תמלול
רעננה - דיסק 57 - העימות [אנגלית]
\n
- - - לא מוגה! - - -
\nמרץ, מרץ, מרץ, מרץ,
מרץ, מרץ, מרץ, מרץ, מרץ, מרץ,
מרץ, מרץ, מרץ, מרץ,
מרץ, Welcome the rabi, please.
רוצה לדעת אם יש עולם הבא או לא. זה מה שאני רציתי. זו השאלה שלי הייתה.
אז הנה, אני מראה לך, תראה לי בהקטרה.
נו, באתי, באתי. אבל לא כתוב.
לא כתוב.
עכשיו אני שואל אותך שאלה. יאללה. אנחנו עולם שגיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.
עם אבונות של סדרה של השיניים, הם הגיעו ועמדו כל אחד במקום.
מי זאת הראשונה שרוצה לזכות?
בכבוד, בואי.
אני שואל אותך שאלה.
נו, אתה כבר שואל עשר שאלות.
מה? הגיענו וגיענו וגיענו וגיענו וגיענו וגיענו וגיענו לזמן הזה.
אני רק שואל, האם יש מסתדר לכל השיניים? לא?
הסמינן של שרצה. ברוך אתה ה' אלינו מלך העולם השתמשנו, שהגיענו וגימנו וגיענו לזמן הזה.
5,4,3,2,1.
ליפט-און.
אההההההההההההההה
האהההההההההההה
אה, הנה, הנה, אבטיח את הילדים.
מה אתה רוצה לשמוע את 30 שנים?
תוכיח לי שאני טועה.
אתה לא יודע!
בוא נגיד,
יש כוח מסוים שמסדר את הכול.
בסדר, זה אני מסביר.
אנחנו פה כי אנחנו חרדים לגורלה של המדינה ואנחנו רוצים לנסות להציל נפשות מידיו של אותו מתחזה הטוען להיות רב.
אתה רצוי, הוא לא רצוי, שילך הביתה.
אז קום ולך הביתה.
אתה קורא לך,
אדם עם גאו עולמו שלו, הוא לא ידבר, הוא לא ידבר כמו אדם כזה.
הוא לא ידבר כמו אדם כזה, הוא לא ידבר כמו אדם כזה. הרב לאמנון יצחק לא יוכל להתארח במודיעין.
גם לא, כולם עצוי פעם!
אז הם באים לך, זה סימן עצמו.
של ההנחה! מי צריך עוד פעם?
מי צריך עוד פעם?
איך אתה עצמך?
רצתם לזום הפלפליות! תאזמו את עתידה הזאת!
רצתם לזום הפלפליות!
בשנת 1997,
נשימה ביחדה של 19% בפשיעה.
מאז 1994 חל גידול עקבי בהקף עבר מקרי הרצח בגליל,
כמעט מוספל באיזה כמה אורחים אחרים, עלייה גם באווירות,
עלייה של 100% בפטר בני נוער המשתמשים בסמים. החברה בישראל אלימה יותר.
זה יעזור לי משהו? למה לא?
הוא יצחק הרי על... הרי מה שהוא לא יודע, הוא צוחק.
זה הצד נפשו, ומילא את הצד. בסדר, אז מערכת החינוך התחוקה שלנו,
נרמה לזה שלאנשים לא יהיה חומר רקע להתמודד איתך.
מה לעשות?
אתה לא מדבר כזה ככה.
אני לא... אני לא... כל האינטליגנציה של כל הפוטרופסורה לא יודעים את זה, הם אחד העניינים, אתה יודע?
הרי מה שהוא לא יודע, הוא צוחק.
אתה יודע מה, כאן לפחות שיהיה אחד שיוכל לענות לו,
כמו שצריך.
כל העולם, אנחנו נצטרף איתנו, כמו שהביאו איתנו.
תודה רבה לכם.
ערב טוב, בעזרת השם נעשה ונצליח, והשם עלינו ברחמו ירוויח.
לאור הפעילות הענפה שנעשתה בחוץ הערב,
אנחנו תורמים עשרת אלפים קלטות לאזור,
בעזרת השם, שחלקו השבוע.
ואנחנו שמחים לארח את המתנגדים,
למרות שמפיצים נגדנו פליירים, פותחים אתרים באינטרנט.
תודה על הפרסום.
מגיעים יותר אנשים.
עובדה מחר גם כן בטלוויזיה, תביאי שמונה דקות,
שמונה דקות מכובדות.
אמנון יצחק היה פעם סוחר אלקטרוניקה, לפני עשרים שנה גילה את השולחן ערוך, ובתוך זמן לא רב הפך לגדול המחזירים בתשובה.
השיטה מספר ימים לפני שהרב מגיע אל שכונה או עיירת שדה,
מחלקים פעיליו קלטות בחינם.
אחר כך מגיע הרב אל האולם המקומי להוצאה.
כל זה קורה לפחות שלוש פעמים בשבוע.
יהודים עיקריים,
יש מיליון בני נוער שלומדים היום פירה ובתי כסף.
הקדוש ברוך הוא מעורר אותנו,
איפה הילדים שלי יעבור? ואני אראה לכם מה יצא מכל העגילים.
שמונה דקות,
שמונה דקות מכובדות,
ברוך השם, בלי להשקיע.
ובכן, יהודים יקרים,
לפני חודשים מספר, קרוב לשנה כבר,
אחד מהמפקדים הבכירים בחיל האוויר
הגיע למשרד,
בין הדברים הייתה לו שאלה, האם ניתן להוכיח שיש בורא לעולם מבחינה לוגית?
אמרתי לו, כן,
תוך 20 דקות ניתן להוכיח, אם אתה מבין מהר, תוך 5 דקות.
אמרתי, כן, אבל בלי משלים, בלי דוגמאות, ישר, נסכת.
אמרתי לו, בבקשה,
בואו נתחיל.
ובכן, אמרתי לו ככה, ההוכחה שיש בורא לעולם היא אתה.
אתה זה ההוכחה הכי טובה שיש בורא לעולם.
אמר לי, מדוע אני?
אמרתי לו, משום שאתה נברא.
אם אתה נברא ולא בראת את עצמך,
כל כך מהר הבנת את זה?
ובכן,
אם אתה נברא,
ולא בראת את עצמך,
מוכרח
שמישהו קדם לך וברא אותך.
עוד פעם.
אם, לא נכון. לא, לא משאבורים ונגמרים בהכרח, למה? אז איך?
אף אחד לא חייב להיברא בכלל. אז איך?
הוא היה תמיד.
לך אין הסבר וגם לי אין הסבר, למה שבכלל יהיה? עזוב אותי, דבר על עצמך.
אין לך הסבר בהכרח. אתה נברא.
קודם כל, הוא מניח הנחת יסוד שהיא כבר... אתה נברא או שאתה קיים נצחי?
אני? כן. לא בהכרח אמרתי לא על זה ולא על זה. שאלתי, אתה נצחי או אתה נברא?
זה לא אחת מהאפשרויות האלה. זה לא יכול להיות אף אחד מהאפשרויות האלה. אתה לא פה. כי בשני מקרים זו הנחה מעגלית. הנחה מעגלית היוצרת מצב שבו אתה מציב הלכה
שמאשרת לך אך ורק להניח את ההנחה. אתה אומר בגלל שאתה נברא, אתה בעצם אומר.
אני שואל, אתה פה? כן.
בן כמה אתה? 20. 20. לפני כן היית?
כן. גם לפני כן היית. לפני גיל 20? כן. היית. כן. אז למה אתה אומר שאתה בן 20?
תגיד שאתה אינסוף.
אני לא מבין מה זה אומר.
אתה לא מבין מה זה אומר. אין שום משמעות. אתה למה גלית? לפני 20 שנה. אה, לפני 20 שנה לא הייתי. לא היית.
לא. אז נבראת? לא. גם לא. לא. אז איך הגעת לפה?
זה כימית לחלוטין.
מה? באופן כימי.
מה אכפת לי אם זה באופן כימי? אבל איך הגעת? הגעת.
אבל נוצרתי, לא נברא. על ידי גורם שברא אותך לפניכם.
לא נבראתי, נוצרתי. נוצרת, לא נבראת. סליחה, נוצרת.
בסדר?
העיקר נוצרת.
כי זה מניפולציה מילולית, בסופו של דבר. בלי מילים, בלי מניפולציה, תכף תשמע את העוסקות.
זה בלשון מאוד דפקה.
עכשיו שים לב.
היות והאדם לא ברא את עצמו,
ממילא הוא נברא על ידי מי שקדם לו.
בכך נלך אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, ונצטרך להגיע לבורא שברא לכל הנבראים.
זאת אומרת, היות ונברא
שלא ברא את עצמו,
מוכרח שיש מי שקדם לו שברא אותו,
מוכרח שיש בורא שברא לכל הנבראים.
מוכרח עוד דבר שלבורא שברא את כל הנבראים אין בורא,
שאם לבורא שברא את כל הנבראים יש בורא, גם הוא נברא,
ואז נמצא שיש נבראים בלי בורא.
בזה אי אפשר.
ובואו נראה עכשיו את הדוגמה.
יש שתי אפשרויות.
או שהייתי לפני שנבראתי
או שלא הייתי לפני שנבראתי.
אם הייתי לפני שנבראתי,
לא צריך שנבראתי, כבר הייתי.
ואם לא הייתי לפני שנבראתי,
איך נהייתי? הרי לא הייתי בשביל להוות את עצמי.
מוכרח
שנבראתי על ידי מי שקדם לי.
אם כן,
כל נברא מעיד על בורא.
ואי אפשר נבראים בלי בורא.
ואי אפשר בורא שיש לו בורא,
שאחרת יש רק נבראים, בלי בורא.
אם כן, מוכרחים להגיע למסקנה,
יש בורא שברא לכל הנבראים ראשון קדמון
שאינו תלוי בזמן ובגורם שקדם לו.
עוד דבר צריך להאמין,
שהבורא שברא את הנבראים הוא מגביל ואינו מוגבל.
מה פירוש?
הנה יש פה כוס,
היא מוגבלת, יש לה גבול, מישהו הגביל אותה.
השולחן הזה מוגבל, מישהו הגביל אותו, הנגר.
האולם הזה מוגבל, מישהו הגביל אותו, הקבלן.
כדור הארץ מוגבל, מישהו הגביל אותו,
והשמש, הירח והכוכבים מוגבלים והגלקסיות מוגבלות.
נמצא שיש מקביל לכל המוגבלים ומוכרח שיש מקביל לכל המוגבלים
ומוכרח שלמקביל לכל המוגבלים אין מקביל,
שאם כן גם הוא יהיה מוגבל ויהיו מוגבלים בלי מקביל,
וזה אי אפשר.
מוכרח
שיש מקביל ראשון שאינו מוגבל,
מקביל לכל המוגבלים.
השפה, השפה היא טענה מעגלית. זאת אומרת שכל מילה יכולה להגדיר מילה אחרת.
אבל באיזשהו מקום אתה לא יכול להגיד למה השפה הזאת קיימת אצלך.
אתה יכול להגיד שהשפה קיימת, אבל אתה לא יכול להגדיר כל מילה באופן מילולי.
כנראה אתה לא יכול להגדיר תהליך של בריאה או של יצירה של בן אדם באופן קונקרטי כזה, באמצעות תהליך ליניארי, כי זה לא ליניארי, זה מעגלי. וגם הטענה הזאת היא מעגלית לכן.
צנעה.
אפילו אם נגיד שכל דבר הוא מעגלי,
אשאל אותך שאלה.
המעגליות נמצאת בתוך האנשים, לא בתוך העולם בהכרח. איפה שתרצה. יש משמעות לניתוח של הדברים, אם אתה לא יכול לומר. קודם כול, שפה התחילה באיזשהו זמן.
התחילה, כן. אז זה לא מעגלים.
דבר שיש לו התחלה, יש לו גם סוף, הוא לא מעגלי. זה לא רלוונטי מתי היא התחילה, למשל המצב הנוכחי שלה. לא, לא. מצב נוכחי זה לא אומר כלום. מצב נוכחי, שאתה כרגע חי בחמש דקות האחרונות,
זה לא מצב נתון שגם תחיה הלאה.
אני מבטיח לך שתמות.
זאת אומרת, מצב מעגלי באמצע זה לא כלום. מסתכלים מקצה אל קצה, אם יש.
אם אין, אז נגיד מעגלי. אם אתה מקצין את זה, אין לך קצוות.
אתה אומר שאין, אבל שפה התחילה בזמן מסוים, ממילא היא לא מעגלית.
דבר נוסף אתה צריך להבין.
מה הקשר בין זה שהשופה לא מעגלית ובין זה שהמשפט שלך היה אחת למעגלי?
אתה אמרת יש אלוהים ונחליט יש אלוהים, אם תוציא את כל מה שבאמצע.
תראה, בתור עיתונאי אתה לא מקשיב טוב,
אז אחר כך תכתוב לנו בכתבה את מה שצריך. אני לא כותב שום כתבות. לא כותב?
אה, רק את הפליירים האלה? רק את הפליירים האלה. אה, רק את הפליירים, הבנתי. יש לי בקשה, במקום עשרת אלפים קלטות, אולי ניתן עשרת אלפים דולר
לעמותה בשם לתת שנותנת אוכל לנזקקים?
אולי זה יותר חשוב? זה אנחנו עושים כבר.
מתי אתם תעשו את זה? בינתיים אתם אוכלים על חשבוננו.
אל תדאג, עמותות החסד החרדיות נתפרסמו בעיתונות החילונית בעל כורחם שאנחנו מקום ראשון בפי חמישים מהציבור הדתי ופי מאה חמישים מהציבור החילוני.
וגם אצל החילונים נכתב בעיתון ידיעות שהם נותנים לפי רמת ההכנסה.
זאת אומרת, אלה שמרוויחים מעט לא נותנים בכלל.
אלה שאנחנו מרוויחים הרבה, נותנים מעט.
אצלנו כל יהודי חייב לתת מעשר, חייב, הוא לא עושה טובה.
מעשר כספים שזה חומש ומעבר לזה גם נותנים.
אתם מוכיחים לזה ערך מוסרי, אנחנו למשל נותנים בעיתון רוב.
גם אצלנו.
זה ערך מוסרי מחויב, כמו לתת צדקה לעני.
כמו שאתה רואה פצוע.
אצל החילונים אין עם לא נצדקים כאלה.
נכון. אבל אתם כל אחד לבד, בגלל זה אתם גם יכולים להשתלט עלינו.
כי כל אחד הוא לבד.
למה? תתאחדו עם טומי.
אבל אני אסביר לך.
יש לו שכל פי עשר ממך, זה כואב. בטח שיש לו שכל יותר ממני. הרי כתוב באחת המודעות שלכם שאכילת חזיר מרבה אינטליגנציה.
ומרוב חזיר שהוא אוכל,
ככה האינטליגנציה שלו, זה ברור.
בהפגנת מרץ של יוסי שריד, בהפגנה של החצי מיליון מול עשרת אלפים,
כנראה אתה לא שומע את ה-CNN. הייתי. הייתי. ואתה מצולם אצלנו, תכף נראה לך.
וב-CNN אמרו חצי מיליון מול עשרת אלפים.
אתה חושב שהדובר שלכם אמר להם והם קנו את זה. אתה חושב שהאמריקאים...
הם שומעים לנו. בגלל זה השלוש מיליארד שלהם מגיע אליך, לא אליי.
סליחה, אני מבקש... כנראה שהם שומעים לך. אני באתי לפה למטרה אחת, להציל נפשות ממך,
ואני רוצה לבקש ממך לא להגיע יותר לצפון תל אביב. הבנתי, בסדר גמור. אתה עכשיו עזרת לי מאוד, אני מעלה את החלוקה ל-20 אלף.
20 אלף קלטות, ואתה יודע מה? אני אשרים את החבר'ה פה, לפה.
כי...
אתה תדע לך, אצלנו יש כלל ביהדות,
כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ.
ובכן, יהודים יקרים, אנחנו ממשיכים.
היות...
אתה רוצה לשבת שורה ראשונה?
אתה רוצה לשבת שורה ראשונה? בוא, בכבוד, בוא.
בכבוד, בכבוד.
מה קרה?
כי אתה לא מתייחס אליי בכבוד, אתה מזין את כל העמון הזה נגדי.
אליך, בוא, שורה ראשונה, בוא.
אתה תהיה מוכן לא להגיד להסיט אותם, ושלא ימחאו כפיים ממה שאני מדבר, ואתה מדבר על... על העיני. הנה, אני מבקש מתישהו לדבר, לא למחוא כפיים.
בוא. עכשיו מה שאני מבקש זה דבר פשוט. בוא, שב פה, אבל.
אני אומר שזה כמו לדבר לקיר. מי מפרנל לו כיסא? רגע, בוא, בוא, בוא, בוא. בוא קודם, תתקרב.
קודם כול, נעשה לחיצת ידיים.
בוא, קודם נעשה לחיצת ידיים. אוה.
עכשיו, תן לו לשבת. תן לו לשבת.
תן לו, תן לו לשבת. כן, בוא. שב.
אבל שישמעו, שב.
שב.
בסדר. בוא, הנה, יש לו ידיד פה גם. בוא.
בוא.
אני יודע שאנחנו מתועדים, כדי שכשאתם תהיו בשלטון,
המשטרה החשאית שלכם תוציא את הקלטות האלה ותעצור אותן.
אני אומר לך, יש לך פרנויה, משהו.
אני מבטיח... עשרה מנדטים, זה מספיק לי.
אתה יודע מה, אם רודפים אחריך, אז סימן ש... אני מבטיח לך, אני מבטיח לך...
סליחה, שבעה עשר. אני לפחות לא כמוך טועה ב...
אני מבטיח לך שאנחנו לא נפגע בך לעולם לרעה.
למה? משום שאצלנו בתורה כתוב, ויאמר לרשע,
למה תכה רעך? אפילו עוד לא היכה הוא נקרא רשע.
רק מרים יד על חברו נקרא רשע.
בהפגנה של חצי מיליון לא היה אחד שנגע בחילוני.
חצי מיליון. בהפגנה שלך חילונים לא היה חילוני? בדיוק הפוך.
בהפגנת הסטודנטים נגד המשטרה פגעו בשוטרים והם מצולמים אצלי,
איך הם נגררים לניידות.
בהפגנה כשרצה אחד לבוא ולהגיד שהייתה קונספירציה ברצח,
רבין,
אצלכם באוניברסיטה היכו את השוטרים ולא נתנו להם לאפשר לו על פי בגץ לדבר
בתוך האולם.
אתם משתמשים בכוח בשביל שההפגנה, אם לא מצליחה,
הולכים בכוח.
אנחנו לא.
רק רגע, רק רגע.
במשפט דרעי, למרות שהוא כואב לכל הציבור של ש״ס,
אף אחד לא נקף אצבע.
אבל אתם,
אנחנו מעולם... אתם צילמתם את הווילות של כל השוק.
הוא עשה את זה. כדי שהציבור ילמד את הרמז וילך לעשות להם משהו בווילות. מה פתאום? ומישהו הלך? אף אחד לא מבין אצלנו רמזים? אף אחד לא. רק אתם הלכתם אחרי ארון מתים ובסוף פיצול. סליחה, מישהו מבין את הרמזים האלה?
הוא עוד איך. אז מי הלך לווילה?
מי? אבה.
אבה. יקום גם עוד אחד כמו יגאל עמיר בעניין הזה. לא, חס ושלום, למה? מה זה הקלטת הזאת, המסכנה? איזה קלטת?
שהוא מראה את כל החרפתים של אהרן ברק ושל כל השופטים.
מי? זה רצו להראות את ההבדל בין האקסלוסיב של דרעי שמדברים עליו.
כאן, בבניין הזה, גרות 14 משפחות ברוכות ילדים, ביניהם משפחת דרעי.
לבין האקסלוסיב של ברק! ובהשוואה,
זאת הווילה של פרקליטת המדינה דאז, גברת דורית בייניש.
וזאת הווילה של מפכ״ל המשטרה דאז, מר יעקב טרנר.
וזאת הווילה של השופטת במשפט דרעי, גברת מוסיה ארד.
וזה הקוטג' של אב בית הדין במשפטו של דרעי,
מר יעקב צמח.
וזאת הווילה של התובע הראשי במשפט דרעי,
עורך הדין מר יהושע רזניק.
ושוב, בהשוואה, נחזור ונראה את דירת הפאר של משפחת דרעי.
מי שיושב במשפט
ודן ואומר שפלוני יש לו ג'קוזי. לא, אבל אם מחר יפה... ובסוף רואים אמבטיה שבורה וסדוקה. מדובר בדירה רחבת ידיים המשתרעת על שני מפלסים.
הדירה תרוהט רהוט מלא, תמוזק,
תצויד בג'קוזי,
בכלי חשמל מגוונים,
בכלים סניטריים,
במערכת שואב אבק מרכזית מבונה בדירה על מפלסיה. אתה מאמין בזה? במה? שיש לו אמבטיה באמת כזאת?
למי?
לדרעי.
כן. אני לא מאמין שלשר במדינת ישראל יש אמבטיה סדוקה. אתה רואה? זה הבעיה. אני ראיתי את הקלטת. רגע, אבל אתה יודע מה הבעיה שלך?
הבעיה שלך שהוא הזמין אם אתה זוכר את כל הכתבים בעיתונאים לביתו אחרי המשפט בלילה של יום אחרי ואמר להם תסתובבו בבית וצלמו.
אף אחד לא צילם את הג'קוזי של צמח צדק.
אף אחד לא ראה את השלושים אלף דולר ברזי זהב.
אף אחד. הרי אם היו רואים מחר בטימפלוויזיה היית רואה בדיוק אם היו בבית.
למה הוא הזמין לשם את הכתבים?
למה הוא לא עשה את זה אצל הרב עובדיה בבית?
בשביל שיראו.
נתן להם להיכנס.
ואחרי זה אשתו דיברה בטימפלוויזיה ואמרה להם, הייתם אצלי בבית.
איפה השלושים אלף שאמר השופט?
רק סניטרי.
מדובר לפי הכרעת הדין באדם שנטל לכיסו 155 אלף דולר שיהודים אחרים גזלו מקופת הציבור כדי לממן לו דירת שני מפלסים על 260 מטר מרובע וג'קוזי וכלים סניטריים ב-30 אלף דולר שהביאו מניו יורק. על זה מדובר. אני יכול לענות? כן. אז קודם כל, הרי עכשיו עשה מסיבת עיתונאים אצלו בבית, שיראו את הג'קוזי ושיראו את המרצפות מזהב
ואת האסלה של השחה פרסי.
כל העיתונאים, כל הרשתות היו שם בשביל לראות את זה. לא היו דברים מעולם.
בושה וכלימה.
רק מה, מלעיטים אתכם ואתם מאמינים. זו הבעיה.
אתם לא... רגע, אבל בואו נכבד אחד את השני. אתה תדבר, אני אדבר, הוא ידבר, אני אדבר.
ככה, נעשה סדר.
עכשיו, אם אתם הייתם בודקים... למה אתם? אתה, תגיד... לא, סליחה. שאלת אותי, אבל אתה מאמין.
אז אני אומר שכמוך, יש שלא מאמינים.
אני מסכים.
אתה לא כשאת יחיד, יש כמוך עוד.
לכן אני אומר, אלה שבולעים משהו, תשקורת מאכילה אותם.
אז בסדר, זה המקום היחידי שממנו הם סופגים את מה שסוגים. זה מה שיש להם ידיעות.
הם לא יעזו ללכת לבדוק ולשאול, כן?
אבל אתה מוזמן. הזמינה יפה דרעי,
כל מי שרוצה מכלל הציבור הישראלי לבוא לראות את ביתם המהודר בבית של 16 דיירים,
כמה יכול להיות מהודר,
שיבואו לראות.
אם אתה רוצה, אני מוכן גם להסדיר לך שתיכנס.
ונראה אחר כך
מה אתה תגיד לכלל הציבור שאתה עד שראית בעיניך.
אבל זה לא הנושא שלי.
האם אתה מדבר? אני עונה.
רגע.
אתה אמרת שאתה רוצה למנוע אותי מלצות נפשות באזור של הצפון. קודם כל... בכלל באזורים חילוניים. בכלל באזורים חילוניים. גם לא בכרמל בחיפה. גם לא בכרמל בחיפה וגם.
בכל המקומות האלה בירושלים. מאה אחוז.
ולא באילת.
מאה אחוז.
דמוקרטיה. לך לשכונות חרדיות. זה לא דמוקרטיה, דמוקרטיה.
מדוע? אתם אומרים אתה, אסור לך לדבר. דמוקרטיה.
דמוקרטיה. כן. דמוקרטיה. בדיוק. יש לך בלי עין נערה 15-18 תחנות רדיו.
מה אכפת לכם שיגיד? אילנה דיין אמרה שחילקתי 70 מיליון וידאו.
וגם בעקבות הרעב ותעשיית התשובה שהקים 70 מיליון קלטות הפיץ אמנון יצחק בשנים האחרונות.
קטן עלי 15 תחנות רדיו. דבר.
אתה יודע מה?
שאין עשר. כל האמת, כל הצדק, כל המלחמה, כל השלום, כל מה שרוצה. כן. נו.
אתה מדבר שם חופשי.
לעומת זאת,
אין אף חילוני שיכול לדבר בתחנה חילונית.
אני שאלתי... סליחה, סליחה, סליחה.
דבר, דבר. אני פניתי לכל התחנות החילוניות ואמרתי להן, תנו לי לעשות
תוכנית אחת בשבוע שעה או חצי שעה נגד ההחזרה בתשובה, מה שנקרא תשובה לתשובה.
אמרו לי, חס וחלילה, יש לנו אנשי ש״ס מועצת המלהלים של רשות השידור, של ה... אין דבר כזה. יש אחד, וכבר פיתרו אותו. מפחדים... אין, אין, אין. נדבר על התחנות האזוריות, יש להם... אזוריות? בסדר, עזוב אותם. עכשיו בוא בוא רגע. סליחה. בוא בוא, מה השם שלך? כן, אבל מה השם שלך? אבי. אבי, מה? מה זה משנה, אבי. מה, אתה מתבייש במשפחה?
בטח הברדת אותה כבר, לא? לא הברדתי. מה המשפחה? אני גאה בזה שאני לא יהודי, אני כוזרי, טוב? כוזרי, תהיה בריאה. והם אומרים, אשכנזים לא יהודים. מי אמר? מה אתה, שתהיה בריאה, איפה הגעת? מה אתה מדבר, אתה?
עכשיו תגיד לי משהו. מה המשפחה?
מה זה משנה? כוזרי? את העט לא. במוצא שלי אני בטח כוזרי. אני לא יכול להיות עם עיניים כחולות ולהיות יהודי, נו. טוב, עכשיו בוא תקשיב.
קודם כל, אני מעולם, אני מעולם לא דיברתי ברדיו.
לא, אני רק, כל חמש תחנות, דקות שאני עושה, אני אקח את זה עם זה, אני שומע אותך, קלטת שלך. קלטת, זה לא אני.
גם אתה יכול להשמיע אותי אצלך באוטו.
רק רגע. מפירים את זכויות היוצרים שלך. רק רגע, אף אחד לא מפיר שום דבר.
אצלי זה בחינם, פרי. ראית? עשרים אלף.
פה, פרי.
עכשיו תקשיב. מה זכויותה יודע?
איך?
ביקר, בדק את הספרים, יודע הכול.
מופיע במשרד הפנים,
וגם פרסמה את זה גברת אילנה דיין.
Don't worry. היא לא פרסמה, אני ראיתי את התוכנית.
מה אתה אומר שהיא לא פרסמה? היא אמרה, קמה המחזור השנתי של ארגון שופר.
הרב מתפאר שארגונו אינו מקבל תמיכה ממשלתית.
על פי דוח רשם העמותות גלגלה עמותת שופר בשנת 96 למעלה מחמישה מיליון שקלים.
אני אשמע את ההקלטה. תשמע את ההקלטה, בטח, מה אתה חושם?
אבל אני רוצה להגיד לך דבר אחד, יהודי העיקר.
אתה צד נפש, עוד במילא אתה צד. בסדר, אז מערכת החינוך התפוקה שלנו נורמה לזה שלאנשים לא יהיה חומר רקע להתמודד איתך.
למה אתה אומר ככה? איך אתה אומר כזה דבר?
אני לא אומר... כל האינטליגנציה של כל הפרופסורה לא יכולים להתפלל עם אחד עם שמלה?
מה אתה?
אם אתה מתגאה את הסיבה שלך אתה עושה פרסמה עם האינטליגנציה שלו. כשנכנסתי לפה אמרת לי איפה קנית את השמלה?
זה הסוד!
אשתדל לך שכל הידיעות שלי זה מהאנטנה.
לא, אבל אני רוצה להסביר לך מה שאני קוראתי. כן, הוא ביקש לא למחוא כפיים. אחר כך הוא... כן.
ביקשתי אבל להסביר לך. העניין הוא לא כזה. מערכת החינוך שלנו תפוקה.
כל שנה מקצצים עוד שעה ועוד שעה ועוד שעה, אף אין זמן ללמד אנגלית ומתמטיקה,
ועוד מוסיפים... אתה יודע מה? אני מאחל לך שעוד ארבע שעות יוסיפו לכם, אבל אתה יודע מה יהיה הנזק?
מה?
עוד סכינים, עוד קירות, עוד הרוגים, עוד סמים, עוד... מה פתאום? אם אנחנו נלמד ביולוגיה ומתמטיקה ואנגלית ומחשבים, אנחנו נהיה... במה למדתם עד עכשיו?
למדנו שלוש שעות!
אתם לא... אם בשלוש שעות של ביולוגיה, מתמטיקה, פיזיקה,
יש רבע מהתלמידים באים עם סכינים לבית ספר!
מיליון ושמונה מאות אלף ילדים יוצאים בכל בוקר למלחמת הישרדות.
גררו אותי לתוך הפרדף.
הנתונים מפחידים.
בשנתיים האחרונות עלייה של כשישים אחוזים במקרה האלימות בתוך בית הספר.
מה זה שלא להפסיק עם הפרדף ותצמיד אותה לגרון?
בכל שנה שלוש מאות תיקים פליליים על תקיפות בבתי הספר.
חרפורים,
עץ,
לא...
כמעט רבע מהתלמידים הבנים מודים,
יש לנו כלי נשק למקרה הצורך.
הם פשוט הם מוציאים את זה.
הם פותחים, וזה נשלח די מהר.
450 אלף,
ואם שמים בכת הסטן, בניאו-נאצים בצפון תל אביב... רגע, רגע, וזה אותו דבר הכת שלך, לא משנה. אצלי. כן, זו אותה כת, לא אצלך. הם שמים.
כת צטן!
נאו-נאצים!
זה אותו דבר הכת שלך, לא משנה. אצלי. כן, זו אותה כת. הם סכינים?
לא אצלך. הם שמים. גם אנשי... נאו-נאצים! גם הילדים... כת שטן! רגע, רגע. שוחטים חתולים! רגע! בבית קברות! מורחים דם על הגוף! תתן לי לקרוא משפט! אצלנו אתה חושב שעושים טראנס?
דג, דג, דג, דג, דג, דג, דג, דג, דג, דג, דג, דג.
בסדר, גם אני יכול לצעוק אם אתה נורא... ככה אתה חושב אצלנו עוזבים. אני יכול לחקות אותך גם כן, עושים ביחד איכות חסידים. מה זה משנה? זה אותו דבר.
אבל ביקשתי משהו... אבי, בוא אני אסביר לך את ההיסטוריה של העם היהודי.
אולי אתה לא מכיר. לא, לא, אין לי צורך. אתה מכיר? אני בוגר בית ספר דתי. מקום המדינה, אבי... אני בוגר בית ספר דתי, אין לי בעיה של הבדל. אבי, מקום המדינה...
אני אגדיר אותך אתם.
אמרתי לך שכל אחד אינדיבידואליסט, וזו בדיוק הבעיה שלנו. אוקיי. השומר הצעיר... אני לא השומר הצעיר. אוקיי.
השמאל,
המערך, אני לא שמאלי. הציונים.
כל מי שהיה בתחילת המדינה דאג להעביר את
יוצאי עדות המזרח וארצות המזרח כשהגיעו לארץ, להעביר אותם על דתם באופן שיטתי.
מה שאתה קורא ציד נפשות,
נעשה לנו מקום המדינה עד עתה במסגרת החינוך הממלכתי גם. אבל זה באופן דמוקרטי.
דמוקרטיה, דמוקרטיה, דמוקרטיה, דמוקרטיה. כן. עכשיו,
זאת אומרת,
שללו מילדי העולים את הזכות לחנך את בניהם לפי רוח ישראל סבא שהם באו... מה שוללים ממנו? כך הם בזו לעולים.
קטע מהמדריך השומרי, דצמבר 1956,
שתוכנו מדבר בעד עצמו.
כיצד ננהג בחניכים דתיים?
בין חניכינו אנו פוגשים לא אחת בחניכים דתיים,
בייחוד בהדרכה, במעברות יישובי עולים.
מובן שכוונתנו היא להביאם לידי הכרה כי אמונתם באלוקים משוללת היגיון והצדקה,
כי הדת היא פרי המשטרים הריאקציונריים ואין לה זכות קיום אצל הנלחמים למשטר מתקדם.
עיקר הפעולה צריכה לבוא אחר כך ולהתבסס על הסברת הבסיס החומרי של העולם,
שאינו משאיר כל מקום לכוחות עליוניים,
על-טבעיים,
בהכרתו של האדם.
יש לתת הסברה זו בצורה פשוטה, מותאמת לגיל.
לאחר הסברה כזאת,
שלא כלולה בהתקפה ישירה על הדת,
כי עם השמטת הבסיס מתחתיה,
יגיע החניך בעצמו להכרה שאין אלוקים ויתוש את האמונה הדתית.
המדריך השומרי
לשאלות בחינוך השומרי
שללו מילדי העולים את הזכות לחנך את בניהם לפי רוח ישראל סבא שהם באו... שוללים ממני היום את הזכות לחנך את הילד שלי כאתאיסט.
למה לא תחנך?
תלך לגן שלו, גן חילוני, גן עירוני, מלמדים את כל החילונים. הוא שואל אותי מה זה חילוני. אגיד לך מה אתה עושה. אני צריך להתמודד מול המערכת. אגיד לך מה אתה עושה. למה לך יש 20 זרמים ולי אין אפילו אחד?
אגיד לך מה אתה עושה.
כמונו.
אנחנו עשינו חינוך עצמאי.
כי הבנו שאתה רוצה להכניס לנו בראש את האין אלוקים,
ואנחנו רצינו להישאר עם האלוקים. עשינו חינוך עצמאי. אז למה אתה רוצה להכניס אותם מה? רגע, תעשה... לא, לא, הפוך. תעשה גם אתה חינוך עצמאי, חילוני, שמאלני, כמו שמרץ רוצה לעשות.
למה לא? אנחנו בעד.
אתה רוצה ללמוד שאתה מהקופים על הכיפאק.
אני מוכן לתרום לכם בננות, אין לי בעיה, מה שאתה רוצה, אף אחד לא כפה עליך.
דרווין עד מחר בינתיים החינוך החילוני הוא כפרני.
מה פתאום?
הלוואי שהיה כזה, החינוך החילוני הוא כולו דתי. כל המורות מהסמינרים שהם, אתם מוציאים טונות באות לחינוך החילוני. איך אתה מעוות את המציאות, יוני?
אני יודע בדיוק, ואני פעיל בשביל זה. בוא, בוא אני אגיד לך, בוא מתוק שלי.
קודם כל מלמדים תנ״ך בבתי ספר,
עם ביקורת המקרא, פירושו של דבר שזה סיפורים.
סיפורים בעלמא היו משק, קו הסלע, יצאו ממנו מים. סיפורים ושירים, שירים.
זהו.
גם אני למדתי בחילונים, בתל נורדוי בתל אביב.
חילוני. זה לא חילוני, זה ממלכתי.
המורה לתנ״ך אפיקורוס. עוד, סליחה, כל עוד אין הפרדת הדת והמדינה, אין משמעות למדינה. רגע, אתה יודע,
גם מי זה היה נפוליאון?
היה שם שליט צרפת, מה זה שם? שליט צרפת.
אתה יודע שהמורה שלי לימד אותי בהיסטוריה של נפוליאון היה לורד אנגלי?
אולי...
לא משנה, יש מישהו עם שם דומה, אבל לא חשבו. הוא היה בור.
בור בעם הארץ. בסדר. ומשרד החינוך החזיק אחד כזה, מה אתה אומר על אחד כזה? אני אמרתי לך... רגע! אבי, שנייה,
מה אתה אומר על משרד החינוך שהחזיק מורה להיסטוריה שאמר על נפוליאון לורד אנגלי?
שקט רגע! אבל אבי,
היה אב.
אז איך מורה לתנ״ך מלמד שלא היה תנ״ך? מפני שזה נכון!
שמעתם?
מפני שזה היה נכון, כמו שנפוליאון היה לורד אנגלי. לא, זה לא אותו דבר, זה לא אותו דבר, אותו דבר בדיוק. אדוני, אתה יכול לצחוק, אדוני, אתה יכול לצחוק.
אני לא צוחק, כל השורה הראשונה, אם חבר'ה לא שלי, צוחקים.
למה הם מבינים? תעקש. כי אתה צריך להבין. כי אין קשר בין הבדיחה לנבדחת. תקשיב, תקשיב, מה שאתה שואף שיהיה,
לא ישנה את המציאות.
אתה יכול להכחיש את המציאות, אתה יכול לצעוק כנגדה, אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה, המציאות לא תשתנה. לא, אני לא מבקש שום דבר.
אני לא בא אליך לקחת את הילדים בבני ברק ולהחזיר אותם בשאלה. אתה אל תבוא אליי להחזיר את הילדים שלי בתשובה. סליחה,
למה אתה לא מכסה את כל המודעות
של תועבה שיש בעמודים ובלוחות,
שקוראים לילדים לבוא להצגות או לסרטים של זימה?
למה הילד שלי שיעבור ברחוב יראה את זה עלול להימשך וללכת לסרט לא ברשותי ולראות דברים שאני לא חפץ בהם ולהתקלקל?
למה אתה לא מדביק מודעות לבנות על כל דבר כזה? למה אתה לא מדביק מודעות לבנות על כל מסיבה שמתפרסמת של אסיד, שיודעים מה יהיה מתחילתה עד סופה?
ושם הילדים נקראים להרפתקה של ימים עם בנות קטנים והתוצאות ידועות, אם תרצה, ראה לך סרט של התגוללותם של ילדי ישראל במסיבות סמים,
שאי אפשר אפילו לגמול אותם. זה לא הרצאה של אמנון יצחק שיבוא אחד אחר,
יבוא ויגיד לו, בוא תראה, פה הוא הטעה אותך, פה הוא עבד עליך, הוציאו אותו מזה.
נכון, אני שואל אבל את האיש צדק הלז מדוע אני צייד הנפשות כשאני מזמינים אותי לאירוע ומפרסמים הודעה,
מי שרוצה יכול לבוא,
עדיין המדינה דמוקרטית קצת.
רגע, רגע.
אבל רגע, אבי, אבי,
אבי, רגע. עכשיו, כשאני בא ורוצה להגיד, אם יוסי שריד יבוא וידבר נגדי ויפרסמו מודעות,
גם הוא יוזמן, אין בעיה, אף אחד לא ילך לעשות לו את המודעות.
אבל אם אני כל כך פוגע בילדי ישראל, בזה שאני אמרתי כמה מילים, רגע, סליחה. אני לא רוצה להגיד לך על מה עסק התוכנית של העולם. אבל סליחה, סליחה, אבי.
אני שואל אותך, אם יבוא אחד גורו, גורו,
בא ואמר,
מציג את התורה שלו,
בא מהמזרח הרחוק,
יושב לא על כיסא, על הרצפה.
רגע. אותו דבר בעיניי.
אותו דבר. אותו דבר. אף אחד בארץ לא יצא נגד גורו, מדיטציה פה, פותחת אולפנים והכול. אני לא הייתי פעיל. רגע, רגע, שנייה.
זאת אומרת, לך יש בעיה.
מה הבעיה?
אתה חולה פרנויה מיהדות. לא נכון.
לא? לא.
אז מה מפריע לך? אם הייתם פרנויה, לא הייתם עונים ב-17 מנדטים, הייתם משחקים ב-16. רגע, אז מה מפריע לך, אני שואל? לא מפריע שאתם מנסים בכוח. מאיפה הכוח?
מאיפה הכוח? מישהו דחף מישהו לפה בכוח. מכספי המיסים שלי, אתם מזרימים, הרי רושמים כל ילד הזה. סליחה, סליחה, מכספי המיסים שלי אתם רואים ספורט נגד רצוני,
הולכים לתיאטרון נגד רצוני,
עושים הרבה דברים נגד רצוני. זה כבר לא מכספי מיסים לידיעתך. מיסים, מה מי? לא, לא, לא. בטח. אתה רוצה שאני אראה לך כמה תקציבים מקבלים כל התיאטרונים וכל הספורט וכל הכדורגל? כמו ישיבה וחצי. רק ממני. כמו ישיבה וחצי.
לא.
אתה רוצה שאני אראה לך?
בכבוד.
בוא נראה לו.
פשיטת רגל, הפתיחה. תראה נתונים לפי המאזן של התקציב. ארוכים על ידך.
לא. מאזן 98 חתום על ידי משרד האוצר.
שוב, בעיונק ודגים. ראיתי את התשדיר הזה של אגודת ישראל. לא אגודת ישראל.
מדינת ישראל. לא, לא. זה היה הופיע בתשדיר הבחירות. אבל מדינת ישראל פרסמה את הנתונים. בוא נראה. כי לקחו רק את זה, אבל לא את כל ה-2 מיליארד דולר שהולכים לישיבות. בדיוק הפוך אין דבר כזה. 2 מיליארד דולר כיסו את חובות הקיבוצים, מה מי?
מעיקרי התקציב לשנת 1998. מהסדר הקיבוצים עולה שהממשלה
והבנקים העמידו להסדר הראשון מקורות בסך של כ-15.7 מיליארד שקלים חדשים.
מהם 5.6 מיליארד שקלים למחיקת חובות והיתרה לפריסה.
הממשלה נשאה ב-40% מנטל מחיקת החובות.
לא, לא, אדוני. 2 מיליארד דולר הולכים לגנוב לנו את הילדים. כן.
לא, בסדר.
לא, לא הבנתי. תראי, אנחנו עכשיו מדברים איתו... אני רוצה להתחזן. רק שנייה.
תקשיבי, אנחנו... אם לא מרצחים בעיניים... לא, חלילה, חלילה, חלילה.
חלילה.
אתם לא שמעתם מה הוא אמר בהתחלה.
הוא לא רצה לשבת שורה ראשונה כי הוא פחד שאנחנו מתעדים את זה ואחר כך כשנעלה לשלטון אנחנו עלולים להוציא אותו להורג.
לא, לא, הקלמת, הקלמת.
אמר, אתם לוקחים אחר כך, תחפשו אותי.
איפה הוא הגיע היום? לא, הוא בסדר. גם לי יש חושבים, הוא לא רק לחתום.
איי, איי, עשריך, אני אומר לך את העשר.
לא, הוא אמר את זה בצחוק.
בצחוק? גם אני צילמתי אותו בצחוק. אתם לא מבינים את זה.
אתה מצולם.
איפה דוד?
נו, בבקשה, תקבלו טהור.
מתוך תקציב המדינה לשנת 1997 מתקבלים הנתונים הבאים
התמיכה בכלל הישיבות שבהן לומדים 190,000 תלמידים
הוא בסך 800 מיליון שקלים חדשים,
ולעומת זאת התמיכה במוסדות ההשכלה הגבוהה הוא בסך 4.5 מיליארד שקלים חדשים שבהם לומדים רק כ-135,000 תלמידים.
התמיכה במוסדות ובעמותות החילוניות
מגיעה עד כדי מיליארד שקלים חדשים,
ולעומת זאת התמיכה בעמותות חרדיות מגיעה בסך הכול לכ-20 מיליון שקלים חדשים,
שמהווים כ-2% בלבד
מכלל התקציב.
שריד,
מאיר מרגלית לא מייצג את מרצ.
מאיר מרגלית הוא מספר 3 במרצ,
והוא אמר כך, חבר המועצה מרגלית קבע באופן תמוה כי לימודי אזרחות ודמוקרטיה בבתי ספר הם כפייה חילונית.
ככה אומר מספר 3 במרץ.
למה?
חבר המועצה מאיר מרגלית הגיע למסקנה כי לימודי אזרחות ודמוקרטיה בבתי ספר הם כפייה חילונית.
מדוע?
משום שהייתה הצעה של חברת המועצה רוני אלוני מירושלים עכשיו להפסיק להעביר הקצוות עירייה למוסדות חינוך
שאינם מטמיעים ערכי דמוקרטיה,
לאור זילות מערכת המשפט,
הטלת הדופי בשלטון החוק ואיום החלפת המשטר הדמוקרטי במשטר הלכה,
יש לעירייה אחריות מוסרית וציבורית לשרש את התופעות האלה, טענה אלוני,
ודרשה גם להקים ועדה שתבדוק את תוכני הלימוד של מוסדות החינוך בעיר.
אלא שההצעה לא הצליחה לקבל את אישור חברי המועצה בישיבה שהתקיימה לפני שבועיים, ואחד המתנגדים היה לו אחר מאשר מס' 3 ברשימת מרצ.
בכך הסביר עצמו מרגלית במכתב לאלוני
איני יכול לתת יד להצעה שיש בה יסוד של כפייה והתערבות בעניינים עקרוניים של אחרים.
אתם שומעים?
מה פתאום להתערב בעניינים עקרוניים של אחרים? זה אנטי-דמוקרטי.
יתרה מזאת, הוא אומר, דמייני לעצמך מצב
בו המדינה נשלטת על ידי החרדים, כמו שמפחד אבי,
ואלה היו מציעים לא לתמוך בבתי ספר שלא מלמדים גמרא.
מה היה קורה פה? מלחמת עולם.
מה זה, הדתיים כופים עלינו ללמוד גמרא?
אז איך אתם כופים על אחרים ללמוד דמוקרטיה ואזרחות כפי שאתם רוצים?
יש דברים עקרוניים בכל ציבור,
וצריך לכבד. זו דמוקרטיה שמתוכה מקפלת את כל האנשים,
כל העמים, כל הסוגים, כל המינים.
אז איך אתם עושים דמוקרטיה אנטי-דמוקרטית?
זה שגם דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה.
או, דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה. זה צריך חוקה. נכון,
וזה לא תשיג. למה לא? אתה תראה, בגלל שהדמוקרטיה...
נתנה בינתיים שבעים ושבעה חברי כנסת
לברק ובלעדיה החרדים אין לו ממשלה יפה מאוד אז בבחירות הבאות כל מי שחשב
שהוא לא בסדר שהוא מצביע רק כי הוא הצביע למרץ נכון יצביע לשינוי בדיוק רק לשס יהיה כבר שלושים וארבע והיא תהיה המפלגה המובילה
זאת הבעיה צודק אה?
לא אני חושב שאתה טועה טועה אני מבטיח לך
אתה יודע רזי ברקאי דיבר ברדיו
לכן אני פה כדי לנסות לעצור אותך כדי שלא תהיו שלושים וארבע איך אתה יודע איזה סרט אני עושה ממך עכשיו אני מביא עוד שבע עשרה עכשיו עם הסרט הזה
שלח לך קלטת חינם אמי
אבל אני
אני רוצה שתבין אמי
אנחנו אוהבים אתכם אין לכם מושג
אוהבים אותנו בתנאי שנהיה בסוף כמוכם לא לא אתה אם תראה אותי פעם אחת מכריח מישהו למשהו
אתה יכול להגיד עליי מה שאתה רוצה זהר חבני מוכר לך? כן
אתה מכיר אותו?
לא הכרת שמעת עליו אתם בטלוויזיה
אתה מכיר אותו? לא אבל אני שמעתי פשוט מאוד מה שהוא דיבר
הוא דיבר הוא כבר לא דיבר הוא התאבד
לפני שהוא התאבד הוא הקליט את עצמו כן הוא אומר בדיוק מה שאתה אמרת
מה הוא דיבר הוא דיבר סליחה עם ערוצים של רדיו לא איתי
בן חפציו של זוהר מצאה עימו קלטות ובהן שיחותיו אל תחנות רדיו חריגיות יופי
אז הייתי רוצה גם לשיר שיר בבקשה אין סף טוב בבקשה זו הרגע
זוהר חבני לא חזר ותשובה דרכי בכלל הוא עוד איך?
טעות יש לו הוא הלך עם אבא שלו לאירוע של חבר
זה אחרי שהם חזרו שניהם בתשובה באו להרצאה שלי בתקווה נכון אחרי דבר נוסף אתה צריך לדעת הוא התאבד כחוזר בשאלה כבר חצי שנה? לנער מאס בחייו כשניסה דווקא להוריד את הכיפה
ואנחנו מקיימים עכשיו שיחה עם קרוב משפחה של הנער בני שמו שלום לך
בתקופה האחרונה של חייו הוא דווקא התחיל לצאת מן התהליך הזה של החזרה בתשובה אפילו הלך בלי כיפה יתרה מזאת לא רק שללכת בלי כיפה
והוא התאבד על רקע של אהבה נחזלת
ויש לי את החומר והסרט יוצא עוד מעט יש לך דמיון פורה אדוני נכון מאמי והוא מתועד הדמיון שלי על ידי אנשים?
את מכירה את זוהר חבאני? כן
מיוחד מכירה אותו?
ספרי לנו עליו בבקשה הוא למד איתי שמונה שנים בפסטווויף
אחר כך למד איתי בתיכון טיפה בקול אי אפשר כן
אחר כך למד איתי בתיכון
והוא היה איתי בקשר
התקשר אליי
איזה קשר?
קשר אפשר להגיד ידידים, כאילו היינו
הייתי עושה לו כאילו שיחות נפש כאלה, והיו במצב גרוע
הוא היה מתקשר אליי הרבה
הרבה וכאילו התקשר גם לכמה ילדים מהכיתה, פשוט שומעים אותו והם מנתקים לו כי
לא היה להם עצבים בשבילו
זה לא הדעת ששיגע לו את המוח כמו שהם סביר? לא, זה לא הדעת
זה בטוח לא הקלטות של אמנון יצחק? לא, ממש לא
מכיר את אמנון יצחק? מכירה, זה טוב
אם תשמע הקלטות של אמנון יצחק, תבין שאמנון יצחק הוא לא אחד כזה
שיגרום לך להתאבד, כאילו,
הוא בעד החיים, כאילו,
הרי למה באנו לחיים?
צריך לשמור את הקלטות של אמנון יצחק
מה נראה לך שהיה מחזיק אותו בחיים? איזה דבר?
אומר לחברים
אין לך דמיון פורה, אדוני. נכון, ממי, והוא מתועד הדמיון שלי על ידי אנשים. חבל רק שאתה מנצל אותו לדברים לא טובים. נכון? היית רוצה שאני אהיה עם טומי?
מה נעשה? לא אמרתי שאני איתו, אמרתי שאתה... הבנתי,
אבל מה נעשה?
אתה יודע, יש אתר באינטרנט, קוראים לו
אתה מכיר אותו.
הם כותבים עליי הרבה,
והם גם מפנים לאתר שלי, שיראו אותי שם.
איך אני מודה להם? בלי לשלם פרסומת.
אבל בין... לפחות סופר כמה נכנסים משם?
יש, ברוך השם, בלי עין הרע.
רק אני אגיד לך דבר אחד.
מהמכללה למינהל, לדוגמה, השבוע הגיעו שניים לקחת קלטות וידאו,
והם אומרים שכל המכללה כמעט שם.
צופים בקלטות ולוקחים קלטות, מורידים מהאינטרנט, מאצלנו, מהאתר.
www.שופר.net אני מצטער, אבל ניסיתי להיכנס לשם והיה כתוב, סליחה, אבל האתר לא פועל ביום כיפור.
נכון.
מה רצית? להיכנס ביום כיפור? כן, למה לא?
לא, אצלנו האתר מתפלל ביום כיפור.
אבל אתה צריך לדעת,
הם כתבו שם והם מתגאים שהם הצליחו להפריע בארבע הרצאות למדען ציגלר.
הלכו להרצאות שלא ישבו והפריעו לו, הפריעו לו, הפריעו לו, הפריעו לו, והם מבסוטים.
שלח להם אחד מהעורכים שלנו באימייל,
תלכו להפריע לאמנון יצחק בהרצאה.
אתה יודע מה הם ענו לו?
פעם אחת אכלנו אותה, פעם שנייה כבר לא.
אז אני אסביר לך, הם באו להרצאה שלי,
חבר'ה ממרצ עם שלטים,
נכנסו להרצאה,
תגיד להם שאתה מדבר איתי עכשיו, אי אפשר.
שנייה.
אני באמצע משהו.
לא, לא, בסדר, צריך לענות, שלא ידאגו לאיזה משהו. כן.
אז עכשיו, הם ישבו... לא כמוך, אני באמצע עבודה, אבל לא חשוב. ברור, גם אני באמצע עבודה.
עכשיו... על חשבוני, אבל כן. ברור.
שילמת כניסה?
שילמתי את המשכורת שלך. אבל לא שילמת. אני עובד במדינה לשלם. אבל אתה שילמת כניסה?
החבר'ה שלך הזמינו אותי. אתה רואה?
על חשבון החרדים אתה חי. וואלכ, אני אוהב לך.
איי איי איי אולי. הייתי מוכן לשלם כניסה אם הייתי יודע שזה הולך למטה. אני רוצה שתזמין אותי לתיאטרון הקאמרי על חשבונך. בבקשה. אתה מוכן? כן. כמה עולה כרטיס? 100 שקל. תן לי, אני אקנה לבד.
תבוא איתי, אני אקנה לך. עכשיו תשמע. תבוא, אני אקנה לך במקום. בסדר.
אתה שומע?
הם הגיעו להרצאה והם דיברו, דיברו, ניסו להפריע לי.
אני הולך כמוך, אני הולך, תשמע, אני הולך כמוך. רוצים להרגיש בין העם, איך שיושבים, זה עובדי תורה, אנחנו חיים.
הם לא חיים כמוך.
הם באו לבד, מה לגמרי.
תשמעו, נשמעו.
אתה מאוד זורם לי שאנשים יהודים מבינים בית כנסת וכיסוי ראש.
כאילו כיסוי ראש, בואו מה שאתם רוצים.
אתה לא אמרת שאתה קיבלת גדיפה,
יש לי שאלה. זה מקום ציבורי, זה מקום ציבורי, ושמה הגדיפה הזאת.
אני רוצה להגיד שאתה רוצה, אבל זה לא יכול.
אנחנו עם ישראל בהתגלמותו היפה.
איזה גדול? מי גדול? מי גדול? מי פה גדול?
נו, מה? הוא שגור, הוא שגור. אף אחד לא חודר לגמרי.
הוא שגור.
אלי זה קדוש אדם. אלו הקדוש. אלו הקדוש. לא, לא, לא. סליחה. תגיד לי, לפני אהל הקודש אתה מביא עובד אלילים מטיף שאומר ממעלה לשמות באור?
תוציא כיפה על הראש ותשים מה שאתה רוצה. אמה, אז בואו לכל הכיסוי. אדוני היקר. בלי שום קשר, זה מקום קדום.
בקיצור, הוצאתי עליהם קלטת.
קוראים לה קלטת התגובה.
עכשיו היא מופצת בכל העולם.
גם הנכדים שלהם יראו איזה פשלות הם עשו כשהיו צעירים.
אז הם לא רוצים להסתבך יותר.
הם לא מגיעים.
מקסימום מחלקים טפסים בחוץ.
בסדר, על עיני.
אני, אין לי בעיה, הינה, יש לכם טופס פה יפה.
כתבתם עליי הרבה דברים יפים.
אמנון ניצחקימטרייה, איש כזב, בוגד,
נוכל בלב הדור, רמאי באמונה,
מואס בדרך הטוב, אפס ובור,
והכול בשם הרמב״ם.
איזה יופי.
אני מודה לכם. תפיצו עוד כאלה, תבזבזו את הכסף על שטויות.
אנחנו מוציאים את הכסף. איפה מרדת את זה? כי זה לא בשם הרמב״ם.
בדיוק הפוך.
אתה יודע למה?
אז אתם לא יודעים אפילו מה אתם עורכים.
אתם כותבים שהרמב״ם אומר,
והרמב״ם אומר שאין לעשות מה שרוצים בגימטרייה.
וגם הרמב״ם אמר, אין אדם רשאי לדון בחשבון בגימטרייה. ומה אתם עשיתם? מה ששניהם אמרו. כלומר שאתם מאמינים בזה, אנחנו פונים בשפה שלכם. זאת אומרת שכשאתם כתבתם בדיוק את ההפך ממה שהם אמרו. לא, אז בדיוק. זאת אומרת, הם אמרו לא לעשות חשבון בגימטרייה, ואתם כן עשיתם. מה אתה עושה?
אני מעולם לא תשמע בקלטת שלי גימטרייה אחת.
אם תביא לי גימטרייה שאני אומר,
אני מוריד את האנטנה.
אתה סתם אומר.
יש אחרים אולי מדברים.
אם היית לפחות עקבי, בודק, יש לך טענות אמיתיות, אפשר לדון. אבל סתם להעליל, סתם להאשים בכל מקום?
אבל זה טוב, תדע לך. כמה שאתה כותב יותר גרוע עליי, יותר קל מגיע.
אפשר לראות מי זה
אם תכתוב שאני טוב, לא יבואו, יפחדו, תכתוב
מפחיד,
מסית, מדיח
אנשים אומרים, מה עד כדי כך? בן אדם כזה מסתובב ככה מכל מקום ועוד לא עצרו אותו?
חייבים לראות מי זה
הנה תשמע
הוא אומר זה אחת מן הסיבות שבאתי היום לראות אותך כאן, באמת?
שמעתי קלטות שלך, שקיבלתי אותן דרך
חוזרים בתשובה.
האמת ששמעתי אותן בקטעים שנסעתי עם האוטו ואין קליטה ברדיו.
אז שמתי את הקלטות שלך.
חלק מהדברים שלך, אתה יודע מה?
אולי פתחו לי איזה פתח למחשבה, בפרט על ה...
אני מדבר בפרט על הדבר הזה שסיפרת שם סיפור שמישהו בא לבנק עם חי כפליים וב...
בזה קניתי את הסיפור הזה. מצא חן בעיניי וקניתי אותו.
אבל יש דברים שאני אישית לא מאמין בהם.
למשל?
אני לא זוכר כרגע מהקלטת.
לא, עזוב, מה אתה לא מאמין?
בלי קלטת.
אתה התחלת לדבר על ה... על אלוקים.
היום בפרט הזה,
שיש על הבורא והנברא.
כן. אתה מבין? אבל מי אמר שהבורא הוא יהודי?
אני אומר,
אם יש גם בורא, הוא ברא בני אדם. נכון. הוא לא ברא יהודים, הוא ברא בני נוצרים. אני כמוך.
גם אני אומר. זו הטענה שלך. ברור.
הוא בראות מריסטוטי ליב ומי שמקורו בכלל בפילוסופיה היוונית,
ואחר כך הוא מאץ איפשהו דרך הרמב״ם. סליחה, הבנים הגיעו אחרינו, אם אתה לא יודע.
עכשיו אתה צריך להבין דבר אחד. הסינים היו קודם.
הסינים לא היו קודם.
לא היו קודם. כבר כארבעת אלפים שנה, וגם היפנים.
הם עמים יותר נתיקים והיו יהודים. היו קודם. הם יותר מוצלחים. היו קודם בתור מה?
באותו דבר.
בתור מה? באותה דת.
מה פתאום?
סין מוזכרת בתורה ב-70 העמים שנפוצו בבבל.
ואתה צריך להבין דבר אחד.
עמים היו.
תורה לא הייתה.
אמונת אלילים? בדי שהיה.
הרמב״ם מביא
ללקות עבודה זרה.
בתחילת ללקות עבודה זרה, שאכן כל העולם האמין באלילים. עד שבא אברהם אבינו,
שהכיר את הבורא מדעתו,
חוץ מהמסורת שהוא קיבל מעבר סבו,
והוא נקרא אברהם העברי,
והאמת, מציאות הבריאה הועברה מאדם,
שים לב,
מאדם,
דרך שט,
אל נוח,
שם בנו,
והלאה לעבר, עבר לאברהם, יצחק יעקב, 12 שבטים מאלינו.
עכשיו אני רוצה שתבין דבר אחד,
שנוח
שמע מלמך אביו,
שחי עם אדם הראשון, יציר כפיו של הקדוש ברוך הוא.
נוח
דיבר עם אביו למך,
שלמך אביו אומר לו,
אני חייתי עם אדם הראשון יציר כפיו של הקדוש ברוך הוא.
נוח נפגש עם אברהם אבינו.
אברהם אבינו עד שלישי, איך הוא לא יכול להיפגש איתו, אם היה ביניהם איזה 500-600 שנה.
אתה כנראה לא יודע את הגילים שהיו, ממי.
אדם הראשון חי 930 שנה.
ויהיו כל ימי אדם אשר חי
900 שנה ו-30 שנה וימות.
ויהי כל ימי למך
770 שנה
ו-700 שנה וימות.
ויהי כל ימי נוח
900 שנה ו-50 שנה וימות.
סליחה אבל לאנשים, בני האדם לפני 40 אלף שנה חיו בקושי 40 שנה, המסכנות. למה אתה אומר כזה דבר?
אבי, אבי.
מה זה למה אני אומר? אבי. כל החפירות שעשו באירופה ובמזרח התיכון, בחייך. אבי נשמה שלי, תעשה לי. 40 אלף שנה ויותר מהזמן שכתוב. אבי, תעשה לי טובה נשמה שלי.
אתה לא יודע היסטוריה.
אני יודע היסטוריה. אתה יודע ארכיאולוגיה אולי, אבל לא היסטוריה.
ארכיאולוגיה אין שום זכר לשום סיפור בתנ״ך עד אולי תקופת דוד. תגיד לי, מה אתה מדבר שטויות שתהיה בה? אה, בגלל זה אתם מנסים לפגוע בארכיאולוגיה.
בגלל שהיא לא נכון. אתה רוצה שאני אראה לך שנמצאו חומות יריחו שהן שקועות בתוך... זה לא שייך.
אתה רוצה שאני אראה לך את תיבת נח, אבל לא שקועות בתוך. אתה רוצה שאני אראה לך את תיבת נח?
מחקר
חומות יריחו אכן נפלו.
מחקר מדעי וארכיאולוגי חדש שיצא לאור בימים הקרובים בארצות הברית,
מוכיח שהסיפור התנכי המפורסם על כיבוש יריחו ונפילת חומותיה לרגלי יהושע אכן אירע במציאות,
בניגוד למה שסברו רוב החוקרים עד היום.
המחקר שנערך בידי הדוקטור בריינט ווד,
ארכיאולוג מאוניברסיטת טורונטו,
המתפרסם בגיליון החדש של ה-Biblical Archaeology Review,
מוכיח שיריחו אכן נהרסה בשנת 1400 לפני הספירה.
בדיוק התקופה בה הגיע עם ישראל בהנהגתו של יהושע לאחר 40 שנות נדודים במדבר לארץ ישראל.
בטח שקוד בתוך כיכול. אתה רוצה שאני אראה לך את תיבת נוח מנוח? איפה?
בבקשה, תראה לו דוד.
דוד.
אני כבר הולך לקו באמצעים קולנועים יכול לעשות הכול.
לא!
סרט אמריקאי אוריגינל תיעודי. אנחנו לא אמריקאי כאלה מטומטמים כמוכם.
איי, איי, איי. גם הם מאמינים באמונות כאלה.
אבי, אבי. האמריקאים הם לא דוגמא. אבי, אתה יודע שיש ביקורים בתיבת נוח?
בסדר, גם אני מחר יכול לשים תיבה ליד הבית שלי, לקחת עשר דולר. אתה יכול להשקיע אותה בתוך הר ארארת?
עם בולדוזר, מה שאתה רוצה. בהר ארארת. עשר דולר. חמש קילומטר למעלה.
אתה יודע שמגיעים לשם רק עם הליקופטר?
בסדר. בולדוזר. גם אני קרתי. מה ארארארת?
מה שאתה רוצה, אני יכול להשקיע. איי, כמה שאתה, אני אומר לך משהו.
אתה עברת את העב״מים.
עברת. זה, גם זה שטויות. נראה לי שאתה חוצני. כל מיני משוגעים שמאמינים בזה במקום באלוהים. תכף, הנה, דוד, דוד יראה לנו.
אני אענה לך.
תיבת נוח.
כמה קשרו ל-CBS ספיישל כמה שנים לפי סמוט ארארת, נועה זארק, נועה זארק, קבל במטרה, כל זה. תראה, אני יודע שהממשלת הטורקסית עושה הרבה לדעת.
הם חושבים שזה נועה זארק.
הם גם קיבלו איזה מטרס, אתם רואים את המטרס הזה כמו המטרס הזה.
עכשיו, אתם לא רוצים ללכת את זה עכשיו, אבל זה מאוד פוליטית אינסטייבת להיות בו.
יש עוד 100 אנשים קיבלו בשנת האחרונה הזאת כי סאדאם בן-סיין,
זאת אומרת, הוא קיבלו את כל הקרדים והם נלחמו בשנת האחרונה הזאת, אז לא לכנסו נועה זארק. אבל הממשלת הטורקסית עשתה, והם אמרו שזה נועה זארק.
ובכן, בעיתונות, במעריב ובידיעות אחרונות
התפרסמה גם כן כתבה בנושא הזה של מציאת התיבה,
ובה נאמר שהמידות
של התיבה שנמצאה תואמות בדיוק להפליא את המידות הכתובות בתורה,
והיא מורכבת משלושה קומות, בדיוק כמו שהתורה אומרת. וגם אם אני הייתי בממשלה טורקיה הייתי עושה שמה... איך עלתה תיבה למעלה
5,000 מטר שאי אפשר לעלות לשם רק עם... מה הייתם יכולים לומר לנו מי אותו אדם שדיבר שם? מי דיבר? זה כומר, זה כומר. כומר.
כן. ראית שהוא כומר?
ככה מדברים הכמרים המטיפים הפרוטסטנטים. ועתיים ככה כומר חילוני?
אין דבר כזה.
גם זה אין דבר כזה.
כל מי שחוקר הוא כומר? הוא לא חוקר.
אם הוא היה חוקר בצורה מדעית, לא היה מדבר שטויית, כי הוא לא ידע על מה זה תנודת היבשות,
הוא לא ידע שאנטרפיקה הייתה פעם על קו המשווה ואיזרקה? סליחה, תנודת היבשות אתה למדת בבית ספר תיכון, ממי.
ומי אמר לך שהייתה את התנודה והקו,
אפריקאי-סורי. רק תסתכל על המפה. רק שנייה. תסתכל על המפה. תסתכל על המפה. תסתכל גם אתה.
נו, אפריקה לא מתאימה לאמריקה בדיוק. מי שמתאימה, זה סימן שזה נפרד. זה הכול, זה אומר שזה מתאים?
אם אני עכשיו מתאים בגובה לאיזה בחורה, אז אנחנו צריכים לנסה? בדקו גם את מבנה הצמחים ואת סוג בעלי החיים ואת כל הדברים האלה. בדיוק הפוך. אין קשר בין היבשות.
מה שיש בזאת אין בזאת ומה שיש כאן לא כאן.
הסלעים, הסלעים, הסלעים לא משתנים, נכון? והעצים,
וגיל העולם שמשתנה לפי היקף העצים בכל העולם כולו,
ושגיל העולם היום לא עולה על ששת אלפים שנה מדעית.
שטות גמורה. שטות גמורה. שטות. תשת אלפים שנה.
אין מדען אחד משנת 1977 שסתר את המחקר הזה שתראה עכשיו. בבקשה, גיל העולם.
אני עוד מעט יוצא, אני פשוט לא מסוגל. ברור.
איך מטעים אתכם בבית ספר שנים על גבי שנים, ואתה לא מבין שאתה שבוי ביד חינוך רמאי ושקרן שעובד עליך בקטנות.
ירדת אי פעם רמאי. הנה, בבקשה אנחנו נראה, ואחר כך נדס...
מסעים.
אבל האם יש איזה ידע מסויגת מדעי שזמינו ששיגנות את
ההתראה של המנהלת עישית ושיגנות את המדעים ילדים?
מדעי דוקטור רוברט ג'נטרי,
עד שעומדים בעקבות הגדולה לטונסטין,
חשבת רק על זה,
ששיגנות מסויגים ששיגנות לפני עקבות הראשון של המדע הארץ.
In 1977,
The Research Communications Network published a special breakthrough report on the results of Dr. Gentry's scientific publications,
characterizing their implications as follows.
Current physical laws may not have governed the past.
Earth's primordial crustal rocks, rather than cooling and solidifying over millions of years,
crystallized almost instantaneously.
Some Geological formations thought to be 100 million years old are in reality only several thousand years old.
Grant these proposition and any researcher will tell you the entire structure of the historical natural sciences would dissolve into formlessness.
Few certainties would remain yet these very possibilities and others equally challenging
have been suggested in a remarkable series of papers published over the past several years in the world's foremost scientific journals,
Nature,
Science and Annual review of nuclear science, among others.
From Research Communications Network,
breakthrough report 1977.
קול,
מה עשרות אנרגיות רחבות.
לפני שאנחנו יכולים להשיב על ההצעה הזאת לגבי קול ובזמן ההצעה הזאת,
אנחנו צריכים לשאול את השאלה מאיפה קול נמצא ממנו.
פה, במירה הקולה הזאת, בטריש יוטה,
יש לנו את ההצעה הזאת.
פה יש החלטה שעברה כמעט לגבי קול.
יש אלפי אלפים כאלו במירה כזו,
במירה הזאת ובמירה אחרת פה,
במקומות ההצעה הזאת.
המחקר הזה אומר לנו שבזמן הקולנות טובות לגבי קול וטמפרטורה ומטר ועד,
שבווד ומגיעות אחרות יעשו לגבי קול.
השאלה היא,
איך זה יחזור לזה להקבל?
ב-1976 אני מודל את הסוצאות
על ההסדרות על ההסדרות האלה
באוקטובר 2015,
ב-1976 בעקבות המדע.
כאן מה שאני אמרתי במירה הזאת.
הנקודות האלה,
המחקרות לגבי הקולנועים האחרונות האלה,
העברו את ההסברות שהחלטה קולנועית קולנועית וקוליפיקציה
יכולה להקבל בקולנועות אחרות אלפי כמה אלפי עשרות.
In other words, I was suggesting that col could form very rapidly,
Geologically speaking.
It contradicted the conventional way in which people have thought about the formation of col.
What was the reaction of the sign of the community to this new data?
I received a letter from Professor Rפאל Kassman of Louisiana State University,
several months later,
January 27 1977. Dear Dr. Gendry,
I have been patiently scanning the letters section of science
since the publication by you and your colleagues of your findings on radio halos.
The silence is deffing.
I think it can be interpreted as stunned silence.
Your results will not greatly trouble the engineer.
But the impact on the science of geology in possibly changing the accepted views as to the duration of Geologic time will be felt for many years.
Very truly yours, Rפאל Kassman.
Soon there after Professor Kassman organized a symposium.
It was entitled It's About Time,
4.5 מיליון שנים.
Is the earth really 4.5 מיליון שנים?
When the results of the symposium were written up and published in the September 1978 issue of GeoTimes,
here's what was said.
However,
since the deposits from which the qualified wood was obtained are considered to be at least of Cretaceous age
and possibly of Jurassic or Trisic age,
the ratio between uranium-238 and LED-206 should be low.
In�ד,
some such halos have been found with uranium-lead ratios ranging from about
2,200 to over 64,000.
If isotope ratios are to be used as a basis for geologic dating,
then presently accepted ages may be too high by a factor of 10,000,
admitting the possibility that the ages of the formation are to be measured in millennia.
Translated, that means several thousand years
for the formation of KOL and all of those Geologic formations.
This information has remained unchallenged and unreputed in the open scientific literature since it was published in 1976. זה לפי מדענים ה... ברור, המדענים, המדענים של אבי. המחזירים בתשובה הפרוטקטנטים. עוד שנייה, אני מסיים.
האם זו התיבה של נוח?
הנה כאן היא מצולמת על הרי עררת, עיתון ידיעות אחרונות.
מידות כלי השיט שנחשף כאמור תואמות בצורה מדויקת את המידות שמופיעות בתורה,
כמאה חמישים מטר אורך על עשרים וחמש מטר רוחב.
ודגימות מהממצאים כבר נשלחו לאוניברסיטת אוקספורד לבדיקות כימיות כדי לקבוע את גילה
של הספינה.
ותיבת נוח,
הקשר, השתיקה שהיה במשך השנים נחשף,
והיום יש את כל הנתונים.
מה נעשה עיוני?
ככה המצב. ארכיאולוגיה נוצרה רק בשביל לאמת את תורתנו הקדושה.
סיינטיפיק ידיעות וסיינטיפיק מעריב. היווה וסיינטיפיק אבי כוזרי.
אנחנו מודים לך לערב זה אבי, אבל אתה מוזמן להציל... לא, צריך להדגיש שלדברים האלה אין שום ערך מדעי. ברור, ברור. ברור, אתה אומר.
פרוטסטנטי. אתה קורא... אתה יודע מה? אתה מוכן להגיד לך את המצב? לא, אתה קורא.
אתה מוכן עכשיו להגיד. אתה קורא. ומה אתה מבין אחרי שאתה קורא?
אני מבין ששום אדם, שום פרופסור... מה עם זה?
הוא לא פרופסור. אני מכיר אותו. הוא אומר שזה הופיע בנייצ'ר, הוא כבר הרבה כתבי ענק. ואיזה תוכנית טלוויזיה שודר?
מאיפה זה מצולם? מי זה האדם הזה?
United States of America. כן, אבל שם יש מאות תחנות חרדיות, במירכאות. 250 מיליון אנשים יש שם. אתה שמעת על סטיבן הוקינג? אני שמעתי על זה. הוא בשבילך מדען?
הוא בשביל מדען. הוא בשביל מדען. הוא אטאיסט. מאיפה אתה מכיר אותו?
מאיפה אתה מכיר אותו? קראתי שניים מספריו.
קראתי שניים מספריו.
ומה הבנת?
ומה הבנת?
שגיל העולם הוא עשרה מיליארד שנים?
ממנו? ממנו. איך נוצר העולם, הוא אומר?
סוגר את תיאוריית המבט הגדול.
ואיך נוצר העולם, הוא אומר?
גם היה לחץ. קראתי שני מחקרים, שני ספרים אפילו.
מה הוא אומר בסוף? איך נוצר העולם?
המבט הגדול? כן. זה דבר שנקרא יקום האינפלציוני, יש תיאוריה חדשה. איך איך?
למה צריך חדשה? היא שנה לא טובה.
שלוש ספרים. בסדר. הורגן כתב אותך.
לא ראה כלום. מה הוא אמר? איך נוצר העולם?
יש את תיאוריית, הוא
כנראה לי דוגל בתיאוריית המבט הגדול, שואל. אבל מה הוא אמר? איך נוצר העולם?
הוא היה תיאוריית, מה יש לו להגיד? לא מספיק לי. כשהוא אומר שהיה מפץ גדול, איך נוצר העולם?
קראת שני ספרים.
כן. נו, אז איך נוצר העולם?
לפי סטיבן הוקינג, איך נוצר העולם? בשורה האחרונה של הספר כתוב שכנראה יש אלוהים.
סליחה, סליחה. כנראה יש בורא בעולם. יותר מזה אני אגיד לך.
הוא אמר שהאלוקים מטעטע בנו, הוא כתב, אני קראתי, הוא כתב את זה, אראה לך דוד, תביא לי את סטייבן.
עד שאתה מכיר סוף סוף מישהו אני אראה לך כמה אתה לא מכיר אותו.
הוקינג לא חיכה שהמציאות תפריך את התיאוריה ועשה זאת בעצמו.
השבוע הוא פרסם עם שותפו למחקר הסבר חדש להיווצרות היקום.
הנקודה שממנה החל הכל אומר הוקינג,
הייתה שם תמיד.
המפץ הגדול יצר את הזמן כפי שאנחנו מכירים אותו,
היקום ימשיך להתפשט לנצח,
כוכבים יתרחקו אחד מהשני עד אין סוף.
הוקינג משוכנע שבקרוב אולי עוד בימיו ניתן יהיה לפתור את כל חידות היקום ולתת מענה לשאלות
שרק בודדים יודעים את התשובה עליהן.
פה בעצם מגיעים לנקודת המשבר, שאתה לא יכול ללכת לאחור עם הפיזיקה עד אותה נקודה סינגולרית, מפני ששם כל החוקים מרוסקים,
ולכן אי אפשר לגזור מאותו מקום שום דבר חדש, ולכן הפיזיקה בבעיה.
אז הנה בא הוקינג ומציע פתרון. בואו נגיד שזה לא היה נקודה,
מנקודה מתמטית הקטנה ביותר שאפשר להעלות על הדעת, אלא זה היה מין איזשהו גל קטן, גוף ישות קוונטית כזאת, גלית,
ששם יש בכל זאת קצת מרחב, יש קצת זמן. -זה לא כמו גל קלאסי שיש לו משמעות, אלא זה הכול פלקצואציות שבהן אי אפשר להגדיר מרחב וזמן, רק כשהפלקצואציה הזאת מגיעה לאותו רגע של מה שאנחנו קוראים תחילת היקום, המבט הגדול. אחרי זה מתחילים להיווצר שם קשרים שאפשר לתאר אותם כמרחב וזמן. לפני זה אי אפשר. אז במה הועילו חכמים בתקנתם? כלומר, במה הוקינג פתר בעיות, גאל את הפיזיקה, נאמר, בא
שהם לא היו קיימים שהיו קיימים בנקודה הסינגולרית ולא קיימים במודל שלו. -הוא לא עשה את זה, ואף אחד לא טוען שמה שהוקינג יצא זה באמת. -הוא טוען. הוא טוען עוד דברים שהפיזיקאים אחר כך לא הסכימו איתם, אבל גם הוא עצמו שינה הרבה פעמים את דעתו. לא, אף אחד לא חושב שיש פתרון לבעיה הזאת כיום, בעיית התחילת היקום.
אף אחד לא חושב שיש פתרון לבעיה הזאת כיום.
אני חושב שהשאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא, האם הניסוח שלנו של חוקי הפיזיקה,
הניסוח המתמטי שלנו, הוא הניסוח היחידי האפשרי?
ונראה לי שיהיה מאוד מאוד מאוד קשה לענות על שאלה כזאת בצורה מוחלטת.
מה זה פיזיקה? פיזיקה צריכה לדייר תמיד דברים על סמך דברים אחרים. אי אפשר להתחיל מכלום.
אז אנחנו צריכים תמיד להניח איזשהם אקסיומות שבעזרתם אנחנו מסבירים דברים אחרים,
ולמה האקסיומות האלה נבחרו, זה עניינו של אלוהים, כן.
בבקשה, הוא מעריך את איינשטיין. גם איינשטיין, אתה רוצה לראות את איינשטיין?
בראה לך שאיינשטיין נאמין בבורא עולם ובגלגול נשמות?
תיאוסופיה, או תיאוסופיה פרינסופית,
היא היתה אינפלואנטה על הרבה אנשים ברורים.
בין איינשטיין
למאה הגדולה התארגון והמדינות בן ג'מין פרנקלין,
למאה הראשונה ומחלקה של תיאוסופית פרינסופית,
תומאס אדיסון.
זו הייתה המחקרונה של האמת שעליה הם כולכים הפילוסופיה פרנית, כמו קוראים לזה.
והמדינות של המדינות גם שחשבו אכולות בתיאוסופיה,
קרל יום,
ניטשה,
שווייצה.
כל הנפניקים ודוקימנטים בקונספט של התיאוסופיה,
שכמו שאנחנו יודעים, היא עסקה לתיאוסופיה.
למורה עולם ולגלגול נשמות?! -כן, בין נפניקייה של חזיר אחת לתמיד בבינה. מה זה משנה?
גם יוסי סארי דאכל חזיר, הוא מאמין באלוקי.
זה לא ה-issue בכלל. -זה ה-issue, זה ה-issue.
בואו תשמעו את המדען סטיבן הונקינג שהוא מעריך.
תיאוריה חדשה של המדען סטיבן הונקינג, היקום נולד מגרגר אבונה.
סטיבן הונקינג עשה זאת שוב. המדען הנכה, שנחשב לאחד מגדולי הוגי הדעות בעולם,
הכריז כי הצליח לפתור את חידת היקום.
בקרוב הוא עתיד להציג את התיאוריה שלו בפני הקהילה המדעית שכבר מחכה וקוצרו על הבשורה החדשה.
עולם המדע, מאת אורנה ננר, לונדון.
עולם המדע עוצר את רשימתו אחד מגדולי הדור, המדען, הגאון, סטיבן הונקינג.
עומד להודיע על תגרית חדשה שלו, העולם נוצר מפסוליה.
תגלית המאה, אוקיי, תגלית ששווה פרס נובל.
תשמעו מה כותב דוקטור עמוס כרמל.
תראו מה זה מדע, מדע מודרני, שהחמוד הזה זוכה ללמוד אותו וקורא ספרים ומבזבז את חייו על זה.
בראשית היה המפץ הגדול,
כלומר,
אולי היה משהו לא ברור ולא ידוע לפני כן,
ואיננו יודעים איך נולד המפץ הגדול עצמו,
אבל רוב המדענים מניחים כי לפני 15 מיליארד שנה התרחש המאורע,
המוגדר הראשון בתולדות היקום המוכר לנו.
תשמעו ידיעה מדעית. אני חוזר, תראו מה זה ידיעה מדעית.
אולי היה משהו
לא ברור ולא ידוע,
ואיננו יודעים איך נולד,
אבל רוב המדענים מניחים כי לפני 15 מיליארד זה התרחש. -זה מראה לך שאינך מבין מה זה מדע.
רק הדת מתיימרת להגיד ש... -רק דוקטור עמוס כרמל מסכן, לא יודע כלום, לומד את הנושא. -המדע הוא דבר זהיר, אומרים משהו... סליחה. זהיר, נכון?
אין צוצות אטום, אין צוצות אטום, נכון, נכון, נכון, נכון. -אין חלקת קוונטים, נכון, נכון. ומי עשה את זה?
מדענים.
מי המציא את האטום?
סטיבן הוקינג? -לא, סטיבן הוקינג.
ואיך אתה שמורכב מארבעי אטומים לא מתפוצץ לנו פה?
אולי כן, קצת בפנים.
אבל איך זה? מי המציא את החלקיק הקטן בעולם?
סטיבן?
יוסי שריד או אבי? -אוקיי, אתה יודע מה, לשיטתך... -מי ברא לנו את המולקולה? -לשיטתך, נאמר,
זאת אומרת... -רגע, רגע. -המושג בריאה לא קיים במדע. -איך? -המושג בריאה לא קיים במדע. לא הבנת למה?
כי המדע מתעסק רק במה שמונח לפניו,
ואינו יכול להתעסק במה שלפני פניו.
אנחנו מתעסקים בלפני,
והם מתעסקים בקושי במה שמצוי בפניהם. -אז רגע, רגע, תן לי רגע. -והם מודים, הם מודים.
אין אנחנו יודעים איך זה התחיל.
אנחנו דיברנו על בעיית תחילת הזמן, איך זמן יכול להתחיל באיזושהי נקודה, ואם משהו מתחיל בנקודה מסוימת בזמן, אז תמיד אפשר לשאול מה היה רגע אחד לפני זה. והנה הפיזיקאים אומרים לנו,
השאלה הזאת היא לא לגיטימית, היא בלתי חוקית.
-הזמן, אתה לא יכול לשאול מה היה לפני תחילת היקום, כי לא היה אפילו זמן לפני זה. -בוא נסכים בינינו, שאני כאן יכול לשאול. -אני יכול לשאול, אבל אני לא אקבל תשובה. -בדיוק. הבעיה שם, בדיוק. הבעיה שם, פיזיקאים של תשובה לשאלה המאוד נאיבית הזאת, ועל מה היה קודם.
לא, לא, הרמב״ם אומר שאי אפשר להופיע. הפוך, הרמב״ם פותח את ספרו בשורה הבאה,
יסוד היסודות ועמוד החוכמות, לדע שיש שם מצוי ראשון,
ממציא לכל הנמצאים.
אבל אתה צריך להבין דבר אחד, הידיעות שלך שטחיות מאוד,
לא התעמקת מעולם. -הוא רוצה להיכנס לכל דבר לרוב. -ברור, כי אין לך יד ואחיזה שם, אבל אני אסביר לך. -באווירה כזאת אי אפשר. -אפשר מאוד, נתתי לך את כל הזמן. תראה איזה סיפורייה היום. אבי, הספרייה, אתה יודע איזה שטיחים יש לי? אז מה, אז אני שטיח?
אם יש לך ספרים אז אתה ספרן? אלאה מה?
ספרים עושים לקישוט.
כל עורך דין יש לו ספרים, אז הוא יודע את כל מה שכתוב?
אלא מה? אתה צריך להבין דבר אחד.
אתה שטחי.
אם היית לומד כמוני בתור חילוני לשעבר,
לא רק לומד את החילוניות, אלא גם את הצד השני,
היית נכנס, משקיע שנה אחת, שנה אחת לבדיקה.
-תגיד, תגיד להם רגע. לא, לא, דבר, תגיד להם.
-אהלכה, אהלכה, אהלכה. -לא, לא, זה, לא, לא, עכשיו מודיעים לו בקשר לספרים.
ובכן, אתה תקשיב, אתה לפחות, אתה עוד צעיר, אתה מבין שלא תגיע לגיל שלו ותסתבך.
אתה תשקיע שנה רציני, שנה אחת מהחיים שלך,
כנגד 17-18 שנה שהשקעת,
שנה אחת תתייחס ברצינות, מה פירוש?
אל תאמין, תבדוק.
תבדוק, תבדוק, תבדוק, תבדוק. אחרי שנה,
שנה נגזמתי, אבל אני אומר, שנה,
תשב, ואחר כך נראה אם תאחז במה שלמדת עד אותה שנה או אחרי אותה שנה.
אני מבטיח לך... לא, אתה היית רק בסמינר, זה הכול.
אני אגיד לך, אתה, תדע לך רק דבר אחד.
אתה, אחרי שתבדוק שנה,
אני מבטיח לך שאתה תחזיר בתשובה יותר טוב ממני.
-מבחן.
-מבחן.
-מבחן.
אתה יודע למה?
כי אתה סובר שאתה אדם אמיתי.
אתה לא כזה, אבל אתה סובר כך.
אם תיקח את האתגר הזה... -אדוני בוחן כליות בלב? מה זה ה...? -לפחות.
אם אתה תיקח את הדברים ברצינות...
ותתמודד מול האמת שהיא שייכת לך, לא לי.
לך היא שייכת, לכל אחד.
אם תבדוק את הדבר הזה,
אני מבטיח לך,
לא תהיה לך ברירה, אתה תהיה אמיתי אמיתי.
איך הביתה? נו, קום.
נו, די, לא יפה. אבל באנו לשמוע. אבל חבר'ה, צפון תל אביב, אני חשבתי שאתם יותר מכבדים.
אנחנו מיעוט במדינה, ורוצים שיכבדו אותנו. גם הם מיעוט פה הערב,
צריכים לכבד אותם.
לא נורא, מה יש? אז תענה לכולם ששואלים אותם. תצביעי.
מה השאלה?
אני הייתי במספר הוצאות לא השתכנעתי, אולי אתה תשכנע אותך ואתה מנהל איתו. בבקשה, מה השאלה? אני רוצה לך פה בתשובה ואין לי משהו משכנע. מה השאלה?
זה שאתה מדבר. עזבי אותו, מה השאלה?
חמש פעמים, מה השאלה?
השאלה היא שלא קיבלתי תשובה על הדעת שהכל אמת ואמיתה.
הבנת. אתה מנהל איתו, אתה מנהל איתו סיפור. שמעתי. את נשואה? נשואה פלוס. אם אני אשכנע אותך, את חוזרת בתשובה? רק אם תשכנע, באזרח. רק. שאני בלי נדר. את יותר טוב ממני כבר.
עכשיו אני אגיד לך.
אני אתן לך אפשרות, בבקשה.
רק רגע.
מה חסר לך? את מאמינה שיש בורא לעולם?
כן ולא. מה זה כן ולא?
לא במאה אחוז.
לא במאה אחוז.
לפי דעתך העולם יכול להיווצר סתם ככה?
לא.
לא. מוכרח שיש מתכנן? כן. מוכרח.
אז חייב להיות...
התחלת עם זה בורא ונבנה. נכון.
לא חשוב.
לא חשוב.
זאת אומרת,
שעון לא יכול להיווצר מעצמו, נכון?
ודאי שיש מתכנן מאחוריו.
העולם הזה יותר מורכב משעון.
ודאי שיש מתכנן מאחוריו, נכון?
זאת אומרת, הבריאה הזאת מתוכננת.
כל היוניברס הזה,
יש בו חוקיות שמתאימה לקיום האדם.
כל היחס שיש בין הכוכבים,
כל היחס שיש בין שמיים וארץ,
של מים שמתאדים ויורדים ומשקים את האדמה, ושל צמחים וזרעים בקשר שביניהם,
וחיות ומאכלם שנמצא,
ואוויר שנמצא בכל מקום,
ואוכל שלא נמצא בכל מקום, כי אפשר להחזיק מספר ימים בלא אוכל,
אבל אי אפשר סנטים אחד בלי אוויר.
עולם שמתוכנן בדיוק למציאות האדם.
יתרה מזו,
כל המחצבים וכל המתכות וכל מה שנמצא זה רק לאדם.
אלמלא האדם, בהמות, חיות, עופות ודגים,
לא משתמשים בהם.
זאת אומרת, הכול נברא לצורך האדם.
אם כן, אני האדם,
אני מרכז הבריאה.
אם אני מרכז הבריאה ונבראתי, וכל הבריאה הוכנה בעבורי,
מהו התפקיד שהוטל עלייך?
מה התפקיד שהוטל עלייך?
האם באת לעולם לחיות?
אז למה את מתה?
אני לא מתה, אני חי. את תמותי.
גם אתה תמות. נכון.
ואם באנו למות?
כולם ימות. אם באנו למות, בשביל מה לחיות?
אני לא יודעת אין...
זאת אומרת,
חייבת להיות תשובה לשאלה הזאת, שהיא העיקר
למהות שלך.
אי אפשר להסתובב בעולם בלי לדעת למה אני כאן ולמה אני צריך ללכת.
ואם אני צריך ללכת, בשביל מה באתי?
להשאיר עוד אחת שילך אחריי.
עוד שניים שילכו אחריי, ושהם יביאו עוד שילכו אחריי.
אם הכל הולך ונגמר, בשביל מה באנו?
מה התכנון?
האם אדם ימציא דבר בשביל שיתכלה אחר המצאתו?
האם אדם יקים בניין בשביל
לדוך אותו עד דק?
את מביאה ילדים לעולם שבסוף יהפכו לחול.
את מביאה ילד,
את יודעת שיום אחד הוא יכול להיפטר, ואת עוד חיה.
בשביל מה הבאת אותו?
בשביל מה השקעת בו בלימוד?
בשביל מה נתת לו וענקת לו? אם את יודעת שבסוף הוא מיועד לזה.
אף אחד לא מביא ילד בציפייה שחס וחלילה יקרה משהו. אבל הוא יודע שכך יהיה.
אז מה התכלית? את יודעת שיש הרבה אנשים שלא מתחתנים בעולם בגלל הסיבה הזאת.
כי הם אומרים, בשביל מה שאני אביא, כאלה שימותו כמוני,
ואני אחיה עד מתי שאני צריך ואני לא מתחתן.
יש הרבה כאלה בעולם.
אבל אני שואל עוד אחת שאלה.
איך יכול להיות שאני נמצא פה בעולם,
אני עתיד ללכת,
ואני לא יודע בשביל מה באתי?
את יודעת איזה פספוס זה?
איך יכול להיות יצרן שלא נותן הוראות יצרן?
אם יש יצרן, בורא עולם, שברא את העולם,
והוא ברא מוצר, הוא צריך לתת הוראות יצרן.
איפה הוראות יצרן?
מה את אומרת?
בלי ההתגלות האלוקית במעמד הר סיני לעיני מיליונים,
בלי הנביאים שהיו בכל דור ודור ואמרו לנו עד עכשיו מה יהיה,
בלי המכתב, מכתב אלוקים, חרוט על הלוחות, תורת ישראל שניתנה במעמד של מיליונים,
באמת הייתה לך בעיה, לא היית יודעת למה את כאן.
אבל אחר שהיצרן בעצמו התגלה ונתן את ההוראות יצרן,
כשקדמו לזה הוכחות למציאותו בעשרת המכות במצרים,
כשהוא נתן מכות על המצרים ועל היהודים לא,
והוציא אותם ממצרים, וקרע להם את הים, והאכיל אותם ארבעים שנה לחם מן השמיים,
לא נס חד פעמי, לא תרגיל,
ארבעים שנה נס.
להוליך מיליונים במדבר כולל ילדים קטנים,
בלי ביגוד, בלי הנעלה.
איך אפשר לקיים עם שלם של מיליונים במדבר תחת השמש?
מי שולח עם לגאול אותו ומניח אותו במקום שהוא הכי מסוכן?
מיטה בצמא,
מהחום, נחשים, עקרבים, חיות רעות, מיליונים הפקר.
הוא שומר עליהם ארבעים שנה בתנאים לא טבעיים.
מים מבאר שמתגלגלת איתם.
ענני כבוד שחופפים עליהם
ומכסים אותם מפני החום.
לחם שיורד מן השמיים.
ענן
שמוליך אותם.
בלילה חושר יש להם ענן של אש, עמוד אש.
הם מוסתרים מעיני האויבים.
ארבעים שנה, לא יום ולא יומיים.
ואחרי כל זה נותן להם את התורה במעמד הנשגב לעיני מיליונים, לא רק יהודים,
גם גויים, לכן זה הבסיס לתורות האחרות.
ואחרי כל זה הוא מבטיח שיבואו לארץ
ויילחמו עם 31 מלכים.
אב
של עבדים שיצא ממצרים נלחם נגד 31 מלכים ומנצח כמו שהובטח לו.
מאז עד היום,
3,300 שנה כל הנבואות ששלחנו מיד עבדה והנביאים מתקיימות בנו, ואני בעד, בזכותם קיימים פה, בזכות הגרעינים השחורים.
כשאנחנו מחזיקים את ספר התורה הזה, כל העולם נגדנו,
גם היום,
ואנחנו קיימים ואומות נמחקו מן העולם.
לא אשור, לא בבל, לא רומי,
לא מצרים העתיקה,
שום דבר לא נשאר.
ואנחנו חיים וקיימים
וממשיכים את אותה מסורת בת אלפי שנים בלא תזוזה.
אנחנו יהודים ללא שינוי.
ישראל רוצה שינוי,
כי לא היה לה עבר לישראל החילונית.
העבר שלה התחיל לפני 50 שנה,
אז היא כבר אחרי 50 שנה רוצה שינוי.
היא מבינה שהיא טעתה, לא היה טוב.
אנחנו יהודים ללא שינוי.
3,300 שנה.
כי דבר אמיתי לא צריך שינוי.
הבנת?
עוד שאלה יש לך?
כן. בבקשה, גברת פושר, רצתה לשמור.
רגע, אבל אני מבקש שהתניים האלה יצאו. אתה הגעת לנקודה הזאת
שגילו את החלקיקים. כל חומר מוקף מחלקיקים קטנים.
המדענים עדיין לא הגיעו לתשובה
איך החומר מוצק.
למה החלקיקים לא מתבוררים?
אם זה עץ?
אם זה מתכת?
אם זה זה... ורציתי שהשניים האלה שישבו פה, שני הגאונים,
לשאול אותם אם מישהו מאלה שהם קראו כבר מצא מה התשובה, כי המדענים עוד לא יודעים. הם טוענים שזה כוח עליון.
זאת אומרת.
החזיק את הדברים האלה. ברור, בכל אטום יש פרוטונים, נטרונים ואלקטרונים שנעים כל הזמן
והם נעים, הנה השולחן הזה למעשה מסתובב כל הזמן, חלקיקיו מסתובבים.
למה הוא לא נפרד?
למה הוא לא גולש?
למה הוא לא נשפך?
למה?
מה הסוד של זה?
איך העולם, תקשיבו טוב,
העולם הוא כדור.
הנה העולם כדור.
אם אני הייתי אומר למישהו לפני 200 שנה שהעולם כדור
ויש אנשים שהולכים כאן,
רגליים למטה והראש למעלה, ויש אנשים שהולכים כאן, רגליים למעלה והראש למטה ולא נופלים,
היו אומרים שאני קוקו.
העולם כדור.
האוקיינוס, שני שליש מהעולם, מקיף את הכדור. איך המים לא נשפכים למטה?
אז יש כוח, קוראים לו גרביטציה.
כוח, קוראים לו גרביטציה. לא יודעים
מה הסיבה, אומרים כוח.
מה נקרא לו?
גרביטציה.
זהו, אז זה נגמר הסיפור.
ומי עשה את הכוח הזה שישמור על זה שהכול ילך לכיוון המרכז,
מי עשה זאת?
סטיבן הוקינג?
אלא בגמרא כתוב את הכלל הזה של כוח המשיכה.
זרוק חוטרה אה עבירה אה עיקרה כעת.
זרוק מכה עץ
למעלה והוא יחזור לשורש שלו למטה.
למה?
יש כוח משיכה.
הקדוש ברוך הוא עשה זאת.
איך אנחנו מברכים כל בוקר, ברוך אתה ה'
אשר יצרת אדם בחוכמה ובראבו נקבים נקבים וחלולים חלולים מהם סתומים מהם פתוחים.
כן? יש לנו איברים סתומים ויש לנו פתוחים.
שאם ייסתם אחד מהם או ייפתח אחד מהם אינו יכול לחיות אפילו שעה אחת.
ברוך אתה ה' רופא אכול בשר ומפליא לעשות.
בירכת היום את הברכה הזאת, גברתי? לא.
למה לא?
אם אני אקח בלון
ואני אעשה בו חור, יצא האוויר?
איך אנחנו מלאים חורים והנשמה לא יוצאת?
מי זה המפליא לעשות שמשאיר אותה בתוכנו?
וברגע שהוא מחליט שהיא תצא,
פשוט היא מתאדה לה,
ואדם נופל באמצע הרחום.
מי החזיק אותה כל השנים?
יש איזה מסמרים, איזה בריח,
הכל פתוח.
אדם יכול ללכת לישון ולא לקום בבוקר.
הנשמה לא חזרה.
לכן אני מודה בבוקר, מודה אני לפניך, מלך חי וקיים,
שהחזרת בי נשמתי בחמלה.
רבה אמונתך.
ואת רוצה לראות מי היו המדענים שלנו?
הנה, חוברת תורה מן השמיים,
תראי איזה מדענים יש לנו.
שמעת על המדען רבי שמעון בר יוחאי?
את חושבת שהוא היה רק רבי,
את לא יודעת שהוא היה מדען.
בלי קוונטים.
בואי תראי.
רבי שמעון בר יוחאי מגלה לנו בזוהר הקדוש,
שמעת על הספר הזה, הזוהר הקדוש.
כל יישובה מתגלגלה בעיגולה ככדור.
כל העולם מתגלגל בעיגול ככדור.
לא רק שהעולם כדור,
אלא הוא גם מתגלגל כל הזמן.
אילן לטאטא ואילן לעילא. יש כאלה למעלה ויש כאלה למטה בכדור.
וכל עינון בריין משניין בחזוויו משינויה דאווירה.
כל הבריות בעולם משונים במראיהם, בקלסר פניהם, בצבע עורם,
לפי שינוי האקלים, לפי כל מקום ומקום.
זה דברים שנתגלו רק בעשורים האחרונים.
ויש מקום בעולם, הוא אומר,
שמאיר לאלה חשוך לאלה.
הוא יודע על אמריקה לפני אלפיים שנה,
לפני קולומבוס,
למרות שקולומבוס היה יהודי,
לא מגיע לו את הכבוד, לרבי שמעון.
אז הוא אומר, יש מקום שכשלאלה מעיר לאלה חושך, לאלה יום ולאלה לילה.
הוא אומר, יש מקום שכולו יום,
ולא נמצא בו לילה רק שעה אחת קטנה, בקוטב.
איך הוא יודע את זה לפני אלפיים שנה?
והוא ממשיך ואומר כאן
שכל זה נמסר לחכמים בסוד, סוד השם ליריעיו.
מספרו של אדם הקדמון, אדם הראשון שנברא על ידי הקדוש ברוך הוא, הצהיר כפיו של הקדוש ברוך הוא,
הוא כתב ספר, ספר תולדות אדם,
ובספר הזה הוא גילה את סודות הבריאה, וזה נמסר דור אחרי דור עד חכמי ישראל.
זה קצת, מה שאני אומר לך, מהידיעות המדעיות שמצויות אצל חכמים.
ויש פה עוד,
עוד כמה דוגמאות.
תקחי את החוברת בסוף הערב
ותרבי נחת.
העם הזה הכי חכם בעולם.
העם הזה לא טיפש.
גאוני עולם היו בו,
וכולם בדקו את התורה מאלף ועד תיו.
אז אני שואל אותך שאלה.
אחרי שזה עבר בדיקה של שלושת אלפים שלוש מאות שנה,
וכל אומות העולם מודים בספר התורה,
אז אנחנו באים ומכחישים את מה שקיבלנו?
את המקור?
כן?
בואי אני אראה לך.
יש כאלה, כמו השניים האלה שבאו לכאן בשביל להפריע,
אבל בשביל הסרט שאני אעשה מהם אני הייתי צריך לצלם.
אני אגיד לך,
הם מפיצים גם דפים,
את שומעת שיש להם כאילו קושיות על התורה.
כל מיני קושיות.
אז אני רוצה להגיד לך פה קטע קטן. יצאה חוברת עכשיו שעונה על כל הקושיות של כל המקשים.
ביניהם כתוב כך
הנה בעם ישראל מצויים מאות מדענים ידועי שם בכל השטחים
והם עולים בידיעותיהם המדעיות
ובוודאי בידיעותיהם התורניות על כאלה שהיו פה ודומים להם.
ובוודאי ובוודאי עולים עליהם בדרגת המוסריות וחיפושם אחר האמת.
כך למשל פרופסור אלווין רדקובסקי,
מגדולי מדעני הגרעין בעולם,
מתכנן הצוללת האטומית הראשונה, הוא חזר בתשובה,
מקפיד על קלה כבחמורה.
או הפיזיקאים כפרופסור שרודר או פרופסור אביעזר, פרופסור ברנובר, פרופסור לב,
או כימאים וביולוגים כפרופסור טרופ, פרופסור לוינגר, פרופסור פליקס,
פרופסור קושילבסקי, פרופסור סימפולנסקי ועוד מאות רבות.
כל אלה חזרו בתשובה מדענים והם לא נכנסו לזה מהתלהבות
אלא לאחר בדיקה
ואין להם שום קושייה.
הכל מסתדר להם בצורה למרות שהתחום שלהם מדע.
איך זה מסתדר?
אז באים למכור לנו לוקשים שכאילו חכמי ישראל לא יודעים מה שהם מדברים?
אלא זה המצג שווא שמציגים בתשקורת יומם ולילה והם פוחדים, הם באמת פוחדים,
כמו שהוא אמר.
אין מענה לחילונים למה שמציגים שומרי התורה והמצוות.
אז מה אנחנו עושים בעולם הזה?
מה זה העולם הזה? עולם זה הוא עולם של מעבר.
אבל לא את
שאת רואה במראה זו את.
את זה נשמה רוחנית שנמצאת בתוך הגוף שלך.
אשאל אותך שאלה.
האם את רואה אותי ככה בעיניים או בנשמה?
בעיניים.
אם חלילה, חלילה את מתה,
ואני נמצא לידך ואפקח לך את העיניים, תראי אותי. אתה צודק בנשמה.
לא תראי אותי, נכון?
מה חסר לך?
הנשמה.
כשהייתה נשמה ראית,
כשהיא יצאת לא רואה.
כשאדם מת יש לו אוזניים.
נצעק לו באוזן, הוא שומע? לא. מה חסר לו?
הנשמה.
כשהייתה הוא שמע, יצאה לא שומע.
אז מי זה את?
הנשמה, לא הגוף.
יום אחד את תיפטרי, לא תמותי.
חס ושלום, לא מתי.
הנשמה יוצאתי. הנשמה נפטרת, רק עוזבת.
אבל זו את, אתה חושבת?
את המבינה היודעת המרגישה זו את, את הנשמה כי כשהיא יוצאת יתנו לך מכה עם פטיש חמש קילו ישרפו את היד, לא תרגישי כי אין את אני, אני יצא, הנשמה יצאה
אז הגוף זה סתם. נכון, כמו שהבגד שלך
כמו שהבגד שלך זה סתם
גם הגוף שלך זה סתם. למה צריך את הגוף? אני אסביר לך יפה, שאלה יפה
הגוף נועד בשביל לקיים בו מצוות.
לדוגמה,
אישה יש לה מצוות הצניעות לכן היא צריכה גוף בשביל להצטנע. אם היית נשמה רוחנית כמו מלאך
אין צניעות.
לא היית יכולה אם היית גבר להניח תפילין,
אין לך יד.
לא היית יכולה להתעטף בטלית, זו מצווה, אין לך גוף.
לא היית יכולה להניע על עולב ואתרוג,
אין לך ידיים.
לא היית יכולה לקיים מצוות הליכה לבית הכנסת, אין לך רגליים.
לא היית יכולה לקיים מצוות מאכלות אסורות,
כי אין לך קיבה ואין לך קרעיים.
לכן על זה הדרך.
כל האיברים בגוף נבראו בדיוק לפי המצוות.
יש לך רמח איברים בגוף כנגד רמח מצוות עשה בתורה,
ויש לך שסה,
365 גידים בגוף כנגד 365 מצוות לא תעשה בתורה בדיוק.
תרי״ג מצוות מול תרי״ג איברים וגידים.
ואת באת לעולם,
הנשמה נכנסה בגוף
למלא את התפקיד שלה, קיום המצוות,
ולאחר מכן הנשמה יוצאת,
עומדת לדין מה היא עשתה בימי חייה,
ולפי זה יתקבל שכר או חלילה עונש.
עכשיו מובן,
אז לא מתים.
שאלתי אותך, אם באנו לחיות, למה מתים?
ואם מתים, יש ממה לחיות.
אבל אם יש המשך, מובן למה באנו,
ומובן גם למה מתים.
כי הרי נגמר המבחן,
היינו פה 70-80 כמה שהיינו כל אחד,
עשינו את המבחן,
עכשיו הולכים להגיש את התוצאות, לקבל את התוצאות.
העולם הזה רק עולם מעבר. את יוצאת מכאן, הילדים שלך יצאו, אבל כולם הולכים לעולם העליון שממנו הנשמה באה.
ויורדים לפה בשביל לקבל שכר בזכות המעשים שבחרנו מרצון לעשות,
לא בכפייה.
התורה לא כופה, היא אומרת, ובחרת בחיים.
זאת אומרת,
אנחנו ירדנו לכאן על מנת לזכות.
החכם לא מתווכח עם הבורא, עם היצרן.
כמו שתהיה פשוט ביד הבורג לומר למהנדס,
לא מתאים לי כאן, שים אותי פה.
אני עשיתי אותך,
ואני יודע לאיזה תכלית, ואני שם אותך איפה שמתאים לך.
אתה בא ואומר לי, מה מתאים לך?
הרי אני בראתי אותך.
הבורא אומר, אני בראתי אותך, גברת.
נתתי לך כוח של פרייה ורבייה.
נתתי לך ילדים.
את צריכה לחנך את עצמך ולחנך את ילדיך להכיר את מי שברא אותך.
אי אפשר, את לא בת סתם, לא נפלת מהירח.
אם אני מודעת לכל זה, אז למה כל כך קשה לחזור בתשובה?
לא קשה, החברה מפריעה לך, זה הכול.
יש לי שאלה.
אני אענה.
אבל לא קשה לך, אני אגיד לך.
אני כבר פעמיים התחזקתי ונשבעתי. בגלל השכנות והחברה.
אין שום בעיה. מה עושים במצב כזה? לא עושים להם חשבון.
ומה עושים? כי אם תעשי להם חשבון, יעשו לך בסוף חשבון.
ויש לי עוד הצעה בשבילך.
מתחברים מקורות דתיות, ותביני. תקשרי איתם, הם יבינו אותך. הם לא ירדו עלייך.
הם יבינו אותך בדיוק מה עובר עלייך.
אני אגיד לך, כשאני חזרתי בתשובה בבן יהודה,
זה היה קשה מאוד.
הוא מבין את הקושי בתור אחד חילוני. מה זה אני מבין? אני הייתי, לא?
אני מסביר לך, כשאני חזרתי בתשובה זה עוד לא היה פופולרי כמו היום.
לפני למעלה מ-20 שנה.
זה לא היה פופולרי.
זאת אומרת, יחיד בתל אביב, באזור שכולו חילוני,
ואני פתאום חוזר בתשובה. אני הייתי עם קוקו. מה הביא אותך לחזור בתשובה?
לימוד.
קראתי ספרים,
התחלתי לשאול שאלות, בדקתי ועוד בדקתי
ויצאתי לדרך.
ועד היום אני בודק.
עדיין בודק. כל יום שיש משהו חדש אני מברר אותו עד תום.
וזה העושר, אם היה סוף, היה משעמם.
עצם זה שאני יכול כל הזמן עוד לדעת ועוד לדעת ועוד לדעת,
זה רק כוח רוחני,
כוח גשמי הוא מוגבל.
את רעבה?
תאכלי. כמה תאכלי לאכול? עד גבול. מעבר לזה תקיעי.
הנאה? עד גבול. אחרי זה נמאס.
כל דבר ששייך לגוף
נמאס.
רוחני?
לא נמאס.
לא נגמר.
נצח.
אתה יודע שאני מסתכלת על הצד הדתי בתור חילוני, ואני אומרת, מה, הם קוראים טילים? מה, מה כיף בזה?
מה כיף בזה?
אני בתור חילונים. אני רואה את החילונים קוראים עיתון שאנסו ורצחו והזריקו ועשו.
מה הכיף בזה?
עוד משלמים על זה כסף?
קוראים את הצרות של אחרים ומצטערים מזה ומשלמים על זה כסף.
וזה נהיה כמו סם לדעת כמה רצחו היום,
כמה מתו, כמה נתפסו. זה אקשן, למה? אקשן.
או, אקשן.
ואחרי זה יש לו אקשן בבית חולים.
שבץ לב ולחץ דם וסכרת וצרות. למה? בגלל לחץ.
רוב הציבור בעולם סובל ממחלות נפש. למעלה מ-88 אחוז בעולם.
למה?
לחץ ופחד ואימה ואיסורים ורדיפות.
כל זה גורם לבן אדם.
לעומת זאת החרדים לפי מחקר
של רופאים למחלות לב אומרים
חרדים חיים פי שתיים בזמן מחילונים.
למה?
בגלל האמונה שיש להם השם יתברך שהכל מאיתו יתברך. לכן הם לא נפחדים מכל דבר.
עוד דבר את צריכה לדעת.
תראי איך משפחה של חרדים מקבלים גזירה של מוות
ותראי איך מקבלים חילונים שעבד עליהם, העולם שלהם חרב.
את זוכרת שנשרפו שני ילדים בסוכה, בסוכות בדרום לפני שנה?
איך ההורים דיברו?
השם נתן, השם לקח.
לא, מי שנתן, לקח, נגמר הסיפור.
לא,
קורעים את השערות, בגדים.
למה?
כי הם יודעים, הוא לא מת,
הוא עבד.
הוא שם, וגם אנחנו נגיע לשם.
ויש קשר בין הנשמות לאחר מכן, אז מה קרה?
רק האלה שאמונתם לא חזקה,
בשבילם זה טרגדיה, נורא.
לא שאנחנו מוותרים,
קחו את הילדים, לא.
אבל כשקורה כבר דבר כזה בגזירה מן השמיים, צריך לדעת לקבל אותה.
רבי יוחנן מספר את הגמרא,
עשרה בנים היו לו, עשרה מתו אחד אחרי השני.
צדיק גדול!
מהבן האחרון שלו הוא לקח שן אחת שלו
ושמר אותה אצלו.
למה?
כשהוא הלך לנחם
אבלים שנפטר להם קרוב,
הוא לקח את השן והיה רואה שהם מצטערים הרבה,
היה מוציא אותה ואומר תראו,
זה מה שנשאר לי מעשרה בנים
וקיבלתי תנחומים.
קבלו גם אתם תנחומים.
בשעה שהוא אבל על הבן האחרון שנשאר לו
הוא חושב איך לנחם אחרים באבלם שהם חסרי אמונה כמותו.
רבי מאיר בעל הנס איבד שני ילדים בשבת אחת.
אשתו לא גילתה לו, שלא יהיה לו צער בשבת.
במוצאי שבת שאלה אותו רבי,
אם אדם נתן פיקדון ביד חברו
ולאחר זמן בא וביקש ממנו,
צריך לתת לו או לא לתת לו?
אמר לה, ודאי.
אמרה לו, באבא על הפיקדון ולקח את פיקדונו.
והראתה לו, כן, את שני הילדים שנפטרו.
האדמו״ר מצאנז,
נפטר לו בן.
כשהודיעו לו את זה, הוא קיבל את זה כהלום רעה.
הוא עמד כדקה,
ואחרי זה הוא השתחרר והלך רגיל.
בתום השבעה החסידים שאלו אותו, כבוד הרב,
איך
ברגע האחרון ששמעת את הידיעה נרעשת עד כדי כך
שכמו נתאבנת,
ופתאום אחרי
דקות סבורות אתה כבר התאוששת והיית כרגיל. מה קרה?
אמר להם, משל למה הדבר דומה?
לאחד שהלך ברחוב
ופתאום הרגיש חבטה חזקה על הגב.
מיד הוא מסתובב בכעס.
אבל כשהוא רואה מי המכה, הוא אומר,
אה, אבא,
מה שלומך, אבא?
הוא אומר, כשקיבלתי את המכה,
אמרתי, מי נתן לי את המכה?
וכשנזכרתי שזה אבא לקח,
אז אמרתי, אה, זה אבא.
אבא נתן, אבא לקח.
את מבינה מה ההבדל כשחיים על פי האמת?
יש לי שאלה.
כן. אבל איזה יישמע פה מצחיק לאנשים, לא יודעת אה...
אפשר לראות דתי עם כלב?
כי כלב זה דבר טמא.
ואם יש לי כלב חמש שנים בבית, אני חייבת להוציא את הכלב בכדי חותק, או אני רוצה לידעת... את לא חייבת להוציא את הכלב, את יכולה להחזיר אותו בתשובה.
אני אגיד לך, כלב
לא צריך לחיות בתוך הבית.
צריך לעשות לו מלונה בחוץ, לא טוב שכלב בתוך הבית.
אבל אין איסור
שיהיה כלב, בפרט אם צריכים אותו לשמירה
או לדברים כאלה.
אבל בסך הכללי, לא, בתוך הבית זה לא טוב, וגם ידוע שיש כלבים שיש להם וירוס
שמדבק נשים וגורם לעקרות.
זה התגלה במחקר לפני שנתיים,
כשנשים שסבלו מחוסר פריון,
התברר בסוף שכלבים שנמצאים בקרבתם מפתחים וירוס,
שכשהם מלטפים, מנשקים, נוגעים, אני לא יודע מה,
זה עובר לנשים וזה גורם להם לחוסר פריון.
יש עוד כמה דברים לא טובים,
אבל בסך הכללי אין איסור להחזיק כלב, אבל לא בבית, בחוץ.
בחצר, במלונה.
יש עוד בעיה אחת,
שכלב לא טוב,
לא טוב, מבחינה מסוימת, שהוא עלול להפחיד אנשים,
ואם מגיעים לבית ונגיד, פתאום הוא נובח,
אז בעיה חמורה מאוד, כי הוא גורם צער לשני,
וזה דבר שצריך להיזהר ממנו גם, שלא לפגוע בזולת.
הרב? כן. יש שאלה אליך.
אני רוצה לשאול,
אני ראיתי איזושהי תוכנית טלוויזיה, לא משנה את זה,
ועמד שם איזה מישהו,
זאת אומרת,
היו כל מיני עורכים מוכרים, מפורסמים,
והוא אמר, היה שם גם אורי זוהר באותו זמן,
והוא אמר, תשמע, אני,
הוא דיבר עליו, הוא אמר לו, תשמע, למה שאני אחזור בתשובה?
אני חי חיים בסדר, אני עושה הכול בסדר,
למה שאני אחזור בתשובה? איזה סיבה יש לי? אני לא עושה שום דבר על אף אחד. איזה סיבה יש לחזור בתשובה?
אז זה מה שאני גם רוצה לדעת בעיקרון, מה, איזה סיבה?
לא צריכה להיות שום סיבה,
חוץ מהאמת,
האמת מחייבת.
אני טוב לי בטור אחד שלא שומר חוק.
גם אף אחד לא יודע ממני ולא מרגיש.
אז זה בסדר או לא בסדר?
אני נוסע באדום רק בשתיים בלילה.
בסדר?
אני משתמש בחשמל על חשבון השכן, הוא לא יודע.
אני גם כן נהנה מהמים של השכנה מלמטה בלי שתדע, התחברתי לצינור אצלה.
אני לא מפריע לאף אחד, הם לא יודעים מזה בכלל.
מה אתה אומר? זה נכון לחיות כך?
לא, אבל... למה לא?
אבל בינתיים לא מפריע לי, טוב לי, נוח לי, גם הם מבסוטים.
יש יחסי שכנות טובים. אבל אני מדבר על בן אדם שהוא לא אוסר על האחד. לא אוסר!
הוא חי את החיים שלו רגיל.
למה לחיות ולמה לכפות על עצמו את כל הנושא הזה של הדת, להגביל את עצמו,
ללבוש חורים, לעשות... שמעת. אז אני אשאל אותך שאלה, תקשיבי, תקשיבי.
למה אדם שהולך לצבא צריך להגביל את עצמו בנחליים גבוהות כשהוא רגיל לנחליים קצרות?
למה הוא צריך ללבוש מדי זית אם הוא אוהב צבעוני?
למה הוא צריך לשים כובע אוסטרלי על הראש אם הוא הולך אף פעם, אפילו לא עם כיפה קטנה?
למה הוא צריך להוריד את הקוקו וללכת עם תסרוקת של הצבא?
למה אלף דברים בקולל שלוש שנים?
למה?
זה הצבא מחייב אותו. גם הקב' ברוך הוא מחייב אותך.
אם רמטכ״ל מתחלף מחייב אותך בורא עולם שאינו מתחלף על אחת כמה וכמה.
אבל זה אני שומע מסיפורים, כל פעם אני שומע סיפורים,
גם אני שומעתי מסיפורים.
ואומרים שצריך לקיים את המצוות האלה ככה,
ואומרים שפעם היה ככה, וזה תוכיח, אין. עד היום לא ראיתי הוכחה אחת. איפה תראה? עד היום, כל מה שאני שמעתי מרבנים ואנשי דת, וזה ש... ואני מכבדת אותם, כל אחד ימודד. היית בצבא?
היית בצבא?
היית בצבא?
למה לא?
לא יצא.
לא יצא. זה לא משנה כרגע. לא יצא. אני הייתי בצבא.
בצבא,
אף אחד לא הראה לי הוראות מטכ״ל שאני צריך ללכת לבגדי זית.
וגם אף אחד לא הראה לי את הרמטכ״ל.
ואף על פי כן, כל מה שאמרו לי עשיתי.
יש דברים שלא צריכים לראות דווקא, ולא צריכים בדיוק. אבל אם אתה רוצה, אצלנו אין בעיה, מוכנים להראות לך.
סליחה? רגע.
ישראל נגמר לא מתאים להגיד, זה דתה, הרמטכ״ל זה מוחשית.
השם זה דתה לא מוחשית. הפוך.
רמטכ״ל לא מוחשי.
אני שואל אותך שאלה?
יש לך נשמה?
את רואה אותה?
לא.
את חשה אותה? לא.
מה לא?
איך דיברת?
דיברתי בזכות על נשמה, אבל אני לא חשת על נשמה.
אם לא תחושי, איך תדברי?
תגעי בעצמך, תגעי.
תגעי.
את חשה?
מי חשה?
הנשמה. את מי?
את הנשמה.
זאת אומרת, אם לא נשמה, את לא חשה. הרגע,
יש בך נשמה,
והיא הכי קרובה אלייך, זו את בעצם.
ואת לא רואה את את,
ואת יודעת שאת זה את,
בלי לראות.
זה מפריע לך?
את נושמת?
ראית אבי?
מפריע לך שאת לא רואה?
תפסיקי לנשום עד שתראי אותו.
לא.
זאת אומרת, אם לא רואים,
לא מפריע בינתיים ליהנות
ממה שנותן הבורא, נכון?
לא. הוא מקשה קושיות על הבורא, בינתיים נהנה ממנו,
וממשיך להקשות קושיות. קום.
למה אתה לא רואה? זה בכלל, אבל התיאורים האלה שמספרים לי. עזוב סיפורים, אין סיפורים.
יש תורה,
תבדוק אותה.
אתה לא יכול לבדוק אותה. אבל כל הבדיקות, מה שבדקת. אתה לא יכול לבדוק. אני למדתי גם בבית ספר דתי ובדקתי. אתה לא יכול לבדוק. לא, עד עכשיו לא נתנו לי שום סיבה אחת חותכת לכל הבדיקות. אתה לא יכול לבדוק.
אתה יודע למה אתה לא יכול לבדוק?
כשהיית בבית ספר היית בעל כורחך,
ולא בדקת ולא חיפשת, חיפשת הצדקה למה לצאת החוצה
ויצאת.
עכשיו אתה אומר שאתה מחפש דרך לבדוק, אין בעיה, אני אשלח אותך לסמינר.
אני חיפשתי לאו דווקא בבית ספר ובכל מיני מקומות דתיים. די, אני עושה אותך דרך קצרה עכשיו, סמינר.
אתה הולך למספר ימים בבית מלון,
משאלת היסוד,
הנה ניקח פרוספקט,
משאלת היסוד,
עד איפה שתרצה יגידו לך הכול, לאט לאט, שווי, שווי. תרשה לי להגיד לך משהו,
הרבה חברים שלי שאני מכיר שהלכו לסמינר ושאלו את השאלה הזאת ואמרו להם שאף אחד לא נתן להם שום הוראה,
שקיימו דברים כאלה ושהיו דברים כאלה. סליחה, למה אתה מדבר? סתם שאל אותי שאלה ואני אענה לך.
שנייה, זה ניתן לי להגיד משהו, שאנשים, עזוב את ההם, שאל אותי. לא, כי הנה הם, מה אמרתי? עזוב אותם, שאל אותי. אז הנה אני שואל אותך, למה שאני אלך לסמינר?
עזוב את הסמינר, שאל אותי ישר שאלה.
אז זאת שאלה, מה ששאל ככה מקודם? מה שאלת? כל התורה שאני אלמד אותך עכשיו בחמש דקות? אתה לומד אותי תורה. אז מה?
שאלה ספציפית שם.
אתה יכול להוריד לי שהדברים האלה קיימים? איזה דברים?
שכל התורה הזאת זה אכן דבר באמת שהיה... בוודאי, הנה.
בבקשה, שמעתי.
בוא תקשיב עכשיו טוב.
תענה אבל על השאלות שלי.
אתה מוכן לקבל אם אני צודק?
או שאתה לא מוכן לקבל?
ואתה מוכן לקבל אם אני צודק.
שיקבל את הדברים שלך כאן? כן.
ותסיג מסקנות גם.
חוקר משטרה בבית שמש
אמר לי שהוא לא מאמין בתורה.
לא מאמין כמה... תוכיח, מה, לא.
אמרתי לו, אתה יודע מה?
אפשר לתת לך שאלה.
בא אליך בן אדם
אומר לך שהוא...
באים אליך שני בני...
אמרו לך שראו את פלוני גונב,
הוא אומר שהוא לא גנב.
למי אתה מאמין, לשניים או לאחד?
אמר לי לו שניים.
אמרתי לו, אם יהיו שישה שיעידו שהוא גנב,
זו עדות יותר טובה?
אמר לי, כן.
אם יהיו שישים?
אמר לי טוב מאוד.
אם יהיו שש מאות עדים שיעידו?
אמר לי, מצוין.
ששת אלפים?
מעולה.
שישים אלף?
וונדרווד.
שש מאות אלף?
אמר לי, מספיק.
אמרתי לו, במעמד הר סיני...
אז אומרים, אומרים את זה, אומרים שהיה מעמד הר סיני. התחלתי איתך, רגע, תכף נגמור עליך, שמיע.
במעמד הר סיני היו שש מאות אלף
איש גברים מגיל עשרים עד שישים,
חוץ מנשים,
חוץ מתף וזקנים,
וחוץ מערב רב שהיו כפול מיוצאי מצרים.
זאת אומרת, מיליונים מעידים, מיליונים מעידים,
שראו ושמעו את הקדוש ברוך הוא בעשרת הדיברות אומר,
אנוכי השם אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים בבית עבדים,
וזה אחרי עשר המכות.
האם זו עדות או לא?
וכל עדות הייתה פעם.
כל מי שבא לעיד בבית משפט זה על פעם קרוב או פעם רחוק.
אם שני עדים זה עדות, מיליונים לא עדות?
מה אתה אומר?
ככה אומרים. אומרים. ככה אני תמריץ שמיים וככה מספרים שהיו מיליונים... גמרנו.
היה נפוליאון.
ככה אומרים, ככה מספרים.
הייתה מהפכה צרפתית, ככה אומרים, ככה מספרים.
וככה כל ההיסטוריה. ככה אומרים, ככה מספרים.
אז אם לא, אין מה ללמוד.
ואפילו הערב הזה מחר ישאלו אותך, היית ראית את אמנון? כן, התפקחתי איתו.
פעם זה היה.
ככה אומרים, ככה מספרים.
אתה מבין?
עכשיו אני רוצה שתבין עוד דבר. אבל אותו חוקר משטרה אמר לי כך,
זה שכתב את התורה, הוא כתב שהיה מיליונים.
מאיפה אני יודע שהיה מיליונים?
נכון?
אמרתי לו, יפה גם כן, נכון.
אמרתי לו, בוא נשים את ספר התורה בצד עכשיו,
ואני אשאל אותך שאלה.
האם אתה מכיר את חגי ישראל?
אמר לי, כן.
שאלתי אותו, חג פסח לזכר מה?
אמר, זכר ליציאת מצרים?
אמרתי לו, יפה.
חג שבועות לזכר מה?
אמר, אני מתן תורה.
אמרתי לו, נפלא.
אמרתי לו, שאלה קשה עכשיו.
תאמר לי, האם לפני שנה החגים האלה היו או לא היו?
אמר לי, היו. זו לא שאלה קשה.
אמרתי לו, שאלה קצת יותר קשה.
לפני שנתיים, היו או לא היו?
אמר לי, היו.
אמרתי לו, שלישית מסובכת,
בדומה לשנייה, מטעה.
לפני שלוש שנים, היו או לא היו?
אמר לי, היו.
אמרתי לו, עכשיו שאלה רביעית, תיפול בפח.
לפני ארבע שנים, היו או לא היו? אמר לי, נודני, כל שנה יש.
שאלתי אותו, ממתי התחילו?
אמר לי, מיציאת מצרים.
אמרתי לו, ישמעו אוזניך, מה שפיך מדבר, המרחק רק שיבר, אתה לא שומע?
זאת אומרת,
אתה בעצמך מעיד שכל שנה ממשיכים את העדות מיליונים יהודים לזכר מה שהיה.
בכל העולם. בכל העולם. לא עושים זכר למה שלא היה,
עושים למה שהיה.
אז זה בלי התנ״ך.
עכשיו, שאלתי אותו עוד שאלה.
אמרתי לו, תגיד לי, הייתה שואה?
אמר לי, כן. איפה אתה יודע? אומר לי, יש אנשים עד עכשיו, מספרים ביד.
אמרתי לו, מה יהיה בעוד עשר דורות?
לא יהיה.
אמר, יש יד ושם, אמרתי לו, אפשר לעשות.
אמר, יש כבשנים, אמרתי לו, נבנה.
יש תמונות, אמרתי לו, בכל פוטו אני אעשה לך.
נו, מה ההוכחה?
יום השואה.
יום השואה.
יבואו, כל העולם יכחישו,
וכמו שהיום מכחישים שני היסטוריונים גרמנים ואחד אמריקאי,
מכחישים את השואה.
ואף על פי כן, העם היהודי קבע יום אחד שכולם מתייחדים עם זכריו.
יום אחד כל שנה.
זה לא יישכח מעם ישראל לדורות.
בסדר, אבל מה זה? כן או לא?
בסדר, מסכים איתך. רגע, כן או לא?
שמה, שהשואה? כן. די, רגע.
רגע.
אם יום אחד בשנה זה טוב,
אם כל יום בשנה נזכור, זה עוד יותר טוב, נכון?
אם יהיה חובה כל יום לזכור,
יש מי שיכול להכחיש אותנו?
אף אחד.
ואם כל כמה רגעים נצטרך לזכור,
ודאי וודאי שזו עדות בלתי פוסקת. אי אפשר לשבש את העדות, נכון?
ככה אנחנו.
תפילין,
ארבע פרשיות בתפילין, מה כתוב בהן?
יציאת מצרים.
מזוזה בכל דלת.
אתה נכנס ויוצא מספר פעמים ביום בדלתות,
מה שמה זכר?
יציאת מצרים.
קריאת שמע פעמיים ביום, מה מזכירים? יציאת מצרים.
שלוש תפילות שמתפללים ביום, מה מזכירים? יציאת מצרים.
ברכת המזון שמברכים, מה מזכירים? יציאת מצרים.
קידוש בליל שבת, מה מזכירים? יציאת מצרים.
אין רגע אחד כמעט בחייו של היהודי שהוא לא נתקל ביציאת מצרים ומתן תורה.
אתה יכול לבוא להגיד לי אני יודע זה היה פעם הנה תסתכל בדלת זה היה אתמול. אבל תשמע מה יש לי להגיד לך בקשר לשואה אתה דיברת מקודם נכון? אז בקשר לשואה יש תמונות יש הוכחות שזה קרה יש סרטים אתה רואה אתה רואה מה אתה לא שומע מה הסברת לך?
סליחה מהתנ״ך כל הדברים מהסיפורים יש סרט יש סרט יש סרט עשרת הדיברות אני לא יודע שאני ראיתי סרט מזעד המדע שאומרים חוקרים ומדענים שהם לא בטוחים אם פה קבוע רחל או פה קבוע אברהם גמרנו ואתה מאמין למדענים? אני לא יודע אני לא יודע זאת הבעיה בוא אסביר לך אני לא מזלזל חלילה סליחה שמעתי אותך
מה השם שלך?
ניר אתה יודע שיש פפירוס בהיידן שנתגלה ב-1888 ובו מתוארים עשרת המכות שהיו במצרים על ידי כתב עיתונאי מצרי מלפני ארבעת אלפים שנה לפי הזיהוי של הארכיאולוגים המומחים?
הפפירוס מכיל את דבריו של סופר מצרי בשם איפובר.
מרוח הדברים של הכותב ניכר בעליל שאין הוא כותב שירה או נבואה כלשהי לעתיד,
אלא תיאור קשה של מאורעות יוצאי דופן שהוא עד להם.
החוקרים הצליחו לשחזר רק חלקים מהפפירוס.
אנו מביאים מקצת מן ההקבלות בין פסוקי התורה לפפירוס המצרי.
ספר שמות
ויהי אדם בכל ארץ מצרים.
פפירוס מכות בכל הארץ,
דם בכל מקום.
ויהפכו כל המים אשר ביאור לדם.
פפירוס
הנהר הוא דם.
ויחפרו כל מצרים סביבות היאור מים לשתות,
כי לא יכלו לשתות ממימי היאור.
פפירוס האנשים נרתעים מלטעום,
בני אנוש וצמאים למים.
ספר שמות הנה יד אדוני הויה במקנך אשר בשדה,
בסוסים, בחמורים, בגמלים, בבקר ובצאן,
דבר כבד מאוד.
פפירוס
כל החיות ליבם בוכה, הבקר גואה.
ועתה שלח העז את מקנך ואת כל אשר לך בשדה,
כל האדם והבהמה אשר ימצא בשדה,
ולא ייאסף הביתה,
וירד עליהם הברד ומתו.
פפירוס ראה,
הבקר הופקר, ואין איש שיאספם יחד.
כל אחד מחפש רק את אלו החתומים בשמו.
ספר שמות ויקם פרעה לילה,
הוא וכל עבדיו,
בכל מצרים,
ותהי צעקה גדולה במצרים,
כי אין בית אשר אין שם מת.
ויהי בחצי הלילה,
ואדוני היכה כל בכור בארץ מצרים מבכור פרעה היושב על כסאו עד בכור השבי אשר בבית הבור בכל בכור בהמה.
פפירוס
אמנם כן, בני הנסיכים הושלכו לעבר הקירות,
בתי הסוהר חרבו,
הייתה צעקה גדולה במצרים.
הנחמה נשמעת בכל הארץ מעורבת בקינות.
והשם הולך לפניהם יומם בעמוד ענן לנחותם הדרך ולילה בעמוד אש להאיר להם.
פפירוס
ראה האש עלתה גבוה גבוה ולהבתו הולכת נגד אויבי הארץ.
ונמצא הצילום של הפפירוס פה אצלנו ותוכל לנסוע לשוויץ ולראות אותו בעצמך שזה מעיד הוכחה שאין כמותה נוסח שדומה למה שנכתב בתורה לאחר מכן הוא כתב את התיאור שלו לפני התורה נמסרה אחרי והפפירוס הזה
ונתגלה.
אתה מבין בכלל מה זה ממצאים ארכיאולוגיים?
יש חוברת שלמה שתוכל להשיג אותה בארגון ערכים
ששם מביאים לך את זה שכל ממצאי הארכיאולוגיה לא מכחישים, הפוך,
מאמתים את כל מה שעבר על העם היהודי.
בדיוק הפוך.
רק לא למדת במקום הנכון.
אתה צריך ללכת לסמינר דחוף.
תשאל מאלף ועד תו, יענו לך.
שמע, אנחנו לא עם של טמבלים.
עם חכם ונבון העם הזה.
עם ששואל שאלות.
עם שלא קונה חתול בשר. לא, אבל אתה לא יכול להשוות את זה לשואה שבשואה יש תמונות. אתה לא שומע?
זה לא כמו התורה. אתה לא שומע מה אני אומר?
אני שואל אותך שאלה, מה זה תמונה? אתה יודע שאני יכול לצלם אותך עכשיו
ולשים לך ראש עכשיו של השכן שלך זה עם הזקן כבר? לעשות אותך חוזר בתשובה?
בסדר. מה בסדר? שואה יש הוכחות חובה. מה אתה לא? היום יש.
בסדר. מה עם עוד מאה שנה, אלף שנה?
יבוא אחת כמוך ניר ויגיד השואה אלף שנה?
כן,
אתמול היה משהו, אני מבין, אבל לפני אלף שנה לך תדע.
בסדר, אבל אז גם לא היו מצלימות בדיוק ולא היו תמונות. לא צריך, יש יותר טוב, אתה לא מבין?
נכון, אז אז אז נשמרו את כל זה בארכיונים. מה אתה לא שומע?
אנשים הרו את זה. מה אתה לא שומע?
מזוזות יש בכל העם היהודי.
אלפי שנים תפתח אותה מזוזה של יהודי שבא מאתיופיה, בא מרוסיה,
בא מאירופה, בא מספרד,
בא בסין.
תפתח, זה אותו דבר?
יש לך תיעוד היסטורי יותר מזה?
תפתח כל תפילין שבעולם.
יגאל ידין מצא במערות במדבר יהודה תפילין,
בדיוק כמו שיש אצלנו היום, לפני אלפיים שנה.
זה לא תיעוד היסטורי? יש לך יותר טוב מזה?
אותו ספר תורה בכל העולם במשך שלושת אלפים ושלוש מאות שנה לא השתנה.
וכולם, כשמוצאים ספר תורה, אומרים, וזאת התורה אשר שם משה לפני בני ישראל, כל הקהל אומר.
ואם זה יש יותר אות או פחות או פסול, לא קוראים בו.
אתה מדבר על עדות?
יש מישהו שיש לו עדות יותר מזה?
כל היהודים מסתובבים עם ציצית, תמצא מישהו שיש לו ציצית עם תשע או עם עשר או עם שש?
כולם שמונה.
איך זה?
אלפי שנים?
ולא היה טלפון שבור?
לא השתבש משהו?
לא.
למה?
כי התורה צוותה לא תוסיף ולא תגרע.
כלום לא השתנה.
אין לך דבר אותנטי יותר מזה.
אין עם בעולם שיש לו דבר כזה.
אין עם שחייב את עמו לעשות כזה דבר.
אתה מבין מה אני מדבר?
זאת אומרת, אתה לא צריך עדות של תמונות.
יש לך הרבה יותר מזה.
כל שנה חוזרים על קריאת התורה.
כל שנה בכל העולם, מיציאת מצרים.
קיבלנו את התורה כל הזמן.
כל היהודים קוראים בספר תורה.
כל הזמן גומרים אותו. כל פעם שמחת תורה,
מתחילים מחדש. מבראשית ועוד פעם בלי הפסקה.
אלפי שנים.
מישהו מחויב באיזה עם ללמוד את ההיסטוריה שלו כל שנה מחדש לגמור אותה?
אין דבר כזה.
רק העם הזה?
ומישהו מכחיש אותנו?
חוץ מהשמאל בארץ?
האמריקאים לא יודעים את זה?
המוסלמים לא יודעים את זה? הבסיס לתורה שלהם זה תורת ישראל.
על זה לית מאן דה פליג, על זה אין חולק.
ואתה יהודי שגדל בבית ספר דתי ולא יודע את זה. בושה.
הוא יודע, הוא יודע.
לכן אמרתי לך עכשיו,
מקצת מן הדברים הלוגיים שתבין כמה לא בדקת.
לך לסמינר בעזרת השם.
לך לסמינר.
תבדוק,
תברר ותרקוד משמחה כשזכית להגיע לפה הערב.
מה?
אומרים שקיים גיהנום גדלן. יש הוכחות למציאות שכר ועונש.
אם יש לך אינטרנט בבית, תוכלי להיכנס לאתרים של מדענים בעולם שיש להם ממצאים בסיאנסים שהעלו נשמות,
מתים קליניים שחזרו לחיים ומספרים מה ראו בעולם העליון.
תוכלי לשמוע בנושאים של היפנוזה שהחזירו אנשים לפני אותם עוברים.
תוכלי לראות עוד דברים בטלפתיה.
יש גלגולי נשמות,
גלגולי נשמות
שנשמה חוזרת עוד פעם וזוכרת את המקור שלה הקודם,
ועוד כהנה וכהנה.
מה זה מלחמת מגוג המקומה? גוג ומגוג זה מלחמה שתהיה, כל אומות העולם יילחמו בישראל.
ומה איתנו?
מה יקרה לזה?
מי שיחזיק בתורה ובמצוות לא ייפגע.
מה זה הפחדה או ש... ומתי זה?
הפוך.
אם אני אומר לך
שעלולה להיות מלחמה,
כן, אני אומר לך שעלולה להיות מלחמה,
אבל מי שיהיה במקלט לא יקרה לו כלום, זה הפחדה?
לא. זה מה שאמרתי. מי שישמור תורה ומצוות לא יקרה לו כלום.
זה המקלט.
מה?
יש אמרך שתהיה את המלחמה הזאת? חכי, טרי.
לפני איזה שנה יכול להיות?
אנחנו קרובים מאוד, אני יכול להגיד לכם רק בחם-קר, חם-קר.
המצב כרגע זה חם-חם-חם-חם.
כן.
בבקשה, גברת.
יש לי מה להגיד בנוגע לחיי, כשאני גם חזרתי בתשובתי.
אני הגעתי למצב, אני חליתי במחלה מאוד קשה,
שקוראים לסרטן.
ואני הגעתי בפעם השלישית לגסיסה של חודש ימים,
וכולם באו להגיד לי שלום אחרון,
כנראה, המשפחות,
האחים,
הכיסות, השכנים,
הרובים,
הנוספית.
אני אמרתי, יש לי דבר אחד ביחד, שזה אבי שבשמיים.
בדרך הכרתי את אלוקיי,
אמנם מבטן ולידה, אבי היה מאוד גדול,
רב מאוד גדול, אימא שלי הייתה גם רבנית גדולה,
אבל בעוונותיי נמשכתי, כמו שאמרנו,
עם הצבא ואחרי הצבא,
וככה התגרדרתי.
ויום אחד חזרתי בתשובה, אמרתי, כשחליתי את המחלה,
ואז אמרתי, אני אוחזת באב ישיב השמיים,
והוא היתה לי את הרפואה,
ואין אחר.
הכריחו אותי להמשיך בטיפול של חומותרפיה.
לא הסכמתי בשום אופן בפנים.
אמרתי, אין לי,
חוץ מאבי שבשמיים, לא הומותרפיה, לא רובים, לא כדורים, לא כלום.
והאמת היא, התגלתה לי.
עד שניסיתי לקחת כדורים להתאבדות,
אני הנחתי את הראש על הכיסא כדקה שלווה,
ומצאתי את עצמי למעלה בשמיים.
והדקה הזאת הייתה מאוד מאוד ארוכה כשגיליתי את כל מה שהולך למעלה בשמיים.
אם זה גיהנוג,
מה שגברת אומרת, ואם זה גן עדן,
ואם זה הגול.
וכשאמרו לי, את חוזרת לעולם הזה בזכות ילדך שאין לו אבא.
וככה
קמתי
אחרי הדקה הזאת ואמרתי,
אני זורקת את הכדורים ואני לא עושה לעצמי פעילים.
זה היה ביום חמישי בלילה,
וביום שישי בבוקר באה אליי איזה בעלה של חברה
ואומר לי, מה הסיפור שלך?
הוא ראה אותי מובלם עם פחד, בלי שערות,
לצערי הרב גרחתי ארבעה טיפולים ראשונים אבל לא המשכתי הלאה.
לא רציתי יותר להמשיך הלאה.
ואז הוא אומר לי,
את יודעת מה, את רוצה להרגיש טוב?
אה... את...
אני צריכה לקבל כמה כדורים שקוראים לזה הכדור הכי פשוט, סולפה
וזה גם מה שאמרו לי למעלה
שהוא יבוא,
ודרכו אני אקבל את הכדורים האלה
קיבלתי את הכדורים האלה כעבור שלושה ימים שיסלחו לי כל הקהל הזה שאני מתוותה בצורה אולי לא קצת יפה
אבל אני חודש ימים לא נתתי קטנים
איפה זה נעלם לי בגוף?
אני עד היום, זו תעלומה בעיניי
זו תעלומה, לגמרי, לגמרי, לגמרי תעלומה וכל אחד פה יכול לקבל את זה איך שהוא רוצה
נוסף לזה אני אוכל לא אכלתי כמו שרק שיטיתי אבל איפה זה הלך לא יודעת בקיצור
לקחתי את הכדורים האלה ופתאום הכל התחיל לצאת
איך?
גם לא יודעת מאיפה?
גם לא יודעת לא התנפחתי, לא 32 כי לא הייתי 32 כי לא נשארתי
זה המשקל שאני הגעתי אליו
ואחרי זה
תודה לקדוש ברוך הוא אחרי
שבע ימים,
צמתי, כאילו דבר לא קרה
כאילו דבר לא קרה לי
מרגישה מצוין, התחלתי לתפקד, התחלתי לכל ברוך השם
כשאחים שלי שמעו את זה,
היה קשה להם מאוד להכיר איתם את הדבר הזה, למרות שהאחים שלי גם לטיבי
אבל היה קשה להם מאוד להכיר את זה. כמה זמן עבר מאז?
ב-91 זה היה.
יש לך גם מסמכים רפואיים? יש לי הכול, שחור על גבי לבן. תוכלי להביא לי?
אני אביא לך ברצון.
תודה רבה.
הוספתי את זה
עכשיו, זה היה טרי-טרי, ויש לי גם מסמכים לזה.
גם לזה יש מסמכים.
אני הייתי ביום ראשון שעבר, הייתי אמורה להיכנס לחדר ניתוח.
גילתי גוש בצוואר. בכל גוש היום זה מקפיץ אותי.
הלכתי לרוחקין בקופת הולים, דחוף, מה דחוף? כי זה לא חדר ניתוח.
רגע.
מה דעת?
הלכתי אל בית המטלס, הוא אומר, בדקו אותי, הכול. בא פרופסור, אומר, תשמעי, זה מקום
יום ממוקם מאוד לא טוב.
כשהוא אמר לי, ממוקם לא טוב,
הרגליים נפגו.
מה עשיתי?
כלום.
הלכתי, נכון,
התקבלתי.
עשיתי רישום העול בית המטלס, לא אחריש.
אבל,
יש פה אבל עוד.
הלכתי לקבר של חיים יאסנוואני, הצדיק המקובל, האדיר.
לא, זה ביהוד.
זה ביהוד.
הלכתי לקבר שלו.
מה אני אגיד לכם?
פרקתי בבכי, התעלעלתי, ביקשתי את מה שביקשתי.
בא אליי אדם,
מתפלל לידי בתהילים,
שאלתי אותו שאלה אם אני יכולה להגיד לי באיזה פרק להתפלל לבריאותי.
אמר לי כן, ובירך אותי.
ובירך אותי ברכה מכל הלב.
ואני מאמינה לזה, יאו הנביא,
לא יעזור כלום,
כי זה צדיק,
נסתר ונגלה גם כשהיה בחייו,
וכנ״ל כפיהו במותו.
איך שגמרתי,
חזרתי,
יצאתי מהציון שלו,
אני נוגעת בצוואר שלי, אין לי כלום.
אני הולכת לעשות אונטרוסנט,
אני הולכת לעשות בדיקות, הלכתי לרופאים,
אין כלום.
נעלם הכול.
לא, השבוע שעבר.
יש לי את המכתבים האלה, יש לי את הכול, יש לי את הדרך של האשפוז,
שליטה... של הגוש, של מחזור?
יש לי את הכול.
וכשבאתי לרופא,
ואמרתי לו, דוקטור, אני מצטערת להגיד לך, אבל אין ניתוח.
הוא אמר, מה ניתוח?
אמרתי לו, אין גוש.
בין הדרוסנט,
בין הבדיקות, בין הכול.
הוא אמר, פלאק להם? אמרתי לו, לא פלאק ולא כלום. סיפרתי לו את הסיפור.
הוא אמר, את מאמינה בזה אשרייך?
אמרתי לו, לא שאלה אשרייך.
אתה גם צריך להאמין בזה, דוקטור אמרתי לו,
וגם הפרופסור צריך להאמין בזה,
כי זה קיים, זו עובדה בשטח,
עובדה חותכת.
תאריך ימים.
אמן ימים.
מה זה הקדוש ברוך הוא?
כשהולכים בדרך של הקדוש ברוך הוא ומחזיקים בחבלים של הקדוש ברוך הוא, הקדוש ברוך הוא, הוא איתו לכל אורך הדרך, וניסויים גלויים רואים כל דקה, לא כל שעה, כל דקה.
את יודעת מה?
אני אראה לכם סרט על משהו מעניין.
דוד,
תראה להם מה זה מי שהולך בדרך השם.
הנה, פה, פה הרב, רק רגע, רק רגע. תני לה, הנה, פה, פה, פה, פה. רק רגע, פה, בבקשה.
עוד אחד פה.
נברך שחיינו, בבקשה.
עוד הרב, יש לי שאלה.
לפני שאני מסתובבת מכיסוי הראש,
דגלי התכנגת מזה, לעומת זאת שיש לו ריקה ויש לו כיסית,
ואנחנו שומרים את השב״ם, ואנחנו שומרים את קהלת המשפחה.
וכנגד מזה, אני לא יודעת בכלל להציע,
ולא להציע לו.
וכנגד מזה, וכנגד מזה, וכנגד מזה,
וכנגד מזה, וכנגד מזה, וכנגד מזה, וכנגד מזה, וכנגד מזה. ובכן, כמה זה חשוב כיסוי ראש לאישה.
יהודים יקרים ויהודיות יקרות,
דעו לכם שמצוות כיסוי ראש לאישה נשואה, גרושה ואלמנה,
זה חיוב מן התורה.
אישה צריכה לכסות את ראשה,
כך כתוב בספר במדבר, פרק ה', פסוק 18. בפסוק כתוב, ופרע את ראש האישה,
מכאן שבנות ישראל הולכות בכיסוי ראש.
יש על זה לימוד גדול שם.
בכל אופן, צריך לדעת, המצווה הזאת היא מצווה מן התורה. כמו שאישה חייבת
ביום כיפור לצום,
היא חייבת גם לכסות את הראש.
ואם היא שומרת על כיסוי ראש,
היא גורמת שתהיה טהרה בבית,
עשירות בבית,
ושבניה יהיו גדולים בדור.
שנאמר, אשתך כגפן פוריה בירכתי בתיך,
בניך כשתילי זיתים סמים לשולחניך,
הנה כי כן יבורך גבר, ירא השם.
זאת אומרת, הרבה...
הרצאה הזיטה אותי בצורה מפליאה.
מה שהוא אמר, אין, אין לשנות את מה שהוא אמר.
זה אמת.
הוא ענה תשובות לשאלות שכולנו רצינו לדעת, וקיבלנו תשובות נכונות.
ואני יודע מעשים
שהפרייה ורבייה של האישה היו תלויים בכיסוי ראש.
לצערנו הרב יש הרבה נשים שהן עקרות.
ולא זוכות להביא ילדים.
ועד היום, כמעט כל מי שפגשתי
נשים שהייתה להן בעיה כזאת,
וקיבלו על עצמן טהרת משפחה
בכיסוי ראש,
נפקדו לאחר מכן.
ואני אראה לכם כרגע קטע מאוד מרגש,
שהמעשה הזה היה באחת ההרצאות שלי,
מאישה אחת שהייתה שם,
ולא היה לה כיסוי ראש.
ותראו מה קרה בסוף העניין. אם אפשר לכבות את האור בבקשה.
ערבים וחרות וגירות באר ויש להם עשרה ושישה ילדים ואני שאני נשואה כדת משה וישראל ועושה הכל, אין לי ילדים.
איך אתה מסביר את זה שאלוהים נותן לה ולי לא?
היא שואלת שאלה,
את גרה ביפו.
היא אומרת איך ביפו יש נשים יהודיות, רחמנא ניצלן, שנשואות לערבים עם שישה או עשרה ילדים וגרות בבנייני באר
ואילו היא גרה בחולון
והיא נשואה כדת משה וישראל ואין לה ילדים.
אתה יודע על מה בואי נעשה עסק?
אני בלי נדר,
מוכן לברך אותך פה לפני כל הציבור,
והציבור יענה ימין,
אבל אני אבקש ממך בקשה קלה קשה.
רגע, תמריך רגע.
קלה קשה.
אם תהיי מוכנה, בעזרת השם יתברך,
ללכת בכיסוי ראש שאני אתן לך,
אני אטפלח עלייך שאת לא תצטרף אותה בבעיה של פעמיים.
בעזרת השם,
אני מקווה שיהיה לך ילדים יותר מהערביות כולם.
אוהוווווווווווווווווווווווווווווו,
תנו לו לחשוב
אני רק אספר לך סיפור,
לפני מספר שנים היה סמינר
במלון שורש
בדרך לירושלים.
בסמינר הזה
הייתה רבנית שהזמינה את שלושת אחיותיה עם המשפחות על חשבונה בשביל שיבואו להתחזק ביהדות.
בסוף הערב הייתה התחזקות גדולה מאוד,
עשרות של אנשים שמו שם ציציות ומספר נשים שמו כיסויי ראש.
פתאום
אומרת הרבנית
כבוד הרב, אני מבקשת ממך שתשפיע על אחותי
עם מי תשים כיסוי ראש,
שתי אחיותיה נוספות ילכו בעקבותיה.
התחלתי לדבר איתה בקשר לכיסוי ראש,
שזה מחויב על פי התורה,
זה מצווה מן התורה שנאמר ופרע את ראש האישה,
זה נלמד
בספר במדבר פרקי פסוק שמונה עשרה,
שבנות ישראל היו אורחות מכוסות ראש.
התחלתי להסביר לה את המעלות על פי הזוהר הקדוש,
מצד שני הסברתי מה גודל העוון ללכת בלי כיסוי ראש,
השפעתי ודיברתי ולא עזה.
לא עזה.
ניסיתי עוד פעם להסביר, לא עזה.
פתאום אומרת לי האחות הרבנית,
תדע לך שהיא עקרה, אין לה ילדים.
אמרתי לה, תשמעי,
מה את מעדיפה?
את מעדיפה שתהיה בבית שלך השכינה או השכנה?
היא אמרה, שכינה.
אמרתי, אל תעשי חשבון לשכנה.
קשה לך לשים כיסוי ראש כי את מתביישת מהחברה.
אבל תזכרי, את יכולה להחזיק
ילד ביד שיבכה.
מוכנה או לא מוכנה?
אמרה, לא מוכנה.
בינתיים כמה נשים התרגשו מאוד והחליטו הן לקבל על עצמן כיסוי ראש ושמו כיסוי ראש.
אחרי מספר דקות היא כבר לא יכלה,
כי היא פרצה בבכי
ניגשה אליי ואמרה,
אני מוכנה.
אמרתי לה, בלי נדל ועזרת השם,
אם תבטיחי לי שתלכי עם כיסוי ראש
חצי שנה לא תורידי,
בעזרת השם ובלי נדל, השם יזכה אותך לזרע אשר קיימא וכל הציבור ענה אמן חזק.
שמה את הכיסוי ראש, אחרי שבועיים אני נמצא באולם אליצור,
ונתניה בהרצאה ניגש אליי עדן בסוף ההרצאה, הוא אומר לי, אתה מכיר אותי? אמרתי לו, לא.
אמר, אני בעלה של ההיא שברכת במלום שורש.
הוא אומר, הייתי היום במעבדה,
ביקשתי לקבל תשובת דם,
מה התוצאות?
הייתי מוכן לשלם אלף דולר,
שיגידו לי עכשיו מה התוצאות.
לא הסכימו, אמרו, רק מה?
אני לא יכול להתאפק.
באתי לפה,
תברך אותי שתהיה תשובה חיובית.
אמרתי לו, תראה, הברכה כבר נמצאת למעלה.
השם יעזור, שיהיה בשורות טובות,
ותודיעו לי מחר מה קרה.
למחרת בשתיים בצהריים כל החבר'ה שלי במשרד רואים אותי רוקד לבד.
היא נקלטה.
ואחרי תשעה חודשים היא ילדה-בת,
והם קראו לה הודיה.
ואחרי שנתיים נולד להם בן.
ברוך הוא, ברוך שמו, מה הפריד בינם לבין הילד?
מטבחת מבד.
זה מה שהפריד.
בורא עולם אומר, אתה רוצה ממני?
אני רוצה ממך.
בוא,
תן לך ניסיון קטן,
קח דבר קטן,
ואני אתן לך דבר גדול.
אתה מוכן?
אם אתה מוכן, גם אני מוכן.
אם תפתחו לי פתח כחובדו של מחט,
אני אפתח לכם כפתחו של כולם, אומר הקדוש ברוך הוא.
את רוצה בעזרת השם שאנחנו עוד כמה זמן
יש מי נהיה בברית, אם ירצה השם.
כבוד העלנות עשית,
כן,
בעזרת השם.
אם יש נשים צדקניות שרוצות לזכות גם כן למחמד הקדוש הזה,
יהיה שעת רצון גדולה עכשיו בשמיים.
מי שרוצה פה לשים בעזרת השם מדבריו, זו שעת רצון גדולה מאוד בשמיים.
שתבוא לכאן, תזכרו, שעת רצון גדולה. שימי לברכה.
אדוני היושב-ראש, מלך ברוך הוא, שיחייו וקיימנו וקיימנו וקיימנו, ויבחרו בגירת הזמן הזה.
אמן!
אדוני היושב-ראש,
היום אנחנו חייבים כולנו לברך, הכוח של כולנו הוא גדול מאוד בשמיים.
מי שבירך ונותן לקדושים מנחם, יצחק, יעקב, משה ואהרון, דוד ושלמה, וכל הקהילות הקדושות והטהורות, הוא יברך את השם הטוב.
מיכל במיטה בת רבקה,
השם יזכה אותה להיפקד בזרע של קיימנו מהירה!
פיסול ראש הזה!
השם יזכה אותה לגדל בנים ובנות לעומדיה יברך, ובחירת שמיים תושר את הרע, אמן כן יהי רצון!
וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! וואו! את מעדיפה שתהיה בבית שלך השכינה או השכנה? את יכולה להחזיק ילד ביד שיבקע
תודה רבה.
מי מהנשים עושה כפיונות?
איפה האישה שעושה כפיונות?
המצב שבכלל הזיז אותי זה שראיתי את הקלטת שוב.
הוא דיבר עם הבחורה ושמעתי איך היא הגיבה
וזה הזיז אותי מאוד.
רציתי, אני ממש רציתי, אבל פחדתי.
הנה, הנה, פה, פה הרב, רק רגע, רק רגע.
תני לה, הנה, פה, פה, פה. רק רגע, פה.
בבקשה.
עוד אחד פה.
נברך שחיינו, בבקשה.
כבוד הרב, יש לי שאלה.
לפני שאני מסתובבת לכיסוי עם הראש,
בדלי כנגד לזה, לעומת זאת שיש לו תיקה ויש לו פציצית,
אנחנו שומרים את השבת ואנחנו שומרים את הרב המשפחה,
וכנגד לזה, אני הולכת החלטת להצניע לו, להציע לו,
אימא שלי ועדת תשובה. אני מוכן לבוא לדבר איתו.
תודה.
כלום, כמה זמן הם עושים,
אני עוד שקל,
שמענו את מיוחדת.
משתמשת ביום התולפת עם כיסור ראש,
רגע,
אף פעם תשובה, אפילו אם חלילה תוגבלי מן השמיים יודעים שהלב של אף נשיא ואת צבא כל ימי חייו.
ולא לבכור אחרי מהדאות בראשי מפות נחנה בת רבקה השם יפקוד אותה וזה משהו שבימי נהילה
חזור למצווה של תגן עלי כפייה רכייה נהירה אמן כנראה זו התרגשות וזה אושריה וזעקו ביחד וידעתי שאם אני לא ככת אני לא ככת
אין להוריד אין לחשוב
תודה רבה
כשהגעתי הביתה הוא אמר לי
כל עוד הסמרטוט על הראש אני לא מדבר איתך
זה היה יומיים של טרור
אנחנו גרנו מתחת לאותו קורת גג והוא לא דיבר איתי פשוט
זה היה מאוד קשה מאוד מאוד קשה
והחזקתי את עצמי ואמרתי הרב ידבר עם בעלי ויהיה בסדר
ברבה שם שהיא הצליחה
ואני אטוחה שאני הייתי בטוח רעיון ואני לא אוהב לראות מום אבל אני לא חושב שזה קצר
לדבר עם אנשים להגיד שהם ככה אבל אני ככה
ואם לא נלך ללכת אנחנו לא יכולים להגיד ללכת
הם כל הזמן אומרים לי שאני עקשנית
וזו הפעם הראשונה הוא אומר עקשנית וכל הכבוד לך
כי אני ממש אומרים את עושה צעד ואת חוששת ואת לא יודעת והנה מדובר שנה אחרי ודברים באמת ברוך השם יסתדרו מכל הכיוונים כמו שהוא אומר אם זה עבודה ואם זה ילדים ואם זה ברוך השם ההיריון
ובעלך פתאום נותן לך מחמאה של כל הכבוד לך את עשית את זה ואני גאה בך
אני חושבת ששום בית שלנו היום יתחזק
בזכות זה ואני מאחלת לכל דבר להסתרב זה משהו, זו הרגשה עולמית
נחמה בת, רבקה השם יזכור אותה בזרע שבימה ואיינה
חבל על הזמן, באמת חבל על הזמן כמו שאומרים בימות המשיח ואנחנו בעזרת השם נגיע לגבולה וכל משפחה אם תיקח על עצמה משהו
אם את לא מכסה את הראש תכסי את הראש אם את לא מדליקה נורות תדליקי נורות אבל תעשי את זה מכל הלב
והקדוש ברוך הוא יעזור לך ולכל המצב שאת נמצאת בו
היהדות זה דבר נפלא
צריך לקחת אותו מכל הלב
ונבשע מהרה אמן כן יהי רצון
השאלה היא שלא קיבלתי תשובה על הדעת של הכל אמת ועמותה
אם אני אשכנע אותה את עוזרת בתשובה? רק אם תשכנע בעברית, את יותר טובה ממני?
הצעה להביא את ההצעה שלך בקשר לאזרח התשנתי,
לחמת הסטורגיה על אחרי איזה שורות תקויות בשער הזה.
כסדר, עורבות זה עשרות בשירותים שנמצאים על כל מיני סמבטיות?
נראית איזושהי תוכנית טלוויזיה, לא משנה איזה,
וברור להם שאף אחד לא נדע להם שום רב כזה שקיימו דברים כאלה. כשהיו דברים כאלה בסדר, עוד פעם אומרים את זה ואומרים שעליה מעמד אמיתי. התחלתי איתך, רגע, תכף נגמור עליך, שנייה.
היה נפוליאון, ככה אומרים, ככה מספרים. סליחה, למה אתה מדבר? סתם שאל אותי שאלה ואני אענה לך.
שנייה, איזה, ניתן להגיד, אני אחראי חיים בסדר, אני עושה הכול בסדר,
למה שאני אעזור בתשובה? איזה סיבה יש לי? אני לא עושה שום דבר על אף אחד. איזה סיבה יש לעזור בתשובה?
וזה מה שאני גם רוצה לדעת בעיקרון, איזה סיבה?
לא צריכה להיות שום סיבה חוץ באמת.
-איזה סיבה?

