טבריה - טבריה מלון המצודה
תאריך פרסום: 24.06.2012
טבריה 24-6-12
ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירויח
הערב הזה יהיה כולו להצלחתכם. או, עכשיו עונים אמן.
"זאת עשו קחו לכם מחתות קורח וכל עדתו", בפרשה ראינו שקרח ראה ששרשרת גדולה יוצאת ממנו, שמואל ששקול כנגד משה ואהרן, ואמר בשבילו אני נמלט, בזכות שמואל אני נמלט. זה מדהים, כי קרח פיתה את כולם לבוא אחריו, וכשהוא פיתה אותם הוא אמר להם, אני לא מתכוון לכבודי, אני מתכוון לכבודכם. מה פתאום משה מחלק תפקידים, הוא מלך ואחיו כהן גדול, כל העדה כולם קדושים, אנחנו כולנו שוים, כולנו שמענו וראינו "אנכי ה' אלקיך" ו"לא יהיה לך אלהים אחרים", אנחנו כולם שוים, מה פתאום הוא מחלק תפקידים. אז מה הוא הבטיח להם עכשיו, תבואו אחרי ואני אחלק לכם תפקידים. נו, וכשאמרו שיקחו מחתות ומשה אומר שיש רק כהן אחד, ומ-250 לא יכול להשאר רק אחד, כל השאר ימותו, והוא ראה שהשלשלת יוצאת ממנו והיה בטוח שזה הוא כיון ששמואל יוצא ממנו, אז איך יצא ממנו אם הוא ימות? הוא לא ידע כמובן שבניו ימלטו מהמחלוקת ומהם יצא שמואל, אבל הוא סבר שזה הוא. ואם הוא סבר שזה הוא, למה הוא לא אמר ל-250 אל תכנסו עכשיו לקטע כי זה אני, אבל אתם תמותו אם תכנסו למחלוקת, למה לא הציל אותם? לפתות אותם שיבואו הוא היה מוכן, אני דואג לכבודכם, כשהתברר שהכבוד רק לו הוא הזניח אותם ונתן למות. ואומר למשה, למה אתם רוצים להשתרר. ומי רוצה להשתרר - הוא. אלא עינו התעתו, זה כשאדם יש לו נגיעות אפילו שיהיה גדול שבגדולים הוא יכול ליפול בהם. והם מכסות לו את העיניים והמחשבה והכל, וגדולים ורבים נפלו, קרח וירבעם ויוחנן כהן גדול ואלישע אחר והמרגלים ועוד. ז"א, ראה שלשלת גדולה יוצאת ממנו שמואל ששקול כנגד משה ואהרן, אמר בשבילו אני נמלט. וכ"ד משמרות עומדות לבני בניו, כולם מתנבאים ברוח הקודש, אמר אפשר שהגדולה הזאת עתידה לצאת ממני ואני אדום? ההיפך מ"וידום אהרן", ולא ראה יפה, לפי שבניו עשו תשובה ומשה היה רואה. משה ראה ולא אמר, והבנים שלו זכו.
למה הם עשו תשובה? אמרו חז"ל, הרהרו תשובה במחלוקתם ונתבצר להם מקום בגיהינום ואמרו שירה. ז"א, במחלוקת הם הרהרו תשובה ואז במדרון מתוך הגיהינום נתבצר להם מקום כמו עמודים, והם עמדו שם ואמרו שירה, וכל ישראל שומעים את השירה, ואלה עשרת המזמורים לבני קרח שמופיעים בתהילים. מה עורר את בני קרח שהוטלו כבר לגיהינום להרהר בתשובה, באיזה זכות התבצר להם מקום בגיהינום? ועל מה הם אמרו שירה?
והנה כידוע אין אושר בחיים כמו השגת כח הבחירה. השיקול והעיון השכלי בכל התנאים ובכל הנסיבות, ואפילו כשאנו נקלעים ללחץ נפשי מסובך שנדמה לנו שאין ברירה ואין לנו החלטה מוצלחת שתוליכנו אל המעשה הטוב והנאות, אם בתנאים שכאלה מאיר וזורח עלינו כח הבחירה ואנחנו מכוונים בס"ד אל האמת ואל הפתרון הרצוי והנאות, מרגישים תענוג עילאי שמימי, מן הרגשת כבוד של אדם שנברא בצלם אלקים. ז"א השמחה הכי גדולה שיש לאדם זה כח הבחירה שלו, שהוא יכול לבחור, בזה הוא נעלה מן המלאכים וכמובן מבעלי החיים. בזה הוא דומה לאלקים, בצלם אלקים הוא נברא, יש לו בחירה.
על אחת כמה וכמה כשאדם נמצא בתסבוכת נפשית שהיא מובילה אותו לגיהינום, ונדמה לכאורה שאין פתרון כי אם להתייאש, להיות נקלע לשאול תחתית, לצערנו הרב יש הרבה אנשים שמתייאשים במצבם מכל מיני מצבים, אפילו שהמצבים קלים לצאת מהם, אבל ככה טוב להם לשקוע ביאוש בדכאון וכו' וכו', קל להם. אז לכן אם ברגע כזה מאיר לנו אור חסד ברחמי ההשגחה ומחזירים לנו את כח השיקול דעת וההרהור הטוב, ההרהור בכח הבחירה בדרך התשובה הנכונה, אז גם בתוך פי השאול נפתח לנו שביל ומתבצר לנו מפלט לא להשרף באש גיהינום.
צריך לנצל את כח הבחירה. אף פעם לא מאוחר, ואין להתייאש. בודאי מי שרואה עצמו מוצל וחוזר ע"י הרהורי תשובה, ברגעים כאלה בודאי פיו יתרונן וישתפך בשירה. אז לכן מי שרואה את עצמו מוצל ועולה על ידי הרהורי תשובה בתנאים כאלה בודאי הפה שלו יתרונן וישתפך בשירה, שירה של כמיהה והודיה עצומה להשי"ת על חסדיו האין סופיים.
זה הענין של בני קרח, הם הרהרו בעוצם המחלוקת וניצלו ואמרו שירה, כי אפילו בהיות האדם כבר שקוע בתהום, בתהום הרע והנדח, עד קצה השמים, גם משם יכול להתרומם מכח השירה והתשובה הגנוזה בתוכו.
אם אמרו חכמים שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים, שזה כבר שניה לפני המוות, אנחנו מגלים עכשיו שגם אחרי שאדם התחיל להתדרדר, אחרי שאדם התחיל להתדרדר כבר לתהום של הגיהינום, עם כל עדת קרח, עדיין כל זמן שלא הגעת לשם עוד אתה יכול לחזור בך. אנחנו נראה היום סרט שאפילו אם אתה מת עדיין אפשר להחיות. ואמרו ז"ל, הבולם פיו בשעת מריבה מעמיד הוא את העולם. תולה ארץ על בלימה - זה הבולם את פיו בשעת מריבה. יש מריבה, אדם רוצה לתת, כמו שאומרים, תגובה ניצחת ובולם את פיו בשעת מריבה, כל העולם כולו קיים בזכותו, הוא מחזיק את כל העולם. לא פשוט שאדם יבלום את פיו בשעת מריבה. היינו, שאפילו אש המחלוקת לוהטת ובוערת סביב והוא מן המוסיפים אש למדורה, אף בשעה כזו ישנה עוד דרך של תשובה. ואפילו באמצע רתיחת החטא יכול הוא להפסיק את האש הבוערת, ואותו כח רוחני דק מן הדק אינו נראה כל כך לעיני כל, אבל הוא קיים והוא נפלא ונעלה, שמימי עד מאד, ועדים הם בני קרח. ז"א, גם אדם באמצע החטא ברתיחתו, שלכאורה אין שום כח שיכול לעצור אותו, הכח הרוחני הדק הזה יכול עדיין לפעול ועדים לכך בני קרח. בחירה עדיין יש.
הבחירה היא הכרת של הבריאה והיצירה, וזו גבורתו של אדם שיכול לבלום את פיו אפילו בעת הסתבכות במירה, והוא קולט גחלי רתמים על סביבותיו, אם בשעה כזו הוא מצליח לבלום את פיו במתג רסן, הלא כל עדיו ותפארתו, זה כל עדיו ותפארתו. הוא מוכיח שהוא ראהוי לשם אדם שנברא בצלם אלקים. וברגע כזה הוא שם על ראשו את נזר הבחירה, נזר הגבורה העילאית ביותר על ראשו, ובזה הוא מוכיח שהוא עמד בנסיון שהגיע אליו מן השמים.
אמרו חז"ל, על בני קרח, משעשו תשובה ואמרו שירה, הם נקראים ידידים ושושנים. מהו ידידות? אמר הקב"ה, כל אחד ואחד מהם ידידות הם לפני, מנין אתה יודע - שמשה ואהרן וכל ישראל באו לשמוע את השירה של בני קרח, שנאמר "למנצח על שושנים לבני קרח" משכיל שיר ידידות, משמע שהם ידידים של הקב"ה. לכן מתחיל שיר ידידות ומלמדים לומר שירה, שנאמר "וכל בנייך למודי ה'", היינו שהשירה של בני נח הוכנה ונוצרה לשרת לדוגמא ללמד את בני ישראל מה כח הבחירה שמביא לידי תשובה בכל התנאים ובכל הסיבות אפילו בדרך לגיהינום. ולבסוף לידי שירה. שירת יה, שאפילו משה רבינו ע"ה שעלה למרום ושמע שם את שירת המלאכים, למרות כל זאת נמשך בחיבה לשירה של בני קרח, שירה רוממה היא, העדות הנאמנה לכח הבחירה. המלאכים הם יצורים מופשטים מחומר, אין בהם מכח הבחירה, ומעצם הוייתם משרתים ושרים את שירתם להדר פני עליון, אבל בני אדם שבגלל תאוותם טעו עד שהגיעו לשערי הגיהינום, לתהום האבדון, בכל זאת הצליחו להרהר תשובה, עוד לא עשו תשובה, רק הרהור, הרהור זה נתקבל לרצון ובזה גילו ופרסמו ולמדו את הסוד התמיר, סוד הבחירה, התשובה והשירה. והשירה הזאת חביבה לקב"ה כשושנים.
הזוהר הקדוש אומר, שאם אדם ירד לגיהיני גיהנום למטה, אם הוא עשה כל עבירות שבעולם והרהר פעם אחת בתשובה, אפילו שהוא לא עשה מעשה תשובה, הוא רק הרהור פעם אחת יצא לו אנחה מהלב שהוא רוצה לשוב בתשובה אבל הוא לא זכה לשוב בתשובה, סופו שהוא יוצא מהגיהינום. הוא יהיה אלף אלפיים שלשת אלפים בגיהינום, אבל בסוף הוא יצא משם כי הוא הרהר. אדם שעבר כל עבירות שבתורה ולא עשה תשובה ולא הרהר אפילו פעם אחת, אדם זה לא יוצא לעולם ולעולמי עולמים. אבל אם אדם זוכה להרהור אחד של תשובה סופו שיוצא מהגיהינום.
אני השתדלתי וכך אמרתי לבר מצוה לשופר, 13 שנה לשופר כשהיה, אני אמרתי שהשתדלתי מאד להוציא את כולם מהגיהינום. הזוהר הקדוש אומר את מה שאמרתי, אז לכן חילקתי קלטות ודיסקים עשרים מיליון, וזאת למה? שלא יהיה בן אדם שלא ישמע ואולי יהיה לו הרהור. אם יהיה לו הרהור אחד סופו שהוא יצא מהגיהינום. על הדרך חזרו מיליון וחצי. אבל אלה שלא חזרו והרהרו סופם שיצאו מהגיהינום אם לא יעשו תשובה עד שימותו.
כתוב שבכל יום יוצאת בת קול מהר חורב ואומרת, אוי להם לבריות מעלבונה של התורה. מי שומע את הבת קול? אומר הבעל שם טוב, אלו הרהורי תשובה שיש בלב כל יהודי בכל יום. ז"א, יש לאדם התנוצצויות כאלה, שהוא רואה משה שומע משהו נזכר משהו יש לו הרהור תשובה קטן. זה מהבת קול. ואלה שיש להם חלב על כסלם והם לא שומעים בכלל, אז אלה הבת קול לא מועילה להם. בדור האחרון הזה אמרתי שאנחנו קרובים לגאולה, בדור הזה צ'אנס אחרון נותנים לאנשים, גם לאלה שיש להם חלב על כסלם, נותנים להם לשמוע את הבת קול. כיצד? בת קול זה גימטריא קלטת, והקול שנשמע מבפנים זה לא הקול, זה הבת קול, זה לא הקול של הדומם זה הבת קול שלו, כי זה כבר מוקלט על גבי הסרט אז זה לא קולו, זה הבת קול שלו. אז הבת קול הזאת נועדה לעשות לו הרהור. בשעה שהוא שומע קלטת או דיסק או כל דבר כזה שנקלט על גביו, אם נעשה לו הרהור תשובה חדרנו את המעטה של השומן שאת הבת קול של הר חורב הוא לא שומע, אז לכן היא התגשמה וירדה לתוך הקלטת והבת קול הזאת מבקיעה גם את הלב הערל. וב"ה הרבה יהודים חזרו בתשובה בזכות זה.
"ויצא קין מלפני ה'" רבי חמא בשם רבי חנינא ורבי יצחק אמר יצא שמח, פגע בו אדם הראשון, אמר לו מה נעשה בדינה, אמר לו עשיתי תשובה ונתפשרתי. התחיל אדם הראשון לטפח את בניו, אמר כך היא כוחה של תשובה ואני לא הייתי יודע? מיד עמד ואמר מזמור שיר ליום השבת, יש תשובה יש תפילה, יש מזמור. הזוהר הקדוש מסיים את נוסח המאמר הזה, כלומר, מזמור שיר ליום השבת טוב להודות, לומר טוב לשבח ולהתוודות לפני הקב"ה, והיינו כבני קרח שלימדו והורו לעולם את האושר הצפון בתשובה אפילו על פי גיהינום. כן גם קין לימד והורה לעולם את האושר הגדול של כח הבחירה, עד שאדם הראשון התפעל כל כך ומפיו התפרץ מזמור שיר ליום השבת. יום שמורה על ההכרה, חידוש העולם, ועל הבחירה, ועל ההתחדשות התמידית הגנוזה בתשובה בכל התנאים.
ז"א, קין יצא שמח, ממה שמח? משום שהוא עשה תשובה. עשה תשובה ונתפשר, במקום שהוא ימות - נע ונד, ואח"כ "וישב בארץ קדם". ז"א, נעשתה לו פשרה. אדם הראשון לא ידע מכח זה, עד שאמר לו קין, ואז אמר לא ידעתי שכך כוחה של התשובה, מיד עמד ואמר מזמור שיר ליום השבת שאפשר להתוודות, לשבח ולהודות ולהתוודות. אין לך שמחה כקדושת ההטהרות הנפשית ה נוצרת בעקבות התשובה ובנקיון מן החטא, כמו שאמרו ז"ל, יפה נוף משוש כל הארץ", זו ירושלים, בית המקדש. אדם עובר עבירה דואג ליבו, גונח שכוח, עליו אמר שלמה, דאגה בלב איש ישיחנה, אל תקרי ישיחנה אלא ישחנה - ינמיך אותה, יקטין אותה, לא יעשה מהדאגה משהו בומבסטי. אמר רבי נחמן, עלה לירושלים והקרב קרבן ונסלח לו, יצא משם שמח. אז אם אדם היה חוטא בעת שבית המקדש היה קיים, עולה ל ירושלים מקריב קרבן, נסלח לו ויוצא שמח, לכן נקראת ירושלים "יפה נוף משוש כל הארץ", שנותנת לאנשים לשוש ולשמוח בזה שהם עושים תשובה, מקריבים קרבן ומתכפר להם.
וראיתי דבר נורא ונפלא בכתבי הסבא מקלם זללה"ה פרשת שמיני, בעת השראת השמינה ביום הגדול ש נטל עשר עטרות, כתוב "וירא העם וירונו", למה דוקא ביום כזה בחר הקב"ה להטיל צער איום ונורא שהמית את שני בניו של אהרן, ביום הכפרה על העגל, ביום הקמת המשכן. למה באותו יום? הביאור הוא, אמנם מבחינתנו אנו זה נראה צער וערבוב של שמחה, אבל דוקא מאותו המבצע האדיר והנורא רצה הקב"ה להורות לנו, שאין לפניו שמחה גדולה מזו של נקיון ישראל וקדושיו. כיון שחטאו בני אהרן ניקה אותם באותו רגע הקב"ה, והראה ביום הגדול שכל עם ישראל נמצאים שם, ביום חתונתו ושמחת לבו של אהרן, באותו יום הוא לקח לו את שני הילדים להראות שהנקיון של הקדושים, כמו שכתוב, "ויקדש בם", ומשה סבר שאו בו או באהרן יקדש ה' לעיני העם ואמר אלה גדולים מאיתנו, אז נקדש הקב"ה בזה, ע"י שלקח אותם והראה את הנקיון כמה צריך להיות בישראל ובקדושיו. ומבצע הטיהור והנקיון שחל ביום כזה לא בא אלא ללמדנו ולהשכין בליבותנו את ההכרה כי בקרובי אקדש, שהנקיון הוא ההכרחי לשלמות של השמחה. אז אנחנו מבינים שמוות זה לא טוב, מוות זה צער, מוות זה ערבוב של שמחה. ומה היה אצל אהרן? "וידום אהרן", לא רק שהוא שתק ונדם אלא הוא שמח. אהרן שמח כשמתו בניו, כשנעשה נקיון בישראל. ואיפה אנחנו יודעים שהוא שמח? כי מיד נאמרה לו פרשת שתויי יין, יין ושכר אל תשת, ואין נבואה שורה אלא מתוך שמחה, ומכיון שה' אמר לו מיד פרשת שתויי יין משמע שהוא היה בשמחה כי אחרת נבואה לא שורה, אז לא רק שהוא נדם כמו אבן דומם שהיא לא מושפעת, אדם אם אתה מעיר לו הערה מיד הוא מחזיר, בעל חי אם אתה נוגע בו או משהו הוא ישר בועט, צמח אם אתה מכה בו הוא מיד מתכופף ונשפל, אבל אבן - דומם, תכה אותה, תגער בה תעשה מה שתעשה היא לא תזוז, דומם, לא כלום. וידום אהרן - כלום לא מושפע, מה עוד - שמח. שאין שמחה יותר גדולה מנקיון של עם ישראל ואפילו אם זה בניו.
כתב הרמח"ל, בספר דרך ה', כי הבחירה היא תכלית ההטבה מהבורא יתברך שמו, אין תכלית יותר טובה מזה מה שנתן הקב"ה לאדם מאשר הבחירה, שיוליד האדם מעשים ע"י בחירתו כאילו הוא ברא אותם מעצמו. כל מעשה שאתה עושה נחשב שאתה בראת אותו. לכן אדם שמחזיר יהודי בתשובה כמי שבראו, כמי שעשאו, כמי שילדו. ז"א, כל דבר שעשית ע"י הבחירה שלך זה בריאה מחודשת על ידך.
כך אומר הרמח"ל, הבחירה היא תכלית ההטבה מהבורא ית"ש כדי שיוליד האדם מעשים, יוליד האדם מעשים כאילו בראם מעצמם. כמו שכתוב אצל אברהם "ואת הנפש אשר עשו בחרן", איך אפשר לעשות נשמות, "ונשמות אני עשיתי" אומר ה', אומר אלא מי שמגייר גרים או מחזיר בתשובה כמי שבראו כמי שילדו כמי שעשאו, היינו שבעת המשפט כשיגיע אדם למשפט מראים לו לפני אדם את כח גדולתו ורוממותו ומבליטים את כח אדנותו על כל מסתרי ליבו ומבוכי נפשו. ואז האדם בעצמו מתחיל להשתומם ולהתפעל מעוצם המתנה שהקב"ה העניק לאדם, ומתוך כך שם שמים מתעלה ומתקלס שכח הבחירה האלוהי מתגלה בעולם. אז עתיד האדם שיראו לו בשמים את הכח שלו, של האדנות שלו, ויראו לו את כל מסתרי ליבו ומבוכי נפשו ואז האדם בעצמו יתחיל להשתומם ולהתפעל מעוצם המתנה שהקב"ה העניק לאדם, ומתוך כך שם שמים מתעלה ומתקלס, שכח הבחירה האלהי מתגלה בעולם.
יוצא יהודים יקרים שיש לנו כח אדיר, קוראים לו כח הבחירה. השאלה מה אנחנו רוצים לעשות איתו. יש כאלה לצערנו הרב בוחרים ברע, ויש כאלה שבוחרים בטוב. יש כאלה שבוחרים גם וגם, מעטים אלה שבוחרים אך ורק בטוב. כי הם חושבים שגם הרע קצת טוב, גם פיתויי היצר הרע הם נחמדים ונעימים, מהנים, ולכן אנשים לא זונחים את הרע כי הם לא קוראים לו רע. התורה קוראה לזה רע, הם לא קוראים לזה רע. ז"א, לדוגמא, התאוות, בשבילהם זה לא רע, במדבר התאוו תאוה, התאוו להתאוות תאוה, יש להם הכל, יש להם מן, טועמים בו כל ה טעמים, לא, רוצים סטייק אנטריקו, לקרוע אותו בשיניים, לתפוס את הבשר, אבל אתה טועם את זה במן, למה אתה צריך את זה? לא. רוצים גם מהרע. יש לאדם בחירה, צריך להיות חכם להחליט מה הוא מוכן לעשות.
אני אראה לכם סרט עכשיו שבעזרת ה' יראה לכם שעם בחירה טובה אפשר להחיות מתים, לא רק בדרך לגיהינום עם בחירה אפשר לעשות תשובה ושיתבצר מקום ולומר שירה, אלא אפשר גם להחיות מתים. אבל צריך לבחור בחירה טובה.
מיכאל: שמי מיכאל, מיכאל אליה, זאת אשתי שני, אנחנו בני 27 התחלנו להתחזק לפני בערך כשלש שנים בזכות הדיסקים של הרב אמנון וההרצאות שלו, הרב אמנון יצחק, אנחנו רוצים לספר לכם על הנס שקרה לנו הבוקר, נס שאין כמוהו, תחיית המתים ממש.
הלידה התקדמה מאד יפה, מרגע שנכנסנו לחדר לידה.
שני: באמת הכל התחיל כמו שצריך והיינו מרוצים מהכל מההתקדמות,
מיכאל: היה אמור להיות לידה רגילה, פשוטה כמה שאפשר, עד שזה התחיל להסתבך עם זה שהיו מים מקוניאלים בבטן, במי שפיר היו מים מקוניאלים שזה נכנס לראות של התינוק וזה הקשה עליו לנשום, וממש לקראת הסוף כבר הוא היה צריך לצאת והנשימות שלו, הדופק היה נעלם מידי פעם.
שני: זה היה בלחץ והרבה עזרה מהרופאים ואני התאמצתי כמה שיכולתי
התחילו לעשות
מיכאל: התחילו לעשות לידה כמה שיותר מהר, ולדחוף כמה שיותר מהר שהתינוק יצא, שהוא לא יפסיק, שזה לא יפגע לו בדופק, ואז בשלב מסויים נעלם הדופק והוא הפסיק לנשום והלידה נתקעה, הוא לא הפסיקו, לא היה כבר צירים שיכולים לעזור לדחוף רק כח מה שאשתי היתה יכולה לעשות, בגלל שהזמן היה מאד קצר כי הילד כבר לא נשם אז הביאו דחוף וואקום בשביל לשאוב אותו משם כמה שיותר מהר.
הרב בהרצאה: התינוק הנולד שני בן בת שבע, ה' יציל אותו שיחיה בעזרת ה'.
אמן.
מיכאל: כל התהליך הזה בערך רבע שעה, עשרים דקות, עד שהתינוק יצא, ובאו עוד רופאים ועל הלידה הזאת היו בערך ארבעה רופאים ועוד מיילדות מסביב,
הרב: עוד פעם אני מבקש, התינוק הנולד בן בת שבע, ה' יציל אותו שיחיה בעזרת ה'
אמן
מיכאל: ברגע שהתינוק יצא אני עמדתי בכניסה לחדר ואני שומע שמברכים את אשתי כל הכבוד, זהו, לחצת טוב הוא יצא, אחרי ש חתכו אותה ושאבו את התינוק עם וואקום וזה ובסופו של דבר התינוק יצא ומברכים אותה על זה, אבל אני לא שמעתי בכי של תינוק, הבנתי משהו לא בסדר, לא הבנתי מה בדיוק קורה שם.
שני: בזריזות קרעו את חבל הטבור והניחו אותו שם ואני רואה כמה רופאים בלחץ מטפלים בו ופתאום כל החדר נהיה כמרקחה ולחץ מטורף היה שם ואני פתאום מבינה שמשהו לא בסדר עם התינוק, אז אני שואלת את הרופאים אם הכל בסדר ואף אחד לא עונה לי. ואני מחבקת את הרבנית ואני מסתכלת עליה והיא מרגיעה אותי ואומרת לי הכל יהיה בסדר בעזרת ה', ואני שואלת את הרופאים עוד פעם, הכל בסדר? הוא חי? אף אחד לא עונה לי, ככה במשך כל הזמן שהם טיפלו בו אף אחד לא נתן לנו תקוה שהכל בסדר. הם כן אמרו מידי פעם הרופאים בודקים אותו וכבר יודיעו לכם, אף מילה מעבר לזה, אני ממש ראיתי כאילו הולכים להודיע לי שזהו, חמודה, ניסינו הכל. התחלתי לבכות ואני רואה גם את בעלי חסר אונים שם בחוץ,
מיכאל: אבל עמדתי בכניסה וראיתי פתאום מניחים מולי תינוק בצבע סגול כהה, חום כהה כזה שהוא לא זז, אני ברגע הזה אומר הוא לא נושם ואני מבין שמשהו, באותה שניה חשבתי חרב עולמי, אני עשיתי שני צעדים מחוץ לחדר ופתאום הרגשתי, התחלתי לא להרגיש את הגוף מרוב, כי לא ידעתי מה קרה. והבנתי באותו רגע
שני: אמרתי לרבנית זה לא יכול להיות, זה לא יכול להיות, אני כל כך השתדלתי כל ההריון לשמור על עצמי ולא לשמוע שירים ולא להסתכל בדברים שלא צריך כדי שהילד הזה יצא צדיק כמו שצריך, זה לא יכול להיות שזה ככה, שיהיה ילד צדיק, והייתי קמה בבוקר עם בעלי לשמוע את ההרצאות של הרב שישמע דברים טובים
מיכאל: באותו זמן כבר בערך רבע שעה הוא היה בלי דופק, פשוט התחלתי ממש, ממש היה קשה לי להאמין למקרה, לא האמנתי שזה יכול לקרות, הריון תשעה חדשים וכל כך אתה מחכה לזה וזה ילד ראשון ואתה מחכה כל כך, ופתאום מוציאים לך פשוט גוש בשר כזה שלא זז ואתה לא יודע איך לקבל את זה.
שני: התינוק ממש יצא מהבטן לא תינוק חי.
מיכאל: והרופאים גם לא דיברו עם אף אחד, התחילו לעבוד מהר על התינוק ולנסות לעשות לו החייאה והנשמה, ואחד מנקה לו את הריאות, אחד לוחץ לו במקומות, אחד מכניס לו מחט עם אדרנלין ללב.
כמה דקות אני לא מצליח להרגע, פשוט אחרי כמה דקות התאוששתי, אמרתי לעצמי, אין, לא יכול להיות שזה קורה לנו, לא יכול להיות שזה קורה לנו.
התחלתי לבטוח בה', אמרתי אין, הקב"ה אני יודע שהכל יהיה בסדר, אין דבר כזה, זה רק מהרב מהשיעורים בבוקר של אמונה ובטחון שפעמיים למדנו את השער הזה עם הרב וזה חיזק אותי וזה נתן לי כח, לא רק בזה בדברים אחרים גם הרבה, אני ראיתי הרבה ניסים ונפלאות, זה שינה לי את החיים האמונה הזאת ושער הבטחון הזה זה שינה לי את החיים מא' ועד ת' ופה זה היה נסיון הכי גדול שלי, ואני לא אשקר, לא עמדתי פה במיליון אחוז, אבל כשאמרתי את זה וכשהאמנתי את זה וכשאני הולך במסדרון אחורה קדימה אחורה ואני אומר, הקב"ה אני מאמין בך, אני יודע שהכל יהיה בסדר, לא יכול לקרות דבר אחר, הכל יהיה בסדר הכל יהיה בסדר, זה בא נטו מהלב, נכנסתי לחדר אשתי וצעקתי לה, אל תדאגי הכל יהיה בסדר, הוא מחיה מתים, הוא מחיה מתים אמרתי לה, הכל יהיה בסדר
שני: אמרתי לעצמי, אני אקבל כיסוי ראש ובעלי בא לידי ואומר לי אני מקבל על עצמי גם ללמוד שש שעות ואני מבקשת מהרבנית שתתקשר לרב ותגיד לו, אולי הרב יכול לברך אותנו, הברכה שלו תמיד עוזרת.
הרב אמנון יצחק: אילו אחיה אלף שנים לא אוכל לשלם תודות לו, אם ישלחני למרחקים בחצי הלילה, רק שניה זה דחוף בית חולים. כן. כן. טוב מה קורה שם? וכרגע מה מנסים לעשות? בסדר, אני לוקח בעזרת ה' תענית ארבעים יום להצלתו בעזרת ה' יתברך. בסדר. מי שרוצה, הילד יצא בלי דופק, תינוק שנולד, מי שרוצה לקחת עליו לרפואה בבקשה. אשריך לחיי העולם הבא.
מיכאל: אשתו של הרב היתה ליד אשתי, היתה עוזרת לה ואשתי ביקשה ממנה לדבר עם הרב, הרב עוד כשהתינוק היה בבטן וככה היה, שהיא שלחה לו הודעה והרב קיבל על עצמו באותו רגע ארבעים יום תענית, ועוד שני אנשים קיבלו את זה על עצמם שם לידו, ואני אמרתי לה', ה' אני מקבל על עצמי שש שעות ביום לימוד תורה ועוד ארבעים יום תענית גם אחרי שהרב קיבל גם אני ארבעים יום קיבלתי.
שני: אשתו של הרב, הרבנית שתהיה בריאה, צדיקה מדהימה, כמה היא חיזקה אותי וכמה היא חיזקה אותי וכמה היא עזרה לי, בלי התמיכה שלה אני לא יודעת אם היה לי כוחות לעמוד בזה, אחרי כל הקושי של הלידה, הלידה היתה מספיק קשה והיא עוד היה לה את הכח לחזק אותי ולהיגד לי שהכל יהיה בסדר ושהאלקים יעזור ולקרוא תהילים, והיא בעצם נתנה לי גם את הדוגמא כמה אני צריכה להיות חזקה.
אמרתי זהו, רק שהרב יברך ולפחות אנחנו אין לנו מספיק זכויות שאלקים יעשה לנו כאלה ניסים, אולי בזכות הרב אלקים יעשה לנו פה איזה נס.
מיכאל: והוא החיה את המת, הוא החיה, הוא החיה את הבן שלנו והרופאים הצליחו להחזיר את הדופק שלו, אחרי בערך עשרים דקות אני שמעתי ככה מוניטור פתאום מתחיל לצפצף לענין ולא צפצוף אחד שלם.
שני: אח"כ מעלי בא ואומר לי מאמי, בסדר, הכל בסדר, יש לו דופק הוא נושם, הכל בסדר, תרגעי, שמעתי אותו בוכה. ואז אנחנו התחלנו כמובן לבכות ולהודות לאלקים כי היה לנו פה נס גלוי, זה לא היה, היה לנו פה נס גלוי, התינוק ממש היה יצא מהבטן לא תינוק חי.
מיכאל: גם עוד יותר פלא, שאחרי כל כך הרבה זמן שהוא לא נשם, אחרי שעשו לו בדיקות ולקחו אותו לטיפול נמרץ של תינוקות אז אחרי יעוץ בין הרופאים ראו שהוא לא צריך טיפול מיוחד, שהוא הכל בסדר, רק צריך השגחה קצת יותר רצינית אבל הוא יהיה בסדר ואין לו שום פגיעה, לא במח, שבמצבים כאלה יש הרבה סיכוי לפגיעה חס ושלום, אבל אצלו הכל ב"ה כאילו בגלל שלא מגיע החמצן למח אז יכול לפגוע, במיוחד אצל תינוק. וב"ה לא נפגע לו שום דבר והוא זז והוא בוכה כמו שצריך וב"ה, אין שבח לאל, שבח לאל, הקב"ה הכין אותנו הרבה הרבה זמן למקרה הזה, לנסיון הזה, זה היה צריך לקרות לנו, ואם לא ההתקרבות שלנו לצדיק, כמו שגם למדנו בשיעורים בבוקר גם לרב להתקרב לצדיק
שני: הרב לא מדבר על עצמו
מיכאל: הרב לא מדבר על עצמו אבל אני אומר לכם שהוא צדיק והוא אחד הצדיקים הגדולים בדור הזה ומי שיכול להתקרב אליו זה רק לטובתו יהיה, זה רק יהיה ל טובתו.
שני: נס גלוי, הרופאים עצמם היו המומים, הרופאים עצמם לא יכלו להרגע אחרי זה. והיו שמה מלא הרבה רופאים בחדר וכולם ראו את הנס הגלוי הזה. מי שרוצה לוודא את הסיפור, לאשש אותו יכול לגשת לבלינסון למחלקת יולדות, את הלידה שלי בטוח לא ישכחו הרבה זמן שמה.
מיכאל: אני לא יודע איך להודות לרב, עוד לא הספקתי עוד להודות לו על החיים שהוא נתן לי ולאשתי שחזרנו בתשובה, אני כבר צריך להודות לו על החיים של תינוק שנולד שהוא קיבל על עצמו ארבעים יום לזכות שהוא יחיה, אז ככה שכל המשפחה שלנו חייבים לו את החיים שלנו, ובעזרת ה' יהיה סנדק, בעזרת ה', ה' יזכה אותנו שהרב יהיה סנדק ושהרב יבחר לו שם בעזרת ה', השם שהוא יחליט זה מה שיהיה, אנחנו לא אכפת לנו, שהרב יחליט, מתבטלים לגמרי בענין הזה, שהוא יחליט איזה שם שהוא רוצה זה מה שיהיה, כי זה יש לו חלק גדול בילד הזה, זה הילד שלו בדיוק כמו שלנו, ושל הרבנית גם, ותודה רבה לכם ותתחזקו ותקחו את זה כי לא מובן מאליו כל הדברים האלה, כי כל יום ויום הוא יום מתנה מהקב"ה.
כעבור שמונה ימים:
"שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד" "אנא ה' הושיעה נא" "אנא ה' הצליחה נא" אני ממנה אותך שליח למול את בני. "ברוך... וציוונו על המילה" "להכניס בריתו של אברהם אבינו" "ברוך... שהחיינו"... ויקרא שמו בישראל אמנון יצחק בן מיכאל אליה, ישמח האב ביוצאי חלציו...
מיכאל: זה היום הכי מאושר בחיים שלי.
שני: אני רוצה להגיד תודה לרב אמנון יצחק ולכל האנשים שהתפללו ולקחו על עצמם כדי שהילד הזה יהיה בריא, חוץ מהרב יש עוד צדיק אחד בשיעור שאני יודעת שלקח על עצמו גם ארבעים יום אנחנו גם מודים לו מאד! והכי חשוב אנחנו מודים לבורא עולם על הנס הזה שעשה לנו.
כן יהודים יקרים, אפשר לבחור בדברים טובים. מי יהיה מוכן להתענות ארבעים יום תענית? הנה יש לכם דרך עכשיו. אם יש חולה, קרוב משפחה או אדם יקר, כמה שיתענו יותר אנשים ככה האדם יכול לזכות לחיות, וכבר עשינו את זה עם כמה אנשים, והועיל לכמה. ז"א, אם מקבלים על עצמם יהודים להתענות ארבעים יום בתענית, יכולים לבטל גזרות. איך הגענו לזה בכלל? משני מעשים. מעשה אחד זה של רבי עקיבא, שפעם הלך בדרך ומצא אדם מקושש עצים, שאל אותו אתה מן החיים או מן המתים? אמר לו מן המתים. אמר לו מה מעשיך סיפר לו, אמר לו השארת ילד בעולם, אמר לו השארתי אשה מעוברת. הלך ומצא את הילד, וכולם היו מכנים את הילד רשע בן רשע, ניסה לקרב אותו לדבר איתו שאבא שלו נידון בגיהינום והוא יכול לעזור לו, ברא מזכה אבא, הילד כמו שאמרנו רשע בן של רשע, לא מעוניין. התענה עליו ארבעים יום תענית רבי עקיבא עד שנהפך לבבו, ואז הצליח ללמד אותו תורה ולהגיד קדיש וככה הוציא את אביו מהגיהינום. אז הנה ארבעים יום של תנא קדוש בשביל רשע בן רשע, ואבו רשע, אז אם רבי עקיבא מוכן לא לאכול ולא לשתות כל יום מעמוד השחר עד צאת הכוכבים, בשביל שרשע גדול יכנס מגיהינום לגן עדן, וזה הועיל, זה הפך את הבחירה אפילו של הרשע הקטן, אז כל אחד מאיתנו אם הוא אוהב מישהו אז ודאי שהוא יהיה מוכן להתענות ארבעים יום תענית בשביל להציל אותו, אם לא הוא אוהב את עצמו ואת הקירשא שלו.
מעשה שני, החפץ חיים זצ"ל, שבא אליו פעם בחור מעוקב נישואין ואמר לו שיש לו מחלת הנפילה, והוא לא מוצא זיווג. אמר לו תשמע, אני אשלח אותך לצדיק נסתר בעיר פלונית, תלך שיברך אותך, ואני מאמין שזה יועיל. שמע בקולו והלך. התברך ופסקה מחלת הנפילה. אבל אמר לו החפץ חיים טרם הליכתו, כל זה בתנאי שאתה מבטיח שלא תספר לעולם את הסיפור הזה שקרה בינינו, אבל אם תספר המחלה תחזור. הוא הסכים כמובן, התחתן, ואחרי שנים רבות, הרבה הרבה שנים קרה מקרה ואחות אשתו לקתה במחלה - מחלת הנפילה. ואז פנו אליו בצר אליהם ואמר לו בבקשה ממך, תגיד לנו מה עשית, איך אתה נפטרת מהבעיה? אמר להם אני מצטער אבל אני לא יכול לגלות, אני הבטחתי שאני לא אגלה, ואם אני אגלה ה' ירחם. אז אשתו הפצירה, זה אחותי והיא לא מתחתנת וזה, ולא יקרה לוך כלום ועבר הרבה זמן והכל בסדר, שבועות ישבו עליו, עד שבסוף הוא נשבר, גילה וחזרה לו המחלה. הוא רץ אל החפץ חיים עוד פעם, החפץ חיים היה כבר בערוב ימיו, וכשהוא בא ביקש ממנו עוד פעם מה לעשות, אמר לו אני מצטער לא יכול לעזור לך יותר. אמר לו למה? שלח אותי לעוד אחד. אמר לו לא, כשבאת אלי אז היה לי כח צמתי בשבילך ארבעים יום, אבל היום אני כבר זקן, אני לא יכול.
רואים שהחפץ חיים זצ"ל היה מוכן עם כל התורה שלו המפוארה, שזה מחליש קצת, אני אומר לכם זה לא כל כך מחליש, זה מחליש למי שבהתחלה עוד חושש זה מחליש, אבל אני זכיתי כבר לעשות כמעט 120 יום, וזה לא מחליש זה כיף. יש יותר צער כשאוכלים ממה שלא אוכלים, רק אוכלים בשביל להתקיים, אבל בסך הכללי, החפץ חיים עם כל התורה שלו היה מוכן בשביל רווק שיש לו מחלה להתענות ארבעים יום! וזה הועיל. אז אם בן אדם רוצה להציל קרובי משפחה, או אהובים שלו, הנה יש לו נוסחה והיא עובדת, וראיתם אפילו להחיות מת אפשר. אז ז"א הכל תלוי בבחירה, מה אתה בוחר, בוחר לאכול או בוחר להחיות נפשות.
אנחנו אומרים "בורא נפשות רבות", אז אנחנו יכולים לברוא נפשות, אנחנו יכולים להחזיר בתשובה, אנחנו יכולים לחזור בתשובה, הכל תלוי בבחירה, מה אנחנו בוחרים כשאנחנו רוצים.
הנה אתם נמצאים פה עכשיו, באתם לפוש, לנוח ולאגור כח, וגם קצת אולי תורה ויראת שמים. אז בבוקר בארבע וחצי מתחיל פה כבר שיעור, בבוקר, בארבע וחצי. בחמש ורבע מתחילים להתפלל נץ, ואחרי זה בעזרת ה' יהיה עוד שיעור עד שעה שבע לערך, ואחרי זה יהיה מנין שני לאלה שהם עצלנים, והם משבע יתחילו להתפלל והלאה. ובהמשך יש לכם תכניה והבאנו עוד רבנים שיבואו גם, חוץ ממה שאני אברך, יהיה לכם אפשרות לחיזוק, ומי שרוצה גם יש פה דברים שיעזרו לגוף, יש בריכה ויש כמה אפשרויות שיש שמה בתכניה תוכלו לראות. אבל תשתדלו למלא את הזמן כמה שיותר מצברים רוחניים. אבל לפני שאני אתן לכם ללכת לישון, כי אתם ודאי עייפים אחרי יום של נסיעה ארוכה, אני רוצה להגיד לכם שאנחנו התחלנו במבצע חדש, והמבצע הזה מבצע רוחני טהור גרידא, שאנחנו מצפים שהוא יהיה לא פחות אף יותר מסיום הש"ס של שבע שנים כל יום דף. החפץ חיים זצוק"ל שנגיד מדבריו ה יום בבוקר בארבע וחצי, אומר שכל בן אדם שיגיע לעולם האמת, אפילו אם הוא יהיה בגן עדן, אז ילמדו אותו תורה על כל סודותיה וצפונותיה רק מה שהוא למד. אם הוא למד מסכת אחת ילמדו אותו מסכת אחת, שתיים - שתיים, אם הוא לא למד לא ילמדו אותו כלום, יהיה עם הארץ, לא יבין ולא יכיר שום דבר. ויהיה לו עונש ממש. עונש ממש.
אומרים על רבי אלעזר בן דורדיא שעבר כל עבירה, בסוף עשה תשובה, ומן השמים יצאה בת קול ואמרה לו אשריך רבי אלעזר שאתה מזומן לחיי העולם הבא. כתוב שרבי בכה, אמר יש קונה עולמו בשעה אחת ויש קונה עולמו בשנים הרבה. שואלים למה הוא בכה? אז מה, אם יש בן אדם שזכה וקנה עולמו בשעה אחת צריך לבכות? צריך לשמוח. אם רבי עקיבא מוכן לצום ארבעים יום בשביל שרשע יכנס לגיהינום למה רבי בוכה? צריך לשמוח. רבי שמח שהוא זכה לחיי העולם הבא, אבל הוא זכה כי מה הוא יעשה שם? הוא לא למד, אז לא ילמדו אותו כלום, אז הוא ישב שמה הוא לא מבין כלום. תארו לכם שאתם יושבים פה ואני מדבר סינית, ואתם לא מבינים כלום, אבל אתם גם לא יכולים ללכת לישון כי אתם פה לנצח, אתם לא יכולים לזוז, גם בעולם הבא אתם תשארו שם ואין כלום, אתם בוהים בחלל לא מבינים כלום מה מדברים. כולם לומדים מאושרים נהנים, שכינה, פלאי פלאות, ואנשים יושבים כמו אהבלים אה... אה... אהה.... לא מבין כלום, על זה בכה רבי.
אז אמר החפץ חיים מה יעשה אדם? אומרת הגמרא בעבודה זרה דף י"ט, ליגרס איניש ואף על גב דמשכח ואף על גב דלא ידע מאי קאמר, יגרוס אדם, מה זה יגרוס? יקרא, אפילו שהוא לא מבין ואפילו שהוא שוכח יקרא. מה זה גרס כרמל? גרוס זה שבור, זה לא טחון, תורה שלומדים בעיון זה לטחון הכל הדק הדק, אבל לגרוס פירושו כמות שזה, רק לשבר קצת, לקרוא עם פיסוק קצת, להבין קצת מה שיש ולהמשיך. אז אומר החפץ חיים, העיקר שיגמור האדם קודם כל את הש"ס, כשיגיע לעולם האמת אפילו שהוא לא הבין כלום ילמדו אותו את כל התורה, כי בדיסק שלו יש כבר את כל התורה שבכתב ושבעל פה.
אז החלטנו על מבצע, וקיבלנו הסכמה מגדולי הדור, חוץ מראשונים שכתבו בענין זה ואחרונים, שכל יום אדם יגרוס שבעה דפים גמרא בגרסא זה לוקח בערך שעה, ובשנה אחת הוא מסיים את הש"ס. גורסים שבעה דפים ומסיימים ש"ס בשנה, ואפילו שלא מבינים ואפילו ששוכחים ואף על גב דמשכח ואף על גב דלא ידע מאי קאמר, האדם הזה יזכה שיסבירו לו את כל התורה כולה. אומר החפץ חיים, אם יבוא משיח היום, רק מה שלמדת עד עכשיו ילמדו אותך ויפתחו לך את העיניים, מה שלא הספקת לא ילמדו אותך. על זה אמר דוד המלך, גרסה לתאוה נפשי, מרוב שהייתי תאב ואוהב את התורה הייתי גורס אותה, לא טוחן, גורס, לא מפסיק. הסכת ושמע ישראל, הס וכתת, קודם הס - תשתוק ותקרא ותבין מלמעלה מה שאפשר ואח"כ כתת - אח"כ תדוק אותה היטב היטב. ליגרס איניש והדר ליסבר - קודם כל לגרוס. אז שבעה דפים ביום מסיימים ש"ס בשנה, ויש כבר כ-700 איש שקיבלו על עצמם ב"ה, ואתם גם תצטרפו בעזרת ה', זה לוקח שעה בערך, בניחותא, וזה אושר שאין כדוגמתו, כל מי שהתחיל מאושר. קודם כל הידע, דבר שני רק להגיד את שמות התנאים והאמוראים שהם דובבות שפתותיהם בקבר, הזכויות האלה לאין שיעור, וההספק והמושגים שאדם זוכה, בזה שילמדו אותו את כל התורה ואח"כ שהוא יחזור עוד פעם יוכל לעיין והוא ידע כל דבר פחות או יותר היכן הוא מונח.
הלכתי לרבנים הגאונים הרב קניבסקי שליט"א לשאול מה הוא אומר על זה, על המבצע הזה, ואני אראה לכם את הפגישה שלי איתו, ומה אומר הרב שטינמן, גדול הדור לגבי הלימוד הזה גם לאברכים, אז בואו נראה מה אומר הרב קניבסקי שליט"א, בבקשה.
אמנון יצחק מארגון של שופר.
הרב קנייבסקי: מה שלומכם?
הרב אמנון: ב"ה הרב. אני עושה עכשיו מבצע לכל הבעלי תשובה, ללמוד שבעה דפים גמרא כל יום בגירסא, בשביל לגמור את הש"ס במשך שנה. כי יש אנשים שמפחדים לפתוח בכלל אפילו גמרא, והחפץ חיים אמר שמי שלא למד מלמדים אותו רק מה שהוא קרא מה שהוא למד, אבל אם יהיה חסר לו לא ילמדו אותו. לכן הוא ממליץ שללמוד בגרסא לפחות, נ כון? פעם אחת לפחות בחיים את הש"ס
הרב קניבסקי: נכון
הרב: ואח"כ לחזור וללמוד בעיון. אז אני רציתי ברכה, ושהרב ימליץ על זה.
הרב קניבסקי: ברכה והצלחה בכל טוב,
הרב אמנון: אמן
הרב קניבסקי: דבר טוב, החפץ חיים אמר כך.
הרב אמנון: נכון, אז אפשר לפרסם את זה ברבים
הרב קניבסקי: כן כן.
הרב אמנון: יופי, יישר כח הרב. כל טוב הרב,
הרב קניבסקי: שיהיה והצלחה
הרב אמנון: יש כבר יותר ממאה איש שקיבלו על עצמם תוך יומיים שלשה
הרב קניבסקי: טוב מאד
הרב אמנון: ב"ה הרב. כל טוב.
הרב: תודה, זה הרב קניבסקי שליט"א שהוא בקיא בכל התורה כולה, מה שאתה שואל אותו הוא יודע איפה זה נמצא. אנשים שלא יודעים איפה יש משהו שואלים אותו כמו קורקודנציה, הוא אומר בדיוק איפה זה נמצא וכו' וכו', שאלנו גם את הרב שטינמן, ואח"כ יש לי הפתעה, הנשים שאלו אותי גם כן מה איתנו? אז אמרתי לנשים גם מה לעשות ואח"כ עוד בררתי אצל הרב שטיינמן מה הוא אומר, התברר שהוא אומר ב"ה מה שאמרתי להן. אבל אני אגיד לכן מה אמרתי. כן בבקשה.
הלו?
הרב: שלום הרב שניידר,
הרב שניידר: כן
הרב: אמנון יצחק, יש לך תשובה מהרב שטיינמן?
הרב שניידר: בקשר למה?
הרב: בקשר לשבעה דפים גמרא ללמוד בגרסא
הרב שניידר: הוא נהנה מאד מזה, הוא אמר 'זייער גוט'
הרב אמנון: לגבי מי, בעלי תשובה או אברכים?
הרב שניידר: אני שאלתי שתי שאלות, אמרתי בהתחלה לגבי בעלי תשובה, שאלתי לגבי הציבור הרחב, הוא מאד נהנה, ענה לי בחיוך 'זייער גוט' הוא אמר, אחרי זה שאלתי את זה של האברכים, אולי כדאי להמליץ להם אחרי הלימודים כשחוזרים הביתה לפעמים יש, אם כדאי שישקיעו בזה, הוא אמר גם כן אותו דבר הוא חזר, 'זייער גוט'.
הרב: יפה מאד, תודה רבה, תודה רבה לך.
הרב שניידר: שיהיה לכם זכות זיכוי הרבים, לימוד תורה כנגד כולם
הרב: אמן ואמן תודה רבה
הרב שניידר: בשורות טובות, כל טוב.
זייער גוט זה טוב מאד, טוב מאד שילמדו הבעלי תשובה וטוב מאד שאברכים ילמדו אחרי שעות הכולל. ולשאלה, מה ילמדו הנשים? תשובת מרן שליט"א, נשים תלמדנה חומש, כגון פרשת השבוע. אז הנשים יכולות לעשות סבב גם כן להחליט כמה זמן הן יכולות, אני לא אגיד להן כמה, יכול להיות שהן עסוקות ולא יוכלו שעה, חצי שעה רבע שעה עשרים דקות כמה שיוכלו, יקבעו להן זמן קבוע ללמוד חומש, ואז ממילא ב"ה כשהילדים ישאלו משהו הן יהיו מתמצאות בחומר, יוכלו גם לספר סיפורים, אם לא לילדים שכבר גדלו לנכדים, ואז יוכלו לספר פרשת השבוע, ללמד אותם את התורה הקדושה. אז הנה יש גם לגברים מה לעשות, יש גם לנשים מה לעשות, ואז ילמדו אותן את כל התורה כולה על כל צפונותיה. אתם יודעים איזה אושר עצום זה? היום למדתי ב"ה 14 דפים, ויש פה יהודים שב"ה קיבלו על עצמם ללמוד גם כן שבעה דפים וכולנו מאושרים. אז אני רוצה לראות מי אלה שמצטרפים אלינו גם, הנה, זה ברור ישתבח הבורא, עכשיו צריך גירסא, ודאי לגרוס, זה "ושיננתם לבניך", יפה הנה יש יהודי ראשון חכם שמחליט שהוא רוצה לגרוס את כל הגמרא, את כל התורה שבעל פה ובכתב שלנו ולזכות בחיי העולם הבא שיבארו לו את הכל. הנה עוד אברך יהודי יקר מקבל על עצמו גם כן לגרוס שבעה דפים גמרא ביום, לא להתחבא עם הראשים כאילו אני נותן לכם עונש, אני נותן לכם את העולם הבא פתוח, לא תהיו שמה יושבים ככה לא מבינים מילה, יש לכם הזדמנות, 24 שעות יש לכם ביממה, עברו כבר 30, 40, 50, 60 שנה בחינם, הגיע הזמן שתצאו מפה גם מפה "קחו עמכם דברים" כשתגיעו למעלה אם תזכו לגן עדן, שלא תהיו מסכנים אומללים, למה אתה לא משתתף? לא למדתי. מה, לא פגשת את אמנון יצחק? מה הוא לא אמר לך שתלמד שעה? לא הוא דוקא אמר אבל אני שיחקתי אותה לא שומע. רבותי, שום תירוץ לא יעזור, שעה זה לא הרבה זמן, וגם אם לא הספקת ה יום תשלים מחר, אבל גומרים את הש"ס בשעה ועוד מעט מלחמה, לך תדע מה יהיה, עכשיו נבחר מוסלמי ככה משהו מצרי אורגינל, אז הולך להיות שמה גם כן חוויות, אז עכשיו יש לנו הרבה חזיתות, רק הים בינתיים לא נגדנו, לך תדע, אבל בסך הכללי הזדמנות להחליט החלטה אמיצה ולקחת שבעה דפים גמרא ביום. מי עוד מצטרף ללומדי התורה הקדושה? הנה עוד שתיים תבורכו, הנה עוד אחד, אשריך חמישה, הנה גברת שלוקחת על עצמה ללמוד חומש, הנה עוד גברת ועוד גברת, ארבע נשים וחמישה גברים, הנה חמישה, חמש נשים וחמישה גברים, נראה לי שהנשים ישיגו את הגברים, הנה שישית אשרייך, ידעתי שהנשים יזכו את הדור, הנה עוד אחת ועוד אחת, שמונה נשים, תבורכו מפי עליון, הנה שישי בגברים, הנה שביעי בגברים, תראו להם, נו, איפה אתם? שמונה נשים ושבעה גברים, תשע נשים, תשע נשים בלי עין רעה, עשר נשים, תבורכנה הנשים. שבעה גברים, מה אתכם, אתם עצלנים כאלה, שעה אתם יודעים איזה תענוג, תענוג, זה השעה הכי הכי מפרה, הכי חשובה שיש לכם בחיים. שבעה גברים עשר נשים. כן, אם אתה מוציא בפה כן, שמונה. אדם שהוא לקוי ראיה יכול לשמוע את הדפים. אנחנו הולכים לעשות עכשיו שאברך יגיד את כל הדפים ובעזרת ה' גם אפשר יהיה לצפות ולשמוע אותו ואפשר יהיה ללמוד את השבעה דפים ככה, אבל בינתיים יש באינטרנט כאלה שיש להם, ואם לא יש הקראה באם פי שלש או משהו כזה. אז יש שמונה גברים ועשר נשים. יודעים מה זה לעלות לישון עם התחייבות כזאת, בשמים יש שמחה, כבר נרשם משיח ואליהו במוצ"ש ירשמו אתכם והקב"ה יחתום על המעשים הטובים שהחלטתם עליהם כמו שכתוב, שכל מוצ"ש נכתב ספר לפניו ליראי ה' ולחושבי שמו, כשיגיע הרגע תזכו להבין את כל התורה כולה, אין לכם מושג אפילו מה אני מדבר, אין לכם מושג. לקרוא את החומש עם פירוש רש"י, בלי רש"י איך שקל לך, העיקר לקרוא חומש להבין מה מדברים, אם לא להסתכל קצת במפרשים וזה אושר שאין כדוגמתו, סוף סוף להכיר את התורה שלנו ישתבח הבורא. שמונה גברים ועשר נשים. מי שמקבל על עצמו ללמוד תוך שנה מסתבר שהוא לא ימות השנה. מן השמים ישמרו עליו שיקיים הבטחתו. כדאי לכם. שמונה גברים עשר נשים. ח"י. הגברים ידם על התחתונה, והגברים חייבים יותר מהנשים ללמוד, לא לא לא אני כבר בפנים, אני צריך חדשים. מי עוד מהגברים, אני לא מבין, מה יש לכם לעשות ביום? מה, לראות טמבלויזיה, אינטרנט, פייסבוק, מה אתם עושים, נגיד עובדים משמונה, יושנים שמונה, מה עם עוד שמונה? אוכלים שעתיים נגיד, מתפללים עוד שתיים, איפה עוד ארבע? שעה אחת. הקב"ה נותן לכם בונבוניירה עם 24 שוקולדים מבקש אחת לא תתנו לו? בונבוניירה שלו, 24 שעות, שעה לא תתנו לו בשבילכם, לא בשבילו, בשבילכם שיהיה לכם עולם הבא, או שאתם חושבים שלא תהיו שם אז לכן אתם לא משקיעים, הנה התשיעי יפה. הנה עוד אשה בטלפון מקבלת חומש, אשריה, 11 ו-9, הנה עוד גבר, אשריך עשרה גברים. 11 נשים, הנשים עדיין מובילות. לפחות שיהיה תיקו. איפה הגבר? אתם לא רוצים, זה ברור שכשתגיעו לעולם האמת יגידו אתם לא רציתם לדעת תורה ולכן גם לא תדעו אותה. הנה כמה? 11. 11 טוב נראה מי יכריע. מי יכריע. 11 גברים, 12 גברים, 12 גברים. 12 גברים, 13 גברים חביבי. איפה הנשים תנו להם קונטרה, 13 גברים 11 נשים. הנה עוד אחד 14 גברים יחביבי.
כן מה השאלה? כן, כל יום חתיכה חתיכה, תגיעי לשבת תדעי את כל הפרשה, תשאלי שאלות את בעלך, לא, יום יום. עדיף מהחומש. לא משנה מאיפה, העיקר לסגור מעגל. אשרייך, הנה עוד אשה. יש לנו 14 גברים ו-12 נשים. אפשר שניהם אבל זה חוץ מהגמרא, אפשר ביחד ודאי. גם את? עוד מעט, קודם כל אני רוצה לגמור, אשרייך, 13 נשים. כן, ברכה למי? יורם בן שושנה יזכה לבריאות שלמה ואיתנה וה' יעתיק את המחלה ממנו לאסאדם נשיא סוריה. גם את לוקחת? יאיר יוסף בן צביה זיווג הגון מהרה. 13 נשים 14 גברים. 14 ו-14, רעות בת רינה זיווג הגון מהרה. נהוראי בן ציפורה יזכה לרפואה שלמה. רגע, 14 ו-14. כל החומש אשתו אשריך, תהיה בריא, הנשים מעל הגברים 15 14, מיכל בת יהודית הצלחה גדולה. רגע אנחנו 16 ו-15, 16 נשים 15 גברים. מי עוד? עוד אשה לקחה? יהודית בת סאלם רפואה שלמה מהרה ותוכל לישון כראוי, היא קיבלה על עצמה? אז זה 17 נשים ו-15 גברים. עוד לא אמרת קודם? יפה אז את 18. את היית בחשבון? אברהם בן עליזה תשובה שלמה מהרה. רפואה שלמה והצלחה ותשובה שלמה. 17 נשים 15 גברים. עוד אשה 18. צופיה בת סיגלית זרע חי וקיים מהרה. 18 נשים 15 גברים. איפה הגברים פה? מה איתך חמוד, אתה לא רוצה לדעת את התורה בקלות זה בקריאה, זה לא לפוצץ את הראש. מה? לא בר מצוה? מגיל 6, הבנים של הרב בראנדסדופר האב בית דין של העדה החרדית בירושלים היה פה בשבת הקודמת, סיפר שאבא שלו אף פעם לא אמר להם בחינם מה ללמוד, דבר אחד הוא אמר להם מגיל 6, שבעה דפים גמרא כל יום, וכל הילדים שלו ככה גורסים את כל התורה כל הזמן. זה הרב בראנדסדורפר מגדולי הדור, לא הגיע ל-13 יגיע ל-13 עם סיום הש"ס, דבר טוב, זה לא קשה, קריאה זה לא קשה. מי עוד? 15 גברים 18 נשים, הנה עוד יהודי, אשריך תבורך ותאריך ימים, רפואה שלמה. 16 גברים. מאיר ארז בן דניס תשובה שלמה וזיווג הגון. יהודית בת רחל רפו"ש מהרה. 18 נשים 16 גברים. זה לא יכול להיות שהגברים יהיו פחות. מה, איזה שתהיה בריא, אתה יודע מה זה ג'ירסה אתה קורא יפה במנגינה תימנית, אתה יודע איזה כיף, אתה מכיר את כל התורה כולה. נהרי 17 אשריך, נהרי מנתניה זה לא ממגדל העמק. כן. מה רצית? אודליה רבקה בת חנה תשובה שלמה וזיווג הגון. עוזיאל בן רחל תשובה שלמה מהרה. רגע, 17 גברים ו-18 נשים זה לא יכול להיות, איפה הגברים? מיכל בת אילה תשובה שלמה מהרה. רמי בן דניס רתונה בקרובה ורפואה שלמה. עוד בן אדם שיהיה 18 18 כנגד ל"ו צדיקים, איפה הגבר? יש פה עוד גבר? תתחבאו תתחבאו נראה אתכם למעלה אחרי 120 שנה, תתחבאו, עוד אחד אני צריך. אשריך, אייי 18 ו-18 36.
מי שברך אבותינו הקדושים, אני מברך אתכם עכשיו, מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות והטהורות הוא יברך את כל הקהל הקדוש הזה הם ונשיהם ובניהם ותלמידיהם יזכו לזיווגים הגונים, בריאות איתנה, ס"ד, פרנסה טובה, זרע חי וקיים, מילוי משאלות לטובה, השראת שכינה, נחת מהילדים, נחת יהודית, זכרון בתורה, הבנה בתורה, שמחה בתורה, שלום בית נאמן, מה עוד אתם רוצים? דירה נאה, כלים נאים, כל מה שתרצו, לגרוס טוב בחשק בשמחה, לישון טוב לקום מוקדם בארבע שיעור לילה טוב.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות