חשמונאים - מצות השמחה מסלקת הקללות
תאריך פרסום: 17.09.2024
- - - לא מוגה! - - -
הערב ל:... חנה בדינה רות בת חנה תן בן רזיאלה זיווגים הגונים וזרע אשר קיימה בקרוב לתן בן רזיאלה גלור בעמית בני נחמה משה שלמה דינה ורחל בני רות משה בן בועז והדר אורי ודניאל בני מטל בלחש זכו לכל מלד מתו לעילוי נשמת שלום בן חיים אברהם דינה בת שמעון יניב בן חנה בניסים בן שלום בהורי מנוחתם עדן
בפרשת השבוע פרשת כי תבוא יש צח קללות 98 קללות וכל אלה הקללות יש להם סיבה אחת תחת אשר לא עבדת את אדוני אלוהיך בשמחה ובטוב לבב מרוב כל הארי קדוש אומר באופן ברור ביותר בשערי קדושה חלק בד כל הקללות יחוללו על מי שאינו עובד את השם בשמחה ובטוב לבב אנחנו מצוים במצוות לעבוד את השם לא עובדים את השם בשמחה כל הקללות זה למי שלא עובד בשמחה כל מי שעובד בשמחה שום קללה לא תחול עליו פלא עצום ידוע מפורסם שהארי עצמו גילה שזכה לכל המעלות הנשגבות עד רוח הקודש ממש בגלל שהעיד על עצמו שהיה שמח בכל מצווה ומצווה אבל השאלה אם בן אדם לא שמח במצווה אז הוא ראוי שיבואו עליו כל הקללות הגדולות שיש בפרשה שזה פחד פחדים הרי הוא קיים את המצווה חסר פרט אחד השמחה זה השכר שהוא יקבל רבנו חיים יטל בהקדמה לשעה המצוות אומר על פי דברי חכמים בקידושין דף לט כל העושה מצווה אחת מטיבין לו כולנו מקיימים הרבה מצוות ואיפה ההטבה שהבטיחו חכמים בקידושין לט אלא אומר רבנו חיים יטל מי ש מהר לגמור את המצווה ולהיפטר ממנה אינו עוסק בעבודת השם כי תריג מצוות קיבלנו אבל לא קיבלנו תריג הגבלות או תריג טרדות ממילא מוכרחים לקיים כל מצווה ומצווה בשמחה גדולה בהתעוררות הלב כמו אדם שמרגיש בליבו שמחה פורצת כל גבולות בשעה שזכה לרוח כספי הגון נסתכל על התפילות שלנו מה אנחנו רוצים מתי אנחנו יותר שמחים שאנחנו באים לתפילה או שאנחנו מסיימים אותה אם אנחנו שמחים בסיום אנחנו לא מקיימים מצווה בשבילנו זה עול בשבילנו זה טרדה הלוואי ולא היה אם היינו פטורים היינו מרוצים לדוגמה יום שאיין בו תחנון יותר מרוצים או פחות מרוצים יותר מרוצים זאת אומרת אנחנו לא רוצים את המצוות אז ברור שמגיע קללות אם אתה לא שמח במצווה שהשם מצווה אותך בשביל לתת לך גן עדן ועולם הב אם בזה אתה לא שמח אז במה אתה שמח מה עוד יכול להיות יותר מזה זה יהלומים בשיעור שאין בעולם אחרי מצוותיך תרדוף נפשי לא תברח אם אתה לא מבין מה זה מצווה נגיד אם היה פה עכשיו החפץ חיים והיה אומר באמצע הדרשה אם אפשר להביא בבקשה סידור איך היו רצים אנשים פשי כל אחד שיזכה להביא לחפץ חיים סידור הוא ביקש סידור זכות גדולה אדם גדול מבקש משהו אם אדם גדול ככה רץ בורא עולם אומר לך בוא אני נותן לך מצווה שאתה תזכה בה בעולם הזה ולעולם הבא אתה לא רץ אתה מחפש להימלט ממ לברוח ממנה לסיים אותה אז ברור שלא מגיע לך על זה אתה לא מקיים מצוות זה בשבילך עול רדה איפה אתה מקיים מצווה אחד מהתנאים למצווה זה שמחה אם אתה לא שמח יש צח כללות בתורה למי שלא שמח תחת אשר לא עבדת את השם אלוקיך בשמחה ובטוב לבד מרוב כל השם נותן לך כל מה כל אתה רואה בעיניים מי נתן לך את זה השם אתה שומע באוזניים מי נתן לך את זה אתה יכול לדבר אתה יכול להבין אתה יכול ללכת אתה יכול לחוש אתה יכול לטעום כל זה הוא נתן לך למה אתה לא שמח במה שהוא מבקש אדם הולך לניתוח בעיניים קטרקט לא בטוח שהוא יצא משמה בסדר לא בסדר יראה לא יראה מה יקרה אם הוא לא יראה וואי וואי וואי ואם הוא יוצא משמה ורואה יותר טוב ממה שהיה קודם איך הוא יודע לרופא ואם הרופא יגיד לו תשמע אתה צריך ללכת עם רטיה על העין במשך שבוע אוי ואבוי לא להוריד כי אחר כך יכול להיות בלאגן וכולי חיידקי וזה הוא לא ישמע לו עוד איך הוא יהיה מאושר שסגרו לו את העין לשבוע בשביל שאחר כך יוכל לראות ואתה כל בוקר קם בעיניים פקוחות ואתה רואה אשר בלי רטיה בלי שבוע בלי בטיח בלי ניתוחים בלי כלום למה אתה לא מעריך איך אתה מברך ברכות השחר פפ גומר אתה בכלל מבין מה אתה אומר אתה בכלל מודה מה הולך איתך עיבדו את השם בשמחה בואו לפניו רננה מזמור לתודה צריך להודות לקדוש ברך הוא כותב הרמבם בהלכות לולב ח טו השמחה בעת קיום המצווה היא היא קר העבודה ואסור לקיים מצווה כאדם שנראה שהוא מוכרח לעשותה כאילו הוא אנוס אסור הוא אומר עוד פעם הרמבם פוסק הלכה ואומר השמחה בעת קיום מצווה כל מצווה היא היא עיקר העבודה אם עשית את המצווה בלי השמחה לא קיימת את עיקרה של המצווה ואסור לקיים מצווה כאדם שנראה שהוא מוכרח לעשותה נראה את זה במשל שני בני אדם צריכים להוציא מכיסם מיליון שקל אחד מוציא את המיליון שקל לשל למס הכנסה ווא איזה צער יש לו שהוא הפסיד מיליון שקל הוא לא חפץ לתת את המיליון שקל אם היה יכול לא לשלם ודאי שלא היה משלם והוא מלא רוגז וכעס וייסורים השני משלם מיליון שקל אבל על דירה שהוא מצא במציאה אז הוא נותן את המיליון ומאושר שלקחו ממנו את המיליון כי בזה הוא קנה את עסקת חייו דירה נפלאה בתנאים נוחים במצב מצויין שניהם שילמו מיליון אחד בכעס וייסורים ואחד באושר אבל שניהם הוציאו את ה לא נשאר להם את הכסף שאלה מה הם קיבלו זאת אומרת יש הבדל עצום בין עבודה של עבד לבין עבודה של בן עבד חפץ להתפטר ממלכתו כמה שיותר מהר העבודה היא עול על כתפיו כמו אדם שמשלם מס הכנסה וכך מי שעובד את השם אם הוא מקיים את המצוות בקוצר רוח ובכבדות מתפלל מהר מסיים מהר הכל משליך מעליו במהירות ברכת המזון צ'יק צ'ק תוך מבטים לפה ולשם הכל הוא עושה חפיף דליל אדם כזה יש לו עול הוא מרגיש חוב וצער והוא לא חפץ בעבודת הבורא לכן על מצוות כאלה מקבלים צח קללות 98 קללות בן חפץ לעבוד את הבורא מלא התרגשות מקיום כל מצווה ומצווה שכן הוא יודע בבירור שנאמן בורא עולם לשלם שכר מלאכתו הוא ממש כמו אדם שמצא דירה במחיר מציאה כי הוא יודע את השכר הטמון בצידה של המצווה עד כדי כך שאיין בכל העולם ובחלל לשלם שכר מצווה אחת וי עלמה ליכ הגרה שכר מצווה בשלמות אין בעולם לשלם אם יתנו לך אפילו שכר גדול יתנו לך את מודיעין חשמונאים שלך בטאבו כל הדירות כל הבניינים כל השכונות שלך כמה תחזיק אותם 70 80 ואחר כך תשאיר לאחרים אתה לוקח אותם לא אבל שכר מצווה בשלמות זה נצח נצחים בעולם הבא לכן אי אפשר לשלם על מצוות בעולם הזה ודע מתן של צדיקים לעתיד לבוא למה לעתיד לבוא כי הם יודעים ששכר בעולם הזה זה שכר שנותנים בדרך כלל לרשעים כי הרשעים מעריכים את המצוות בהרבה פחות מערכם אז משלמים להם לפי מה שם מעריכים יש דבר כזה שגם צדיקים קבלים שכר אבל לא את העיקר אלא את הפירות יש פירות רבנו בחיה אומר מה עומק הדברים שאומר דוד המלך במזמור זה מזמור לתודה הריעו לאדוני כל הארץ עיבדו את אדוני בשמחה בואו לפניו רננה מדוע צריך לשמוח דעו כי אדוני הוא אלוהים הוא עשנו כל העולם הזה שלו בואו שערו בתודה יש לנו זכות לעבוד אותו כי טוב אדוני לעולם חסדו ובוודאי שהוא ישפיע עלינו שפע עצום מן השמיים בעולם הזה ובעולם הבא נו אז זה סיבה טובה ונפלאה לעבוד את השם בשמחה מי יודע באיזה מזמור זה מופיע מזמור כוף מזמור קוף קוף כמה זה והס מ כמה 100 זה המזמור נגד הסמ הוא רוצה שאנחנו לא נעבוד את השם בשמחה הוא אומר תעשה מצוות אין בעיה תעשה אני אעזור לך גם בלי לשמוח מהר מהר תגמור מהר מי שגומר עושה שלום במרומיו יותר מהר הוא אדם שיודע לקרוא מהר הוא לא מבין למה השני נתקע כל כך מה אתה לא יודע לקרוא מה אתה תקוע שמה בסידור כבר גמרנו מזמן כאילו יש פה תחרות מי גומר יותר מהר יותר מזה תשמעו בקדיש עוד לא אומר ה תגדל ויתקדש מר אמן כבר צועקים אמן עוד לפני שהוא סיים רגע תן לו לגמור הגדל והתקדשתי תגיד אמן לא הוא אומר אמן למה מן חטופה יחטפו חייו אחר כך עוד לא גומר יש מה קרה לך מה התזזית הזאת הוא רוצה לגמור כבר לגמור יאללה תגמור תגמור זה יצר הרע הוא עובד על אנשים תעשה מצוות אבל לא כמו שצריך לא כמו שצריך תראה שזה עול ואל תשמח זה שלו ואנשים טיפשים אומר הארי הקדוש צח קללות אתם יודעים מה זה צח קללות תקראו את הפרשה טוב כמה קללות יש שמה רחמנא ליצלן אז זאת אומרת אדם צריך להבין כשאומר לנו דוד מלכנו דעו כי אדוני הוא אלוהים הוא עשנו ולא אנחנו עמו וצן מרעיתו בואו שעריו בתודה כי טוב אדוני לעולם חסדו אומר השפע חיים מצאנז חידוש גדול בעולם הכניס הבעל שם טוב זכר צדיק לברכה בזמנו היו מגידים שהיו הולכים לבתי כנסת ונותנים דרשה ומטהרים לקהל את הגיהנום ואת הייסורים והכל בשביל לעורר את האנשים לתשובה בא בעל שם טוב ושינה את העבודה והכניס ליהודים שמחה שמחה שמחה שמחה אפילו אנשים פשוטים כפריים עיקרים לא יודעים קרואו כתוב עודד אותם שמח אותם נתן להם לשמוח בכל מצווה ומצווה זו עבודה מיוחדת אומר האורחות צדיקים בשער השמחה הצדיקים שמחים בליבם לעשות את רצון השם אפילו אם בן אדם צריך לעשות מצווה הכי קשה בעולם הכי קשה בעולם מה הכי קשה בעולם אומרים לך בשמיים קח הילד ותשחת אותו וואי וואי וואי איזה מצווה זאת ככה נצטוה אברהם אבינו קח נ את בנך את יחידך אשר אהבת את יצחק ועליו לעולה ואייך הוא הולך עין במר בוכה ולב שמח מה יש שמחה שוחתים את הילד זה שמחה לא השמחה זה על קיום מצוות השם העין דומעת בגלל שצריך לשחות את הילד והילד הזה התפארה הזאת בן 37 עולה לעולם העליון וצריך להיפרד ממנו אז יורדת דמעה אבל הלב שמ איך זה יכול להיות גם דמעה גם לב שמח איך זה הולך ביחד הלב שמח על המצווה לכן וישכם אברהם בבוקר זריזין מקדימין למצוות לא אמרו לו באיזה שעה לעקוד אותו לא אמרו לו אז אפשר לדחות את זה עד הצהריים לפחות לשבת עוד לדבר כל מיני דברים וכולי וכולי אתה הולך להיפטר מהילד לא מה תק המוקדם מה מוקדם זריזין מקדימין למצוות הוא מקיים את מצוות הבורא בשמחה בא אליו יצר הרע בדרך אומר לו תגיד לי אתה זקן שותה מה קרה לך אתה הולך לשחוט את הבן שלך אתה נורמלי אתה עד עכשיו הרי אמרת לכל העולם שהקדוש ברוך הוא לא רוצה זבחי אדם איך אתה הולך הרי כל העבודה שלך שדיברת לאנשים הכל הולך לטמיון יגידו שאתה לא ב סדר מה אומר לו אברהם אבינו ביידיש רוח לק לך לך לא שומע לך אומר לו אתה לא מבין כשהוא אמר לך שאתה תעקוב אותו הקדוש ברוך הוא התכוון שאתה לא תעקוב אותו הוא רצה לראות אם באמת אין לך שכל ואתה הולך לעקוד אותו המטרה שלא תעקוב אותו לך לא עוזר שום דבר למה הוא שמע את ציווי השם ומצוות השם עליו והוא הולך לעשות אותה בשמחה הוא גם דואג לקחת עצים שלושה ימים אולי הוא לא ימצא באותו מקום שהוא צריך להגיע אליו אז הוא סוחב שלושה ימים עצים למה צריך סוחב עצים שיהיו עצים לא מתולעים שיהיו עצים ראויים לקורבן יצחק גם ברגע שהוא הבין שזה מצווה שנצטווה אבא שלו לא הוא הוא הה יכול להגיד לו אבא אתה הצטוות לא אני ביי וללכת לא ברגע שהוא ידע מה אמר לו חזק מאסרי תקשור אותי חזק שאני לא אפסל בשחיטה כי אם אני ארתע מהסכין אז אני עלול לפסל בשחיטה אז תקשור אותי חזק כדי שתוכל לקיים את המצווה כמו שצריך ואי וואי וואי וואי איזה דוגמאות איזה דברים זה לקיים מצווה בשמחה עכשיו אומרים לנו תפילין למה אתה לא שמח ארבע פרשיות שיש בהם שכירת יציאת מצרים ועוד ארבע רשיות שמונ מצוות עשה אומר הרמבם שמונה מצוות עשה אתה מקיים בנחת תפילין תכוון שאתה מקיים את המצוות שהשם ציווה ציצית תכוון שהשם ציווה אם אתה לא מתכוון על מצווה לא קיימת מצווה תסתכלו בשולחן ערוך סימן ס סעיף ד מצוות צריכות כוונה אז קודם כל צריך להתכוון שאני מקיים מצוות הבורא על כל מצווה ומצווה לכן תקנו לנו לשם ייחוד קודש שכינת וכולי הריני בא לקיים מצווה זו או הריני בא להתפלל או הריני בא כל זה בשביל שאדם צריך כוונה אבל זה לא מספיק רק הכוונה זה חובה צריך שמחה לעשות את זה בשמחה בספר אור ישראל מביא הגאון רבי יצחק בלזר זכר צדיק לברכה יסוד גדול בעבודת השם פחד אין אדם בעולם שמחוסר מפניו אין בן אדם שאיין לו בכלל פחד אמנם יש רמות יש אנשים אמיצים יש אנשים גיבורים יש אנשים עזי לב יש אנשים לא חתים משום דבר חוץ מהחוטים ו יש אנשים אבל אם מישהו רודף אחריו עם אקדח ו אז הוא מבין שאם פוגע בו הוא עבוד בטח שהוא בפחד הוא רץ ובורח מסתתר ועושה הכל הוא לא ירוץ מול האקדח זאת אומרת פחד זה מוטבע באדם פחד יש רק פחד אחד שלא מוטבע באדם אדם לא מפ פחד מהקדוש ברוך הוא זה צריך לרכוש הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים לירוא מהקדוש ברוך הוא אתה צריך לעבוד על זה בשביל לרוא ממנו אז אתה צריך שיהיה לך ציורים בראש מה הקדוש ברוך הוא יכול לעשות הנה עכשיו באירופה הקדוש ברוך הוא הביא רוח שערה יש שמה מים בגובה שני מטר ואנשים מתים נשטפים והכל בתים זזים הכל שערה היום בעיר נהיה שערה זהו יש מפולות של הרים יש כפרים עם בתים בשיפולי הרים פתאום ההר מתפרק עליהם מכסה אותם חיים ושלום זהו מה זה אנשים גרים בבניין יפה והכל פתאום נהיה בולען כל הבניין נבלע באדמה איננו רק אבק עולה ביי ביי רואים מה הקדוש ברוך הוא יכול לעשות בעולמו יש מקומות ישרי געש פתאום לבה מתפרצת ויוצא שמה כל הזפת עם כל הזה טף את הכל ואוכל את הכל כל מה שבדרך יש כל מיני סוגי אסונות ודברים כאלה אם אדם לא מצייר מה יכול להיות לו ברגע הרי אנחנו מברכים בבוקר ולא שמים לב ברוך אתה השם אלו עולם רוקע הארץ על המים הנה אתם יושבים פה הולכים וזה רוקע מה זה רוקע רוקע מה זה רוקע מה זה רוקע זה למתוח רוקע הארץ מה יש מתחת מים התהום מהשם מותח אתה הולך מה בין בין הקרקע לבין התהום יש חלל וזה יכול כל רגע ליפול והקדוש ברוך הוא אנחנו מודים לו שהוא מותח את הארץ מעל המים ולא בולענים כמו בים המלח אנחנו לא מכירים בכלל כמה יש לפחד מהקדוש ברוך הוא ואם עדיין לא אמרתי לכם כלום תיכנסו לבית חולים למחלקות מסויימות תראו את האנשים איך נראים תראו אך הם מונשמים תראו איכם שוכבים תראו ךם רזים תראו אם זה הם היו לפני כן אנשים בריאים ו יפים וחסונים והכל ותראו מה ניה מהם כמו גרוטאות מי עשה את זה למה הוא עשה את זה בגלל שהם לא שומעים צח כללות הם לא שומעים הם את זה על עצמם השם הזהיר בתורה הוא אמר כל מה שאמרתי הכל לא קיים אם תשמחו אם אתם שמחים במצוות כל מה שכתוב בתוכך לא קיים אבל אם אתם לא תשמחו בשביל זה זה קיים איך אתם לא שמחים אני נותן לכם הכל נותן לכם חיים נותן לכם את כל הדברים ואני מבקש כמה דברים לא בשבילי אני לא צריך אותכם אתם צריכים אותי אני נותן לכם את זה שיהיה לכם שכר בעולם הזה לעולם הבא אתם משליכים את המתנות שאני נותן לכם איך תרגישו אם הבאתם מתנה מאוד מאוד מכובדת למישהו ובפנים שלכם הוא לקח אותה ואמר בסדר תשאיר אותה שמה וזורק אותה לפינה איך תרגישו טרחתם יגעת שילמתם והוא משליך אותם השם אומר אומר בוא אני נותן לך אפשרות אני לא כמו ראש העיר שלך שאתה לא יכול להיפגש איתו אני הקדוש ברוך הוא שבראתי את העולמות כולם ואני נותן לך אפשרות לדבר איתי כל יום שלוש פעמים ולבקש ממני כל בקשה שאתה רוצה ואני מוכן לתת לך מה שאתה מבקש אם תבקש באמת קרוב השם לכל קוראיו לכל אשר יקראו הוא באמת אתה לוקח את התפילה וזורק אותה ככה עושה שלום נגמר לא הבנתי נתתי לך הזדמנות לבקש ממני דבר ברור תגיד מה אתה רוצה אני רוצה לראות שהלב שלך באמת מתכוון כי מה זה תפילה עבודה שבלב איפה העבודה בלב רק הפה שלך מצפצף אין לב הלב שלך הוא משוטט בחובות בבעיות בזה בזה בזה בכלל אתה לא נמצא פה נו אז איך אדם יקבל שכר איך יקבל שכר אז אדם יש לו פחד מכל דבר גשמי מתאונות ממחלות ממס הכנסה מ1000 דברים יש יש לו פחד אבל רק בקדוש ברוך הוא אין לו פחד הנה הוא מעיז לזלזל במצוות אפילו חלק לא לעשות כל מיני תירוצים וקשקושים והכל הוא לא מפחד לא מפחד מהקדוש ברוך הוא שומע על תאונות פגזים טילים נפגעו נשרפו נרצחו לא שום דבר לא מדבר עליו איפה יש לך פחד אבל רק מבשר ודם ואיין לך שום פחד מהבורא איך זה יכול להיות אם היה לנו פחד טבעי מהקדוש ברוך הוא לא היית לנו בחירה למה אם עומדים לי פה עם אקדח מה שיגידו אני עושה אם אתה יודע שהבורא אם אתה לא עושה משהו אתה תקבל כך וכך ואתה מצייר כבר גיהנום ואתה רואה מה קורה לך והכל איך אפשר שבן אדם לא יעשה לכן הקדוש ברוך הוא העלים את הפחד ואתה צריך לרכוש אותו על ידי לימוד מוסר וציורים להכניס ציורים שבהם אתה רואה מה קורה לבן אדם שעושה מה שלא צריך לעשות ואז יש לך בחירה כי אתה בחרת להכניס בך יראת שמיים אתה הכנסת את זה אז אתה בחרת לירו מהשם ואז אומרים שאתה ירא שמיים אומר הרמבם בהלכות תשובה הד אדם נברא ללא שום כפיה לצד הטוב או לרע אדם יכול להטות את עצמו לכל דרך שרוצה אם רוצה יכול להטות את עצמו ולהיות כמשה רבנו ואם רוצה יכול להיות כי ובעם בן נבט שהיה גדול מחטיאי הרבים אתה יכול לאן אתה רוצה לכיון משה או לכיון זה לא נגזר על אדם מראש להיות צדיק או רשע זה הכל ביד שלו חכם טיפש עני עשיר זה כן אבל צדיק או רשע זה אתה קובע בנתונים שקיבלת אתה צריך להיות צדיק לאחד יהיה יותר קל לאחד יותר קשה אבל מקבלים שכר בהתאם כמו שיש מסלולים באולימפיאדה יש מסלול הקצר הפנימי ויש מ לולה ארוך נכון אבל הם לא יוצאים מאותה נקודה בסוף הם רצים 5000 אותו דבר אז זאת אומרת כל בן אדם נדרש להגיע להכרה להיות צדיק זה בחירה שלך לכן השם גזר שיראת שמיים לא תהיה בטבע של האדם כמו הפחד מגשמיות לכן אדם פוחד מפיגועים מתאונות ממחלות אבל רק מעונש שמיים הוא לא מפחד על זה צריך לעמול הרמה פותח את ספרו בהלכה ידועה שיויתי אדוני לנגדי תמיד זאת אומרת אני צריך לראות כל הזמן שהשם נמצא מולי והוא מסתכל עליי ויודע במעשיי אנחנו לא מבינים מה אנחנו מדברים האם אתה זוכה לראות את השם לפניך אתה זוכה לראות אותו לא שאני מדבר עכשיו אתה כל יום רואה את הקדוש ברוך הוא לא אתה רואה אותו כל יום לא אתה רואה אותו כל יום מרגיש אותו וואי ווואי וואי איזה דבר כשאנחנו אומרים ברוך אתה מה זה אומר שהקדוש ברוך הוא פה למי אומרים אתה למי שלפניי מי שלא לפניי אני אומר הוא הם גוף שלישי אבל אם אני אומר בגוף ראשון ברוך אתה איפה הוא לפניי אומר הרמבם ככה מסביר הבריז קרוב כשאדם מתפלל תפילת 18 שימו לב שתי הלכות ברמבם שנראות סותרות אחת את השנייה אחת הוא אומר שאם אדם מתפלל תפילת 18 ולא כיוון בברכה הראשונה ברכת האבות הוא לא יצא ידי חובת תפילה וצריך לחזור עוד פעם ולהתפלל אחר כך יש לו הלכה שאם אדם לא התפלל כל התפילה הוא לא יצא ידי חובת תפילה לא הבנתי או כל התפילה או ברכה ראשונה איך יכול להיות שהוא כותב דבר כזה אומר בריסק רוב תקשיבו טוב ההלכה אם לא כיוונת בברכה ראשונה את פירוש המילות מה שאתה מדבר ואתה לא שם לב בכלל מה אתה מדבר לא יצאת ידי חומה צריך לחזור עוד פעם מה זה שהוא אומר אם לא התפללת כל התפילה כיוונת לא יצאת ידי חובה זה כל התפילה אתה חייב לזכור שאתה עומד לפני השם אם במשך התפילה ברח לך מהראש בכלל שאתה עומד לפני השם ומתפלל לפניו לא התקיימה התפילה לכן אנחנו אומרים ברוך אתה שאתה לפניי כל פעם מזכירים לנו ברוך אתה אתה לפני עוד פעם ברוך אתה עוד פעם אתה לפניי ברוך אתה מקור הברכות לפניי לפניי כל הזמן דע לפני מי אתה עומד אז זאת אומרת בן אדם צריך לדעת לתפוס ראש וזה הבעייה אומר הרמו שיוויתי השם לנגדי תמיד זה לא רק בתפילה זה כל הזמן שויתי השם לנגדי תמיד זה כלל גדול בתורה ובמעלות הצדיקים אשר הולכים לפני האלוהים כי אין ישיבת האדם תנועותיו בביתו כי ישיבתו ותנועותיו לפני מלך גדול אם הייתם לפני מלך גדול הייתם יושבים ככה עם הרגליים משוחות קדימה לא בבית הייתם יושבים ככה אבל לפני מלך גדול אדם ברטט ו ברעד אתם יודעים מלכים יש להם רשות להרוג אנשים אם הם לא מוצאים חן בעיניהם בלי הסברים אז לפני מלך מלכי המלכים מה אתה לא יודע שהוא מסתכל עליך אם יסתר איש במסתרים ואני לא הראנו נאום השם הלא את כל הארץ אני מלא אז אני רואה אותך כל רגע לא רק רואה את מעשיך גם קורא את מחשבותיך נו אז אם בן אדם זוכר שיש כזה דבר ודאי שהוא התנהג אחרת מיד תיפול עליו יראת השם דרך אגב זה ההלכה הזאת הראשונה החזירה אותי בתשובה הייתי חילוני וכשראתה הבנתי שהוא מסתכל עליי ו מאז אני בקשר איתו זהו לא שכנע אותי בן אדם ולא כלום שום דבר זה כי מי שמבין מה זה אומר אין לך לאן לברוח אין לך איפה להסתיר הכל גלוי וידוע לפניו ואתה תצטרך לתת דין וחשבון על כל דבר ודבר אין סיפורים ותירוצים אתה לא מבין היה לי זה אין הוא יודע בדיוק למה עשית מה חשבת הכל הקדוש ברוך הוא אמר פעם אחת פעם אחת שהוא ברא טוב מאוד טוב מאוד מה זה היה טוב מאוד שהוא ברא מה יצר הרע והנה טוב מאוד זה יצר הרע למה בלי יצר הרע אדם לא היה בונה בית בשביל מה לקחת משכנתא שי מיליון בשביל בית שתשאיר לאחרים מה השגעון הזה כל החיים שלך 30 שנה משכנתא אתה לא יודע אם תחייה בכלל את ה30 שנה ואתה משעבד כל הזמן לשלם לשלם על בית אדם לא היה נושה אישה מה הוא צריך לקחת אישה וכל החיים לפרנס אותה והכל אדם לא היה מביא ילדים מה הוא השתגע לך תגדל אותם טיטולים חיתולים וזה ופה בסוף יבגדו בך ויעשו אם לא יצר הרע אף אחד לא היה עושה את זה אבל הוא נותן לאדם תאווה קנאה למה לא יש ולי אין למה זה ולמה זה ועם יצר הרע נבנה העולם אחרת בן אדם עם טיפה שכל בלי יצר הרע היה אומר מה אני משתגע כמה זמן אני צריך לחיות פה מ מי מבטיח לי בכלל שח 10 שנים 20 שנה 30 שנה מה אני הולך להשקיע למי טוב בלי יצר הרע לא היינו מקיימים את העולם אבל זה מה שהתכוון הקדוש ברוך הוא שהוא טוב מאוד בשביל זה גם יצר הטוב ה יכול לעשות את העבודה הזאת למה צריך את יצר הרע אלא הזוהר הקדוש אומר לנו העולם צריך את יצר הרע כמו גשם למה תשמעו דבר אדיר אם באתם רק לשמוע את השורה הזאת היה שווה לכם יצר הרע בלעדיו אין שמחה בלימוד התורה בעבודת השם מי גורם שיהיה לנו שמחה יצר הרע למה יצר הרע לא רוצה שנפח מה השם הוא מסתיר מאיתנו את הפחד אם לא היינו מקיימים את כל המצוות מהפחד היינו עושים מהפחד הכל הוא לא רוצה שנעשה את המצוות נכון מה התפקיד שלו להכשיל אותנו נכון אז הוא מעלים מאיתנו את הפחד הוא אומר לא יקרה כלום לא שום דבר זה לפעמים מגזימים קצת בשביל שאתה תעשה וזה זה לא אמיתי עד כדי כך לא לא כשאין פחד אז אתה יכול לשמוח אבל אם יש לך פחד איך אתה יכול לשמוח אלה שברחו במסיבה הם יכלו לשמוח תוך כדי ריצה אין כשיש פחד אי אפשר לשמוח ואם הפחד הוא תמידי אי אפשר לשמוח מה עושה יצר הרע מרחיק ממך את הפחד מהשם מהשם בשביל שלא תקיים את המצוות כי פחד גורם לבן אדם לעשות מה שאומרים לו פחד גורם לאדם לעשות מה שאומרים לו ואז מה יקרה כולם יקיימו מצוות אז הוא לא עשה את התפקיד שלו טוב אבל מה הרווחנו הרווחנו שאנחנו יכולים לשמוח בלימוד התורה ובקיום המצוות המלאכים מפחדים מהקדוש ברוך הוא הם יודעים מה זה הקדוש ברוך הוא שרפים אופנים חיות הקודש רואים את כבוד השם ומתמלאים בפחד בהמה ברתת וב בזיע מה זה בזיע הם מזיעים מהזעה של חיות הקודש נוצר הגיהנום מהזעה הרותחת של חיות הקודש נוצר הגיהנום מלאכים מפחדים ועובדים את השם בהירה בני אדם שמחים ועובדים את השם מאהבה זה התפקיד שלנו לעבוד את השם בשמחה עכשיו מובן הסוד הגדול למה אנחנו לא פוחדים טבעי מהשם יתברך כי הקדוש ברוך הוא נתע בנו את יצר הרע הוא מסתיר ומכסה מהעיניים שלנו המגושמת את כבוד השם יתברך תתקרב עלה תראה איזה פה לה פלאות ורואים את הקדוש ברוך הוא בעלים התקרבו לעץ עץ תמיר אתם יודעים איזה מנגנון חכם יש שמה שמו זרע נרכב והתחיל לצאת ונהייה עץ ענפים עלים פירות ויש בתוך העץ מעליות מעליות שמעלות את הטיפות של המים מלמטה מעלות איך עולה המים למעלה יש מעלית עכשיו המעלית עולה קודם כל לעלים למעלה כי אם יקחו את המים למטה אז לא יהיה מים למעלה והעץ לא ימשיך להתפתח אז נחסמים כל המשאבות בדרך עד שמקבלים העליונים ואחר כך למטה לכן בתחתית העץ יש לפעמים חזירונים צריך להוריד אותם כי הם לוקחים את כל הכוח של העץ החזירו זה מה שיוצא בעץ למטה כל מיני ענפים חדשים שיוצאים צריך להוריד אותם הם חזירים הם אוכלים שותים הכל הכל נעשה בחוכמה אפשר לראות הקדוש ברוך הוא בבריאה בכל דבר בכל דבר תייבשו פעם עלה תראו כמה כמה צינורות יש בו בשביל שיגיעו המים ל כל מקום כמו הורידים שיש לנו כמו הנימים שיש לנו ו ו ו ו המוח שלנו אם תפרסו אותו הוא מגיע עד לירח פעם פעמיים חזור המוח השליל הזה של המוח מי עשה את זה איך מי סלל את זה מי עשה את זה תראו שליל של מנוע כש מלפפים אותו תראו כמה זה אם יש בו נתק הלך המנוע צריך או לסלול מחדש או להחליף ופה הבן אדם ג'ילה כזה ג'ילה שזה סלילים כאלה כאלה כאלה כאלה כאלה ובן אדם חביבי עם זה יש לו מוח מתפקד שוד ואתה קופץ ועושה סלטות והכל ולא מתחרבש לך הכל בסדר יש לך דבר פה בתוך הבטן שהם לא מחוזקים כמו שאומרים יש ריתוכים וזה ואתה עושה את כל הפעולות יום יום ככה וככה והכל מסתדר הכל נשאר אותו דבר לא יאומן כי סופר מבשרי אחזה אלוהה אם תתבונן אבל אם אתה לא מתבונן זה מה שעושה יצר הרע שאתה לא תראה את הקדוש ברוך הוא בחיים לא נתקלת בו בכלל הוא איתך הוא לידך הוא מסביבך הוא מולך אתה לא רואה אותו אתה לא רואה זה התפקיד של היצר הרע שאדם לא יראה ולא יהיה לו פחד מהשם יתברך המלאכים כולם עושים בהמה וביראה רצון קונם הם מוכרחים לעשות את עבודתם נאמנה למה יש להם פחד מי שיש לו פחד לא יכול לא לעשות לכן הם עושים באמה וביראה את רצון קונם אבל עלינו יש עבודה אחרת מוטלת עלינו לעבוד את השם מתוך שמחה לכן אין לנו פחד טבעי אם היה לנו פחד טבעי לא היינו יכולים לצמוח אדם כל הזמן היה רועד ידוע המעשה שהיה אחד מגדולי ישראל שהיה ירא שמיים מאוד גדול והוא ביקש מהקדוש ברוך הוא להרגיש את היראת שמיים שהייתה לרמבם והוא התענה 40 יום בתפילות שהקדוש ברוך הוא יתן לו יראת שמיים של הרמבם חמש דקות הוא רצה לראות מה ההפרש בין יראת שמיים שהשיג הרמבם לבין יראת שמיים שלו והוא היה ירא שמיים מרבים אחרי 40 יום נתנו לו חמש דקות הוא לא יכול הגוף שלו לא יכול להחזיק את היראת שמיים הוא ישר צעק שיקחו לו את זה היראת שמיים של הרמבם לא עשתה לו ככה הוא הכיל אותה אבל הגוף שלו לא יכול היה להחזיק יראת שמיים כזאת אז זה מי שעובד בשביל שתהייה לו יראת שמיים אבל בטבע באופן טבעי הקדוש ברוך הוא בכוונה לא עשה כי לא היינו יכולים לעבוד אותו בשמחה אם היינו רועדים מפחד על כל דבר ודבר אז לא היינו יכולים לעבוד את השם בשמחה ומה הקדוש ברוך הוא רוצה עיבדו את השם בשמחה ולכן זה במזמור קוף שזה נגד הסמ ככה אנחנו בעצם מקיימים את המצוות כפי שהשם רוצה איך הוא רוצה שנעבוד אותו בשמחה לכן כל הצח קללות זה תחת אשר לא עבדת את השם אלוקיך בשמחה אבל אם אתה עובד אותו בשמחה אין שום קללות לא יחולו עליך שום קללות כל זמן שאתה מקיים מתוך שמחה כל הנשמה תהלליה כל שעה הנשמה שלנו רוצה לברוח מהגוף לחזור בחזרה מה יש לה פה עם התחינה והחומוס וזה מה היא צריכה את זה היא רוצה לעוף בחזרה לגן עדן אבל כשהיא רואה את השם יתברך מה הפחד היא חוזרת בחזרה זה הפלא כל הנשמת הלליה הנשמה בלי גוף היא כמו המלאך היא פוחדת מהשם אבל יצר הרע מכסה אותה איך הוא מכסה אותה עורלת הלב הלב ערל מכסה כדי שלא נפחד בדרך הטבע וכך אנחנו יכולים עבוד השם בשמחה אז לפני שאני ממשיך אנחנו מקיימים עכשיו מצווה תלמוד תורה בואו נקיים אותה בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עמדו את השם ב בואו לפניו לפני רננה בוא לפניו רננה בואו לפניו לפ רננה בואו לפניו יר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו בואו לפניו רננה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפני רננה במסכת שבת דף ל חכמים מקשים על דברי שלמה המלך בקהלת חט טו כותב שלמה המלך ושבחתי אני את השמחה אז שמחה זה דבר טוב אבל שם בפרק ב' פסוק ב' כתוב ולשמחה מה זו עושה אז השמחה לא טובה איך זה מסתדר אומרים חכמים זכרונם לברכה רק שמחה של מצווה היא דבר טוב זה אומר ושבחתי אני את השמחה איזה של מצווה כי אין השכינה שורה לא מתוך עצבות לא מתוך עצלות לא מתוך חוק לא מתוך קלות ראש אלא מתוך שמחה של מצווה כמו שנאמר אצל אלישע הנביא בעתה כחולי מנגן והיה כנגן המנגן ותהי עליו יד השם איך הוא זכה לנבואה שהיה שמח לכן היה צריך להביא מנגן אז זוהי מצווה לגרום לכך שתשרה עליו שכינה אין דבר שמביא להשרת שכינה כמו שמחה של מצווה ולא רק זה יכול אדם להשיג בשמחה אמיתית רוח הקודש וגם נבואה יונה הנביא בשמחת בית השובה שמה הוא קיבל את הנבואה בגלל השמחה שהייתה המהרל מפראג אומר רק אדם שעובד את השם בשמחה הנפשות שלו הנפש שלו מתמלאת בכל השלמות הראויה לא שייך שתשרה עליו על ידי עצבות ועצלות כי זה יוצר פגם וחסר בנפש האדם והשכינה לא תשרה על דבר חסר רק על דבר שלם ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם בתוכם אם הלב של כמו מקדש טהור השכינה תשרה עליך כותב המסילת ישרים כדי להגיע לאהבת השם מוכרחים לעבוד את השם בשמחה אמר שלמה המלך בשיר השירים משכני אחריך נרוצה ואז מה נגילה ונשמחה בך אם אדם רץ אחרי מצוותיו של הקדוש קדוש ברוך הוא זה יביא אותו לשמחה ככל שאנחנו זוכים לעלות בעבודת השם גודל את השמחה ואז זוכים לעבדו את השם בשמחה עכשיו יש לנו אור גדול היצר הרע שמסתיר מאיתנו את היראת השם הוא עושה לנו עורלת לב שלא נפחד מהקדוש ברוך הוא הוא בעצם גורם למנוע העיקרי שנשמח כי עם פחד לא נוכל לשמוח אבל כשאין פחד כן יכולים לשמוח אז הוא מביא לי שני דברים או שמחה של עולם הזה אדם שוכח מהבורא הוא לא מפחד ממנו אבל לאנו הוא לוקח את השמחה תענוגים בילוים שופינג טיולים זהו לוקח לו את השמחה לכיוון כזה או שאדם זוכה לקחת את השמחה למצווה ואז הוא יכול לקיים מצוות בשמחה מתוך רוגע ושלווה יצר הטוב שימו לב מביא אותנו לעבוד השם ביראת השם מי עושה את העבודה הזאת יצר הטוב הוא רוצה שיהיה לנו יראת השם אנחנו אומרים לשם ייחוד קדש ברייך הוא ושכינתה בדחילו ורחימו מה זה חילו יראה מה זה רחימו אהבה בשני הדברים אנחנו צריכים גם יראה וגם אהבה תכף נראה איך עושים את זה יצר הרע מה עושה עבודה יותר גדולה מיצר הטוב הוא נותן לנו את העבודה הגדולה שנוכל לעבוד את השם בשמחה אם אדם עובד את השם רק מיראה זה פחות ממי שעובד את השם בשמחה שמעתם כזה דבר מי גורם לשמחה יצר הרע כי הוא משכיח מאיתנו את הפחד מהאלו יצר הרע אמר הקדוש ברוך הוא והנה טוב מאוד טוב מאוד במה הוא טוב מאוד שהוא מאפשר לנו לסמול כי אין לנו פחד בקריאת שמע מה אנחנו אומרים ואהבת את השם אלוקיך בכל לבבך מה זה לבבך לא בכל לבך לבבך בשני צרים שיש לנו צריך לעבוד את השם גם ביצר הטוב שמביא לנו יראת שמיים כמו שאנחנו הופכים לה כמו מלאך שיש לו יראת שמיים וגם ביצר הרע צריך לאהוב את השם ואהבת את השם בכל לבבך עם יצר הרע על ידי השמחה יצר הרע עושה עבודה נפלאה בזה שמשכיח ממנו את הפחד יכולים לעבוד את השם מתוך שמחה כתוב בקידושין ל אם פגע בך מנובל זה מושכו לבית המדרש אה הפוך תתפטר ממנו שלא יפריע לך אם תמשוך אותותו על בית מדרש הוא יבלבל לך את המוח הוא לא יתן לך ללמוד אומרים חכמים לא לא לא לא לא לא קח אותו לבית המדרש הוא יתן לך להנות מהלימוד יהיה לך שמחה כי הוא משכיח ממך את הפחד ממילא אתה יכול להענות אומר הזוהר הקדוש זה הטעם שמכניסים את יצר הטוב לאדם רק בגיל 13 מה התפקיד של יצר הטוב לשבור את היצר הרע למה אמרנו שהוא טוב למה לשבור אותו כי הוא נתן לנו לשמוח מדברי הוללות עד גיל 13 ילד מה הוא רציני מחפש לשחק לטייל לזה קופץ זה כמו גדי כלל מה שהוא רוצה זה רק תאבות תקנה לי תביא לי תיתן לי הכל זה שמחה אבל שמחה של הוללות בא יצר הטוב בגיל 13 אומר לא לא לא לא לא עכשיו העבודה שת השמחה אתה תיקח למצוות זה הבר מצווה עכשיו אתה נהיה בן של מצווה עכשיו אתה מחוייב מצוות צריך לקיים אותם משמחה עד עכשיו הייתה לך שמחה של הוללות של ילד עכשיו זה שמחה של מצווה עכשיו תשמעו דבר מדהים לא תאמינו אבל זה כתוב המהרל מפראג אומר המטרה של יצר הרע אתם יודעים מה היא נו מה מה מה שנה צח אותו המטרה שלו בעבודתו שננצח אותו הוא מיחל ומכוון שנשתמש בו לשמחה של מצווה למה שהוא ירצה את זה אתם יודעים למה מה הוא מקבל על זה מצווה לא אמרנו שהוא רוצה ש ננצח אותו למה מה מלאך שר רוצה לעשות תשמעו למה תשמעו למה הסמ הוא שייך לטומאה נכון הסמ זה לא מהקדושה מהטומאה ממה ניזונה טומאה מהקדושה אז מה אם אנחנו שמחים בשמחה של מצווה בגללו יש לו יניקה מהקדושה שלנו הוא מתחבר לקדושה והוא נהפך לטוב עד שכתוב ברצות השם דרכי איש גם אוייביו ישלים איתו מי זה אוייביו יצר הרע חילותיו כמו אברהם אבינו שבטל ממנו יצר הרע נהיה אוהב שלו יצר הרע אוהב את אברהם כי הוא ניצח אותו אוהב אותו כתוב ש בהתחלה אברהם היה אברהם נכון הוסיפו לו ה הוא שלט בהתחלה על 243 איברים שיש לו בסוף הוא התגבר ושלט על רמח איברים זה התוספת של הה עוד חמישה שתי עיניים שתי אוזניים בראש הגבייה שאין שליטה לבן אדם מה יכנס לו לא אוזן ומה הוא תקל בעיניים אבל הוא היה אברהם אבינו כזה ששום דבר שהוא לא רצה לא נכנס מהאוזניים מה שהוא לא רצה הוא לא ראה בעיניים בקיצור יצר הרע לא יכל עליו נהייה אוהב שלו נהיה אוהב שלו עכשיו תקשיבו משהו מדהים אתם רוצים ראייה שזה נכון תשמעו יש גמרא בבבא בטרה דף ט ז כתוב רבי אחה בר יעקב דרש דרשה מופלאה ביותר ואמר השטן נתכוון לשם שמיים כשיצר את איוב כל פעם בראש השנה הוא בא לקדוש ברוך הוא ואמר לו אה הוא עובד אותך בגלל שאתה עושה לו טוב תתה לו ושן תתה לו ילדים אבל אם תיישר אותו אתה תראה שהוא יבעט בכל וזה למה התנפל כל הזמן השטן נגד איוב אומר רבי יעקב בר אחה אומר השטן התכוון לשם שמיים הוא ביקש ליסר את איוב בכדי שהשם יתברך לא יסיר את האהבה שלו מאברהם אבינו ויתא אחרי איוב דואג לאברהם אבינו אבינו למה כתוב גדול הנאמר באיוב יותר מאברהם אבינו מה כתוב באברהם אתה ידעתי כי ירא אלוהים אתה מה זה עה אחרי ערה ניסיונות בגיל 137 רק אז הקדוש ברוך הוא אומר אתה ידעתי כי ירא לו כמטה אבל אצל איוב כתוב בלי תנאים ירא אלוהים גדול הנאמר באיוב וזה חרה לו לשטן שהקדוש ברוך הוא לא יתה מאהבתו לאברהם לאיוב לכן ביקש ליסר להוכיח להוכיח שאיוב הוא לא כמו אברהם וואי וואי וואי מה קרה אחרי זה מי שיודע מקבל 200 שקלים מה קרה כשהשטן שמע את הדרשה שרבי יעקב ברחם מה הוא עשה מה מה השטן עשה כששמע את הדרשה הזאת שהוא התכוון ל שם שמיים רבי יעקב ברחה אמר השטן התכוון לשם שמיים שהשם לא יטה מאהבתו לאברהם לאיוב בא שטן ונישק את הרגליים של רבי אחה בר יעקב שואל המהרל מפראג מה העניין לנשק את ה אתם יודעים יש מנהג אצל עדות מסויימות שיש אדם גדול מבוגר חכם מנשקים לו את הברכיים ויש כאלה אפילו את כף הרגל למה הוא עשה את זה אומר המהרל פרג זה הדרך של השטן להתחבר לקדושה בשעה שהוא נאחז בשיפולי גלימתה יצר הרע הבחין שרבי אחה בר יעקב הצליח להבין מה התכלית שלו של השטן ולכן ביקש להתחבר אליו לגמרי זה מיון זה מיון גדול זה אני רוצה להיות חובר אליו אתם שומעים איזה דבר זה הוכחה שהוא רוצה שינצחו אותו זה הוכחה מעתה נבין כשלא עובדים את השם בשמחה יצר הרע כועס מאוד והוא נשאר ברעתו למה לא הפכתם אותי לטוב ולכן הוא נוקם באדם אני הרחקתי ממך את הפחד בשביל שאתה תשמח בעבודת השם אם תשמח אני אתחבר אליך לקדושה אז אני הופך להיות טוב אתה לא עושה אותי טוב אז אני ראה לך מה זה אני אנקום בך וואי וואי וואי זה מה שכתוב בתורה בפרשה תחת אשר לא עבדת את אדוני אלוהיך בשמחה ובטוב לבב שני לבבות יצר טוב ויצר הרע שלא עובדים את השם בשמחה יש השלכות יצר הרע כועס ומקטרג למה לא הפכו אותו לטוב דבר שני מוכח שהאדם נשאר עם עורלת הלב ויצר הרע שהסתיר ממנו יראת שמיים לוקח אותו לשמחה גשמית פריקת עול הוא יתן לו לשמוח אבל מהשטויות מבלים מועדונים הימורים קשקושים כל השטויות שבעולם הוא יתן לו הוא יתן לו לשמוח אבל הכיוון השלילי וממילא אדם שעובד את הקדוש ברוך הוא רק לצאת ידי חובה מנחה מנחה מנחה הוא לא מחכה מתי יהיה מנחה צריך לגרור אותו מהרחוב אה נכון מנחה מנחה טוב אני כבר נכנס זה אדם שלא עובד את השם אלא רק לצאת ידי חובה ומנסה לסיים כל דבר מהר גם תפילה גם לימוד גם מעשים טובים הכל הוא עושה בחיפזון ומשליך אותם כמו עבד שרוצה לכלות את המלאכות ולהשתחרר כל הקללות שיש בתורה חלות עליו אז אל יתפלל מה קרה מה כבר עשיתי מה עשיתי אני מקיים מצוות מה אתה רוצה אני מתפלל אני זה אני מברך מה אתה רוצה תראו איך אני תסתכלו אתם רואים אני בא לפה אפילו שותה מים אמנם לצמאו מה אני אומר לפני הרי אני מכוון להשלים 100 ברכות בכל יום דאורייתא ולברך כמצוות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא גומל נפשו איש חסד דאורייתא כבד את אביך ואת אמך כל מצווה שאתה עושה אתה מכבד את ההורים דאורייתא ולעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא בשביל מה אנחנו עושים לעשות נחת ולברור את ניצוצות הקדושה מכל המאכלים והמשקאות לתקן את הצריך תיקון כולל גלגולים יכול להיות שבמשקאות ובאוכל יש גלגולים לא תיקנת אתה תצטרך להתגלגל כי לא תיקנת והמזון יהיה לבריאותי השלמה ואחרי זה הופכים דף אז כתוב את הכוונות של כל ברכה ברוך מה מכוונים מקור הברכות אתה לפני השם אדון הכל היה הוה ויהיה קודש בריך הוא ושכינתה בשילוב הביה דנות אלוקינו תקיף בעל היכולת ובעל הכוחות כולם ומשגיח עלינו בפרטות בשילוב הביה אהיה מלך העולם יחיד המנהיג ואז אומר שהכל נהיה בדברו בורא פרי העץ וכולי וכולי זה נקרא שאתה לא רוצה להתפטר לא שותה שותה אוכל מה זה מה זה מה זה ברוך אתה השם אלק מה זה ככה אתה מדבר לשם אפילו לחבר שלך אתה לא קורא ככה משה משה משה משה אתה אומר לו משה משה לא מש אז מה אתה אומר לו ברכות מה זה ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם ל ההמשך זה נקרא שאתה לא זורק את המצוות אתה מעריך אדם מביא לך מתנה איך אתה אומר לו אוי שתהיה בריא איזה צדיק איך חשבת עליי ואזה צצ ואזה צצ לאט לאט תהיה בריא תהיה בריא גברי תחשבו איך אתם מתנהגים מעטר בחודש אלול תקשיבו טוב כתוב בפסוק ומל אדוני אלוהיך את לבבך ואת לבב זרעך כותב האבודרהם וגם המשנה ברורה בסימן תקפה מה זה המילה מילת הלב ומל אדוני אלוהיך את לבבך מה זה למולת הלב ברית מילה אנחנו יודעים איפה עושים אבל פה כתוב שמלאים את הלב איך מלאים את הלב מה זה מילת הלב בחודש אלול אפשר להשיג השגות שאי אפשר כל השנה בחודש אלול הלב שלנו פתוח ובשונה מכל השנה יש לנו פחד טבעי מהקדוש ברוך הוא הרי היצר הרע מסלק מאיתנו את הפחד נכון אבל בחודש אלול הוא לא מצליח יש לנו פחד טבעי זה המלך ב כן איפה זה כתוב הנה אומל אדוני אלוהיך את לבבך ואת לבב זרך מה פירוש מל אמרנו שיש עורלת הלב בברית מילה מה חותכים את העורלה גם בלב יש עורלה איזה עורלה ששם לנו יצר הרע שמסתיר לנו את פחד מה כתוב הומל השם את לבבך מסיר לנו את העורלה מתי בחודש אלול איפה זה כתוב איפה זה כתוב הנה ומל תשימו לב אדוני אלוהיך את איזה אות ראשונה לבב וכ ל ואת ו לבב למד אלול באלול הקדוש ברוך הוא מסיר את עורלת הלב של היצר הרע שיהיה לנו פחד טבעי כי אם לא אוי ואבוי יעברו כל הימים האלה ולא נרגיש ולא נדע ולא נעשה תשובה בחודש אלול הלב פתוח יש פחד טבעי יותר קל לעשות תשובה שלמה יותר קל להתחזק בעבודת הש שם לכן נקראים הימים הנוראים מה פירוש כי אנחנו זקוקים להראה בחודש הזה אם לא נרא נעבור את הימים ולא נפחד מהשם לא נעשה תשובה אוי ואבוי מה יהיה ביום הדין לכן זה הזמן המסוגל לקנות יראת שמיים טהורה והפחד הטבעי שחוזר לאדם בחודש אלול ללא מאמץ למה כי השם עוזר לנו הוא בעצמו מל הוא בעצמו מל את לבבך ואת לבב ואיך נקרא איך נקרא אריה שהג מי לא ירא מי זה אריה אריה א' זה אלול ר ראש השנה י יום הכיפורים ה הושענה רבה זה כל התקופה של 51 יום שנו בנא האלה מושיע אותנו הקדוש ברוך הוא שמחזיר לנו את הפחד בשביל שנוכל לעשות תשובה ממילא קל קל לגבור על יצר הרע על עורלת הלב שהוא מסתיר מאיתנו בכל השנה ו באלול הקדוש ברוך הוא עוזר לנו למול את עורלת ליבנו וזאת גם כן בעזרת השמחה שאנחנו מבינים את גודל המצוות שהשם מזכה אותנו וכל עיקר העבודה אמר הרמבם עיקר העבודה זה השמחה במצווה לכן עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמ בואו לפניו לפניו יר ננה בוא לפניו יר ננה בואו לפניו בוא לפני עבדו עבדו עבדו עבדו תשב בס בוא השם בשמחה בואו לפניו לפני בואו לפניו רננה בואו לפניו בואו לפניו רנ רגע אני רוצה להגיד לכם סוד גדול אם אתם תעבדו את השם בשמחה אתם ממש בא אם לפניו רננה זאת אומרת לא תוכל להגיע לשם בלי עבדות השם בשמחה אם אתה עובד בשמחה אז כבר אומרים לך בואו בואו לפניו בוא בוא בוא בוא כנס כנס בוא אתה יכול לבוא לפניו וגם רננה כי ודאי שהוא ימלא את משאלות ליבך לטובה הכל יהיה לך טוב יש עוד סוד כתוב שאם אומרים פעמיים נה אז מקבלים ישועה איפה לומדים משה רבנו אמר על מרים אל נה רפה נה לה אם אומרים פעמיים נה יש ישועה אז הנה גם פה בואו לפניו ביר ננה אם אתם תבואו אליו בשמחה אתם תוכלו לבוא ברננה השם יעשה לכם כל טובה שאתם מבקשים ולכן עוד פעם עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בס עבדו עבדו עבדו עב בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפני רנני יש מצווה אחת שקשה לאנשים לעשות אותה בשמחה זה מצוות הצדקה אבל מה כתוב בראש השנה ותפילה ותשובה וצדקה מעבירים את רוע גזירה צריך את שלושתם אם לא עושים את שלושתם אי אפשר יר ממך את הגזירה אם יש גזירה אי אפשר לאדם קשה חסרון כיס ורוב האנשים באמת לא מבינים שהכסף היחידי שיש להם זה מה שמעבירים למעלה מה שמשאירים פה או יפסידו או יקחו להם או יתבזבז או ייקחו אחרים אחרי מיטתם לא ישאר להם איזה שום דבר זאת אומרת אדם צריך להיות חכם כל ימי חייו למה השם ביקש מעשר או חומש והכל זה כמו בן אדם קצר את השדה היה לו חיטים נכון לקח הכל הביתה עכשיו הוא רוצה שעוד פעם יגדל לו נכון מה צריך לעשות לקחת חלק מהחיטה לשים עוד פעם אם הוא לא ישים איך יצמח לו עוד פעם זאת אומרת צריך להיות חכם אם השם אומר לך אני מביא לך 1000 דולר בתנאי שתחזיר לי 100 דולר כדאי עסקה כזאת או לא כדאי בטח כדאי אבל למה אנשים לא עושים חסרון כיס קשה להם קשה להם אדם צריך לעשות את זה בשמחה אנחנו התחלנו קמפיין עכשיו לבנות בירושלים עברתי לירושלים לבנות שמה קומפלקס גדול שעולה 120 מיליון רק הקרקע 70 מיליון לבנות בית מדרש בית כנסת מקווה סמינר לבנות ישיבה קטנה ישיבה גדולה כולל הכל בקומפלקס אחד שבעזרת השם יתברך יצא אור גדול משם לכל העולם ואנחנו הולכים להשלים את המהפכה שהתחלנו לפני 40 שנה של התשובה ומתחיל במצווה אומרים לו גמור אז אני לא רוצה שיגידו לי שלא עשיתי עד הסוף כל ל מה שצריך לכן אני הולך עד הסוף עד שנביא את הגאולה ובשמחה כי אנחנו מאוד שמחים על ההזדמנות שנתן לנו הקדוש ברוך הוא לחיות בדור הזה זה דור הגאולה לכן אתם רואים את כל הבלאגן שיש בעולם לקראת גוג ומגוג אז אנחנו צריכים להיות חכמים ולקנות זכויות ובפרט לפני ראש השנה אז לכן כל בן אדם שרוצה לה שותף איתנו לנצח ושותף בהבאת הגאולה ושיוכל להגיד בשמיים אני קניתי מטר בירושלים לנצח שיפיק לי תורה ותפילות וטהרה וקדושה ותשובה והכל במטר מטר כמה עולה מטר בירושלים בבית וגן 50 אל שק עולה מטר אנחנו נותנים זכות לבן אדם ב-0 6 אל שקל מטר שלם מרובע שלא על שמו יהיה כתוב זה שלו עכשיו אפשר גם בתשלומים למי שלא נותן בפעם אחת ב-36 תשלומים זה יוצא 830 בערך שקלים לחודש 36 חודשים מכספי מעשר למה חיה את המעשר מי שזוכה בדבר כזה אשרה ואשרי חלקו המטר הזה יפיק לו רווחים בלי סוף החזון איש הרב אברמסקי ו עוד רב מי זה היה מי הסטייפלר שלושה קנו קרקע בישראל כי האי בן עזרא אמר מי שקונה קרקע בישראל יש לו כנגד בעולם הבא ובגן עדן יש אנשים שיש להם דירה בארץ ישראל יש אפילו בירושלים אבל מה יוצא להם הדירה מזרון וכרית שולחן ומנורה והם ישנים שמה והכל אבל זה מפיק להם זכויות נצחיות לא הם ישאירו את זה לאחרים גרוש לא ישאר להם את זה מטר אחד אתה חביבי בלי הפסקה מייצר לעצמך בלי סוף אלה ששמעו לי לפני 40 שנה והשתתפו איתי במפעל הקלטות טייפ בהתחלה מיליון חזרו בתשובה כמה זכויות יש להם נצח נצחים בלי הפסקה פעם אחת הם הוציאו 1000 דולר פעם אחת הם לא זכרו את זה אחרי כמה זמן אבל זה מפיק להם בלי סוף בלי סוף בלי סוף בלי סוף צריך להיות חכם להשקיע במקום הטוב והנכון ואז מקבלים פירי פירות המינימום שכל אחד יכול לעשות זה לתת ח שקים ביום זה לא הרבה גם עני יכול כמה זה זה 150 שק לחודש ב-24 חודשים זה 3600 שק שהוא נתן בשנתיים עכשיו תקשיבו מי ש רוצה להיות שגריר מה זה אומר הוא לוקח פרויקט להביא 303 אנשים שכל אחד יתן חמישה שקלים ביום אם הוא הביא 30 ושלושה אנשים כאלה שהחתים אותם התרים אותם או באשראי או בבית אתם יודעים כמה הוא עושה כמה הוא עושה 120,000 33 כפול 3 600 שזה יוצא בשנתיים זה 120 אל אתם יודעים מה הוא מקבל הוא טס איתי למרוקו לשבוע ימים או לפולניה מסע קודש לקברות צדיקים הכל עליי הכל הוא נכנס תקשיבו טוב הוא נכנס להגרלה על על ספר תורה שיכול להיות שאם הוא יפול בזה ויזכה הספר תורה שלו הוא יכתב בספר הזכרונות ספר הכפרה שיהיה בראש השנה ובכירים לידי ואני אבקש על כל אלה שנמצאים בספר שהקדוש ברוך הוא יעביר אותם בדין בגלל שהם משתתפים איתי בשביל להחזיר את עם ישראל בתשובה הם נקראים מזכי הרבים ומי שציבור צריכים לו מעבירים אותו ראשון ככה כתוב חוץ מזה כמובן יקבל תעודה הראויה שהתקשתה בביתו אז מי שמכם רוצה להיות שותף באחד מהמסלולים האלה יעשה את זה בבקשה בשמחה החבר יעברו בניכם ואנחנו נשיר עוד פעם עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בסמ עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בס בואו לפניו לפני ביר ננ בוא לפניו ביר בואו לפניו לפני ביר ננה בואו לפניו ביר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמ עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה מי שלא עושה עכשיו יצר הרע לא יתן לו לעשות אחר כך רק עכשיו להיות חכמים לתפוס את הזכות עכשיו ואני נותן לכם ברכה במקום על מה שתבקשו תהיו חכמים כן רגע בוא נראה מה קורה פה המצוה הכי קשה לעשות אותה בשמחה לתת צדקה שיהיה לכם חלק לעולם הבא יש רגעים שמשנים את החיים יש רגעים שמשנים את ההיסטוריה השם כל רים ב לפני 40 שנה יצאה לדך שיננו ראינו ו באוזנינו שמענו את כל השופר הולך וחזק מאוד כובש את הרבבות ומעיר את הלבבות ומעיר את העולם באור גדול של תשובה ובות יהודים גילו את האמת הבהירה קיבלו עליהם עול מלכות שמיים באוז ובגאון והקימו דורות מפוארים של תורה ומצוות משפחות יקרות לאלפים ולרבות כל גדולי ישראל חסידים ליטאים ספרדים ואשכנזים אשר ראו לנגד עיניהם את המהפכה הגדולה נתנו מברכת ועידודם לארגון הקדוש איש אחת איפ עש יום א עכשיו הכל חוזר הרוח הדירה והאש הבת של שופר חזרים גדל ע עם ישראל צמל לאמת בהירה ובורה וארגון שופר חוזרים לקדמת הבמה לתת להם תשובה באהבה מה שאני רוצה להגיד לך שבזכותך התחזקתי את הציצית הראשונה קיבלתי מכבוד הרב ומאותו יום לא הורדתי אותה אח שלי בזכותך נמצא כבר בישיבה ארבע שנים מתחתן ובזכותך חוזר בתשובה בזכותך חזרתי בתשובה בזכותך אני ככה בזכות גם אני חזרתי בתשובה בזכותך גם חזרתי בתשובה בזכותך בזכותך בזכותך בכן ישראלת שוף ישראל עשות תשובה בסוף גל ד מציון תצא תורה במרכז שופר החדש שיבנה בירושלים משם ישמע כל שופר גדול וחזק לכל העולם משם תבוא הבשורה להשלים את המהפכה ולהביא את הגאולה כתוב שיצר הרע מפנינו מאחרינו פני מצווה וגם אחרי מצווה מה הוא עשית מצווה אז הוא עובד בשביל להוריד את הבן אדם לפני כ-40 שנה הכל התחיל ארגון שופר כבוד שמיים הגדיל מיליון בעלי תשובה לאביהם חזרו בעתה נדאג לכל אשר קמפין גיו תרומות להשלמת המשימה יוצא דחוף לפני ראש השנה להשלים המהפכה שאנו בעיצומה וכולנו יחד נביא לסיומה זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם נכדיהם להריח את חייהם זה הזמן לסתור חשבון להק טובה על כל המון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרביע את חייהם כל אחד יקח אחריות לתרום ול התרים בהתחייבות כולנו נשבענו על הערבות ואין כוח גדול יותר מן האחדות בואו נכיר טובה למי שאותנו ברא וממתין לנו למעלה מלפ שנה אם ברצוננו בגאולה שלמה חובה גדולה להשתתף בהתרמה זה הזמן לסור חשבוןו להכיר טובה על כו את המשפט שאתה זוכר יוציא לך את כל הקלטות שיש את המספר ז להרוויח את חייהם זה הזמן לסבור חשבון להכיר טובה על כל המו שהם ובניהם נכדיהם זכו להרוויח את חיהם עדיין יש לך יש לך זה הזל לסגור חשבון קח עגבניה להכיר טובה
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות