בני ברק - כרחם אב על בנים
תאריך פרסום: 10.10.2024
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח
הערב הזה יהיה לכבוד השם יתברך להקמה שכינת מעפרה לגאולת עם ישראל רחמים ולהצלחת הקמפיין הצלחה למשפחות כהן בניתה וילדיהם בלימוד התורה בחוכמה ויראת שמיים בבריאות תנה פרנסה בשפע וחזרה בתשובה שלמה של כל עמו ישראל ובתוכם שמחה בת זוהרה זהבה בת מרים ואפרים בן סוליקה מתוך בריאות הנפש והגוף לעילוי נשמת בבר אברהם בן זוהרה רחל בת מסעודה מרדכי בן יזה מרים בת מזל ולעילוי נשמת הורי מנוחתם עדן
עכשיו אנחנו נלמד הערב לפני יום הכיפורים מה זה כרחם אב על בנים
יום הכיפורים יום אדיר בשנה כולו סובב סביב החזרה בתשובה אין כפרה בלי חזרה בתשובה כפרה פירושו של דבר זה לא סליחה ולא מחילה זה כפרה סליחה זה שהקדוש ברוך הוא כשאנחנו מבקשים סליחה אז הוא דוחה לנו את הייסורים וממתין שנעשה תשובה זה נקרא סלחתי כדבריך מחילה פירושו של דבר שהקדוש ברוך הוא מוחל לגמרי לא לא נצטרך לעבור ייסורים בכלל כמו מחילת חובות אין חובות מחלו על החוב אם השם מוחל פירושו שאיין ייסורים אבל עדיין כתמים בנשמה בנפש יש כל העבירות שאד אדם עושה מכתימות את נשמתו זה יש שתי דרכים או שמקבלים ייסורים בעולם הזה או גיהנום בעולם הבא או יום הכיפורים מכפר אבל יום הכיפורים מכפר רק עם התשובה והתשובה נעשת כהוגן חרטה על העבר עזיבת החט ודוי ביום הכיפורים אנחנו אומרים ר וידויים ו שלא לשוב עוד פעם קבלה לעתיד שלא לשוב יותר לכסלה עוד וזהו אם אתה עושה ככה יום הכיפורים יכול לבטל לך ולמחוק לך ולכפר לך לטהר אותך כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם לפני אדוני תטהרו אבל זה רק ממצוות עשה ולא תעשה אם יש מצוות שאתה עברת על כרת או מיתות בית דין שזה עריות אכילת חמץ בפסח חילול שבת כל מיני דברים קשים אז זה לא יספיק גם יום הכיפורים לכפר וצריך לעבור ייסורים שנים עד שיכפר לגמרי לגמרי לגמרי ואם היה מצורף לזה חילול השם כגון הוא נסע בשבת בעשן סיגריה דליק רדיו אז זה היה חילול השם אז זה צריך עד רק רק המוות יכפר ייסורים עד המוות והמוות יכפר ויש דרך שרבנו יונה אם אתה תשפיל את השקר ואתה תנסה את האמת ואנשי האמת כל הזמן אז לא תצטרך את הייסורים ואת המיטה זה בקצרה כבר הרחבנו על זה בהרצאות קודמות עכשיו אנחנו הולכים לכיוון חדש לראות מה זה כרחם אב על בנים אז יום הכיפורים הוא יום אדיר בשנה כולו סובב והולך סביב החזרה בתשובה ביום הזה אנחנו עוסקים בתהליך מורכב מארבעה חלקים כמו שציינו חרתה עזיבת החטא וידוי וקבלה לעתיד לא לחטו עוד בספר חובת הלבבות וגם רבנו יונה מוסיפים שיש 20 תנאים שצריך לעמוד בהם כדי שתשובה תתקבל במלואה וא אנחנו פונים לשם ואומרים חטאתי עויתי פשעתי קוראים לו בהיותו קרוב כי אם לא עכשיו נעשה תשובה אם מתי אבל יש לנו היום לימוד חדש לא יאומן כי יסופר אני מכניס אתכם לסיפור היסטורי חלק יודעים אותו חלק שמעו ממנו חלק בערך הפעם נלמד אותו קצת יסודי כולם מכירים את דוד המלך ו יש דמות שקוראים לה חושיי הארכי שהוא מלמד אותנו יסוד גדול גדול גדול בלקות תשובה הוא נקרא ריע דוד לדוד המלך היה ריע מלך יש לו ריע איך זכה להיות ריע של דוד מה מה מה יוחד בו שהוא יה ר של דוד אז בואו נבדוק מה קרה כאב שלום בנו של דוד המלך מרד בו ובגין זאת אנחנו מגלים את הדמות הנקראת חושה ירקי שהוא סיל את עצת החופל והוא לימד את דוד המלך דבר שדוד [מוזיקה] המלך לא ידע הגמרא בעבודה זרה דף ד אומרת שלא ראוי היה דור המדבר לחטא העגל אלא ללמד תשובה לרבים זאת אומרת כל דור המדבר שחטאו בעגל למה השם הניח להם לחטוא בעגל הרי אם הקדוש ברוך הוא רוצה הוא יכול להטות את לב העם לכיוון כזה ואחר אם הוא רוצה ולא לתת להם לחטוא לפעמים הקדוש ברוך הוא מציל אנשים מחטאים זה לא שהם התגברו על יצרו הוא פשוט עוזר להם אלמלא הקדוש ברוך ה עוזרו אינו יכול לו צר הרע אבל הקדוש ברוך הוא הניח להם לחטוא בעגל למרות שהוא לא רצה שהם יחטאו בעגל אבל הם רו והוא לא מנע זאת למה כדי ללמד תשובה לרבים מה זה אומר שגם אם יקר מצב בעם ישראל שחס ושלום קבוצה גדולה חלק נכבד מהעם יעשו עבירות יחדיו כמו שהיה נגיד בבית ראשון שעברו על עבודה זרה גילוי עריות שפיכות דמים שלא יתייאשו מן התשובה ויגידו לא זה כבר אבוד אין אם כל העם כבר כולם חטאו וזה אין סיכוי אז חטא העגל מלמד שאפילו שם עשו חטא היום ורה בשעה שמשה רבנו עומד להוריד את הלוחות הם מכרכרים מסביב לעגל ושמחים ורוקדים וצוהלים זה חטא היום נורא זה כמו אומרים חכמים כמו כלה שזינתה תחת חופתה ובכל אופן הקדוש ברוך הוא שלח אז זאת אומרת מפה לומדים תשובה לרבים שגם רבים שחטאו יכולים לשוב בתשובה ועוד כתוב שמה בגמרא בעבודה זרה דף ד וממי לומדים תשובה ליחיד שכל יחיד ויחיד יכול לשוב בתשובה לומדים את זה מדוד המלך שהוא חזר בתשובה על חטא בת שבע זאת אומרת חכמים אמרו כל האומר שדוד המלך חטא אינו אלא טועה אבל בעיני העם ודאי שזה היה חטא ותכף נשמע איך הגיב העם ומה חשב דוד אבל דוד המלך אם מלך כזה קדוש כזה חסיד כביכול נכשל בדבר כזה וחזר בתשובה והקדוש ברוך הוא קיבל אותו אז מי לא יכול לחזור בתשובה אז תשובה ליחיד כל אחד יכול ללמוד מתוד המלך אבל איזה סוג תשובה תכף נראה זה לא סתם תשובה המהרל מפראג [מוזיקה] אומר שני החטאים של דור דור העגל ד דור המדבר ושל דוד המלך הם היו בזמנים מיוחדים עם ישראל חטאו בתחילת דרכם בהתחלה בהתחלה שהם הפכו לעם כשיצאו ממצרים בהתחלה ודוד המלך הוא היה חשוב כמו עיקר של עם ישראל המלך הראשון משבט יהודה אז בתחילת המלכות היה חטא אבל חכמים הגדירו את התשובה של דוד המלך שדוד המלך הקים עולה של תשובה הקים עולה של התשובה והוא דמות שמייסד את את עניין התשובה וזה פלא גדול מה הפלא אומרים התורת חיים מהרל מפראג כי אנחנו צריכים ללמוד אלקות תשובה מדוד המלך יש פסוקים מפורשים בתורה שנאמר ושבת עד אדוני אלוהיך כי תשוב אל אדוני אלוהיך בכל לבבך בכל נפשך כתוב במפורש מצוות התשובה כי קרוב אליך דבר מאוד בפיך ולך לעשותו אז מה פירוש שדוד המלך הקים עולה של תשובה מה זה אז בשביל זה אנחנו פותחים פה פרק מרתק עם גילויים מפתיעים בפרטי המעשה של דוד המלך עם בת שבע ואחר כך המרד של אבשלום שמלך בדוד המלך עד שנהרג אבשלום וגם אחיתופל יועצו התאבד הגמרא בסנהדרין קובזן שאל דוד המלך את השם יתברך מדוע לא יאמרו אלוקי דוד כמו שאומרים אלוקי אברהם אלוקי יצחק ואלוקי יעקב אמר לו השם אותם אני ניסיתי בניסיונות והם עמדו בהם ואותך לא ביקש דוד המלך בחנני אדוני ונסני אם זה תלוי בניסיון אני פתוח לניסיון בבקשה תנסה אותי הקדוש ברוך הוא אמר לו אני לא מנסה את מי שלא יכול לעמוד בניסיון המדרש אומר משל לחנ בני שיש לו קנקנים הוא מוכר קנקנים על איזה קנקן הוא דופק שהוא בטוח שהוא לא ישבר אבל אם זה קנקן דק אם הוא ירצה להראות לקונה ש קנקן חזק והוא ידפוק הוא ישו ככה אומרים אברהם יצחק ויעקב היו קנקנים חזקים אתה יכול לתת להם ניסיונות לא נשברים אבל אתה דוד זה קנקן דק אתה תשו אמר לו בחנני השם ונסני אמר לו אני גם אגיד לך במה אני אנסה אותך אתה לא תעמוד בזה וניסה אותו בעניין בת שבע ושלח את שטן לפתותו ובאמת דוד המלך לא עמד במלחמה נגד המלאך בהמשך ידוע מי שלא יודע את הסיפור אז מסופר שהוא אני מקצר כמובן שהוא עלה פעם אחת לגג וממול בגג האחר רחוק יותר היייתה שמה בת שבע והי התקלחה בקיטון קיטון זה מין כזה כיסוי והוא רצה לצוד יונה או ציפור והוא שלח חץ והחץ פגע בדיוק בחבל איפה שהכיתוב והיא נתגלתה מולו ואז הוא שלח להזמין אותה שתבוא אליו בהמשך ידוע באמת היא היייתה מיועדת לו מששת ימי בראשית הטעות שלו הייתה שהוא הכלה פגע פג לא פג תקף אלא לפני כן לפני שיוצא פרי יש פג מתחיל הפרח זה עדיין לא עדיין לא פרי ו בכל אופן היא הייתה מגורשת כי כל מי שיצא למלחמה היה נותן גד פיטורין לאשתו שאם ימות היא לא תשאר עגונה אז ממילא הייתה מגורשת ואחר כך יש את הסיפור אמוריה שהוא שלח אותו לקרב כי הוא היה מורד במלכות וכולי לא ניכנס זה כל התהליך אבל אפשר לומר שהוא לא עמד בניסיון באותה שעה הת חרץ דוד המלך שביקש ניסיון מאת השם ואמר בתהילים זמי בא לעבור פי הלוואי שהיו נותנים לי בפה ר זמם ולא הייתי מבקש ניסיון זמות י מלשון זמם ששמים בפה בא לי עבור פי בשביל שלא אעבור בפי ואבקש ניסיון ובאותה שעה רוב עם [מוזיקה] ישראל חשבו שמלך המשיח דוד המלך חטה ח את גדול והיו באים אליו לשיעורים והיו שואלים אותו שאלה ככה בגלוי הבעל אשת איש מיתתו במה מה מגיע למי שבעל אשת איש איך הורגים אותו באיזה מיטה ככה שואלים אותו בפנים אז הוא היה עונה הוא אומר בחנק אבל המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא ו על זה בכה דוד המלך והיה אומר בתהילים ובצעירו ונאספו נאספו עלי נכים ולא ידעתי קרעו ולא דמו מה זהוב צלעי על עזקה בת שבע אשתי היא אשתי אשתי היא הצלע שלי היא הצלע שלי היא הייתה מיועדת לי מששת ימי בראשית וצלע שמחו ונאספו לעגו לי שאני חטאתי בה נאספו עליי נכים הם בעצמם חוטאים ובעלי מום ולא ידעתי קרעו את גופי ולא דמו ואין דם כי הלבינו את פניי ונסתלק ממני כל דמי טוב בסוף אותו מעשה דוד המלך שולח את בעלה אוריה למלחמה חזית בכדי שימות ואז הוא נשע את בת שבע לאישה וחכמים אומרים כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה אז למה הוא נטבע כי לפי הדרגה שלו מדקדקים איתו כחוט השערה ועם צדיקים אין פשרות הראייה שהוא לא באמת באמת חטא על פי האמת כי היא היייתה אשתו שהרי ממנה הוא הביא את שלמה המלך שבנה את בית המקדש ישב על כיסא השם לא יכול להיות מזיווג פסול שיצא דבר כזה אבל באותה שעה בא אליו נתן הנביא והוכיח את דוד במילים קשות מאוד במשל המפורסם של כבשת הרש ודיע לו ברורות הנני מקים עליך רעה מביתך ולכן אבשלום בנו החל מורד ורודף אחרי אביו מחפץ לקחת את המלכות זה הרעה ש מה מביתו ככה אמר לו נבן נתן הנביא במסכת תמורה דף יד גילו חכמים מתי פרץ המרד היה זה בדיוק לאחר 40 שנה מאותו הזמן שעם ישראל שאלו ביקשו מלך נמצא שאב שלום מרד בערוב ימיו של דוד המלך דוד החל את המלכות בחברון שם מלך שבע שנים בהמשך מלך עוד 33 שנים בירושלים על כלל עם ישראל כתוב בשמואל בן 30 שנה דוד במלכו 40 שנה מלאך עד גיל 70 שהוא נפטר בחברון מלך על יהודה רק על יהודה שבע שנים ושישה חודשים ובירושלים הלך 33 שנה על כל ישראל ויהודה שאול המלך מלך לפניו שלוש שנים כאשר בשנה הראשונה היייתה בזמן שמואל הנביא בעוד שנתיים הלך לאחר פטירתו של שמואל הנביא זה שאול ובסוף מת במלחמה עם שלושת בניו שאול מת עם שלושת בניו במלחמה נמצא שמרד אבשלום היה שלוש שנים קודם פטירתו של דוד המלך בערוב ימיו ממש בגיל 67 וכתב בסדר דורות אבשלום הלך בחשי ובמרמה לחברון שם החל לקשור קשר נגד אביו דוד למה בחר דווקא בעיר חברון חברון היייתה באותה עת המקבילה של ירושלים גם שם החל אביו את מלכותו בראשית דרכו אבשלום תופס את המל בעורמה ככתוב ויהי הקשר אמיץ והעם הולך ורו את אבשלום ויבוא המגיד אל דוד לאמור היה לב איש ישראל אחרי אבשלום ויאמר דוד קומו ונברח כי לא תהיה לנו פלטה מפני אבשלום ודוד המלך בורח מארמון המלוכה מירושלים יוצא למדבר צחיח ושמם ועמו 600 איש מקורבים ביותר והכתוב אומר ודוד עולה ובוכה בראש לו חפוי והוא הולך יחף וכך גם כל העם שהיו מלווים אותו בוכים בקול גדול והולכים חפוי ראש ואז בשיא הצרה באמצע הבריחה מבנו אבשלום שרודף אחריו להורגו נאמר פסוק מפתיע מאוד משמיעים לדוד אחיטוב בקשרים עם אבשלום זאת אומרת היועץ של דוד המלך אחיתופל הוא הצטרף לאבשלום נגד דוד ויאמר דוד קלנה את עצת אחיתופל אדוני מבקש מהקדוש ברוך הוא שיקל את עצתו ויש פה פליאה זועקת מדוע אף שלום היה משוכנע שיצליח במרד נגד אביו שהוא קדוש ישראל דבר שני איך יתכן שרוב העם נתה מדוד המלך הצדיק והחסיד שניצח להם בכל המלחמות והגדיל את ה ארץ פי ש איך העם נתה ממנו בשעה שהוא נמשח למלך על ידי השם דבר שלישי דוד המלך היה צדיק גדול בימיו באה תשועה גדולה לעם כמו שאמרנו ניצח במלחמות נגד האויבים הכפיל ושילש השטח של ארץ ישראל אם כן איך ייתכן שרוב העם הסכימו למרוד במלך כל כך מוצלח אהוד נערץ שכבר משרט את העם 37 שנה אתם רואים את הפדיחות להבדיל אינסוף הבדלות של ביבי מתחילת המלחמה והנה עכשיו שהוא מראה קצת ככה ניצחונות אז הוא עלה בסקרים והוא מוביל אז עצם זה שרק מנצחים כבר במלחמה כבר העם הולך איתך ודוד המלך 37 שנה רק מנצח איך עוזבים אותו והולכים לילד שלו שעוד לא הוכיח כלום איך יכול להיות דבר כזה דבר רביעי מפני מה דוד המלך חשש דווקא מהחי טופל איך יכול להיות שבעומק הצרה כשהוא בורח על חייו הוא מתפלל לשם שיושיע אותו לא מאבשלום בנו לא מהריגה מעצת החי טופן את כל זה מסביר לנו המלבים דוד המלך כותב בתהילים מזמור לדוד בבורו מפני אבשלום בנו איך אפשר לזמר להגיד מזמור בשעה שאתה נרדף למוות על ידי הבן שלך מזמור לדוד בבורו מ בני אב שלום בנו במדרש הגדה בתהילים כתוב שעדיין נשאר לו פתח של שמחה כי האנשים החשובים נשארו איתו והלכו איתו גם שרי הצבא עם דוד וגם הכהנים וגם הסנהדרין עם 600 בחירי העו הם נשארו נאמנים לדוד אבל המלבי מוסיף עומק גדול על מה דוד המלך שמח נאמר בתהילים אדוני מה רבו צרי רבים קמים עליי רוב העם שותפים עם אבשלום במרד רבים אומרים לנפשי אין ישועת לו ב אלוהים סל זה המפתח בכל הסיפור ארדק והמלבן תורת חיים מבהרים לעם ישראל היייתה טענה גדולה הם אומרים השם יתברך לא סלח לדוד המלך על חטא בת שבע ולכן נגזר עליו שבנו יקח ממנו את המלכות והוא הצטער בצער גדול ביותר צער הכי גדול עלי אדמות שבנו מחמד נפשו יטול ממנו את המלכות וירדוף אחריו לרעה הלו כך אמר נתן הנביא מפורשות שהעונש על בת שבע הנני מקים עלי רעה מביתך ולכן רוב העם נתה אחריב שלום כי הם הבינו שזה גזירה משמיים וזה הראייה שדברי נתן הנבי סליחה מתקיימים אבשלום ידע והכיר בחוכמתו ברחש שהולך בעם כשכולם חושבים שאין תקווה למלך המשיח אין ישועת לו באלוהים סלה השם לא סלח לשם השם לא סלח לדוד ממילא הוא כבר לא משיח השם ולכן הוא ניצל את זה אב שלום ורוב העם נטו אחריו כי הוא היה ראוי מכל האחים מוסיף הבן אש חי הקדוש שעם הוסיפו טענו עוד טענה אחת ניצחת איך ייתכן שבית המקדש לא נבנה בידי דוד המלך במשך כל כך הרבה זמן אין זאת אלא שיש כאן הוכחה גדולה שהשם יתברך מאס בו לכן הוא נענש שבנו יקח ממנו את המלכות ולכן רוב העם הלכו אחרי שלום יותר מזה הם היו מנאצים אותו והיו שואלים אותו כל פעם מתי יבנה בית המקדש כאילו בימיך זה לא נבנה אתה מפריע כל זמן שאתה חי אתה מפריע לא נבנה בית המקדש רק אם אתה תסתלק אז יבנה בית המקדש מה הוא היה אומר על זה מזמור איזה זמור שמחתי ן ואמרים לי בית אדוני נלך הוא אומר אני שמחתי ה אומר לי מתי אלך לבית המקדש מתי א בנה בית המקדש אני הייתי שמח אויש מה שעבר דוד המלך אין לנו מושג אין לנו מושגים אבל תוספת נכבדת הייתה אצל אחיתופל אחיתופל היה אבא של אליעם אליעם הוליד את בת שבע אז אחיתופל היה סבא של בת שבע אחיטוב הוא היה גם הסבא של בת שבע ובעלה אוריה חיתי נהרג כביכול על ידי דוד המלך שנשלח לחזית אז הוא הרגיש ממש ממש כאילו גואל אדם הוא לא שסלח לדוד על זה שהוא שלח את אוריה חיתי היה כאילו הנכד שלו כאילו נשוי לנכדתו הוא לא סלח לו על זה והוא היה ראשון של המורדים שהצטרף לאבשלום ולכן דוד חשש מאוד עצתו כי קודם כל הוא העצות שלו היו כאילו שואלים באלוקים הוא היה כמו הורים תומים אין עצה שהוא נתן שאם היינו שואלים את הקדוש ברוך הוא היה אומר אותה תשובה ככה מתואר זה אחיתופל היועץ הגדול אז הוא פחד ממנו כי בתוספת לעצה היה לו גם רגש של נקמה ושנאה לדוד המלך וזה כבר חביבי מסכן מאוד מאוד מאוד בנביא כתוב כמה הפסוק מקלס את עצת אחיתופל לא נאמר על שום אדם בעולם דבר שנאמר עליו וכך נאמר כאשר ישאל איש בדבר האלוהים כן כל עצת אחיתופל פלא פלא מי שמתייעצים אחיתופל מקבל עצה מושלמת בתכלית השלמות כאילו שאל בהורים בומים או התייעץ עם נביא השם עד עתה היה אחיתופל היועץ של דוד וכעת הוא התהפך לעבר השני והיה יועץ לו שלום אחרי שדוד המלך מתפלל לשם סכל נעצה אחיתופל הקדוש ברוך הוא שולח לו את הישועה באותו רגע מה כתוב מיד והנה לקראתו חושיי ה רקי מבאר ל שך הקדוש הקדוש ברוך הוא הזמין לדוד המלך את חושי הרקי כדי לסכל את עצת החי טופן מוסיף הערוך לנר מה זה המילה לקראתו והנה לקראתו מה זה לקראתו חושי ארכי החל להתווכח עם דוד המלך מה היה תוכן השיחה חושי ירקי ראה שדוד המלך מתכונן משום מה להשתחוות לפסל מיד עמד ושאל אותו מלך שכמותך השתחווה לפסל השיב לו דוד המלך אני רק מראה את עצמי כאילו אני משתחווה שואל אותו ולמה תעשה כן יש בזה חילול השם גדול מאוד אמר לו דוד המלך אדרבה חילול השם גדול יותר כשרואים שמלך חסיד נענש בעונש נורא שבנו רודף אחריו זה חילול השם יותר גדול כדי קטין את חילול השם למזער אותו אם יחשבו שאני עובד עבודה זרה יגידו או זה עונש מוצדק מגיע לו השיב לו חושי ירכי אין צורך בזה כי כולם יודעים שאבשלום הוא בן של אשת יפת תואר וממילא הוא בן סורר ומורה אז דוד המלך השתכנע זאת אומרת יכולים לתלות את זה שהוא בן יש שטיפת תואר ולכן הוא כזה מורד עכשיו העניינים מתגלגלים במהירות והסיפור הולך ככה אמר דוד המלך לחוש ירקי אם עברת איתי והיית עליי למסה לכן עדיף שתעזור לי בזה שתשוב לירושלים ותשכח את אבשלום שאתה משתתף איתו במרד ואז תעזור לי כמרגל בחפרפרת מבפנים כמו האירני קני שתפסו אותו עכשיו שהוא מרגל למוסד המשימה של לשמה נשלח ושה הרכי להפר את עצת אחיתופל שהוא היה פיקח מכולם וזה בעצם משימה בלתי אפשרית ועכשיו מה קורה אבשלום מתייעץ עם שני יועצים חכ אחד קוראים לו אחיתופל והשני חושי הארכי שואל אותם נו מה עושים עכשיו איך ממשיכים במרד עד למטרה הסופית איך מצטערים וכובשים את המלכות איך תוקפים באיראן יש קבינט ביטחוני מצומצם הם שניים יועצים בלבד ביועצים נחלקים בדעות אחיתופל מיעץ לצאת למלחמה מלחמת בזק עם 12 אל חיילים בלבד ולמה לעשות את זה מהר לפני שדוד המלך התארגן כראוי כעת הוא עייף יגע עורפי ידיים וזו שעת הכושר להביס אותו כי דוד מוגדר כגיבור בלתי מנוצח אף אחד לא ניצח אותו א אל תשכחו שהוא ניצח את גולית לבד אל תשכחו שהוא הרג אריות ודובים אז זאת אומרת גם במלחמות הוא ניצח והיה ממדד אותם והורג אותם ועושה בהם שפטים אז זה לא קל אבל אם הוא עכשיו יגע עורפי ידיים והוא עייף יתקפו אותו ש אל חיילים לוחמים כמו שצריך אז זה העצה שנתן אחיתופל ולכן מהר לעשות את זה לפני שהוא יספיק להתארגן מה אומר חושי הארכי היועץ השני הוא טוען דוד ואנשיו הם גיבור גיבורים המה ומרה נפש כדוב שקול בשדה אחרי מה שעושים לו מטפים אחריו וכולי הוא ממש כמו דוב שאיבד את הבן שלו והוא שקול והוא נוקם והוא מקבל כוחות אדירים אז זה לא טוב לבוא עכשיו אליו כשהוא במצב כזה לכן הוא דוחת את העצה של החי טופל לצאת בבהילות למתקפת פתח כי אם יפסידו במערכה הראשונה אז העם עלול לחזור לחיקו של דוד לראות שהשם תוב ונותן לו לנצח ואז לא יוכלו לעשות שום דבר נגדו יותר כי לבו כלב ההרי לכן אומר חושי הרקי עדיף לאסוף במתינות את כל ישראל מדן ועד באר שבע כחול הים שדוד המלך יראה כמות אדירה של חיילים הוא לבד קנע כמו חז בל ידוע ידע חושה ירכי שהחיתול צודק הוא יודע שהעצה שלו היא לא נכונה ולא טובה לטובת אבשלום כמובן הוא יודע שאחי טופל נותן את העצה הנכונה והוא יודע שאם יפתיעו את דוד עכשיו יפול ויובש אבל הוא הצליח בתחכום רב להפר את עצת אחיתופל ואב שלום בכל איש ישראל הודו לו בפי מלא ואמרו טובה עצת חושה ירקית מעצת אחיתופל וככה הקדוש ברוך הוא גלגל והפר את עצת החי טופל כדי להציל את דוד המלך חושי הארכי שולח שליחים בסתר להודיע לדוד המלך מה יעצו לו שלום ואיזו עצה התקבלה כדי שיוכל להתארגן כראוי למלחמה הודיע לו לברוח מהר לברוח מהר מהמדבר ולעבור את הירדן אחיתופל שראה שלא נעשתה עצתו הלך וטלה את עצמו ואיבד את עצמו לדעת שנאמר ויחנך וימות ובמלחמה שהייתה ניצח דוד המלך אף שלום ב בנו ניטלה בשערו על עץ ה אלה והרגו עבדי יואב זה הסיפור בקצרה במלבן מבאר את זה בעומק נפלא דוד המלך השכיל להבין שאב שלום איננו חפץ בעומק ליבו להרוג את אביו די לו לתפוס את המלוכה ושלא ימנו את שלמה המלך שהובטח לבת שבע שהוא יהיה המלך אחרי דוד ואבשלום לא רצה שאחיו שלמה ימלוך לכן הוא מיהר לתפוס את המלוכה באופן הזה עם המרד שהוא עשה אז דוד השכיל שאש באמת לא רוצה להרוג אותו מספיק לו לתפוס את המלוכה ולדחות את שלמה לא היייתה לו סיבה אמיתית לאב שלום להרוג את אביו אדרבה חרפה בשבילו להרוג אבא ועוד משיח השם בלי סיבה מוצדקת אביו לא עשה לו מהומה כל זה יודע דוד המלך יתר על כן הוא לא מונע משנאה כי בעומק ליבו אבשלום אוהב את אביו אבל תאוות המלוכה מפעפעת ובוערת בו אם הוא היה מתמנה למלך גם לא היה מורד מלכת תחילה אם אבא שלו היה מודיע לו תשמע לאחרי אתה תהיה המלך הוא לא היה מורד אז עכשיו עומדות שתי דרכים בפני אבשלום אחת לצאת למלחמת חורמה ולהרוג את אבא שלו את דוד המלך בדרך הזאת יש חיסרון גדול כי זו חרפה לבן שהורג את אביו חינם יש דרך שנייה להשאיר את אביו בחיים לשים אותו במקום צנוע לעת זקנתו אבל יש בזה גם צרה כי עליו לחשוש אולי דוד המלך יתנער ויתגבר כארי ויצא למרד ולמלחמה ואז שלטונו לא יהיה בטוח אב שלום בליבו נטה לא להרוג את אביו דוד המלך ידע זאת ולכן נותר לו רק להפר את עצת החי תופל כי הוא היה מונע מקנאה ושנאה יוקדת על מעשה בת שבע ואוריה חיתי לכן הוא שלח את חושה ירקי יועץ שני לאב שלום ובאמת היה צריך תחכום רב לקנות את אמונו של אב שלום ולכן בשעה שהגיע חושי הרקיב פעם ראשונה לפני אבשלום מיד הוא אמר יחי המלך יחי המלך שאל אותו אב שלום בחשד מדוע באת אליי אלו דוד הוא חבר שלך איך אתה עוזב אותו בעת צרה השיב לו חושיי בחכמה לא כי אשר בחר השם ועם הזה השם בחר בך למלך וגם העם עמך לכן כאשר עבדתי לפני אביך כן אהייה לפניך מי שהשם ממליך אותו אני איתו קודם זה היה דוד עכשיו כולנו יודעים שזה לא הוא זה אתה לכן חי מלך יחי המלך ו עכשיו שני יועצים לאב שלום אחיתופל אומר בפה מלא שהוא משתוקק להרוג את דוד המלך חושי ירכי מציר בגלוי שהוא לא שונא את דוד המלך אלא הוא נכנע לפני אבשלום כי הוא המלך החדש שבחר בושם עכשיו נביט בין שתי העצות אחיתופל מייעץ לצאת למלחמת פתע ומוסיף פרט מעניין שאב שלום לא יצא למלחמה כי חרפה לבין להרוג את אביו אלא אומר אחיתופל אני אהרוג לבד את דוד אתה לא תצא שומר על הכבוד שלך שלא יגידו הבן הלך להרוג את אביו תשאיר את זה עליי אני אטפל בו אני גואל אדם של הנכד של אוריה החיתי ואז לא תהיה לך חרפה אתה לא הורג את אביך אז מה המטרה ה מוצרת של אחי תופל להרוג את דוד ולכן צריך לצאת למלחמת פתע בלילה חי תופל ילחם ואב שלום לא חושה ירקי מרמז לב שלום אין צורך להרוג את דוד בחינם צריך רק להגיע למצב שדוד המלך יקנה ואם הוא יקנה אז הוא יתרצה שאתה תהיה המלך ואז הוא יחייה בשארית ימ תחת ממשלת ותחיו בשלום זה אבא שלך מה מה אתה צריך להרוג אותו אם הוא נכנע זה לא טוב יותר טוב בשבילך יותר מכובד אמרנו שאבשלום באמת לא נטה בליבו להרוג את אביו דוד כי זה חרפה בשבילו לכן הוא מקבל את עצת חושה ירכי עדיף לו בלי להרוג את אבא אם אני אשיג את אותה תוצאה שאני מלך בלי להרוג אותו עדיף כשאחי טופל משכיל להבין שאין החלטה ברורה מיידית להרוג את דוד המלך וגם לא יפתיעו אותו במתקפת בזק ברור לו שלב האריה של דוד המלך ינצח במלחמה והוא הרוג אותו את החי טופל כמורד הגדול זאת אומרת אם לא שומעים לו בלאב אחי הולך למות לכן מיד איבד את עצמו לדעת ולת עצמו העדיף למות מיתת עצמו ממה שדוד יהרוג אותו ואחיתופל צדק אחיתופל צדק כי דוד המלך היה מפסיד במלחמת בזק אבל עכשיו שהוא יכול להתארגן לפי עצת חושי הארכי באמת לב האריה ניצח במלחמה ככה היה בסוף הוא באמת ניצח במלחמה עכשיו נבין חושיי הרקי נקרא בפסוקים ריע דוד חבר של דוד המלך פלא מה פשר התואר הזה חבר כולם כפופים למלך גם נתן הנבי כשמגיע על המלך משתחווה לפניו איך חושה הרכי זכה להיות חבר של המלך שווה בן שווים אלא התבאר להפליא חושיי הרכי עזר דוד המלך באופן מיוחד והציל אותו מעצת אחיתופל ממוות לחיים מוות בטוח הוא הציל אותו לחיים וצריך לשים לב לעניין נוסף מלבד העצה הנפלאה של חושי הארכי הוא עשה דבר גדול עוד יותר בזמן שדוד המלך היה בורח הגיע חושי הרקי ושאל את דוד המלך מדוע אתה בורח הלו מעולם לא הובשת בכל לחמה ידך הייתה על העליונה אתה שאמרת ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם אז איך זה יכול להיות שאתה בורח השיב לו דוד המלך וכי לא תבין הלו בני נלחם בי ואני לא רוצה לנצח את מי אני אנצח את הבן שלי אני אהרוג את הבן שלי כותב ביערות דבש דוד המלך יתר על המלוכה לבנו והסכים שאבשלום יהיה המלך שאל אותו חושי הארכי איך הקדוש ברוך הוא מסובב לך עונש כל כך נורא שהבן שלך ירדוף אותך איך זה משיב לו דוד המלך איך אתה לא מבין הללא כולם יודעים שהשם לא סלח על חט בת שבע ואמר לי מפורשות הנני מקים עליך רעה מביתך הקדוש ברוך הוא לא חפץ בי אני כבר לא משיח השם יותר דוד החל להשתכנע לדעת רוב עם ישראל שחס ושלום השם מאס בו ואין לו תקנה בחושי ארכי מוכיח הוכחה גדולה תקשיבו הוא אומר יש תקנה תשובה והכל נמחק ואתה שוב משיח השם שואל אותו דוד המלך מנין לך שהשם חפץ בי מי אמר שאחרי שאני אעשה תשובה ראוייה הקדוש ברוך הוא יקבל אותי בחזרה כאילו לא ארע דבר מי אמר רבי רבנו יונה אומר שיש אנשים שגם אם הם יעשו תשובה הקדוש ברוך הוא ימחל להם אבל הם לא יחזירו להיות כמו שהם היו לפני החטא זאת אומרת כמו שאומרים שלום שלום ולא יותר לא יכלו לחזור לקרבה שהייתה להם מקודם נגיד אדם היה צדיק היה קרוב לשם אהוב אצל השם והכל טוב יפה אחרי שהוא חטא חזר בתשובה כל הכבוד אבל אחרי שהוא חזר בתשובה השם קיבל את התשובה אבל הוא לא יחזור להיות כבר קרוב לשם כמו שהיה קודם כמו האדם הראשון חטא עשה תשובה 130 שנה אבל לא חזר למעלה הקודמת אז הוא שואל אותו דוד המלך את חושי הרכים מי אמר לך שהקדוש ברוך הוא אחרי שאני אעשה תשובה כהוגן מי אמר לך שהקדוש ברוך הוא ירצה אותי בחזרה כאילו לא קרה כלום מי אמר מה אומר לו תקשיבו איזה חכם היה חוש ירקי אמר לו הר יהב ההוכחה שלי ממך ממך אתה הוכחה ברורה למה שאני אומר שאם אתה עושה תשובה אתה חוזר להיות משיח השם אתה אתה הוכחה למה למה אתה לא נלחם באבשלום בנך הוא עושה לך כל כך הרבה צרות למה אין לשער את כמות הצער מהבן הרודף להרוג את אביו מורד באביו ומסלק אותו מארמון והולך יחף ובורח לעיני כולם איך אתה לא נלחם באויב הכי גדול שלך אתה אמרת בן תמיד אוהבים בן תמיד אוהבים אפילו אם הבן כזה רשע בן תמיד אוהבים הרי בעיצומה של הבריחה של דוד המלך הוא הרגיש אהבה עזה לבנו המורד ומצער אותו אמרנו שהוא היה מוכן לוותר על המלוכה ולתת לו למלוך רק בשביל לא להרוג אותו הוא שאל אותו למה אתה בורח אומר מה אני אהרוג את הבן שלי אני יכול לנצח אבל מה אני אהרוג הבן שלי א לא אהרוג אותו אז הוא אומר לו אתה הוכחה אתה הוכחה שאבא אוהב את הבן תמיד אבא אוהב אותך תמיד אם הבן רודף אחריך להרוג אותך ואתה עדיין אוהב אותו אתה ש חטאת בבת שבע בדקות של הדקות אז אם אתה עושה תשובה גמורה ודאי שאבא בשמיים אוהב אותך ויחזיר אותך להיות משיח השם ודאי לכן תבין שהקדוש ברוך הוא אבינו שבשמיים לעולם אוהב אותנו אנחנו אומרים את זה בתפילה כל הזמן שהשם אוהב אותנו אוהב את עמו ישראל הקדוש ברוך הוא אוהב אותנו אז זה אמר לו חוש ירקי את אותה אה שאתה מרגיש כעת כעת בזמן שאתה נרדף על ידי אבשלום אותה אהבה שאתה מרגיש כעת לאב שלום תשכל אותה ותבין שככה בדיוק השם אוהב אותך ודוד השתכנע וכך היה אחרי שבירו לדוד המלך שניצחו במלחמה ואף שלום מת הוא לא שמח על הניצחון שהחזירו לו את המלוכה אלא התאבל והיה שרוי בצער עצום ונורא ואמר בני אב שלום מי יתן מותי תחתיך זה דוד המלך אז אם דוד על הרודף הגדול הבן שעשה לו בושות שאין כדוגמתם הוא חרד ופחד וברח והכל טלאות שאין דוגמתם הוא מוכן למות במקום הבן שלו רק שהבן שלו לא ימות הרודף הגדול אז מה הבינו שבשמיים מה הבינו שבשמיים כמה הוא רוצה כמה הוא רוצה שאנחנו נחזור בתשובה באמת והוא יחזיר אותנו למעלות הכי גדולות שיכולות להיות זאת אומרת אדם לא התייאש אף פעם אף פעם שלא התייאש אין חוטה יותר גדול אין רשע יותר גדול ממנשה הבן של חזקיה המלך וכשהוא חזר בתשובה היום הוא ראש ישיבת הבעלי תשובה בעולם העליון ובדרך יונ כהן הקריא לנו מהזוהר הקדוש שהוא למעלה מרבי עקיבא וחבריו במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים עומדים זה נקרא שדוד המלך הקים עולה של תשובה תשובה אדם יכול להבין בסדר אני חוזר בתשובה אז מוחלים לי אבל זה לא אומר שאני יכול להמשיך כאילו לא קרה כלום והכל ואני חוזר למצב הכי אופטימלי שהיה לי בחיים לא זה בן אדם לא יכול להבין אבל מאצל דוד המלך אנחנו לומדים את זה בפועל שהוא חזר להיות משיח השם וחזר למלוכה וניצח במלחמה והעניק את המלוכה לשלמה המלך בסופו של דבר כמו שהוא הבטיח לבת שבע עוד נחזור לפרק תהילים פרק ג' מרגש שע שדוד המלך אמר מזמור לדוד בורכו מפני אבשלום בנו איך הוא יכול לומר מזמור אומרים חכמים במדרש דוד המלך אמר אני שכבתי ישנה הקיצותי כי אדוני ישמח אני שכבתי מנבואה וישנה ישנתי מרוח הקודש התייאשתי מלחזור להיות משיח השם אבל בסוף מה קרה קיצי למה כי אדוני ישמח הקדוש ברוך הוא שלח לי את חושי ערכי ובזכותו חזרה אליי הנבואה והקיצות כי אדוני ישמח זאת אומרת חושה ירכי גילה שעל ידי התשובה יש לי תקנה לחזור למה שהייתי עד אותו זמן כולם ידעו שיש מושג של תשובה אבל טעו וחשבו שתשובה מועילה באופן חלקי עכשיו התברר על ידי דוד המלך שהתשובה מועילה לגמרי דוד המלך נכון קיבל ייסורים קשים אף שלום בנו רדף אחריו ייסורי גוף ונפש אבל משעה שחזר בתשובה ונתכוון לכן דוד המלך אומר באותה שעה שחוש הארכי שכנע אותו אמרת מזמור לדוד על השמחה גדולה בעצם הידיעה שגילה לו שהתשובה מחזירה אותו לאהבה ושלמות אצל הקדוש ברוך הוא כמו לפני החטא ושבת עד אדוני אלוהיך עד ממש שאדם שב בתשובה הוא מגיע עד השם ממש קראו לו חושי ה קי הוא חידש שיש ארוכה ותרופה לעבירות וזה התשובה חושי חוש חוש תשוב בתשובה מהר מהר מהר מהר כי יש ארוחה למכת חושה ירכי ולכן הוא נקרא רע דוד בחזרה נבואה למלך המשיח ועל כך אמר מזמור ואתה אוני מגן בעדי כבודי ומרים ראשי כולי אל אדוני אקר ויענני דוד המלך אומר לקדוש ברוך הוא אתה מגן בעדי אתה כבודי ומרים ראשי מהמצב שבו הייתי כליל אדוני קר בתשובה שאני אשב בתשובה כראוי אני קורא אליך ואתה עונה לי אני שכבתי בישנה כשאחי טופל יעץ להרוג אותי בהפתעה בעודי ישן אבל הקיצותי כי אדוני ישמח הצלת אותי מעצת החי טופל על ידי חושי רקי הושיעני אלוהי כי היקית את כל אויבי לחי שני רשעים שיברת דוד המלך מתעודד וחוזר בתשובה וכרב עין התפר לו תהפך הגלגל וחזר בניצחון מזהיר לעיר המלוכה עכשיו מאיירים דברי המהרל הקדוש רבותינו אמרו שדוד המלך לימד את עניין התשובה לעם ישראל והרי שאלנו פסוקים מפורשים מופעים בתורה בחובת התשובה ושבת עד אדוני אלוהיך אלא התגלית הגדולה זה שיש בכוח התשובה להחזיר אדם למדרגה שהייתה קודם החטא ויותר מזה משיבה אותנו לקרבה ואהבה לפני השם יתברך כבראשונה וממילא מהתורה למדנו צריך לחזור בתשובה אבל מדוד המלך למדנו שהתשובה מוחקת הכל אומר הרמבם אמש היה משוקץ מתועב מרוחק מהשם והיום קרוב ידיד וריע זאת אומרת אדם יכול לחזור להיות אהוב ורצוי לפני הקדוש ברוך הוא כמו שהיה קודם ויש עוד פסוק והיה מספר בני ישראל כחול הים אשר לא ימד ולא יספר והיה במקום אשר יאמר להם לא עמי אתם יאמר להם בני אל חי זאת אומרת אתמול במעשים שלנו הקדוש ברוך הוא אמר עלינו לא עמי אתם ועכשיו שאנחנו עש תשובה קורא לנו בני אל חי זאת אומרת יכולים לחזור בחזרה לאותו מצב הכי הכי טוב הכי אופטימלי שיש על ידי תשובה באמת והבן איש חי הקדוש אומר שבאותו הדור עם ישראל ראו במו עיניהם את עוצמת מצוות התשובה רבי רננו ואמרו שדוד המלך פסק מלהיות משיח השם ואמרו הראייה אבשלום בנו רודף אותו ועכשיו מה ראו עשב שלום מת במלחמה ודוד מולך ביד רמה אז התשובה הועילה לו או לא הועילה לו ודאי שהעילה לו רבים טענו במשך שנים למה דוד לא בונה בית המקדש מכאן הם הוכיחו שהוא לא ראוי מה עשה הקדוש ברוך הוא גלגל שבשעה ששלמה המלך סיים לבנות בית המקדש אמר 24 רננות ולא נפתחו השערים עם ישראל מייחלים ומצפים בקוצר רוח בית המקדש בנוי מצפים שהשכינה תרד והיא לא ירדת מתי כן שאמר זוכר לדוד עבדך אל תשא פני משיחך נפתחו שערים ושרתה שכינה ואז נהפכו פני שונאיו של דוד כשולי כדרה כמו ביום שבת מה שנשאר בתחתית של החמין כל השחור השרוף ככה הפרצוף שלהם היה כיר ו בבירור שהשכינה שורה בעם ישראל רק בזכות דוד המלך שחזר להיות משיח השם וכל זה הוא זכה בזכות מה בזכות התשובה שייעץ לו חושה ירכי הוא כבר חשב להשתחוות לפסל בשביל להקטין את חילול השם הוא אמר לו למה אתה עושה ככה זה יש לו דין של סורר ומורה אחר כך אמר לו תעשה תשובה ואתה תחזור להיות מה שהיית עשה וכך היה ואז כולם אמרו בגיל ובשמחה מזמור חדש מזמור שיר חנוכת הבית לדוד מי חנך את הבית דוד למה בגלל שהשערים לא נפתחו ורק בזכותו נפתחו מה למדנו אתם זוכרים מה למדנו מה למדנו מה למדנו התחלנו מה לא מה היייתה הכותרת כרחם אב על בנים אתם מבינים מה זה כרחם אב על בנים אבינו שבשמיים הוא מרחם עלינו מרחם הבעיה שאנחנו לא מרחמים על עצמנו כי הוא נותן לנו אפשרות תעשו תשובה אל הגדרים של התשובה ואני מרחם עליכם מחזיר אותכם יותר מזה אתם קונים מדרגה של בעלי תשובה אתם קונים מדרגה שקוראים לה בעל תשובה שזה למעלה מצדיק למה אתם טעמתם טעם חטא עשם פרשת מזה זה מעלה גדולה אז תזכרו שהקדוש ברוך הוא מרחם עלינו ומה שנשאר לנו זה רק לרחם על עצמנו כי זה מידת אכזריות אם אדם יכול לצאת מהבוץ והוא לא יוצא הוא מתאכזר על נפשו זה המשל שמביא רבנו [מוזיקה] יונה שהיה הסורים חתרו מחתרת כמו הפלסטינים עשו מנהרה וברחו ואחד נשאר בא שר בית הסוהר ראה אותו לקח מקל נתן לו מכות בראש אני בהתחלה לא הבנתי מה זה צריך לתת לו פרס ששחרר אותו אחר כבוד היה לו אפשרות לברוח והוא לא ברח אז זה בסדר לא לא מגיע לו פרס למה הוא מקבל מכות מסבירים אלה שברחו הם ברחו בגלל אמת המאסר מהעונש פחדו מהעונש ברחו הוא לא אכפת לו מקבל סיגריות ורודות מבסוט אוכל על חשבון בית הסוהר לא רוצה לצאת מה ההסבר מגיע יום כיפור יש לך הזדמנות לברוח לברוח מהייסורים שמצפים לך מהעונשים מכל מה שמחכה לך עומדים לחתום אותך מחר מה אתה עושה נו אתה בורח או לא איך בורחים על ידי התשוב אתה עושה תשובה בורח מהעונשים לא הוא לא בורח מבסוט טוב לי איך שאני חי הכל בסדר אין לי שום בעיה אין בעיה אתה רוצה שנתפלל תתפלל הכל אבל אני חי כמו שאני רוצה בלי הגבלות בלי ייסורים בלי כלום מה שאני רוצה אני עושה זה מקבל חליחל נתנו לך אפשרות לברוח מכל העונשים והייסורים ואתה לא בורח כפלי כפ מגיע לך עונש זאת אומרת אתה מצפצף על המלך ואומר לו תעשה מה שאתה רוצה נו יום לפני כרחם אבל בנים בואו ננצל את זה ובעזרת השם נצא עם חתימה טובה לחיים טובים ל שלום אמן אמ עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עמדו עמדו את השם בשמחה בואו לפניו לפני ר בוא לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו רננ לפניו רננה עבדו הם בואו לפנ לפנ מיר ננ רננ לפניו רננה עבדו עבדו עבדו השם בדודו לפניו לפני ירנ ב לפניו מרנ בוא לפניו לפנ מרנ עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו רננה בואו לפניו לפניו ביר ננ בואו לפניו ביר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עימדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה ה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו יר ננ בואו לפניו יר ננ בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר נ עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה [מוזיקה] עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בש שחה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה ה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו יר נהנה בואו לפניו יר ננה .
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות