דימונה - דימונה
תאריך פרסום: 09.01.2012
ההרצאה התקיימה במרכז רוחני מקדשי שמך הצבר 1 דימונה ביום שני יד` טבת 09/01/2012
דימונה 9-1-12
ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
"כה אמר ה' אלקי ישראל שלח את עמי ויחוגו לי במדבר". המדרש מספר שמשה רבינו נכנס עם אהרן הכהן אצל פרעה ביום שבאו כל המלכים לכבדו, והביאו לפניו דורונות והיו מעטירין אותו, כיון שעלו משה ואהרן היה מסתכל בהם שמא יעטרו אותו או יתנו לו כתבים, אמר להם מי אתם? אמרו לו שלוחיו של הקב"ה. מה אתם מבקשים? אמרו לו "כה אמר ה' שלח את עמי ויעבדוני" אותה שעה כעס ואמר, מי ה' אשר אשמע בקולו לשלח את ישראל, לא ידעתי את ה' וגם את ישראל לא אשלח. המתינו לי עד שאני אחפש בספר ואראה, מיד נכנס לבית הארמון שלו והיה מביט בכל אומה ואומה ואלוה, אמר להם חיפשתי שמו בבית גנזי ולא מצאתי אותו, אמר רבי לוי, משל למה הדבר דומה? לכהן שהיה לו עבד שוטה, יצא הכהן חוץ למדינה, הלך העבד לבקש את רבו בבית הקברות, הלך העבד לבקש את רבו בבית הקברות, התחיל צווח, לא ראיתם היכן רבי? אמרו לו שוטה, מי ראה כהן בבית הקברות? כך אמרו משה ואהרן לפרעה, שוטה, דרכם של מתים לתובעם בין החיים? לחפש אותם לבקש אותם בין החיים? אלו שאתה אומר מתים הם, אבל אלקינו אלקים חיים ומלך עולם. ז"א המשל בא ואומר, כהן שהיה לו עבד שוטה, כהן זה הקב"ה, והיה לו עבד שוטה - זה פרעה, יצא הכהן חוץ למדינה, הקב"ה לא מסתובב במצרים, אז הלך העבד לבקש את רבו, נכנס לחפש בספרים שלו אולי ימצא אותו, אז אמרו לו אתה הולך לחפש בבית הקברות כהן? איך תמצא? כל האלהים שאתה מחפש אצלך בספרים זה מתים, זה אלהים מתים, ומה שאנחנו אומרים לך ששלח אותנו זה אלהים חיים.
המסילת ישרים כותב לענין הטענה של פרעה לכו אל סבלותיכם, שהעצה של פרעה היא היתה עצת יצר הרע, וכל הטענות שהשמיע פרעה היו עצות של יצר הרע, פרעה היה מלך גדול עריץ וקשה, ומלך על ארצות רבות, באותו יום שמשה ואהרן באו לפניו הארמון שלו היה מלא מלכים, שהגיעו להתחנף לו ולכבד אותו בעטרות, מה שעוד יותר העלה את גאות נפשו והרגשתו שהוא אדון העולם, ושהוא ברא את עצמו ואת הנילוס, כמו שאמר "לי יאורי ואני עשיתיני", כך היה מחזיק מעצמו. במצב של גבהות וזחיחות הדעת מעין זו, באו אליו משה ואהרן והם לא נכנסו אצלו בחנופה או בהכנעה ואפילו לא שאלו בשלומו, אלא באומץ ועזות דקדושה הכריזו, "כה אמר ה' שלח את עמי ויעבדוני", ולכאורה היו יכולים לדבר אליו בשם הצדק, צדק חברתי, כלפי הנלחצים המשועבדים או מתוך בקשת רחמים לשחרר את עם ישראל, עם של אומללים שנרדף, אבל הם לא עשו כן, פנו אליו בשם ה' יוצר הכל, ודיברו איתו דיירקטלי - ישירות דוך אנד דוך, שלח את עמי וזהו.
לכאורה משונים היו דברים לפני פרעה שהוא בעל גאוה מושחת, משקר את כל העולם ואף את עצמו הוא מטעה בהבליו, כשהוא צריך לצאת לנקביו, הרמאי הזה, הוא יוצא המימה ומסתתר מבני אדם, והוא לא מרגיש שום סתירה גם בתוך נפשו פנימה. מצד אחד אתה אומר שאתה אלהים, מצד שני אתה יוצא לנהר ומסתתר ועושה את צרכיך. אז מה, אתה לא מבין שאתה לא, זה לא מפריע לו. לא מפריע לו. ופרעה הזה מקור הזוהמה והטומאה באים הם משה ואהרן בכח של הקדושה במילים ברורות וקצרות נגד כל שיטתו ודרכו. וגם לאחר שהם רואים שפרעה לא מתפעל מהם, ומתחיל להתווכח בתקיפות ובעזות של טומאה, ואומר להם מי ה' אשר אשמע בקולו, חיפשתי בכל בית גנזי ולא מצאתי אותו, לאחר תגובה כזו ברור שאין יותר מה לעשות עם אחד כזה, זה טמבלולו, זה שוטה. הם לא נרתעים, והם אומרים לו שוטה, אלקינו אלקים חיים, מה אתה מחפש אותו בין המתים?
הדוגמא הזאת זה דוגמא טובה מאד לימים האלה. יש ויכוחים כביכול בין התורה לבין שאינם שומרים תורה, יש דרך האמונה הצרופה וקבלת התורה, ויש הדרך הכוזבת והמטעה, ואדם ששומע בחוזק או בתשקורת דברי חירוף וגידוף של אנשים חופשיים למיניהם, ודעות שונות גם של כאלה שמתלבשים באיצטלא דרבנן שמייפים את השקר ודוחים את האמת, בודאי זה עושה עליהם רושם ומזעזע אותם עד שהם מתחילים לפקפק בדרכם אם נכונה היא.
דוגמת משה ואהרן צריכה להיות לנגד עיני כל אדם, ולהיות חזק בדעתו ובדרכו - דרך התורה, שכל הרוחות שבעולם לא יזיזו אותו ממקומו, וממש לא יזיזו אותו. לא רק שלא יטו אותו הטיה של ממש מדרכו, אלא אפילו לא יזיזו אותו זיז כלשהו, כמו שנאמר במרדכי "לא קם ולא זע".
לעומת כל הדעות והשיטות הכוזבות צריך האדם לענות בתקיפות, שוטים שבעולם, דרככם מתה, שיטתכם בין לילה היתה ובין לילה תאבד, כשם ששיטות רבות אחרות התחדשו ובאו בעבר ולאחר זמן קצר חלפו ועברו מן העולם, אבל דרכנו חיה וקיימת לעולם ועד ולנצח נצחים.
ז"א מי שמאמין בתורה ובדרכה, האמת אצלו ברורה וצרופה, ושם הטיה ושום קמפיין תשקורתי כזה או אחר של יאיר לפיד וחבריו, שמחזר יריקה על ילדה שבוצעה חודשיים לפני! כאילו זה נעשה באותה עת, אז סוג דברים כאלה הציבור לא מבין, לא יודע אפילו מה מתרחש, והוא מאמין. ואם אומרים לו שירקו גמרנו, הוא קונה, ירקו ואח"כ אפשר לעשות עליהום על כל הציבור וזה כבר לא משנה, כל מי שהוא בחזות חרדית ראוי לסבול.
נו, ואז מגיעים רבנן באיצטלא של רבנן, ועוד מלמדים זכות, כן זה קיצונים וככה וככה, מי אמר? מי אמר, מה היה? על מה מדברים בכלל? אבל ישר להתייפייף, להתייפייף. צריך ללמוד ממשה ואהרן, גם כשעומדים מול פרעה הרשע ששולט בכיפת העולם ובמאמר שלו הם יוצאים להורג, הם עומדים מולו ואומרים לו יחביבי, אתה שוטה אתה, מה אתה מחפש, אצל המתים אתה מחפש את האלקים שלהם? שוטה אתה. ואומרים לו תשמע, שלח את עמי וזה טו, ואם לא - תתחיל סדרת חינוך, אתה תקבל עשרת המכות.
אדם שבטוח בתורה, שום דבר לא יכול להזיז אותו, גם המציאות הכי נוקשה, שום דבר לא יזיז אותו. ואם יש מקרה נגיד שהיה, נגיד שהיה, אז מה קרה? וכמה מקרים כנגד זה היו בציבור הזה המתלונן, לא של יריקה, של רציחה יומיומית, כל יום רוצחים נשים. כל יום. כל יום. שמעתם עליהום? מה פתאום!.
אושרנקו רצח שש נפשות, שמעתם את הנשיא קורא לעשות הפגנה בעירו? אבל אחד אומרים שירק אז הנשיא מתערב, מבקש שכולם יבואו להפגין כל עם ישראל נגד היריקה. איפה הפרופורציות? מה קרה? גמרת לדבר עם אבו מאזן בירדן, זהו, התפנית ליריקות עכשיו, זה מה שמטריד אותך? זהו? אין שלום בעולם? קיבלת פרס נובל לשלום, תעשה שלום נראה אותך בין החרדים לחילונים, בין הרוצחים הטרוריסטיים לבין אלה שעוד לא עשו איתם שלום מעולם ולא מתכוונים קיבלת פרס נובל בחינם, אבל לעשות שלום בין היהודים ליהודים זה אתה לא יודע, אלא לעשות מיד הפגנה על יריקה שלא ראית ולא שמעת ממנו. בושה וחרפה. לא שמעתי את פרס על רציחות שהוא יוצא ככה בשצף קצף, לא שמעתי היום את פרס שאומר על זאת מהכנסת ששפכה בפרצוף של זה מהכנסת הערבי, שפכה לו בפרצוף מים, לא שמעתי שאומר הפגנה עכשיו. צריך לעשות הפגנה, הרי כל יריקה הפגנה. אז כל כוס מים - כמה הפגנות. למה הוא לא מבקש הפגנה? לא, זה בבית, זה נוהג קבוע, שמשליכים חפצים, שזורקים, שמקללים, שאומרים, שמכפישים, זה הסלנג, זה הסלנג. אבל בן אדם ירק על ילדה? לך תדע, היה או לא היה, מתי היה, מה זה משנה העיקר תגיד שירק, שיהיה עליהום. הקדמה של יאיר לפיד לקראת ההודעה שהוא פורש ועובר לפוליטיקה.
הדרת נשים, שמעתם פעם על דבר כזה הדרת נשים? דואגים שלא להגיד לאשה, בבקשה תלכי פנימה. לקיים את הפסוק "כל כבודה בת מלך פנימה". יש פסוק מפורש. לא שמעתי שיוצאים נגד החמישים אחוז של אלה שהטרידו את הנשים באוטובוסים בתל אביב. נשים מוטרדות באופן קבוע במוניות ובאוטובוסים ואף אחד לא דואג. גם לא ויצ"ו. אף אחד לא דואג, מטרידים נשים באוטובוס, איזה כיף. איפה פרס? נשיא מטריד נשים בלשכה, אויויו, אויויו, נשיא! באוטובוסים - לא נורא. חמישים אחוז מתלוננות, לא נורא. זה לא יריקה של דתי עם ריח של צ'ולנט. לא יאומן כי יסופר.
אז קוראים לזה הטרדה מינית, נכנס עכשיו סעיף חדש, חוק חדש בין יום - הטרדה מינית. מה היתה ההטרדה? הוא אמר לה בבקשה תלכי אחורה. זה הטרדה מינית, הטרדה מינית אני מבין זה שמישהו מתקרב למין השני נגד רצונו ומטריד אותו, והוא אומר לה אל תטרידי אותי, תלכי אחורה, אז מי הטריד את מי? מי בא למי? היא באה אליו, לא הוא בא אליה. אז איך עומד הסעיף הזה בכלל? זה שופטים בישראל? זה נקרא הטרדה? לא יאומן כי יסופר. אם אחד יגיד לאשה תסלחי לי, תעמדי בתור, זה הטרדה מינית, כי אמרת לה - תהיי מודרת אחורה, גם הדרת אותה מאיפה שהיא עמדה אחורה, ואחורה זה אומר הדרה, וגם זה נקרא הטרדה. למה היא שפכה עליו היום מים? בגלל שהוא הטריד אותה. מה הוא הטריד אותה? אמר לה תשתקי. אז היא מילאה לו את הפנים במים.
רוסיה נגד ערב, היה קרב היום בכנסת. משעשע במדינה שלנו, אין איומים מאיראן, שום דבר, אין מסוריה, אין אין, אין כלום, אין חמאס, כלום, נסראללה בבונקר, הכל טוב, אין לנו על מה לדבר, חייבים שיהיה כמה יריקות, כמה כוסות מים, אין חדשות, אין מייצרים חדשות? צריך שמישהו יתן יריקה ואפשר להתחיל לדבר על זה חודש. חודש! והנשיא ואפילו פיצי הלכה לקלינטון ואמרה לה את שמעת מה קורה בארצנו? חיילים עזבו זמרות חיילות ועלבו בהן ופגעו בנפשן וזהו, יצאו מה, אז קלינטון מזועזעת, אוי וי, מה זה ישראל הפכה להיות איראן? קלינטון, אין לה בעיות בפקיסטן, בעירק הכל כבר בסדר, אין להם בעיות עם איראן, לא סוגרים להם את מיצרי הורמוז, הכל טוב, מה נשאר? שני חיילים שלשה עזבו זמרת חיילת, וואו. מלחמת העולם השלישית בפתח. עולם ליצן. לא יאומן כי יסופר.
אני לא יודע למה פיצי לא עברה גם דרך אירופה, אולי שמרקל גם כן תגיד כמה מילים מזעזעות. אבל ככה נראים פני הדברים. הסתה הסתה הסתה במקום לחבר. אם האויבים אומרים צ ריך לעשות שלום, צריך להניע את התהליך בשלום, צריך להניע, יאיר לפיד עזב את הכל בשביל להניע את התהליך, כולם באים להניע את התהליך, על חשבון מי? על חשבון החרדים, אנחנו נדרוך על החרדים בשביל להניע את התהליך לעשות שלום עם האויבים שאומרים לעולם לא נשלים עם קיומה של מדינת ישראל. לעולם. גם אשף וגם חמאס.
מה הולך פה, תגידו, אתם יכולים להסביר לי? מישהו יכול לדבר ישר ולענין? להגיד לאנשים האלה הלו, הלו, שוטים שבעולם תתפקחו, מה אתם עושים, אתם נלחמים בעצמכם? לא יאומן כי יסופר.
טוב, נראה עכשיו עוד דוגמא. כתוב "וימות יוסף וכל אחיו וכל הדור ההוא". כותב אור החיים הקדוש, להודיע שכל זמן שכל אחד מן האחים היה קיים היו המצרים מכבדים אותם, ואף כשהיה אחד מהדור ההוא קיים היו חשובים בעיניהם, ובאמצעותם לא היה להם פנים להשתעבד בהם, במיתת יוסף ירדו מגדולתם שהיו מעולים יתר ממצרים ונעשו שוים להם. ובמיתת האחים ירדו למטה ממדרגתם שהיו בעיניהם נבזים, אבל עדיין לא היו משתעבדים להם, ובמיתת כל הדור התחילו להשתעבד.
לומדים מדברי אור החיים הקדוש, שאע"פ שהמצרים היו רשעים גדולים, מכל מקום לא השתעבדו בישראל כל זמן שישראל היו חשובים ונכבדים בעיניהם, רק כשירדו מהמדרגה שלהם ישראל נעשו מבוזים בעיניהם והתחילו לשעבדם. יש שני פנים לדבר, אחד - המצרים לא היו מסוגלים לשעבד בני אדם שהם נכבדים וחשובים בעיניהם, צריכים לזכור את זה, דבר שני מצד בני ישראל, כל זמן שבני ישראל החזיקו מעצמם חשובים ונכבדים לא היו המצרים יכולים לשעבד אותם. אז יש שתי סיבות, אם אתה נכבד וחשוב בעיני השני, הוא לא יבזה אותך, ואם אתה בעיני עצמך נכבד וחשוב זה גם לא מניח לשני לבזות אותך, אבל אם אתה בעצמך לא מחשיב את עצמך אתה מכין קרקע פוריה שיבזו אותך. אם אתה מרגיש חרדי נחות ואתה מתגונן אז אתה מבוזה בעיני עצמך, יטפסו עליך, אתה צריך להכיר את הערך שלך, אתה הבן של אלקים ואתה הבן הנבחר ואתה סגולה שלו. אז מה אתה נכנע ומתכופף לפני אפיקורסים וכופרים? על מה ולמה? מה אתה מרגיש נחות? הם צריכים להרגיש נחותים.
אתם ראיתם איך דוקטור מתייחס לאנשים? איך פרופסור? בקושי מחליף מילה, למה? הוא מחשיב את עצמו, הוא למד. ובאים בורים ועמי ארצות שלא למדו מימיהם כלום, ואם למדו שנו ופרשו, ומטיפים מוסר לציבור שלם שעוון הכי גדול שמצאו אצלו זה יריקה. העוון השני החמור ובלתי נסלח זה שאמרו לאשה בבקשה תכנסי פנימה כי זה קו מהדרין מאושר ע"י הממשלה ואגד, וגם פיצי לבני אישרה את זה. ועוד עוון שלישי שזה איום ונורא, שבן אדם לא רוצה לשמוע זמרת. לא רוצה לשמוע זמרת, זו אמונתי, לא רוצה לשמוע זמרת. למה לא באים לנוצרים ומפרקים להם את האמונה שלהם? מה פתאום שנכנסים למנזרים שלהם צריך לפשוט את הנעליים, מבזים את הנשים, אשה נכנסת לכנסיה - תחלצי את הנעליים, מה אתה מבייש את הנשים? בשביל מה היא קנתה עקבים? בשביל שישמעו תח תח תח תח תח תח, ואתה אומר לה ללכת בלי? אז מה אם אתה נוצרי? נראה שמישהו יגיד להם את זה, נראה. וכשעולים שמה להר הבית גם כן המוסלמים אומרים - תחלצו את הנעליים. מה זה? הדרת נעליים, סוגיה חדשה. יאלה דברו חודשיים. פרס - לעשות הפגנה בהר הבית. אבל דתיים? חרדים? יהודים יהודים, אלה היהודים האלה. הם מזכירים לנו את עם התנ"ך, ווי ווי ווי כמה אנחנו רוצים לשכוח מהתנ"ך, ואלה מזכירים לנו את התנ"ך כל יום, כל יום הם מתרבים. עד שעשו סקר שבשנת ה-2059, תראו לאן הלכו, טוב שלא הלכו לשלשת אלפים ומשהו, יהיו פי 500, 500 אחוז יעלו מספרם של החרדים. והם יכבשו את המזרח התיכון. חחחח... איייי. אתם מאמינים דבר כזה? הם לא מפחדים מהמוסלמים, לא מהנוצרים, לא מאף אחד. יהודים שמזכירים להם אתה סבא שלהם, שפותחים את האלבום ורואים את הסבא, טרח סוגרים אותו, למה? אוי ואבוי, זה מהחרדים. סבא היה מהחרדים. אוי ואבוי.
למדנו מדבריו, שאע"פ שמצרים היו רשעים מעולם, מכל מקום לא היו יכולים להשתעבד בישראל כל זמן שהיו ישראל חשובים בעיני עצמם. אז לכן אנחנו צריכים לראות, רק כשהושפלו ישראל מחשיבותם נעשו בני שעבוד. וכך דרכו של יצר הרע במלחמה עם האדם, בתחילה משתדל להשפיל אותו לתחומי ההיתר, וכשהדבר עולה בידו אז כבר האדם ברשותו כי הוא כבר הצליח לחדור ולשכנע אותו משהו, ואז הוא יכול להכשילו בכל דבר חטא ועוון.
מה העבודה המוטלת עלינו? העבודה המוטלת על אדם זה להתעלות ולהיות נכבד וחשוב בעיני עצמו, ועל ידי כך הוא נשמר מן החטא. כשאדם מכיר את מעלתו וחשיבותו הגדולה הוא נמנע מהחטא כדי שלא ירד ממדרגתו, ועוד - שרוב העבירות כרוכות בבזיון למי שעובר אותן. ואם תהיה הרגשת הנכבדות והחשיבות מושרשת בקרבו יימנע מלעבור עבירה.
סיפרתי בהרצאות שהיה רב אחד בשם הרב קרייזוירט שאמר שתמיד היה קשה לו על המשנה "חביבין ישראל שנקראו בנים למקום, חיבה יתרה נודעת להם שנקראו בנים למקום שנאמר "בנים אתם לה' אלקיכם"". אז הוא אומר, לא הבנתי, למה כתוב במשנה "חיבה יתרה נודעת להם"? כתוב חביבין ישראל שנקראו בנים למקום שנאמר בנים אתם לה' אלקיכם, למה צריך לכתוב עוד תוספת "חיבה יתרה נודעת להם"?
ובכן, הוא אומר עד שבא מעשה לידי, שפעם אחת לפני מלחמת העולם השניה ניגש אלי אדם מבוגר והאדם הזה אמר לי, אני חושש מהמלחמה ואני לא יודע מה יקרה לי, לכן אני מבקש להשאיר בידך צוואה וירושה, ואם יקרה לי משהו - תמצא מבני משפחתי ותתן להם את זה. באמת כך קרה, הוא נפטר במלחמה, והרב קרייזוירט חיפש עשרים שנה מישהו ממשפחתו ולא מצא. יום אחד הוא נוסע ברכבת, ועולה יהודי מבוגר שיושב לידו, ווס מחסטע מתחילים לדבר, ואז הוא גולל לפניו את כל הצרות והמאורעות של המלחמה שהוא עבר, בדוחק שהוא חי, וכל מיני דברים. ואז בסוף השיחה כשהם עומדים לרדת אז הוא שואל אותו, הרב קרייזוירט, תגיד לי, מה שמך, מאיזה עיר אתה? אז הוא אומר לו את השם של העיר, ואומר לו את שם המשפחה, ואומר לו תגיד לי, אתה מכיר את פלוני אלמוני? אז הוא אומר לו מה השאלה, זה אבא שלי. אומר לו אז תדע לך, עשרים שנה אני מחפש אותך לתת לך ירושה וצוואה, תוכיח לי שזה אתה ואני אתן לך. מראה לו את המסמכים, משתכנע, נותן לו. מה מוצא האדם הזה בסופו של דבר? שאביו הוריש לו שלשת רבעי מיליון דולר, אז, בבנק שוויצרי. נו, שואל הרב קרייזוירט, האם היהודי הזה עכשיו שקיבל את הירושה, הוא עני או עשיר? מה הוא היה, עני או עשיר? מה אתם אומרים? הוא היה עשיר אבל עני. למה הוא היה עני? כי הוא לא ידע שהוא עשיר. מה ההבדל בין עני לעשיר? הידיעה. אומר, עכשיו הבנתי את המשנה, חביבין ישראל שנקראו בנים למקום חיבה יתרה - כשזה נודעת להם, אם נודע לך שאתה הבן של הקב"ה אז החיבה הזאת שייכת, אבל אם לא אתה כמו כל גויי הארץ מתהלך בעולם, ועוד מקנא בגויי הארץ. מתי אתה נחשב בן? - אם נודע לך שאתה בן.
הרב אליעזר בן דוד, סיפר שהיה באמריקה הלטינית ושמה הוא הלך ברחוב ופגש אותו איזה גוי וראה אותו, אמר לו תגיד לי אתה יהודי, נכון? אמר לו כן, איך אתה יודע? אמר לו אני קראתי עליכם בתנ"ך, מה קראת? אומר שאתם הבנים של הקב"ה. אמר לו נו, אמר לו מה נו? זה פעם ראשונה שאני הולך פה באמריקה ורואה את הבן של הקב"ה הולך לפני ברחוב. מה זה נו? אז הוא אומר לו נו, אומר לו תראה, היתה לי שאלה כשקראתי את התנ"ך, ואמרתי כשאני אפגוש את הבן הראשון של הקב"ה ברחוב אני אשאל אותו את השאלה, אז לכן תרשה לי לשאול אותך את השאלה. בבקשה. אומר לו - כשאני הולך ברחוב, אני גוי, אני יודע על מה אני מסתכל ועל מה אני חושב, מעניין אותי כשהבן של הקב"ה הולך ברחוב על מה הוא חושב ועל מה הוא מסתכל. אמר הרב אלעזר בן דוד, הגוי הזה הסביר לי איך בן של הקב"ה צריך להרגיש. מישהו מאיתנו מרגיש הבן של הקב"ה? בושה עלינו, אנחנו בכלל לא נודע לנו שאנחנו הבנים של הקב"ה, וכל הזמן מתקפלים ומתרצים ומתגוננים, בן של מלך חושש ממישהו? אומר ישר מה שיש לו להגיד.
עם ישראל לא נגעו בהם המצרים כל זמן שהם החשיבו את עצמם, ברגע שבני ישראל בעצמם לא החשיבו את עצמם ממילא המצרים הרגישו שפתוחה הדרך להשתעבד בהם ולענות אותם. וזה מה שעושים את התהליך הזה עכשיו התשקורת וחילותיהם ושריהם ונשיאיהם. להשפיל כדי שיוכלו לשעבד. איפה נמצא חוק כזה? על יריקה, לא נשמע כדבר הזה, מאז אתם יודעים כמה יריקות ירקו חילונים על דתיים? זה כבר נהיה יריקה מדבקת. אף אחד לא נעצר. אתם יודעים כמה דתיים הוכו? אף אחד לא נעצר. ואתמול מככב ביוטיוב סרט, בושה למשטרה, חרדי עובר בירושלים והוא ככה רואים שהוא עובר ומביט לאיזה אשה ומפליט כנראה איזה מילה, לא רואים בדיוק, וניידת שעומדת בצד במרחק והדלתות סגורות והחלונות סגורים, פתאום קופצים עליו, רודפים אחריו תופסים אותו מכניסים אותו לניידת, מה קרה? הם טוענים שהוא ירק עליה ואמר לה מילה לא יפה. ועוד אומרים, שהוא התנגד למעצר ובעט ברגל של אחד השוטרים! אבל הם לא ידעו שצילמו אותם והכל חרתה ברטה. ורואים את זה בסרט ברור, והשופט שהובא לפניו הסרט, אמר שהסרט מפריך את טענת המשטרה, אבל הוא ישאר בכלא. כי אם תופסים כבר דתי איך אפשר לשחרר אותו? לא יאומן כי יסופר.
אבל אני אומר לכם, ותזכרו מה שאני אומר. תמיד כשיצאו נגד החרדים בעליהום, עם ישראל ומדינת ישראל קיבלו מכה מכה, וצפו לה. כשרודפים אחרי הבנים של הקב"ה, אפילו שהם עדיין לא מזהים ומכירים את חלקם, הקב"ה פורע מאלה שמכים אותם, כמו שהוא פרע מאויבי ישראל שמכים את בניו, ככה הוא פורע מהרשעים שמכים את בניו. מה זה החוצפה הזאת? לאן הגענו??? ואין קולות שפויים במדינה לדבר? שום דבר. שום דבר. העולם נהנה, כאילו מלחמת שוורים. מה אכפת להם, שיתקוטטו.
אז בואו נלמד קצת באופי האדם מה צריך לעשות. שתי דרכים מפורשות בדברי חז"ל שאדם צריך להיות בהרגשת נכבדות וחשיבות כדי להמנע מעבירות, שתי דרכים הללו מפורשת בדברי חז"ל. כתוב בסנהדרין כיצד מאיימין על עדי נפשות - אלה שבאים להעיד על אדם שהרג את הנפש איך מאימים עליו, שלא חלילה ישקר ויוציאו להורג אדם חף מפשע. אומרים לו, לפיכך נברא האדם יחידי, ללמדך שכל המאבד נפש אחת מישראל מעלה עליו הכתוב כאילו איבד עולם מלא, לפיכך כל אחד ואחד חייב לומר בשבילי נברא העולם. שמעתם איך מאיימים? שמעתם איזה איום? אומרים לו למה נברא האדם יחידי בעולם, אדם הראשון נברא יחידי, למה נברא יחידי בעולם? ללמד שכל המאבד נפש אחת מישראל כאילו איבד עולם מלא. זה איום! אם אתה תגיד עדות שקר והוא יוצא להרוג, אתה לא איבדת אחד, אתה איבדת עולם מלא. זה האיום. ופירש רש"י, כלומר חשוב אני כעולם מלא ולא אטריד את עצמי מן העולם בעבירה אחת, ואז ימשוך את עצמו ממנה. כי אומרים לו כמה הוא חשוב גם, הוא בעצמו העד, שידע שכל אחד חייב לומר בשבילי נברא העולם. ולא כדאי לו לעשות עבירה אחת ולאבד עולם מלא. הרי שהרגשת הגדלות של האדם - בשבילי נברא העולם ושאני חשוב כעולם מלא, מביאה אותו למשוך ידו מן החטא.
גם עדים הללו כשעומדים להעיד עדות שקר ולשפוך דם נקי, אם יתבוננו בגדלות האדם ימנעו מן החטא ויחזרו בהם מלהעיד שקר. איך מאיימים על עדי ממון - עדים שבאים לשקר בענין ממון? אי אפשר לאיים עליהם שאם הם יעשו עדות שקר אז הגשמים יעצרו ויבוא דבר לעולם, הם יגידו מה אכפת לי לא יהיה גשם כן יהיה גשם, נקנה מי עמי, מה הבעיה. זה לא יפחיד אותם, ולא יתרשמו מן האיום האמיתי הזה, אז מה אומרים להם? אומרים להם סהדי שקרי אה אגרייהו זיני, רש"י אומר, אלה ששוכרים אותם לשקר - עדי שקר, השוכרים בעצמם ששכרו אותם מבזים אותם והם כלים בעיניהם, ז"א תתבייש לך, אם תעיד עדות שקר, הרי מי ששכר אותך ידע כמה אתה מבוזה שאתה מוכן בשביל כסף לגרום נזק לאחרים. בדרך העלבה הזאת, שאומרים לו כמה אתה תהיה מבוזה בעיני אלה ששכרו אותך, מונעים ממנו להעיד עדות שקר. ז"א מרימים אותם, מחשיבים אותם, מסבירים להם שלא יזלזלו בעצמם, אז זה ע"י שמירת הכבוד העצמי. וזה התועלת הנוספת בהרגשת הנכבדות שמונעת האדם מן החטא.
ולא רק זה, כשאדם מרגיש שהוא נכבד, יש לו כח ועוז ותעצומות, אדם שמחשיב את עצמו לבן של מלך, יש לו כוחות לעשות דברים גדולים מאד בעולם. והוא לא נעבעך כזה מסכן שכל דבר מה אני, מה חיי, מה אני יכול, מה זה. הוא נהיה אמביציונר, כל מה שמבקשים ממנו - הוא מוכן לעשות. כמו שכתוב "ויבואו כל איש אשר נשאו ליבו לעשות במלאכה", רצו לבנות את המשכן, אף אחד לא למד, לא מלאכת טוויה, לא אריגה, לא תפירה, לא הקמה, לא שום דבר, לא חריטה, אז איך הם קפצו ואמרו - אני אני אני? אלא מי שנשאו ליבו, הלב שלו אמר אני רוצה לעשות במלאכה, האנשים האלה לא למדו בכלל במצרים שום דבר, והקב"ה נתן להם חכמה, בלב כל חכם לב נתתי חכמה, אם הלב שלך חכם ואתה רוצה לעשות ויש לך גבורה ותעצומות, הקב"ה ישלים את כל חפצך ורצונך, אבל זה רק מי שהוא בבחינת "ויגבה ליבו בדרכי ה'", מי שהוא מרגיש שהוא הולך בדרכי ה', שיש לו גבהות הלב וחשיבות, לא התגאות שלילית אלא חשיבות אמיתית, שהוא יודע את מעלתו ואת כבודו, אדם כזה יכול לעשות דברים גדולים מאד מאד מאד ביהדות ולפעול לא רק על עצמו, אלא גם על אחרים ולזכות את הרבים כולם.
אז הנה אנחנו רואים, שאנחנו סובלים כנראה מחוסר הערכה עצמית, ולכן זה גורם שיטפלו אלינו. תסתכלו לדוגמא את האיראנים, זה לא יאומן, עם שמתקוטט עם כל העולם, אבל יש להם מנטרה שהם חוזרים עליה, אנחנו פרס העתיקה, אנחנו תרבות של אלפי שנים, אנחנו נחזיר עטרה ליושנה, אנחנו נשתלט על כל האזור כולל המזרח התיכון. החשבה עצמית. לא משנה שהם יפלו בשביל זה, אבל החשבה עצמית, הם לא פוחדים לא מאמריקה ולא, ומתגרים, ומודיעים - התחלנו עכשיו אנחנו מפעילים את הכל מלמטה מתחת האדמה, זהו, עכשיו אנחנו משביחים את האורניום. להתראות במפגש במיצרי הורמוז בקרוב. משחתות, צוללות, נושאות מטוסים, הכל מוכן, הכל מוכן, רק מישהו צריך להדליק את הגפרור הראשון והחגיגה מתחילה, אבל מה שמעלף זה שהחבר'ה שלנו אומרים, במלחמת המפרץ מאה טילים הרגו אחד, עכשיו אומרים אלף יהרגו אחד. פששש איזה חזאים יש לנו. איך אני זוכר את המלחמה, ווי ווי ווי, יש לי קלטת קוראים לה נחש צפע, אתם חייבים לשמוע אותה, כשכל האלופים במיל, במיל, האלופים במיל אמרו, לא תשעים אחוז, 99 אחוז שלא יפול פה טיל אחד, לא גמרו לדבר נפלו 39 טילים. המומחים שלנו, אלה במיל, לא שווים מיל. אז עכשיו יש לנו חזאים, יש חזאות חדשה עכשיו, כמה מאה או אלף טילים הורגים? תשמרו את הקטעים האלה שנוכל להסתלבט אח"כ, כן? אלף טילים הם לא אומרים אפילו של כמה, של טונה שתי טונה, חמש טונה, לא משנה, העיקר המספר, זה סגולה, זה גולה, זה הם יודעים את זה, זה סגולות אומרים, אלף טילים זה אחד. אבל ברק אמר שאם ישמעו לו ולעורף ויתחבאו בתוך הבנינים והדירות ובתוך החדרים ממדים וכו', אז ימותו אלפים בתל אביב, אם ישמעו לו, מאות אלפים ככה. אם לא ישמעו לו או אני אומר לא ישמעו את האזעקה כי היא לא עובדת תמיד, אז ימותו מאות אלפים, הוא מודה, מאות אלפים. לפי זה אם ימותו מאות אלפים, אפילו נגיד מאתיים אלף, תכפילו באלף כמה טילים לפי החשבון של אלף אחד צריך לשלוח עלינו. אז בישראל יהיה רק ברזל, לא יהיה יותר שום דבר. אני אומר לכם ליצנים, זה לא יאומן כי יסופר, זה נס שאנחנו חיים פה, נס, נס.
מה זה ארץ ישראל - זה משהו כזה קטן קטן כמו פפיון, כמו פפיון של מלצר, משהו קטן, ומוקף באויבים מוסלמים, חצי מיליארד, מיליארד, טבעת חנק. ואנחנו יש לנו זמן לשפוך מים בכנסת, לירוק, לעשות טררם, להדיר נשים ולא לשמוע זמרה, זה הבעיות הכי גדולות שיש במדינת ישראל בעת הזאת.
למי שיש שאלות בבקשה. פה יש יהודי, תן לו הראשון לשאול.
ש. יש לי שתי שאלות, הראשונה לגבי בן אדם שלא עשה ברית מילה ואמא שלו יהודיה, אם יש לו איזשהו איסור בקשר למצוה שאסור לעשות כמו לעלות לתורה או להתחתן או להתפלל או לומר קדיש
הרב: הוא חייב לעשות מיד, מיד לא להתעכב, מיד ברית.
ש. לא רוצה לעשות, יש לו עיכוב בנושא של בושה לקיים, אפשר להגיד לו אל תגיד קדיש, אפשר להגיד לו
הרב: קודם כל מה פירוש הוא לא רוצה לעשות
ש. הוא לא רוצה
הרב: אז למה הוא רוצה לעשות מצוות אחרות?
ש. ככה.
הרב: אתה מכיר את האיש? מי זה?
ש. מישהו
הרב: אולי אני אשפיע עליו?
ש. לא
הרב: אני יכול לדבר איתו. לא פשוט השאלה שלך, אדם שבדווקא לא רוצה לעשות צריך לשאול פוסק מה עושים איתו.
ש. הוא עושה תענית דיבור
הרב: שמעתי, הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה, אדם שבדווקא לא בגלל סכנה שפסקו הפוסקים שאסור, שאסור לו לעשות ברית, לא פסקו, אז זה לא פשוט אדם כזה שבמרד ובמעל ערל הוא רוצה לעשות מה שהוא רוצה איך שהוא רוצה. צריך לשאול פוסק על זה, אתה רוצה מספר טלפון אני אתן לך.
ש. של מי שלך?
הרב: לא, של פוסק שיגיד לך תשובה על זה, 03-5741167, אבל תגיד לו שהוא לא רוצה בדווקא. רשמת? 03-5741167 הרב עזרא, לשאול אותו אחד שלא רוצה בדווקא לעשות ברית מילה.
ש. אם הוא אומר קדיש אני יכול לענות אמן, להתייחס למה שהוא עושה
הרב: אמרתי תשאל את הרב. אני לא הייתי נותן לו להגיד קדיש.
ש. שאלה שניה פנה אלי בחור אחד שרוצה לשים עגיל וקעקוע, עכשיו אני בדיסק של האנציקלופדיה שלך לא מצאתי התייחסות לגבי קעקוע, התייחסות רצינית, משהו מפורט שאני יכול להגיד שאסור, חוץ מזה שכתוב בתורה שאסור לקעקע, אבל זה לא נתפס, הוא רוצה לעשות קעקוע גדול קטן
הרב: איפה אתה אוסף את כל החבר'ה האלה?
ש. פה בעיר.
הרב: והם באים רק אליך? אשריך.
ש. אני יודע.
הרב: אז אתה חייב להתחיל ללמוד דינים והלכות כי אתה צריך להיות מישיב פה. מכל מקום, כתובת קעקע אסורה על פי התורה, בין אם זה נשמע לו לא נשמע לו, מתאים לו לא מתאים לו, כמו שהחוק אומר שאסור לנסוע באדום וזה לא נראה לו, החוק נשאר בעינו והלא נראה לו יתקל, אתה מבין, בנקודות בשלילת רשיון, בתאונות וכו', אז גם כאן באותו ענין. ואם הוא רוצה לשים עגיל וזה מנהג גויים זה אסור.
ש. אמרתי לו שזה תכשיט של נשים, גברים לא צריכים לעשות את זה
הרב: זה מנהג גויים, זה יותר גרוע מתכשיט של נשים, זה מנהג גויים, והתורה אוסרת עלינו "בחוקות הגויים לא תלכו".
ש. אשה מותר לה ללכת עם עגיל?
הרב: כן.
ש. תודה
הרב: תהיה בריא.
תן לו פה.
ש. ערב טוב לכבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. מאד אוהבים אותך פה, תודה על המסירות נפש שאתה עושה למען עם ישראל, יהי רצון שתזכה להגדיל תורה ולהאדירה ולהכניס את כל המצב הזה שקורה עליהום הזה לחרדים להכניס אותו לפרופורציה הנכונה שאנשים יבינו במה מדובר, אשריך ואנחנו מברכים אותך שהקב"ה יאריך ימיך בטוב ושנותיך בנעימים.
הרב: אמן.
ש. יש לי כמה שאלות, שאלה ראשונה זה לגבי הזמרים הפסולים, כבוד הרב יצא נגדם והבנתי שגם הרב יצחק יוסף הוא לא נגד החרם הזה, אבל מה שקורה שיש גם חוגים חרדים שמזמינים זמרים פסולים לכל מיני אירועים שהם עורכים, למשל במסיבות חנוכה, למשל פתיחת כולל מסויים, מזמינים זמר פסול. אנחנו אנשים ששומעים את דבר הרב, מה אנחנו צריכים לעשות, האם אנחנו צריכים להגיע, לא להגיע, במיוחד שאומרים לך שהמטרה שמזמינים את הזמר זה כדי לקרב אותו. אז מה אנחנו עושים? זה שאלה אחת, שאלה שניה.
הרב: שאלה ראשונה, לא הולכים ואומרים שזה אסור עפ"י כל גדולי ישראל כולל הרב עובדיה יוסף שאוסר במקום שיש זמרים שהם מופיעים והם מחטיאי הרבים, דהיינו הופעותיהם הם במעורב. אפילו לא בריקודים מעורבים, ואפילו אם זה מעורב בהפרדה, וגם אם זה הילולא וגם אם זה מגבית, זה לא פוטר ולא מתיר. ואני שאלתי את הרב עמאר, הרב שלמה עמאר, שאלתי אותו בזמן שהיה הסיפור עם שווקי עוד בפעם הראשונה עם שמחיוף שנחקר עכשיו, אז שאלתי האם אפשר או לא אפשר, הוא שאל את הרב שטרית, והרב שטרית בעצמו השיב תשובה שלא טוב הדבר להזמין את שווקי לכנס של "כתבו לכם את התורה" שזה כנס של ש"ס וכו' וכו' וכו'. בסוף הצליחו להעביר את זה גם כן בצורה כזאת או אחרת, והחתימו אותו על מכתב שהוא מתחייב לרב שהוא יותר לא יופיע כך וכך, וכמובן שהוא עבר על דבריו, והיום הוא מסולק מביתו של הרב עובדיה. אם היו שומעים לי לפני כן אז לא היו מגיעים לבזיון הזה שינצלו ככה תלמידי חכמים גדולים.
ש. שאלה שניה שמזמינים אדם כזה שהוא זמר פסול, שכבוד הרב שהוא מרקיד במעורב ומשתתף בערבי זמרה, כשהוא עולה ש"צ הציבור שמגיע להתפלל
הרב: הוא לא יכול להיות שליח ציבור
ש. הוא עולה שליח ציבור, הציבור שמגיע האם הוא יוצא ידי חובה
הרב: יוצא החוצה, לא יוצא ידי חובתו
ש. לא השאלה, הציבור שמגיע הוא לא יודע מה מו הוא לא עוקב אחרי דברי הרב וזה, אז האם הציבור שמתפלל שם
הרב: הציבור התפלל כי הוא התפלל גם ביחיד הרי בתוך הציבור, ש"צ עושה את החזרת ציבור, זה לא שהוא מעביר את התפילה, זה רק בשביל אלה שלא יודעים את התפילה אז בשביל אלה שלא יודעים יש ש"צ, אבל בסך הכללי הם יצאו ידי חובת תפילה, אבל הש"צ לא היה כשר.
ש. כבוד הרב, שאלה שלישית, יש הרבה אנשים שמתחזקים פה בדימונה ב"ה, בכלל גם בגלל כבוד הרב, שומעים את ההרצאות, משנים את הכיוון, כמו שנאמר על אהרן "ורבים השיב מעוון", ככה אנשים מקבלים את הכיוון. עכשיו, בעל בית שזה אדם שעובד, עובד לפרנסתו ויש לו שעתיים נגיד ללמוד, מה הוא צריך ללמוד, יש שיעור בתניא, יש שיעור במשנה, יש כל מיני, יש גמרא, מה מבחינת ההלכה
הרב: בעיקר הלכות ומוסר, שישלים קודם כל חומר יתקן את המידות וידע את ההלכה מה יעשה ישראל. אם יש לו יותר זמן והוא יכול לדחוף גם לימוד גמרא מצויין, אבל שילמד למעשה, שיוכל לבצע ולעשות מעשים בסופו של יום.
ש. אוקי, כבוד הרב עושה כנס גדול ברמת גן שיהיו בעזרת ה' שמה לכנס את עולם התשובה עם עולם התורה, ואני רוצה לתרום אלף שקל לטובת הכנסת הזה להיות שותף בפעילות של הרב.
הרב: אשריך. זוכה לקחת מניה וחלק בכנס הגדול הזה שבעזרת ה' מקוים שיעשה אחדות בישראל, בעולם בכלל וישפיע עלינו טובות מן השמים. רק להגיד שמע ישראל בארבעים חמישים אלף איש, יחביבי בעשרים ושתיים אלף איש כתוב - שכינה שורה, ב-22 אלף איש, לכן השתדלתי תמיד לעשות איצטדיון טדי שיהיה שמה לפחות 22 אלף איש, עכשיו זה פי שתיים בעזרת ה'.
ש. כבוד הרב, אם אפשר לבקש ברכה לאמא שלי, תמר חיה בת חנה לבריאות
הרב: תזכה לבריאות שלמה ואיתנה. תודה.
ש. תודה לכבוד הרב.
הרב: תן לבחור שם.
ש. ערב טוב כבוד הרב, יש כאן אשה שהבנתי שהערב הזה הוקם לרפואת בתה, הרופאים אמרו שכנראה יש לה שיתוק מוחי והא רוצה לקבל עליה איזושהי קבלה אבל לא קשה לרפואתה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב, אתם שומרים תורה ומצוות?
ש. משתדלים, אנחנו עכשיו גם מאד התחזקנו
הרב: שומרים שבת טהרה וכשרות?
ש. כן, לקחתי גם על עצמי כובע, כאילו לא כיסוי ראש מלא
הרב: צריך אבל מלא, את יודעת?
ש. אבל בינתיים קשה לי, אני חושבת הכל לאט לאט
הרב: לא צריך לחשוב לאט לאט כי הרפואה צריכה לבוא מהר, אם רוצים שהרפואה תבוא מהר אז לא הולכים לאט לאט, מתקדמים מהר. צריך לעשות את מה שצריך בשביל שהמקטרג לא יהיה לו כח.
ש. זה ממש קשה לי
הרב: מה פירוש, השערות יותר חשובות מהבת?
ש. ממש לא, אני יכולה לגזור את כל השיער
הרב: או, אני אשמח מאד אם תעשי זאת
ש. אין לי בעיה
הרב: אז בבקשה, מחר תלכי לגזור את כל השערות שיוצאות מחוץ לכובע, או שתסתירי אותן מתחת לכובע ובעזהי"ת בזכות זה שקשה לך
ש. אני לא יכולה עם מכנסיים להיות עם כיסוי ראש
הרב: מי חייב אותך ללכת עם מכנסיים? מה פירוש, מישהו חייב אותך, בכתובה כתוב לך שאת חייבת ללכת עם מכנסיים? אז תקני שמלות, אין לך אני אעזור לך, תקני שמלות חצאיות ושלום על ישראל ונתפלל על הילדה שתהיה בריאה.
ש. אי אפשר משהו אחר?
הרב: רפואה את רוצה, זה הכל, לא? זהו, נגמור את הסיפור
ש. זה קשה
הרב: אמרת כיסוי ראש הסתדרנו כבר, עכשיו את מדברת על מכנסיים
ש. אני לא אמרתי שאני מסכימה
הרב: אה, את גם לא מסכימה, אמרת שאת מוכנה לגזור את השערות. בואי תשמעי לי, כמו שאת שומעת לרופאים, אם הרופאים יגידו שצריך חס ושלום לנתח את הילדה, את תשמעי להם?
ש. כן
הרב: אין לך ברירה, נכון? מה אני אומר לך, בלי לנתח בלי כלום בלי מחלות בלי צרות בלי כלום, לכסות את הגוף שאת חייבת גם בלי הילדה. מה לא? לא הבנתי, הילדה יותר חשובה או פחות חשובה מהרגליים? לא הבנתי, את צריכה שיראו את הרגליים?
ש. היא אומרת שקשה לה הכיסוי ראש הזה
הרב: שמעתי, אני יודע מה קשה לה ואני יודע מה קשה בשמים. מי לא מסכים, בעלך לא מסכים?
ש. היא אומרת שבעלה לא מסכים
הרב: אני אדבר איתו, איפה הוא? מה לא לא לא?
ש. לא, זה יעשה לי מריבות, אני לא יכולה כיסוי ראש מלא, אני יכולה לעשות מלא דברים לא כיסוי ראש מלא
הרב: אתם לא רוצים שהילדה תהיה בריאה?
ש. רוצים
הרב: אז בבקשה, אני מבקש מכם שתעשו משהו בשביל הילדה. אתם מאמינים? אני לא מאמין דבר כזה. תשים לי את הסרט כוחה של מצוה. בינתיים אני מברך עד שהוא ישים את הסרט, רפואה שלמה לישראל בן מנשה ושושנה.... אתה שם? לא את זה, כוחה של מצוה הקצר.
בינתיים עוד שאלה, תן פה ליהודי כאן מקדימה. תדליקו את האור.
ש. ערב טוב הרב
הרב: ערב טוב
ש. אנחנו תקוה שהרב יעבור לדימונה בקביעות
הרב: עכשיו אומרים שמאיימים עליכם בטילים חבל על הזמן
ש. נו, זה הזמן שהרב יבוא
הרב: הנה הגעתי.
ש. יש לי ככה, א' קיבלתי כבר תשובה שעליה רציתי לשאול מה העמדה של הרב לגבי הענין, אני הייתי רוצה לשאול אם המחשבה נכונה, כשהבריונים גרמו לחורבן ירושלים אז קראו להם בריונים, למה? - חרבה העיר, חרב בית המקדש, כשמרדכי היהודי לא התשחווה לפני המן, למה לא קראו לו בריון? כיון שראו את הגאולה סמוכה אליו, היה ונהפוך הוא וראו את הגאולה. אם לא היו חלילה לא היו רואים שם גאולה במקום היו גם לו קוראים בריון. אז אני שואל כך, אם המחשבה הזו ונתחיל עם המחשבה הזו, גם זה שירק או קרא לה כך או אמר לה כך, הרי הם מקרבים את הגאולה, משום שכתוב שידעו בין צדיק לבין רשע, בין עובד ה' ללא עבדו, השלום לא יכול להיות, אין ארור מדבק בברוך, לא יכול להיות שלום שיהיה חילוני מחובר ליהודי חרדי ויהיה שלום ביניהם, אין מציאות כזו, משום שאין ארור מדבק בברוך, לכן הייתי אומר שאם רק נסתכל היטב ואדם רואה את ההתפתחות כמו רבי עקיבא, שועלים הילכו בהר הבית, הם בוכים והוא צועק, אני חושב שאנחנו צריכים לצחוק לזה כיון שזה מעורר את הנבואה שידעו להבחין בין צדיק לבין רשע, בין עובד ה' ללא עבדו, זה דבר אחד. יש לי עוד דבר.
הרב: טוב, רגע חכה שאני, קודם כל יש כמה נקודות לא מדויקות בענין. אחד - הבריונים התכוונו להתגרות באויבים, מרדכי לא התכוון להתגרות באויבים, מרדכי חיפש את העצה איך לבטל את הגזרה. הם חיפשו גזירה, הם חיפשו להתכתש, הם חיפשו להוכיח את כוחם על חשבון ישראל, זה בריונים - העיקר מלחמה. אבל מרדכי חיפש כל עצה בלי מלחמה, בלי בריונות, בלי מלחמה בכלל, בכלל ממש בכלל, הוא אמר צריכים לחזור בתשובה, לעשות תענית והכל וככה הוא ניצח את האויב. זה לא בריונות זה דבר מצויין, גם עכשיו אנחנו יכולים לנצח את כל האויבים, אם נעשה תשובה כמו שעשה מרדכי אז הכל יהיה מצויין. עכשיו, הנקודה היא ככה, זה דבר אחד, להגיד שהחילונים זה בחינת ארור ואנחנו בחינת ברוך זה גם לא נכון, כי אליעזר - דמשק אליעזר היה ארור בגלל שהוא היה מצד כנען, אברהם היה ברוך, אבל מין במינו אז אין ארור וברוך, ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא, ויש מקום לשלום עובדה שיש מיליון וחצי בעלי תשובה. עכשיו בין עובד אלקים לאשר לא עבדו, זה מדובר בחרדים, במי ששונה פרקו מאה לשונה פרקו מאה ואחד, לא מדובר בחילונים וחרדים בכלל. אבל מה שנכון, זה מה שכתוב שיהיה דור או שכולו זכאי או דור שכולו חייב, פירושו - שילכו לקצוות, חלק ילכו לצד של כולו חייב וחלק ילכו לצד שכולו זכאי, וזה יהיה בדור הזה שאנחנו רואים שכולם הולכים לקצוות אז ממילא - צפה לו.
ש. לכן אמרנו צדיק ורשע, לא אמרנו קדוש וברוך, וב' מרדכי כן התגרה, הוא לא השתחווה לו בגלל זה יצאו הגזרות, העצה שהוא ביקש אחרי שיצאו הגזירות היתה עצה, אבל לפני כן הוא התגרה בו, כולם משתחוים להמן והוא לא משתחווה, אם לא היתה נראיתה גאולה שם היו אומרים לו רשע שכמוך, למה לא השתחוית, תראה מה גרמת לנו.
הרב: למדנו עכשיו שאם אתה נכפף לעצמך אתה גורם שישתעבדו בך. מרדכי ידע את הסוד שלא נכפפים, כשאתה לא נכפף אז אתה מעל זה שרוצה לכופף אותך, אבל אם אתה מתכופף מעצמם מה נשאר, רק לתת לך את המכה בראש וגמרנו.
ש. והרב משייך את רם ה' ושפל יראה, רם ה' ושפל יראה זה בינו לבין המקום או בינו לבין חברו,
הרב: הקב"ה נאמר עליו הפסוק הזה.
ש. רם ה' ושפל יראה, כלומר זה עלינו נאמר...
הרב: הקב"ה למרות שהוא רע, זה בסדר, זה בדרש, אבל בפשט, הקב"ה הוא רם ולמרות שהוא רם ענוותנותו נותנת לו להסתכל גם במי ששפל ממנו למטה למטה למטה. זה שבחו של המקום.
ש. הייתי שמח ללמוד את זה יחד עם הרב
הרב: פעם עשינו את זה
ש. כן כן, בהצלחה גדולה. הרב עוד שאלה אחת, קצת יותר חדה, אני מראש מודיע שאני חושב שאני יודע את התשובה, אני רוצה לשמוע את הרב אומר אותה, אני רוצה לשמוע איך הרב מגיב. אנחנו אוהבים, איך אנחנו אוהבים בגוף ונפש, כלומר בחמשת החושים שבנו כנגד הגוף, ככה אנחנו אוהבים נניח אני אוהב את אשתי בחמשת החושים, אני אוהב אותה גם בכח המדמה, משמע שכשהיא איננה לידי אני גם יכול לאהוב אותה, זה כח המדמה. איך אנחנו אוהבים את הקב"ה וזו המצוה, ואהבת את ה' אלקיך, הרי אין לו גוף ואין לו דמות הגוף, אז אין לי כלים בכלל לאהוב אותו
הרב: יש כלי, בחמשת החושים אני עושה את כל מצוותיו בכל איברי, ועל זה יש את שיר השירים, ושיר השירים מביע את כל הגוף של האדם, ומתאר את העיניים ואת האף ואת הפה ואת הצוואר ואת כל האיברים, מתאר הפסוקים מתארים, למה? בגלל שאנחנו משתמשים בכל האיברים לעבוד את הבורא ולקדש את כל האיברים לבורא יתברך, אז זה בכל האיברים החושים שלנו אנחנו בעצם אוהבים את הקב"ה, כי אנחנו משעבדים את כל האיברים שלנו עם חמשת החושים לכבוד השי"ת. מה זה אהבה? זה נתינה, אז אני נותן את כל כולי להשי"ת, ולא עוד, גם מחשבתי בו, כמו שאומר הרמב"ם בפרק עשירי ששוגה בו כל היום, מלשון שגיונות - מחשבות, חושב בהשי"ת כל הזמן. זה "ואהבת את ה' אלקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך", אז בכל לבבך זה החושים, בכל נפשך זה מה שאמרת, וגם בקנינך - ובכל מאודך זה גם בזלוטים שיש לך.
ש. למה שלא נפרש גם את האותיות מאודך כאדם, שאני צריך לאהוב אותו כמו שאני אוהב אדם, ואז יתקיים
הרב: יותר קל לנו לאהוב את הקב"ה מאשר לאהוב אדם. למה? כי מי שאתה לא רואה קל לך יותר, אבל מי שאתה רואה קשה לך.
ש. אתה מדמה לעצמך שהוא לא נח לו ממך
הרב: כן, תודה רבה. הנה חבר שלך גם רוצה לשאול שאלה, תן לו, מאחורה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. רציתי לשאול שהתהליך הזה שהציבור החרדי של השפלה עובר, ולצערי הרב שהציבור הלא דתי רואה את העיקר כטפל ואת הטפל כעיקר, האם 2012 מבשרים איזשהו תהליך שעתיד להביא אותנו לגאולה שאנחנו מייחלים לה כל כך?
הרב: כן, אבל זה לא תלוי ביאיר לפיד ולא בפיצי ולא בביבי, זה תלוי במעשים שלנו אם נעשה תשובה או לא. אנחנו נמצאים כבר בסוף, אני מתרה כבר שלש שנים וחצי, ואומר ודופק, כמו שאומרים על השלחן, חבר'ה, הכל הולך לקראת. אתם רואים היום אין, אי אפשר כמעט ליסוג אחורה, כבר הבריטים שלחו עכשיו גם כן אניות מלחמה, הצרפתים גם, הרוסים הכניסו עכשיו גם כן נושאת מטוסים ועוד איזה שייטת ועוד כמה דברים ועוד כמה כלים, הסינים מאויימים ע"י אובמבה שהוא ישלח לשמה עכשיו להסתכל שמה מה קורה אצלהם, אז הם אמרו לו דבר לענין, שים לב הלו. והעולם ככה מתגושש נחמד, אנחנו על הגלים ככה אתה יודע, לפניש הסערה תרים את גליה וחביבי נתחיל לספור אלף טילים על אחד.
ש. אוקי, תודה רבה הרב.
הרב: תהיה בריא.
ש. נזכה לגאול בעזרת ה'.
הרב: אמן, הנה הבחור שם.
ש. שלום כבוד הרב, העולם היום יותר מודע לכל מה שקשור לגבי ניהול של אורח חיים בריא, פירושו בעיקר תזונה נכונה
הרב: מה עכשיו אתה עושה פרסומת לדיאטות?
ש. לא לא לא, שאלה, גם במגזר החרדי יש קיימות סדנאות כאלה
הרב: מה השאלה?
ש. השאלה היא כזאת, ז"א הם אומרים שאם אדם יאכל תזונה בריאה אז הוא לעולם לא יחלה, וכל הרפואות נמצאות באוכלים ויש להם ראיה מהרמב"ם, הרמב"ם בהלכות דעות
הרב: הרמב"ם אומר, לא יש להם ראיה מהרמב"ם, הם לא יודעים כלום, הרמב"ם אמר.
ש. זהו, אז האמת שיש לי שאלה קצת על הרמב"ם, הרמב"ם לכאורה אומר שאחרי שהוא מפרש מה לאכול מה כן לאכול
הרב: שמעתי, אז הוא אומר שלא יחלה והוא מבטיח שלא יחלה ואתה אומר איך הוא לא יחלה אם אנשים חולים וכו' וכו'
ש. אז השאלה על מה הרמב"ם דיבר, הרמב"ם דיבר על
הרב: שמירת הגוף בלבד, אבל אם תעשה עבירות אתה תחלה ועוד איך וגם תקבל יסורים. אם תשמור על הגוף, אם אתה מחפש לשמור על הגוף ולא לתקוע אותו אתה בעצמך בבחינת "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" תתהלך בתהלוכות שהוא מכוון אותך אליהם ואז אתה תשמר מכל נזק. כמו שאמרו חכמים, צינים פחים בדרך עיקש שומר נפשו ירחק מהם, אבל אם תעשה עבירות או לא תעשה עבירות תקבל עונש ושכר בהתאם, זה לא קשור לאכול.
ש. ז"א מה שאומר הרמב"ם ערב לו פירושו
הרב: רק בענינו הגוף עפ"י שמירה שמצוה היא "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", שלא תזיק בעצמך את עצמך. אדם שיאכל רעל ויגיד אני דתי, אני שומר שבת, אז מה, זה ישמור עליו?
ש. הבנתי הרב, עכשיו עוד דבר קטן הרב, התחלתי קצת, כמו שאתה אומר, ככה לנסות להתעניין בענינים האלה של הסדנאות לרפואה בגלל מחלתה של אמי, היא קיבלה את המחלה בריאות ומחר היא אמורה לעבור טיפול כימותרפי, השאלה שלי אם הרב יכול לברך אותה בעזרת ה' לרפואה שלמה
הרב: בשמחה רבה. היא שומרת תורה ומצוות?
ש. כן כן
הרב: מכוסה מכף עד ראש?
ש. כף רגל עד ראש
הרב: מה ש מה?
ש. שרה בת שמחה
הרב: ה' יזכה אותה שהמחלה תעבור מיידית לאסאד נשיא סוריה והיא תצא לחיים טובים ולשלום
ש. אמן, יישר כח הרב.
הרב: רגע, אני רוצה להגיד לכם בהפסקה קצרה, באו איתי אברכים חשובים ממרכז הארץ שהם ב"ה עושים חיל, והם רושמים כל מי שמעוניין ללמוד תורה, או שרוצה לבקר בישיבה או שרוצה לנסות באולפנה או שרוצה ללמוד עם חברותא או רוצה ללמוד מפי רב, לדוגמא יש הצעה שכבר נעשתה בבאר שבע, הגיעו מבאר שבע למעלה מחמישים בחורים לשבת בבני ברק בישיבה שנקראת ברכי יוסף, קרוב מאד למקום שאני נותן דרשות, מרחק של חמישים מטר, בשבת אני נותן שמונה דרשות, אז מי שרוצה פעם אחת להיות בבני ברק ובישיבה, אכילה ושתיה חינם ולינה, ורוצה לשמוע דרשות למכביר ולצאת עם שלל גדול עם חויה שלא כל פעם זוכים לדבר כזה, יכול להירשם כאן ולהתארגן לנסוע ויסבירו לכם החבר'ה איך את הכל לעשות בחיני חינם וליהנות, מי שרוצים בירושלים אפשר בירושלים, מי שרוצים בכל מקום, וגם פה בתוך המקום כאן הם יכולים לעזור בחברותות, בלימודים ובשאר דברים. גם נשים שרוצות ללמוד או לשמוע דרשות, הרצאות של רבניות או קשר איתם יוכלו למלא טפסים כאן גם. אז תרימו את הידיים מי שמעוניין, הנה יעבירו לכם טפסים, תמלאו את זה ויחזירו לכם מיידית.
כן, מה קורה עם הגברת שם, מה היא החליטה? תעבירו טפסים בזריזות. תן לה את המיקרופון, רגע רבותי לשבת. לשבת בבקשה רבותי. הכנת את הסרט כוחה של מצוה? כן, מה היא אומרת הגברת? קודם כל אני רואה שהיא כסתה את הראש מלא, ב"ה. איפה הצלם, איפה הצלם? למה אין צלם שם? מפה אי אפשר. כן. מה החלטת?
ש. שאני לוקחת על עצמי צניעות
הרב: אשרייך. אשרייך. אשרייך. חבר'ה, עכשיו אנחנו מברכים ואתם אומרים אמן חזק חזק! גם אלה שצופים בנו מכל העולם כעת, כולם לצעוק אמן חזק חזק. מה השם של הילדה?
ש. הודיה בת מוריה
הרב: הודיה בת מוריה, ה' ירפא אותה ברפואה שלמה בכל האיברים והגידים מהרה
אמן
הרב: ויוציא ממנה כל חולי ויתקע אותו בליבו של אחמדניג'ד! ושתתבשרו בבשורות טובות מהרה אמן.
אמן.
הרב: יפה מאד. כן רבותי, אני רק אזכיר עוד דבר, אלה שרוצים לזכות להיות שותפים באצטדיון ברמת גן באלף שקל מניה יכולים לעשות את זה פה הערב או באשראי או בהו"ק. אירוע של ארבעים חמישים אלף איש, להיות שותף בזה זאת הזדמנות חד פעמית בחיים, אז מי שרוצה להיות שותף יוכל לעשות זאת.
לאסוף את הטפסים מהחבר'ה שמילאו, מי שרוצה לבוא לבני ברק או לירושלים בשמחה רבה.
עוד שאלה אחת אחרונה. תן לבחור בפינה שם.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. אתה דיברת על החילוניים ועל החרדים, יש לי קצת כמה שאלות על האשכנזים בעיקר, ידוע שבני ישראל ההודים עלו לארץ ישראל וכמה מהרבנים האשכנזים קמו ואמרו שהם צריכים גיור לחומרא,
הרב: רק האשכנזים אמרו?
ש. כן
הרב: כן.
ש. עכשיו שלי היא כזאת כאילו, אם הם טוענים שההודים או האתיופים צריכים גיור לחומרא, הרי הם בעצמם הם עברו התבוללות של כמעט שבעים אחוז, למה הם לא עוברים גיור לחומרא?
הרב: שאלה טובה, צריך לשאול אותם.
ש. אני כבר שואל כל אברך ואף אחד לא עונה לי, אז אולי אתה ענה לי?
הרב: כשאני אמצא את אלה שאמרו שההודים צריכים לעבור גיור אני אוכל לשאול אותם
ש. הרב קרליץ אומר
הרב: הרב קרליץ? אני לא שמעתי אף פעם שהרב קרליץ אומר שההודים צריכים לעבור גיור לחומרא, הרב יאדלר שמעת כזה דבר שהרב קרליץ אמר? שנינו מבני ברק מכירים אותו, אני למדתי בכולל אצלו, אף פעם לא שמעתי כזה דבר. אולי אמרו לך סיפור, אבל הסיפור הזה לא נראה לי שהוא אמיתי.
ש. טוב, תודה רבה.
הרב: תהיה בריא.
כן, בבקשה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. דיברת על הענין הזה של ההדרת נשים וכל מה שהולך היום, יש לי שאלה אחת רק למה שהליט עשה את כל העליהום סביב הפרשה הזו, זה הענין של השימוש שהם עשו בשואה, זה מה שהליט את כל הענין
הרב: מה פתאום, זה היה בסוף שבסוף
ש. לא בסדר, אבל זה גם מה שהוסיף, זה לא
הרב: והנה עכשיו החליטו עכשיו בית המשפט בשניה שיהיה חצי שנה מאסר מי שיגיד נאצי וכו' וכו' וכו'
ש. אתה יודע, למדנו קצת היסטוריה
הרב: ובמשפט מסויים נתנו לאחד שקראו לו נאצי שקל, שקל, לבזות אותו שקל, פיצוי שקראו לו נאצי, כי הוא היה דתי, אז אמרו עליו נאצי מגיע לו שקל, אבל אם דתי עכשיו יגיד נאצי לחילוני, חצי שנה בפנים ומאה שקל קנס. יחביבי. מאה אלף? מאה אלף? יבבי. אז ממאה שקל עד מאה אלף? הכל הולך באלפים, טילים באלפים, הכל באלפים. כן.
ש. מה שהניע את הנאצים אז שהם למה היה להם קל להרוג את היהודים ולהתנהג אליהם ככה, כי חלק מהענין שהניע אותם זה שהם ראו בתור היהודים כלבים, זה החלק מהם, ואז שאתה רואה כלב אז זה לא קל לך כמו שאתה הורג
הרב: כלבים זה כבר מעלה, הם ראו אותם ג'וקים אח"כ עכברים
ש. בגלל זה קל לך להרוג ג'וק מאשר בן אדם
הרב: נכון
ש. עכשיו השאלה מה, היא הגיעו עד כדי כך לדרגה כזו שהם חושבים שמתנהגים בהם כמו כלבים, כמו, להגיע לרמה כזאת שלהשוות
הרב: מה אתה רוצה שאני אצדיק את מה שהם עשו?
ש. לא אני אומר מה הדעה שלך בשימוש של השואה בענין הזה
הרב: אני לא הייתי משתמש בשום שימוש של השואה לשום ענין, בשביל מה צריך את זה, אפשר להגיד להם בדיוק מה הם נחשבים ומי הם בכלל בלי קשר אתה מבין לדימויים, מה צריך דימויים, תגיד להם כמו שאני אמרתי הערב מה שאמרתי. מה צריך יותר מזה? למה לא לדבר ברור?
ש. זה מה שאני שואל
הרב: בסדר, אז אנחנו שנינו באותו צד
ש. טוב לשמוע
הרב: תהיה בריא, רק חסר לך כיפלה? יש לך כיפלה? אז למה כזאת קטנה שלא רואים? צריך שהיא תתראה מכל הכיוונים.
ש. אל תפיל עלי עכשיו
הרב: אתה רוצה ציצית? ציצית אתה רוצה? מה זה הפלה, זה נקרא הפלה ציצית? אתה בצבא?
ש. אני קורא בתורה ב"ה, אני עושה הכל
הרב: אתה בצבא? הפילו עליך שכפ"ץ?
ש. אני ג'ובניק מת
הרב: אז אני אתן לך שכפ"ץ שלנו, של היהודים הטובים. קח תן לו, תן לו. קח תעביר לו. תברך שהחיינו, תברך. בשביל שלא תהיה לבד אני אתן לעוד כמה, תתחיל נו, כל החבר'ה שלך יאלה קדימה. בא בא תעזור לי, תן להם. ולנשים אני אתן כיסויי ראש.
ש. ברכת שהחיינו
אמן
חלוקת ציציות, כיפות וכיסויי ראש.
ה' יברך את כל תושבי דימונה שאם יירו טילים יחזרו בחזרה. ושיתפוצצו עליהם במקומם, ושתבוא מחשבתם הרעה עליהם ותבוא חרבם בליבם וקשתותם תשברנה. ערב טוב, ברוכים תהיו לה'.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות