תמלול
אשקלון - סוגר חתונה
אשקלון 3-3-09
ערב טוב, בעז"ה נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
אן אז אני באתי אליכם היום לאשקלון עיר הגראדים, בחידוש גדול. חידוש גדול. מה החידוש? אם אתם רוצים בעז"ה יתברך למנוע כמה שיותר טילוואט שיפלו פה, אז צריך לעבוד בתושבה. למה? כי מול חמאס וחיזבאללה גם איראן ונסראללה ובן לאדן ואבו עמר ופלשתין וכל השאר, מה עושים? יש לנו היסטוריה מנצחת, בתנ"ך היא כבר מונחת, השתמשו בה אבותינו וניצחו בה את כל אויבינו. התשובה של כל אחד היא מכה לכל ג'יהאד, התשובה של כל העם היא גאולה לכל העולם. נו, יפה מאד, יש מי שהבין את המילים. השלום בא יבוא רק לאחר גוג ומגוג, טילים רבים ופצצת אטום יפלו עלינו מכל מקום, מה נעשה לא להפגע מכל מרעין בישין ורע? נרבה תורה וגמילות חסדים כהבטחת התורה והנביאים. הרוצה להנצל ממלחמת גוג ומגוג יעסוק בתורה ובגמילות חסדים. ואנחנו נמצאים במצב שהאיראנים מכינים לנו פצצת אטום, יש להם מספיק אורניום, לפי הרמטכ"ל של ארה"ב, ענין של חדשים עד שהם מהוים איום כזה שלנו יהיה קשה להתמודד איתו. אתם מבינים את ההשלכות של דבר כזה, זה יכול לתת את השמחה לכל מי שירצה להתגרות בנו, תגובתנו תצטרך להיות מדודה במידה ויהיה להם פצצת אטום כי אנחנו עלולים להרגיז אותם, כמובן שתיירות תהיה פחות פה, כל חיכוך יגרום לנזק כלכלי, כיון שאנשים לא ירצו להסתובב ולהשקיע במקום שעלול לקבל פצצת אטום ע"י איום של מדינה, כי היא מדינת טרור. אז אנחנו נמצאים בבעיה וצה"ל כנראה יצטרך להגיב בלית ברירה, בלית בריה, וזה מה שהוא מגיב. אבל יש עוד ברירה, יש ברירת התשובה, אם ישראל עושים תשובה מיד הם נגאלים, ואם אין עושים מעמיד עליכם מלך שגזירותיו קשות כהמן, מי זה המן של היום? אחמדי. מאותה מדינה, זה רצה להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים וזה אומר שהוא רוצה להשמיד את כל היהודים, ממש כמו שכתוב. העולם טיפה בלחץ, אבל הם לא נמצאים בקו העימות אז הם לא כל כך חוששים, אז הם מטילים סנקציות שמדרבנות את האיראנים יותר להגביר את התאוצה להספיק לעשות פצצת אטום בכדי שהסנקציות ישברו אותם לחלוטין, והרוסים מעורבים בענין, כיון שככה יוכלו להגיע לפשרה עם האמריקאים, ואם הם יציבו בסוף טילים להגנה באירופה, בפולין, ובשאר מקומות, או לא. והכל כמובן על חשבוננו, אבל אנחנו רואים את זה ברורות שהקב"ה פשוט אמר "פתחי לי אחותי רעייתי יונתי תמתי" הוא דפק לנו מספיק זמן, כבר הרבה שנים הקב"ה דופק בדלת, ואומר לנו תתעוררו, תתעוררו, תתעוררו, קול דודי דופק, פתחי לי, כי אני ישנה וליבי ער, אני ישנה אבל הקב"ה ער, והוא מעורר אותנו, ואנחנו לא שומעים, אז בהתחלה היה לנו אבנים, אח"כ זה היה אקדחים, אח"כ תת מקלעים, אח"כ מוקשי רגל, אח"כ היה פיגועים, אח"כ מתאבדים, אח"כ פצמרים מרגמות, קאסמים, גראדים, בדרך שיהבים, ואטום. למה? כי פתחי לי לא שומעים. אם לא שומעים מה שהקב"ה אומר אז האיומים רק מתגברים. אבל אין לנו לחשוש, עופרת יצוקה הוכיחה שישראל אכן יכולה להרוג 1300 פלשתינים תוך שבועיים וחצי, אבל להגן על האזרחים באשקלון ובבאר שבע, בגדר ביבנה, בשדרות ובכל המקומות היא לא יכולה. אבל כבר זרי דפנה הונחו על ראשם של המנהיגים שהיו בזמן עופרת יצוקה. אבל הנה, עופרת יצוקה נגמר והטילים ממשיכים ליפול פה, והם יודעים בדיוק את המינון איך לא להרגיז, כמה להרגיז, איך להראות אנחנו בשטח, איך אתם לא יכולים לעשות כלום. ממש חוצפה. אבל מעניין לקבל תזכורת מה אמרו המנהיגים, מה אמרו המנהיגים כשנגמר עופרת יצוקה. בואו נזכר.
אזרחי ישראל, אנו ניצבים מולכם יכולים לומר כי נוצרו התנאים לפיהם יעדנו, כפי שהוגדרו ביציאה למבצע והושגו במלואם ואף מעבר לכך.
קול ישראל מירושלים, שבת שלום, שני טילי גראד נורו הבוקר אל אשקלון, שבעה בני אדם לקו בחרדה.
החמאס הוכה קשות, צומצם היקף השיגורים למדינת ישראל
הלילה ירו הפלשתינים עוד טילים אל אזור המועצה האזורית שדות נגב
בשלשה שבועות של לחימה הושגו היעדים שהצבנו כשיצאנו למבצע "עופרת יצוקה"
לצערנו מה שקוראים הטפטוף של אתמול זה התרעות של צבע אדום ופיצוצים של חומר נפץ וכדוריות רעות ממשיכות להטריד אותנו.
אם החמאס ירה קאסם לעבר דרום ישראל או לכל מקום אחר בישראל הוא יחטוף שוב כפי שהוא חטף עכשיו. -פרובוקציה? יכול להיות. -לא היה צריך בכלל לצאת מעזה להוציא את כל החמאס, להרוס את החמאס.
הערכת כל גופי הבטחון היא שיכולות החמאס ספגו מכה קשה שתפגע ביכולותם השלטוניות והצבאיות לאורך זמן.
אם הייתי שמה ביום רגיל הייתי נפגע מזה, כי אין לנו אזורים הגנים פה, אין לנו מקלטים סגורים פה, הכל סגור. -מחר לא ישלחו את הילדים לבית ספר, זה מפחיד, אולי יזרקו עוד אחד.
נמשיך לשמור על מוכנות כוחותינו לכל התפתחות.
הרב: נמשיך לשמור על מוכנות כוחותינו ה' ישמור. ברק המזגזג. נו, אלה השלישיה ביבי, ברק ופיצי - וציפי, אז אני אומר לכם רבותי, זה לא נגמר, זה רק מתחיל. וזה יחזור שוב, זה גם בצפון, ואנחנו צפויים למלחמה גדולה מאד פה במזה"ת בתקופה הקרובה ואנחנו נצטרך להתמודד, נצטרך להתמודד. אז אני רץ בכל הארץ, משתדל לעשות ארבע הרצאות בשבוע ולהודיע לציבור תתכוננו, אבל אין דרך להתכונן יותר טוב ממה שאנחנו מלמדים את העם לשוב בתשובה, כי ה' אומר "שובו אלי ואשובה אליכם", מתי? שנשוב אליו. אז ישראל אומרים לו "השיבנו ה' אליך ונשובה" אבל ה' אומר לא, שובו קודם אתם ואשובה. ז"א מחכה לנו הקב"ה. למה לחכות ולהתווכח? בואו נעשה מה שצריך ותיק תק נביא גאולה לעצמנו ולכל העולם כולו. וגוג ומגוג יפול על הראש של האויבים ולא עלינו, מתאים או לא מתאים? בואו נשמע איך זה נשמע בשיר.
איטבאח על יהוד
מול חמאס וחיזבאללה, גם איראן ונסראללה ובין לאדן ואבו עמאר, ופלשתין וכל השאר,
יש לנו היסטוריה מנצחת
בתנ"ך היא כבר מונחת
השתמשו בה אבותינו
ונצחו בה את כל אויבינו
התשובה שלך כל אחד היא מכה לכל ג'יהאד
התשובה של כל העם היא גאולה לכל העולם
התשובה של כל אחד היא מכה לכל אחד ג'האד,
התשובה של כל העם היא גאולה לכל העולם
השלום בוא יבוא, רק לאחר גוג ומגוג.
טילים רבים ופצצת אטום ינחתו עלינו מכל מקום.
מה נעשה לא להפגע, מכל מרעין בישין ורע?
נרבה תורה וגמילות חסדים כהבטחת התורה והנביאים.
התשובה של כל אחד היא מכה לכל ג'יהאד
התשובה של כל העם היא גאולה לכל העולם.
התשובה של כל אחד היא מכה לכל ג'יהאד
התשובה של כל העם היא גאולה לכל העולם.
מבצע מיליון חוזרים בתשובה. כל אחד יחזיר אחד השנה, משימה קדושה זו לשם שוויון תביא גאולה מאל עליון.
סוף דבר הכל נשמע, עולם החומר כולו יגווע
מול הצועקים אלה וואקבר
שמע ישראל ה' אחד.
התשובה של כל אחד היא מכה לכל ג'יהאד
התשובה של כל העם היא גאולה לכל העולם.
התשובה של כל אחד היא מכה לכל ג'יהאד
התשובה של כל העם היא גאולה לכל העולם.
שיר: שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד, שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד, שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד, שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד.
תודה. אז אני החלטתי בעז"ה יתברך, בשביל לפתור את הבעיה והאיום על עם ישראל, פשוט לדאוג שעוד מיליון יהודים יחזרו בתשובה תוך שנה. מה אתם אומרים, זה משימה קשה או קלה? קשה. ואני אגלה לכם שהיא קלה. מאד קלה. תראו, יש היום למעלה ממיליון בעלי תשובה בישראל, אמנם זה לקח שלושים שנה. אבל עכשיו זה יותר קל, כי יש מיליון, כל אחד יקבל על עצמו להחזיר אחד תוך שנה, אז נהיה עוד מיליון, אז זה קל, לא? חבר מביא חבר. אם כל אחד ידאג להביא רק אחד, רק אחד, רק אחד, יהיה לנו עוד מיליון בשנה הבאה ואנחנו נגאלים, וגמרנו את הסיפור, בלי שום בעיה, בלי שום חשש. כל הצרות יבואו על ראשם של האויבים. אז מה עשיתי לצורך זה? לא כל אחד יודע להחזיר בתשובה, נכון? אבל אם אני הייתי צמוד לכל אחד מכם, והייתי הולך אתכם ברחוב והיה איזה חילוני שואל אתכם שאלה, והייתם רוצים לענות לו תשובה, לא יודעים את התשובה, הייתם מבקשים ממני שאני אענה לו? כן? כן, למה לא? למה לא, אם אני כבר נמצא בסביבה, שואלים שאלה למה שאני לא אענה. אבל אני יכול להיות עם כל אחד מכם? כן. איך אני יכול להיות איתכם? עם דיסק און קי, אה? לא, יש משהו חדש - אינציקלופדיה. אתם יודעים מה זה אינציקלופדיה? במשך שמונה שנים עבדנו על דבר שאין בעולם, שמעתם על אנציקלופדית תרבות, אנציקלופדית בריטניקה, שמעתם? זה הרבה כרכים נכון, זה עולה הרבה כסף, ואם אתה רוצה לדעת איזה ערך מסויים אז פותח לפי הא' ב' ואתה מוצא. מה אתה מוצא? כתוב על הערך שאתה מחפש, יש תמונה. נכון? אבל יש מישהו שמדבר בתוך האינציקלופדיה? יש מישהו שמסביר? שמפגין? אין דבר כזה. יש אינציקלופדיה מדברת? אני עשיתי אינציקלופדיה מדברת, אתה שואל אותי שאלה אני עונה. אני עונה. אתה יכול לקחת את האינציקלופדיה איתך ואני עונה. אני איתך בכיס. ואתה יכול לענות לכל בן אדם על 1727 שאלות. יפה או לא יפה? ואיך זה נראה? DVD כפול, שם במחשב, שאל שאלה, עושה חיפוש כותב את הנושא שאתה מחפש, טרררר מאגר של תשובות בענין. אתה בוחר ואני עונה. חשבתם על דבר כזה? אין דבר כזה בעולם, זה פטנט. לדוגמא, מה הפתרון לטרור, בואו נראה את האינציקלופדיה איך פועלת ועונה תשובות, אני שואל אותה והיא עונה, מה הפתרון לטרור. (קטעים מהאינציקלופדיה) איך האינציקלופדיה, בסדר? אפשר להתמודד עם אחרים.
תודה. ובכן, זה מקבץ של קטעים, יש בכל נושא שאתם רק רוצים לדעת, בכל מכל כל, ולא רק נושאים ולא רק שאלות ותשובות, גם על אישים, אתה רוצה לדעת מה אני מדבר על יוסי שריד? על דוד המלך? על שלמה המלך? על משה רבינו, מה שאתה רוצה אתה מקליד שמה בחיפוש את המילים, לוחץ - נפתח לך מאגר של תשובות אתה בוחר אחת אחרי השניה, וככה יש לך את התשובה. מעבר לזה, יש פה אפשרות גם הרי כל מה שראיתם ראיתם שיש טקסט מעליו, הטקסט זה בדיוק המילים שאני אומר. ז"א אם אתה רוצה להדפיס את התוכן שאני אמרתי, אתה יכול להדפיס. אתה רוצה לצרף קטע לקטע לקטע וליצור הרצאה, אתה יכול להדפיס הרצאה. אתה רוצה לשמור קטעים מיוחדים שאתה אוהב, אתה שם עם לב מועדפים ושמה אתה שם את זה בצד, מי שתרצה להראות לו, על המקום אתה שולף ומראה לו, יפה או לא יפה? אינציקלופדיה מדברת, עכשיו נראו שינצחו אתכם. איפה שאתה הולך אתה יכול להתגרות בכולם, שאלו אותי איזה שאלה שאתם רוצים, פותח להם את האינציקלופדיה, ומשיב תשובה. אתה רוצה לשגר אותם באימייל? העתק הדבק, טרנ מעביר לו את זה מעבר לים, יפה או לא יפה? כמה זה שווה? ארבע מאות שקלים בלבד למרות שהחומר שבפנים חמשת אלפים שקל. למה? בשביל להציל יהודי, להחזיר יהודי אחד בתשובה. אחד. שכל אחד יקח לו אינציקלופדיה יכול לעשות חוגי בית בבית, הוא יכול להביא חברים, הוא יכול לשגר להם, יש לכם חדשים רק, חדשים לצפות רק בחומר שנמצא בפנים. חדשים. חדשים. מאגר של אינציקלופדיה אינטראקטיבית, ועם זה אפשר להפוך את העולם, נו מור גראדים און אשקלון, למה? כי יש תשובה באשקלון, אם יש תשובה, פתחי לי אחותי רעייתי יונתי תמתי, אם שובו אלי אני אשובה אליכם ולא נצטרך לסבול יותר מכות ורמזים כאלה מרעישים. מי רוצה להיות מאלה הזוכים בעז"ה יתברך לקחת אינציקלופדיה, לזכות את הרבים, ויקבל גם ברכה על כך, הנה הגברת הראשונה שם מאחור אשרייך ואשרי חלק, תבורכי מפי עליון. חזק וברוך. מי עוד רוצה להרים את היד, הנה עוד אשה שזוכה בע"ה להכניס אינציקלופדיה הביתה בשביל, הנה עוד יהודיה אחת אשרייך והנה עוד אחת שמה למעלה, הנה עוד אחת, רק נשים מחזירות בתשובה, בזכות נשים צדקניות...
אני רוצה להפתיע אתכם במשהו חדש לפני שאני עובר לשאלות והתשובות, מי היה כאן בהרצאה האחרונה שלי כאן? להרים גבוה גבוה, אני רוצה לראות אם הייתם כאן, אתם מרימים את הידיים אם הייתם כאן, בואו נראה על המסך אם הייתם כאן. מי שמזהה את עצמו יגיד לי, ירים את היד. זה אתר שופר, כל אחד יכול לראות את עצמו אחרי ההרצאה, מחר יהיו לכם תמונות. מי שמזהה את עצמו ירים את היד, כן מי מזהה את עצמו? אתם מזהים את עצמכם או לא? "ולמרות כל זאת הצליח לבן לרמות..." אין אחד פה? את מצאת את עצמך? יפה מאד, אז מגיע לך פרס את מקבלת DVD חינם, למה היא באה פעמיים. כן. טוב אני עובר לשאלות ותשובות, אבל להזכירכם מעבר לוידאו שנתנו לכם פה בחינם, כן, לקחתם? היה פה ארגזים, כל זה בחינם, אם אין לכם וידאו בעזה עוד יש, תחלקו להם שמה. מכל מקום, ב חוץ למי שרוצה יוכל להשיג DVD במבצע במקום חמישים שקלים עשרה שקלים, כל מי שרוצה לזכות את הרבים שיהיה לו אפשרות. שאלה ראשונה למי שרוצה אבל שאלה ולא ברכה. שאלה. שאלה ראשונה הגברת בסוף. יאלה אקשן עכשיו.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. קודם כל אני רוצה בכלל להודות לבורא עולם שזיכה אותנו לרב צדיק כמוך, שמקרב את הרחוקים, ה' יברך אותך ויתן לך חיים טובים וארוכים. עכשיו יש לי שתי שאלות. שאלה ראשונה רציתי לדעת מה ההבדל בין כיפה סרוגה לכיפה שחורה, ואם אפשר ללכת לבנים עם מכנסי ג'ינס וטריקו או שחייבים ללכת נגיד שחור לבן, יש בזה איסור?
הרב: קודם כל ההבדל בין כיפה סרוגה לשחורה זה הצבע, מעבר לזה זה הגודל ולאחר מכן זה החורים, ודבר רביעי זה פשוט מאד, כל אחד מביע את ההשקפה שלו. ז"א אם אדם הולך עם כיפה בגלל שיותר הוא מתנאה בכיפה שהיא צבעונית אז אין שום הבדל, ההבדל זה כמה האדם חרדי. אם הוא שם כיפה סרוגה בשביל להראות שהוא שייך לזרם הדתי הציוני אז זה אומר משהו, ואם הוא שם כיפה שחורה והוא מתכוון שהוא שייך לזרם החרדי, זה אומר משהו. אבל אם שמים את זה בלי שום כוונה, אז אין שום הבדל בכיסוי, הכיסוי הוא כיסוי. לגבי ג'ינס וטריקו, זה טוב לחבר'ה ספורטאים ולכאלה שהם נמצאים בזרמים כאלה מזרימים.
ש. לא, נגיד דגמח נגיד, לאו דווקא ג'ינס
הרב: תראי, אין איסור ללכת עם כל מכנסיים, אין איסור ללכת עם מכנסיים, אבל ג'ינס זה לא שייך כל כך ליהודים, זה התחיל עם כורים שהיו יושבים בנהרות בשביל למצוא את הזהב, וכדי שהם יהיו במים והבגדים שלהם לא יבלו נתנו להם פשוט ברזנט, מי שלא יודע ג'ינס זה ברזנט, אז אם אנשים רוצים ללכת עם ברזנט הם יכולים כבר לשכב מעל החלונות, אפשר לגלגל אותם והם יהיו שמיכה. אבל שחור לבן זה גם לא מחייב, שחור לבן, הנה אני לא שחור לבן, אבל שחור לבן זה צביון מסויים שבחרה אוכלוסיה מסויימת ללכת איתו בשביל להזדהות. כמו שלדוגמא, לא תמצאי להבדיל, שופט שיבוא עם בגדים פרחוניים, הוא יבוא עם בגדים שנראה שופט, עורכי דין כולם לבושים שחור לבן, לדוגמא. למה? זה הצביון שבחר בית המשפט שככה נאה וככה יאה, אז לכן זה מבחינת ההלכה אין בעיה, אבל אם אתה רוצה להזדהות עם משהו והבגד מזהה משהו שאתה פריקי למשל, זה בעיה. אבל זה סתם אין לך בגדים ואין לך כסף לקנות בשחור ואתה קונה ג'ינס קרוע וזה עולה יותר יקר, אז זה ענינכם.
ש. אוקי, תודה. השאלה השניה היא, אני מאד נהנית מההרצאות שלך ומתחזקת, בהרצאה אחת שמעתי שדיברת על נגיד, אם מישהו שומר תורה ומצוות נמצא בחברה כלשהי, נגיד סתם לדוגמא באוטובוס, ורובם אינם שומרים תומ"צ, אז אם יקרה משהו, אז זה יקרה גם לאותו מישהו ששומר תומ"צ. עכשיו, אני מבינה מכך, לדוגמא טוב עכשיו אני מחליטה ללכת סגור במקום שרוב האנשים שומרי תורה ומצוות ונגיד טוב, אלקים במלחמת גוג ומגוג יציל אותי מזה, וזה לא הגיוני כי אלוקים כי קבע הרי מי יחיה ומי ימות, אז מה זה משנה איזו חברה?
הרב: או, אז קודם כל יש חשבון פרטי של כל אדם ואם החשבון הפרטי של האדם מזכה אותו בנס או בקיום מעל הטבע, כי הוא אדם צדיק והוא מעל הטבע גם פועל, אז ממילא דנים אותו מעל הטבע, אז זה לא משנה איפה הוא יהיה. גם אם יפלו מסביבו 11 אלף איש הוא ישאר חי, כמו שאומר הפסוק. אבל אם הוא לא מספיק צדיק עד כדי כך שהזכות שלו תעמוד גם במקום של אסון, אז זה תלוי גם בסביבה שהוא נמצא בה. אם הסביבה היא חוטאת, הוא עלול להסחף איתם,
ש. ואם הוא לא נסחף איתם?
הרב: לא, להסחף איתם בדין. לדוגמא, אם לוט לא היו מצילים אותו ובאים המלאכים להגיד לו שיצא מסדום, הוא היה נשרף איתם. למה? כי הזכויות שלו לא היו מספיקות בשביל להציל אותו, למרות שהוא היה יותר טוב מהם בהרבה, אבל לא היה לו מספיק זכויות בשביל להנצל במקום שמגיע להם אסון, אז מה עשו מן השמים? שלחו מלאכים בשביל להציל אותו משם, אבל בלעדי זה - לא. לדוגמא אשתו, המלאכים אמרו לא להתבונן אחורה, לא להביט אחורה, נכון? למה? בשביל לראות "ושילומת רשעים תראה" שאדם יזכה לראות איך משלמים לרשעים, צריך שהוא יהיה זכאי כזה ואין לו מצד רשעתם כלום, אבל אם יש לו הוא לא זכאי ולא ראוי לראות. אז כיון שהיא הביטה אחורה והיא ראתה ולא היה מגיע לה כי הזכות שהיא ניצלה זה היה בזכות שהיא אשתו של לוט שגם הוא ניצל בזכות אברהם, אז היא הפכה להיות נציב מלח.
ש. בסדר, תודה רבה, עכשיו למרות שאמרת, אה, הפעם לא אמרת שבקשות בסוף
הרב: ברכות אמרתי בסוף
ש. אה אמרת? אז לא תשכח אותי שתי ברכות
הרב: לא, מה פתאום איך אפשר
ש. תודה רבה
הרב: תהיי בריאה. כן, הנה הבחור פה שורה שלישית.
ש. כבוד הרב ערב טוב,
הרב: ערב טוב ומבורך
ש. ולכל הקהל הקדוש הזה. יש לי מכר שהוא תמיד שואל את השאלה בשיעורי תורה, ונשאלת השאלה, בן אדם גרוש, אדם שהוא גרוש והוא משלם מזונות, האם זה נחשב לו בקופת המעשר שהוא משלם את המזונות האלה?
הרב: אם הוא משלם לאשתו עפ"י דין, דין תורה אני מתכון
ש. לא לאשתו, לילד כבוד הרב
הרב: כן, אבל לאשתו הוא נותן בשביל שתתן לילד, אם זה עפ"י דין ומחייבים אותו זה לא מהמעשר, הוא צריך לזון את הבן שלו גם ככה. שאתה זן את הבן שלך היום, יש לך משפחה נגיד בבית ואתה מכלכל אותה ומאכיל אותה, זה לא מהמעשרות.
ש. אז מה התשובה?
הרב: אמרתי זה לא.
ש. אבל תכלס הוא גרוש, הוא לא חי איתה
הרב: מה זה משנה, זה הבן שלך לא?
ש. לא מדבר בשמי, אני לא אחד כזה
הרב: ההוא, ההוא, ההוא, אבל מה לעשות, זה הבן שלו.
ש. אני אעדכן אותו
הרב: או, יופי, תודה, ואם לא קח לו אנציקלופדיה.
כן, הנה יש שאלה אצל הגברת שמה בבקשה.
ש. אז קודם כל ערב טוב לך, אני מתרגשת להיות מולך, להיות בעוצמה כזאת באמת, יש לי שאלה שפשוט כואב לי, ההורים שלי חילונים מאד, ואני קיבלתי את הזכות הזאת לחזור בתשובה, אני לא יודעת איך קיבלתי את הזכות הזאת, כי אף אחד מהמשפחה שלי הם לא דתיים כמעט, אז קודם כל שאלה איך אני יכולה לעשות חוץ מהתפילות שלי והבכי שלי שיחזרו בתשובה, אפילו לקנות את הזה
הרב: מה זה אפילו, בלי זה איך הם יחזרו
ש. אני לא יא יודעת, אבא שלי לא מאמין, אני ניסיתי לדבר איתו, לעשות מלא דברים
הרב: הוא לא צריך להאמין, צריך להצחיק אותו, להגיד לו בא תראה קטעים מצחיקים
ש. איך, הוא לא מאמין, אני שואלת אותו
הרב: מה מה לצחוק הוא לא יודע?
ש. לצחוק כן
הרב: אז תראי לו את הקטעים, בשביל מה נתנו את הקטעים המצחיקים
ש. אבל אתה לא מבין, איך אני יכולה להסביר לך, הוא עבר הרבה דברים קשים, הוא היה בצבא וכל הזמן הוא אומר לי איך את חושבת שאני יכול להאמין בבורא עולם עם כל מה שעברתי ועם כל מה שיש פה ועם זה ועם זה, ואפי' גם קשה לי
הרב: לא הבנתי, ואיך הוא יכול להיות חילוני עם כל מה שהוא עבר בצבא ועם כולם
ש. בגלל זה הוא חילוני, בגלל שהוא לא מאמין
הרב: לא, אז איך הוא יכול להשאר שמה?
ש. לא יודעת
הרב: הרי כל מה שהוא עבר זה לא בגלל שהוא דתי, זה בגלל שהוא חילוני
ש. אמרתי לו את זה
הרב: נו, אז מה הוא רוצה, זה החילונים גרמו
ש. אז למה הוא עושה לו את זה?
הרב: מי עושה לו?
ש. אם אולי היה לו טוב, אז הוא היה דתי, אני לא יודעת
הרב: לא הבנתי, אחד נוסע עושה עבירות עושה עבירות עושה עבירות, תופס אותו שוטר ואומר לו יש לך רפורטים, רפורטים, רפורטים, אז הוא אומר למה אתה תופס אותי? מה אני עשיתי? הוא אומר לו אתה רק עברת עבירות עבירות עבירות. למה שלא יהיו לו צרות אם הוא עובר עבירות נגד ה'.
ש. אין לי מושג, זה הבעיה
הרב: מה אין לי מושג, לי יש מושג, מי שעובר עבירות, מגיע לו עונש, רפורטים.
ש. נכון,
הרב: אבל תשמעי, תקחי את האינציקלופדיה, אל תגידי לו כלום, שימי ברקע את זה שזה מתנגן ומצחיק
ש. אבל אפילו לא מוכן לקבל אותי בשבת בגלל שאני שומרת שבת הוא לא מוכן לקבל אותי
הרב: אה, בכלל גם ביום חול לא?
ש. כלום, שום דבר. אפילו בגלל הכשרות, בגלל כל הדברים, אני בכלל לא הייתי אצל ההורים שלי מאז שחזרתי
הרב: כמה זמן
ש. אני הולכת לבקר בגלל שיש לי תינוק קטן שהם רואים אותו וזה אז הם באים אלי אבל ללכת שמה ולאכול וזה...
הרב: טוב, אז אם הם באים אליך תשימי אינציקלופדיה, תגידי שאת מלמדת את הילד מאז שהוא קטן.
ש. אני חושבת אפי' אם הם יסתכלו על זה
הרב: תשמעי מה שאני אומר לך, מה אני אומר את הולכת איתי הפוך
ש. הוא ילך מהבית, באמת, הנה זה גיסתי היא מכירה אותו באמת.
הרב: עוד פעם הוא ילך מהבית, אין שום בעיה. אבל למה הוא בא? בשביל התינוק, התינוק נמצא אז אם הוא ילך יהיה לו לראות את התינוק, לא, אז הוא יצטרך לחזור אבל הילד עוד לומד באינציקלופדיה הוא לא גמר. זה הברירה, מה לעשות, זה הברירה שיש, פה לא מפסיקים את האינציקלופדיה, התקלקל המחשב תגידי לו.
ש. ואני יכולה בכל מקרה אפילו אם הם לא שומרים כשרות וזה אני יכולה בכל מקרה ללכת לשם ולהיות בסביבה כזאת?
הרב: ללכת להכנס ולצאת כן לאכול לא
ש. אבל נגיד, בגלל שמתי שאני הולכת לשם אז אני לא מרגישה שאני הבת שלהם, כאילו זה יוצא
הרב: לא חשוב, אם את רוצה
ש. זה עוד יותר קשה במצב כזה, יש יותר מידי מרחק אחרי זה
הרב: אם את רוצה לכבד את ההורים בדרך הזאת, את יכולה בלי לאכול.
ש. אבל זה פוגע אותם. אז אחרי זה הם
הרב: לא הבנתי, כשאת באה הם נפגעים?
ש. כן, בגלל שאני לא אוכלת...
הרב: שמעתי, אז אל תלכי
ש. אז בגלל שאני יותר מידי דתיה אז הם לא באים גם אלי
הרב: תשמעי, לאברהם אבינו היה אבא קראו לו תרח, והוא היה מוכר עבודה זרה, את יודעת מה עשה אברהם אבינו בשביל לכבד את אבא שלו? שבר לו את כל הפסלים, נכון? למה - כיבוד אב ואם, מה שאבא שלו יכנס לגיהינום? אז מה הוא עשה, שבר את כולם ושם פטיש בפסל הגדול, אז אבא שלו בא צעק, מה עשית, מה שברת? אומר אני, מה פתאום, זה הפסל הגדולה תעצבן עליהם הם לא כיבדו אותו נתן להם מכות שבר להם את הראש וזהו, אני אשם? אמר לו מה, אתה צוחק עלי? פסל יכול להרביץ? אז הוא אמר לו אם פסל לא יכול להרביץ מה אתה מוכר אותו? מה הוא עושה? הוא לא עושה שום דבר. הבנת? זה הכל. את מכבדת את ההורים בזה שאת לא הולכת אם הם רוצים שלא תבואי.
ש. קצת קשה
הרב: לא נורא, יקח זמן, בעז"ה אינציקלופדיה תועיל
ש. זה כבר שנתיים שלושה, אפילו התחתנתי בנפרד הם לא רצו להגיע לחתונה שלי
הרב: זה לא הרבה, יש כאלה עשרות שנים ותמצאי גם בקהל פה
ש. אבל אני זה פוגע בי
הרב: אשרייך שזכית למה שעשית ובשמים שכרך גדול ואת הולכת בדרך אברהם אבינו ואשרייך ואשרי חלקך.
ש. תודה. ויש לי עוד משהו, אח שלי הגדול אומר שאם הוא פוגש אותך אז הוא חוזר בתשובה, מבטיח לי
הרב: אז למה הוא לא נפגש איתי?
ש. כי הוא רוצה לדבר איתך
הרב: נו, איפה הוא?
ש. הוא בא אבל הוא מתבייש
הרב: הוא פה?
ש. לא, לא הוא לא פה, הוא היה בהרצאה הקודמת
הרב: אז תביאי אני אצלצל אליו.
ש. אה כן?
הרב: אה כן. מה שמו?
ש. אבי
הרב: ומשפחה?
ש. תקיאר
הרב: הלו, אה הוא רואה אותנו באינטרנט, אבי,
אבי: ערב טוב
הרב: ערב טוב, מה שלומך? אני רוצה לברך אותך על זה שאתה זוכה הערב לחזור בתשובה שלמה, אפשר?
אבי: כן
הרב: ה' יזכה אותך, אבי בן מרסל מרים שתזכה לעלות בתורה וביראת שמים וה' יבנה ביתך בית נאמן בישראל והצלחה מרובה.
אמן
הרב: ואני נותן לאחותך ציצית ממני בשבילך
ש. אין בעיות
הרב: יופי מותק, תצליח כל טוב.
האחות: תודה.
הרב: אתם רואים, עכשיו הורדנו את המכסה של החוזרים בתשובה שצריכים לחזור תוך שנה באחד. יש לכם פחות עבודה עכשיו. כן, מי עוד רוצה לשאול? הנה פה שורה שלישית בבקשה.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. יש לי שאלה שאני נשאל הרבה בחברה, אני עובדת בחברה מתפתחת, במערכות מידע, וכל הזמן שואלים אותי אנשים חילונים מה אתה, איך אתה מסביר את הענין הזה של חזרה בתשובה, שבן אדם חוזר בתשובה, איך בדיוק לשמור על גבולות המדינה, אם כולם יחזרו בתשובה וילמדו תורה או רובם, או לא משנה מי, ואיך נתפרנס וניצור ונייצר דברים, שלפני בדיוק עשר דקות דיברת על כמו דיסק און קי וכו' וכו', מה אתה מציע? ז"א אם כולם יחזרו בתשובה..
הרב: הם שאלו אותי או שאלו אותך
ש. הם שאלו אותי, ואני מעביר את זה, את האמת שגם אין לי תשובות כי אני לא
הרב: יש באינציקלופדיה מלא, אבל אני אענה לך בקצרה, תשמע. קודם כל סתם ככה תשובה מהירה וסתמית ככה בשביל להרגיע אותם, בארה"ב יש צבא מקצועי וגם פה יכול להיות צבא מקצועי. ז"א יש שכירי חרב, משלמים להם משכורת, והם נלחמים, הם יכולים להיות מדרום אפריקה גם, הם יכולים להיות מכל מקום, מאוסטרליה יכולים להיות בריטים, יכולים להיות כל אחד. זה קודם כל. דבר שני, לייצר - דיברנו על זה, הסינים עושים לנו את כל העבודה
ש. המח היהודי, אנחנו מפתחים, הם המייצרים
הרב: מח יהודי פחות עובד, יותר משתמש יותר מנהל יותר עושה, יותר נותן הוראות. מציון תצא תורה, טוב זה היה מהר. אז אפשר להסתדר כמו המדינות מאומות העולם, גם הם הסתדרו עם זה ואפי' שלהם יש צורך בהרבה יותר חיילים מאיתנו. אבל ככה, אם אנחנו נחזור כולם בתשובה בכלל לא תהיה מלחמה, "וכיתתו חרבותם לעיתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" כך אומר ישעיה הנביא וזה מופיע הפסוק הזה בכניסה לאו"ם, אז כל העולם מאמין בפסוק הזה שמה? שאם יעשה שלום, איך? ע"י שתבוא הגאולה יכתתו כולם את חרבותיהם ולא יהיה יותר מלחמה. אז קודם כל בשביל להביא לשלום ולא מלחמה צריך שעם ישראל ישוב בתשובה, כמו שאמרנו. לענין כלכלה, אז עם ישראל תמיד עסק בפיתוח הארץ, בחקלאות, בהכל, יש מצוות שתלויות בארץ, צריכים לעבוד. מישהו אמר שלא צריכים לעבוד? יש יחידי סגולה אנשים שזוכים לישב באהלה של תורה תדיר, לא כל אחד זוכה, זו זכות, לא כל אחד זוכה, כל אחד צריך ללמוד תורה אבל לא כל אחד זוכה להיות אחד שיושב באהלה של תורה תדיר, אבל תמיד היה בעם ישראל אנשים שעבדו. לא היה שבט שלם שקראו לו יששכר שלמד ושבט שני זבולון שפרנס, והם היו שותפים, אין שום בעיה. בעם ישראל יש מצוות מי עובד מי לומד איך עושים, איך מחלקים את הדברים, הכל מצויין אין שום בעיה. אדרבה, בוא נביא יותר אנשים שיתקרבו לתורה, הקב"ה יסיר מעלינו את האיומים וההתרעות בשביל שנשוב אליו כי הבנו לבד, ואז לא תהיה שום בעיה מכל צד.
ש. תודה.
הרב: כן, יש שאלה הנה פה באמצע, היא רוצה לשאול שמה תן לה, באמצע.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. רציתי לשאול, נגיד ואשה היא נשואה ונניח שבעלה מת, היא מתחתנת שוב, בתחיית המתים עם מי התהיה?
הרב: עם מי היא רוצה? תשמעי, מי שנעשה איתו עיקר התיקון שלה בגלגול שהיא נמצאת איתו היא תהיה. מתאים לך? יופי. כן, שמה הגברת רצתה, שמה בורוד.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. לפני 22 שנה נפגשנו בערד, אני לא חושבת שאתה זוכר, אבל אני כן זוכרת. ברכת אותי ונולד לי בן זכר אחרי חמש שנים, והיום אני פונה אליך שוב, וקצת קשה לי, בת אחי נהרגה בתאונת דרכים לפני שבוע, ואני חושבת שאני כאילו צריכה להיות באבלות, חברות שלי אומרות לי שלא, שאני צריכה להמשיך את החיים, מה ההלכה אומרת?
הרב: ודאי שאת צריכה להמשיך את החיים בלי שום קשר, מה שהקב"ה עושה הוא בסה"כ בסוף לוקח את כולנו, מי שזוכה מגיע אליו קרוב, מי שלא יותר רחוק, ואפשר לעזור גם לאלה שנמצאים רחוק, ע"י שעושים לעילוי נשמתם.
ש. עשיתי משהו לעילוי נשמתה, עשיתי ברוך אשר יצר
הרב: מה זה אומר? הדפסת כמה דברים כאלה?
ש. הדפסתי 112
הרב: ברכות כאלה
ש. כן, וחילקתי אותם באזכרה
הרב: יפה
ש. ואני לא יודעת מה אני עושה
הרב: את רוצה לעשות לה נחת רוח גדול מאד?
ש. ברור ברור
הרב: את רוצה שהיא תרגיש שאת פעלת למענה?
ש. אני לא יודעת
הרב: את רוצה שאולי היא תבוא אליך בחלום ותגיד לך שעשית לה חסד גדול
ש. ממש לא
הרב: מפחדת?
ש. מפחדת, אני לא מפחדת, היום אני לא מפחדת למות
הרב: לא, לא, חס ושלום היא לא באה לקחת אותך, רק לבשר לך שעשית לה נחת רוח בשמים, לא טוב?
ש. ברור, הייתי רוצה
הרב: או, אם תקבלי על עצמך ללכת בצניעות ובכיסוי ראש, אני מבטיח לך שאת עושה לה נחת רוח שאין כדוגמתו בעולם העליון.
ש. כבוד הרב, אתה אמרת לי את זה גם לפני 22 שנה
הרב: ועד עכשיו את עקשנית
ש. אני לא עקשנית, כיסיתי את הראש, כי אמרת לי תכסי אותי וכיסיתי את הראש כי מאד רציתי ילדים, ולפי מה שאני זוכרת שלא בירכתי, לא הסכמתי לברך ואמרת לי אין דבר, תחזרי הביתה, ואת תזכי מישהו אחר, מישהו אחר יחזור בתשובה במקומך, ואת תגרמי לו, צחקתי, כיסיתי את הראש ויצאתי. לא משנה שזה הגרוש שלי, הבעל - אבא של הילד היום הוא רב גדול, הוא מחזיק בית כנסת הוא שליח ציבור, ומי שדחף אותו לדת זאת אני הייתי ולצערי אני ברחתי.
הרב: לא, עכשיו את תחזרי לאבא שבשמים ובעז"ה ה' יזכה אותך גם לדברים טובים. זה סגירת מעגל 22 שנה זה כנגד אותיות התורה.
ש. כבוד הרב, לקחתי עלי להתפלל בבוקר, לקחתי עלי נטילת ידים, לקחתי עלי אני מודה לבורא עולם שאני קמה כל בוקר,
הרב: יופי
ש. היום באתי אליך באמת, באתי אליך אבא שלי חולה, וזה הדבר שהכי הכי הכי קשה, והוא צריך לעבור מחר צינתור ועוד שבועיים הוא צריך לעבור ניתוח לב פתוח, ואני לא מבקשת, אני מתחננת, אני לא יודעת, היום חתן בא אלי הביתה שקידשת אותו והוא אמר לי עליך ובאתי אתה רואה עם פיג'מה, אני מוכנה לקחת עלי הרבה דברים אני מוכנה לתרום כסף, אני מכונה, אבל שאבא שלי יצא מהניתוח הזה בשלום
הרב: לא מבקש ממך כלום, כלום כלום כלום, רק כיסוי ראש וצניעות
ש. כיסוי ראש אני לא יכולה כי אני גרושה כבוד הרב
הרב: הפוך, גרושה חייבת בכיסוי ראש
ש. כבוד הרב, מאד קשה לי לשים כיסוי ראש
הרב: לא אוותר לך, היום אני לא מוותר. לא מוותר לך היום. לא.
ש. כבוד הרב
הרב: לא מוותר.
ש. כבוד הרב, בשביל לשים כיסוי ראש אני צריכה להפסיק לעשן בשבת ואני מעשנת בשבת
הרב: זה יבוא מיד אחרי הכיסוי ראש
ש. כבוד הרב תן לי להפסיק לעשן בשבת ואני אשים כיסוי ראש. אם זה מה שאני צריכה לעשות אני יעשה
הרב: איך אמרת? אמרת אבא שלי והתחלת לבכות, את רוצה שגם אני אבכה על אבא שלי שבשמים ש-22 שנה הוא מסתכל עליך מאז ועד היום עוד לא שמת כיסוי, זה לא יפה. אבא שבשמים
ש. נכון, כבוד הרב, אבא שלי בן אדם, בא נקרא לו הוא דתי ואני רוצה שתראה אותו
הרב: כן ראיתי
ש. אני לא יודעת אם אתה רואה את זה מרחוק, הוא בן אדם מאד דתי, המשפחה שלי חרדית,
הרב: הגיע הזמן שהבת שלו גם ולא תעשן בשבת
ש. אני מוכנה לקחת עלי הכל
הרב: עם כיסוי ראש וצניעות, זה הכל. זה הכל. ותראי ניסים. תראי ניסים עם אבא, תזכרי מה שאני אומר לך
ש. והוא יצא מהניתוח הזה?
הרב: בעז"ה בריא ושלם. תן לה מוזיקה מהר. אפי' אם את לא יכולה אני לא אוותר לך.
הרב: ערב טוב, ערב טוב, שקט רגע, יש לי שיחה עכשיו, רק שניה, תכנס להרצאה בחולון, בחולון, היתה שמה אשה שביקשה ממני ברכה לבן שלה, תשמעו מה היא ביקשה, היא פה על הקו, ומה קרה. כן, הלו, רגע, רגע, כן דברי
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. שמי לימור, אני הייתי בהרצאה ביום ראשון בחולון, אני ביקשתי ממך ברכה לבן שלי,
הרב: זה שאת רואה באינטרנט ויש לך איחור, אל תתיחסי למה שאת רואה שמה אנחנו שומעים אותך רצוף, תמשיכי מאיפה שהפסקת
ש. אוקי, אז אני הייתי בהרצאה ביום ראשון, בקשתי ברכה לבן שלי שהוא ילד אלרגי למוצרי מזון כמו חלב סויה ביצים שומשום וממש בסכנת חיים, הילד צמוד למזרק, שאם חס וחלילה הוא אוכל בטעות הוא חייב להזריק לו במזרק, ותוך חצי שעה להגיע לבית חולים. ואחרי שקיבלנו את הברכה ממך, היום היינו אצל הרופא כדי לעשות לו טסטים, וב"ה התבשרנו בבשורה המאד משמחת שהרמה של הסויה הוא יכול לאכול סויה, וזה מאד מאד משמח אותנו כי זה פשוט הוריד לנו פה משהו שהוא מרכיב מאד עיקרי באוכל אפי' בביסקויט, אנשים לא יודעים אבל אפי' בביסקויט יש סויה, והסויה הוא מרכיב מאד באוכל בגנים, וזה פשוט עשה לנו בעיה מאד מאד קשה, ועכשיו שב"ה שהוא יכול לאכול סויה זה מאד מאד שימח אותנו, ואנחנו מקוים שבעז"ה בזכות התפילות ובזכות הברכה שלך הוא יוכל לאכול גם את שאר המוצרים שהם מאד מסוכנים לו, ואנחנו מחכים ומתפללים לרגע הזה, ואני כולי מתרגשת כי אנחנו כל כך שמחים, נכון שאנחנו צריכים לעבור עוד תקופה בבית חולים כי אף אחד לא יכול לקחת על עצמו את האחריות כי עשו לו טסט היום, אבל עצם העובדה שהרופא אישר לנו שסויה מותר, זה מאד מאד שימח אותנו. אנחנו בעז"ה מחכים לקבוע לו תור לבדיקה כדי לתת לו מעדן סויה, ותחת השגחה של רופא ולראות שזה עובר בשלום, ואנחנו מתפללים שבאמת זה יצליח.
הרב: אמרת לי בהרצאה שלא רוצים לקבל אותו אפי' בבית ספר מחשש של סכנה, שהם לא לוקחים אחריות.
ש. הוא בגן, לא מקבלים אותו לגנים, סירבו לקבל אותנו בהרבה גנים, בגן שהוא נמצא היום זה בזכות זה שהוא שם מגיל קטן שאף אחד לא תיאר לעצמו, וגם אנחנו לא ידענו את הרמה של הסכנה ואני הלכתי לנסות לרשום אותו לגנים אף גן לא היה מוכן לקבל אותו, בגלל הבעיה הזאת, אף אחד לא רוצה לקחת סיכון על עצמו כולם בני אדם ומפחדים שבטעות הילד יגע במוצר שאנחנו.
הרב: עוד שאלה, האם אתם ארגנתם את ההרצאה בחולון?
ש. כן, אנחנו המארגנים.
הרב: זכות ההרצאה תעמוד לכם ותזכו לראות אותו בריא ושלם כאחד האדם אמן.
הנה הקטע שהיה בחולון יום ראשון:
אנחנו קיימנו כאן הערב למען רפואתו של בני אהרן
הרב: בן לימור
ש. כן. אנחנו היינו לפני בערך שמונה חדשים בהרצאה שלך בנתניה, ובעלי קם ודיבר ואמר שיש לנו ילד שיש לו, הוא אחד מהתאומים שיש לו בעיה אלרגית, הוא אלרגי לחלב וסויה שומשום ביצים בוטנים שקדים ועוד הרשימה ארוכה, ברמה של סכנת חיים. אמרת לנו ללמוד שלשה חדשים בתענית דיבור שעתיים, הוא עשה את זה, והוא פספס איזה יום ואז הוא השלים עוד חודש ז"א שהוא עשה ארבעה חדשים
הרב: עוד שלשה הוא צריך, לא משנה. כן
ש. ועשינו את ההרצאה הזאת לרפואתו, ורצינו לקבל ברכה כדי שתהיה לנו ישועה ותהיה לו רפואה שלמה. שהוא יוכל לאכול הכל ואנחנו, הוא יודע לדבר מאד יפה, וכל פעם הוא אומר אנחנו מתפללים לקב"ה שיהיה מותר לי לאכול הכל. יש לנו בעיה עם זה שהוא צריך ללכת לגן ומבקשים שתהיה לו השגחה, והרבה גנים מפחדים לקבל אותו, אנחנו נמצאים במצב מאד קשה.
הרב: טוב, אני אברך אותו ברכה חזקה אבל לפני כן אני רוצה לשתף את הציבור גם כן שיהיו מוכנים לעשות משהו בשביל הילד הזה, שההרצאה הזאת אתם פה נמצאים בזכות המארגנים ההורים, אז אני אתן ציציות לאלה שמוכנים ללכת עם הציציות וכיסויי ראש לנשים שמוכנות ללכת עם כיסויי ראש, והזכות הזאת היא גדולה ועצומה מאד משום שהיא בכל רגע. ואני מאמין שזה בתוספת לקיום של ההרצאה והברכה שניתן ואתם תחתמו באמן, אני מאמין שזה יעזור מאד מאד, אז לשבת במקום ואני קם אליכם, בסדר?
חלוקת ציציות כיפות וכיסויי ראש
מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב, משה ואהרן דוד ושלמה הוא יברך את הילד אהרן בן לימור שה' ישלח לו רפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל מהרה. בזכות המצוות שלכם תגן בעדו ובכלל החולים כולם אמן כן יהי רצון
אמן
כן לשבת עכשיו אני מראה לכם גוג ומגוג,
הרב: טוב, זה מה שהיה. עכשיו לפני שנמשיך עם הגברת שהיא לא מסכימה לשים כיסוי ראש אפי' שאבא שלה חולה מאד, נשמע עכשיו זוג שהייתי בהרצאה לפני חודשיים וחצי בערך, ופגשתי אותם שם, והם היו חברים, חברים. מה זה חברים? אמרתי צריך להתחתן, ואז היתה בעיה, להתחתן? איך אפשר להתחתן? יש בעיות, יש קושי, באיזה הרצאה הייתם?
ש. ב-7 ל-12 בארמונות לב, זאת שמאחורה.
הרב: רגע, רגע, בארמונות לב,
ש. ב-7 ל-12, הנה זה זו שמאחורה
הרב: אה הנה, אז תראה לנו בבקשה מה היה שמה
ש. דקה 172
ש. אני והבן זוג שלי היינו חיים ביחד כמעט שנה, בחצי שנה האחרונה כל מה שאנחנו נוגעים בו, כל מה שאנחנו מתקרבים אליו, אם זה מבחינת פרנסה, אם זה מבחינת זוגיות, אם זה מבחינת הסביבה, הכל מתפקשש. כאילו כלום לא הולך. עוד פעם, מבחינת עבודה שנינו לא עובדים, ואין הצלחה ואם זה מבחינת תקשורת בינינו תקשורת עם הסביבה.
הרב: אתם לא נשואים כרגע?
ש. לא.
הרב: איך תבוא קדושה ואיך יהיה זה אם אתם לא מתחתנים? תתחתנו, אתם רציניים או שאתם סתם?
ש. כן.
הרב: רציניים?
ש. כן.
הרב: מתי החתונה? איפה הוא, איפה הוא?
ש. שם.
הרב: איפה הוא שם, הלו שם. איפה שם. או, תגיד לי מה שמך?
ש. שמי אבי
הרב: אבי, אתה רציני להתחתן איתה?
ש. ברור שאני מתכוון להתחתן איתה, זה לא הזמן, כל דבר בזמנו.
הרב: מה זה בזמנו, אתה באיחור מותק, בן כמה אתה?
ש. 29
הרב: למה אתה מחכה, לסגור שלושים?
ש. בא נגיד.
הרב: תקבע חתונה נו דחיאק. אתה רוצה שאני אסדר לך פה במלון באולם הזה?
ש. לא לא כבודו.
הרב: זה קטן? בא בא נקבע, עזוב, בא ניתן לכם ברכה כבר שהכל יהיה בסדר.
ש. לא כבוד הרב, תראה זו חברה וחבר לחיים ואני אוהב אותה
הרב: עזוב לחיים זה לא חיים ככה, צריך אשה לחיים מה זה חברה לחיים?
ש. תראה אני אומר, לגבי חתונה אנחנו נתחתן, זה לא דבר שאתה יכול להקים מהיום למחר, כן?
הרב: בטח, רק מהיום למחר, אם לא מחליטים ה יום אין מחר. זה רק ככה מותק. תחליט שתוך שלשה חדשים נגיד, אתם מרימים בית יהודי, ואני נותן לכם את כל הברכות תצליחו.
ש. אתה חושב שזה מה שיפתור לנו את כל הבעיות?
הרב: אני בטוח, לא חושב, בטוח. יש לכם פה מאות אנשים שיברכו אתכם מה שבחופה לא יברכו אתכם ככה. חותמת אני נותן לכם. אתם רציניים להקים בית יהודי, קדימה. זה עכשיו הפרשיות של החתונות של האבות הקדושים עם האמהות.
ש. לא, לגבי חתונה כבוד הרב אני לא
הרב: למה לא? למה לא?
ש. לא מהיום למחר ולא תוך שלשה חדשים
הרב: לא מהיום, למה לא? למה לא? למה?
ש. אני לא יודע, עם הזמן
הרב: איזה זמן? איזה זמן? יש גראדים גראדים.
ש. כשנתגבש יותר
הרב: איזה נתגבש
ש. כשנהיה החלטיים יותר
הרב: איזה החלטיים, יש טילים פה באשקלון, צריך להתחתן מהר.
ש. יש איזשהי סיבה שאנחנו לא מתחתנים, אבל בא נגיד שבעז"ה בלי נדר עוד חצי שנה.
הרב: למה, למה חצי? למה? מה זה סגולה? חצי שנה זה סגולה?
ש. לא, אבל זה יקח קצת יותר משלשה חדשים
הרב: תלך על מה שאני אומר, אבי תלך על מה שאני אומר, תשמע מה שאני אומר לך. תהיה גבר, קח את החיים ביד, אתה בן 29, עד שאתה תביא ילדים אתה תהיה כבר בן אהי...
ש. האמת שמבחינת ילדים בא נגיד שמתחולל לה שם
הרב: שקר הרע... מהר מהר
ש. אני גם יכול להגיד לך בודאות מה זה בן או בת
הרב: לא לא לא לא! אדוני אתה חייב להתחתן אוי ואבוי, אלה... אתה חייב להתחתן תוך שלשה חדשים.
ש. תראה כבוד הרב, בא נגיד שלגבי ההריון,
הרב: לא לא לא תקשיב,
ש. תקשיב כבוד הרב, אני אומר
הרב: לא לא לא
ש. לגבי ההריון הזה הוא לא היה מתוכנן, היא נקלטה
הרב: לא משנה, לא משנה, די די די, אתה משוגע? מה אתה השתגעת? אתה רוצה לרצוח ילדים? מה אתה
ש. ברור שלא, אז אני אומר, לא שאני בעד הפלה או משהו, אני לא מכיר אותה מספיק בשביל להביא ממנה ילדים.
הרב: לכן צריך להתחתן מהר, שלא יהיה פדיחה לתינוקת. מה זה, התינוקת תבוא ככה, מה זה? מה? אני מסדר לך פה אצל בעל האולם חתונה תוך שלשה חדשים, איפה בעל האולם, הנה, הנה בעל האולם פה.
אחת מהקהל: אני מתנדבת באגודת אפרת, ואני מגייסת לך בעז"ה מטרנה שנה שלמה, עגלה, מיטה, הכל, אני מתנדבת באגודת אפרת את לא עושה הפלה. חס ושלום.
הרב: רגע רגע חכו, אבי אבי,
אבי: לא שאנחנו בעד הפלה, זה לא בעד הפלה
הרב: אבי, אבי, יש לי פה את הצדיק הקודם שנתן אלפיים שקל לגברת, הוא נותן לכם, אם אתם מתחתנים כמו שאני מבקש, תוך שלשה חדשים מתנת חתונה צ'ק שמונה אלף שקל מזומן. שמונה אלף שקל מזומן! מזומן, אבי, מה בעל האולם נותן? מה אתה נותן? לא אני לא יכול לקדש, אני יכול להשתתף אולי, רגע, 150 מנות חינם!
ש. תודה תודה כבוד הרב,
הרב: אבי, אני בלי נדר נותן ברכה בחתונה.
ש. ברכה ממך זה סגולה, זה כבוד כבוד הרב.
הרב: אבי, אבי, אל תוותר על מה שאני מציע, אבי, שלשה חדשים זה זמן ארוך מאד, יש לך פה עזרה מהציבור חבל על הזמן. אבי, אבי שהילדה לא תבוא ככה, לא תבוא ככה, שלא יהיה לה פדיחות.
אבי: תראה, הילדה תבוא, היא תבוא בעז"ה,
הרב: הנה הנה עוד אחד, עוד אחד תרם לכם בית מלון שישי שבת, הנה, חמישי שישי שבת בתאריך, מתי זה עוד כמה זמן? שבוע הבא, שבוע הבא סוף שבוע חמישי שישי שבת, אבי, קדימה אבי. אבי קדימה.
ש. אני לא יודע
הרב: אבי קדימה. אבי, רגע, רגע, מה השם של הגבר? מה השם של הגברת? מה השם של הגברת?
ש. מור
הרב: אבי ומור תשמעו רגע, אני שואל את הציבור, אתם רוצים שהם יתחתנו?
הציבור: כן.
הרב: אתם מברכים אותם שהם יתחתנו ויהיו תחת חופה וקידושין?
כן.
הרב: מה יש לך, איפה ראיתם חתונה כזאת מפורסמת באינטרנט כל העולם מסתכל, הקב"ה מחכה.
בעל האולם: גם להקה יש להם עלינו, אני דואג ללהקה.
הרב: אבי, אבי, אבי, אבי, אבי, נהייתי צרוד בגללכם, אבי, אבי
אבי: שומע, שומע כבוד הרב, שומע אותך, אם אני לא הייתי נשוי לא הייתי מתחתן, אבי יש עוד אלפיים שקל, עוד אלפיים שקל תורמים תרומה. עשר אלף שקל יחביבי איך אתה לא לוקח דבר כזה ביד? אבי, שלושה חדשים. לא טבעות הוא צריך לקנות, טבעות הוא צריך לקנות. יש לך שיר של חתונה? אבי תגיד כן, אבי. אבי
בעל האולם: הרב גם שמלת חופה תרמו לה פה, גם שמלת חופה.
הרב: שמלת חופה י'חביבי שמונה אלף שקל. אבי תיקח אבי. אני בלי נדר בא לחופה אני לא אעשה במיוחד הרצאה באותו ערב בשביל להיות בחופה!
אבי: כמה זמן אתה נותן לי?
הרב: שלשה חדשים
אבי: שלושה חדשים?
הרב: כן, קח את זה.
אבי: ואתה תהיה בחתונה?
הרב: אני בחתונה מברך ברכה.
אבי: יודע מה, יאלה לוקח עלי.
אחד מהקהל: הרב, צריך להקדים את החתונה לחודשיים.
הרב: אמרתי תוך שלשה חדשים
ש. לא אבל הוא רוצה להקדים את זה לחודשיים
הרב: אין בעיה, אין בעיה בסדר. רגע, אני רוצה תמונת מחזור, בא לפה, בואי לפה, איפה בעל המלון? איפה השמונת אלפים שקל? איפה האלפיים שקל? איפה שמלת כלה? איפה הסוף שבוע, בואו לפה, תמונת מחזור. מי תורם עגלה? מי תורם עגלה? עגלה. בא בא מותק. בא קידוש ה'. בא בא מותק. תן מוזיקה, תן מוזיקה. בא תעמוד אתה בצד הזה. איפה בעל המלון? איפה בעל המלון? בעל האולם? איפה בעל האולם? בעל האולם בכבוד. אשריך זכית.
מי שברך אבותינו הקדושים, אברהם יצחק ויעקב משה ואהרן דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות והטהורות הוא יברך את אבי אברהם בן קלרה ואשתו המיועדת מור בת שרה, יזכו להכנס בחופה וקידושין מהרה בקדושה ובטהרה ובתשובה שלמה. ויזכו לחיים מאושרים, ויזכו שהבת שתיוולד להם תהיה צדיקה ויראת שמים, ויעשו תיקון לכפר על העבר ויעמוד לזכותם קידוש ה' שזכו הערב עם כל העוזרים והמשתתפים בעל האולם, הסמינר שלע רכים והתורם הנכבד והאחרים שזכו שיזכו כולם לכלל הברכות הכתובות בתורה במשנה ובגמרא אמן אמן אמן.
אמן.
הרב: תגיד תודה לכולם
אבי: אני באמת מודה לכולכם ומודה לקב"ה שזימן אותי להגיע לפה וללמוד מפי הרב. ובעז"ה תהיה חתונה והילדה תיוולד ואני מקווה שהכל יהיה בסדר.
אמן
תודה לכולכם ותודה לך כבוד הרב
הרב: תהיה בריא, אשריך, עם ישראל חי.
כן, תודה רבה. עכשיו, כשהגעתי לפה חיכו הזוג, אני הייתי בחתונה, ונתתי ברכה, והזוג חיכה לי בחוץ, ושאלתי שאלה ראשונה, כן אלה שהתחייבו קיימו את ההבטחות? אמר לי החתן כן. כולם קיימו את ההבטחות, והוא אומר לי מאז אני רואה רק ניסים והשגחה פרטית, תשמעו מה הם אומרים עכשיו, תגידי.
ש. באמת מאז ההרצאה באמת כל מה שאנחנו עובר בדרכנו רק, הכל באמת כל מה שאנחנו רוצים מצליח בלי להתאמץ יותר מידי ב"ה, החתונה עברה כמו שצריך וזהו.
הרב: תביאי לי את אבי, אבי
אבי: כן כבוד הרב מה שלומך
הרב: ב"ה, עכשיו תגיד לי נו, תן לנו קצת ככה איזה בשר שנבין מה קרה
אבי: כמו שראיתם הרב בירך אותנו והתחתנו ביום חמישי שעבר, ובאמת כל הצרות שהיו מאחורינו נעלמו, והכל הסתדר, אנחנו חיים באושר וקצת עושר אפילו, כן, וב"ה הכל בסדר. הכל בסדר
הרב: נכון שהפחד שהיה לכם קודם היה דמיון? דמיון?
ש. תם ונשלם
הרב: תם ונשלם, תראה מה זה, כשהולכים בעצת ה', עצת ה' היא תקום וככה ממשיכים בהצלחה
אבי: בהזדמנות זו אני מודה לך על כל מה שפעלת למענינו
הרב: רגע, אני רוצה שתודה גם לצלמים, לסאן מם, למיקסר, לכל אלה שתיעדו את החתונה ההיסטורית
אבי: מודה לצלמים, מודה למיקסרים מודה לכולם, ואחרי הכל מודה לקב"ה,
הרב: ברוך תהיה, תודה לכם ברוכים תהיו.
אבי: ועוד משהו,
הרב: כן עוד משהו יש
אבי: אני מתקשר אליך, אתה פשוט לא עונה לי לטלפון
הרב: מתי זה היה? בחסום או לא?
ש. לא, לא חסום מתקשר אליך כמה פעמים להתייעץ איתך על כל מיני דברים מסויימים
הרב: באיזה יום?
אבי: השבוע התקשרתי, שבוע שעבר
הרב: צלצל לשלום העוזר שלי הוא נאמן ומסור תיק תק אני אענה
אבי: כן, צלצלתי לשלום, שלום ענה. ביום של החתונה, כשצלצלתי אליך, אמרת לי אבי אני עולה עכשיו לכביש 6, אני עוד מעט מגיע אליך, ענית לי
הרב: נו בטח כי אני בדרך, מה אתה רוצה שאני אגיע לעזה?
אבי: לא, כשתגיע לאשקלון
הרב: אז לכן הייתי חייב לענות שלום לא היה איתי
אבי: עזוב את שלום, תודה רבה לך כבוד הרב, תודה לקל.
הרב: כן, מה עם הגברת עם אבא, מה עם אבא? מה עם אבא ויש אבא שבשמים, מה עם אבא שבשמים?
ש. כבוד הרב
הרב: כן
אבי: הגברת הזאת פה היא חברה טובה של אמא שלי והם יושבים פה, והאמת היא שלפני שהגעתי לכאן היום, אני צלצלתי אליה הביתה ואמרתי לה שתגיע לפה והיא אמרה לי שהיא מפחדת. אמרתי לה אין לך מה לפחד, תגיעי לפה
הרב: את יודע למה היא מפחדת, כי היא זכתה לבן אחרי שהיא פחדה והשאירה את הקב"ה מאחורה 22 שנה
אבי: אז בא ננסה לעשות משהו
הרב: יאלה, בא נראה את כוחך, אני מעניק לך מהכוח שלי, נראה מה תעשה.
אבי: אז מה את אומרת גלית, תקחי על עצמך משהו? יש לך אבא צדיק, קחי על עצמך איזה משהו קטן, יש פה הבטחה, כבוד הרב יברך
הרב: עכשיו שמעת שני דברים על המקום. לא רוצים שתתרמי, לא רוצים, תרומה אחת שימי על הראש כיסוי ראש וצניעות, זה הכל. לא צריך להיות שלמה, לא צריך להיות שלם, גם מי שעובר ניתוח הוא לא שלם עם הניתוח, הוא היה מעדיף בלי, אבל בשביל לרפא אותו צריך לעבור ניתוח. גם את תחשבי שזה ניתוח, מה עושים? שמים בגד על הראש, זה הכל.
ש. כבוד הרב, אתה מחזיר אותי 22 שנה, גם לפני 22 שנה היה לנו את אותו ויכוח, ולא יכולתי בסוף שמתי ולא ברכתי כי אמרתי
הרב: אבל הפעם אני לא מוותר
ש. אבל אני לא יכולה כבוד הרב, באמת שאני לא יכולה
הרב: לא יכולה הפסדת, אבל אני רוצה לזכות אותך ואת אביך, אם תזכי בבקשה, צריך פה קרבן. לא יהיה קרבן
ש. אני מוכנה לקחת עלי לקרוא תהילים
הרב: תתרמי לי עכשיו מאה אלף דולר אני לא מחליף את זה בכיסוי ראש שלך
ש. הלואי והיה לי
הרב: לא מחליף בכלום, רק כיסוי ראש וצניעות
ש. צניעות אני כל הזמן בסדר
הרב: יכול להיות שאת צנועה אבל כיסוי ראש
ש. כי יצאתי מבית דתי אז ככה
הרב: כיסוי ראש
ש. אבל כבוד הרב אני גרושה
הרב: גם כל אלמנה וגרושה צריכות כיסוי ראש. ואתמול היתה אשה בהרצאה שהיא הרה בלי נישואים וגם שמה כיסוי ראש, כי יש קנס של חכמים שצריכות ללכת עם כיסוי ראש גם כאלה.
ש. תגיד לי למה גרושה צריכה ללכת עם כיסוי ראש בלי הבעל
הרב: משום שמי שהתחייבה כבר לבעל והיתה נשואה, היא צריכה מאותו רגע כיסוי ראש עד יומה האחרון.
ש. כבוד הרב היו לי שתי בעלים
הרב: אז את צריכה שניים. נתתי לך כיסוי לבן צחור, כמו
ש. אני מוכנה לשים אותו בשבת
הרב: מה בשבת, את רוצה שאבא יהיה בריא כל השבוע
ש. אני רוצה שכל השנה
הרב: כל השבוע וכל השנה, בדיוק, אז את צריכה ללכת גמרנו את לא בת 17, די.
ש. כבוד הרב, אתה יודע מה, אני מוכנה ללכת פעם כן פעם לא, תן לי זמן.
הרב: מה פתאום שאני אוותר ליצר הרע כל פעם? אני לא מוותר ליצר הרע, הוא חושב שכל פעם הוא יביא לי כל מיני כאלה. לא מוותר. אני ואת מנצחים את יצר הרע הערב, הבנת? אנחנו שותפים לנצח את יצר הרע! אבא ואבא שבשמים, אבא ואבא שבשמים. ואבא שבשמים יכול להציל את אבא שבארץ.
ש. אבי למה באת אלי הביתה היום?
הרב: בשביל שתזכי במה שאת רוצה, תהיי בריאה. הוא עדות, הוא עדות, הוא היה מאמין, ראית איך הוא נראה בסרט? הוא לא חלם, נפלתי עליו כמו רעם ביום בהיר, ומה הוא הפסיד? הוא לא הפסיד. תדעי לך, זה רק יצר הרע תופס אותך עשרות שנים, לא נותן לך לזוז על קשקוש בגרוש
ש. כבוד הרב, אני מדליקה נרות שבת, אני מדליקה כל שני וחמישי
הרב: מה עכשיו נרות?
ש. אני עושה הכל, כבוד הרב אני לא יכולה
הרב: כיסוי ראש
ש. זה לא, קשה לי.
הרב: תביא לה סרט כוחה של מצוה, אני אראה לה מה זה כיסוי ראש, תראה לה כוחה של מצוה. אנציקלופדיה בבקשה.
הסרט כוחה של מצוה.
הרב: זה ממשיך, וגם האשה השניה מארה"ב נפקדה, אבל אנחנו רוצים פה לסיים את הפרשה עם הגברת שלנו שבעז"ה לכבוד אביה, ואביה שבשמים תחליט החלטה נבונה ואמיצה. נו, אז אנחנו מחכים 22 שנה ורוצים לראות אם אחרי כל זה לא השתכנעת? זה בעיה גדולה. אתם מאמינים שיש דבר כזה? הנה אתם עדים שלא תגידו שלא ראיתם בחיים שלכם דבר כזה. איך יכול להיות דבר כזה, אני לא מבין. אני אשאל פה את הנשים, מי מהנשים פה מוכנה לקבל כיסוי ראש לכבוד השי"ת בעז"ה יתברך ואני אתן את הברכה שרציתי לתת לאבא שלה. מי האשה החכמה? מי האשה החכמה שרוצה לתפוס ברכה עכשיו, שאין כדוגמתה. הכלה החדשה רוצה? עוד לא? עוד לא. טוב, מי זאת החכמה? יש חכמה באשקלון? אין אשת חיל אחת באשקלון? אין אשה שמוכנה לקבל עליה כיסוי ראש? אין אשה שמוכנה לקבל עליה כיסוי ראש? לא, לא מדויק. כיסוי על כיסוי, רצוי אבל לא לזה התכוונתי. כן, מי האשה שמקבלת את הברכה. אם לא אני מעביר את זה לגברים. אני סופר עד שלוש. אחת שאין לה, כן את מוכנה? בואי לפה. קדימה.
לשים עליך אבל לכסות את כל השערות תמיד, בסדר? קדימה תברכי שהחיינו
ברכת שהחיינו
מה הברכה שאת רוצה?
ש. הברכה לזיווג הגון ולבעל טוב
הרב: רגע, את רווקה?
ש. אני רווקה כן
הרב: את גרושה או אלמנה
ש. לא, אני רווקה
הרב: י'חביבי, י'חביבי, זה רק בשביל הקטע הזה אני נותן לך ברכה, בלי קשר לכיסוי ראש. י'חביבי, רווקה לא חייבת, אבל זה ישאר לך כבר לחתונה, בסדר? אבל את מבטיחה לי משהו
ש. אני מבטיחה
הרב: תשמעי טוב, שבחתונה עם ההינומה מתחתיה יהיה לך את הכיסוי ראש הזה
ש. בסדר
הרב: מה שמך ושם האמא?
שמחה לוי בת אסתר תזכה לזיווג הגון לבנות בית נאמן בישראל מהרה השנה.
אמן.
הרב: זכית.
ש. כבוד הרב, היא רוצה ברכה לרפואה ברגליים ולבן זכר
הרב: שימי ואני אברך, חיה בת תקוה, תזכי בעז"ה יתברך לרפואה שלמה בכל האיברים והגידים ובפרט ברגליים, ומה עוד? וזרע חי וקיים מהרה.
אמן.
אני מברך את כולם, שתזכו לבריאות, הצלחה, פרנסה, ישועה, סיעתא דשמיא, זיווגים הגונים, זרע חי וקיים, ושגראדים לא יפגעו בכם חס ושלום. ושנזכה כולנו לשוב בתשובה במהרה בימינו אמן.