ראשון לציון - ראשון לציון
תאריך פרסום: 10.06.2012
ההרצאה התקיימה באולם מופת בראשון לציון יום ראשון 10-06-12
ש. אז תוסיף
הרב: אין יותר להוסיף, נגמר הסיפור. עכשיו יש לך את הזמן, עד שתצא מהעולם או עד שיבוא משיח, מה שיקדם.
ש. על סמך מה אתה אומר את זה
הרב: על סמך מה אני אומר את זה?
ש. אתה אומר דברים מצויינים אתה צריך להסתמך
הרב: על סמך החפץ חיים זצוק"ל, שאומר שאין מלמדים את האדם אלא מה שלמד בלבד. "והגית בו יומם ולילה" ואשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו" למה צריך שיבוא ותלמודו בידו, ואם לא יבוא עם תלמודו בידו אז ילמדו אותו גם אם הוא לא למד, לא, רק עם מה שתלמודו בידו, מה שלא בידו לא מקבלים.
ש. אבל אם כבר למד בארץ מה הוא צריך להיות עוד בשמים
הרב: מה למדת פה, מה שתלמד פה לא תדע מאומה ממה שתלמד בשמים, אתה יודע כמה רבדים יש לחכמה? אתה יודע שלכל פשט יש שבעים פנים, שבעים פנים, שבעים פנים, פשט רמז דרש סוד, ואומר החיד"א שעל כל אחד מאלה יש תרי"ג פירושים, וזה לא אפילו התחלה,
ש. פירוש זה דעה? ז"א
הרב: פירוש זה לא דעה, פירוש זה פירוש. ז"א
ש. זה הסבר
הרב: זה פירוש, כפטיש יפוצץ סלע, שבעים פירושים פירושו, אני רואה אותך עכשיו כשישאלו אותי מי אתה, אני אתאר אותך מהזוית הזאת שאני רואה, ישאלו את זה שפה ויתאר אותך מהזוית שהוא רואה, ישאלו את זה שאחוריך והוא יתאר אותך מהזוית הזאת, כולנו נגיד את האמת, אבל כל אחד אומר זוית אחרת בך. בפסוק יש שבעים זויות, וזה לא הסוף, זה רק ברובד העליון, יש רובד יותר עמוק, ויש פרד"ס - פשט רמז דרש וסוד. לדוגמא, בעל מגלה עמוקות כתב ספר מגלה עמוקות, כל הספר זה 252 פירושים שהם רק על הפסוק "ואתחנן אל ה' בעת ההיא לאמר", מה אפשר לפרש יותר ממה שכתוב? כל פירוש שהוא אמר שם אתה יכול לשבת עליו שנה, באחד הפירושים האחרונים שלו הוא אומר, וכן כתבתי בספרי הקטן בעל אלף פירושים על האות א' זעירא של "ויקרא". "ויקרא אל משה" כתוב א' קטנה, על הא' קטנה הוא כתב בספרו הקטן אלף פירושים, על אות א' למה היא קטנה, וזה אחד מהמפרשים האחרונים. מה רש"י ידע? ומה התנאים ולמעלה
ש. אין לזה סוף
הרב: אין לתורה סוף, ואת כל מה שאין סוף תלמד שם. אתה תחיה לנצח, ובנצח יש מספיק זמן למוד
ש. לא תשתעמם מזה?
הרב: להשתעמם זה רק מי שקרא עיתון, מי שלמד תלמוד לא יכול להשתעמם, הוא כל הזמן רוצה עוד ועוד ועוד ועוד ועוד בלי סוף
ש. חוזר על עצמו, לא?
הרב: מה פתאום? זה מראה שקראת עיתון.
ש. רגע יש לי שאלה, לפני איזה חודשיים קניתי מסכת ברכות, אני לא מבין בזה בכלל כאילו,
הרב: טוב מאד שאתה לא מבין
ש. עכשיו
הרב: בשביל זה אנחנו מסדרים חברותות שכל מי שרוצה ללמוד ולדעת ולהבין ילמדו איתו בחינם אחד על אחד. אחד על אחד. אם תרצה לעשות שיעור אצלך - שיעור, מה שאתה רוצה אנחנו מעניקים בחינם כדי שתלמד את התלמוד הבבלי, לא כמו שהיה דוקטור אחד שלמד משפטים, וראה ספר גמרא שכתוב למעלה תלמוד בבלי, הוא דוקטור, ואיך הוא קרא את זה? הוא התפעל מאד מהספר, אמר זה ספר של דתיים? אמרו לו כן, אמר כל הכבוד איך אתם מעודדים ללמוד, אמרו לו איפה ראית את זה? אומר הנה כתוב תלמוד בבלה, אתה מבין? זה דוקטור.
ש. אם אני בבית קורא את זה ולא מבין, אבל רק קורא, ואין לי אפשרות אני חוזר מאוחר הביתה עייף, ואתה יודע, עובד קשה פיזית במשך היום אבל יש לי את הגמרא, ואני פותח ואני רק קורא.
הרב: או, עכשיו הגענו לנקודה. עכשיו תקשיב טוב, אז אני חיפשתי עצה מה יהיה פה עם תשעים ותשע פסיק תשע שמונה של אנשים שאחרי 120 שנה יגיע לעולם האמת, ונגיד שהם יהיו בגן עדן, ויהיו עמי ארצות ולא ידעו כלום וישבו ככה מפהקים כל ה יום, רחמנות. רחמנות. תאר לך הייתם יושבים פה עכשיו ולא מבינים מילה מה אני מדבר, והייתי מדבר עכשיו סינית צנגורמגינגצג.... ככה הייתי מדבר פה כמה דקות כולכם הייתם בורחים, אבל הבעיה שמה אין לאן לברוח, שמה אתה תקוע וזהו זה המקום, ואתה תשמע מדברים בארמית את הגמרא ואתה לא תבין מילה, אתה יודע איזה עונש להיות בגן עדן בעונש, כבר הגעת לגן עדן
ש. אבל אתה מסביר צד אחד שלך, ז"א שאני נגיד רואה בערבים את ההרצאות שלך, איך אני רואה, יצא לי פעם לראות, הרבה פעמים, לכן זה עולה לי בהרבה כסף כי אני באייפון חורג, כי ניסיתי ואני נהנה מזה
הרב: יש היום עסקאות שזה בחינם
ש. אבל ואני רואה צד שלך, ז"א גם שמעתי סיפורים שלא לומדים גמרא, שנהנים מזיו השכינה, שאנשים שיש אנשים שעלו לשמים והראו להם את העולם הבא שלהם שהם בעצם היו צריכים לעלות לגיהינום ונתנו להם צ'אנס, דברים מפחידים, אבל לא נגעו בנקודה כמו שאתה מסביר אותה עכשיו
הרב: שמעתי, לכן אני מסביר אותה עכשיו. עכשיו תקשיב, אני מציע לך לקרוא את כל ספרי החפץ חיים, זה לא מסובך יש בניקוד היום, מכל מקום שמה אתה תוכל לראות את כל הדברים שאני אומר וגם הרבה יותר, אבל אני אגיד לך ככה, אני ראיתי מזמן לפני הרבה הרבה זמן, ראיתי שהחפץ חיים אומר מה יעשה אדם כדי שחס ושלום לא יגיע ויהיה עם הארץ בשמים, וכמו שאתה אומר יגיד אני לא הבנתי כלום ולא יודע כלום ולכן הוא מתייאש ולא לומד כלום, כי הוא אומר אני לא מבין כלום. אז כתוב ליגרס אינש ואף על גב דמשכח ואף על גב דלא ידע מאי קאמר, לגרוס גירסה, קריאה בגירסה, מה זה לגרוס? שגורסים משהו זה לא טוחנים לגמרי, גורסים זה רק מפרקים קצת, לגרוס ואפילו שתשכח ואפילו שלא תדע מה שאתה אומר, כך כתוב בגמרא בע"ז י"ט, עכשיו אז הוא אומר קודם כל שאדם יגרוס את כל הש"ס, את כל התלמוד, גירסה אפילו אם הוא לא מבין, אפילו כמו שאתה אומר קורא לא מבין, קורא אפילו ולא מבין, גמרת את כל הש"ס, לפחות יש לך את הש"ס, שתגיע למעלה תגיד אני קראתי לא הבנתי, עכשיו תסבירו לי. רגע תקשיב, אז אנחנו התחלנו עכשיו מבצע, מבצע גירסה שבעה דפים ביום, בשנה גומרים את כל הש"ס. אם לומדים כל יום שבעה דפים, גורסים את זה, תוך שנה גומרים את כל הש"ס, ז"א בעוד שנה גם אם אתה נפטר אתה מסודר, מבחינת הלימוד.
עכשיו, תקשיב טוב, אח"כ צריך לחזור וללמוד בעיון, אבל קודם כל שלב א' זה לגרוס, יש לך כבר את הרב קניבסקי? לא אני נתתי לו, אז מה החכמה, אמרתם לי שאני אביא את זה ככה. תשמעו, אז התחלתי עם זה ויש כבר למעלה ממאה אנשים שקיבלו על עצמם ללמוד שבעה דפים, גם אני לומד כל יום שבעה דפים בשביל לסיים את הש"ס בשנה, זה לא עיקר הלימוד, זה רק בשביל שלא יהיה פתחון פה שלא למדנו את הש"ס, ושנוכל ללמוד את כל התורה כולה כשנגיע למעלה, שזה העונג הכי גדול שיש בעולמות העליונים, אין עונג יותר גדול מזה. עכשיו, כמה זמן זה לוקח? שעה, עד שעתיים למי שקורא לאט לאט לאט, אבל בשעה גומרים בקריאה נינוחה את כל השבעה דפים,
ש. אבל אני לא יודע
הרב: אפילו שאתה לא מבין
ש. כן אבל זה לא עברית רגילה
הרב: אתה תגיד מה שאתה רואה
ש. ואם טעיתי
הרב: אפילו אם אתה טועה, כתוב ודילוגו עלי אהבה, אתה יודע מה זה דילוגו עלי אהבה? הפסוק אומר ודגלו עלי אהבה, אל תקרא ודגלו אלא ודילוגו, מה זה ודילוגו? יש ילד קטן, הוא לומד לדבר, ופתאום הוא אומר שהוא רוצה לשתות, אז איך הוא אומר, אבא לתות, ואז האבא מושיט לו אומר תגיד עוד פעם, אז הוא אומר אבא לתות, וקורא לכולם בואו תשמעו איך הוא מדבר, בואו תשמעו איך הוא מדבר, ועוד פעם אבא לתות, וכולם מבסוטים ונהנים, נכון?
ש. כן
הרב: אבל אם הוא יהיה בן תשע ויגיד אבא לתות, אתה נותן לו כף, נכון? זה רק בהתחלה, אז בהתחלה ודילוגו עלי אהבה, אומר הקב"ה אני מתענג, מתענג בזה שאתה שובר את השיניים ואתה לא יודע לקרוא ואתה קורא לא הכי נכון, אבל זה שאתה מתאמץ, זה שאתה עמל ככה זה. מביא החפץ חיים משל, למלך שאמר לעבד, לך תמלא לי מים בכד הזה ואני משלם לך על כל הזמן שאתה תמלא לי, הלך העבד והתחיל למלא, והוא רואה שיש חור בכד, והמים הוא ממלא וזה נשפך ממלא וזה נשפך ממלא וזה נשפך, אז שאל את השר שם, אמר לו תשמע, המלך אמר לי למלא בכד הזה ואני ממלא וזה נשפך, כל הזמן נשפך, מה לעשות? אמר לו תגיד, אתה לא מבין שהמלך לא מעוניין אפילו כרגע שאתה תביא לו את המים, הוא לא חסר מים, אפילו שזה נשפך, הוא רוצה לשלם לך שכר, על כל הזמן שאתה ממלא הוא רוצה לשלם לך שכר. יש אחד טוען, אני לומד ושוכח, לומד ושוכח, כמו חול יש לי כלי ראש והכל נשפך, אני ממלא ונשפך ממלא ונשפך, אומרים לו תשמע, הקב"ה גם אם זה נשפך הוא רוצה שאתה רק תמלא, אם אתה ממלא ואפילו שוכח, הקב"ה משלם לך שכר מלא. הבנת? זה הפרנציפ. אז עכשיו תקשיב טוב, שבעה דפים הייתי השבת בטבריה, הגיע לשמה בשבת הזאת הבן של הרב אב"ד של העדה החרדית שנפטר לפני שנתיים שלש, הרב מאיר בראנדסודרפר זצ"ל בעל שו"ת קנה בושם, והוא מספר שאבא שלו אף פעם לא אמר לילדים היכן ללמוד ומה ללמוד, תמיד זה היה ברמיזות, לא להלחיץ אותם, לא להביא אותם למצב כזה או אחר, אבל הוא אומר בגיל שש דבר אחד הוא חזר לנו ואמר, כל יום ללמוד שבעה דפים גמרא, זה כל היום מבקש מאיתנו ללמוד שבעה דפים גמרא. הלכתי היום אצל הרב הגאון הרב חיים קנייבסקי, ואמרתי לו כבוד הרב, רציתי לדעת אם אני עושה טוב שאני מדריך את הציבור לעשות את מה שאני אומר, תשמעו ותצפו מה היה היום.
כן, אז יש לכם ברכה של הרב קנייבסקי, אחד מגאוני וגדולי הדור שמברך על זה ברכה גדולה ושמח בזה שמחה גדולה, ואין שמחה יותר גדולה בשמים מאשר הבנים מתעסקים בתורה של הקב"ה. שבעה דפים ביום, זה לא קשה, זה שעה, מי שקשה לו בעזרת ה' יתברך נוכל לסדר גם חברותות. עכשיו אני מכין שאברך ילמד את כל השבעה דפים כל יום, ואנחנו נפרסם את זה באתר שופר, ואז כל אחד יוכל לצפות ולקרוא איתו ביחד, ואז ממילא גם ידע איך לקרוא אם הוא לא יודע ויוכל לשנן את הדברים, אבל הזכות שלו תהיה כזאת, תקשיבו טוב, שכל התורה תהיה מבוארת לו אחרי 120 שנה, שתיים, הזכות של הזכרת כל השמות הקדושים של הצדיקים התנאים והאמוראים שהוא מזכיר שהוא אומר שמועה מפיהם שפתותיהם דובבות בקבר והם יליצו בעדו זכויות גדולות, שלש, זה מצבור הידיעות שהוא יצבור לו כל הזמן, ארבע, כל מילה שהוא לומד שקולה כנגד תרי"ג מצוות, ובשבעה דפים יש לו ביליונים ביליונים של מצוות בכל יום בשעה שהוא לומד, חמש, מאריכים ימיו ושנותיו של האדם בזכות לימוד התורה, כי בי ירבו ימיך ויוסיפו לך שנות חיים, ואחרי שהוא מסיים יש עוד הרבה מעלות, ואם הוא מסיים את זה אח"כ הוא כבר לא פוחד לעולם לתפוס ספר, ואז תמיד הוא יוכל להכנס וללמוד בעיון, ואז יהיה לו עם מי לדבר בכל ענין ויוכל לשאול בכל ענין וזה דבר מדהים מה שאדם יכול להספיק בשעה.
לא יתבעו אותו על זה, עיתונים, רדיו טמבלויזיה, פייסבוק טוויטר אינטרנט, כל הקשקושים יש לו זמן ולתורה לא, אוי ואבוי.
ש. טלויזיה הוצאתי, הרב, טלויזיה
הרב: טמבלויזיה
ש. לפני חודשיים ניתקתי הכל
הרב: ב"ה, אז עכשיו אתה פנוי
ש. לא, בסדר לאט לאט הדרגה, השאלה אם מה שאני אלמד בגמרא האם זה רק את הטור של הגמרא או פירושים בצדדי
הרב: לא, אתה לא צריך, אם9 תספיק בבקשה אם לא תקרא רק את הגמרא בגירסה, זהו. כמו שלומדים שניים מקרא ואחד תרגום, נכון? קוראים פסוק חוזרים עליו ואומר תרגום, אומרים פסוק ועוד פסוק ואומרים תרגום, כך אתה קורא בגרסה, בשנה הראשונה, שנה הראשונה רק לגמור.
ש. מה זה שאמרת באיזה קלטת שקוראים שתי הלכות ביום מובטח לו
הרב: שהוא בן העולם הבא
ש. אז התחלתי לפני כמה ימים עם הילדים הקטנים
הרב: ב"ה,
ש. שתי הלכות בסה"כ עשר הלכות קראנו עכשיו
הרב: זה הרבה מאד, יפה,
ש. ומה הכוונה מובטח לו, לא הבנתי
הרב: כמו שאתה מבין מובטח לו שהוא בן העולם הבא.
ש. מה זה בן עולם הבא?
הרב: שאתה תהיה בן של העולם הבא. כתוב שאנשים זוכים להיות מבני העולם הבא, יש לך ילדים?
ש. שלשה
הרC: אומרים שהם בני הבית שלך נכון?
ש. כן
הרב: למה אומרים שהם בני בית?
ש. הם גרים בבית שלך
הרב: או, בן העולם הב זה גר בעולם הבא.
ש. אוקי
הרב: תהיה בריא, אז אתה מתחיל שבעה דפים?
ש. לקחתי על עצמי הרבה דברים
הרב: עוד שעה לא נורא
ש. כיפה ציצית
הרב: כבד?
ש. לי זה קשה מאד מאד
הרב: קשה כבד?
ש. לא
הרב: מה הקושי?
ש. קשה, קשה בחיים יותר מעשי חסד לעזור
הרב: זה לא סתירה תעזור גם. אני גם עוזר וסוחב גם ציצית. אתה הולך עם ג'ינס זה יותר כבד
ש. זה הכי נח
הרב: הכי נח אבל כבד. קח את הכל בשמחה, הרי בעולם הזה אתה לא תשאר, ועם מה שתצא זה רק עם התורה והמצוות שלך, אז ממילא מה שתחסוך זה בשבילך. מה שלא תעשה הפסדת. אז כדאי.
ש. כן אני מאמין
הרב: שבעה דפים
ש. מקובל
הרב: אשריך ואשרי חלקך.
ש. עוד דבר אחד, אני באתי מרחוק, היה לפני כמה חדשים תרמתי היה איזה משהו לאיזה קלטת או איזה מכונה שמייצרת תקליטים, ארבעת אלפים שקל, אבל שום תגובה לא קיבלתי, לא ברכה לא כלום
הרב: לא הבנתי, אתה צריך להגיד לי תודה שהסכמתי להכניס אותך שותף
ש. לא, ברכה
הרב: אתה רוצה תודה? תודה.
ש. ברכה.
הרב: ברכה? מה השם?
ש. אחיקם בן שרה
הרב: ה' יזכה אותך עם כל המשפחה לגדול בתורה ויראת שמים בריאות והצלחה.
אמן.
אני רוצה עכשיו לעשות, כל אלה שמאמינים בכוחם אחרי שנתתי לכם כח להאמין בכח שלכם, אפילו שאין לכם אותו עדיין, אבל אם תאמינו שיש לכם את הכח הזה, זה לא בעיה להאמין בזה כי אם ה' אומר והגית בו יומם ולילה אז יש את זה, רק צריך להוציא את זה לפועל, כי יש לכם כח לעבוד שמונה שעות, ויש לכם אפילו כח לישון שמונה שעות, ויש לכם אפילו כח לדבר שמונה שעות ויותר, אז ממילא יש לכם הרבה כוחות, עוד שעה להגיד דברי תורה לקרוא זה לא כל כך קשה, אז אני רוצה להגיד לכם שיש פה אברכים שבאו במיוחד, וכל מי שרוצה ללמוד תורה בחברותא, וכל מי שרוצה ללמוד שבעה דפים ורוצה שיעזרו לו וכל מי שרוצה משהו בלימוד או אפילו ללכת לישיבה והכל למלא את הטופס ואת הפרטים ומי שמתכוון ללמוד שבעה דפים שיכתוב את זה, חשוב לנו מאד להכניס אותו לטבלה, שתסיימו את הש"ס יתכן שנעשה אירוע גדול של כל אלה שמסיימים את הש"ס, ואז בעזרת ה' תוזמנו לאותו אירוע. אז כל מי שרוצה שבעה דפים לסיים יכתוב גם את השם שלו אני אברך אותו. מי מוכן לקבל על עצמו שבעה דפים ביום? אשריך לחיי העולם הבא, הנה עוד יהודי, עוד אחד ועוד אחד, חמישה יהודים כבר, ששה יהודים, שבעה שמונה תשעה, עשרה, עשרה יהודים, אשריכם לחיי העולם הבא. עוד אחד, 11, 11 יהודים שמקבלים, 12 יהודים אשריכם ישראל, שמקבלים עליהם לסיים את הש"ס תוך שנה שבעה דפים ליום, זה שמחה שאין כדוגמתה בשמים שתדעו. 11 יהודים, מי עוד? תגיעו לעולם האמת ילמדו אתכם את כל התורה כולה. 12 יהודים. 12 יהודים, אשריכם ואשרי חלקכם. כן, אלה שצופים בנו יכולים להצטרף בארץ ובחו"ל בטלפון במספרים שיופיעו על המסך, מי עוד שרוצה לקבל על עצמו סיום ש"ס תוך שנה? שבעה דפים, לא קשה כלל וכלל.
יש לגברת שמה שאלה? אין. תן לבחור שם שאלה. ליד החיילים.
ש. כל אחד בשעה חמש בבוקר יש רב שדורש, וקול ברמה בשעה שש וחצי בבוקר
הרב: לא להזכיר את הרדיו הזה פה בבקשה, קול בערמה, כן.
ש. רוצים להבין את הגמרא ב"ה בימינו יש הרבה גמרות עם פירושים כמו ושננתם,
הרב: נכון ויש גם של וילנא
ש. לא קשה, מי שרוצה לא בעיה.
ש. ערב טוב לרב
הרב: ערב טוב
ש. אני מאד מבקשת, אנחנו נמצאים כאן היום בערב ההרצאה הזאת לרפואה של מזל בת סעדה, הבת שלה רונית יושבת לידי, אני רציתי לבקש מהרב שאולי הוא יוכל לדבר עם רונית קצת, אני חושבת שגם היא מאד מתרגשת מזה
הרב: בבקשה.
ש. רונית לא יודעת מה להגיד
הרב: נו, אז מה את רוצה שאני יעשה בדיוק
ש. אני לא יודעת, אנחנו
הרב: אתן אחיות?
ש. באנו לכאן היום לקבל ברכה מהרב
הרב: ברכה כבר נתתי אבל צריכים לקבל קבלות, אתם מה בשביל החולה?
ש. אני חברה טובה של רונית
הרב: ולידך מה היא?
ש. רונית זו הבת של מזל
הרC: הבנתי, היא נשואה?
ש. כן, היא נשואה
הרב: הבנתי, וכמה בנים ובנות?
ש. יש שתי בנים ובת
הרב: והם חוזרים בתשובה? מקיימים מצוות?
ש. כן
הרב: מה כן כן, מי זה עונה כן כן?
ש. למיטב ידיעתי כן
הרב: מה כן, זאת שעומדת לידך היא לא שומרת מצוות
ש. אנחנו שומרים שבת,
הרב: שבת שומרת עליכם, אבל צניעות את מקיימת - לא, צריכים ללכת בצניעות גמורה וכיסוי ראש לאשה נשואה, זה דבר שחייבים. מעבר לזה, השמירת שבת שלכם היא הרמטית?
ש. כן
הרב: לא מדליקים אור לא טמבלויזיה לא כלום?
ש. לא
הרב: יפה. כשרות אתם מקפידים בד"צים?
ש. מקפידים כשרות אבל לא בד"צ
הרב: כשרות שהיא לא בד"צ היא לא כשרות, ודבר שני, בשר אתם אוכלים חלק או כשר?
ש. כשר
הרב: כשר זה לא כשר, צריך לאכול חלק, אז זה בעיה. מה היא סובלת החולה?
ש. יש לה שרטן במח
הרב: הבנתי. טוב, הבנים הם לומדים תורה?
ש. אתה יכול לשאול אותו, הוא יושב שם
הרב: אני לא יודע מי זה. מכל מקום, את מוכנה לקבל על עצמך צניעות?
ש. כן
הרב: אשרייך. יש לך כיסוי ראש שמה?
ש. יש לי אבל אני רוצה שהרב יתן לה, בבקשה.
הרב: אני אצטרך להגיע מפה עד שם
ש. לא, תזרוק, תזרוק,
הרב: תשימי, שהיא תשים, שמתם לב שבינתיים הם ברחו החבר'ה האלה שבאו להפריע? זה כל הרצאה הם באים, רק מחליפים צבע. תשימי על הראש ותברכי שהחיינו.
ואיפה הבנים?
ש. גל, מזמינים אותך לעמוד
הרב: זה אתה גל?
ש. כן
הרב: אתה מוכן ללמוד שעתיים בתענית דיבור שלשה חדשים כל יום תורה?
ש. תענית דיבור בשבת?
הרב: לא, ללמוד שעתיים תורה כל יום בתענית דיבור
ש. כן
הרב: שעתיים רצופות כל יום שלשה חדשים רצוף
ש. מקבל
הרב: יפה מאד. אז בעזרת ה' יתברך, אני חוזר, נדרה בת מזל
ש. מזל
הרב: מזל זה נדרה, בכניסה אמרו לי נדרה, אבל איך שתרצו, מזל בת סעדה רפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל ושהקב"ה יעתיק את המחלה מראשה לראשו של אסאד נשיא סוריה.
ש. אמן.
ש. הרב ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. זו שאלה שמציקה לי הרבה הרבה זמן אבל לא שאלתי אותה, אני אנצל את ההזדמנות לשאול את הרב, כל פעם אנחנו הרבה משתמשים ה' נותן שכר, וזה מציק לי, זה לא כאילו תעודת ביטוח ה' נותן שכר, זה ברור מאליו, עצם זה שאנחנו כל רגע נושמים זה כבר השכר, ולבקש שכר שאנחנו רואים הקב"ה נותן שכר זה כאילו כמו חברת ביטוח, אני לא מרגיש נח עם זה, זה בורא עולם שנותן לך שכר, אם תלמד ה' נותן שכר על זה ועל זה?
הרב: הקב"ה בעצמו אומר שהוא נאמן לתת שכר, הרבה פעמים יש פסוקים שמסתיימים באני ה' והקב"ה אומר את זה בכוונה בשביל לאמר שהוא נותן שכר. ז"א אני ה' נאמן לתת שכר. למה כתוב בסיום הפסוק "אני ה'"? לאמר לך אני ה' נאמן לתת לכם שכר, אז אם הוא בעצמו מדגיש את זה מידי פעם, אז יש לו ענין להגיד לנו שהוא נותן לנו שכר.
ש. מקבל.
הרב: ברוך תהיה.
שאלה נוספת, תן ליהודי פה.
ש. רציתי לדעת, יש שופר שנקרא קולו של המשיח, שיוצא נגד רבנים מקובלים כולל אותך, רציתי לדעת מה תגובתך בענין הזה?
הרב: מה יש להגיב למשוגעים? מה יש להגיב?
ש. כבוד הרב
הרב: תן לו שמה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. שתי שאלות יש לי, אחד זה השאלה שלי, אני כתוצאה שבנות לא הולכות צנוע גורם כל המחלות והצרות שיש לנו, ואם כן אז למה לא מדברים על זה הרבה?
הרב: קודם כל זה נכון שזה מביא הרבה צרות על עם ישראל ופרסמנו בגנזי המלך כמה פעמים בענין זה, וכל גדולי ישראל כותבים על זה שלטים ומודעות ומאמרים ודרשות ומדברים על זה בלי סוף, יש ספרים שלמים על זה, אבל אי אפשר כל ערב לדבר רק על זה, יש עוד דברים לדעת וללמוד ולתקן.
ש. תודה
הרב: תהיה בריא. תן לגברת שמה מאחורה בשחור.
ש. כבוד הרב, רציתי שתתן ברכה לבן שלי, הוא לא יושב, הוא לא רגוע, הוא משתולל וחיי נישואין שלי לא כל כך טובים
הרב: בן כמה הוא?
ש. בן 13
הרב: איפה הו אלומד?
ש. בבית ספר למוגבלים
הרב: ומה אומרים המורים?
ש. הם כועסים עליו
הרב: זה ברור, אבל מה הם אומרים, יש לו בעיה הוא היפראקטיבי
ש. כן, הוא לא רגוע
הרב: לקחת אותו לטיפול?
ש. כן
הרב: מה אמרו?
ש. שהוא צריך לעשות עוד בדיקות
הרב: ולא נתנו לו ריטלין ודברים כאלה?
ש. לא, לא.
הרב: הבנתי, ממתי זה התחיל?
ש. זה התחיל מלפני כמה חדשים טובים
הרב: אה, זה סימן טוב שזה אפשר להפסיק
ש. כן, אבל הוא פשוט הוא
הרב: זה רק הוא או שיש עוד?
ש. לא, רק הוא, תודה הרב.
הרב: הבנתי. את תהיי מוכנה ללכת בצניעות?
ש. כן, בעזרת ה'
הרב: אבל ממש.
ש. אני יעשה כל מה שאני יכולה לעשות
הרב: את יכולה, יש לך ראש שמים עליו מטפחת וזה בסדר, אין בעיה. את מוכנה?
ש. בעזרת ה' כן
הרב: ה' עוזר תמיד. בבקשה.
ש. כבוד הרב, רציתי ברכה לבן שלי ולבעלי
הרב: בסדר. קודם שימי ותברכי שהחיינו ועל זה נברך. את לא יודעת מה זה כיסוי ראש? לא ראית אף פעם? תסתכלי מסביב. מה השם של הילד?
ש. אליהו תקין בן מזל
הרב: ה' יזכה אותו להיות בריא ושלם בנפשו ברוחו ובגופו
ש. אמן .
הרב: ושאת הכוחות שלו יוציא בלימוד התורה
ש. אמן.
הרב: ואת רוצה ברכה לך ולבעלך?
ש. כן, כבוד הרב.
הרב: שיהיה לכם שלום בית ובריאות והצלחה
ש. אמן כבוד הרב
הרב: תהיי בריאה.
ש. הרב, יש לי גיסה פה שארבע שנים לא מצליחה להביא ילד, אתה יכול לברך אותה?
הרב: בשמחה, איפה היא? והגיסה איפה היא? שלום. שבי שבי שבי בסדר. אתם שומרים תורה ומצוות, כן?
ש. כן
הרב: בדר גמור, תלמדי חצי שעה ספר שערי תשובה של רבינו יונה כל יום שלשה חדשים רצוף, ובעלך ילמד שעתיים כל יום תורה בתענית דיבור שלשה חדשים רצוף. מה השמות, אתם תגידו אני אענה אמן, כי שמות באתיופית זה בעיה בשבילי. כן, תגיד את השמות שלהם, שם ואמא.
ש. אמא שלה פה הרב
הרב: לא לא לא, אתה תגיד, אתה.
ש. ישו בת צפורלקוק
הרב? והשם של הבעל
ש. תזוזו בן תדריד
הרב: ה' יזכה אותם לזרע חי וקיים מהרה.
תן לגברת שם בשחור.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. זה כבר כמה פעמים שאני מדברת איתך, זה בדיוק ממש מה שדיברת היום בהרצאה, על זה שאתה מאמין במשהו והוא מתגשם. אז עדיין אני לא מאמינה בעצמי וזה שלב ארוך בחיים אם אני יאמין, אבל אני מאמינה בך ואני רוצה שתברך אותי ממש ברכה חזקה, שאני אתחתן
הרב: בת כמה את
ש. 28
הרב: ועוד לא נישאת
ש. לא
הרב: שמך
ש. עדי ושחזרתי בתשובה הוספתי ה' אז עדיה בת חנה אסתר
הרב: שני השמות צריכים החלפה
ש. אז תגיד לי
הרב: תלכי לרב קניבסקי רח' רשב"ם 23 בני ברק ושמה הרבנית תגיד לך איזה שם להחליף לך היא תשאל אותך, בינתיים אני מברך עדי עדיה בת חנה אסתר, ה' יזכה אותך לזיווג הגון הראוי לך מהרה, בזכות שתלמדי ספר שערי תשובה של רבינו יונה חצי שעה שלשה חדשים רצוף
ש. בעזרת ה' תודה רבה.
הרב: תן פה לבחור שורה ראשונה
ש. ערב טוב הרב
הרב: ערב טוב
ש. אנחנו נפגשנו לפני שנים, אני כבר שנים בדרך
הרב: נכון
ש. ואמרת על הפירוש שיבוא משיח ....
הרב: כן
ש. שזה בעצם יבטל את הגזירה של עשרים שנים
הרב: זה לא מבטל, ממשיכים יותר
ש. ממשיכים יותר?
הרב: כן
ש. לא שומעים
הרב: דור המבול
ש. לא שומעים
הרב: איפה מצאת שהם חיו יותר
ש. לא שומעים
הרב: משה רבינו חי בדיוק 120 שנה, ואלה שהיו בהתחלה לפני דור המבול חיו 930 שנה
ש. לא שומעים
הרב: אחרי המבול 120 שנה, לפני המבול 900 שנה. וגם אחרי המבול יש אנשים מיוחדים מיוחדים מיוחדים ששם גם האריך את ימיהם יותר, ומזה לומדים גם שבאחרית הימים יהיה כך.
ש. אוקי, לא שומעים
הרב: אחרי
ש. לא שומעים
הרב: נכון, אבל הם קיבלו שבע מצוות בני נח והם לא קיימו אותם אז לכן בא מבול.
ש. איך אתה יכול לקבל שבע מצוות אם אתה לא ....
הרב: היה שבע מצוות אמרת, אדם הראשון הצטווה במצוות מהקב"ה והוא העביר אותם לבניו והם היו חייבים בשבע מצוות.
ש. שבע מצוות זה מהתורה?
הרב: זה עוד לפני התורה.
ש. שבע מצוות זה לגויים לא?
הרב: נכון, כן.
ש. אז ממי באנו?
הרב: מאברהם,
ש. מיהודה, לא? משבט יהודה
הרב: נקראים על שמו אבל מאברהם.
ש. לא יודע יש לי פה בלבול
הרב: יש לך הרבה בלבולים,
ש. אז אדם הראשון כמה זמן חי?
הרב: כמה שאתה רוצה?
ש. ולמה הוא נפטר?
הרב: בגלל שהוא חטא
ש. ואנחנו נענשים הל החטא שלו
הרב: כן
ש. זה נראה לך הוגן?
הרב: לא יודע, מה אתה אומר?
ש. מה אתה אומר
הרב: אני אומר שאם ה' החליט ככה זה הוגן יותר מידי, למה הוא חייב להשאיר מישהו חי?
ש. לא, לא חייב שום דבר לאף אחד
הרב: זהו, אז הוא החליט לא להשאיר אותך חי
ש. אוקי, אז הכל משחק מכור בעצם
הרב: אצלך
ש. אצל הקב"ה
הרב: אצל הקב"ה לא מכור שום דבר
ש. הכל מכור
הרב: אתה מכור לתיאוריה שלך
ש. מה ז"א, הקב"ה
הרב: ז"א אתה מכור לתיאוריה שלך
ש. ממש לא
הרב: ממש כן
ש. לא
הרב: אתה אומר לא אני אומר כן
ש. אתה אמרת פעם הבחירה בידי הבן אדם התוצאה לא בידי האדם
הרב: נכון
ש. נו, אז הכל מכור
הרב: איפה זה מכור?
ש. התוצאה ידועה מראש
הרב: התוצאה לא ידועה מראש
ש. בטח שהיא ידועה
הרב: בטח שלא
ש. הקב"ה יודע מה יהיה
הרב: יודע אז מה, אבל הוא לא קובע
ש. בטח שהוא קובע
הרב: הוא לא קובע
ש. אז המעשים שלי קובעים
הרב: לא הבנתי, הוא אמר לך עכשיו להגיד את כל השטויות האלה?
ש. אתה חושב שאני אומר שטויות, אני שואל אם הוא יודע
הרב: לא משנה, אבל אני שואל אותך שאלה, הוא עכשיו אמר לך להגיד את כל זה נגדו
ש. אני לא אומר שום דבר נגדו
הרב: לא אמרת נגדו, משחק מכור, אמרת משחק מכור, אמרת שהוא עושה משחק מכור, אתה מוקלט
ש. אין בעיה
הרב: זהו,
ש. אני לא הסברתי את עצמי נכון
הרב: הסברת טוב, כולם הבינו כמוני
ש. מי מבין כמוך
הרב: עכשיו אנשים מחללים שבת, הוא אומר להם לחלל שבת?
ש. לא, הוא לא אמר להם, יש להם בחירה
הרב: אה, שמעת מה אמרת, והתוצאה מהי?
ש. התוצאה ידועה
הרב: בטח ידוע, מי אמר להם לחלל שבת? הם. אז הם מזמינים את התוצאה
ש. אתה אמרת הבחירה בידי הבן אדם התוצאה לא בידי האדם
הרב: אתה מבין מה אני אומר
ש. לא הבנתי, תסביר לי
הרב: אני בחרתי להיות עשיר, התוצאה לא בידי
ש. היא יכולה להיות בידך
הרב: אבל היא לא בידי
ש. אם אתה תשתדל
הרב: אבל היא לא בידי. אם ה' יחליט בסוף שהיא תהיה בידי היא תהיה, אם יחליט שלא היא לא תהיה
ש. נו אז זה מכור
הרב: זה לא מכור,
ש. אתה לא אומר פה דברים ברורים
הרב: זה לא מכור, מכור זה סגור ומכור, משחק מכור בכדורגל זה יודעים בדיוק את התוצאה מראש
ש. נכון
הרב: אז זה לא מכור, כי אתה לא יודע מה התוצאה, אם לא יודעים את התוצאה זה לא מכור.
ש. מה אתה אמרת בהתחלה נכון שה' ברא את התורה ואמר מה יקרה מפה עד לפה
הרב: נכון
ש. נו,
הרב: מה התשובה?
ש. שכל בן אדם יודע מה יהיה איתו
הרב: מהתחלה עד הסוף ,
ש. אז אתה אמרת את זה
ש. אבל לפי מי? לפי הבחירה של האנשים
ש. אז הם בוחרים מה שיש בתורה
הרב: לא, הם יכולים לבחור מה שהם רוצים
ש. מה שרשום בתורה
הרב: לא הבנת, בתורה רשום על פי מה שהם יבחרו
ש. ואם רשום שיהיה מלחמה לא יודע מה
הרב: יהיה רשום, יהיה רשום. יהיה רשום
ש. אז מה זה משנה
הרב: אני מסביר, מי יבחר, מי יבחר?
ש. הבן אדם
הרב: הבן אדם, ה' יודע מראש מה הוא יבחר לכן הוא כתב את התוצאה
ש. אז הכל מכור מראש
הרב: לא, לפי הבחירה שלך
ש. אבל הכל ידוע מראש
הרב: ידוע זה לא מכור, יש הבדל
ש. מה ההבדל?
הרב: ההבדל שידוע זה לא מכור. אני יודע איזה קבוצה עלולה לנצח במשחק, זה שאני יודע שהיא עלולה לנצח במשחק ובסוף היא תנצח אז אני אגיד שידעתי, אבל אני תפרתי את זה? נתתי שוחד שככה יהיה? לא, זה נקרא ידוע ומכור זה פשוט מכור.
ש. את התוצאה הסופית אתה יודע, נכון?
הרב: מי שיודע
ש. אתה יכול
הרב: אני?
ש. לא שומעים
הרב: ודאי, אתה יודע מה יהיה איתך?
ש. לא, אני לא יודע מה יהיה איתי
הרב: מה כתוב עליך בתורה, אתה יודע?
ש. אין לי מושג
הרב: אתה מה שבסוף החלטת החלטות וזה הוא ידע מראש מה תחליט, אז מה מסובך עכשיו?
ש. בכלל לא מסובך
הרב: זהו
ש. אוקי, רוצה עוד שאלה
הרב: למה לא
ש. יש לי איזה סימן פה על השפתיים למעלה
הרב: נכון
ש. זה כאילו שהיינו בבטן אז המלאך הקריא את כל התורה וזה
הרב: הוא הקריא לך את התורה אבל זה לא עשה שום דבר
ש. אז מה זה, זה לא אמיתי מה שאומרים?
הרב: לא, זה החבר'ה מספרים
ש. לא לא, באמת אני רציני
הרב: מה אני לא רציני?
ש. אז זה שטויות?
הרב: עוד פעם שאני אענה? כבר עניתי. המלאך לא עשה את זה
ש. אז מי עשה את זה?
הרב: מי עשה אף ארוך? מי עשה עיניים שקועות? מי עשה אוזן עם חורים? מי שעשה את זה עשה את זה
ש. מספרים אומרים
הרב: מספרים שאל אותם, אני אומר לך שאלת אותי שאלה עניתי, מה שמספרים מספרים
ש. אוקי, וזה נכון שהוא מלמד בבטן את העובר את כל התורה תשעה חדשים
הרב: נכון נכון נכון
ש. ואחרי זה הוא שוכח את זה?
הרב: נכון
ש. איך הוא שוכח את זה
הרב: כתוב שהוא מכה אותו
ש. איפה הוא מכה אותו?
הרב: איפה שאתה רוצה
ש. נו באמת תהיה רציני
הרב: מה אתה רוצה, ככה כתוב מכה אותו לא יודע איפה
ש. ככה כתוב?
הרב: כן
ש. הבנתי, אז למה הוא עושה את זה, לא הבנתי, ללמד תורה על מנת לסתור?
הרב: הוא עצבני. מה זה למה הוא עושה את זה, צריך לשכח את התורה שיהיה בחירה לאדם להשיג את התורה עכשיו ע"י עמל ויגיעה, אם הוא יבוא וידע את התורה מראש זה יהיה מכור. אז לכן נוטעים בו את התורה מראש, כי בלי שיטעו בו את התורה מראש הוא לא יבין אותה לעולם, כי התורה היא אלקית.
ש. אוקי.
הרב: אתה רואה שיושבים אנשים ליצנים כאלה ושואלים שאלה כל דבר ולא מבינים אפילו מה מדברים, נתקעים בנקודה שחורה ומחליטים שככה נברא העולם וזהו והיה פיצוץ והתרחב והתכווץ וכל הקשקושים
ש. זה שטויות
הרב: חוזרים על זה כל ימי חייהם
ש. אני באתי לשאול שאלות כדי לקבל תשובות, לא באתי לשחק משחקים, תאמין לי.
הרב: גם אני לא, תאמין לי שזה לא מכור כל מה שאני מדבר.
ש. אני יודע
הרב: ואתה כל שנה ש ואל
ש. מה אני שואל
ש. שאלות
הרב: ואני עונה תשובות
ש. ואני שמח לקבל תשובות
הרב: ואני שמח לענות תשובות
ש. אני שמח שאתה שמח
הרב: שנינו שמחים.
ש. עכשיו, רגע שניה, רגע עוד שאלה אחת
הרב: אמרת שמחה שמו מוזיקה
ש. אה הבנתי, יש לי תפילין בבית שאני מניח ואני לא יודע אם הם טובים או לא טובים, מה עושים?
הרב: נותנים לבדיקה
ש. אני לא מבין בזה כל כך
הרב: לא צריך להבין, הולכים לחנות תשמישי קדושה ואומרים אני רוצה לעשות בדיקה, אם אתה רוצה להיות בטוח תגיע לבני ברק יש שמה משמרת הקודש, מוסרים להם את התפילין, אומרים לך באיזה יום זה יהיה, הם יבדקו, יתנו לך חתימה על מה שיש והכל, תשלם להם מה שצריך שלום
ש. זה שווה להניח בכלל, כאילו אם אני לא יודע אם זה תקין או לא תקין, להניח או לא?
הרב: אם אתה, אם זה בחזקת כשרות אתה יכול להניח
ש. אין לי מושג
הרב: אין לך מושג, מאיפה קיבלת אותם?
ש. מאחי, זה לפני איזה, לא יודע עשרים שנה אולי אפילו יותר
הרב: מהודרות או פשוטות רגילות
ש. פשוט רגיל
הרב: פשוט רגיל אתה יכול להניח בלי ברכה
ש. מה ז"א בלי ברכה
הרב: להניח בלי ברכה
ש. לשים על עצמי ולהוציא את זה?
הרב: כן, כמו שמניחים בלי ברכה
ש. אז מה זה שווה?
הרב: זה שווה, המצוה נעשית והברכה לא מעכבת.
ש. אבל לא קראתי את הברכה על התפילין
הרב: שמעת מה אמרתי? הברכה לא מעכבת, המצוה זה להניח, ברכות תיקנו חכמים אבל תיקנו על דבר שזה כשר, יש לך ספק אז אתה לא מברך, כי לשאת שם שמים על ספק אתה תקבל עונש
ש. אני לא ארגיש שלם עם זה אז אני לא אניח ודי
הרב: לא, שאלת אותי ועניתי לך אתה חייב להניח
ש. בסדר, אבל אני מרגיש ככה
הרב: מה אכפת לי מה אתה מרגיש
ש. אני לא מרגיש טוב עם זה
הרב: מה אכפת לי מזה בכלל, אתה חייב להניח תפילין, ואם אתה מסופק לזה ואתה מרגיש לא טוב, לך לבית כנסת שיניחו לך תפילין כשרות. כשר זה תפילין שנבדקו בכשרות.
ש. הבנתי. טוב.
הרב: תהיה בריא.
ש. תהיה בריא.
הרב: תן לבחור שתי שורות לפניו
ש. הרב ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. אני די מתרגש, אבל פעם ראשונה החלטתי שאני בא לפה במיוחד כי מחר יש לי דיון בבית המשפט עם שלשה שופטים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, יש לי חוב מזונות שלא הצלחתי לשלם, ועיכול בבנק והכל, ברכה אני רוצה מהרב על זה
הרב: שנים לא היה לך כסף לשלם מזונות כלום? זה קצת מוזר
ש. לא הצלחתי, הייתי מתעסק בכתיבת מזוזות כל הזמן, לא שילמתי אבל נשאר לי חוב וזה מצטבר עם ריבית
הרב: מה השם ושם האמא?
ש. מרדכי בן ימנה
הרב: מרדכי בן ימנה, תלמד כל יום שעתיים בתענית דיבור במשך שלשה חדשים רצוף וה' ימציא לך כל צרכיך לעשות את הראוי להיעשות על פי דין כראוי ובקדושה
ש. אוקי, תודה רבה. ושאלה כללית ואישית, אני נותן שיעור בשבת בשעה לפני מנחה, וההנהגה שלי בד"כ זה לתת קצת מוסר וגם הלכות, על פי רוב אני נותן יותר מוסר, ספר מסילת ישרים קצת וגם מהרב לוגאסי יש לי ספרים באמונה וכל מיני נושאים, השאלה מה עדיף האם לשאול את הציבור מה רוצים או כל החצי שעה שנשארה מוסר, להחליט שזה יהיה מוסר
הרב: תלמד גם הלכות
ש. גם הלכות. עכשיו שאלה כללית אם אפשר, תמיד אני תהיתי לגבי, אנחנו היהודים דואגים להחזיר בתשובה את הציבור, את הקרובים
הרב: מתי את החרדים?
ש. לא זה החרדים צריכים לחזור בתשובה מעצמם, האם יש לנו מחויבות כלפי אומות העולם לעשות אצלם פעולות לגבי תיקון מידות, האם הם מחויבים בתיקון מידות
הרב: בעקרון יש מצוה כזאת אבל אנחנו צריכים, עניי ביתך קודמים וצריכים לפעול קודם כל במחוזותינו. יש מצוה ללמד אותם שבע מצוות בני נח
ש. הנושא של תיקון הם גם מחויבים בזה?
הרב: ודאי שהם מחויבים בזה, כל הבריות מחויבים זה נקרא מידת דרך ארץ.
ש. תודה רבה
הרב: תהיה בריא. תן לבחור פה.
ש. יש פה בן דוד שיש לו דודה באמריקה והיא חולה מאד, אומרים שיש לה רוח או משהו, עכשיו הוא לקח על עצמו עשה תרומה, הם מסרו פתק לרב שהוא תרם אלף שקל בצ'קים, והוא רוצה לשאול מה הוא יכול לקחת על עצמו בשביל שהדודה תהיה בריאה. הוא יושב פה
הרב: כמה זמן יש לה את הרוח?
ש. חמש שנים
הרב: הבנתי. ומה, היא משמיעה קולות או מה?
ש. היא לא יכולה לדבר כמו שדיברה ולא זזה בכלל
הרב: אז איך קבעתם שיש לה רוח?
ש. בשנת 96 נפטר לה אח, זה דוד שלנו, ופתאום בגיל 33 בא מהעבודה ונפטר, אז איזשהו יום שמענו שהיא הלכה לאיזשהו סרט בשביל לדעת איך למה הוא מת הדוד, ואחרי ארבע שנים התחילה הבריאות שלה התחילה לרדת שהיא לא יכלה לדבר, ללכת, ועכשיו היא נראית כמו פרח שנובל ככה
הרב: בהתחלה שהיא התחילה עם זה לקחו אותה לרופא מה אמר?
ש. כלבהבדיקות עכשיו שעושים מאה אחוז הכל בסדר
הרב: כשלקחו אותה בהתחלה מה אמר הרופא?
ש. כלום, הבדיקות הראו שהכל בסדר, כל הבדיקות
הרב: כן, אבל אתה אומר הראש, לא יכולה לדבר,
ש. היא עכשיו לא מדברת, היא מגמגמת ככה תקופה, פתאום יכולה לצעוק
הרב: מה היא אומרת?
ש. לא מבינים מה שהיא אומרת
הרב: היא מבינה מה היא אומרת?
ש. כששמים לה מוזיקה, נגיד איזשהו מוזיקה שמחה רואים שהיא מבינה שמוזיקה בשבילה להיות שמח,
הרב: עד הארבע שנים מאז שהוא נפטר היא היתה נורמלית
ש. כן,
הרב: היא התלוננה על זה שהוא נפטר?
ש. הם חשבו ש
הרב: היא התלוננה על זה שהוא נפטר?
ש. לא
הרב: אז למה אתם תולים את זה בזה?
ש. ככה חשבנו שיש ענין שהוא נפטר בגלל זה, שעשה איתה סיאנס
הרב: היה איזה אירוע שהפחיד אותה?
ש. יכול להיות שבאותו סיאנס, אנחנו לא יודעים בדיוק
הרב: מאחרי הסיאנס זה התחיל לה? הבנתי.
ש. הכל זה שמועות שבתוך הסיאנס כוס התהפכה ומה היא נבהלה אז זה התחיל
הרב: הבנתי. טוב, אם אתה אומר שאחרי הסיאנס היא נבהלה וכו' וכו' אז זה סיבה למסיבה, פשוט מאד היא נכנסת לפחד ופחד מצייר ציורים והיא מציירת ציורים כאלה וכאלה ושיכול להיות ככה, ושיכול להיות שהיא נדבקה ברוח של הנשמה שהורידו ויכול להיות שככה ולבד היא עושה את זה לעצמה. צריך ליטוע בה בטחון גדול שאין לה שום דבר, אם מסתכלים עליה ברחמים ויתייחסו אליה כחולה וכמסכנה אז היא תשקע בזה. אבל אם ידברו אליה כמו בן אדם נורמלי אפילו שהיא לא מגיבה והכל, ולא יסבירו לה עוד פעם ועוד פעם, אלא יתייחסו אליה כמו אדם רגיל, כמו שאתה רוצה להגיד משהו אתה אומר והולך ככה תתייחס אליה, אם תתייחסו אליה רגיל רגיל רגיל רגיל אז יכול להיות שתצליחו להוציא אותה מזה, אבל אם תרחמו עליה וזה ומה קרה ומה כואב ומה זה, זה נותן לה אתה מבין, לשקוע עוד יותר, זה מחזק את המצב שלה להגיד שבאמת היא חולה. אתה מבין מה אני אומר? אין פה רוח, אם אתם אומרים לה שיש רוח היא תכניס אותה.
ש. אז אפשר לבקש ברכה ויכול להיות שאני אקח על עצמי משהו
הרב: מה השם שלה?
ש. חיה לידה בת זולייכו
הרב: ה' יזכה אותה שהסובבים אותה יעזרו לה ולא יטעו אותה.
ש. אמן
הרב: ובעזרת ה' תהיה לה רפואת הנפש והגוף מהרה
ש. אמן.
הרב: רגע, שאלה אני מחפש שאלה. רגע, שאלה. תן לו לבחור הזה נודניק.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. קודם כל בראש ובראשונה הייתי רוצה ברכה, אחרי זה שאלה
הרב: לא, קודם שאלה.
ש. קודם שאלה, טוב ככה, 2012, מה אנחנו עושים. יש כל כך הרבה הרבה שמועות וכל כך הרבה
הרב: 2012 אנחנו עושים
ש. זה הבעיה, מהר מידי, זה לא נולדנו לפני עשרים שנה שלשים שנה שיש לנו את הזמן להתפתח
הרב: באיזה שנה אנחנו 2012,
ש. נכון
הרב: עברנו פסח, נכון?
ש. נכון
הרב: אז יש לנו עוד כמה דברים בדרך, מה התאריך שמפחיד אותך?
ש. סוף השנה
הרב: סוף השנה אני מבטיח לך יהיה ראש השנה ואחריו כיפור ואחרי זה סוכות. אז ככה שאין לך מה לפחד.
ש. זה לא ענין של לפחד, זה ענין של הרבה אמונות בכל העולם, כולל היהדות
הרב: עזוב את השטויות
ש. רק שניה
הרב: למה רק שניה, אמרתי לך עזוב את השטויות
ש. כי הענין הוא שאנחנו לא נמצאים בדור כזה שהוא לפני עשרים שנה, שלשים שנה, אנחנו נמצאים בדור שממש לחץ, דברים שלא נראו מעולם, דברים שהטבע הוא קצת זה קצת הזוי כאילו מה שקורה, וזה קצת מפחיד
הרב: אם נעבור את ראש השנה אתה תהיה מבסוט?
ש. אם נעבור את ראש השנה בטח שאני אהיה מבסוט אבל אני יתחיל לאבד קצת את האמונה
הרב: במה? בסיפורים של האנשים המשוגעים או השבטים שמה?
ש. בכל הסיפורים שיש
הרב: יופי, הכי טוב. תפסיק עם סיפורים, תתחיל ללמוד תורה. ודבר שני תשנה את התסרוקת, אתה עושה תסרוקת של הגויים וחושב כמו הגוים ומאמין לגויים, זה הבעיה, זה נקרא "ולא תקיפו פאת ראשכם"
ש. זה נקרא אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו
הרב: לא, זה לא נקרא ככה
ש. למה?
הרב: למה
ש. על פי המעשים החיצוניים
הרב: בטח מי ששם שלט נגר אני לא צריך לחשוד שהוא אינסטלטור, הבנת?
ש. לא בדיוק אבל בסדר
הרב: לא נורא, אתה תלמד, אבל מכל מקום לפחות אל תחטא, כי אם אתה מוריד כל שערה שאתה מוריד פה ואתה משחית את הפאות אז אתה עובר על 39 מלקויות, זה לא משתלם
ש. להגיד לך את האמת, ה נובע מהמצב הזה של הלחץ הזה, מה ז"א, אני אסביר הענין הזה שצריך כל כך לשמור תורה עכשיו ואתה יודע
הרב: רק עכשיו? מגיל 13
ש. כן, ודאי וודאי אבל עכשיו בשנים האחרונות אתה יודע כל האסונות האלה וכל מה שקורה, וכל החזרה בתשובה אז זה קצת מלחיץ וכשיש לחץ אנשים פועלים מפאניקה
הרב: אם יש לך אי מבטיחים אתה צריך להיות מאושר
ש. מסכים איתך, אבל עדיין כאילו מצד שני אתה רוצה כביכול לטעום את הדברים שלא הספקת כי אתה עוד צעיר, אני מדבר איתך מראש של צעיר ולא מראש של בן שלשים
הרב: שמעתי, אני הייתי פעם צעיר
ש. בדיוק, אבל מתי היית בגיל הזה, בגיל 24, לא היית בגיל 21 שרק עכשיו אתה מתחיל לטעום את הטעם של החיים
הרב: מה אתה מדבר, מה אני לא הייתי בגיל 21, מה דילגתי מעשרים ל-24
ש. אבל מה עשית מגיל 21 ועד גיל 24, לא חזרת בתשובה, רק בגיל 24
הרב: נכון, אז לכן אני אומר לך שהייתי בקטע, אז לכן אני אומר לך אין לך מה לטעום, עכשיו אני אסביר לך
ש. אתה יודע מה זה קל להגיד
הרב: מה זה קל, אני הייתי בזה
ש. כן, אבל הענין הוא שאתה רוצה להיות בזה בשביל להרגיש שזה קל, אתה רוצה לטעום את האש בשביל לראות נכוויתי
הרב: לא הבנתי, אחד שהתחשמל
ש. נהניתי וזהו אני לא רוצה להיות פה
הרב: אם אתה רואה אחד שהתחשמל אתה אומר אל תספר לי, אני רוצה להרגיש
ש. אבל אם אני רואה שהוא התחשמל ונהיה רב?
הרב: בן אדם, תקשיב, אם אומרים לך שזה רע מי שעבר את זה, למה אתה צריך לעבור את הרע?
ש. תן לי לעבור את הרע זה כביכול, לטעום
הרב: אז תטעם סמים ותהיה רוצח ותהיה
ש. אבל זה לא אותו דבר, זה לא אותו דבר
הרב: תהיה הכל.
ש. זה לא אותו דבר
הרב: למה זה לא אותו דבר
ש. כי שים לב למה שזה נהיה, אז תן לי להגיע לגיל 24, לחזור בתשובה, ובגיל 24 להיות רב
הרב: אתה מדבר שטויות
ש. למה?
הרב: אני אסביר
ש. כן
הרב: שלמה המלך אומר שמח בחור בילדותך והלך בתאוות ליבך ואחרי זה אומר בסוף הפסוק ועל כל אלה יביאך אלקים במשפט, החלק הראשון אומר יצר הרע, והחלק האחרון אומר יצר ה טוב, אומר אין בעיה, אתה רוצה בשיטה שלך, אבל תדע, על כל יום אתה תתן משפט, על כל יום אתה תשלם, על כל הנאה של רגע שרצית עוד רגע עוד רגע, אתה תשלם. אני לא ידעתי עד גיל 24 שיש את האמת הזאת
ש. מה ז"א?
הרב: ז"א שלא ידעתי
ש. מה זה לא ידעת, לא חקרת, ידעת
הרב: לא, לא ידעתי, ואתה יודע ולא רוצה לדעת
ש. נכון, אז זה השאלה שלי הבאה
הרב: זה ההבדל
ש. אז זהו, התביעה תהיה יותר גדולה בגלל שאני יודע?
הרב: ודאי. ששגגת תלמוד עולה זדון, אם תגיד אני בינתיים אהיה שוגג כי יש בלבלה 2012 מלחיץ אותי וזה וזה וזה, תדע לך זה יהיה זדון. זה לא יחשב שוגג. זה יחשב זדון. לכן כמה שתקדם יותר, הפוך, ובא נגיד שאם היה נכון שב-2012 יהיה בלגן, אז מה יותר טוב, שאתה בפנים בצד הנכון או בצד הלא נכון? אז מכל צד אתה צריך לעבור לצד הנכון
ש. שאני יכול לפחות לברוח לצד הזה שלהגיד,
הרב: מי יספיק? לכן אל תאמר מחר רק היום, היום מסור בידך, מחר לא בידך
ש. אתה מסכים איתי שהיום זה לא כמו לפני עשרים שנה שהכל היה פתוח
הרב: הפוך, היום זה יותר קל כי יש מיליון וחצי בעלי תשובה
ש. אבל היום זה יותר קשה כי גם אתה מיליון פיתויים ומיליון תאוות והכל
הרב: הפוך, הפוך
ש. לפני עשרים שנה היה לך את האינטרנט שבקליק אתה משיג כל מה שאתה רוצה?
הרב: הפוך, בגלל שמיליון וחצי איש מוכיחים שאפשר עם כל התאוות לחיות בכיף בתור בעל תשובה.
ש. הלואי. הלואי שנגיע לזה.
הרב: מה זה תגיע לזה, הערב אתה יכול להגיע, יש לי פה ציצית וכיפה ואתה יכול להחליט
ש. בא נשאל את זה ככה
הרב: ככה
ש. בראשון,
הרב: בראשון
ש. אוקי, בעיר כמו ראשון שבן אדם ממוצע
הרב: שלא חייבים לגור בה, שלא חייבים לגור בה
ש. בדיוק זה השאלה, האם אני חייב ללכת מפה, להיות בקטע של לך לך כאילו
הרב: הכי טוב.
ש. ומה?
הרב: ומה? הולכים לישיבה
ש. ולהיות בקיצוניות ולחזור לקיצוניות, הייתי שמה
הרב: אל תאיים תלך לישיבה
ש. הייתי, חזרתי
הרב: תקשיב,
ש. כן
הרב: לך לישיבה בירושלים, תקבע לך שאתה פחות משנה לא עוזב, קודם כל, זה ההגייסות שלך לעם ישראל עכשיו. שנה אתה הולך לישיבה לא רוצה לדעת מכל העולם הזה, לא מעניין אותך כל העולם הזה, טעמת מה שטעמת, עכשיו אתה רוצה לטעום את התורה באמת, שנה זה מספיק זמן לשבת לטרייח ללמוד
ש. אתה אומר שנה בלי לחזור הביתה בלי כלום, כי אני יודע שאם אני חוזר הביתה זהו
הרב: שום דבר,
ש. שנה
הרב: שנה, כאילו גייסו אותך ושלחו אותך מעבר לקוים, שנה, לא שלש, שנה, אתה תהיה שמה ואח"כ תעצב את האישיות שלך ותחליט מה שאתה רוצה
ש. אבל זה לא קיצוני מידי, בתור בן אדם
הרב: זה מאד קיצוני
ש. בתור אדם שבא מכל התאוות האלה
הרב: מאד קיצוני, לקחת בחור בן 18 לצבא מתוך סכנה שהוא יכול גם למות מול החיזבאללה או מול חמס זה קיצוני מאד, אבל זה מבקשים מכל אחד לעשות, אם יכולים לבקש את זה בשם מי? בשם האנשים שהחליטו ככה, אז בשם ה' בשם התורה בשם מי שברא אותך אז לפחות שנה תתגייס קודם כל לבדוק מי אתה, מה היא יהדותך, מה זה מחייב אותך ואח"כ תחליט
ש. אתה חושב שזה יצליח
הרב: בטוח, למה אתה נראה לי בחור נמרץ ועם הכוחות שלך אני חושב שאתה יכול להיות גם מורה הוראה .
ש. תודה רבה.
הרב: תהיה בריא.
ש. עכשיו אני רוצה רק ברכה, כן?
הרב: מה זה ברכה, עם ציצית וכיפה
ש. בעזרת ה'
הרב: ויותר אתה לא מסתפר ככה
ש. בעזרת ה'
הרב: בא מותק, בא.
ש. ברוך אתה ה' אלקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה
הרב: אמן
ש. אפשר ברכה?
הרב: מה השם?
ש. ה' יברך את אמי הורתי רומיה בת רומיה רפואה שלמה, ברוך תהיה ה' יברך אותך. תהיה בריא.
הרב: שמה למעלה לגברת עם החולצה האדומה האדמדמת
ש. שלום לכבוד הרב, אני פעם ראשונה בהרצאה שלך, אין לי שאלה, אבל יש לי רק בקשה אם אפשר להפגש אחרי ההרצאה עם בן זוגי
הרב: אני לא מקבל קהל אבל אני אוכל לדבר אתכם בטלפון אם תרצו מחר
ש. אני אשמח גם
הרב: בסדר, הנה תמסרי לו את הטלפון ובעזרת ה'.
כן, תן לגברת שמה בסוף בסוף בפינה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום וברכה
ש. יש לי שאלה בנוגע להלכה, קול באשה ערווה, אני רוצה לדעת מה העמדה שלך בנוגע לכמה סוגי פרשנויות שיש, יש פרשנות אחת שאומרת קול באשה ערוה בבית הכנסת, כמובן ליד גברים כדי לא להסיח אותם מהתפילה, ויש פרשנות שא ומרת קול באשה ערווה בכל מקום, בהופעות ובלכ מקום כזה. עכשיו אני רוצה לדעת איך זה, האם זה סותר את יציאת מצרים, מרים שיצאה בתופים ובמחולות, ולדעת מה העמדה שלך בנוגע לזה
הרב: אז קודם כל הם שרו הנשים לבד בלי שישמעו הגברים
ש. הגברים היו בצד אחד בנפרד
הרב: לא שמעו, כן בדיוק. ודבר שני, כל מה שמדובר זה בשירת אשה, ומשמכירים אותה. עכשיו מי שעלול לשמוע קול באשה שיכול לעורר אותו למחשבות אסורות זה גם יהיה אסור
ש. קול של אשה יכול לעורר מחשבות, זה לא קצת קיצוני?
הרב: מה לעשות
ש. גוף של אשה אני יכולה להבין, כאילו להתלבש צנוע את זה אני יכולה להבין, אבל קול?
הרב: כשתהיי גבר תוכלי להבין, בינתיים את אשה את לא יכולה להבין, מה לעשות
ש. אבל אני צריכה להאשים את עצמי בגברים שלא יכולים להרגע מקול של אשה?
הרב: לא, יוסף לא אשם שכל נשות מצרים רדפו אחריו בגלל שהוא היה יפה תואר, אז מה הוא מאשים את עצמו? הוא לא מאשים, אבל המציאות היא שהוא היה יפה תואר ויפה מראה וכל הנשים רדפו אחריו ועלו על החומה וזרקו לו מתנות וכל מיני דברים, מה לעשות, אז יש גברים יפים ויש נשים יפות ויש קול יפה ויש קול לא יפה, ולמי שיש קול כזה שהוא מסוגל לעורר כל מיני דברים, מה לעשות.
ש. טוב, תודה רבה.
הרב: תהיי בריאה. כן, תן לבחור שמה.
ש. אה שלום כבוד הרב
הרב: אה אהלן מה נשמע?
ש. אם אפשר לקבל ברכה בשביל דוד בן אסתר חולה במחלה לא עלינו
הרב: ויש מישהו שיקבל עליו משהו בשבילו?
ש. אני קיבלתי על עצמי לא מזמן שבת
הרב: הוא דתי או לא דתי?
ש. מי?
הרב: החולה?
ש. יהודי
הרב: יהודי זה נחמד, זו כותרת אבל מה התוכן
ש. אין לי מושג, אני עצמי לא מכיר אותו אישית, אשתו עובדת עם אמא שלי
הרב: דוד בן אסתר
הרב: ה' יחזיר אותו ואת משפחתו בתשובה שלמה שיהיה לרפואתו במהרה
ש. אמן. אפשר לתת כבוד הרב לבחור פה רוצה לשאול שאלה
הרב: תן לבחור.
ש. שלום הרב
הרב: שלום וברכה
ש. רציתי לשאול שאלה בנוגע לכל מיני קמיעות ודברים כאלה שאנשים כאילו
הרב: בבקשה לא להשתמש בהם, לא להאמין בהם
ש. התבודדות עם ה' הכי טוב
הרב: בבית הכנסת
ש. בבית הכנסת, להתבודד בבית כנסת?
הרב: איווה. תהיה בריא מותק. עכשיו אני רוצה להראות לכם סרט קצר, תקשיבו טוב, איך אפשר להחיות מת, תינוק שנולד עשרים דקות מת. איך אפשר? בבקשה.
מיכאל: שמי מיכאל, מיכאל אליה, זאת אשתי שני, אנחנו בני 27 התחלנו להתחזק לפני בערך כשלש שנים בזכות הדיסקים של הרב אמנון וההרצאות שלו, הרב אמנון יצחק, אנחנו רוצים לספר לכם על הנס שקרה לנו הבוקר, נס שאין כמוהו, תחיית המתים ממש.
הלידה התקדמה מאד יפה, מרגע שנכנסנו לחדר לידה.
שני: באמת הכל התחיל כמו שצריך והיינו מרוצים מהכל מההתקדמות,
מיכאל: היה אמור להיות לידה רגילה, פשוטה כמה שאפשר, עד שזה התחיל להסתבך עם זה שהיו מים מקוניאלים בבטן, במי שפיר היו מים מקוניאלים שזה נכנס לראות של התינוק וזה הקשה עליו לנשום, וממש לקראת הסוף כבר הוא היה צריך לצאת והנשימות שלו, הדופק היה נעלם מידי פעם.
שני: זה היה בלחץ והרבה עזרה מהרופאים ואני התאמצתי כמה שיכולתי
התחילו לעשות
מיכאל: התחילו לעשות לידה כמה שיותר מהר, ולדחוף כמה שיותר מהר שהתינוק יצא, שהוא לא יפסיק, שזה לא יפגע לו בדופק, ואז בשלב מסויים נעלם הדופק והוא הפסיק לנשום והלידה נתקעה, הוא לא הפסיקו, לא היה כבר צירים שיכולים לעזור לדחוף רק כח מה שאשתי היתה יכולה לעשות, בגלל שהזמן היה מאד קצר כי הילד כבר לא נשם אז הביאו דחוף וואקום בשביל לשאוב אותו משם כמה שיותר מהר.
הרב בהרצאה: התינוק הנולד שני בן בת שבע, ה' יציל אותו שיחיה בעזרת ה'.
אמן.
מיכאל: כל התהליך הזה בערך רבע שעה, עשרים דקות, עד שהתינוק יצא, ובאו עוד רופאים ועל הלידה הזאת היו בערך ארבעה רופאים ועוד מיילדות מסביב,
הרב: עוד פעם אני מבקש, התינוק הנולד בן בת שבע, ה' יציל אותו שיחיה בעזרת ה'
אמן
מיכאל: ברגע שהתינוק יצא אני עמדתי בכניסה לחדר ואני שומע שמברכים את אשתי כל הכבוד, זהו, לחצת טוב הוא יצא, אחרי ש חתכו אותה ושאבו את התינוק עם וואקום וזה ובסופו של דבר התינוק יצא ומברכים אותה על זה, אבל אני לא שמעתי בכי של תינוק, הבנתי משהו לא בסדר, לא הבנתי מה בדיוק קורה שם.
שני: בזריזות קרעו את חבל הטבור והניחו אותו שם ואני רואה כמה רופאים בלחץ מטפלים בו ופתאום כל החדר נהיה כמרקחה ולחץ מטורף היה שם ואני פתאום מבינה שמשהו לא בסדר עם התינוק, אז אני שואלת את הרופאים אם הכל בסדר ואף אחד לא עונה לי. ואני מחבקת את הרבנית ואני מסתכלת עליה והיא מרגיעה אותי ואומרת לי הכל יהיה בסדר בעזרת ה', ואני שואלת את הרופאים עוד פעם, הכל בסדר? הוא חי? אף אחד לא עונה לי, ככה במשך כל הזמן שהם טיפלו בו אף אחד לא נתן לנו תקוה שהכל בסדר. הם כן אמרו מידי פעם הרופאים בודקים אותו וכבר יודיעו לכם, אף מילה מעבר לזה, אני ממש ראיתי כאילו הולכים להודיע לי שזהו, חמודה, ניסינו הכל. התחלתי לבכות ואני רואה גם את בעלי חסר אונים שם בחוץ,
מיכאל: אבל עמדתי בכניסה וראיתי פתאום מניחים מולי תינוק בצבע סגול כהה, חום כהה כזה שהוא לא זז, אני ברגע הזה אומר הוא לא נושם ואני מבין שמשהו, באותה שניה חשבתי חרב עולמי, אני עשיתי שני צעדים מחוץ לחדר ופתאום הרגשתי, התחלתי לא להרגיש את הגוף מרוב, כי לא ידעתי מה קרה. והבנתי באותו רגע
שני: אמרתי לרבנית זה לא יכול להיות, זה לא יכול להיות, אני כל כך השתדלתי כל ההריון לשמור על עצמי ולא לשמוע שירים ולא להסתכל בדברים שלא צריך כדי שהילד הזה יצא צדיק כמו שצריך, זה לא יכול להיות שזה ככה, שיהיה ילד צדיק, והייתי קמה בבוקר עם בעלי לשמוע את ההרצאות של הרב שישמע דברים טובים
מיכאל: באותו זמן כבר בערך רבע שעה הוא היה בלי דופק, פשוט התחלתי ממש, ממש היה קשה לי להאמין למקרה, לא האמנתי שזה יכול לקרות, הריון תשעה חדשים וכל כך אתה מחכה לזה וזה ילד ראשון ואתה מחכה כל כך, ופתאום מוציאים לך פשוט גוש בשר כזה שלא זז ואתה לא יודע איך לקבל את זה.
שני: התינוק ממש יצא מהבטן לא תינוק חי.
מיכאל: והרופאים גם לא דיברו עם אף אחד, התחילו לעבוד מהר על התינוק ולנסות לעשות לו החייאה והנשמה, ואחד מנקה לו את הריאות, אחד לוחץ לו במקומות, אחד מכניס לו מחט עם אדרנלין ללב.
כמה דקות אני לא מצליח להרגע, פשוט אחרי כמה דקות התאוששתי, אמרתי לעצמי, אין, לא יכול להיות שזה קורה לנו, לא יכול להיות שזה קורה לנו.
התחלתי לבטוח בה', אמרתי אין, הקב"ה אני יודע שהכל יהיה בסדר, אין דבר כזה, זה רק מהרב מהשיעורים בבוקר של אמונה ובטחון שפעמיים למדנו את השער הזה עם הרב וזה חיזק אותי וזה נתן לי כח, לא רק בזה בדברים אחרים גם הרבה, אני ראיתי הרבה ניסים ונפלאות, זה שינה לי את החיים האמונה הזאת ושער הבטחון הזה זה שינה לי את החיים מא' ועד ת' ופה זה היה נסיון הכי גדול שלי, ואני לא אשקר, לא עמדתי פה במיליון אחוז, אבל כשאמרתי את זה וכשהאמנתי את זה וכשאני הולך במסדרון אחורה קדימה אחורה ואני אומר, הקב"ה אני מאמין בך, אני יודע שהכל יהיה בסדר, לא יכול לקרות דבר אחר, הכל יהיה בסדר הכל יהיה בסדר, זה בא נטו מהלב, נכנסתי לחדר אשתי וצעקתי לה, אל תדאגי הכל יהיה בסדר, הוא מחיה מתים, הוא מחיה מתים אמרתי לה, הכל יהיה בסדר
שני: אמרתי לעצמי, אני אקבל כיסוי ראש ובעלי בא לידי ואומר לי אני מקבל על עצמי גם ללמוד שש שעות ואני מבקשת מהרבנית שתתקשר לרב ותגיד לו, אולי הרב יכול לברך אותנו, הברכה שלו תמיד עוזרת.
הרב אמנון יצחק: אילו אחיה אלף שנים לא אוכל לשלם תודות לו, אם ישלחני למרחקים בחצי הלילה, רק שניה זה דחוף בית חולים. כן. כן. טוב מה קורה שם? וכרגע מה מנסים לעשות? בסדר, אני לוקח בעזרת ה' תענית ארבעים יום להצלתו בעזרת ה' יתברך. בסדר. מי שרוצה, הילד יצא בלי דופק, תינוק שנולד, מי שרוצה לקחת עליו לרפואה בבקשה. אשריך לחיי העולם הבא.
מיכאל: אשתו של הרב היתה ליד אשתי, היתה עוזרת לה ואשתי ביקשה ממנה לדבר עם הרב, הרב עוד כשהתינוק היה בבטן וככה היה, שהיא שלחה לו הודעה והרב קיבל על עצמו באותו רגע ארבעים יום תענית, ועוד שני אנשים קיבלו את זה על עצמם שם לידו, ואני אמרתי לה', ה' אני מקבל על עצמי שש שעות ביום לימוד תורה ועוד ארבעים יום תענית גם אחרי שהרב קיבל גם אני ארבעים יום קיבלתי.
שני: אשתו של הרב, הרבנית שתהיה בריאה, צדיקה מדהימה, כמה היא חיזקה אותי וכמה היא חיזקה אותי וכמה היא עזרה לי, בלי התמיכה שלה אני לא יודעת אם היה לי כוחות לעמוד בזה, אחרי כל הקושי של הלידה, הלידה היתה מספיק קשה והיא עוד היה לה את הכח לחזק אותי ולהיגד לי שהכל יהיה בסדר ושהאלקים יעזור ולקרוא תהילים, והיא בעצם נתנה לי גם את הדוגמא כמה אני צריכה להיות חזקה.
אמרתי זהו, רק שהרב יברך ולפחות אנחנו אין לנו מספיק זכויות שאלקים יעשה לנו כאלה ניסים, אולי בזכות הרב אלקים יעשה לנו פה איזה נס.
מיכאל: והוא החיה את המת, הוא החיה, הוא החיה את הבן שלנו והרופאים הצליחו להחזיר את הדופק שלו, אחרי בערך עשרים דקות אני שמעתי ככה מוניטור פתאום מתחיל לצפצף לענין ולא צפצוף אחד שלם.
שני: אח"כ מעלי בא ואומר לי מאמי, בסדר, הכל בסדר, יש לו דופק הוא נושם, הכל בסדר, תרגעי, שמעתי אותו בוכה. ואז אנחנו התחלנו כמובן לבכות ולהודות לאלקים כי היה לנו פה נס גלוי, זה לא היה, היה לנו פה נס גלוי, התינוק ממש היה יצא מהבטן לא תינוק חי.
מיכאל: גם עוד יותר פלא, שאחרי כל כך הרבה זמן שהוא לא נשם, אחרי שעשו לו בדיקות ולקחו אותו לטיפול נמרץ של תינוקות אז אחרי יעוץ בין הרופאים ראו שהוא לא צריך טיפול מיוחד, שהוא הכל בסדר, רק צריך השגחה קצת יותר רצינית אבל הוא יהיה בסדר ואין לו שום פגיעה, לא במח, שבמצבים כאלה יש הרבה סיכוי לפגיעה חס ושלום, אבל אצלו הכל ב"ה כאילו בגלל שלא מגיע החמצן למח אז יכול לפגוע, במיוחד אצל תינוק. וב"ה לא נפגע לו שום דבר והוא זז והוא בוכה כמו שצריך וב"ה, אין שבח לאל, שבח לאל, הקב"ה הכין אותנו הרבה הרבה זמן למקרה הזה, לנסיון הזה, זה היה צריך לקרות לנו, ואם לא ההתקרבות שלנו לצדיק, כמו שגם למדנו בשיעורים בבוקר גם לרב להתקרב לצדיק
שני: הרב לא מדבר על עצמו
מיכאל: הרב לא מדבר על עצמו אבל אני אומר לכם שהוא צדיק והוא אחד הצדיקים הגדולים בדור הזה ומי שיכול להתקרב אליו זה רק לטובתו יהיה, זה רק יהיה ל טובתו.
שני: נס גלוי, הרופאים עצמם היו המומים, הרופאים עצמם לא יכלו להרגע אחרי זה. והיו שמה מלא הרבה רופאים בחדר וכולם ראו את הנס הגלוי הזה. מי שרוצה לוודא את הסיפור, לאשש אותו יכול לגשת לבלינסון למחלקת יולדות, את הלידה שלי בטוח לא ישכחו הרבה זמן שמה.
מיכאל: אני לא יודע איך להודות לרב, עוד לא הספקתי עוד להודות לו על החיים שהוא נתן לי ולאשתי שחזרנו בתשובה, אני כבר צריך להודות לו על החיים של תינוק שנולד שהוא קיבל על עצמו ארבעים יום לזכות שהוא יחיה, אז ככה שכל המשפחה שלנו חייבים לו את החיים שלנו, ובעזרת ה' יהיה סנדק, בעזרת ה', ה' יזכה אותנו שהרב יהיה סנדק ושהרב יבחר לו שם בעזרת ה', השם שהוא יחליט זה מה שיהיה, אנחנו לא אכפת לנו, שהרב יחליט, מתבטלים לגמרי בענין הזה, שהוא יחליט איזה שם שהוא רוצה זה מה שיהיה, כי זה יש לו חלק גדול בילד הזה, זה הילד שלו בדיוק כמו שלנו, ושל הרבנית גם, ותודה רבה לכם ותתחזקו ותקחו את זה כי לא מובן מאליו כל הדברים האלה, כי כל יום ויום הוא יום מתנה מהקב"ה.
כעבור שמונה ימים:
"שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד" "אנא ה' הושיעה נא" "אנא ה' הצליחה נא" אני ממנה אותך שליח למול את בני. "ברוך... וציוונו על המילה" "להכניס בריתו של אברהם אבינו" "ברוך... שהחיינו"... ויקרא שמו בישראל אמנון יצחק בן מיכאל אליה, ישמח האב ביוצאי חלציו...
מיכאל: זה היום הכי מאושר בחיים שלי.
שני: אני רוצה להגיד תודה לרב אמנון יצחק ולכל האנשים שהתפללו ולקחו על עצמם כדי שהילד הזה יהיה בריא, חוץ מהרב יש עוד צדיק אחד בשיעור שאני יודעת שלקח על עצמו גם ארבעים יום אנחנו גם מודים לו מאד! והכי חשוב אנחנו מודים לבורא עולם על הנס הזה שעשה לנו.
הרב: כן רבותי, רואים שאפשר לפעול גדולות ונצורות ם מאמינים שהקב"ה אל רחום וחנון ומסוגל לעשות ישועות. זה בגיל חודש וחצי הוא כבר אומר שמע ישראל. ובגיל שלשה חדשים הוא כבר לומד תורה. אתם רואים, לא כמוכם בגיל 24 שלשים וארבעים. אתם רואים? עם אבא לומדים ש"ס.
ובכן יהודים יקרים, אנחנו לקחנו את הדיסק הזה והחלטנו להפיץ אותו בציבור, הדפסנו כבר מאה אלף עותקים, מחלקים את זה בחינם בכל רחבי הארץ, ומי שירצו בעזרת ה' להשתתף בזה יוכלו לעשות מניית זכות, מאה שקלים לחודש בעשרה תשלומים זה אלף שקל מניה, יחולקו 500 דיסקים כאלה לאנשים רחוקים שיתקרבו, תוכלו לחלק בעצמכם מכספי מעשר, או שאנחנו נחלק בעבורכם, אז מי שרוצה לזכות גם בזה ולקבל ברכה, יוכל למלא טופס הו"ק יעברו בין הקהל.
שאלה נוספת, כן למי יש? הנה הבחוצ'יק פה, כן תן לו פה. מי שרוצה טופס שירים את היד. תן לו שמה טופס. יש פה מישהו שהוא יתום? יש איזה בחור יתום? אתה? אתה מניח תפילין ציצית? חרדי מבית, אשריך. יש עוד יתום פה? ה' יזכה אותך לזיווג הגון. יש עוד יתום פה? שאלה אני אתן תיכף, כן מה שאלתך תשאל.
ש. האם לפעול בבחירות ואם כן במה
הרב: תראו, יש לכם אפשרות עכשיו כנראה, לוחצים עלי קצת ככה לדאוג שיהיה בבחירות איזה תנועה או מפלגה שאני יעמיד. השאלה אם אתם תבחרו או לא תבחרו, זה השאלה. או שתבחרו ביבי או שתבחרו מה שאנחנו נציע, מה אתם אומרים אתם תבחרו או לא? מי שכן שירים את היד, עכשיו בשקיות יש לכם טופס לבחירות, תמלאו אותו שמה, בבקשה תעבירו לי בחזרה ואני אתייחס ברצינות למה שתכתבו.
כן, שאלה נוספת.
ש. זה לא נגד התורה אבל שיהיה מפלגות ודמוקרטיה וכל זה
הרב: זה לא בדיוק על פי התורה, אבל המציאות מחייבת כנראה שכמו שאמר החזון איש, שכדי שלא יוכלו לעשות מה שרוצים צריך שיהיה כח של דתיים שם. אבל אנחנו כשאנחנו מתכוונים אם כן לעשות משהו זה בשביל להציל, לא בשביל לבחור ולא בשביל להבחר רק בשביל להציל, כי המצב הוא קשה מאד חיצונית ופנימית והרבה שונאים יש מבפנים גם, לצערנו הרב, שמכריזים שרוצים להפר תורה. אז צריך פשוט להציל. ואם המקום זה שם להציל אז מצילים.
ש. ואפשר עוד שאלה?
הרב: כן
ש. איזה זמרים אפשר לשמוע חוץ מארז יחיאל?
הרב: לא מכיר.
ש. אה, ובחבורה אפשר לשיר כי בחבורה יש חברים
הרב: בלי מוזיקה, ז"א בלי כלים. תהיה בריא.
כן, תן להם טפסים שמה. תן לבחור בירוק.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. בתחילת השיעור אמרת שאבא צריך לפרנס את המשפחה ולא למנוע מהילדים ומאשתו,
הרב: נכון
ש. עכשיו, ונגיד שיש אבא שחוסך מהילדים ומאשתו ויש לו כסף, ואנחנו יודעים בדיוק מאיפה יש לו כס, זה אפשרי לקחת בכח?
הרב: אסור, זה גזל, אבל צריך לדבר על לבו או להפעיל גורם חיצוני, לקחת שלא ברשות זה אסור, גם לאשה אסור לקחת כסף מבעלה בלא רשות
ש. והילדים גם?
הרב: ודאי, זה גזל שמתגלגלים עליו לעולם עוד פעם, לא כדאי.
ש. אוקי, תודה.
הרב: כן, תן לבחור שם מעליו עם כיפה
ש. רציתי לשאול בתורה כתוב שמואבי אף פעם אי אפשר להתחתן איתו
הרב: לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' עד עולם
ש. בגלל צניעות, ונוצרי רק ארבעה דורות
הרב: למרות שהוא הרג בישראל
ש. כן, אבל גם הם עשו כפיות טובה, כי יוסף הוא הרי גילה להם שתהיה בצורת ואם לא היה מגלה להם שתהיה מצורת אולי הם היו מתים, אז זה נוגד כי כאן הם גם הרגו אותם וגם עשו להם כפיות טובה, ובמואב הם
הרב: אבל זה לא דומה, אתה יודע למה זה לא דומה? משום שהכפיות טובה של עמון ומואב, הם חייבים היו טובה לזרע אברהם, כי מאיפה יצאו עמון ומואב? מלוט, מי הציל את לוט? אברהם, וכיון שהוא הציל אותם אז ממילא הם היו חייבים לזרעו את הטובה הזאת לפחות לקדם אותם בלחם ומים, ואם זה הם לא היו מוכנים אז זה בעיה חמורה, אבל מצרים עשו לנו טובה, בגלל שהם קיבלו אותנו בתוך ארצם, אתה מבין?
ש. כן
הרב: זהו, זה ההבדל
ש. ויש לי, אפשר לשאול עוד שאלה?
הרב: כן
ש. הרבה אנשים אומרים לי שהם מסכימים למה שאתה אומר אבל הם מפחדים מהצורה שאתה מדבר כאילו שאתה מפחיד אנשים ואח"כ מחזיר אותם בתשובה, זה סוג של כפיה כזאת
הרב: ראית שקשרתי מישהו בשלשלאות של ברזל?
ש. לא, אבל הם מפחדים נגיד, אתה מפחיד אנשים וככה אתה מחזיר אותם בתשובה
הרב: פחדת ממני הערב?
ש. אני לא אבל יש אנשים שכאילו כן, אני שומע המון הרצאות שלך.
הרב: אז זה לא אני מפחיד אותם, הפחידו אותם שאני מפחיד.
ש. אוקי. אפשר עוד שאלה?
הרב: כן, למה לא?
ש. הרי כולנו רוצים שכל עם ישראל יחזור בתשובה, נכון?
הרב: מי רוצה?
ש. כולם
הרב: יהי רצון
ש. אז אנשים הם באים להרצאות שלך מרצונם, נכון, כאילו הם באים הם רוצים להגיע להרצאות, אז למה אתה נגיד לא הולך למקומות שיש בהם הרבה חילונים בתי ספר חילונים ותלמד אותם כי המון אנשים לא יודעים ומחוסר ידע
הרב: קודם כל אני מוכן, אם יזמינו אותי אני אבוא בלי שום בעיה, אבל אתה אומר שפוחדים ממני, שכחת?
ש. אני לא אומר, אנשים אומרים
הרב: אז אמרת בשמם, אז כנראה שאלה שלא מזמינים הם פוחדים.
ש. וקודם כל אני רוצה להגיד לך תודה שבזכותך אני כאילו יודע את כל הדברים ולפני שבוע אני שומע את ההרצאות שלך והרבה יותר דתי ממה שהייתי, כאילו הייתי שומר שבת אבל לא הבנתי למה, אז תודה רבה.
הרC: ב"ה, תעלה ותתמיד ותצליח
ש. אפשר ברכה?
הרב: למה לא, בשמחה מה השם?
ש. דניאל בן כוכבה
הרב: תזכה לכל טובה וברכה, תעלה במעלות התורה ותשפיע על אחרים לטובה.
ש. תודה רבה. הוא רוצה לשאול שאלה
הרב: בבקשה
ש. רציתי להגיד שהוא כבר משפיע, משפיע הרבה, ורציתי לשאול אותך על שפעם שבני ישראל נלחמו בימי דוד ושלמה, אז שהם נלחמו עם האויבים שלהם הם כילו את כולם, כאילו הרגו בעצם את כל האויבים, אז למה עכשיו שיש לנו את הכח מול האויבים, מול נגיד הערבים, יש לנו את הכח להשמיד אותם, כמו שהם עושים לנו, אז למה אנחנו לא ע ושים את זה?
הרב: כי ביבי הוא ראש ממשלה
ש. אז בעצם זה כן צריך לעשות את זה לפי דעתך
הרב: הבא להרגך השכם להרגו, אם הם לא רוצים להרוג אותנו והם רוצים שלום וולקם, אבל אם הם רוצים להרוג אותנו אנחנו לא צריכים לחכות עד שהם יהרגו אותנו.
ש. אוקי, ויש לי עוד שאלה, מה אתה חושב על כל מה שהיה בבית שמש עם החרדים שהם עשו חילול ה' ושירקו על נשים ועל כל מיני
הרב: מיריקה אחת שהיתה שלשה חדשים קודם עשית כבר שכל בית שמש כבר ירקו על ילדים?
ש. לא, החרדים שעשו, לא כל בית שמש
הרב: איזה חרדים, כמה ירקו?
ש. לא יודע, כל הסיפור הזה שהיה שם
הרב: אמרו שהיה אחד שירק, נגיד שהו אירק, אתה יודע כמה יורקים בתל אביב?
ש. לא, אבל זה חרדים ששומרי מצוות ויש להם כיפה על הראש
הרב: אולי היה לבן אדם טעם לא טוב בפה והוא ירק, כמו שאדם יש לו לפעמים משהו לא טוב אז הוא ירק
ש. מדב ררציני
הרב: מה רציני, מישהו בדק למה הוא ירק?
ש. אתה רואה, זה הגיון
הרב: איפה אתה רואה איזה הגיון, סיפרו לך החילונים השונאים, מאיפה ההגיון?
ש. זה לא החילונים, אתה רואה גם צילמו את זה
הרב: אני שואל אותך, נגיד שהוא ירק עשו מזה שערוריה, נכון? נכון?
ש. כן
הרב: כשאושרנקו רצח ששה עשו כזאת שערוריה, פרס אמר לעשות הפגנה?
ש. לא
הרב: למה פרס אמר לעשות הפגנה בבית שמש, בגלל יריקה, יריקה זה פצצת אטום, אבל רציחה זה כלום
ש. כמו שאמרת לפני כמה זמן בשיעור הזה, אמרת שזה שמישהו יהודי אז כולם יבואו אליו בתלונות, אז זה שכל העולם מסתכל עלינו לדעתי זה חילול ה' גדול למה שהם עושים את זה
הרב: לא הבנתי חילול ה', אם העולם ישמע שיהודי ירק על ילדה זה יותר חילול ה' מיהודי שרצח ששה נפשות כולל ילדים?
ש. אבל הוא לא דתי, יש הבדל
הרב: מה הקשר?
ש. דתי זה אחד שמאמין ו
הרב: מה הקשר, שומרי חוק צריכים לשמור על חוק? אז איך שוטרים עוברים על החוק ונוסעים במהירות ומשקרים ועושים כל העבירות?
ש. אני חושב שמה שהם עשו זה לא בסדר
הרב: לא הבנתי, אבל הם שומרי חוק, איך שומרי החוק עוברים על החוק? תודה על ההסבר לא ידעתי ולא חשבתי על זה, אבל בעזרת ה' אני מסביר, חוק זה חוק, חוק הדת וחוק חוק זה הכל אותו דבר, דת זה חוק, מי שעובר על החוק מגיע לו עונש, אבל לא לאבד פרופורציה.
ש. לא איבדנו פרופורציה רק שאלתי אם זה בסדר מבחינתך כל מה שהיה
הרב: אתה יודע כמה חילונים יורקים על דתיים? רק אין מי שיפרסם את זה
ש. נכון
הרב: אז למה לא מפרסמים את זה כמה יורקים על דתיים וכמה נותנים להם צ'פחות וכמה מכות
ש. כי הדתיים הם במרכז האור, אנחנו מסתכלים איך אנחנו מתנהגים
הרב: הם לא שום דבר, הדתיים הם כלום, התורה זה המקור לבדיקה, ומי שעובר עובר בין אם יש לו זקן או אין לו זקן.
ש. טוב, תודה.
הרב: תהיה בריא. תן לגברת שמה.
ש. אני רציתי לשאול בנוגע לבתי ספר החילוניים, בשנים האחרונות אני שומעת לא פעם ולא פעמיים וגם באזורים שונים בארץ שהמורים או המורות אומרות בתנ"ך שכל הסיפורים הם דמיוניים
הרב: זה לא בזמן האחרון, זה תמיד היה גם מאז שאני הייתי בבית ספר
ש. יכול להיות, אני נתקלתי בזה כאמא בשנים האחרונות, איך אנחנו מתמודדים עם התופעה הזו להסביר לילדים, כי לי עד כמה שאני יודעת למורים אסור להביע דעה, הוא צריך ללמד
הרב: לא רק לא להביע, זה כמו מורה לגאוגרפיה שאומר אני לא מאמין בכלל מה שאני מלמד, זה כמו מורה להיסטוריה שאומר שכל מה שאני מלמד זה חרטה, זה איום ונורא, צריך להעיף אותם לכל הרוחות, וצריך לכתוב מכתבים ועצומה למשרד החינוך ולפרסם בכל מקום ולהוציא ילדים בהפגנתיות מבתי ספר כאלה, כי ללמד שקר זה יותר גרוע מאשר ללמד בטעות, זה ללמד שקר, זה להגיד שאני מלמד אבל זה שקר.
ש. נכון
הרב: איזה מן דבר זה?
ש נכון, אבל זה רוב
הרב: זה כמו ללמד אזרחות ובמקום ללמד איך להיות אזרח טוב, צריך ללמד איך להרוס כל מתקן ציבורי
ש. אתה צודק, אבל אתה יודע שמלמדים מה שהם רוצים בדיוק כמו הרצל,
הרב: אמרתי כי הם שונאי תורת ישראל והם כופרים ואפיקורסים והם יותר גרועים מהגויים, גויים מאמינים בתורת ישראל יותר מהם. הדרום קוראנים חמישים וארבע מיליון לומדים גמרא בתרגום, בידרן לומדים כבר תרגום בירדנית, ופה לא לומדים שום דבר ואם לומדים הפוך. הכל בגלל שנאת הדת והיהדות, הם שונאים את עצמם.
ש. אז הפתרון הוא בעצם לעשות רק עצומות
הרב: ולהתלונן לעשות גם הפגנה לפני בית ספר אם אפשר. ולהזמין תשקורת.
ש. אוקי. תודה רבה.
הרב: תהיי בריאה
טוב, אני מודה לכם, יש עוד בחור? עוד בחור, איפה עוד בחור? תן לו בבקשה. תן לו אחרון. מי שירצה ברכה יגש לקדמת הבמה
ש. כבוד הרב, ברכה לרפואה שלמה
הרב: מה השם?
ש. רון רמי בן אשרת שולה
הרב: רפוה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל מהרה מהרה מהרה.
שבוע טוב לרבינו הקדוש!!! רציתי להראות לרב את מה ששלחו לי סיפור על התנא ר' שמעון בן חלפתא זיע"א, שמלאך המוות לא יודע מה הן שנות חייו של ר' שמעון! בשל הצדקה והתורה שכל יום לומד ונותן... כך אשריו של כל מי שתורם (לקמפיין שופר גדול) בנוסף לכל הטובות שזוכה - זוכה אף לאריכות ימים!!! חתימה טובה ושבוע מלא בבשורות טובות אמן!!! (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).
שלום לכבוד הרב, בהמשך לשיחת הרב מיום רביעי שבוע שעבר, ב"ה זכינו להשלים את התרומה לתרומת מטר (קמפיין שופר גדול) לבניית בית הכנסת בירושלים. (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv). בהזדמנות זו, אני (א...) רוצה להודות לרב באופן אישי, ע"כ שלפני כשנתיים וחצי אבי (אלישע בן יהודית ואברהם ז"ל) שלא התחסן בזריקת הקורונה אך נפטר (ל"ע) כשהוא בן 59 שנים בלבד! (לאחר שיצא מקורונה, נפטר מוירוסים קשים של ביה"ח שנדבק בהם. כמובן הם קראו לזה פטירה מקורונה...) זה היה הלם גדול בעבור כולנו! לאחר כחודשיים שלא הצלחתי לקום מזה, לא הסכמתי לקבל את הפטירה ולהשלים עם זה, לא הצלחתי לחזור לשיגרה תקינה ועוד. הרב אירח אותנו בביתו באחד הערבים, חיזק וניחם אותנו באופן אישי וסיפר לנו על הוריו ז"ל שג"כ נפטרו מרשלנויות קשות ועל קבלת הדין, ובירך אותנו. וב"ה דברי החיזוק והניחום חדרו ללב ועזרו לי ממש לחזור לעצמי. ממש תודה רבה על הקדשת הזמן, הסבלנות הרבה, על דברי החיזוק והניחום! יה"ר שהקב"ה ישמור על הרב ושתהיה לרב ולמשפחה שנה טובה ומבורכת, כתיבה וחתימה טובה, בריאות, ובשורות טובות בעזרת השי"ת אמן.
כבוד הרב שלום! ברוך ה' אחרי הרבה מניעות ופחדתי שלא אצליח... זכיתי לפני ראש השנה (תשפה) ובוצעה ההוראה לתרומה לקמפיין (שופר גדול) בהצלחה! ולא רק זה, גם זכיתי לתרום עוד מטר! שיהיה על שם אמי מורתי הי''ו. ורוצה למסור תודה לנציג 'שופר' שציטט את כבודו: 'שאנשים נכנסים לחובות על שטויות! כל שכן ששווה להיכנס ל''חובות'' לכבוד ה' יתברך!!' וזה עשה עלי רושם גדול. יה"ר שתהיה לכם שנה טובה ומבורכת יחד עם כל הקהילה הקדושה שעוסקת במלאכה החשובה אמן! (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).
מי לא יזכה?! שעות ספורות לפני יום הדין! ב"ה גדול הדור שליט"א הרב אמנון יצחק משתדל כל כך להציל אותנו בדין עורו ישנים עורו! השופר הגדול בזכות התרועה דהיינו תורה ע', שזה רחמים ובזכות סוד התורה שבע"פ של ע' פנים לתורה, גדול הדור רוצה להמיר למי מעם ישראל שח"ו נדון למיתה (ל"ע) ובזכות האות ע' של תרועה שהיא סוד ה: ע' פנים לתורה מבקש להחליף את גזר הדין על ידי המעות והמות יהפוך למ-ע'-ות שבזכות הצדקה ניצלים ממות, וזו לא "סתם" צדקה זו צדקה ושותפות בסוד ה-ע' פנים שעל ידי זה גדול הדור שליט"א מציל למעלה ממליון נשמות ישראל מאבדון. אז מי שטרם התעורר, תעבירו שיפנימו את הזכות ושיצליחו להתגבר על היצר לפני החתימה! (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).
ב"ה אני תוך כדי בדיקת המאכלים לחג ולשבת (ראש השנה הבעל"ט) שם לי את המירב (מיקס קליפים [2023] shofar.tv/videos/17157) ובכל משפט של הרב - מוצא את עצמי קשור באופן כלשהו; ישיר או עקיף, ובטוח שעוד הרבה כמוני מרגישים כך. אז תודה שיש אותך כבוד הרב 🙏.
שלום לכבוד הרב. ראיתי את ההודעה ששלחו לרב, על היהודי הנ"ל שמפרנס יחיד ועם חובות ובכל זאת לקח מטר (קמפיין שופר גדול) והתחברתי לעניין שאכן זה הכל תלוי בלב. אינני מעוניין חלילה לעשות השוואות ואינני מתלהב ומחשיב עצמי כגיבור וודאי לא מעוניין בפרסום, אבל אולי זה ישפיע לטובה על אחרים אז אכתוב את מצבי. כשנה ללא הכנסה והחובות הצטברו של מעל 150,000 שקל שתופחים (ל"ע) ועם מספר יפה של ילדים (בכוונה מצמצם בפרטים) וכמובן שעל פי הטבע לא מובן (כך כולם מסביב תמהים): איך ניתן להסתדר?! וב"ה כבר הרבה זמן זוכה לחיות את ההרגשה שאנחנו כאן חיים בניסים!! כאשר כל יום החוב מרובה משל חברו עד שיתקיים בנו: "וַיְרִיצֻהוּ מִן הַבּוֹר" (בראשית מא, יד) בס"ד. ואולי לומר שחיים כאוכלי המן... ובניגוד לעבר (מפעל הדיסקים וכדומה) שפספסתי! בגלל תירוצים כלכליים (לכאורה מוצדקים אבל תמיד היו שם...) הפעם ויהי מה! אני לוקח מטר (לקמפיין שופר גדול) והשי"ת הטוב ידאג להשלים לנו את זה כי זה למען כבוד שמו. מצפים ומקווים לישועה וגאולה כללית ופרטית. מודים לרב על הזכויות שמזכה אותנו תמיד יה"ר שתכתבו בספר החיים ובספר הזיכרון (אמן). (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).
כבוד מורי ורבי אלופי ומיודעי ב"ה שמעתי את השיעור של הבוקר (מי לא יכול לתרום מטר לקב"ה? shofar.tv/videos/17436) והכול תלוי איפה הלב והשכל מונח, אמנם אנחנו במינוס ומפרנס יחיד ואפילו עם חוב בחוץ וב"ה עדיין לא מוותרים לקחת חלק (קמפיין שופר גדול) וברוך השם זכינו לקחת מטר ועוד מתרימים 120 אלף בעזרת השי"ת! ויה"ר שהשי"ת יזכה אותנו ליותר... אז חברים! הכול תלוי איפה הלב מונח! 'עורו ישנים... מה לך נרדם?...' אכן, לא כל האנשים מבינים מה הזכות הזאת שאפשר ע"י להנצל בדין!!! הלוא, תתעוררו! (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).
רבנו הטהור והקדוש אני לא מעכלת! ב"ה הגענו ליעד של 120 אלף (קמפיין שופר גדול, משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv). כל כך מאושרת רק מוכיח ש: 'אין דבר העומד בפני הרצון!' וכשבאמת רוצים משהו ומתפללים עליו - הקב"ה מסייע. ”הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קלו).
כבוד הרב שליט"א, ערב טוב ומבורך, תוך כדי בדיקת אוכל לשבת, אני שומע את זה [ הכל מאיתו יתברך [רחובות 2005] | חוזרים בעבר shofar.tv/videos/14851] וחושב על זה: איך אין לאנשים כסף לתרום?! הרי בין אם רוצים או לא רוצים, אנו מוציאים 5 שקלים ביום בלי לשים לב, אז למה הם לא מנתבים את זה לייצור זכויות?! בדברי תורה שאני מעביר לחברים מהעבר אני מדבר על זה ובשיעור אתמול, היה אחד שהתחיל לשמור שבת דווקא אחרי ההרצאה שהיתה בנס ציונה ב 2016 למניינם (shofar.tv/lectures/954). כנראה הם לא מבינים באמת את הזכות... ב"ה לקחתי הלוואה בסך מטר בשביל להיות שותף בבניין קפ"ז (קמפיין שופר גדול) וחי מקצבת נכות שבקושי מספיקה לדברים בסיסיים תרמתי ואני לא מתחרט על זה בכהוא זה! ואם הייתי יכול לקחת עוד מטרים הייתי לוקח בלי להסס! (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).
שלום עליכם רבנו, אני מאוד רוצה להודות לכבוד הרב על השיעורים היקרים, (בלי תפילה לא מקבלים, ע"פ הספר אוחילה לאל shofar.tv/lessons/category/64?cat=526&lang) כמה מרובים חסדי השי"ת! התפללתי על ספרי לימוד שהיו חסרים לי ועל חובות שיש לי והודיתי להשי"ת כאילו כבר נושעתי והנה לפני שבוע השי"ת שלח שליח עם סכום כסף שהספיק לספרים והשבוע שתי מעטפות שאוכל לשלם חלק מהחובות. אכן, כמה טוב השי"ת. יהי רצון שנזכה להיות דבוקים בו חזק להרגיש כבנים לאב באמת אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות