צפת - האדרת נשים
תאריך פרסום: 10.01.2012
צפת 10-1-12
ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
היום אני אתן לכם יותר לשאול ממה שאני אגיד, כי אני רואה שיש פה ציבור רב, ואני מאמין שגם חדש. מי שלא שמע מעולם הרצאה שלי בשום דרך שהיא, לא בקלטות, לא בדיסקים, לא בוידאו, לא ביוטיוב לא ממש שירים את היד. ברוך ה', יפה, יש עם מי לעבוד הרב.
ובכן, יהודים יקרים, אנחנו נמצאים כרגע במצב לחוץ מאד מבית ומחוץ, בבית רודפים אותנו ומבחוץ רודפים את כולנו, וזה מביא אותנו למצב שאנחנו קרובים מאד לפיצוץ שאולי לאחריו כולם יתעשתו ויבינו שהמשחק צריך להסתיים, ומקוים בצורה טובה לטובת כולנו.
בפרשת השבוע אני אביא כמה נקודות, ואח"כ אני אחבר אותן. כתוב "ותמלא הארץ אותם" עם ישראל היו במצרים בגלות, והפסוק אומר "ותמלא הארץ אותם". הילקוט שמעוני אומר שנתמלאו בתי התיאטרון ובתי הקרקס מעם ישראל, עם ישראל הלכו להופעות, תיאטרונים, קירקסאות, ואז מה זה גרם? שמיד גזרו עליהם שיפרשו מהם. כמה שהיהודים חותרים יותר לחדור לעולם התרבות של הגויים כך מתגברת יותר השנאה של הגויים כלפיהם, והם ממציאים חוקים שונים לבודד את היהודי ולהתרחק ממנו. לפני שהיהודי מתקרב אומרים שהיהודים מובדלים ונבדלים כביכול בגטאות שלהם, לא רוצים להתערב, וקוראים להם להתערב, כשהם מתערבבים אז רוצים להקיא אותם שוב פעם החוצה, ז"א הקרבה שמתקרבים לאומות העולם לא מביאה לקרבה המיוחלת, עיין ערך גרמניה שהמשכילים חשבו שאם יתקרבו לתרבות הגויים אז יקרבו אותם ויתנו להם שררה ותפקידים והכל, וזה מה שגרם בסופו של דבר שאמרו שיש פרוטוקולים של זקנים שרוצים להשתלט על העולם, דהיינו היהודים, וזה מה שהביא לשואה הנוראה.
משה רבינו, "וירא איש מצרי מכה איש עברי מאחיו ויפן כה וכה וירא כי אין איש ויך את המצרי ויטמנהו בחול". במה הרגו? רבי אביתר אומר הכהו באגרוף, יש אומרים במגרפה של טיט, נטל את המגרפה והוציא לו את המח. וחכמים אומרים, הזכיר עליו את השם והרגו. מה זה אומר? יש סבורים שכדי לנצח את האויבים שלנו אנחנו צריכים כח אגרופים, יש סוברים שעם הכלי עבודה בעזרת מכשירים כאלה ואחרים ניתן לנצח, אבל האמת - חכמים אומרים, גם אגרופים, גם כלי עבודה, גם טנקים, גם מטוסים, צריך את השם המפורש, צריך סיעתא דשמיא בשביל לנצח גם במלחמה שיש לך את כל הכלים.
נקודה נוספת. "ויאמר לרשע למה תכה רעך", ריש לקיש אומר, המגביה ידו על חברו אע"פ שלא הכהו נקרא רשע. אחד עושה לחבר שלו הופ, נקרא רשע. הוא לא הכה אותו, רק הרים את היד עליו - נקרא רשע.
אותו דבר לטובה, מעשה שהיה - פעם נתכנסו בלובלין כמה מראשי הקהילה עם רבני העיר, ועדיין דנו בענין חשוב שהיה בו משום הצלת נפשות רבות לישראל, אמרו אנשי המעשה שנאספו שם, הענין הזה שאנחנו דנים בו בפיקוח נפשות כבד מאתנו ולא נוכל לבצע אותו בכוחות הדלים, התערב הגאון רבי מאיר שפירא ראש ישיבת חכמי לובלין בימים ההם וקרא בהתרגשות, רבותינו כידוע דרשו על הכתוב "ותשלח את אמתה" כתוב שבתיה ירדה ליאור והיא ראתה את התיבה, והיא שלחה את אמתה, אז יש שני פירושים, אחד שהיא שלחה את האמה של - את השפחה בשביל להביא את התיבה, ופירשו שדרשו חכמים שהיא שלחה את האמה שלה. אז הוא אומר רבותינו דרשו כידוע "ותשלח את אמתה" זה את ידה, את היד שלה - את האמה, ועוד אמרו, שידה של בת פרעה היתה קצרה מלהגיע באורח טבעי, אבל כיון שהיא הושיטה את ידה נעשה לה נס ונתארכה ידה אמות הרבה, ונסיון ההצלה הצליח בידה. אז הוא אומר, יש מקום לשאול מה היתה סבורה בת פרעה כשהיא הושיטה את היד, לדוגמא אני רוצה להגיע עד השורות האחרונות עם היד ליטול משמה חפץ, מה שייך בכלל שאני אושיט את היד מכאן עד לשם? מה היא חשבה בשעה שהיא עשתה את זה?
אלא אומר רבי מאיר שפירא, מהפרשה הזאת יש לימוד של מוסר השכל, אדם צריך לחתור אל המטרה באמונה ובטחון בקב"ה, ואפילו שהמטרה נראית רחוקה מלהשיג באופן טבעי, אסור להתייאש ולהוריד את ידיו מחוסר אונים ובאפס מעשה, וצריך להאמין שעלינו רק להתחיל את ההתחלה ולהשתדל, ואת השאר ה' יסייע להשלים. ז"א - כמו שאומרים על הרשע, ממתי הוא נהיה רשע? מרגע שהוא הרים את היד להכות, אפילו שהוא לא הכה הוא כבר נקרא רשע, וממתי נקרא אדם מציל או צדיק? ממתי שהוא רק הושיט את היד לבצע פעולה, מאותו רגע מה שנשאר זה רק שה' ישלים את המעשה ויגמור אותו, אבל כבר האדם נבחן לפי הבחירה שלו והרצון שלו לקיים את הדבר.
והנה רואים אנחנו אצל משה רבינו שהוא כתוב "אסורה נא ואראה את המראה הגדול הזה", מה פירוש? יש סנה בוער באש, ומשה רבינו קולט את הדבר ואומר "אסורה נא ואראה את המראה הגדול הזה". רבי יוחנן אומר, חמש פסיעות פסע משה באותה שעה לכיוון הסנה להתבונן. רבי שמעון בן לקיש אומר - הפך פניו והביט, בסה"כ סובב את פיו להביט, ואז ארע הכל, הבורא יתברך הטיל עליו את השליחות ללכת לגאול את ישראל, וכך התחילה הגאולה של עם ישראל ממצרים. אם לא היה מסובב את פניו, או לא פוסע את הפסיעות, לא היתה גאולה לישראל. רק כשהוא אמר "אסורה נא ואראה את המראה הגדול הזה", זה מה שהביא לגאולתם של ישראל.
עכשיו תארו לכם כמה אנשים לא מסובבים את הראש להתבונן ולהבין דברים שנמצאים בהישג יד ובאמתחתם, ומי יודע איזה גאולת נפש הם מפסידים.
הציבור היקר שהגיע לפה, ובפרט אלה שעוד לא שמעו ולא ראו, אמרו מה שאמר משה - "אסורה נא ואראה", אנחנו רוצים לראות, רוצים לשמוע. אם כל עם ישראל היה משכיל לשמוע לשאול ולברר היינו באחדות גמורה, לא היו מחלוקות, והיינו מביאים את הגאולה. הבעיה שיש התנכרות ויש הפרדות ויש בידור, זאת הבעיה. אבל כשיושבים כולם, אפילו שלא כולם שוים בדעתם, וכל אחד חושב משהו אחר וזכותו לחשוב, יש מקום ללבן דברים ולהגיע למסקנות, אבל כשלא באים למצב זה אז נשאר ניכור ואף אחד בעצם לא יודע על מה ולמה יש קיטוב בחברה הישראלית. ז"א הגאולה מתחילה בזה שאסורה נא ואראה", תתקרב, תבדוק, תברר, תשאל - תבין. זה יסוד גדול.
יסוד שני שאנחנו רואים, משה רבינו מחזיק מטה ומשליך אותו לפני פרעה ויהי לנחש. היה בזה אות לטובה גם למשה רבינו, שהאיש שהיה מתיירא ממנו פרעה שהוא נקרא נחש, הוא היה רק מטה זעם ביד ה' לייסר את בני ישראל ולהתיך אותם בכור הברזל, מה שהקב"ה שולח עלינו גזירות זה רק בשביל לעורר אותנו שנתאחד, כי בשעה שיש צרה משותפת לכולנו, בשעה שהטילים יישלחו ויתחילו לפגוע באוכלוסיה אז לא יהיה חילונים ולא יהיה חרדים ולא יהיה שמאל ולא יהיה ימין וכולם יהיו ביחד, רק חבל שצריך לחכות ל טילים בשביל להתאחד, היה יותר חשוב להתאחד לפני כן, ונסביר גם למה. ברגע שהעם מאמין ביכולות שלו, באמונה שלו, באחדות שלו, יכולה לבוא גאולה לישראל. קודם נשלח משה אל זקני העם, אחרי זה "ויאמן העם" ואחרי זה הוא הלך אל פרעה, כשהעם מאמין ביכולת שלו ובשליחות האמיתית ובדברים הנכונים, יכולים להביא גאולה, להכנס אל פרעה בלי להגיד בוקר טוב, בלי שלום, בלי להתנצל ולומר שלח את עמי ויעבדוני, ואם לא - תקבל עשר מכות אחת אחרי השניה סידרת חינוך. אבל זה כשיש כח של העם שהולך ביחד עם המנהיגים, אם לא - אין כח לעם לנצח את האויבים.
לפיכך מראה לו הקב"ה את המטה כנחש, אבל מה אומר לו למשה, אחוז בזנבו והוא אוחז בזנב ואז זה נהפך שוב פעם למטה. כשזה נמצא בתוך כפו של משה רבינו הוא יכול להטות אותו לכל אשר ירצה כמו עץ יבש. ז"א אם הכל תחת שליטה ואנחנו מחזיקים את הכל בקונטרול אי אפשר, אבל אם אנחנו משליכים מתחת ליד אז הכל הופך להיות לנחש.
ובואו נראה, משה רבינו בעצמו הסתפק בהתחלה ואמר לקב"ה שהוא ערל פה וערל שפתיים, והוא לא מתאים ללכת לדבר לפני פרעה, צריך לבוא אדם שיודע לדבר, אדם שיודע לדרוש, או כמו שהיום קוראים - דמגוג, אבל הוא - עילג בלשונו. מה אומר לו הקב"ה? "ואתה לך ואנכי אהיה עם פיך". הפה שלך לא מדבר, אתה צריך רק ללכת, "ואתה לך" תעשה את ההתחלה, תלך ואני אדאג, אנכי אהיה עם פיך. אתם שומעים? כל הדברים מראים שאי אפשר להשפיע, שלא יתכן שתשכנע, מה שאתה מתבקשת לעשות בסה"כ "ועתה לך" מיידית ללכת לבצע את רצון הבורא ומיד אתה משיג את מה שהבורא רוצה כי הוא משלים את כל הענינים.
עוד דבר שאנחנו רואים אצל משה רבינו. כתוב "ויקום משה ויושיען" בנות מדין הושלכו לבאר ע"י הרועים, ונאמר "ויקם משה ויושיען", למה צריך להגיד ויקם משה ויושיען? מה הוא היה יושב? הוא לא ישב, תגיד ויושיען משה, אלא מה זה "ויקום"? משה רבינו כבר הסתבך כמה פעמים, כשהוא ראה איש מצרי מכה איש עברי אז הוא הרג אותו וטמן אותו בחול, אח"כ הוא ראה שני אנשים ניצים ביניהם אז הוא אמר לרשע "למה תכה רעך". משה רבינו היה איש צדק, איש אמת לא יכול לראות עוול ולשתוק, אז מה הוא עושה? קם ומשליט סדר ומעמיד את הצדק על כנו. הוא בורח ממצרים כי פרעה גוזר עליו מיתה והוא בורח למדין, איך שהוא מגיע למדין הוא נתקל עוד פעם בעוול, רועים מדירים את הבנות של יתרו לתוך הבאר, לא לאחורי אוטובוס, ישר לתוך הבאר. הדרה מדינית. מה עושה משה רבינו? מושיען, מושיע אותם ונלחם נגד הרועים ומציל אותן מידם. ולמה כתוב "ויקום"? להתערב או לא להתערב, הרי כבר סבלתי פעמיים, או כמו שאומרים בלשוננו - אכלתי אותה פעמיים והייתי צריך לברוח בגלל ההתערבות, אולי הפעם לא להתערב? אבל מתוך הספק הזה - ויקום משה, קם מתוך הספק ומחליט שהאמת והצדק צריכים להיות בכל מחיר ויושיען. ויקום זה גם לשון התקוממות, כשהוא רואה ע וול הוא מתקומם כנגד ומושיע את החלש מפני החזק.
אז אם ככה רואים, שלמעשה אדם לא יכול להיות אדיש ושאנן למתרחש, וצריך לא לשתוק על עוולות שהוא רואה ושומע, וצריך להגיד ולהשפיע וליישר קו מה שנאמר, בשביל שיכירו וידעו את האמת כמות שהיא.
והנה עוד דוגמא אחת, האביר יעקב אבוחצירה זצ"ל בספרו 'פתוחי חותם' אומר, משה רבינו חשש שבני ישראל לא יאמינו לו ולא ישמעו לקולו, כיון שהם היו שקועים במ"ט שערי טומאה, בשיא הטומאה. והקב"ה השיב לו, תדע לך שהם מאמינים בני מאמינים, מה שאתה רואה שחרחורת אני ונאוה, ששזפתני השמש, אני לא שחורה, אני נאווה, אבל מה, כשאני נמצאת בשמש אז השתזפתי. למעשה מה שאתה רואה את עם ישראל במ"ט שערי טומאה זה בגלל החיצוניות של המצרים והתרבות שלהם שהשפיעה עליהם, אבל בתוך תוכם הם מאמינים בני מאמינים. גם בדור שלנו שאנחנו רואים אנשים שלכאורה רחוקים מתורה ומצוות, מאמינים בני מאמינים, אז נותן הקב"ה למשה רבינו דוגמאות. הוא אומר ככה, מה זה בידך, אומר לו מטה, כשהשליך אותו לארץ למה הוא נהפך? נהפך להיות נחש. מה גרם לו? כשהמטה היה ביד הוא מטה, כשמניחים את המטה, מה הופך להיות? נחש. כשהילדים נמצאים בבית תחת פיקוח של ההורים והם מחזיקים אותם ביד הם מטה - אפשר להטות אותם לכל דרך טובה. כשמניחים אותם והם יוצאים לרחוב יכולים להפוך לנחשים.
אח"כ הוא אומר לו תקח את היד שלך, תשים אותה בחיק. שם אותה בחיק - נשארת יד. תוציא אותה - מצטרעת. תחזיר אותה - חוזרת יד. מה זה אומר? כל זמן שהיד במקומה היא נשארת כמות שהיא, יד, אתה מוציא אותה ממקומה - היא הופכת להיות מצורעת. כשמסלקים אדם ממקומו ומשרשו, מרחיקים אותו מלימודו וממה שהוא היה צריך לדעת, הוא מתהפך למצורע.
דוגמא נוספת, במים, משה רבינו לוקח מים מהיאור, משליך אותם ליבשה והם הופכים לדם. כשהמים נמצאים ביאור הם מים, כשמוציאים אותם ליבשה - מעתיקים אותם - הופכים לדם. יוצא לנו יסוד, שכל מה שמעתיקים אותו ממקומו ומזיזים אותו הוא מתהפך מצורתו המקורית. מה צריך לעשות? להחזיר אותו לשרשו וממילא הוא חוזר להיות במתכונתו, בטבעו הראשוני.
עם ישראל לצערנו הרב במשך הדורות האחרונים סטה מן הדרך בגדול. אמנם יש חזרה בתשובה גדולה מאד שלא היתה כבר אלפיים שנה, מיליון וחצי בעלי תשובה בארץ ישראל בלבד! אבל, אבל לצערנו הרב יש הרבה שעדיין לא משלימים עם זה, כולל אחד הכתבים שכתב כתבה פה בצפת עם תמונות זוועה על היכל הזה שמזמינים לפה רבנים שנקראים בעיניו מטיפים, והוא היה רוצה לראות פה בהיכל דברים מטונפים מהסוג של חיות ולא בני אדם. למה? כי מי שנדבק לתרבות הגויים הופך להיות כמו גוי, שכל של גוי, הבנה של גוי, חשק של גוי. אין לו חיבור לרוחניות, לקדושה, ליהדות, לשרשים המקוריים שלו. ממילא, אנשים כאלה עומדים ומסיתים את הציבור כנגד ציבור אחר. איזה ציבור? כמו מי שהיה סבא שלו, מבלי לחשוב, מבלי להבין.
אני רוצה לעמוד על כמה נקודות שדיברתי לאחרונה וחשוב שידעו את זה כאן, בפרט שציבור חדש נמצא כאן. בתקופה האחרונה איבדו את הפרופורציות ועוד לא גמרו, יש תכנית יזומה של מפלגות להשניא את החרדים ושומרי התורה והמצוות לקראת הבחירות, והפעם, לא רק יאיר לפיד, ליברמן, פיצי, כל החבר'ה כולם עליהום על החרדים כדי לנכס להם קולות, כדי לנכס להם קולות. אז מה קורה? זה מתחיל עם זה ששניים שלשה חיילים החליטו שהם לא רוצים לשמוע שירה של חיילות, אז הם יוצאים, ונהיה שערוריה, מה זה שערוריה, הדרת, הדרת נשים. איזה הדרה? אמרו לחיילות תרדו מהבמה? אמרו לחיילות תפסיקו לשיר? לא. הם פשוט לקחו את עצמם ויצאו ה חוצה. זה נגד האמונה שלהם, נגד המצפון שלהם, והם לא רוצים להשאר. אם בן אדם היה שומע גידופים וחרפות שאומרים, הוא חייב להשאר? אם היו עושים דברים שהם בניגוד לאמונתו ומצפונו הוא חייב להשאר? הוא החליט שהוא מוכן לקחת אחריות על מעשיו וגם אם יענישו אותו הוא מוכן. הוא לא עשה פרופגנדה, הוא לא יצא נגד, הוא לא צעק, הוא לא הפרעה, הוא קם והלך. לא. אתה תשאר כפיה חילונית - אתה תשאר ותשמע בעל כרחך. רגע, היה סטטוס קוו שלא פוגעים בדתיים, בדת, נותנים להם חופש דת ומצפון, מתחשבים, אתם רוצים שהם יבואו לצבא? הם באים, אז מה אתם כופים עליהם נגד מצפונם? אין הסבר. למה? החליטו על מסכת של עליהום.
מקרה שני, יזום, מתכונן, טניה רוזנבליט עולה לאוטובוס כביכול באקראי, אף אחד בחדשות לא מודיע שמדובר בעיתונאית שמאלנית, אף אחד, סתם טניה רוזנבליט אחת, והיא מחליט שהיא עוברת בקו מהדרין שכבר עשר שנים נוסעים קוי מהדרין בהסכמה של חברת אגד, במכתב שחתום ע"י פיצי ע"י בג"צ באישור בית המשפט, קוי מהדרין עובדים. והיא רוצה לעבור דווקא כדי ליצור מצב פרובוקטיבי, והיא משיגה את מה שהיא רוצה, ואז עושים טררם, הדרת נשים איום ונורא, מה זה, ביבי מפסיק ישיבת ממשלה ומתחיל להגיד שזה לא יתכן במדינתנו, וגנץ אומר דברים כעין זה ואומר שאצלנו בצה"ל אין הדרה, ופרס אומר כל מיני דברים שתיכף נעמוד עליהם, כולם עליהום. מה קרה? מיד לוקחים את הבן אדם ומגישים נגדו תביעה ואומרים חביבי, אתה ביצעת הטרדה מינית. איך נהיה מצב כזה שאומרים לאשה תלכי אחורה, ואפילו אם אומרים לה איזה מילה מעליבה זה הופך להיות הטרדה? כמו שאני מבין, אני מבין שגם אתם, הטרדה זה מישהו שניגש אל הנשים ומטריד אותן, אבל אם אשה נגשת לגברים אז היא מטרידה, אז מי צריך לקבל עונש? אז ההטרדה בוצעה על ידה, לא על ידו, והוא לא אמר לה בואי, הוא אמר לה תלכי, אז איך זה נהיה הטרדה? את מי זה מעניין, שהחליטו שהולכים על החרדים אין בעיה. פתאום התברר אחרי 66 שנים שחרדי בבית שמש לכאורה ירק על ילדה בת שמונה, אחרי 66 שנים תפסו חרדי שירק על ילדה בת שמונה. אם זה נכון זה לא היה באותו זמן בכלל, זה היה חודשיים לפני, אבל בשביל לעשות צימעס ליאיר לפיד לקראת הבחירות שלו והוא רוצה לעשות, אז באולפן שישי הוא מביא. הכל מבויים, אבל מה זה משנה, העיקר עליהום על החרדים, מה זה משנה?
ירק. כל יום חילונים רוצחים נשים, את הנשים שלהם. אושרנקו רוצח שש נפשות מזויע, ביבי לא מפסיק את הישיבה, פרס לא אומר לעשות הפגנה בבית שמש, שום דבר. חיים כרגיל. רציחות, זורקים ילדים לפח, זורקים מהחלון, מטביעים בירקון, אין שום בעיה, זה חיים נורמליים רגילים. אבל אחרי 66 שנה לתפוס חרדי קיצוני שאף אחד לא מסכים איתו ויורק על ילדה, וואו וואו וואו וואו. איפה הפרופורציה? עכשיו ליברמן אומר שהוא הולך לחוקק חוק, תקשיבו טוב, שכל מי שלא שרת בצבא וכל מי שלא עשה שירות לאומי לא יוכל להבחר להיות חבר כנסת. אז יש לי הודעה בשבילו, שחלק מאלה שקיימים שם צריך לפטר אותם מיד, כי לא עשו לא זה ולא זה כולל פרס הנשיא, לא שרת בצבא. אז צריך מיד להוציא אותו מהנשיאות. ועוד כמוהו רבים שלא שרתו, ומה עם החברי כנסת הערביים? מיד הביתה. והוא שרת בכלל? צריך לבדוק. אבל בסך הכללי, מה קורה פה? רואים שהם פוחדים, פוחדים פחד מוות מהחרדים.
ואני רוצה להגיד לכם יהודים יקרים, שבשאלה שאני שאלתי גדולי ישראל, מה עושים בעת הזאת, אמרו לי שיש מצוה להציל, ויש אפשרות שאנחנו נציע מפלגה תנועה שתלך לבחירות בשביל להפסיק את הסקנדל הזה במדינה של קיפוח של חלק מהעם לחלוטין וליצור אחדות בעם ישראל. אנשים צריכים להבין, המצב הזה לא יכול להמשיך ואין מי שיענה להם כהוגן. זה ממש הפקרות. אז לכן צריך לדעת, כל אחד צריך להיות ערוך ומוכן להכין את עצמו לדעת מה להשיב לאלה שבונים פלטפורמות על גבי החרדים. אם יצריכו אותנו אנחנו נתגבש כגוש אחד ונעמוד מול הקמים עלינו ואנחנו נראה להם באמת את האמת בפנים כמו שאף פעם לא הראו להם. אז זה צ ריך לדעת ולהיות ערוכים ומוכנים.
אני רוצה להראות לכם קטע שהופיע בערוץ עשר. בערוץ עשר בתכנית צינור לילה של גיא לרר שהגיע לאחת ההרצאות בשביל לשאול כמה שאלות. נראה מה מעניין אותו לדעת ומה התשובות שהוא קיבל, ואח"כ נשאל את הציבור מה הציבור אומר. לוקח לכם טיפה זמן? אז תכינו גם את הטמבלויזיות. תודה.
מכל מקום, אי אפשר יותר להמשיך את המשחק כמות שהוא, אנחנו לא מוכנים להיות השעיר לעזאזל.
יש סיפור שאומר שפעם השועל הלך עם האריה וראה אותו עצוב, שאל אותו, אדוני המלך למה אתה עצוב? אמר לו - תראה, יש בעיות בג'ונגל, לא הכל מסתדר כמו שאני רוצה. אז השועל אמר לו, בא, בא איתי נלך לארנבת. הלך לארנבת, שלום ארנבת, הנה המלך פה, תכבדי את המלך, אז היא התכופפה, אמר לה תגידי לי איפה הכובע שלך? היא אומרת לו איזה כובע? אה, איזה כובע, את מתחצפת? טרח נתן לה סטירה. האריה צחק, הוא הוציא אותו מהעצבות, הלכו לדרכם. אחרי כמה זמן עוד פעם, ראה את האריה עצוב, מה קורה? אומר דברים עוד לא מסתדרים, אמר לה בואי נלך לארנבת, הלכו לארנבת, שוב פעם שואל אותה איזה שאלה, עונה לו, תשתחוי למלך, משתחוה, אחרי זה שואל נו ואיפה הכובע? לא מבינה על מה הוא מדבר, עד שהיא חושבת טרח עוד סטירה, האריה צוחק הולכים. אחרי כמה ימים פוגש אותו עוד פעם? מה קורה, אל תשאל יש בעיות בג'ונגל, יש מרידה, בעיה אני פוחד לקראת הבחירות, לא יודע מה יהיה, רוצים להחליף אותי, אומר לו בא בא נלך לארנבת, הולכים לארנבת, הוא אומר לו תקח סיגריה תחזיק ביד, תחזיק ביד. ארנבת, את רואה את המלך - תשתחוי, משתחווה, הוא אומר תביא למלך לאריה אש, עכשיו הארנבת חושבת, אם היא תביא גפרור, הוא יגיד למה לא הבאת מצית, אם היא תביא מצית הוא יגיד לה למה לא הבאת גפרור, אז היא אמרה לו, אין לי אש. אין לך אש? איפה הכובע? עוד פעם אין לך כובע? טרח, והולכים. ככה עושים לציבור החרדי, כל פעם לא מסתדר לקראת הבחירות, בא בא נלך לארנבת, ומתחילים עליהם על הארנבת.
אז אני מודיע מראש עכשיו, אנחנו לא מתכוונים להמשיך להיות ארנבת. אנחנו יכולים להיות גם אריה, גם אריה. כן אתם מוכנים? עוד לא מוכנים, שאלות לקהל למי שיש בבקשה.
תן לבחור פה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. שאלה קטנה,
הרב: תשובה גדולה
ש. בעזרת ה'. הרב דיבר על הסוגיה שמתעסקים בו בזמן האחרון, סוגית הדרת נשים. אני מתגורר בבני ברק בשנים האחרונות, יצא לי להיות לא אחת בעין הסערה בכמה מקרים שעסקני הציבור החרדי הובילו, בסיפור של הדרת נשים לצערנו הכתימו פה ציבור שלם, בגלל קבוצה ספציפית שנמצאת במאה שערים שקוראים להם סיקריקים, שנמצאת ברמת בית שמש שקוראים להם משמר השכונה, הועד לצניעות, או כל מיני שמות שהם נקראים הקבוצות מיעוט האלה בכל מקום, והם מכתימים ומוציאים שם רע על הציבור החרדי ועל הציבור הדתי בכללותו וחבל שכך. מה שאני לא מבין, זה שלפני כמה שנים שרצו להוסיף חדר מיון בבית חולין ברזילי באשקלון, קמו ויצאו כל החרדים והפגינו, ואת כל הארץ הפכו, ושרוצים לפתוח את בר אילן בשבת למכוניות הופכים את כל הארץ, ושמצעד התועבה רוצה לעבור בירושלים הופכים מדליקים פחים, והרבנים יוצאים בפשקווילים והשמחה וששון ליהודים בכל הרחובות. דבר אחד אני לא מבין, אם הרבנים של הציבור החרדי מתנגדים לאותו קומץ שיורק על ילדות בנות שמונה, כמו שהרב אומר, ומבזה נשים ועושה חילול ה', שהרב אומר המון פעמים ששמעתי את הרב אומר שאין עבירה גדולה מזאת, וממש מכפישים את שמו של רבש"ע בעולם הזה ומוציאים כתם לכל הציבור החרדי שעוסק בחסדים, והציבור החרדי באמת אפשר להגיד עליו שהוא מקים עמותות, ואיחוד הצלה וזק"א ועמותות והצהרה ובאמת בכל מקום וגמ"חים אפשר למנות את החסדים של הציבור החרדי ולא לסיים, אבל אם באמת מכתימים את הציבור החרדי איפה הרבנים? איפה הרבנים שיגידו - הם לא אנשים שלנו, לא שומעים את הרבנים כבוד הרב, הפשקווילים בבני ברק צועקים על ניו פארם על סופר פארם על כל מיני חנויות שפתוחות בשבת, איפה הרבנים שיגידו - אלו לא האנשים שלנו, למה הרבנים לא מגנים אותם? תודה רבה.
הרב: קודם כל הרבנים גינו. הרב שטינמן יצא במכתב על זה, הרב אלישיב, וזה כבר מספיק, אבל מה, התשקורת לא מפרסמת מה שאומרים הרבנים, כי הם רוצים להכליל את כולם, אז הרבנים שכותבים מכתב אז זה מתפרסם בעיתונות החרדית. אבל בטמבלויזיה לא מביאים את זה,
ש. אני ב"ה כבוד הרב טמבלויזיה אין לי בבית, את העיתונות החרדית דווקא יש לי, ולפני שבוע אחי הגדול נכנס לרב אלישיב, ושהוא שאל אותו הרב אלישיב למה הרב לא מפרסם מכתבים, הרב אלישיב אמר לו, אני לא מתעסק בנושאים האלה, שהעסקנים החרדים יתעסקו בנושאים האלה. ולא ר' חיים ואף אחד, הרב שטינמן אני לא שמעתי, אני לא יודע
הרב: רק שניה, הרב שטינמן הוציא מכתב והתפרסם. הרב אלישיב אמר לענין קוי המהדרין שאין לכפות על אנשים וכו', זה גם היה מכתב שיצא מביתו, לא, הרב אפרתי כתב בשמו, לא משנה, אבל זה שני מכתבים שיצאו באחרונה בענין המהדרין ובענין הדרת נשים. עכשיו, ביטוי לזה לא מקבלים בכוונה, לא בתשקורת הכתובה, לא במדברת, לא בויזואלית, אין דבר כזה, למה? רוצים להכליל את כולם ואז ככה מובן שבעצם כולם שותקים כאילו מסכימים.
ש. בודאי הרב, גם אני שוב חוזר אני מדגיש, אני גר בבני ברק, הפשקוילים לא ראינו אותם וגם לא בעיתונות החרדית.
הרב: אבל שניה, אני אומר כל ערב כולל הערב, והערב אמרתי בקצרה, אבל אני אומר כל ערב, יש ביוטיוב כבר סרטים שלי על ההדרה וכו' וכו' וכו', אבל אף אחד מהתשקורת לא יביא את זה כמענה, למה? כי זה יפיל את כל מה שהם עושים, הם רוצים שהעליהום ימשך. אתה יודע כמה חרדים קיבלו מכות בחודש האחרון, אתה יודע כמה ירקו על אנשים עם צילומים תמונות ועדויות, עם בתי חולים ועם מסמכים רפואיים, לא נשמע שאחד נעצר. אבל מלכודות לחרדים שעוברים ליד נשים כמו שתראה ביוטיוב שיש שמה סרט שעצרו אחד שהאשימו אותו כאילו הוא קילל ואמר מילה וגם בעט בשוטר, ורואים בסרטון שאין דבר כזה, והשופט אומר שאין בסרט אבל הוא ישאר במעצר. עליהום של כל אנשי העקיפה, ממש
ש. בודאי שהכל עליהום על כל הציבור החרדי הוא לא מוצדק והוא שקרי, כבוד הרב, אי אפשר אבל להתעלם מן המעשים החמורים שנעשו, ושגם אני בתוך בני ברק, גם אני בתוך בני ברק
הרב: מה אתה רוצה
ש. חסר לנו הגינוי כבוד הרב, אז יכול להיות שהרב אומר ואת הסרטונים שיש ביוטיוב
הרב: מה אתה רוצה שיגידו, הרי כתוב
ש. כשהרבנים החרדים רוצים להגיד משהו אנחנו נשמע אותם ושומעים אותם, בבני ברק, לא בעיתונות, לא בטלויזיה, בכל העיר בני ברק.
הרC: תקשיב, תקשיב, יש לך טעות, דברים שכתובים בתורה לא צריך לפרסם, אם יש רצח אז זה ברור שלא תרצח כתוב בתורה, אם אני מקריא לך עכשיו למה תכה רעך, המרים יד על חברו ולא הרגו ולא הכהו ולא כלום נקרא רשע בתורה, צריך להסביר את זה עוד פעם?
ש. לא
הרב: ועוד בפרט למי, לבן אדם שהוא אמון על התורה?
ש. לא
הרב: לא. אלימות בבית מותר? צריך לדבר על אלימות בבית כל הזמן ולהגיד אסור, בעל נתן סטירה לאשתו, סתם דוגמא, ברמת אלחנן, אז צריכים הרבנים להוציא פשקוילים בכל העיר למה הוא נתן סטירה לאשתו, סתם דוגמא, אז צריכים הרבנים להוציא פשקוילים בכל עיר למה הוא נתן סטירה לאשתו?
ש. פשקוילים על שבת הם מוציאים, גם שבת רשום "זכור את יום השבת לקדשו" פשקוילים על שבת הם מוציאים.
הרב: אני אסביר מה ההבדל, כשרבנים יוצאים יוצאים בד"כ נגד תקלות שהציבור לא מודע להם, הם יוצאים נגד חברות שלא מודע להם מה עושות החברות חילול שבת וכו', הם יוצאים נגד דברים שהציבור עלול לטעות ולא, על דברים מהמפורסמות לא צריך לצאת. באופן חריג יצאו שני הרבנים שציינתי במקרים האלה למרות שזה מיותר, כי זה ברור לכל בר דעת. לא צריך להיות רב גדול, סתם בן אדם מבין שלא יורקים על אף אחד, כולל על זה הרי חכמים אמרו שאם אכלת מצלחת אל תירק בה, אז על צלחת אמרו לא לירוק, אז על ילדה בת שמונה צריך להגיד שאסור לירוק?
ש. תשמע מה הוא אומר, הוא מצטט רבנים, הוא אומר הרבנים שלנו בבית שמש ככה אמרו לנו לעשות, הוא בא בשם התורה.
הרב: מה אכפת לי מה הוא אומר
ש. הוא מבזה את התורה שאני לומד ושהרב לומד ושהרב מלמד
הרב: מה אכפת לי מה הוא אומר, חסר אנשים שעוברים על התורה עם זקן ובלי זקן? אז מה אם הוא אומר?! אם התורה אומרת לא והוא אומר בשם התורה כן, אז מה, אם אחד נוסע באדום ואומר לשוטר אדוני, הרב שלי אמר שמותר לנסוע באדום. אז מה אם הוא אומר? לא צריך להגזים שעכשיו צריכים כל הרבנים להכחיש שהם לא אמרו ושזה אסור לנסוע באדום. הרי זה טפשות. זה מה שמנסים לגרור, כאילו אנחנו מחנכים לירוק על אנשים ואח"כ צריכים להתנצל אנחנו לא אומרים. אתה מבין מה עושים? זה כמו שנגיד לשופטים, למה אתם השופטים החילונים לא יוצאים בפשקוילים להודיע שאסור לרצוח ילדים ולזרוק אותם מהחלון, לא ראיתי את ברק הנשיא של בית המשפט העליון שאומר שאסור לרצוח אנשים. את ראית פעם פשקוויל שלו?
ש. הוא לא יוצא בפשקווילים על שום דבר, כבוד הרב, הרבנים החרדים יוצאים בפשקווילים
הרב: לא הבנת, הם יוצאים על דברים שלא יודעים כמו שהוא יוצא, על תקנות חדשות, על חופש הדיבור, על יסוד חוק האדם בחירותו, דברים כאלה, יש דברים שהם חריגים שעוד לא נודעו בציבור מפרסמים, הידועות והמושכלות לא צריך לשנן עוד פעם מחדש, זה דבילי להגיד שאסור לירוק על אנשים, למה מי התיר? אבל זה מה שעשו לך כבר, שהביאו אותך למצב שצריכים החרדים, בפרט גדולי ישראל להתלונן על כל יריקה בכל עיר. איזה מין דבר זה? הבינות?
ש. הבינותי.
הרב: תודה. שאלה נוספת. אתה מוכן? בבקשה.
כן תודה, אז יהודים יקרים, אני רוצה לתת אפשרות לקהל הקדוש שיושב כאן, בפרט לצעירים, כדי שדברים לא יהיו ככה באויר, ולצערי הרב לא כולם יודעים ומודעים ולא זכו להכיר מקרוב, אני מזמין אתכם, שימו לב, מי שמעוניין, יש פה אברכים שבאו איתי מבני ברק בנסיעה מיוחדת לכאן, כל מי שרוצה מהציבור לעשות שבת הקרובה בבני ברק, להתארח בישיבה שנקראת "ברכי יוסף", עשינו את זה בבאר שבע, הגיעו עם באר שבע וקצת מהארץ מאה בחורים צעירים, חמישים מטר מהבית כנסת שבו אני נותן שמונה דרשות בשבת. זה מתחיל מארבע וחצי בבוקר עד מוצ"ש ומליל שבת כמובן עד חצות לילה. מכל מקום, אלה שרוצים לראות ישיבה מקרוב, חיים בבני ברק איך חיים אנשים בשמירת שבת שאולי בצפת בכיפור יש מצב כזה, עולם של תורה שלם, 160 אלף תושבים במתחם קטן יחסית הכי צפוף בארץ, ולראות את האוירה מקרוב, לטעום טעם של תורה, להיות במקום שיש בעלי תשובה ולהכיר את זה מקרוב ולשאול את כל השאלות שרוצים, מי שרוצה לחוות חויה כזאת או מי שרוצה ללמוד בחברותא, או מי שרוצה שרב ילמד אותו, או מי שרוצה לפתוח שיעור בביתו, כולל נשים, האברכים היקרים האלה יעברו פה בין הקהל יתנו את הטפסים, ימלאו אלה שמעוניינים, אלה שיגיעו לשבת לישיבה בעזרת ה' יתברך אני אארח אותם בעצמי בבית הכנסת שאני מופיע שמה בסביבה, חמישים מטר בלבד, ואני אתן להם ברכה לכל מה שיחפצו אחרי השבת הזאת ובעזרת ה' בדרך כלל זה מתקיים. אז מי שמעוניין שירים את ידו יקבל טופס ובינתים אני רוצה להעביר את המיקרופון לאשה שארגנה את הערב, חשוב מאד שתשמעו אותה.
כן, שאלתך.
ש. אני אמא של איתי חיים,
הרב: שהערב לרפואתו
ש. הערב בעזרת ה' יהיה לרפואתו כדי שכבר נתחיל לראות את הישועה
הרב: מה יש לו?
ש. עדיין חולה, מצבו די התדרדר, הוא כרגע במצב של סיעודי לגמרי, לא מתפקד כלל, לא מצליח לאכול
הרב: מה החולי שלו?
ש. חולה במחלה אנחנו מקוים שלא, כי הוא עשה טיפול ו
הרב: בן כמה הוא?
ש. הוא בן 25, נשוי כארבעה חדשים, יש פה אנשים, הרבה אנשים שמכירים
הרב: כמה זמן מאז שהתברר שהוא חולה?
ש. חולה כשנה
הרב: מה אומרים הרופאים?
ש. הרופאים לא נותנים סיכוי, ועפ"י המציאות שאנחנו רואים אין לו סיכוי, אם אנחנו נאחזים במציאות אין לו סיכוי
הרב: היום הוא בהכרה?
ש. הוא בהכרה, הוא רוצה לחיות
הרב: רגע, הוא שומר תומ"צ?
ש. הוא התחיל, הוא התחיל
הרב: התחיל זה לא מספיק, הוא צריך לקבל על עצמו להיות חרדי אמיתי גמור. גמור אבל. תכין לי בבקשה את ניסים התותח. כן, אני אסביר לך מה שאני אומר ותקשיבי טוב, בשביל לבטל את הגזירה אסור שיהיה עליו קטרוג, אם יש עליו קטרוג זה הסיבה שכרגע הוא נמצא במצב. אם נמחק את הת"ז שלו ואת השם שלו אנחנו מחליפים את האיש, אם מחליפים את האיש אין את מי לכלוא, אין את מי לעצור, אין את מי להעניש. תיק שנמצא במשטרה אם ישנו את הזהות אין עם מי לדבר. אם הוא ישנה את הזהות שלו, דהיינו היה חילוני, עכשיו הוא יהיה חרדי חוזר בתשובה אמיתי, זה לא אותו בן אדם, זה כמו תינוק שנולד מחדש ממילא הגזירה אין לה על מי לחול. זה תנאי ראשון. תנאי שני, זה שהמשפחה תקבל על עצמה לשוב בתשובה כיון שהמשפחה בעצמה היא בגזרה, כי הוא חולה ואתם סובלים, ואף אחד מכם לא רוצה שהוא יפגע, אבל זה פוגע בכם גם, אז זה גם חל עליכם. דבר שלישי, אנחנו צריכים להעביר את המחלה למישהו אחר, למה - כי מידת הדין לא שותקת אם היא כבר קיבלה את מה שהיא קיבלה היא לא תוותר, אם תעשו את שני החלקים הראשונים אני אטפל בחלק השלישי.
ש. כבוד הרב, הוא קיבל על עצמו קבלות וגם כל המשפחה
הרב: לא, תשובה שלמה גמורה חרדי צדיק. לא לעכשיו רק עד שהוא יתרפא, כל החיים.
ש. כבוד הרב, אני חושבת שכרגע לא ניתן לצפות מאיתי חיים הוא בקושי מדבר
הרב: לא משנה, אבל אם הוא מבין וקולט זה מספיק. אם הרופאים אומרים לו אתה צריך להכנס לטיפול כימותרפי יש לו את היכולת להתנגד ולהגיד לא? אתם יכולים למנוע מהם? אתם חפצי חיים ורוצים שהוא יחיה, אתם מבינים שהוא סובל ומתייסר, לא רק המחלה גם הטיפול, אבל אין ברירה, זה הסיכוי אומרים הרופאים, זה מה שהם מבינים. עכשיו אני אומר לך מה התורה אומרת, התורה אומרת שאדם רחוק הוא עלול להפגע, כשהוא מתקרב - מסירים מעליו את הפגע, כששולחים התראה מחברת חשמל לפני ניתוק לא רוצים לנתק, רוצים שישלמו, שילמו - תראה את ההודעה בטלה. שלחו לכם הודעה, תשלמו מה שצריך לה' וההודעה בטלה. שווה או לא שווה?
ש. שווה
הרב: זה מה שצריך לעשות, קבלו על עצמכם ואני אעביר את המחלה למישהו.
ש. בעזרת ה' אנחנו בתשובה
הרב: שלמה!
ש. שלמה
הרב: שלמה זה כיסוי ראש מלא, צניעות מלאה, קיום תורה ומצוות, טהרה שבת כשרות תפילות, כל מה שצריך.
ש. בעזרת ה'. כבוד הרב, אני הייתי בשיעור הקודם שלך, הצגתי את השאלה וסיפרתי את הסיפור, אתה אמרת שאיתי חיים זקוק לזכויות הרבים
הרב: נכון, בשביל זה אנחנו עושים את ההרצאה
ש. ובשביל זה גם אנחנו עושים הרבה ערבים לרפואתו
הרב: מצויין. אבל את העיקר העיקרים זה הקבלה שלו, אני אדם אחר, רבש"ע, עד עכשיו הבנתי טעיתי, לא הייתי בסדר, ניצלתי את החיים לא למטרות שאתה התכוונת, חוזר בי, מתחרט, מודה ועוזב ירוחם. הקב"ה רחמן, הוא לא רוצה במיתת בניו, הוא רוצה "וחי בהם" ולא שימות בהם, אבל בן אדם לא צריך להתעקש, צריך להבין זה, הגעת לנקודת אל חזור, אין הרבה ברירות, ואי אפשר לשטות חס ושלום בקב"ה, הוא יודע בדיוק מה אדם מתכוון, הוא חופש חדרי בטן והוא רואה כליות ולב ואין נסתר מנגד עיניו. אם ההחלטה היא אמיתית, כמו שאני אראה לך בסרט הזה עכשיו - ניסים התותח, את תביני שאפשר להציל את החיים של הילד. וזה כדאי. וניסים התותח בא אלי שבוע לפני שהוא מת! והוא הגיע אלי ממאה ועשר קילו - 47 קילו, שהוא לא אכל שלשה חדשים, לא יכול, הגוף עם המחלה לא יכול לאכול, הוא הצטמק והרופאים אמרו - שבוע ימים. אמרתי לו שיקבל על עצמו להיות צדיק גמור פלוס, זה הסיכוי. אמר לי אני חילוני גמור, אני לא יודע כלום, איך אני אעשה תוך שבוע? אמרתי לו אתה תקבל על עצמך מידית מה שאמרתי, אני אסדר לך רב שידריך אותך, מרגע שקיבלת על עצמך ואתה תעשה כל מה שיגידו לך - אתה תצא מזה. הוא הלך על זה, היום הוא כבר עשר שנים אחרי, חי בריא נושם אברך כולל והיום נותן שיעורים לרבים. זה האיש. תסתכלי, בינתיים צלצלי לבן, תקבלי ממנו הסכמה ונמשיך.
זה לא מתכוון להפסיק כל כמה רגעים כמו שהיה קודם. את מנסה לדבר איתו?
ש. בשעות כאלו הוא כמעט ולא מתפקד ולא מגיב
הרב: תנסי, אם יש מישהו לידו שישאל אותו
ש. אוקי בסדר.
הרב: טוב, בינתיים שאלה נוספת למי? שאלה נוספת הנה לבחור שמה.
ש. נכון אמרת שכדי שיצא מהמחלה הוא צריך לחזור להיות חרדי, למה הוא צריך להיות חרדי ולא דתי רגיל, כאילו מה הדרך של הרב, ואם הוא יחזור בתשובה רגיל, מה ההבדל בין חרדי לדתי רגיל, שאם הוא יחזור להיות חרדי רגיל זה
הרב: חרדי זה אדם שחרד על המצוות והתורה במאה אחוז, ודתי לפי ההגדרה שאנחנו רגילים, זה אדם שלא חרד לגמרי. זה לא קשור לחרדי שהוא הולך שחור לבן ודתי שהולך צבעוני, זה מדובר על רמת הדתיות שלו, לא על השיוך, לא על השיוך,
ש. אז להיות דתי
הרב: המושג דתי נתפס כאחד שהוא פרווה קצת, לא שמקיים את הכל זה הבעיה, לכן כשאני אומר חרדי פירושו מישהו שחרד על דבר ה' על קלה כבחמורה לעשותה. לא שיוך לפי בגדים או לפי קהילה.
ש. שיוך לפי בן אדם
הרב: לפי התורה, לפי התורה, שהתורה אומרת שצריך להיות חרד על דבר ה'.
ש. טוב הרב, תודה.
הרב: תהיה בריא. שאלה נוספת. תן לגברת שמה למעלה. תרימי את היד גבוה.
ש. כבוד הרב, הבת של השכנה שלי כבר שנה יש לה את המחלה הידועה בת 15, משפחה חרדית, השם שלה זה שרה נעמי בת נאוה אם אפשר לברך אותה, אם הציבור מוכן לקבל קבלות לרפואתה, שרה נעמי בת נאוה
הרב: בת כמה היא?
ש. 15
הרב: תיכף אני אגיד לכם מה לעשות, קודם נשמע פה עם הבחור שלנו.
הקרנת הסרט ניסים התותח
הרב: כן, אז מה אומר הבן? זה עובד, עובד, תני מכה למעלה
ש. כבוד הרב, דיברתי עם איתי חיים והוא רוצה.
הרב: ברוך ה'. ברוך ה'. אז את השלב הראשון עברנו, עכשיו השלב של ההורים, מה ההורים אומרים, מוכנים ללכת על כל הקופה?
ש. על כל הקופה.
הרב: אשריכם. עכשיו נשאר החלק שלי, ושל הציבור כולו, אנחנו עם ישראל ערבים זה לזה, והכח שלנו אדיר בשמים, ואנחנו יכולים לגזור שהקב"ה בעזרת ה' יתן חיים לאיתי חיים בן אסתר שיצא מן המחלה בריא ושלם ויחלים ממנה מהרה והמחלה תועתק ממנו לאסאד נשיא סוריה ויהיה כפרה עליו מהרה.
אמן.
הרב: בשורות טובות בעזרת ה'. עכשיו רק רגע, אני רוצה גם באופן מעשי לצבור לו זכויות נוספות, וגם למי שביקשו שם, שימו לב, אני מחלק לכם ציציות למי שרוצה, כיסויי ראש לנשים וכיפות, רגע, ואני רוצה לדעת מי מהחבר'ה פה מוכן ללמוד לרפואה במשך חודש כל יום שתי הלכות לטובת רפואתם. שתי הלכות למשך חדש בלבד. אם תרצו יותר עדיף, להרים את היד, מי שמתפלל על חברו נענה תחילה. שלא תחלו בעזרת ה'. מי שרוצה ירים את היד. אשריכם ישראל, רק רגע, אני קם לכבודכם, שניה.
חלוקת ציציות, כיפות וכיסויי ראש.
הרב: מה השם של החולה השניה?
ש. שרה נעמי בת נאוה
הרב: שרה נעמי בת ננה ה' ישלח לה רפואה שלמה מהרה, ויעתיק את המחלה ממנה לאחמדניג'ד, ושתזכה להחלמה מהירה בתוך שאר חולי עמו ישראל מהרה.
אלה שעוד לא מילאו טפסים להעביר לאברכים בריצה.
ה' ירחם את כל הקהל הקדוש שיזכה לאחדות, לחיבור, לאהבת הבריות, לשלום בינינו ושנתגבר על כל אויבינו מהרה אמן ואמן.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות