טבריה - טבריה
תאריך פרסום: 17.11.2009
17/11/09
טבריה 17-11-09
בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
"לא אוכל להמלט ההרה פן תדבקני הרעה ומתי", כשהמלאכים היו הופכים את סדום ומצילים את לוט, מה אמרו לו? "ההרה המלט פן תספה", מה זה ההרה? אומר המדרש, בזכותו של אותו ההר הגדול אברהם נמלטת, לך אצלו, אז ההרה זה ההר הגדול אברהם, המלט, תרוץ אליו כיון שאתה ניצל בזכותו. אמר להם לוט, איני יכול, שכבר אמר לי הפרד מעלי, לא אוכל להמלט ההרה. אז לוט מסר ללכת לאברהם, וכאן מתגלה לפנינו מראה נורא של כח עקשות הרע, מה שאנחנו לומדים עכשיו נוגע לכל אחד מאיתנו, יש לנו מידת קשה עורף, עקשות, יש עקשות רעה ויש עקשות טובה, קשה עורף עם ישראל זה ברכה, ז"א שהם לא משתכנעים בשום אופן לעבוד עבודה זרה, זה טוב מאד, עקשות טובה, אבל אלה שמתעקשים לא לחזור בתשובה, או לא ללכת בדרכי התורה, או לא לכסות את שיער הראש, או לא לשמור שבת, או לא כל מיני זה לא טוב, ממה שנלמד עכשיו אנחנו נלמד את העקשות ומה עונשה, ונלמד מה זה הכנעה ההיפך מעקשות ומה שכרה. פה מתגלה לפנינו המראה הנורא של כח עקשות הרע, ושרירות לב האדם היורד עד כדי ניוון שכזה. מוטב לו ללוט להתעלל בנפשו וגופו, דהיינו לסכן את חייו, ולמנוע מעצמו את אפשרות ההצלה כי הוא אומר לו "פן תספה" אם אתה לא תמלט אל אברהם אתה תספה. מוטב לו להתעלל בנפשו וגופו ולמנוע מעל עצמו את אפשרות ההצלה ובלבד שלא להודות על האמת ולהכנע.
ואני רואה את זה כמעט, כמעט כל ערב, לא יאומן כי יסופר, אנשים שנמצאים במחלה קשה ומבקשים ישועה ורפואה, ומתחננים על נפשם וזה כמובן אחרי שכבר אפסו כל התקוות מצד הרופאים, וגוררים את עצמם אפילו להרצאה, וקשה להם לקבל דבר מה שאני מטיל עליהם שהוא לא קשה והוא רק אחד מן המצוות שבלאו הכי צריכים לעשות. אתם מאמינים שאפשר להתעקש ככה?
פעם היתה אשה בהרצאה שאמרתי לה שהיא צריכה לכסות את הראש, אם לא אני לא אוכל לברך, אז היא ויתרה על הברכה. אמרתי לה אם הרופא היה אומר שצריך לשים לו את הראש בגבס היית אומרת לו מתי, רק שיקדים, שהיא תגמור עם זה, אבל אם הקב"ה אומר לה שהיא צריכה לעשות משהו בשביל להירפא, זה לא?
פעם אחד בא אדם לפני החפץ חיים לפורים, ובפורים אדם מרשה לעצמו לדבר פתוח, כמו שאומרים, לפני תלמיד חכם עצום גדול הדור, אז הוא נכנס אצלו ואמר לו, כבוד הרב, אני מבקש ממך שתבטיח לי שאני אהיה בגן עדן איתך ביחד. חוצפה או לא חוצפה? לא חוצפה, הוא רוצה להיות בגן עדן עם החפץ חיים, למה לא? מה זה, על חשבונו של החפץ חיים? שיעשה זכויות כמו שלו, נכון, אז החפץ חיים אמר לו אתה רוצה להיות איתי ביחד - אם תקיים את מה שאני אומר לך עכשיו אתה איתי ביחד בגן עדן. אמר לו מה? אמר לו תקבל על עצמך שעד יום מותך לא תדבר לשון הרע, זה הכל, רק מצוה אחת אני מבקש ממך, לא תרי"ג, אחת. אם אתה אומר לי כן אני מבטיחך. חשב חשב חשב אמר לו לא אוכל להבטיחך. לא יכול להבטיח. מה אתם אומרים עליו, חכם או טיפש? חכם, נכון? אבל הוא יהיה חכם בגיהינום. מה ביקש ממנו החפץ חיים, אחת מתרי"ג מצוות שבכולם הוא חייב. אומרים לך אתה חייב 750 שקל רפורט, אומר לך השוטר אם תשלם שקל אני מוותר לך על הרפורט, אם לא אני גם שולל לך את הרשיון, אומר שמע, שקל זה כבד עלי. נו, יקחו ממנו גם את ה-750 וגם את הרשיון, הוא יכנס לגיהינום, אז איך הוא לא מסכים? איך הוא לא מסכים? לא שווה להתאמץ על דבר אחד לסתום את הפה שלך לא לדבר מה שאסור, יש מספיק מה לדבר מה שמותר, יש מספיק, אתה יכול לדבר בלי הפסקה מה שמותר, חייב לדבר מה שאסור? חייב לדבר על ההוא ועל ההיא? לא חייב. לא יכול. מה היה זוכה? היה זוכה בגן עדן של חפץ חיים שלא קיים רק את המצוה הזאת בהידור, וכל המצוות וכל הספרים שלו וכל השמונים שנה שהיה אז, בכל מכל כל גן עדן שלו במצוה אחת. לא יכול.
לוט נמצא לפני שריפה של הערים, גפרית ומלח, אומרים לו הנצל בזכות אברהם, רוץ אליו, אתה ניצל בזכותו, לא בזכותך, בזכותו, רוץ אליו, לא אוכל, למה? הוא אמר לי כבר הפרד מעלי. אז מה אם הוא אמר? אז מה אם הוא אמר? רוץ אליו, הוא ידחה אותך? הוא מקבל ערביים שמשתחוים לאבק רגליהם, לעבודה זרה, הוא מקבל ומאכיל אותם לשון בחרדל, אותך הוא לא יקבל? לא בשבילך הוא נלחם עם ארבעה מלכים וסיכן את חייו בשביל להציל אותך? למה אתה לא הולך? עקשות רעה. עקשות רעה. מישהו יכול להסביר לי את הכח האדיר הזה, שזה נגד החיים, נגד החיים.
היה פעם אחד אמיץ לב שהיו צריכים להוציא אותו להורג, שאלו אותו מה המשאלה האחרונה שלך? אמר שתעשו את זה כמה שיותר מהר. גבר הא? כשהוציאו אותו החוצה נפל משהו מלמעלה, מה הוא עשה? פיפ זז, אתה לא מפחד מהגליוטינה אז מה זזת? מה יכול להיות? בלוק, הגליוטינה יותר חד יותר כואב. ז"א מטבעו של אדם להנצל, וזה עם שיקול דעת מחליט למות, איך זה? איך זה? מה זה הכח הזה עקשות לב.
תקשיבו, אגו אגו כן, זה אחד מהדברים, אגו אגו אגו. ובלבד לא להודות על האמת ולהכנע, והלא צוער היתה העיר הקרובה ביותר לסדום, והסכנה היתה לה כבלתי נמנעת, ובכן מוטב היה לו ללוט לקבל את עצת המלאכים, לנוס ולהמלט על נפשו, בכדי להסתופף בצילו של דודו אברהם שהיה מגן עליו ומציל אותו כימים מקדם, ומה גם שבסופו נאלץ לברוח משם הלאה, כי הוא לא נשאר בצוער, ולמה לא קיבל את העצה הטובה הזאת? אלא כאן התגלה לפנינו דמותו המסולפת של לוט, מוטב לו להתלבט, לסבול עינויים קשים, מאשר להיות מודה ועוזב וחוזר לתיקונו. מה הבעיה? שילמדו מברק שר הבטחון, היה בסוויטה שעולה עשרות אלפי שקלים, המבקר ביקר אותו קשות, אז מה הוא אמר? כל האחריות עלי, נפלה שגגה, תוקנה מיד, חרתת את כולם ויצא ונמלט. תרגיל. תרגיל יפה אבל נמלט. אם היה מתרץ לא, אתה לא הבנת זה הוא זה הם זה זה זה פה היה עוד יותר היו מתעלקים עלי, מה אמר אני, אני אחראי, ודאי שאני, שגגה. לא שמתי לב. נכנסתי הראש שלי היה בעניני בטחון לא ראיתי את המיטה לא ראיתי את הכיור לא ראיתי ארונות, לא ראיתי כלום, מה ראיתי? מה ראיתי כסף? רק בטחון מול העיניים. ויצא מזה. נחמד. מה היה שם, לא חשוב. משלחת יצאה לחו"ל, עלה למשלם המיסים מיליון שקל כמה חדרים, זה הכל. על חשבון הבטחון, היו קונים עוד טנק.
מוטב לו להתלבט לסבול עינויים קשים לוט, מאשר להיות מודה ועוזב וחוזר לתיקונו. מונע הוא את עצמו מלשוב אל השפעתו וסביבתו של אברהם אבינו ע"ה. לא יכול, לא יכול, אי אפשי באברהם אי אפשי באלקיו, אני לא יכול לא יכול, זה דתיים אמיתיים, אני לא יכול, זה דתיים אמיתיים אני לא יכול לא יכול, אני מחפש משהו ככה פרווה, ככה משהו קומסי קומסה, לא יותר מידי, די די עזוב תיקון חצות וזה, לא לא עזוב לא יכול לא יכול. לא יכול אני עם אברהם שמדקדק מאד גדול, אני לא יכול, אני חפיף דליל, דתילוני.
נסחף ומנותק ממקור הקדושה עקב תאוותו החומרית, אתם יודעים מה זה הוא מסתובב עם אברהם אבינו בהתחלה, עוזב איתו את חרן, והולך אחריו לכל מקום, נדבק בצדיק הגדול גדול הדור, זוכה לראות מלאכים נכנסים ויוצאים אצלו, רואה את הכנסת האורחים של אברהם אבינו והיא מושרשת בו, עד כדי כך שהוא מוכן לסכן את חייו וחיי בנותיו בשביל להציל את האורחים המלאכים שהגיעו אליו, ז"א לוט נדבק באברהם, עשה כברת דרך איתו, ראה את גדלותו, ראה שהעולם נכנע מאברהם, בהתחלה כולם היו נגדו בסוף כולם אמרו נשיא אלקים אתה בתוכנו, ומי בסוף מתרחק ממנו - זה שהיה הכי קרוב אליו, למה? כי הוא ראה את ככר הירדן כולה משקה, גנים, גינות, סדום ועמורה היו עשירות מזון, חיטה, מרגליות, יהלומים, זהב, הכל היה להם, עד שהם גזרו שלא תעבור רגל של עובר אורח, שום תייר לא עובר, אף אחד הם לא מוכנים לקבל, ואנשי סדום רעים וחטאים. אתם יודעים איזה רשעים - אם היה מגיע אורח מה היו עושים לו, אתה רוצה ללון? רואים אם הוא גבוה נותנים לו מיטה קצרה, אומרים שמע, זה לא בשווה אנחנו נוריד לך את הרגליים שתוכל לישון בנח, היו מורידים לו את הרגליים, מנסרים אותם, ואם הוא היה קטן, היו מביאים לו מיטה גדולה ומותחים לו את הראש והרגליים שיתאים למיטה. שמעתם? מתאימים את האנשים למיטות, לא את המיטות לאנשים. סדום ועמורה, אתם מתארים לכם כזה דבר? אתה נכנס לסדום רוגמים אותך באבנים, כמו הפלשתינים, ואתה הולך למשפט אתה תובע אותם, אתה צריך לשלם כסף לזה שפגע בך, למה הוא עשה לך טובה הקיז לך דם. אם היית הולך לרופא היה עולה כסף.
אז דמשק אליעזר שתבע אחד שזרק עליו אבן השופט אמר לו אתה צריך לשלם לו, כי הוא עשה לך טובה, אמר לו רק רגע, הוציא שתי אבנים, זרק על השופט שתיים אמר לו באחת תשלם לו ואחת תן לי כסף. זה סדום ועמורה, ושם היה מתאים לו, שם היה מתאים לו ללוט, הוא נשאר שמה מבסוט. וגם ענין של עריות שמה היה, שיקגו, סדום ועמורה זה לא סתם מילה. לעזוב את הצדיק הגדול הזה וללכת להירקב שמה עם אנשים כאלה? ואומרים לו בא תנצל כי אין לך זכות בזכות עצמך, בזכות אברהם אומר לא, לא אני לא יכול, לא יכול, איתו ביחד לא יכול לא יכול.
ונשאר לוט כמות שהוא לתאוה יבקש נפרד, פסוק זה מוסב על לוט, תאות מקום המשקה של כיכר הירדן שיקרה אותו, שנפרד מאברהם ולוט נשאר נפרד כמקדם. חוכך היה עצמו בעינוייו, ואך בכדי לא לשוב אל לבן. אמנם הוא הרגיש אחרי חורבנה של סדום שהוא מנותק מכל השקפותיו שבסדום, והוא לא יצליח למצוא כבר את הדרך המוצלחת בחיים, הוא רואה שכל דרכו נכזבה וכל החיים העכשויים והמותרות וההנאות, הכל נשרף באש, אכזבת סדום תופחת על פניו ושופכת עליו בושה איומה, מקופח הוא בנפש ובחומר, גם מעט האושר שרצה להציל לא עלה בידו, כמו אלה שעושים עושר עושר עושר עושר ויום אחד נופלים עם מיידוף וחבריו ואפס יש להם. אפס. אפס. אז עשרות שנים הלכו לריק, אפס, ומה זה אפס, כי מה הם רצו אחרי ממון, והממון לא נשאר, אז מה אתה שווה? כלום. אתה יותר גרוע מעני, כי עני רגיל מסתפק חצי פיתה, אתה רגיל ארוחות שחיתות, ועכשיו אין לך. הוא יכול לבקש עכשיו חצי פיתה ולאכול כשהוא רגיל שמגישים לו מלצרים מכל צד ומכל עבר, ומודדים לו את החום עם מד חום של התה? פתאום הוא רואה שגם את המעט שהיה לו להציל אי אפשר היה להציל. אבל המלאכים האיצו בו, והחזיקו בידו ואמרו לו המלט ההרה, דייך להציל נפשות, אל תחוס על הממון, תציל את חייך עזוב את הממן. מה מבהילה דמותו של לוט בשעה זו, אכזבה מרה, כל תקוותיו והשקפותיו נשרפים באש סדום. הלא מדרך האמת המופיעה לנגד עיניו היה צריך לשוב להתרפס לבני אברהם לבכות לבכות אברהם אתה צודק בכל הדרך שלך, אני טעיתי. לא? כך היה צריך לעשות. צריך היה לשוב ולהתרפס לפני אברהם, אבל הוא לא יכול לומר חטאתי עויתי, מוטב לו להשאר במקום סכנה, להתלבט ביסורים, בפחד באימים מאשר להודות ולהתחדש מעט בכלימה. אז מה, פעם אחת תגיד, האחריות עלי, שגגה, טעינו בחדר, מה הבעיה? וגמרת עם המבקר. מה הבעיה? עשר מיתות נוחות לו יותר מאשר לסבול את עינוי הוידוי. לא יכול היה להבליג מקודם על תאוותו ולוותר על הארץ שכולה משקה. גם עכשיו כשהוא מתפתל ביסורי אכזבה של אבדן הכל, אינו יכול להכנע ולשוב אל אברהם, קשה לו העליה להר שהוא אברהם. יודע לוט שאברהם הרחמן והמלמד זכות, לא ירצה לעת כזאת להתחשב בו, ולעמוד על חשבונות השמים. לוט מכיר את אברהם, הוא יודע שהוא לא יבוא איתו חשבון אברהם יגידו לו אתה רואה, טעית, למה עזבת למה זה, לא, הוא לא ינצל את זה אברהם, ולו היה מחליט לשוב אליו היה מוצא בביתו של אברהם פדות ומחסה עידוד וניחום, ואולי היה מתרפא כליל ממחשבותיו והשקפותיו.
והיה לו תיקון, היה חוזר בתשובה, כמו מיליון וחצי שזכו עד עכשיו בארץ ישראל לשוב בתשובה, מה הבעיה? מה הסיפור? כל ערב, מאות יהודים חוזרים בתשובה, מה הבעיה? לוט עם אברהם, מה האופציות שעוד יש לך? כל סדום ועמורה חרבה לפניך, אתה רואה שטעית בכל הדרך, נשארת ללא כלום, גם אשתך הפכה לנציב מלח, מלאכים שלחו להציל אותך בזכותו של אברהם, ואתה לא רוצה ללכת אליו? למה? עקשות הלב. יודע זאת בבירור גמור כי הלא העבר מעיד על הכנת ליבו ומסירת נפשו, שאזר מתניו ויצא אברהם להלחם עם המלכים כדי להציל אותו מידם. אברהם אבינו יצא למלחמה עם ארבע מעצמות לבד, הוא ודמשק אליעזר, שניים נגד ארבע מעצמות וניצחו. בשביל מה? להציל את לוט, שנפל אצלם בשבי. והשיב אותו ואת כל רכושו וכל אשר איתו, והשיב אותו ואת כל רכושו וכל אשר איתו - היה לו אז לראות את הטעות והפרידה מאברהם, ושוב היה לו להדבק ולהסתתר בצילו של אברהם ובאלקיו, ואף אחרי בריחתו מצוער, והוא הולך ומתקרב בכיוון של מקום אברהם, גם אז אינו יכול להבליג ולהגיע לאברהם. מסתתר ונטמן במערה, עדיף לו להיות במערה ולא ללכת לאברהם. שמעתם דבר כזה? כמה קשה להכנע ולהודות על האמת. בוחר הוא בנסיבות העלולות לגרום לו שפלות וירידה, שיעמיד אותו לקלון לעיני כל העולם ולדורות מאשר להתקרב עוד מעט ולשוב ולעלות לאברהם ההרה. בזה, תקשיבו, הכרית לוט את עצמו לעולמים מעל קדושת אברהם ואלקיו, ומה נגזר על צאצאיו? "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' עד עולם", גם לא יכולים להתגייר מהם. שמעתם דבר כזה? בגלל עקשות לב, מה בסה"כ, הטעות ברורה לך, לא מחדשים לך חידוש, אתה נמצא במצב על הפנים. לא. אי אפשי באברהם ואי אפשי באלקים.
מוטב היה לו להכנע ולהכלם רק פעם אחת מאברהם מלהכלם רק פעם אחת מרגע אחד מאברהם, מלהכלם לנצח. פרידתו הראשונה מאברהם כבר חתמה את גורלו להיות מנותק ומופרד לעולמים. וזהו גורלם של כל הנפרדים, מי שעוזב את ה' ואת תורתו זה גורלו, ירידה אחר ירידה, התרחקות אחרי התרחקות, כמו סכר מים, כיון שיש בו סדק הולך ונפתח עד שמתפרץ כל הסכר. ככה זה עובד, המתרחק מהקדושה סופו שגם הקדושה מתרחקת ממנו, וניטלת ממנו כל אפשרות לשוב ולהתחבר לעולמים, כמו שכתוב "ויסע משם אברהם", למה? להתרחק מלוט שיצא עליו שם רע שבא על בנותיו. ז"א לוט יצא לו שם רע וכבר אברהם לא יכול היה להיות מחובר אליו, ולו היה מתאמץ לחזור אל אברהם, להכנע ולהתוודות על הפרידה לא היה בא לידי כלימה זו. אז זה העקשות שלו מה גרמה.
עכשיו בואו נראה מה ההכנעה עושה. בזה נופל לוט בהרבה מהגר שפחת שרה. הגר המצרית, אחרי שברחה מביתו של אברהם, אחרי שהוא גירש אותה עם שרה, עם הילד שלה, והמלאך אמר לה "שובי אל גבירתך והתעני תחת ידיה", לא הססה הרבה. שבה וזכתה להתבשר שתלד בן מאברהם. זכות גדולה זו הוקנתה לה בגלל נכונותה להכנע אל האמת. מי שנכנע לאמת הרבה זכויות נותנים לו, נשים שנכנעו וכיסו את ראשן, נכנעו לאמת, זכו כמו הגר לבן. מי שנכנע לפני הקב"ה זוכה. מי שמתעקש מפסיד לעולמים, לא רק פה, לא הרגע רק, לעולמים. ומי יודע מה פוגע בזרעו אחריו, כי לוט הפסיד לו ולזרעו אחריו עד סוף כל הדורות. אחריות גדולה לכל אחד שמחליט החלטה.
ואמרו חכמים ז"ל, שהמלאך אמר לה, הגר שפחת שרה, שובי התעני תחת גבירתך, הודתה ואמרה, מפני שרי גבירתי אנכי בורחת. אז היא קוראה לה גברתי עדיין למרות שהיא גרשה אותה, סתם עוזרת בית שמגרשים אותה, היא מוכנה לחזור? ואם ביזו אותה וזרקו אותה למדבר עם בקושי מים, היא עוד תקרא לה גברת? והגר שומעת מהמלאך שאומר לה שפחת שרה, והיא עונה שרי גבירתי. קיבלה את המרות בהכנעה למידת האמת, וזכתה למה שזכתה.
אבל לא כן לוט, לוט מתלבט בענויים איומים, אבל אין לו את השליטה על נפשו להכנע ולהודות על האמת, הוא מת באיוולתו והתדרדר עד תהום הבזיון והחילול. כמה אנחנו צריכים לחוס ולרחם על אדם אומלל שמתענה תחת ידי יצר הרע שלו, שמפתה אותו ומלמד אותו לומר, אני לא יכול לשוב בתשובה, תאמין לי ניסיתי, ניסיתי לא יכול, לא יכול, הכל תגיד לי זה אני לא יכול, מה שאתה רוצה אני אעשה זה אני לא יכול. אתם יודעים כמה אנשים אומרים את זה, זה תגיד לי אבל לא זה, זה לא וזה כן, זה לא וזה כן, מה זה? זה לוט. לוט זה לשון ארור, לוט. לוט. ליט - ארור, לוטיה זה ארורים.
ז"א אדם שמתענה תחת יצרו, מפתה אותו היצר ומלמד לומר איני יכול לשוב בתשובה, מה אני אעשה, אני לא יכול, אין תקוה לאחריתי, אז אני אמות ככה, מה אני יעשה, מה אני אעשה, אז אני אמות ככה. ועושה את עצמו כאסקופה הנדרסת תחת כל מאורעות החיים, ממש כמו אסקופה. אתם יודעים מה זה אסקופה, בכניסה לדלת יש בפתח את הפס שעליו דורכים הראשון זה נקרא אסקופה הנדרכת, כולם דורכים שם, הוא מוכן שכל מאורעות החיים ידרכו עליו, אומרים לו שמע, תגיד אני חוזר בתשובה וצא לדרך, צא אפילו לא עשית כלום, צא - אתה יוצא מכל הבעיות, תתחבר לה'. אדם נופל מסירה, המשוט לידו, אם הוא תופס הוא ניצל, אם הוא לא תופס הוא שוקע. אומרים לו תפוס, תפוס, לא יכול לא יכול, עכשיו זה הזמן, את כל הכוחות - תפוס, אם הוא מתייאש לא מתאמץ הוא יטבע. אם הוא מתאמץ הוא יצליח.
יש מישהו שלא יכול להגיד אני חוזר בתשובה? מה הבעיה להגיד אני חוזר בתשובה, ולצאת לדרך, מה הבעיה? קודם כל צא, אתה חושש שתתקע, אתה חושש שלא תצליח? גם זה לא סוף פסוק, עליות ירידות, עליות ירידות, אבל אתה בדרך, מה הבעיה? לא. הוא עייף מההתחלה. אז איך אתה רוצה ישועה? איך אתה רוצה שה' יתן לך משהו, אם אתה לא עושה בעצמך, מי שאינו מרחם על עצמו אין מרחמים עליו מן השמים.
כל פעם יורד אדם ומתגלגל מטה מטה, צריך להיות חכמים להודות, ראשית חכמה וראשית היראה זה להודות, להודות, להודות, להודות. דוד המלך אמר ישר חטאתי, נמחל לו, שאול לא אמר מיד חטאתי, הפסיד את המלכות. חטאתי, מילה אחת, אבל מהר, חטאתי. לא אומר - פה מתחיל להסתבך והיצר יודע להפיל אותו למטה. אז ז"א ראינו פה דבר מדהים, יש כח עקשות הלב ויש כח ההכנעה.
פעם הלכתי לשאול את הרב קנייבסקי, היתה בעלת תשובה אחת שקראו לה הגר, חזרה בתשובה ושמה היה הגר, הסתפקנו אם השם הזה בסדר, הלכנו לרב קנייבסקי, שאלנו כבוד הרב אפשר שם הגר? אמר כן, מה הבעיה, היתה צדקת. שמעתם? היתה צדקת או לא צדקת, מי מסוגלת להגיד "גברתי" למי שזרקה אותה ולחזור שובי והתעני אומרים לה, והיא חוזרת. בטח. הקב"ה נותן מתנות למי שנכנע. מי שנכנע, אפילו אחאב רשע מרושע, הקב"ה אומר לאליהו הנביא "הראית כי נכנע אחאב", מה זה נכנע אחאב? הודיעו לו שהוא הולך למות הוא וכל זרעו אחריו עד סוף הדורות, איך לא יכנע? הוא נכנע. שעתיים וחצי הוא היה בתשובה מפחד. שם אפר, לבש שק, שעתיים וחצי, אם זה היתה תשובה אמיתית ה' היה מאריך ימיו וזרעו לא היה נכחד, אבל כיון שזה היה מיראה רק, מהפחד, אז ה' האריך את ימיו רק שלש וחצי שנים, אח"כ לקח אותו ואת כלז רעו אחריו. אבל ה' התפעל, הראית כי נכנע אחאב? פששששש, אחאב נכנע. שמעתם? אז כשרואים מישהו שגוזר קוקו, וואו, נכנע, נכנע. זה לא קוקו, זה נכנע. אשה שמה כיסוי ראש, זה לא הכיסוי ראש - נכנעה, הכניעה קובעת. אם אדם נכנע הוא הרויח הכל. אם הוא עקשן אז היצר הרע ימשוך אותו למטה למטה למטה עד שאול תחתית. החכמה זה למהר ולהגיד חטאתי, חוזר בי.
עכשיו אני אראה לכם סרט קצר, אתם אוהבים סרטים, נכון? סרט קטן של אשה שהיה לה חולי מעיים קשה, והיא באה להרצאה ומבקשת רפואה, ואני אומר לה לשים כיסוי ראש, יש יותר פשוט? בלי חולי מעיים, בלי ניתוחים בלי כלום לשים כיסוי ראש ולגמור. תראו איזה מאבק היה לה, בין לוט להגר, ותראו מה קרה בסוף. זה לא יאומן כי יסופר כמה כח של עקשנות יש לאדם, אם אדם היה משתמש לאותו כח רק לדברים טובים - הופך את העולם. אני גם עקשן, עקשן גדול, תימנים בכלל אומרים שהם עקשנים, אבל אני עקשן לא לוותר, עוד יום ועוד יום ועוד יום ועוד יום ועוד יום ועוד יום ועוד יום ועוד יום ועוד יום ועוד הרצה ועוד הרצאה ועוד הרצאה ועוד הרצאה ועוד ציצית ועוד ציצית ועוד ציצית ועוד כיסוי ראש ועוד כיסוי ראש ועוד שידור ועוד שידור ועוד צלם ועוד צלם ועוד אינטרנט ועוד דיסק און קי ועוד אנציקלופדיה ועוד ספר ועוד ועוד ועוד ועוד, כל הזמן עקשן, עד שנזכה להביא את הגאולה השלמה מהרה אמן.
אמן.
תודה לכם. כן, אז זה או עקשנות או הכנעה. אתם רואים, בהתחלה היא התעקשה, היא רוצה שהמחלה תצא בלי כיסוי ראש, אין דבר כזה, אין דבר כזה, אם יש הכנעה ההכנעה צריכה לבוא במעשים, עושים מעשים - אין בעיה לקב"ה. כל מחלה זה רק איתות, אם אדם מבין מי המאותת ומבין למה הוא מאותת, יכול בקלות, בקלות להוריד את המחלה. אבל הכנעה ה' רוצה. הכנעה.
אני מאמין שיש את האנשים שבאו לקברות צדיקים לא סתם, יש להם תפילות לפני הצדיקים להתפלל, יש צרות, יש בעיות, יש מחלות, יש דאגות, יש תקוות, יש כל מיני דברים, אבל כשבאים לפני צדיקים צריך לעשות תשובה לפני, כי לא יפה לבקש מהצדיק משהו וגדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם, ולבוא אליהם בידיים לא נקיות כמו שאומרים, אתה רוצה להשאר אותו דבר ואתה בא לבקש שהוא יעשה לך פטנט שיעביר אותך בלי בלי בלי שתעשה שום דבר, אין דבר כזה. אז אם בן אדם נכנע ומקבל עליו לשוב בתשובה, מקבל עליו לעשות למען ה', אז הקב"ה שומע לתפילת צדיק, לא משיב את פניו ריקם. השאלה אם בן אדם מוכן להכנע לפני הקב"ה.
אז קודם כל אני אשמח אתכם שארגון שופר החליט להוציא עכשיו כיסויי ראש מיוחדים, מיוחדים לנשים מיוחדים, עוד מעט תוכלו לזהות כל אשה שהיא קשורה לשופר, וכל גבר שקשור לשופר. הנה כיסוי ראש חדש עם סמל של שופר. ראיתם? אבל אתם צריכים לראות את זה על הראש, מי הראשונה שתשים כיסוי ראש שאין לה, שאין לה ותקבל ברכה ממני ויש גם טליתות כאלה, אבל עוד בלי ציציות כרגע, אנחנו שלחנו עכשיו לעבודה, אבל עם סמל שופר, יש שלשה צבעים - לבן שחור ובז'. מי תהיה הראשונה שתשים כיסוי ראש תקבל ברכה משהו מיוחד. מי תהיה הראשונה? אבל לשים על הראש, בבקשה. בלבן. אפשר לקבל צבעים? נשים אוהבות צבעים. כל הכבוד, שמעתם מה היא אמרה? הבת שלה קיבלה ממני כיסוי ראש בלבן, והיא קבלה ברכה והתחתנה. ושתי נכדות יש לה עכשיו, יפה. בעזרת ה' בזכות הכיסוי ראש, הנה עוד שני צבעים, לבן ובז'. תשימי עלייך אבל, תעזרו לה לקשור. מי עוד השניה? מי רוצה שחור בז' או לבן, זה עולה שלשים שקלים, אני נותן לכם בחינם בגלל שאתם בטיול של ארגון שופר, אבל מי שהולכת עם זה. אבל מי שהולכת עם זה. בבקשה בואי, איזה צבע? בואי, יאלה. מי עוד רוצה לשים כיסוי ראש? שחור לבן ובז'. אבל ללכת קבוע, קבוע, זה לא ליופי, זה קבוע...
ש. שלום, אני בעלת תשובה, עד לפני שש שנים אני הייתי חילונית גמורה, ובעלי התחיל לחזור בתשובה והיה לי קשה, ולא הייתי יכולה להביא ילדים, היה לי ילד אחד והגעתי אליך בנתניה זה היה, לפני שש וחצי שנים, לפני שש וחצי שנים הגעתי לרב אמנון יצחק חילונית גמורה, לא מאמינה בכלום, וברכת אותי, שמתי כיסוי ראש, וחודש אחרי ששמתי נכנסתי להריון אחרי 13 טיפולי הפריה שלא הצליחו, טיפול הראשון עם כיסוי ראש הצליח ונולד לי בן, אחרי שבע שנים של ילד ראשון, באתי אליך בחודש תשיעי, הגעתי הגעת עוד פעם לנתניה, הייתי שם ברכת אותי ללידה קלה, והיתה לי לידה קלה קלה קלה קלה, אמנם מאז לא הצליח לי, אחרי מאז שילדתי את הילד עשיתי עוד מספר רב של טיפולים שלא הצליחו
הרב: עכשיו עם סמל זה יצליח
ש. ואני רוצה שתברך אותי כי זה לא מצליח, אני כבר לא עושה יותר למען האמת
הרב: עם הסמל לא צריך טיפולים, קדימה. תעזרו לה. לא בבית, בבית שמים משהו אחר, בחוץ.
מי הולך עם זה קבוע? את? את. איזה צבע? בז'? איזה בז'? שחור לבן? בעיה עד שהן בוחרות צבע, תחשבו מראש, לא משנה, תן לה. אבל את הולכת עם זה, כן? קח. תן להן, זאת שחור ושם בז'. רגע, אבל את הולכת עם זה, לא בלי נדר, את הולכת עם זה, כן, תן לה. אוי סליחה. לשים על הראש. את רוצה גם? תיכף, שאלות תיכף. שנה מספיק לי, שנה, איזה צבע? רגע, לא לקום כולם, רגע, איזה צבע? אני אברך, קודם שימי, מה זה לא, תיכף, תיכף, לא לעלות, לא לעלות תיכף. תגידו, אני הלכתי? אני לא הלכתי, אני פה. ....
מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב, משה ואהרן, דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות והטהורות הוא יברך את כל הנשים ששמו את הכיסויי ראש על הראש עם סמל שופר, ושילכו איתם, שה' ילווה אותן בכל דרכיהן, ושיהיה להן הצלחה ובריאות ונחת מהילדים וזיווגים הגונים לכולם, וזרע חי וקיים, ופרנסה בשפע רב.
אמן.
הרב: רגע אני עוד לא גמרתי, רגע, עכשיו הגברים, חכו רגע, רגע,
ש. הרב, משה משה הנהג אוטובוס ששם ציצית רוצה להגיד לך משהו.
הרב: בבקשה אמור לה, רגע משה הנהג.
משה: אתה רואה מה זה נשים כבוד הרב
הרב: כן, ואתה צריך לסחוב אותן הביתה
משה: אתה רואה מה זה, כבוד הרב אני רוצה להגיד לך משהו, אני מסיע כבר קרוב לארבעים שנה, אני פנסיונר של אגד לשעבר, אני הובלתי המון אנשים והסעתי לקברי צדיקים, זה פעם ראשונה ששמעתי את הקלטת שלך היום באוטובוס והקשתי לכל מילה, זה דבר שלא יודע, זה מושג אחר, שמעתי רבנים, שמעתי כל כך הרבה בעלי עצות, אבל לא שמעתי רבנים או צדיקים כמוך שמעבירים את זה בצורה אחרת לגמרי, משכנעת יותר, מקרבת יותר, ואני רוצה להגיד לך שאני דיברתי על זה, ואני גם אומר לך שהייתי מעדיף להיות חתול כמו שהגדרת אותם, בגלגול הבא. עכשיו אני רוצה להגיד לך, אני דיברתי עם רבנים, שמעתי אותם והייתי גם בכמה שיעורים, לא השתכנעתי מאף אחד, לא מצאתי איך שאומרים את הקשר, בקלטת שלך אתה עושה הכל, ויישר כח ותמשיך ככה ורק תספר לכולם מאיפה זה בא, זה מה שאני רוצה כבוד הרב, איך אתה מצליח אחד כמוני, אני במוצא יווני, אנחנו זה עדה מאד קטנה בארץ זה גם קשה, אם אני הצלחת אתה במשפטים שלך לחדור לליבי, מה שאף אשה, אני כבר החלפתי שלשה, אף אשה לא הצליחה, אז אני מוריד את הכובע בפניך
הרב: אם לא הייתי נשוי היינו מתחתנים
משה: לא, כל עוד ששנינו גברים בטוח שלא. אבל הדבר ששמעתי היום באוטובוס זה דבר ששמעתי ומחלחל אצלי עד רגע זה. אני רוצה לדעת איך אתה עושה את זה לפני כולם. תודה.
הרב: תראה, הרב שלי אמר שזה הלב שלי.
משה: גם לי יש לב
הרב: וכתוב שלב מדבר עם לב, כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם. אם אני באמת רוצה שיהיה לך טוב, אתה תרגיש אותי.
משה: תודה
הרב: תהיה בריא.
כן, אז רק רגע, ציצית מי רוצה מהגברים הנחמדים שנמצאים כאן שרוצה ציצית, כיפות לא הבאנו הפעם, עוד מעט יגיעו כיפות עם סמלים של שופר.
ש. הרב, עדיף לא לעשות כיפות, ישר מגבעות
הרב: כן, זה השלב הבא. מי עוד רוצה ציצית שאין לו, יש? כולם רוצים פה ב"ה?
טוב, רגע עכשיו אני רוצה לברך את כולם וגם אחד אחד, בסדר? אני אתן גם שאלות, אבל יש לי הכנתי לכם משהו מיוחד, אתה הראית להם את האנציקלופדיה?
ש. חלק מהאוטובוסים ראו חלק לא
הרב: איזה אוטובוסים ראו? איזה אוטובוס לא ראה את האנציקלופדיה? איזה לא ראו? די. איזה ראו? רגע, אני אסביר לכם.
אני עכשיו נותן ברכה מיוחדת למי שמשתתף איתי, תקשיבו, תקשיבו, במבצע, אתם רואים את השלט מאחורה מה כתוב, רגע, רגע, כתוב מבצע מיליון חוזרים בתשובה תוך שנה, אני כבר עובד על זה כמה חדשים, והכרזנו עכשיו על מבצע חלוקה של מיליון אנציקלופדיות בחינם, עוד אין לנו את התורמים אבל אנחנו מגייסים אותם. אני רוצה להגיד לכם דבר אחד, מי שרוצה ממני ביום ההולדת ברכה, כתוב "אני היום ילדתיך שאל ממני ואתנה גויים נחלתך", יום ההולדת זה יום גדול מאד ומה שמבקשים מהקב"ה אם מתכוונים לטובה וברוחניות הקב"ה עוזר. אז אני רוצה לברך אתכם מכל הלב כל אחד, אבל תהיו שותפים איתי, מי שיהיה שותף איתי ראוי. איך אמר הח"ח - תעשה דבר אחד ואתה מסודר. תעשו מה שאני אומר, תקבלו ברכה חבל על הזמן מעומק הלב. מי שלוקח עשר אנציקלופדיות בתשלומים, זה מאה שקל כל אחד, בתשלומים, עשר אנציקלופדיות בשביל שתפיצו אתם בחינם לחילונים או אנחנו נפיץ בשבילכם, ונקרב יהודים לאבינו שבשמים, אני מברך כל אחד ואחד בנפרד. אבל בשביל שתדעו מה אני מדבר, מה זה, היום האנציקלופדיה הזאת, תשימו לב, האנציקלופדיה הזאת יש בה 1727 קטעים של סרטים שאם אתה שואל אותי שאלה, אתה מכניס למחשב, אתה כותב שאלה בנושא שבת, תחית המתים, עולם הבא, שכר ועונש, נבואות שהתגשמו, מה יהיה באחרית הימים, כל מה שאתה רוצה לשאול אתה כותב מילה, יוצא לך סרט שאני עונה, ישר עונה לך תשובה, ישר. זה לקח שמונה שנים רק להכין את התוכנה, זה עלה יותר מחצי מיליון רק להכין את התוכנה, זה מתוך שלשים שנה של סרטים לקחו סרטים מיוחדים 82 במספר יש בפנים, 82. 240 שעות יש בפנים, אתם יכולים חדשים לשבת רצוף ולצפות, הנהג שלנו ראה רק נסיעה אחת, 240 שנה הוא מחזיר את כל היוונים בתשובה. אז ז"א אם בן אדם רואה את זה אין לו יותר שאלות ביהדות, כל השאלות שיכולתי להעלות עלה דעת, נמצאות בפנים, אתה רק מקיש טוז לוחץ מקבל תשובה. מאה שקלים בלבד אחד זוג שיש בפנים 240 שעות, אם הייתם קונים את זה בדיסקים היה עולה לכם הדיסקים 2400 שקלים, בחינם זה עשר שקל דיסק, 2400 הייתם צריכים לשלם. אבל מה, פה יש לכם יהודים יקרים, אוצר בלום, זה עשינו לע"נ מורי ורבי, אז מי שלוקח עשר כאלה לזכות את הרבים להיות שותף איתי בזיכוי הרבים, אני מברך אותו כשותף, כשותף, מי, רגע להרים את היד, רגע רגע, איך אתם עכשיו משתלטים על זה מיד, תן להם עכשיו טפסים, מי שמרים את היד גבוה, רגע גבוה, ולכתוב למעלה שם ושם האמא ומה הברכה, תעזור לו, תעזור לו, אחרי זה יש לי עוד משהו, רגע, להרים את היד גבוה, גבוה, גבוה נו, תעבירו את הטפסים הם יעבירו לבד. רגע, גבוה גבוה גבוה....
דבר אחרון רבותי, שימו לב, דבר אחרון, הפתעה ליום הולדת. עשו לי הפתעה ליום הולדת. עשו לי הפתעה ליום הולדת, ואחרי ארבע שנים של עבודה ושנה של הכנה, הוציאו ספר חדש, ספר ראשון שלי, עד היום רגילים לקלטות טייפ, סי די, די וי די, אם פי שלש, דיסק און קי, אנציקלופדיה, אינטרנט, עכשיו יש לי גם ספר. עולם התשובה. 302 עמודים צבעוניים כרומו, מאה הרצאה עם תמונות שלכם שהייתם בהרצאות, קטעים מהרצאות, שאלות ותשובות, ניסים שארעו וכו', ומתן תשובות לכל אחד, אפשר ליהנות מהספר גם בשבת. אז מעכשיו גם בשבת חוץ מגנזי המלך. הספר הזה החדש מחירו חמישים שקלים בלבד, 302 עמודים, חויה נדירה לבית. זה ליום הולדת מתנה קיבלתי, הוצאנו עשרים אלף ספרים כאלה וזה נחטף היום בהרצאות. חמישים שקלים בלבד, מי שרוצה לקחת דבר כזה הביתה, אני אברך את כל אחד ואחד הבטחתי. אז מי שרוצה ספרים הנה תן לו קח. ומיד אני עובר לברכות. מי שרוצה ליהנות, תודה.
ברכות.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות