פרדס חנה - מהפכות בעולם! מה השתנה?
תאריך פרסום: 26.04.2011
פרדס חנה 26-4-11
ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
אנחנו למדנו קצת בפסח כמה דברים, ויש נקודה חשובה לראות מעלת ישראל ומה מעלתינו על המלאכים. "הים ראה וינוס" מה ראה? ארונו של יוסף. אמר הקב"ה, ינוס מפני הנס, דכתיב "וינוס ויצא החוצה" הים ראה ארונו של יוסף ונס מפניו. משה רבינו כשביקש לבקוע את הים, הים התנגד, אבל כשראה את הארון של יוסף - נס מפניו. ולמה זה, אומר הקב"ה, ינוס מפני הנס, כיון שיוסף נס מפני אשת פוטיפר, ולא התעכב אפילו רגע, הניח את בגדיו בידה מה שהיא חטפה אותם וברח וזה עלה לו בעשר שנים בבית האסורים, אבל לברוח מן העבירה - הוא עשה כל זאת. על זה ינוס הים מפני הנס, דהיינו יוסף הצדיק.
ודברי הילקוט תמוהים, אם הקב"ה אמר לים שיקרע, למה צריך הים לראות ארונו של יוסף? ונראה לומר, אילו הקב"ה היה אומר לים להקרע, בודאי היה תיכף עושה את רצון ה' ולא היה צריך לארונו של יוסף, אלא הקב"ה לא ציוה לים שיקרע, אלא אמר למשה "נטה ידך על הים ובקעהו" שמשה יצווה לים שיבקע מפני שצדיק גוזר, והוא שותף לקב"ה במעשה בראשית, ויש לו כח לצוות, כי הצדיק מושל על הבריאה. כמו שאמר בעל העיקרים, וז"ל: מה שמביא הנביא, מה שהנביא עושה מופתים ושינוי הטבע, לא ראיה מזה כי הוא שליח ה', שה' ציוה לו. אם אנחנו רואים שנביא מגיע ועושה אותות ומופתים, ומעביר את הים התיכון לים המלח, ומעביר את ים המלח לים התיכון, מחליף צדדים - זה מופת או לא מופת? מופת גדול. אומר בעל העיקרים, לא ראיה מזה כי הוא שליח ה', אלא מה שהוא משנה את הטבע, זה מטעם ותגזור אומר ויקום לך, כיון שהצדיק יש לו כח לגזור על הטבע, אז יכול להיות שהוא גוזר בגלל היותו צדיק, לא בגלל היותו נביא, כי לצדיק יש ממשלה על הבריאה. בזה נבדל האדם מהמלאך, כי על המלאך אין העולם עומד והוא אינו יכול להחריב את הבריאה, מלאך לא יכול להחריב את הבריאה, אבל האדם יכול להחריב את כל העולם. כמו שאמרו חז"ל, בשעה שברא הקב"ה את אדם הראשון, נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן, אמר לו, ראה מעשי כמה נאים ומשובחים הם, וכל מה שבראתי בשבילך בראתי, תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי. אדם הראשון היה יחידי, עוד לא היה אף אחד, וה' מזהיר אותו, תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, משמע שיש בכוחו של היחיד לקלקל ולהחריב את כל העולם.
וכשמשה ציוה לים שיקרע, לא רצה הים לשמוע לו, בטענה כי גם הוא עושה רצון ה'. משה ציוה לים להקרע ולא רצה הים לשמוע לו, מה הטענה? גם הוא עושה רצון ה', אבל כיון שראה ארונו של יוסף אשר נס, נכנע הים, כי ראה שהאדם גדול מהם, כי הים וכל הבריאה כולה ואפילו המלאכים, אע"פ שהם עושים רצון ה', אבל אין להם נסיונות לעבוד את ה'. אבל האדם יש לו נסיונות גדולים, כמו יוסף שכתוב "ותתפסהו בבגדו" והוא היה צריך להתגבר על יצרו ולהעמיד עצמו בסכנה, כי משום כך היה בבית האסורים עשר שנים, ועל פי נס ניצל אח"כ, למדרגה זו אי אפשר לבריאה כולה ואפילו למלאכים להגיע, לכן נכנע הים לפני משה. והים הבין כי הצדיק גדול יותר ממלאך וצריכים להכנע לצדיק.
עם מי דיבר משה רבינו, עם הים? עם הגלים? לא. לכל דבר בעולם יש מלאך שהוא מופקד, ויש מלאך שהוא מופקד על המים, והויכוח נעשה בין המלאך לבין משה רבינו, והמלאך יש לו טענה - אני עושה את רצון קוני אתה גם עושה את רצון קונך, מה פתאום שאני אתבטל לפניך, מה עוד שאני נבראתי לפני ואתה נבראת אחרי. אבל בשעה שהוא רואה שזה לא סתם צדיק, אלא שהצדיקים גם יש להם נסיונות, והנסיונות האלה הם למעלה ממדרגת מלאך, שהרי למלאך לא ניתנה אפשרות אפילו לעמוד בנסיון, אז ודאי שצריכים להשמע לצדיק והים נקרע.
בזה אפשר להבין גם, מה שהספרים מביאים מדרשה פליאה. כתוב "הים ראה וינוס" מה ראה? ברייתא דרבי ישמעאל ראה ולכן הוא נס. איפה הים ואיפה ברייתא דרבי ישמעאל, מעשה קריעת ים סוף היה לפחות אלף ומשהו שנים לפני שהיה רבי ישמעאל, וכתוב שהוא ראה ברייתא דרבי ישמעאל והוא נס. אבל לפי הדברים שנאמרו כאן, שהים לא רצה להכנע לפני משה בטענה שגם הוא עושה רצון ה', אם כן משה לא גדול ממנו, אבל כיון שהים ראה ברייתא דרבי ישמעאל, שרבי ישמעאל אומר ב-13 מידות התורה נדרשת, מה שאנחנו אומרים בסידור תפילה כל יום בשחרית, ואחת מן המידות היא קל וחומר, הלא חנניה מישאל ועזריה הפילו את עצמם לתוך כבשן האש, לא מפני שהיה להם ציווי מפורש מהקב"ה, הם לא קיבלו ציווי להפיל את עצמם לתוך כבשן האש, נבוכדנצר הרשע גזר עליהם שהם ישרפו חיים בכבשן האש, כיון שהם לא הסכימו להשתחוות לצלם שהוא עשה, אז הוא אמר אני אשליך אתכם לכבשן האש, אמרו לו תפתבר, ה' ציוה אותם להכנס לכבשן האש? לא. דרשו קל וחומר, קל וחומר מצפרדע. מה זה קל וחומר מצפרדע? אם הצפרדעים, מכת צפרדע שהיתה במצרים, אע"פ שלא היו מצווים נכנסו בתוך התנור, קל וחומר שאנחנו צריכים להפיל את עצמנו בתוך האש. מה הסיפור?
במכת צפרדעים כתוב שיהיו צפרדעים והם יעלו בבתיך, במשארותיך, בחדר משכביך, בתנוריך, טוב, אז צפרדעים מתחילים להתפשט בכל ארץ מצרים, מה יותר קל לצפרדע מאשר ללכת לחדר משכבו של פרעה ולעלות על הכרית לנוח, למה שתבחר צפרדע להכנס לתנורים לקיים ציווי ה' ולהכנס לתנור להשרף אם היא יכולה ללכת לאיזשהו מקום שיותר קל, יותר נח ויותר אוורירי. אבל הצפרדעים שמעו שיש ציווי, בלי שום חשבון, ממלאים את כל ארץ מצרים בצפרדעים. אז הצפרדעים נכנסו, יש להם שכר ועונש? אין להם. ואם הם לא יכנסו לתנור הם יקבלו עונש? לא. יש להם עולם הבא? הם יקבלו שכר על זה שהם נכנסו? גם לא. ובכל אופן הם נכנסו. אז חנניה מישאל ועזריה אמרו קל וחומר מצפרדע, ומה הם שאין להם שכר ועונש ואין להם עולם הבא, לא שכר ולא גיהינום, והם נכנסו, אנחנו שאנחנו מצווים על קידוש ה' לא נכנס לכבשן האש? והם נכנסו. אבל מכח מה הם עשו את זה? קל וחומר. אם לא היה להם את הברייתא של רבי ישמעאל לא היו נכנסים, כי אף אחד לא ציוה אותם. אבל כיון שהתורה נדרשת בקל וחומר, וצריכים להבין שאם אלה עשו ככה בלי חיוב, אלה שיש עליהם חיוב "ונקדשתי בתוך בני ישראל" ודאי שהם צריכים לעשות. אז הם נכנסו, אז ראה הים שמה - שיש הבדל בינו לבין האדם, מה ההבדל? הים וכל הבריאה כולה עושים רק מה שציוה ה', כל הבריאה עושה רק מה שציוה ה'. אבל האדם מוסר נפשו אפילו על מה שלא ציוה ה' במפורש, אלא הוא בעצמו דורש קל וחומר ומוסר את נפשו לה', זוהי המעלה הכי גדולה, למסור את נפשו לה' אף על פי שלא כתוב במפורש, כי מזה יהיה נחת רוח לקב"ה ויוצא מזה קידוש ה'. לכן נבקע הים ונכנע מפני משה ועם ישראל.
ושוב פעם, לא מדברים בים עצמו אלא במלאך שהוא רואה מראשית אחרית כמו שהקב"ה הראה לאדם הראשון מראשית אחרית דור דור ודורשיו, דור דור ומנהיגיו וכו' וכו'. ממילא גם ידעו המלאכים מברייתא דרבי ישמעאל שעתידה להיות בשעה שיגיע לעולם.
אז למדנו פה דבר נפלא, שהמלאכים נכנעים מפני הצדיקים, אחד - בגלל שלהם יש יצר הרע והם מתגברים עליו, ושניים - שהם מוסרים את נפשם מה ששום ברוא בבריאה חוץ מהאדם, ובפרט הישראלי, שמסוגלים לזאת.
בפרשת בראשית מגלה לנו התורה שהקב"ה אומר "נעשה אדם", "נעשה אדם". נעשה אדם מה פירוש, אומר הזוהר הקדוש, שהקב"ה קרא לכל הברואים בעולם, ואמר לכולם שכל אחד יתן חלק ממנו ונעשה אדם, האדם עשוי מכל הכוחות שיש בבריאה, וגם הקב"ה נתן חלק, חלק אלוקה ממעל זה הנשמה. וביחד נעשה האדם. ממה מורכב האדם? יש בו כוחות שאתם לא מדמיינים אפילו איזה כוחות יש לאדם. אנחנו אומרים בבקר, "הוי עז כנמר וקל כצבי וגיבור כארי מה ה, אני יכול להיות נמר, אני יכול להיות אריה? מה פירוש הוי, הוי זה תהיה, תהיה מה? תהיה כמו נמר, תהיה כמו אריה, תהיה כמו צבי, איך אפשר לבקש ממני בקשה כזאת, זה משל או שזה רציני? לא, זה רציני. כיון שנאמר "נעשה אדם" אז בכל אדם יש כח של אריה בכל אדם יש עזות של נמר, קלות של צבי, כל זה נמצא בנו. אז יש כאלה שאנחנו רואים בהם יותר את העזות, באחר אנחנו רואים את הגבורה, באחר זה יותר בולט הקלות הזריזות, וכן הלאה, אבל בכולנו יש, רק המינונים שונים אצל כל אחד. וכשהתורה אומרת שהיהודי צריך למסור את נפשו, "ונקדשתי בתוך בני ישראל" איך אפשר לבקש מבן אדם בשלש מצוות יהרג ולא יעבור, על שפיכות דמים, עבודה זרה וגילוי עריות, נאמר יהרג ולא יעבור, יהרג - פירושו של אדם שאדם נכנס ומכניס את עצמו להריגה כמו חנניה מישאל ועזריה. אתם יודעים מה זה להכנס לתנור 7000 מעלות חום להשרף, זה לא נעים, נכון, גם זה לא יוצאים החוצה חוזרים, אומרים עשיתי את זה, זה נשרפים נגמר. זה לא טבעי לבקש מבן אדם כזה, כי לכאורה בטבעו של אדם הוא בורח מנזק, אפילו בעלי חיים בורחים מנזק, ואדם על אחת כמה וכמה, אם הוא שומע רעש הוא נרתע, אם הוא מרגיש משהו עומד ליפול הוא זז, האינסטינקטים שלנו כל הזמן זה להשרד, שרידות, להשאר חיים. נו, איך אפשר לבקש מבן אדם יהרג ואל יעבור? אתם יודעים איך אפשר? - יש באדם כח של מסירות נפש, מאיפה? מהצפרדע. "נעשה אדם" - כל אחד מהברואים נתן חלק, ולצפרדע יש את החלק שנקרא מסירות נפש, כמו שהתגלה הכח הזה במצרים שהם נכנסו מעצמם לתנורים, לכן בכל אדם מאיתנו יש את הנקודה הזאת של מסירות נפש. ושמענו כבר מרבים שקפצו על רימון בשביל שלא יהרגו החברים שלהם, ויש אנשים שקופצים לאש בשביל להציל אחרים וכו', יש בנו את הכח הזה.
זה מה שנאמר "נעשה אדם". אז אם אדם חושב שהוא כל כך רכרוכי ואין לו כוחות בכלל, וכל הזמן הוא מתבכיין, ידע, שיתבעו אותו על כל כח וכח שניתן לו והוא לא השתמש, והוא לא פיתח אותו. יש לנו גם כוחות אדירים, אדם יכול להרים 300 קילו, כל אחד פה יכול להרים 300 קילו, אבל אנחנו לא מוצאים בזה ענין. אבל אם אדם ילך למכון, אתם רואים אלה שמתעקשים ומתעקשים ומתעקשים בסוף מגיעים לכמויות כאלה, ליכולות כאלה. ז"א האדם יכול להגיע לכל הכוחות שנמצאים בטבע, כי זה נמצא בו. קוראים לזה באידיש - בילד אין, זה בנוי בתוכו.
אם כן, קודם כל לא נזלזל בעצמנו, ואנחנו רואים שאפילו הים, הים הזועף, אתם מכירים את הים כבר מה הוא מסוגל לעשות עם כמה גלים צונאמי וזה, הים הזה - כשרואה אפילו אדם, מטר חמישים, מטר שישים, דקיק כזה, עומד לפניו והוא נקרא צדיק, יכול לגזור עליו להקרע. והיו מ קרים כאלה. לא אחד ולא שניים. לא רק משה קרע את הים, גם יהושע בינון קרע את הים - את הירדן כשעברו בני ישראל, ולא רק אז אלא גם בזמן התנאים. רבי פנחס בן יאיר, שפעם אחת הלך בדרך והגיע לפני נהר גינאי - שם של נהר, ואמר לו חלוק מימיך, אז הנהר לא הסכים, למה - הוא אמר לו -אני ודאי עושה רצון ה', אתה ספק עושה. אני כל הזמן זורם כמו שה' גזר עלי, אבל אתה - לאיזה מצוה אתה הולך? פדיון שבויים? פדיון שבויים ספק שאתה פודה את השבוי, ספק אתה לא פודה. אז אני ודאי ואתה ספק ואתה רוצה שאני אפסיק, אני אבטל את מהותי בשביל שאתה הולך לספק? אמר לו אם אתה לא חולק, אני מייבש את מימיך, גוזר עליך שאתה יבש, לא יהיה לך שום קיום של רצון הבורא יותר, אתה מתבטל. והנהר חלק. הנהר מבין שיש כח לצדיק יותר ממנו. נו, אז יש כח באדם או אין כח באדם? יש כח באדם, רק צריך להיות צדיק. כדאי להיות. כדאי להיות, כל הטבע נשמע לך. כל מה שאתה גוזר - הקב"ה מקיים, "ותגזר אומר ויקום לך" אז ז"א יש לנו בעצם בשביל מה לעבוד, וכדאי לעבוד. ולא רק זה, אנחנו זוכים להיות קרובים לפני הקב"ה, וכל בקשה שנבקש מהקב"ה, אם אנחנו עושים את רצונו הוא יעשה את רצוננו. אז מה יותר טוב מזה? אז ראינו שאפילו יוסף הצדיק, בשעה שהיה מת וארונו נישא ע"י משה, הים ראה וינוס - מפני הנס, הוא לא היה צדיק חי, הוא היה צדיק מת, ואעפ"כ הים נקרע ונכנע מפני משה ובני ישראל.
אנחנו זכינו להיות עם קדוש, בנים של הקב"ה, והקב"ה מצפה מאיתנו שנהיה דוגמא לכל העולם כולו, והוא מבקש מאיתנו להתקרב אליו ע"י קיום התורה והמצוות, אי אפשר להתקרב אליו בדרך אחרת, תנאי ראשון - זה קיום תורה ומצוות. אם אדם מקיים תורה ומצוות אז האדם הזה קרוב אל הקב"ה. "אם בחוקותי תלכו" שתהיו יגעים בתורה, אז הקב"ה מבטיח לנו את כל הברכות שיש בתורה, כל הברכות. אבל אם אנחנו מתרחקים מהתורה ומהקב"ה ממילא, אם תעזבני יום - יומיים אעזבך, ממילא אנחנו מפקירים את עצמנו למקרים, ואז פתאום אנחנו נזכרים וצועקים לה', אבל הקב"ה לא שומע. כשאני ביקשתי ממך לא שמעת לי, כשאתה מבקש ממני אני לא שומע לך, מידה כנגד מידה. אתה תשמע בקולי - אני אשמע בקולך. אבל זה הבעיה, שאנחנו רוצים רק לקבל ולתת לא.
ובפסח זכינו לראות הרבה ניסים שנעשו לעם ישראל, מי שלמד את ההגדה טוב, ומי שלמד את הפסוקים ואת הפרשיות המדברות בגאולת עם ישראל, ראה כמה הקב"ה היטיב לנו. וכתוב בספרים הקדושים, שלמשה רבינו בימי חייו נעשו שבעים ניסים. ידעתם דבר כזה? שבעים ניסים נעשו בזמן משה רבינו. חמישים ניסים נעשו לפניו, מהבריאה עד משה ביחד 120, כמספר שנותיו. וממשה רבנו, מפטירתו עד סוף דברי הימים יש בתנ"ך עוד 120 ניסים. מדהים. ניסים שאי אפשר להכחיש. עם כזה שזוכה לכל כך הרבה ניסים, ורואה כל כך הרבה ניסים, וחי בניסים, איך לא מתקרב לקב"ה? מה קרה אחרי שחנניה מישאל ועזריה יצאו מתוך כבשן האש? הם המתינו, היה נס, כבשן האש היה עמוק, וזרקו אותם לבפנים, וכולם בחוץ שרים ומלכים עומדים בחוץ, מי אלה הסרבנים שסרבו לנבוכדנצר הגדול שכל העולם רעד ממנו, ה' עשה נס והכבשן שזה היה בור עמוק, עלה למעלה כמו מעלית תחתית, הבור עלתה למעלה כדי שיראו אותם נשרפים באש ולא קורה להם כלום. והם מדברים בתוך האש דברי תורה, פרשת השבוע, הבגדים שלהם לא נשרפים בכלל, השערות לא נשרפות, שום דבר, כאילו זה אש כמו הבדים ששמים במלונות, שזה נראה כאילו אש. והם לא יצאו מזה, עד שנבוכדנצר קרא להם. וכשהם יצאו, כל אלה שהיו שם השרים והמלכים עברו לפניהם, וירקו להם בפנים. שמעתם? במקום שימחאו להם כפיים וינשקו אותם וישתחוו, כולם עברו וירקו להם בפנים. למה? אמרו להם אתם לא מתביישים, יש לכם אלוקים כאלה שאתם נכנסים לאש והוא מוציא אתכם חיים, ואתם עוזבים אותו ועובדים עבודה זרה, ולא מקיימים את מצוותיו??? כתוב שכיסו אותם ברוק. מה אמרו באותה שעה חנניה מישאל ועזריה, "לך ה' הצדקה ולנו בושת הפנים". נו, אחרי כל הניסים האלה, איך אפשר שבן אדם לא יפקח את העיניים שלו?
בואו תראו את הצביעות של אומות העולם. אם לא ה' שומר עלינו, זה לא יאומן כי יסופר. לא יאומן כי יסופר.
התחילה מהפכה בתוניסיה, אחד שרף את עצמו, מיד נהייתה מהפכה והורידו את המנהיג וסילקו אותו מתפקידו. מיד זה התפשט, עוד אחד שרף את עצמו במצריים ועוד שניים, נהיה מהפכה, ואובמבה אמר מיד למובארק - יו הד טו ליב נאו, תוך שבוע ימים אמר לו לפנות את הכסא, והוא ידיד שלו כאילו, נו, ישר הוא מתערב, מתחילה מהפכה אצל מועמר קדאפי בלוב, ממתינים כמה ימים, נותנים לו ככה לדשדש, רואים הבן אדם לא ממושמע ומחליטים כל אירופה וארה"ב יחדיו להפעיל כוחות ולעזור ולסייע למורדים להוריד את מועמר קדאפי. מה הטעם? צריך לשמוע לעם, צריך דמוקרטיה, צריך לתת להם את הדרישות שלהם. לא להתאכזר, ממש אמריקה הומנית, אירופה הומנית, לא יאומן.
מהפכה בסוריה, חודש ימים טובחים, טובחים באחים, צלפים יורים, הורגים ילדים והכל, ארה"ב ואירופה לא עושים מה שעשו למובארק ולמועמר קדאפי, מה נשתנה אסאד מכל המנהיגים האחרים? מה נשתנה, שואלים אותם עיתונאים של הבית הלבן, מה קרה, מה השתיקה אין תשובות. אתם יודעים מה קרה? פשוט לסוריה יש את רוסיה, ולהתעמת עם רוסיה לאמריקה לא מתאים, וכבר רוסיה אמרה אצל מועמר קדאפי שלא יתקפו בנשק אותו וארה"ב זלזלה ונכנסה, לכן היא אמרה אני לא עושה כלום, אני רק בינתיים עוזרת לאירופאים והם ינהלו את הכל, שאם יסתבכו - הם יסתבכו עם הרוסים. ואובמבה ברח. עכשיו ברוסיה בסוריה זה כבר יותר מוגזם, למה - כבר לא נשאר לרוסיה למי למכור נשק. ואתם יודעים ששתי אלה המעצמות מחלקות את העולם, אלה המדינות שאני מטפלת בהם ואלה שלכם, אלה יש להם נפט אתם יש לכם נפט מפה, אנחנו יש לנו פה למכור נשק ואלה, אנחנו נדאג שיהיה סכסוכים בין העמים שנ וכל לייצר נשק ולמכור, איך נתפרנס? רק מהמזה"ת, שיהיה בלגן כאילו אנחנו מחפשים שלום והכל וזה ומחמשים פה מחמשים שם, מביאים מיליארדים מחזירים קצת וככה, כל החרתה הזאת הולכת וחוזרת כל היום. אז לכן לא מתערבים בינתיים רק סנקציות באויר והם ילאימו את החשבון של מהר אסאד. ווי, ממש הם יעצרו בזה את שטפון הירי. עולם שקרן ומושחת.
אבל שימו לב, מדינות העולם האלה שהם פתאום החליטו שהם נאורות והן דואגות לאינטרסים של האנשים שהם ידעו שהם עשוקים במשך עשרות שנים, הם נתנו מיליארדים למצרים אבל הם לא אמרו תתנו את זה בתנאי תשעים אחוז לעניים והשאר למשהו אחר. הם שמרו על השלטון כמו שהם רצו לאינטרסים שלהם, למה לא דאגתם לאנשים רק כשמתחילה מהומה אז אתם נכרים שהיו בעיות? לא ידעתם? נתוני האף בי איי שלכם לא סיפקו לכם מידע?
אלא הכל בלוף. אתם רוצים לראות איפה הבלוף? מאה מיליון גרמנים טבחו שש מיליון יהודים, בשש שנים, ארה"ב לא אמרה כלום, והיא ידעה הכל. כל העולם היה רוצח במלחמת העולם השניה, לא הגרמנים בלבד, גם אלה שעמדו מנגד ידעו ושתקו. אבל אם יש משט תורכי שמגיע לפה, והמשט הזה רוצה כאילו להביא קצת ציוד ומזון לעזה, אז אומרים לו בבקשה, וולקם, תגיע לאשדוד נעביר להם את זה בכבוד, לא, אני רוצה להעביר אסבנענק דרך המים הטריטוריאליים שלכם. למה? להתגרות. ואז טבח, טבח, הישראלים טבחו, כמה טבחו? כמה טבחו? תשעה אנשים. איזה תשעה? שהתגוננו מפניהם על הנשק החם והקר שתקפו את החיילים. זה נקרא טבח שעל זה צריך סנקציות ודיבורים באו"ם וועדות ומה לא. תשע. ופה בשבוע אחד 400 בסוריה. והם ממשיכים, זה ימשיך אלפים. אבא שלו של אסאד הקטן הטוויל ואהביל, אבא שלו הרג 25 אלף במהומות כאלה. בלי שום בעיה. ואיפה העולם היה? אלא היום מתאים להם לשנות קצת ככה את האוירה בעולם, לדמקרט, לדמקרט את העולם. לעשות דמוקרטיה, הכל בלוף, אנחנו נמצאים בעולם של שקר, שאין ידידים, ואף אחד לא חושב עליך, כל אחד רק על עצמו, ברגע שאתה לא תתאים לתכנית אתה לא תהיה שווה את ההשקעה, יעזבו אותך ויבעטו בך ולא תראה מהם שום דבר.
אין לנו על מי לסמוך רק על אבינו שבשמים. ובכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו ורק הקב"ה מצילנו מידם. אף אחד לא הציל אותנו מאומות העולם כולם, ואף אחד לא יציל אותנו משבעים אומות העולם עכשיו עוד מעט בגוג ומגוג, רק אבינו שבשמים. בשביל זה יש לנו חזרה כל פעם לפסח, שנזכור שיצאנו מהעם הכי עריץ שהיה בעולם, מצרים הגדולה, והם החזיקו אותנו בכשפים שאי אפשר לצאת משם, ואנחנו יצאנו גוי מקרב גוי, אתם יודעים מה זה לצאת גוי מקרב גוי? זה אי אפשר לצאת, זה לא רק לצאת, זה לתת להם בראש ולצאת בגאון. ולא עוד, אלא אמרו חכמים להוציא גוי מקרב גוי, קרב זה הקרביים, זה כמו בטן, כשיש עובר בתוך הבטן של האם, אז העובר הוא ממין של האם. עם ישראל לא היו מובדלים ממצרים, כיון שהיו עובדי עבודה זרה כמותם, הללו עובדי עבודה זרה והללו ע ובדי עבודה זרה. ז"א לקחת גוי מקרב גוי שבעצם זה כאילו אותו אחד ולהפריד ולהבדיל ולהפלות, ולעשות הבדלה והכרה ביניהם, זה אף אחד לא יכול לעשות דבר כזה, רק אבינו שבשמים. ולהביא ואתנו, תוך 49 ימים, ימי הספירה, לקבלת התורה, ממ"ט שערי טומאה לקבלת התורה והשראת שכינה, זה רק הקב"ה יכול לעשות.
ז"א לא נהיה לעולם ביאוש, אפילו אם נהיה בשפל השפל של השפל, אפשר תוך חמישים יום להגיע לשיא של השיא של השיא. זה מאד מעודד. אין יאוש. צריך לדעת, זה נכון לכלל וזה נכון לפרט, אפילו שנהיה במצב הכי נמוך, משם אנחנו יכולים לעלות למקום הכי גבוה בהחלטה אחת אמיצה - חוזרים בתשובה. מרגע שאדם אומר אני חוזר בתשובה, כבר הקב"ה מסייע לו, מה שאין יד טבעו משגת, והוא יכול לעלות מעלה מעלה מעלה עד ה' אלקיך.
אז כל אחד יעשה חשבון נפש אם הוא רוצה להיות דומה לעם ישראל שיצאו ממצרים, או לשמונים אחוז שנשארו במצרים ומתו במכת חושך. אתם יודעים שזה היה כך, כן? שמונים אחוז לא יצאו ממצרים, למרות שהם ראו שמונה מכות שהקב"ה הכה את המצרים ולא את בני ישראל, והם ראו בעיניים ולא רצו לוותר על מצרים, הם רצו להשאר ולא לצאת, ובמכת חושך הם מתו. כתוב "הן גאלתי אתכם אחרית כראשית", מה בראשית שמונים אחוז לא יצאו עשרים אחוז כן, כך באחרית, ויש נבואה ועוד בעשיריה והיתה לבאר, שרק עשר אחוז ישארו מכל אלו שנמצאים בחו"ל, שלא יספיקו לעלות בזמן. תקראו ישעיה כ'. אז ז"א לא פשוט, יהודים יקרים, צפויים לנו דברים קשים ביותר.
אבל בעזהי"ת אם נתחזק בתורה ובמצוות זה קל מאד, זה החלטה של רגע. יוצאים לדרך, אומרים מוכנים, מה אמרו ישראל? נעשה ונשמע, זה הכל, וזכו לתורה. הם רק אמרו נעשה ונשמע והם זכו לתורה. אם בן אדם מקבל על עצמו עול מלכותו יתברך, מאותו רגע הוא הפך להיות מוצל מאש.
אז כל אחד ינצל את ההזדמנויות שיש לנו, לא יחכה לרגע שכבר יהיה אזעקות ובלגנים וטילים, הוא יהיה מוכן לפני שיהיה לו מספיק זכויות גם לעבור את מה שיקרה, ולא לחכות לרגע האחרון. אנחנו כבר עברנו מספיק, 3300 שנה קורות העם היהודי בהיסטוריה מלאים הריגות, רציחות, טביחות, פוגרמים, אסונות, שואות, מה לא, די. מספיק. די. צריכים להחליט, אבא, אנחנו חוזרים אליך, קבל אותנו מהרה, "שובו אלי ואשובה אליכם" זה הבטחה. שובו ואני שב אליכם. כדאי לנו. לא כדאי צרות, לא כדאי מלחמות, לא כדאי מחלות. בריאות, שלוה ורוגע וגאולת ישראל מהרה אמן.
אמן.
למי שיש שאלות בבקשה.
ש. כבוד הרב, מה אתה אומר על בני עקיבא?
הרב: אני אומר שאם הם הולכים כמו רבי עקיבא זה בסדר. אבל אם הם הולכים כמו עקיבא לפני שהוא נהיה רבי עקיבא זה לא בסדר.
כן, שאלה, שאלה, יש לך שאלה? בבקשה תן לה שאלה, שורה ראשונה.
ש. כבוד הרב, אני רוצה לציין שאני שמחה לראות אותו כאן, אני במשך שנים רבות שומעת אותך באמצעים קלטות דיסקים ואינטרנטי, לדעתי אתה האדם הכי דעת וכריזמטי שנמצא בארץ בתחום היהדות. יש לי כמה שאלות לשאול אותך, הראשונה בהם, זה אני מבקשת את סבלנות הקהל, הראשונה היא מה דעתך על יציאת נשים חרדיות לפרנסת משפחתם בעוד בעליהם נמצאים בישיבה במשך כל שעות היום וכאשר חובתם על פי דין תורה לזון את נשותיהם ואת ילדיהם כאשר במציאות הנוכחית של היום יש סכנה של חס וחלילה, של סיטואציות לא נעימות ולא נוחות, שכן כבוד בת מלך פנימה, מה דעתו על הנושא הזה?
הרב: כבר עניתי על זה באחת ההרצאות האחרונות אבל אני אחזור בקצרה, נשים שהחליטו להנשא לאברך או לבן תורה או לחוזר בתשובה שהחליט ללמוד, והסכימו ביניהם שהבעל ישב וילמד והאשה תצא לפרנס את הבית, קודם כל בתנאים כמובן שההלכה מתירה שאין תערובת גברים ונשים ולא במקומות כאלה שהם פרוצים וכאלה, אם זה עם שמירת גדרי הצניעות וכו', זה מצוה גדולה מאד, והגמרא אומרת, נשים במאי זכיין- במה הם יזכו לתחיית המתים? אז כתוב שנשים בעצם לא צריכות לקום בתחיית המתים, משום שמי יכול לקום בתחיית המתים? רק מי שהוא למד תורה, לכן יש שאלה גם על עמי הארץ, עמי הארץ איך הם יקומו בתחיית המתים? אז הגמרא מסבירה, שאם עם הארץ הוא משיא את בתו לתלמיד חכם, אז יש לו שותפות בתורה שלו, כיון שהת"ח יושב ולומד, והבת שהוא הסכים להשיא אותה לת"ח ולא לעו"ד אז ממילא היא תזון את בעלה והיא תדאג שהוא יוכל לדאוג, וזה שהוא מוכן לתת את בתו לת"ח הוא יהיה שותף גם בתורה, ובזכות זה הוא יקום בתחיית המתים כי רק טל תורה מחיה את המתים. מי שאין לו טל תורה אפילו שהוא צדיק לא יקום בתחיית המתים.
ומי שעושה פרקמטיא עם תלמידי חכמים, פירושו של דבר שהוא מסתחר איתם ודואג לעשות סחורה איתם דווקא וקודם לאחרים, בשביל שהם יוכלו להתפרנס בנקל ולא להפסיד את הזמן שיכולים ללמוד, אדם כזה גם כן זוכה לקום בתחיית המתים אפילו שהוא עם הארץ. והשלישי זה מי שמטיל מלאי לכיסן של תלמידי חכמים, אדם שמחזיק תלמידי חכמים שילמדו תורה בכוללים או באופן פרטי, יששכר וזבולון, זוכה גם כן אפילו שהוא עם הארץ לקום בתחיית המתים.
שואלת הגמרא, נשים במאי זכיין, הרי נשים לא לומדות תורה אז במה יזכו לקום בתחיית המתים? אז כתוב בזה שממתינות לבעליהן עד שישובו מבית המדרש, ובזה ששולחות את בניהן ללמוד תורה, אז הן שותפות בתורה של הבעל וזה. אשה שיוצאת לעבוד לפרנסת הבית על מנת שבעלה יוכל ללמוד, כמו רחל אשתו של רבי עקיבא שאפשרה לו ללכת 24 שנים רצופות שילמד תורה, והיא זכתה, מה זכתה? שבעלה נהיה רבן של כל בני ישראל, שכשרבי עקיבא חזר עם 24 אלף תנאים קדושים שהיו תלמידיו, כגון רבי שמעון בר יוחאי, רבי מאיר בעל הנס ועוד, 24 אלף תלמידים כאלה, שהקטן שבהם מחיה מתים, זה היה בזכות הרצון של רחל אשתו של רבי עקיבא שילך ללמוד, והיא המתינה לו 24 שנים, ואז כשהוא חזר והיא נסתה להדחף שמה איפה שכולם כשהוא הגיע, כל העולם יצא לקראתו, אז ניסו להסיתה ולומר לה, גברת, אי אפשר להכנס פה זה גברים, ורבי עקיבא הבחין בה אז הוא סימן בידיו ככה שיזוזו הצידה, וכולם זזו, וראו אשה שעומדת שמה והוא מתקרב לידה, עוצר לידה, כולם הנשימה נעתקת להם מה קורה פה, וגדול הדור עומד מול אשה ואומר לכולם, כל התורה שלי ושלכם - שלה היא. זה השכר של אשה שמוכנה שבעלה ילך ללמוד. הבנת?
ש. הבנתי, אבל אני רוצה לשאול אותך בעמדה הזאת של הקצבאות, האם אתה בעד זה שהתלמידי האברכים יקבלו את הקצבאות מהמדינה.
הרב: מה פירוש, אם יש קצבאות לכל מיני אנשים אחרים, כגון סטודנטים ואחרים שמקבלים כל מיני קצבאות בשמות אחרים, לאו דוקא קצבאות, מילגות וכל מיני שמות שיודעים ליפייף אותם בשביל שהם יעברו לפי הלקסיקון, כי כשאני מדבר זה תעמולה, אבל כשאומרים את הדברים שלי האחרים זה נקרא הסברה, זה תלוי, יש לקסיקון לאנשי התקשורת או התשקורת שיודעים איך להעביר את המסרים שיהיו שליליים או חיוביים, אז אם נותנים אז ודאי שיתנו, למה לא? ואם המדינה היה לה שכל, אין לה, כי אין מי שיש לו שכל, אם היה לה שכל הם היו יודעים שמחזיקי העולם, לא העם היהודי, מחזיקי העולם זה לומדי התורה, שאם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי, כל הבריאה קיימת בזכות לומדי התורה, אז ממילא הקב"ה מה שחשוב לו מכל העולם הזה, זה לא מיליארד וחצי סינים, זה לא מיליארד תשע מאות אלף מוסלמים, הם יכולים לצעוק מהבקר עד הערב אלה ווקבר אלה ווקבר, זה לא זה, הוא רוצה ארבע אמות של הלכה, מאז שחרב הבית אין לו אלא ארבע אמות של הלכה, אם הגויים היו יודעים מה שאני אמרתי עכשיו, כך כתוב בגמרא, היו מפקידים שני שומרים על כל בן תורה שלא יזוז מהתורה כשיהיה בטוח שהעולם מתקיים. כי כל מה שהעולם זוכה זה בזכות ישראל. אז ממילא, ודאי שאם אפשר לעזור ולסייע, אם אשה קונה עולם הבא כל כך גדול מזה שהיא משקיעה את שעות חייה בשביל לפרנס את האברך, את בעלה, אם המדינה שיש לה משאבי ענק יכולה לתת את הפרוטות ה נוספות, מדובר בארבע מאות שקלים, שש מאות שקלים, קשקושים, אם היו נותנים את זה היה להם זכות. למה אני לא לוקח מהמדינה כסף, את יודעת? שלא יהיה להם זכות. כי אם אני אתן להם להיות שותפים עם מה שאני עושה יהיה להם זכויות בלי סוף, ואז הם לא ירדו אף פעם מהשלטון, והם ימשיכו לעשות את העם שלנו יותר חילוני. אז כדי שהם לא יצליחו בזה אז אני לא משתף אותם, הבנת?
ש. כן, עכשיו אני גם רוצה לבקש מכבוד הרב עצה אישית, אני רווקה, ואני חששתי כל חיי להנשא בגלל המציאות שחששתי מהממסד הרבני, ואם היה פה דין תורה וסנהדרין לא הייתי חוששת להנשא. כיצד אני יכולה להתמודד עם הנושא הזה שאני חוששת להנשא, את עצתו של הרב אני חוששת
הרב: לא הבנתי מה החשש, אם תתחתני מה יכול לקרות
ש. החשש הוא שההיכרות שלי את הממסד הרבני, באופן משפחתי ובאופן זה שיש לי גם כן אח עו"ד שהוא אדם דתי וחזק, וממה שחוויתי בתוך המשפחה של אחיות שלי שעוכבו הרבה שנים, הושפעתי מכך שחששתי להנשא לגבר, ועדיין זה משפיע עלי, הפחד להנשא ושיהיו צרות של גירושין שאני לא מוכנה לעבור אותם. כיצד הרב יכול להשיא עצה
הרב: תראי, לעבור את הרווקות ולהיות לבד, זה חשש קצת יותר גדול, הסכנות יותר גדולות ואף אחד לא מבטיח לך חיים שלוים וכו'. לחיות באיסור זה גם אסור, להתחתן צריך פשוט מאד, לבחור את המועמד המתאים ומראש לדעת שצריכים בחיים גם לוותר. אבל אם החיים הם בדווקא, כל אחד רוצה לקחת מהשני, אז פה מתחיל הבלגן. אבל אם כל אחד ירצה לתת לשני אז לא יהיה בלגן. אם מסכמים, אני נותן את נותנת זה המטרה, רק לתת, אפילו אם לא מקבלים יהיה שלום לעולם. אם תני לי ואח"כ אני - פה יתחיל הבלגן, כל אחד יתחיל לשמור על עצמו. אבל איך את מסתדרת עם עבודה, גם בעבודה יש אנשים כאלה ואחרים, ואיך תסתדרי בעסקים, יש גם דברים כאלה ואחרים, בכל תחום שתסתובבי יש דברים לא טובים.
ש. אבל הזיווגים הם קשים יותר מאשר נושא העבודה
הרב: שום דבר לא קשה אם הולכים בדרך שאמרתי. אם הולכים על מנת לתת אין שום בעיה, אם הולכים על מנת לקבל - שמה מתחילה הבעיה.
ש. אז יש לי פשוט מאד רציתי שפשוט תתמקד יותר בענין הזה של האם אתה שלם עם התנהלותו של הממסד הרבני בארץ ישראל
הרב: אני לא שלם עם שום דבר עד שיבוא משיח צדקנו.
אמן.
ש. אני לא רוצה לקחת את כל הזמן, אני פשוט אודה לך ואם יהיה אפשרות להמשיך לשאול שאלות בהמשך אז אני אשאל עוד שאלה
הרב: טוב, אני אשמח לשמוע שהתחתנת
ש. שתהיה בריאה הביאה מגילה פה
הרב: לא נורא.
ש. כבוד הרב, אני מאד סקרנית אם יהיה מלחמה
הרב: חייבת להיות מלחמה
ש. חייב?
הרב: חייבת, לא חייב
ש. אז צריך להתכונן
הרב: נכון.
ש. יש תאריך?
הרב: תאריך יש רק אני לא יודע. תגידי כבר השגת את המסכות אב"כ?
ש. לא, עוד לא, בשביל זה אני שואלת אותך
הרב: אז אני הבאתי לך משהו אחר שיעזור לך.
ש. מה זה?
הרב: כיסוי ראש, זה נגד אב"כ. הנה יהיה לך הגנה עכשיו,
ש. תודה כבוד הרב
הרב: אם הטילים רואים את זה עם סמל של שופר, הם עוברים מעלייך
ש. כן?
הרב: כן
ש. יפה.
הרב: יפה מאד, יפה מאד. נראה לי שאת כל החיים שלך הלכת ככה.
ש. זה המסכת אב"כ
הרב: נראה שכל החיים שלך הלכת ככה, ממש את יודעת צ'יק צ'ק לסדר את זה. יפה מאד, ה' ישמור עלייך שלא יקרה לך כלום.
ש. תודה כבוד הרב, תודה.
הרב: כן, שאלה נוספת, תן לגברת שם בצד.
ש. אני איבדתי את הראיה לפני שנתיים וחצי באופן פתאומי, והייתי אצל כל הרופאים ואף אחד לא יודע מה יש לי, ולכן גם לא מטפלים בי, ורציתי לדעת אולי אתה יכול להציע לי משהו.
הרב: את לא רואה היום בכלל?
ש. בעין ימין אני לא רואה כלום, ובעין שמאל אני רואה צללים, אור וצל.
הרב: הבנתי. את נשואה?
ש. כן
הרב: את תהיי מוכנה ללכת בצניעות גמורה? כיסוי ראש, גרביים, שרוולים, שמלות, חצאיות, אבל רק בצניעות, רק בצניעות גמורה.
ש. בשבת
הרב: לא בשבת, כל הזמן.
ש. היא נשואה טריה
הרב: מה זה נשואה טריה, לא שמעתי על דבר כזה, מרגע שהיא נשואה היא צריכה לשים כיסוי ראש, מרגע שהיא טריה ביותר. כדאי לך, אח"כ תוכלי לראות את הכיסוי ראש.
ש. אני אוכל לראות את בעלי
הרב: גם טוב, אבל קודם כל תראי את הכיסוי ראש
ש. בעזרת ה'
הרב: מוכנה? בלי משחקים אבל קבוע.
ש. אני אנסה
הרב: מה יש לנסות, מה יש לנסות.
ש. כן, יש קודם דברים לפני כן,
ש. הרב, היא חושבת שהיא מסכימה
הרב: לא, היא חושת בזה לא מספיק לי,
ש. היא תתחיל בשבת
הרב: זה לא מועיל לי, את רוצה תחשבי תגידי לי אח"כ, אני אמתין.
ש. היא תוכל לפגוש אותך באופן אישי בחוץ?
הרב: אין צורך, היא תמתין, תחשבי ואנחנו נמשיך,
ש. תודה רבה
הרב: כן שאלה, הנה יש פה אצל הגברים בבקשה.
ש. ערב טוב הרב
הרב: ערב טוב
ש. אני רוצה לפנות לבחורה ששמענו אותה עכשיו הערב, ככה, לגבי ההתלבטות שלה שהיא חייבת לקחת מה שהרב אמר, כי מנסיון אישי שאני מכיר את הרב עשרים שנים, עוד מזמן שהייתי בארה"ב, המילה של הרב, אם הרב מוציא את המילים מהפה שלו, כמו שהרב דיבר המוציא יקר מזולל, ככה הרב הסביר, הקב"ה אומר כפי תהיה, הקב"ה לא שובר את המילה של הרב, לא ישבור אותה גם אם זה יקח חודש חודשיים שנה.
הרב, לפני פחות משנה, שמונה חדשים בערך בחולון פניתי לרב ואמרתי לרב שאני נשוי, חזרתי מארה"ב, הכרתי את הרב גם במיאמי, מיאמי פלורידה, ואמרתי לרב שאין לי ילדים ואנחנו בטיפולים וגם הגיל לא צעיר, והרב ביקש אם זכור לרב שאני אנקוט במספר של אנציקלופדיות לתרום, אבל תנקוט במספר אמרת, הרב אמר מספר גדול, משהו מוגזם. ואני חשבתי והתלבטתי ובסופו של דבר נקטתי במספר מאה, והרב אמר בדיוק זה מה שחשבתי. הרב זוכר, והרב עוד הוסיף ואמר בלי טיפולים. בלי טיפולים, יהיה לך ילדים בלי טיפולים. רבותי, זה אני מכיר את הרב כבר עשרים שנים, גם יצא לי לבקר בבית הרב לפני עשרים שנים בערך, אני אומר לכם, המילים שהרב הוציא מהפה הוא אמר בלי טיפולים, ותרמנו את המאה אנציקלופדיות, הסכום היה עשרת אלפים שקלים, למחרת בבקר שילמנו את זה, עברו עשרה חדשים, שנה כלום, שום דבר לא קרה, התחילו להיות התלבטויות והרב אמר בלי טיפולים בכל זאת המשכנו עם טיפולים והטיפולים לא הועילו. לא הועילו בשום פנים ואופן, ושוב פעם נפגשתי עם הרב בעוד הרצאה באור עקיבא, הרב בירך שוב פעם, פעם נוספת הרב הגיע לאור עקיבא, זה היה לפני חודשיים בערך, אם הרב זוכר, פניתי שוב פעם לרב, אמרתי הרב כבר כמעט סיימנו לשלם את כל התשלומים, ומה קורה, אין ילדים אין שום דבר, כבר האשה מתחילה, הבטחון קצת מתערער, אבל אמרתי אני מאמין, כי זה לא יכול להיות, הרב מראה ניסים ורואים את הניסים, פייס טו פייס, רואים את זה לייף, והרב בירך שוב פעם והרב גם אמר, לאור הסקרים שהארגון עשה ממה שחולק לציבור לפחות ארבעים אחוז הושפעו מהאנציקלופדיות, אז ילדים ברוחני יש לך, מה שאתה מתכוון אלו היו המילים של הרב, אתה רוצה ילדים שיסתובבו אצלך בבית, זה גם יבוא, סבלנות. ובכל זאת, המשכנו עם הטיפולים, אבל הקב"ה, תקשיבו היטב, שומע את מוצא פיו של הרב, מה הרב אמר - בלי טיפולים, והרב בירך שוב פעם וכל הקהל ענה אמן, ואשתי מה זה שילמנו מה קורה, נו אתה מה קורה, כל כך עשינו מה של הרב אמנון יצחק, אמרתי לה כן, ואני קשה לי לקבל שמישהו לא מקבל את דבריו של הרב. ושוב פעם ממשיכים עם הטיפולים, למרות שהרב אמר ללא טיפולים, וממשיכים טיפול אחרון, האשה שוב פעם ממשיכה ואני מתנגד לזה לאורך כל הדרך, לא רוצה כי הרב אמר בלי טיפולים, והמילים האלה חקוקות כי כתוב, הזוהר הקדוש אומר שאדם שמזכה את הרבים הדמות שלו חקוקה לפני הקב"ה, מביאים את הדמות שלו והוא מסתכל עליה. הדמות של הרב היא חקוקה לפני כסא הכבוד, שיהיה לכם ברור. ואני אומר לעצמי זה לא יכול להיות אם הרב אמר, זה יקרה, והמשכנו עם הטיפולים, למרות שאנחנו המשכנו עם קשיות העורף, המשכנו עם הטיפולים, הטיפולון האחרון הרב, אנחנו ממשיכים, עושים בדיקות מעקבים מעקב של זקיקים יום יום עם כל המכשור החדשני שזה אולטרסאונד ובדיקות רב, ורואים זקיקים, ניגשים לשאיבה, מגיעים להרדמה מרדימים את האשה, בסוף האשה יוצאת אומרת לא, מצטערת אני לא חוזרת כי לא שאבו כלום, הטיפול התפספס ז"א הרופא אמר הפרופסור שעבר הבהירות וזהו, זה התפספס. וזה היה ממש לפני פסח, עכשיו פסח הזה הרב, ואמרנו ווי איך זה יכול להיות, ע וקבים עם המכשור הכי חדשני יום אחרי יום ואומרים בא לשאיבה, הנה יש רואים שני זקיקים יש שאיבה וזהו זה, נכנסת להרדמה אומרים לה התפספס, הביוץ מפוספס. טוב, אז אשתי יוצאת ומתחילה לבכות, הפרופסור אומר, טוב תכנסו אלי לחדר, ניגשים אומר תשמעו זה קורה, זה יכול לקרות אפילו שעה לפני, יכולים לראות אבל איך זה יתכן דבר כזה, בהתחלה התמרדתי ואמרתי מה אנחנו נתבע אותם איך זה יכול להיות, איך הם עושים טעות כזאת איומה, היא התחילה לבכות, כל הסבל של הזריקות והטיפולים זה נורא ואיום, אבל עצם זה שאנחנו מספרים את הסיפור הזה והקב"ה מגלגל את זה על ידי או על ידי כל אחד אחר, אנחנו מקדשים שם שמים ברבים כי רואים אותנו בכל העולם עכשיו, וזה יחזק את הבחורה פה. אז עברנו את היסורים האלה ואומרים אין כלום, אין זהו מתפספס, והפרופסור בעצמו אומר תשמעו, תתפללו והלואי ויקרה נס, אני לא יודע, תמשיכו טבעי, אבל הרב אמר, המילים שלו באופן טבעי, בלי טיפולים, והקב"ה סובב שזה יהיה באופן טבעי והיום, היום בדיוק אמרתי לאשתי יהיה נס, חייב להיות, זה נס של יציאת מצרים, אנחנו עם ישראל, עברנו את יציאת מצרים, נס של פסח וזה יקרה, וישתבח ויתעלה שמו של מלך מלכי המלכים הקב"ה, עשה לי נס בפסח לפני שש שנים בדיוק, שבארה"ב הייתי אמור להכנס למאסר עולם והשתחררתי בדרך נס אחרי שישבתי שנתיים במאסר, יצאתי בדרך נס ועליתי לארץ, והרב היה בפלורידה באלנדל ובירך אותי, יצאתי בנס, הגעתי בנס לארץ, יצאתי ממאסר עולם, הנס הזה נעשה לי בפסח והיום, היום התבשרנו שאשתי בהריון, הרתה טבעי. שהרב אמר את המילים שלו הקדושות שיוצא מפה קדוש, בלי טיפולים. ואף על פי שלא שמענו, כי האשה בכל זאת היה קשה לה להגיד אוקי בלי טיפולים בגלל עקב הגיל, ובכל זאת הרב אמר ללא טיפולים והמילים האלו התקיימו כי הפה שלו כפה הב"ה. זה הכח של הרב ללא טיפולים על אף האולטרסאונד וכל המכשור הטכנולוגי הכי מתקדם, הם פספסו אבל המילים של הרב לא התפספסו, הם נחקקו. והמילים האלה התקיימו היום. ואני רוצה בהזדמנות זו, קודם כל שהאשה תקח עליה את הכיסוי ראש, כי אני אומר לה בתור ספר לשעבר שהתעסק בספרות נשים בפלורידה, היופי של האשה, ואמרתי את זה גם לאשתי פורץ כל גדר וגבול בעצם זה שהיא מכוסה. שהיא לוקחת את הכיסוי ראש, זה דבר ראשון.
דבר שני, כבוד הרב, הפה שלך קדוש, אתה הצדיק שלנו אני רוצה בבקשה שתברך בהזדמנות זו את אשתי כי פעמיים בעבר היא הרתה,
הרב: מה שמה מה שמה?
ש. כבוד הרב, מחילה, היא הרתה שלא תפיל
הרב: שמעתי, מה שמה? מה שמה?
ש. לאה בת שרה שההריון הזה יתקיים והרב יהיה סנדק, כי הרב היה סנדק בברית של האחות שלי, היא ביקשה ברכה מהרב לפני ארבע שנים והרב בירך את האחות שלי ונולד לה בן בבני ברק והרב היה הסנדק, אז אני רוצה שהרב יהיה סנדק, לאה בת שרה שההריון הזה יתקיים ויהיה בן צדיק כמו הרב, שהרב יבדוק כי הרב דיבר כל הערב על צדיק גוזר והקב"ה מקיים וכל הבריאה נשמעת לו, אז בבקשה כבוד הרב, אני אוהב אותך.
הרב: לאה בת שרה, ה' ישלים את ההריון תקין ותלד בשעה טובה ומוצלחת
ש. אמן
הרב: כתרנגולת בן זכר צדיק יותר ממני.
ש. אמן.
כן, תן לגברת פה.
ש. שאלה חשובה מה זה. אתה מבסוט הא? אני יעמוד שתראה אותי טוב. כבוד הרב, יש זוג שרוצים להתחתן והוא יותר קטן ממנה, היא בת 24 הוא בן עשרים, הם חושבים להתחתן, זה הולך? אפשר להתחתן?
הרב: זה נוסע.
ש. זה נוסע, זה רץ
הרב: תשמעי, שילכו אצל הרב קניבסקי ברח' רשב"ם 23 בבני ברק וישאלו את פיו, מה שיאמר להם יעשו
ש. חייב לשאול אותו
הרב: אם את רוצה שזה יצליח אז שישאלו אותו
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות