפר את עצמו, לשדרג את עצמו, להיטיב את מצבו, אבל הוא לא יודע שכל העצות שלו לא יועילו מאומה, והתכלית היא רק עצת ה' היא תקום. ז"א, "אל בינתך אל תשען", השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך", אתה תעשה רק מה שהקב"ה רוצה והוא ינחה אותך אל מחוז חפצו ואתה תגיע הכי בטוח לאן שהוא רוצה שזה הכי טוב בשבילך, שהרי הוא ברא עולם ומלואו בשבילך, והאדם נברא יחידי, כל העולם בשביל יחידי, כל העולם כולו, כל הגלקסיות והאדם יחידי, הוא לא ברא מיליארד בפתיחה, יחידי, לומר לכל אחד מאיתנו שכל העולם נברא בשבילי. וזה רק ההכנה, ההכנה, העיקר זה העולם הבא, ושיהיה ברור, שיהיה ברור רבותי, מה יהיה ברור? אומר החפץ חיים, אם מישהו משקיע באיזה עסק, אז אם הוא משקיע עשרת אלפים מתכון להריח מאה אלף, משקיע מיליון - מאה מיליון, משקיע מיליארד מתכוון להריח ביליונים. לפי ההשקעה רואים מה התכלית, מה הרווחים, לאן מצפים, כן? אם הקב"ה ברא את כל העולם כולו, כהכנה, כהשקעה שהאדם יוכל מזה להשקיע כדי להשיג את השכר, זה השקעה רק, ה' שם אותו בתוך עולם שהעולם הזה זה רק ההשקעה, אז מה התכלית? מה השכר? אבא נתן לבן שלו מתנה קניון, קניון, אז כמה הוא רוצה שהבן ירויח? קניונת. ומה הילד עושה? עוזב את הקופה והולך למחלקת שוקולד ואוכל שוקולדים, ובינתיים אנשים יוצאים ולא משלמים, והוא מפסיד, ואם היה יושב ליד הקופה היה יכול לקנות בתי חרושת לשוקולד, אבל הוא מבין שהקניון שנתנו לו זה המתנה בשביל מחלקת שוקולד, והוא לא מבין שהקניון זה בשביל ליצור פי כמה וכמה לאין שיעור. אדם נמצא בעולם ומסתפק בשיחים, בטחינה, בחומוס, הוא מנגב מבסוט, הא. איזה סעודה היתה, איזה ארוחה, איזה טיול, איזה זה, או איך הוא מבסוט. קוקוריקו, כל העולם זה רק הכנה שממנו תוכל להשיג את התכלית שזה עולם הבא לנצח. אז כמה אנשים נטפשו שמתעסקים בהבלים ולא מבינים שהקב"ה את זה הוא כבר נתן לך, כל העולם משמש אותך, כל הברואים משמשים אותך, זה תופר לך בגדים וההוא מכין לך עבודה וההוא עושה לך ככה וההוא זורע וזה אינסטלטור וזה נגר וזה זה, כולם עובדים בשבילך. הכל מצוי. אז מה אתה עושה פה? מתעסק בהבלים שוקולד?
יוצא שבן אדם לא מבין מה התכלית. ורבות מחשבות בלב איש אבל עצת ה' היא תקום, כמה שתרבה במחשבות תבזבז זמן, תאבד כוחות, תנסה נסיונות, אבל רק עצת ה' היא תקום. כמה דברים תכננו ולא הצלחנו? כמה דברים תכננו מהר ובקושי הגיעו לאחר זמן, כמה דברים לא תכננו והגיעו יותר טוב ממה שחלמנו. יש מישהו שמתכנן את היום והיום מסתיים בדיוק כמו שהוא תכנן? אדם עושה לוח פגישות, אירועים, ענינים, יש יום אחד שדפק בול לפי שעון בתזמון מתאים בדיוק כל מה שהוא תכנן? אין דבר כזה בעולם. יכול להגיד, זה רק בקשה, אבל עצת ה' היא תקום. אם אדם רוצה דברים ברוחניות, אם הבקשה היא אמיתית כל אשר ישאל יקבל. כל מה שמבקשים ברוחניות באמת ה' נותן, ה' לא מעכב שום דבר ברוחניות, מוכן שאתה תהיה גדול שבגדולים. לדוגמא, חכמים אומרים לנו, כשאמר משה רבינו לשבט לוי 'רב לכם בני לוי' ענה לו הקב"ה באותה מטבע, רב לך אל תוסף דברי אלי עוד בדבר הזה. השאיפה שלהם למדרגות היא היתה פסולה, הם לא התכוונו באמת למדרגה של כהן גדול, אלא למעמד, לסטטוס, אבל עצם השאיפה לרוחניות אם היא אמיתית היא טובה, היא לא פסולה. אתה אמרת להם רב - אני עונה לך ברב, גם לך רב - אל ת וסף דברי אלי עוד בדבר הזה. אתה רוצה בחינה יותר גדולה להכנס לארץ ישראל וכו', אז אני עונה לך באותה מטבע. אדם יכול לשאוף לכל אבל לא לעבור את המדרגה ולא את המעמד שלו. ירבעם בן נבט רצה יותר ממה שמגיע לו לכן הוא איבד את הכל. בני ישראל אחרי שחטאו ונענשו על ענין המרגלים, "ויעפילו להר", רצו לעלות ולהלחם ולהכנס בכח, אמר והיא לא תצלח, אתה לא יכול לעלות יותר מהמדרגה, אתה יכול לבקש וה' יתן אבל בכח אין דבר כזה, אין מדרגה בכח. אחד רוצה ללמוד קבלה עכשיו, בגיל שלו לא מבושל לא מוכן לא מתאים לא כלום, לא למד כלום לא גמר לא ש"ס לא פוסקים רוצה ללמוד קבלה, "והיא לא תצלח", זה כמו ויעפילו, והסוף של זה ידוע.
אז לכן אם אדם מבין ברוחניות ניתן לשאוף, מותר לבקש, אין בעיה, אבל גם צריך להמתין בסבלנות שה' יתן ולא בכח. קרח רצה בכח. ז"א, אדם צריך להבין שעצת ה' היא תקום, וודאי שבגשמיות לא תוכל לפעול מאומה בלי גזרת הבורא, כי הוא יודע מה טוב לך ומה לא, יש אדם שחושב שאם יהיה לו הרבה כסף אז הוא יפתח כוללים וישיבות והכל, הכל חרית, ובגלל שהקב"ה יודע שזה חרית לכן הוא לא נותן לו, כי אז הנסיון שלו יהיה גדול כי הוא צריך לתת מעשר והוא לא נתן אז הוא יקבל עונש. אתם יודעים בשביל מי שנודר ונודר ולא מקיים גשמים לא באים בגללו לכל ישראל, זה לא דברים פשוטים. אז לכן הקב"ה יודע, "ועצת ה' היא תקום".
מחשבות ושאיפות אבל צריך לדעת במה וכמה. אז בואו נראה, יסוד האמונה הוא להאמין כי לך ה' הממלכה והמתנשא לכל לראש. שום מלכות, שום ממלכה, שום שלטון, שום תפקיד ציבורי או אחר, שום דבר מבלעדי השי"ת, רק הוא גוזר לאן יעלה. אדם רוצה לעלות בתפקיד, ה' גוזר, לא בעל הבית שלך ולא אף אחד ולא המנהל עבודה, הקב"ה גוזר, אף אחד לא גוזר. מי חלם שהמורסי הזה יעלה? אדם שהיה בבית סוהר עד לפני זמן קצר, מתנגד למשטר מובארק, איפה מובארק היום? גוסס, איפה מורסי? במקום מובארק. מי מאמין? מי מנהל פה את העולם? איך זה הולך? פלא פלאות, הא? מועמר קדאפי, חשב דרדר דרדר הוא צעק, זנגא זנגא, חרתה חרתה, בסוף מה עשו? אני לא רוצה להגיד לכם.
בקיצור, שום דבר לא הולך כמו שחושבים, כל המנהיגים שהרעו והצרו לעם ישראל ראינו את ענשם בעינינו, סאדם תלו אותו, מועמר קדאפי, מכל מקום רואים עכשיו שהקב"ה מתחיל לעשות בהם שפטים, אבל הכל מתוכנן בצורה כזאת להלחיץ את ישראל, להביא את ישראל למצב שיבינו שטבעת החנק הן מבפנים והן מבחוץ על עם ה' ותופשי התורה, הכל בדיוק כמו שכתוב בסנהדרין, שתלמידי חכמים מתמעטים בדור האחרון, לא נותנים להם, אין יוצא ואין בא בהלכה משום שמצרים את צעדיהם. זה מה שעתיד להיות וזה מה שקורה.
אז יסוד האמונה להאמין כי לך ה' הממלכה והמתנשא לכל לראש" כמו שכתוב בגמרא בברכות מ"ח, אפילו ריש גלותא מן שמיא מוקמיה, אפילו מי שיש לו את התפקיד הפחות ביותר להיות אחראי על הדליים, להרים מהבריכה או מהבור דליים, גם אחד כזה תפקיד כזה זוטר גם זה מן השמים, גם זה שנמצא במכונת הזבל של העיריה והוא מרים את הפחים חשמלית והשניים האחרים ששמים את הפחים גם התפקיד הזה מן שמיא. היה אחד שפעם הסתכל איך מרימים את הפחים וזה והתפעל איך הוא עושה ככה והוא עושה ככה, אז אלה שהרימו את הפחים נעלבו, הם אמרו לו אל תראה אותו ככה גם אנחנו לפעמים מתחלפים. אז ז"א כבוד זה אפילו בזבל, ואנשים רוצים כבוד, אבל לך ה' הממלכה אתה מכתיר מי למה ומתי.
כל התנשאות שיש בעולם מן המלכות שהיא עיקר השלטון ועד הממשלה הקטנה ביותר, ממשלה מלשון שליטה, אינם נעשים ע"י האדם אלא רק מן השמים. ואין לאדם שום אפשרות להיטיב את מעמדו ע"י תחבולות שיעשה.
את הדבר הזה למדנו מקורח "ויקח קרח", מדעתו רצה לקח ולשנות את העולם וליטול את הכהונה לעצמו, ולא הועיל לו מאומה כי עצת ה' היא תקום למרות שרבות מחשבות בלב איש, ולא איש אחד אלא מאות אנשים הצטרפו איתו ועשו הפגנה וכל האופוזיציה עמדה נגד משה רבינו ולא עזר להם שום דבר.
מחשבות ושאיפות כאלו נמצאות גם בנו, ידוע שהעולם מורכב מחומר ומצורה, החומר זה מה שאנחנו רואים בעיניים, אבל החומר הוא לא העיקר אלא הצורה שעומדת מאחוריה וזוהי התכלית. כשם שבלימוד התורה למדן יקרא מי שמ בין את הלומדות והדקות שבצורת הדברים, וכמה שירד יותר לתוך הבנת הדברים בדקות אינו מסתפק בדברים פשוטים נראים להסתכלות ובעיון קל, אדם כזה נקרא גדול בהבנת התורה, למדן. כך חייב להיות בהבנת כל עניני התורה, לא להסתפק בשטחיות החומר אלא להעמיק לתוך צורת הדברים. אז יש דברים ששומעים בחוץ, אבל יש מה שמתחבא מאחורי הדברים וזה הצורה, המילים הנשמעות זה החומר, תוכן הענינים הנסתר זה הצורה. עיתונאים כותבים הרבה דברים, לפעמים הם מתארים מציאויות שהם לכאורה קרובות לאמת, אבל יש להם צורה לדברים, הם מכוונים למשהו אחר ממה שאתה מבין בכלל. אתה חושב שאתה מקבל ידיעה אינפורמטיבית ואתה לא יודע שבוחשים לך בקדרה, בתוך הראש שלך מכניסים לך כל מיני דברים. ההסתה הפרועה נגד החרדים בעת הזאת, כמובן היא באה עם לשון של שויון, הגינות, חלוקה בנטל וכו'. אין דיון, פשוט קובעים צריך שויון, נמאס, שויון. אבל אף אחד לא דן מה נכון לעשות, ללמוד תורה, לשרת בצבא או מי ומי וכמה, אין דיון. מה מחזיק את עם ישראל עד היום? היה צבא לישראל עד היום. היה צה"ל לפני 64 שנה? לא היה, אז מי החזיק אותנו 3300 שנה? צדיקי הדור. מי היו צדיקי הדור? אנשים שעסקו בתורה תדיר והעם נשמע להם והלכו בעצתם ולאן הגענו? הגענו עד הלום. עם כל הגזרות והשמדות והכל עם הכל הגענו לכאן. היה לנו כמה פספוסים באשמתנו, התורה אמרה, אם לא תשמעו אז יבוא כך וכך, אם תשמעו יהיה כך וכך. כשמנהיגים הצליחו להוביל את העם בדרך התורה והם היו צדיקים העם נהנה, כשהמנהיגים התחלפו והיו רשעים והיטו אותם לעבודה זרה העם נענש. אז ז"א, זה תלוי מי המנהיגים.
עכשיו, כל המנהיגים הם חילונים ולא מעניין אותם תורה, הפוך, והם סוברים שכוחי ועוצם ידי זה יכול להציל, אבל הקב"ה יראה לנו שזה לא ככה כמו שהראה לנו מששת הימים עד היום, שהיום למעשה אנחנו מתמודדים מול כנופיות ולא מול עמים, חמאס זה כנופיה, חיזבאללה זה כנופיה, אלקעידה זה כנופיה, כל אלו זה כנופיות, אתה אפילו לא מתמודד עם מדינות. ז"א צבא גדול, מעצמה גדולה, אבל בסוף עם כנופיות ולא יכולה לכתוש אותם עד הסוף, יש לה גם חששות, ממה? מה יאמרו הגויים. אז איפה כוחי ועוצם ידי? אז גם כוחי ועוצם ידי לא בא לידי ביטוי.
אז ז"א, חושבים שאם אומרים את הדברים ואומרים את הדברים לכאורה נכון, אבל לא יודעים מה מאחורי זה מה הצורה, הצורה היא לעקור את תורת ישראל, משום שרואים שתורת ישראל גורמת שעם ישראל חוזר למקורות, וריבוי הילודה מהווה איום דמוגרפי וממילא חוששים מאד, כי מה ישאר? מה ישאר? עוד חמישים שנה לפי מה שמציירים הרוב יהיה חרדים ושולט במדינה, ככה הם חושבים, לאן הם הלכו לבדוק? עד 2059, לא העשר שנים הקרובות, עד 2059, 47 שנה קדימה בשביל להפחיד כבר היום. ועוד 27 כמה שנים כבר האיסלאם ישלוט בכל העולם, זה לא מפחיד אותם, אבל שהחרדים פה בארץ בעוד 47 שנה עלולים להיות רוב, זה מפחיד, את מי? את היהודים. לא את הגויים, את היהודים זה מפחיד. מה זה משנה, יהודי עם אמונה כזאת ויהודי עם אמונה כזאת, אתה מאמין והוא לא מאמין, מי שיהיה הרוב הוא יקח את השלטון, מה יש? מה? מה זה עם אחר? הרי אתה מוכן אפילו שהערבים ישלטו במדינה, אתה רואה שיש מפלגות ערביות שהן נותנות יד עם האויב ומבתרות אותם ומוסרות מידע וכו' וכו' כמו שראינו היום, זה לא מפריע, אבל יהודי ווי ווי ווי, יהודים חרדים צריך לעקור את התורה. איך קוראים לזה? שויון. שויון? אז בואו תלמדו, בואו תלמדו בישיבות ובכולל, שויון, יאלה, נעשה שויון, תלמדו אתם בכולל וכולם ילכו גם לצבא ואין בעיה. מה זה צבא שלש שנים, מה זה ללמוד - כל החיים, בבקשה בואו, קדימה אין בעיה, שויון. אבל לכל הצדדים, קדימה, מי מרים את הכפפה? אז איזה שויון? מה הרמאות? על מי אתם עובדים? זה מה שהיה עם קרח, קורח דאג לעצמו, אבל הוא ממש דואג לכולם. וכשהוא סבר שהוא ישאר, כיון שהוא ראה שלשלת שיוצאת ממנו שמואל הנביא, הוא לא הודיע ל-250 אל תקריבו מחתות כי אתם תמותו, כי אני ראיתי ברוח הקודש שיצא ממני שמואל אז אני זה שישאר חי, אבל ביקשת טובת כולם. אז ז"א, רואים פה שזה לא משתנה, ההיסטוריה חוזרת רק מתחלפים אנשים, אחת קוראים לה היום דפני ליף, לפלף, והנה רואים את התפקיד שלהם, הם מדברים תמיד על הגינות, על ישרה, על נימוסים, על דרך ארץ, ותראו מה הם עושים, שוברים זכוכיות, מה אשם בנק דיסקונט? מה אשמים אנשים? למה אתם שוברים? ונדליזם, מה הולך פה? כשהימין עושה משהו קטן, אם זה היה ימין, יבבי יבבי, אבל זה השמאל - קודם מגייסים את אירופה ואת כולם, יש להם עיתונאי שמסר, מסר כל מיני מידע וכו' וכו', חשף את כל התכניות של צה"ל והכל, הם מגייסים את כל העיתונאים לעולם לא לעשות לו כלום, מה הבעיה, חשף הפקיר את כל ישראל, הביא את עם ישראל לסכנה, יכולים להורג את כל היהודים, מה הבעיה, זה עיתונאי, עיתונאי זה דבר מורם מעם, הוא יכול למכור את כל היהודים בלירה, מה זה הוא עיתונאי, יש לו תעודה - עיתונאי. אתם שומעים איפה זה אוחד? עשרות עמותות שמקבלות כסף מאירופה, האיחוד האירופי בשביל למחוק את מדינת ישראל היהודית עושים את עבודתם נאמה ורק נגד נגד כל מה שמריח יהדות ושייכות לארץ ישראל.
אבל מחשבות ושאיפות אלה נמצאות בנו, וידוע שהעולם מורכב מחומר וצורה, החומר נראה לעין אבל החומר אינו עיקר אלא הצורה שעומדת מאחור וזוהי התכלית. החכם כמו הלמדן לא מסתכל ברובד החיצון, הוא נכנס לעומקיותם ופנימיותם של דברים להתבונן מה המכוון פה, לאן חותרים פה, זה החכם. זה הלמדן. איזהו חכם הרואה את הנולד כבר, ה יום בהווה הוא רואה את הנולד של העתיד. אבל אנשים פתאים, קראת? ראית? מה הוא קורא - את השורות שלמעלה, ומה הכוונה? מה מתחת? מישהו היה מזהה את אובמבה כמו שזיהיתי אותו מהתחלה, שזה שונא ישראל שאין כדוגמתו, שהבן אדם הזה הביא לנו את השואה הכי גדולה שיכולה להיות שכל האיסלאם מסביבנו עלה וטפח והוא אמר שהם בכלל לא טרוריסטיים, כל העולם יודע שהם טרוריסטיים, מי הפיל את התאומים? מוסלמים כאלה. מה, לא טרוריסטים, שוחרי שלום, אנשי חופש, כמוהו. חוסיין מובארק אובמבה. מישהו ראה את זה? אף אחד לא ראה את זה, למה? משום שאנשים רוצים לחיות באשליה שיהיה טוב, יהיה בסדר, יהיה בסדר מה אתה דואג, יהיה בסדר. כל הישראלים חיים ככה יהיה בסדר, רק השמאל אומר, לא יהיה בסדר לא יהיה בסדר, חושש ורועד, פעם צעקו מדינת הלכה הלכה מדינה מדינת הלכה הלכה מדינה, עכשיו הם קוראים מדינת משטרה מדינת משטרה מדינת משטרה. הם קובעים, הם עושים, עכשיו יש להם קליפ כל מיני עיתונאים וזמרים מחפפים כאלה שאומרים שעומד להיות רצח ויהיה רצח ורצח ורצח, להפחיד את כולם ולעשות כאילו דמוניזציה. לא יאומן כי יסופר.
אבל החכם עיניו בראשו של דבר מה יהיה באחריתו, הם יכולים להרבות במחשבות אבל עצת ה' היא תקום, לא יעזור לאף אחד, הכל מתוכנן עד הסוף, שביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד. את התכנית הזאת אי אפשר לשנות, רק השאלה מי יהיה הפיונים בדרך עד שנגיע. ואין שום דבר שנעשה סתם. דתן ואבירם בשביל מה צריך אותם? למה משה צריך שיהיו לו כאלה מתנגדים? למה הוא צריך את קרח? בשביל להגדיל את משה, בשביל להראות את גדולתו של משה, כדי ליטוע אמונה בישראל עוד יותר, לכן יש רשעים, שהרשעים עושים את המעשים שלהם זה מוציא את הצדיקים משלוותם ואז הם פועלים במלוא כוחם ומרצם לקדש שם שמים. אבל אם המצב הוא רגוע, אז הצדיקים יושבים ועוסקים בתורה ולא ניכרים, אבל ברגע שיש מלחמה על הקודש הם מוציאים את כל פנימיותם בשביל לקדש שם שמים, וזה מה שה' רוצה. לכן הוא נותן לרשעים שיבחרו ברע וימשיכו ונותן להם להדליק כמו פרימוס, אבל בסך הכל הם מחממים את הצדיקים שמוציאים עוד יותר. ומה היה סופם של קרח ועדתו? נבלעו באדמה ונתקדש שם שמים על חשבונם. הם חיללו את ה' ומחילול ה' יצא קידוש ה'. אז ז"א, רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום.
לכן כשאנחנו עוסקים בפרשיות האלה, אין לנו להתעסק ולהסתפק בידיעת המעשה של קרח המרגלים, אלא לדעת ולהבין את הכוחות והמידות הטמונים בזה, ומה היו הסיבות שהביאו את מעשה קרח. כאשר נבין את זאת נדע שמידות אלה נמצאות גם בנו, יש לנו שאיפות, כל אחד רוצה ללכת ולכבוש את העולם ולהיטיב את מצבו ואת תכליתו. אולי לא נראה לכם שאתם רוצים לכבוש את העולם אבל בהתחלה אתם רוצים משהו קטן ואח"כ יבוא התאבון לעוד משהו ועוד משהו, אבל כולם רוצםי לכבוש את העולם. אח"כ נוסיף להתבונן בקרח ועדתו ונדע שעצת ה' היא תקום, ואפילו שהחומר שונה, מכל מקום צורת הדברים אחת היא. ואפילו שאנחנו איננו שואפים לכהונה גדולה, אבל כהונה גדולה זה רק החומר, הצורה זה השאיפה למעמד ולסטטוס חדש, יותר משופר. וכאשר נדע להשכיל ולהבין זאת אז חיינו היו מתנהלים בהשקט ושלוה, שנדע שאין בכוחנו להשיג מאומה יתר על מה שנגזר ונקצב מאת השי"ת.
כמה אנשים מבזבזים את חייהם בריבוי עבודה ועסקים וחושבים שישפרו את מצבם, ועוברים שנים ועוד שנים ועשרות שנים ואדם מגיע כבר עדי זקנה, ובסוף הוא עושה חשבון מה הוא הספיק בימי חייו מבחינה רוחנית ועם איזה סל הוא עולה למעלה עם שקית אוכל יבוש ויכלם, מה יש לך בסוף? מה יש לך בסוף? אתה יכול להגיד לי מה יש לך בסוף? דירה, שתי מכוניות, נגיד חתיכת קרקע נוספת, עוד קצת חסכונות, זה כל מה שעשית כל ימי חייך? בשביל זה באת? ובעוד כמה דקות מה ישאר לך מזה? אתה הולך, למי זה ישאר? לך? לא. לאחרים, אז למי עבדת עשרות שנים? למישהו אחר, ומה איתך? עם מה תלך? עם פירורים. פה מצוה, שם מצוה, פה שיעור תורה, פה זה, פירורים. לא חבל? יצר הרע מטעה את האדם, רבות מחשבות בלב איש אבל עצת ה' היא תקום.
ואפילו בעת שדומה בעיני האדם שיכול להשיג ולרכוש מעמד ע"י השאיפות והתאוות שלו, בהתבוננות מתמדת יראה שלא שינה מאומה רק הפסיד את זמנו וחייו. כי צורת הדברים היא לא רק לשעה אלא לדורי דורות, וחיבים להתבונן ולהעמיק במעשים ובפעולות. וכל מעשיו ופעולותיו לא הוסיפו מאומה, יחביבי מה קרה לכם? אתם מפסיקים את הסרט ליהודים בכל העולם. וכל מעשיו ופעולותיו לא הוסיפו מאומה, ובודאי לא בנקל להבחין ולראות את הדברים, שהרי הנהגת הקב"ה מתחלקת להנהגה גלויה, הנהגה נסתרת, ובזמננו הכל הנהגה נסתרת. לכן קשה לעיני בשר לראות ולהבחין בהנהגת השי"ת והשגחתו. אבל העבודה המוטלת עלינו להתבונן ולהבין, שאפילו שהכל נסתר אבל הנהגת השי"ת אינה משתנה ושווה בכל הנהגתו הנסתרת להנהגתו הגלויה. הכל הולך בשוה, גם הנסתר וגם הגלוי, הכל מוביל לתכלית היחוד, שכל העולם ידע שה' אחד ושמו אחד ומי שניהל את העולם מהבריאה עד האחרית זה רק אחד יחידו של עולם ואין עוד מלבדו. אז בין אם רואים את זה בגלוי בין אם לא רואים בגלוי, בין אם זה הנהגה נסתרת או גלויה, צריך לדעת שהכל זה אחד מאיתו יתברך.
עלה בדעת קורח להדיח את משה רבינו ע"ה, ולהדיח את אהרן הכהן, והלא קרח ועדתו מהאנשים הגדולים שבדור היו, כמו שנאמר "קריאי מועד נשיאי עדה", וכי הם לא ידעו קרח ועדתו ממעמד הר סיני שהקב"ה בחר במשה ואהרן? הלא לא מכבר היה מעשה המרגלים, והם ראו בחוש שאי אפשר לשנות את רצון הבורא, אז איך הם סברו שיוכלו לשנות בכוחם מרצון הבורא? אומרים בדרך מליצה, שמה היתה הטענה של קרח? מדוע תתנשאו על קהל ה', ז"א הם טענו שמשה הוא לא עניו בכלל, הוא מבקש כבוד, משה רבינו הוא לא עניו בכלל הוא מבקש כבוד, למה הוא מחלק תפקידים למשפחה, אז מה הם אומרים, מדוע תתנשאו על קהל ה'. מה כתוב על משה "והאיש משה עניו מאד מכל האדם אשר על פני האדמה", אז על פני האדמה משה הוא העניו מכל האדם, ואם קרח אומר מדוע תתנשאו, אז זה לא יכול להיות, כי הפסוק אומר שהוא מעל פני האדמה, על פני האדמה, על פני האדמה בקו אפס עם האדמה משה עניו, אז אם טוענים שהוא מתנשא הם חייבים להיות למטה, מתחת לאדמה, בשביל שיוכלו להגיד מדוע תתנשאו, אז לכן הם נכנסו בפנים, כדי שהאמירה שלהם יהיה לה משמעות אמיתית, זה בדרך מליצה.
מכל מקום, מובא באבות עשרה דברים נבראו בערב שבת בין השמשות, ואחד מהם זה פי הארץ, אז פי הארץ שקיבלה את קרח ועדתו כבר היתה מוכנה כבר מלפני הבריאה, דהיינו בערב שבת בין השמשות, דהיינו לפני השלמת תכלית הבריאה כולה ביום השביעי. הנה בפשטות מבינים, מה שברא הקב"ה בריאה חדשה, ופתחה הארץ את פיה ובלעה את קרח ועדתו, היה זה התגלות חדשה של הקב"ה, והיה כמעמד הר סיני נוסף שאמר משה בזאת תדעו כי ה' שלחני, וראו הכל בחוש שמתקיים דבר משה על פי ה', ואנחנו מבינים שהוצרכה ההתגלות הזאת לאחר המעשה של קרח ומחלוקתו כדי לחזק את ישראל באמונה ברא ה' בריאה חדשה את פי הארץ כדי שישוכנעו ישראל מחדש שמשה הוא מנהיג על פי ה', והוא לא בודה דברים מליבו כמו שקרח ועדתו הצליחו לפתות רבים. אך הנה אנחנו רואים שפי הארץ נברא בערב שבת בין השמשות, אז איך זה מסתדר? משה אומר ואם בריאה יברא ה' ואנחנו רואים שזה כבר נברא. ואם זה בשביל לחזק את האמונה אחרי מעשה קרח אז למה זה נברא כבר מקודם? והיינו, פירושו שמתחילת הבריאה הוצרכה הבריאה ליסודות האמונה כדי לייסד שוב את האמונה היה צריך התגלות של פתיחת פי הארץ, וה' ראה מראש מה עתיד להיות והכין את הפתרון כדי שתתייסד האמונה מחדש. אז מה אשם קרח ועדתו? הם בחרו בזה, והם "זכו" במרכאות להיות האמצעים "שבזכותם" במרכאות יגיעו לתכלית שכבר היתה מתוכננת מתחילת הבריאה לחזק ולייסד את האמונה שוב ושוב. יוצא, שהרשעים הם חלק מהפאזל, הם בוחרים ברע מעצמם, אבל ה' בהנהגה שלו הנסתרת כבר הכין את התשובות למרידה ולהמריה, ושמכל מעשיהם של הרשעים יצא לא חילול ה' אלא קידוש ה'. ובמקום שימעיטו את האמונה הם יבססו אותה. יש, הם בוחרים ורק ה' משתמש במה שהם בוחרים למהלך שהוא רוצה. נכון, כמו, נכון, שהם בחרו בו, הוא לא המסלול, אם זה לא היו הם זה היה מישהו אחר. כמו פרעה, אם פרעה לא היה אומר הבה נתחכמה להם אז היה פרעה אחר, היה מישהו אחר. זה שיש גזרה שיהיו 400 שנה במצרים זה גזרה, מי יהיה בתוך זה? כל אחד בוחר לעצמו, חלק לא הסכימו, היו יראי ה' במצרים ששמעו למשה, והיו כאלה שלא. מי אמר לך להיות מאלה או מאלה? אתה. עכשיו, יהיה רשעים ויהיה צדיקים, מי בחר להיות? כל אחד בעצמו, מה ה' מייעד להם? מה שהוא ייעד מראש. ז"א אף אחד לא יוכל להטות, אף אחד לא יוכל להטות את מה שהקב"ה כיוון. לדוגמא, יש נחלים, כל הנחלים זורמים לים ואם אתה רוצה להטות אותו לאיזהשהו מקום בסוף הוא גם יגיע לים, זה לא משנה, נחלים לא עולים למעלה, כולם הולכים לכיוון הים, אז אם תטה אותו ככה או תטה אותו ככה או תטה אותו ככה, אבל בסוף לאן הוא יגיע? הימה. אז אם תאמר אה זה לא חכמה, מה זה לא חכמה? הכל מוביל לתכלית היחוד שה' אחד ושמו אחד. אתה רוצה להיות פיון שיראה שהקב"ה קיים- בבקשה, אתה רוצה להיות פיון שיראה שהקב"ה לא קיים אין בעיה, אבל גם מה שאתה מתכוון לעשות ההיפך יצא טוב, למה אתה תבחר ברע תקבל את העונש שלך, אבל מהרע שלך יצא טוב. לוקחים זבל, זבל של בהמות ושמים באדמה, זבל זה לא טוב, אבל זה הפוך - משביח עוד את הפירות. נו, אז ז"א גם אם אתה החלטת להיות זבל תדע לך שאתה תשביח את כולם. אם אתה חושב שאתה תסריח פה ואתה תעשה מה שאתה רוצה לא, תדע לך, אתה רק תהיה שמש טיפש שנפלת בפח של יצר הרע שבחר בך להיות הפיון שלך והסכמת לו, יכולת לא להסכים, היית הולך עם היצר הטוב לא עם הרע, אתה בחרת ואתה מוביל את עצמך לגיהיני גיהינום אבל אחרים יתפרנסו בזכותך. למה יראו ישכילו יבינו, לץ תכה ופתי יערים.
יוצא, שכל מעשי הרשעים הוא רק אמצעי להתגלות זו שנבראת מתחילת הבריאה. כי באמת, שימו לב, אפילו מעשי הרשעים הם רצון ה', מה פירוש הם רצון ה'? נגיד אחד רצה לרצוח מישהו, אז יש פעמים שהוא מצליח ויש פעמים שהוא לא מצליח, מה ההבדל בין מצליח ללא מצליח? ירו על אחד הוא רק נפצע לא מת, ירו באחד מת, מה ההבדל? שניהם רשעים רצו לרצוח, אחד הצליח ואחד לא הצליח, איך זה עובד? למה זה? כי זה שהנרצח היתה גזרה עליו שירצח, על דאטפת אטפוך וסוף מטיפייך יטופון, אתה רצחת ירצחו אותך בגלגול זה או בגלגול קודם אז אתה מיועד לרציחה, אז אם אדם מיועד לרציחה אז צריך להיות איזה מישהו שיעשה את זה, מי יעשה? לא שולחים אף אחד, לא שולחים אף אחד. אבל מגיע בן אדם שמסיבות כאלה שקורות ביחסים שבין אנשים נגרם שהוא רוצה לעמוד עליו ולהרגו, עכשיו או שהקב"ה יאפשר את זה דהיינו לא ימנע, לא ישלח אותו, לא ימנע, או שימנע. ההוא שהלך הוא לא מנע, ההוא שנשאר הוא מנע. ז"א, ההשגחה היא מתערבת רק בחלק של מניעה או לא מניעה, אבל הבחירה היא של הבן אדם. ומה שעושה הרשע באמת בסוף זה רצון ה', מה פירוש רצון ה', לא שהוא רוצה במעשי הרשעים, הוא לא רוצה, אבל היוצא ממעשיו זה מה שהוא רוצה. דהיינו לכן הוא מאפשר.
אז עכשיו, הרשע סבור שהוא חוטא ועושה נגד רצון ה' וחושב שהוא מכעיס את ה', אבל אין זו אמת, כי רק את עצמו הוא מאבד בשני עולמות, אבל במעשיו שהוא עושה נעשה רצון ה', היינו שהרשע עושה נגד רצון ה' אבל התכלית שנוצרת ממעשיהם של הרשעים זה גופא רצון ה', "והיה ה' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד", כתוב "והתגדלתי והתקדשתי ונודעתי לעיני גויים רבים כי אני ה'" זה בגוג ומגוג, שאנחנו אומרים, יתגדל ויתקדש שמיה רבא, אנחנו מחכים לרגע והתגדלתי מה יהיה בוהתגדלתי? שני שליש מהעולם ימותו, ואז יראו שאין חכמה ואין תבונה ואין מעצמות ואין בטיח ואין שום דבר נגד ה', ואז מה יתגדל שמו של הקב"ה. אתם רואים מה שקוראים היום הטפשים של אומות העולם וטפשי ישראל, איתני הטבע, מה זה איתני הטבע? "המביט לארץ ותרעד יגע בהרים ויעשנו", הקב"ה החליט שהר אחד יעשן באירופה והיא משותקת, אין טיסות, מיליארדים מפסידים, הוא מביט לארץ ותרעד, רעידת אדמה - האיטי, אין יותר - הייתי, נגר האיטי, זהו. הוא מחליט שהיהיה ככה איזה צונאמי, טרר ביפן, כל הכלכלה קורסת, כל מה שהוא עושה הקב"ה בקטנה, בקטנה. יכולים מעצמות לעמוד מולו? מול טייפונים יכולים לעמוד, מול שרב יכולים לעמוד? מול צונאמי יכולים לעמוד, מה תעצור את המים תגיד רגע רגע רגע, מה תעשה? מה תברח? מול עשן שיוצא, מול לבה פורצת, מה אתה יכול לעשות? מה אתה יכול לעשות? מול גשמים ושטפונות כמו שיש היום, מה יכול לעשות? שום דבר לא יכול לעשות, אז מה אתם עודים מול ה'? אתה חושב שאתה יכול לעמוד מול ה'? אתה פצפון, אתה אפילו לא נמלה, אתה גורנישט מיט גורנישט. אבל הקב"ה משתעשע, יושב בשמים ישחק למו, הקב"ה צוחק, צוחק, איזה עזאר שמה קטן עושה ככה... מה פתאום גייס אותם, מגייס אותם, שויון, שויון. אתה חושב? אוה, עד שאתם תגיעו לזה כבר תפרוץ מלחמה, עד שתגיעו לזה תפרוץ מלחמה כמו תמיד שעומדים כנגד ישראל שומרי התורה והמצוות תמיד אנחנו אוכלים אותה, ועכשיו תראו, תפרוץ מלחמה עוד טרם יגיעו לאיזה חוק, ויעסיקו אותם במה שהם לא רצו להתעסק. למה? אל תתעסקו בבת עיני, לומדי התורה זה בבת עינו של הקב"ה. אל תתעסקו בבת עינו, שמה הוא לא שותק. אז תזכרו מה שאני אמרתי כן, ותראו אם זה נכון או לא נכון. אין דבר כזה, להשבית את התורה אין דבר כזה. יהודים נגד יהודים להשבית את התורה, מה זה, ספר היסטוריה, מה של אומות העולם, את ספרי ההיסטוריה של אומות העולם מלמדים באדיקות, בחשיבות, ומלמדים אותם ללמוד בע"פ את התאריכים והאישים, וספר התורה מבזים ולא מאמינים בו ואומרים זה לא נכון וכו' וכו', בושה וחרפה, זה הנהגה יהודית בארץ ישראל בעת הזו? בושה וכלימה. אבל ישחקו הנערים בפנינו ואנחנו נראה מה באחריתם, הקב"ה לא שותק. רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום, הרשע עושה נגד רצון ה', אבל התכלית הנוצרת ממעשיהם זה גופא רצון ה', "והיה ה' למלך על כל הארץ ביום ההוא ה' יהיה אחד ושמו אחד", אם היה פירוד עד עכשיו בין החרדים, עכשיו הם גורמים שיהיה אחדות בין החרדים, וכשיהודים שומרי תורה ומצוות מתאחדים וקוראים לה', את הכח הזה אנחנו כבר מכירים ממצרים, מאצל אחשוורוש וממקומות רבים, כשעם ישראל מתאחד סביב התורה והתשובה אי אפשר עליהם, לא פרעה, לא אחשוורוש ולא נבוכדנצר ולא אף אחד.
לאחר התגלות הבריאה לעתיד לבוא יראה בחוש שכל המעשים שנעשו בבריאה היו עצות ודרכים להגיע לתכלית הנרצה לבריאה, כי באמת לא שייך לפעול מאומה נגד רצון ה', כי הרי כל הבריאה מבלעדי רצונו יתברך אין לה קיום כלל, ואף על ידי מעשי הרשעים נעשה רצון ה'. אתם רואים את המורסי הזה, עבריין, פושע גדול היה במצרים נגד השלטון, השלטון ניסה למגר אותו והוא עלה בזכות העם. איך זה עובד? רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום, אבל זה נכון לשם, והמורסי הזה הוא רוצה עכשיו להתחבר ישר עם איראן, איזה יופי עכשיו, איראן משם מצרים מפה סוריה מפה, לבנון ירדן מכאן מוקפים עכשיו חורף איסלאמי, נגמר הקיץ, עכשיו אנחנו נכנסים לחורף, עכשיו מה יהיה ממטרים, טילים, רקטות, יחביבי מה הולך להיות, סטנשוויה וביקשו. ורק הרשעים סבורים שהם עושים נגד רצון ה' יתברך ולכן יענשו על מעשיהם, ז"א עבור מחשבתם שהם סברו שהם מסוגלים להמרות את פי ה'. זה מה שראינו לגבי בריאת פי הארץ. פי הארץ נבראה בתחילת הבריאה, וגם לולא קורח ועדתו היתה מוכרחת להיות התגלות זו של פי הארץ שהיא כבר נבראה בבריאת העולם, ואם כן זה היה מוכרח שיתגשם הדבר הזה, נמצא עכשיו שע"י הרשעים התמלא רצון ה' שתהיה התגלות של פתיחת הארץ ויאמינו בה'. מי הביא להאמנה וליסוד האמונה? הרשעים שהתכוונו הפוך, יוצא שהם בבחירתם הרעה שימשו בדיוק לתכלית שה' כיוון. ואי אפשר לשנות את מה שה' רוצה לתכלית.
וכן עלינו להבין בענין המחתות שהביאו 250 איש, באמת הדברים מופלאים, כי הרי משה רבינו ע"ה הזהיר אותם שרק באחד יבחר הקב"ה, והוא יהיה כהן גדול, השאר ימותו, והרי פשוט שיותר מאחד לא יכול להיות בכלל ישראל, ומכל מקום לקחו 250 איש והקריבו את המחתות וישימו עליהם קטורת ויעמדו פתח אהל מועד. וראינו מה כוחו של עוצם הרע, הכח שלו לעוור אנשים, אתה יודע שאין לך סיכוי, אתה אחד מ-250 והדברים מפורשים ברש"י, ולא טיפשים היו שכך התרה בהם וקיבלו עליהם לקרב, אלא הם חטאו על נפשותם. דהיינו יתכן שיצר הרע יביא את האדם עד מסירות נפש בעבור חטאתו. אתם שומעים? היה חסר משהו לקרח? הוא היה עשיר הכי גדול בעולם, עשיר כקרח, שליש מהמטמוניות שהצניע יוסף מכל כספי העולם שהגיעו למצרים ברעב הוא קיבל, הוא זכה, אתם יודעים מה זה? ובן אדם חסר לך, והשררה והכבוד במעמד שלך, מה אתה רוצה עוד? אתה תאכל יותר, מה אתה תעשה עוד, מה תרכב על שני חמורים ביחד? מה תעשה עוד? אז מה, מה אתה עוד תעשה? מה עוד אתה רוצה? על מה אתה מתכתש? כשיצר הרע נדבק לבן אדם מסמא את עיניו והוא הולך ראש בראש נגד ההגיון, נגד ההגיון, נגד ההגיון. גם אומות העולם טיפשים בני טיפשים, הם חושבים - אנחנו הפעם נצליח על היהודים, אנחנו נתחבר ונצליח על היהודים והפעם אנחנו נצליח, והם לא יודעים שהם מתכוננים לבור האחרון, זה נקרא קדמת ים גיא המון גוג, גיא זה לא יהיה בור קטן, זה יהיה גיא גדול ששמה יקברו כל הגויים מגוג ומגוג שיבואו על הר ישראל במדבר. הם חושבים שהם עכשיו מתחברים, ויש לכם כבר 4000 שנה להסתכל אחורה שהיו גדולים מכם וחשבו שיצליחו ולא הצליחו, "ורשעים כים נרגש השקט לא יוכל" תראו את הים, הים הגדול הוא בא הוא אומר הפעם אני אשטוף את החוף, ומגיע כולו רפש וטיט וחוזר בחזרה עושה קצף, למה? כי הקב"ה שם חול גבול לים. לא חומה, לא ביצורים, חול, חול, מה בלם? חול. משה עניו מכל האדם אשר על פני האדמה, כמו חול על פני האדמה, באים עדת קורח הרשעים ואומרים נשטוף אותו עכשיו, ומה בסוף? רפש וטיט. לא יכולים לעשות שום דבר. כלום. והרשעים כים נגרש, כל גל אומר הוא לא הצליח - אני אצליח, ועוד אחד בא ואומר הוא לא הצליח אני אצליח, ככה גם בישראל חושבים, אנחנו נדחק את הדת והדתיים, ורשעים כים נגרש, איפה טומי? היה לו 17, היום הוא טמא מבלי, לא נשאר לו כלום, אפס חברי כנסת. עכשיו הבן שלו, רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום. ובסוף מה היה עם המחתות של הרשעים? הם היו ציפוי למזבח, ציפוי למזבח. לא בגלל שהם היו רשעים אז עשו את זה ציפוי, מהתחלה זה היה צריך להיות ציפוי ובזכות הרשעים ציפו את המזבח עם הציפוי.
יוצא שאין שום אפשרות לעבור על רצון הבורא יתברך, יש רק אפשרות לבחור, או בטוב או ברע ותלוי איפה תהיה בפאזל, של הטובים או של הלא טובים, של הרשעים או של הצדיקים. אנחנו מחליטים שאנחנו רוצים לבחור במה? בצד של הצדיקים.
ולכן אנחנו משתדלים ומרבים עד כמה שיותר בתורה ובמצוות, בסיומי ש"ס, בתעניות, במצוות, בחזרה בתשובה, בהפצת דיסקים, בכל מה שרק אפשר, להרבות כבוד שמים בעולם. כי יש לנו רק הזדמנות בעולם הזה ועכשיו, במקום לבזבז את הזמן בהבלים בשטויות שאין מהם שום תועלת, יכולים אנחנו בעזרת ה' להרבות כבוד שמים. היום בשקל וחצי אדם יכול להיות שותף לאתר שופר שנכנסים בו בחודש 630 אלף איש ורואים סרטים ושיעורי תורה וכו', שקל וחצי ליום יכול אדם לזכות במניה של חמישים שקלים להיות מנוי באתר שופר ואפילו אם הוא לא משתמש, לזכות אחרים. אנשים לא יודעים מה אפשר היום לעשות בכסף קטן, במאמץ קטן, בהשתדלות קטנה, בהזמנת הרצאה, בארגון שיעור, בחברותות, בכל דרך שרק אפשר אפשר להרבות כבוד שמים לאין שיעור. ופה אתמול אלה שלא היו ושהגיעו היום צריכים לדעת שאתמול 19 יהודים פה גברים קיבלו על עצמם לסיים את הש"ס תוך שנה, שבעה דפים בגריסה, והיו פה 18 נשים שקיבלו עליהן כל יום ללמוד חומש לסיים את כל החומש בעזרת ה' יתברך. ואח"כ קיבלתי אס אם אסים שעוד יהודים שראו את השידור הישיר קיבלו על עצמם, ואני מאמין שבשהות שלנו פה עוד רבים יתוספו ויתחברו לארגון שופר ומבצעיו הגדולים עד ביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן.
רבי חנניא בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם....
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות