תמלול
אשקלון - למה המתים שוכחים את שמם ביום המות?
ערב טוב
בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
הערב הזה יהיה לרפואה שלמה רפואת הנפש והגוף לאליעזר בן ציביה רפואה שלמה, הערב גם יהיה לעילוי נשמת הורי וחמי מנוחתם עדן
בפרשת השבוע יש כמה דברים חשובים שלא כל אחד נתקל בהם וכדאי לדעת אותם ובזה רואים כמה דברים נסתרים בתוך התורה, קוראים את הפרשה אבל לא יודעים מה מסתתר בתוך הפסוקים. פרשה היא פרשת פינחס בן אלעזר בן אהרון הכהן.
ידוע ומפורסם מה שמבואר בספרים הקדושים בשם הזוהר בקדוש, בשעה שקינא פינחס קנאת ה' צבאות להרוג את זימרי בן סלוא פרחה נשמתו של פינחס מרוב פחד כאשר הוא ראה את שבטו של זימרי שזה שבט שמעון שבאו להרוג אותו, באותה שעה כאשר פרחה נשמתו נכנסו בו שתי נשמות של נדב ואביהו בני אהרון שמתו לפני ה' על שהקריבו אש זרה אשר לא ציווה אותם. הסיפור כללי קודם כל נשיא שבט השמעוני זימרי בן סלוא עשה מעשה שלא יעשה הביא מדיינית הכניס אותה לאוהל ועושה מעשה שלא יעשה. לא נכנס לכל הסיפור אבל פינחס שראה את המקרה ונפרט בהמשך מה הוא עשה נכנס והרג את שניהם.
אבל פה אנחנו שומעים היה רגע שפרחה נשמתו מרוב פחד למרות שהוא מסר את נפשו ובאותה שעה נכנסו לתוך גופו שתי נשמות של הבנים של אהרון שמתו בהקריבם אש זרה לפני ה' ולפי זה מפרש הזוהר הקדוש את הפסוק, למה כתוב פינחס בן אלעזר בן אהרון הכהן? בד''כ כותבים פינחס בן אלעזר. למה כתוב שהוא גם בן אהרון הכהן? אלא פינחס היה הבן של אלעזר ממש אבל עכשיו שנכנסו בו שתי הנשמות האלה אז הוא נהיה גם בן אהרון כי הבנים של אהרון היו בו גם כן כיון שנכנסו בו הנשמות של נדב ואביהו .מוסיף הזוהר ואומר זה גם הטעם לדברי חכמים ז''ל שלא נתכהן פינחס עד שהרגו לזימרי.
כתוב שאהרון ובניו וזרעו אחריו הם קיבלו את הכהונה אבל פינחס לא היה בכללם. עכשיו הוא נתכהן מתי? רק שהוא הרג את זימרי, למה דווקא רק אז? שכן רק לאחר שנכנסו בו הנשמות של נדב ואביהו שהם הבנים של אהרון הכהן, היה ראוי פינחס לכהונה כדי להשלים את העבודה של נדב ואביהו מתו קודם זמנם ו ובסוף יצאו ממנו שמונים כוהנים גדולים בבית המקדש.
רבנו האר''י ז''ל מאריך בעניין זה בשער הגלגולים ומפרש את דברי חכמים ז''ל שמכנים את אליהו (ברכות ד) בשם אליהו בארבע, כתוב שכל אחד מהמלאכים בכמה קפיצות הוא מגיע לכדור הארץ. אז על אליהו נאמר שהוא אליהו ב-4. אבל האר''י ז''ל מפרש ואומר שזה רמז גם שהוא כלול מ4 נשמות.
אחד זה פינחס, שהוא אליהו הוא הפך להיות אליהו מלאך הברית. אז פינחס אליהו נדב ואביהו. 4 נשמות באדם אחד. וזהו שנאמר ''אליהו בארבע''
וצריכים להבין למה זכו נדב ואביהו לקבל תיקון לנשמתם דווקא על ידי פינחס? שהוא קינא קנאת תה' בזה שהוא הרג את זימרי כי הבועל ארמית קנאים פוגעים בו. ואיך זה מתקשר המעשה של פינחס עם מה שהם חטאו נדב ואביהו בהקריבם אש זרה לפני ה'? מה זה קשור, אם הם צריכים תיקון למה על ידו? ולמה זה מתקן את מה שהן נכשלו שם?
ביאור נפלא זה נמצא בספר 'אמרי יוסף' על פי מה שאמרו חכמים במדרש (ויקרא רבה כו) כתוב לא מתו בניו של אהרון אלא על הורו הלכה בפני משה ריבם.
למה הם מתו? בגלל שהם עשו מעשה להקטיר קטורת בלי לשאול את משה רבנו והורו הלכה מדעתם ועשו מעשה ולכן מתו. ועל כך רומזת התורה הקדושה ואומרת ''ויקריבו אש זרה'' שלא ציוה אותם משה לא ציוה אותם על כך והם עשו את זה מדעתם וזה נקרא מורה הלכה בפני ריבו חייב מיתה.
והנה שנינו בגמרא(סנהדרין פב) שזימרי בן סלוא הביא את המדינית כוזבי בת צור למשה רבנו ואמר לו'' בן עמרם, זו אסורה או מותרת? הוא מביא לו מדינית גויה ואמר לו אם היא מותרת לו או אסורה. ואם תאמר אסורה, הוא לא נותן למשה אפילו לענות ואם תאמר אסורה, בת יתרו מי התירה לך? ציפורה הבת של יתרו הייתה גם מדינית. מי התיר לך אותה? באותו רגע נתעלמה ממנו הלכה. משה רבנו נאלם.
וכל עם ישראל כולם געו בבכייה ככתוב ''והמה בוכים פתח אוהל מועד'' ואז כתוב ''וירא פינחס בן אלעזר'' מה ראה ראה מעשה ונזכר הלכה ראה את המעשה שזימרי בא לפני משה רבנו עם המדינית וככה מריס ואומר שהולך לעשות מעשה אסור, ראה את המעשה ונזכר הלכה. אמר לו למשה רבנו, לא כך לימדתי בירידתך מהר סיני הבועל ארמית קנאים פוגעים בו? מי שעושה מעשה אסור עם גויה אז קנאים פוגעים בו, מה זה קנאים ז''א אנשים שחילול ה' כואב להם כל כך שמותר להם לפגוע בו. מה אמר לו למשה'' קריינא דאיגרתא איהו ליהוי פרוונקא'' קרוא האיגרת הוא יהיה השליח לבצע את זה בעצמו.
ושמואל אמר, שמה הוא ראה ''וירא פינחס'' מה הוא ראה שאין חכמה ואין תבונה ואין עצה נגד ה' כל מקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב ז''א עכשיו זה שעה של חילול ה' הוא נכנס לאוהל עושה מעשה אסור, כולם יודעים כולם רואים חילול ה' שיאן כדוגמתו נשיא בישראל. ומשה רבנו לא זז, נאלם רפו ידיו אז במקום שיש חילול ה' לא חולקים לכבוד לרב והוא לקח כביכול את המנהיגות ועשה מעשה ''ויקח רומח בידו נכנס לאוהל והרג אותם. למה, אומר שמואל הוא ראה את הפסוק לנגד עיניו שאין חכמה ואין תבונה ואין עצה נגד ה' בשעה שיש חילול ה' שום חכמה שום תבונה שום עצה, כלום, צריך לבצע את מה שצריך לקדש שם שמיים.
ומפרש רש''י כלומר שפנחס נזכר בפסוק הזה ולפיכך הורה לפינחס הלכה בפני ריבו משה רבנו ולא המתין ליטול רשות ממשה בגלל שהיה פה חילול ה' ושלא יראו הרואים משה שותק והוא עשוה מעשה שלאסור וילמדו להתיר את הארמית. ואז כולם ייקחו גוייות ויעשו מעשים כאלה אוי ואוי אז כיון שהוא ראה את הדבר הזה הוא עשה מעשה והוא הורה הלכה בפני ריבו.
אבל הביאור לכך הוא כך, כי באמת אסור אדם להורות הלכה בפני ריבו אבל אם יש חשש שעד שאדם ישאל את ריבו את ההלכה כבר תעשה העבירה ויהיה חילול ה' מותר להורות הלכה אפילו לפני ריבו שעל זה בא הפסוק ''אין חכמה ואין תבונה ואין עצה נגד ה''' כי אם עושים נגד ה' כל מקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב ולכן כשראה פינחס שיש חילול ה' נורא וגדול הוא הורה הלכה בפני ריבו שהבועל ארמית קנאים פוגעים בו והרג את זימרי בן סלוא ואת המדינית כדי להפריש את עם ישראל מעבירה ובאמת ה' הודה לו ואמר בקנאו את קנאתי אומר רשי קצפו את הקצף שיש לי לקצוף ולא כיליתי את בני ישראל בזכות ואני לא הורג את עם ישראל בזכותו וגם אני נותן לו את בריתי שלום הוא יהפוך להיות מלאך הברית אליהו. פינחס הוא אליהו. והנה בעוד שנדב ואביהו הם הורו הלכה בפני משה ריבם אבל באיסור שמה לא הייה מצב של חילול ה'. הם החליטו שהם רוצים להקטיר קטורת, לא הייה שמה שום איסור שהם היו צריכים למנוע אבל פינחס מה עשה הורה הלכה בפני ריבו כדת וכדין. כיון שהיה שם חילול ה' גדול ונורא להפריש את העם מעבירה מותר היה לפינחס להורות הלכה אפילו בפני ריבו.
עכשיו מובן אומר 'האמרי יוסף' עכשיו ברור למה נכנסו שתי הנשמות של נדב ואביהו דווקא בפינחס ודווקא בעת הזאת שהוא קינא קנאת ה' צבקות, כדי לתקן את מה שהם הורו הלכה בפני ריבם משה באיסור שלא כדין פינחס תיקן אותם שהורה הלכה בפני ריבו כדת וכדין כדי להציל את העם מאיסור וכך קיבלו שניהם את התיקון של נשמתם.
נו איפה הייתם מוצאים את זה בתוך הפסוקים? ואיפה זה רמוז? ''בן אהרון'' פינחס בן אלעזר הוא גם הבן של אהרון בנכד של אהרון הוא לא הבן של אהרון, לא אבל אם יש בפנים שתי נשמות של הבנים של אהרון הוא גם הבן של אהרון עכשיו.
ולמה צריך שיכנסו בו הנשמות, הסברנו, כדי לתקן את אותם נשמות.
אז אם אתם מקשיבים כל כך יפה אז אני ילמד אתכם עוד משהו מאוד מאוד מאוד מאוד חשוב שאתם עתידים לעבור אותו ביום הפטירה וצריך להיות מוכנים.
כתוב בפרשה ''ושם איש ישראל המוכה זימרי בן סלוא ושם האישה במוכה כוזבי בת צור'' ויש מפרשים שהם מפלאי פליאה גדולה ושואלים למה בפרשה הקודמת איך שסיימנו את הפרשה כבר התחיל העניין בפרשת בלק מסופר שמה על העוון החמור של זימרי עם המדינית למה שמה התורה העלימה את השם שלהם, שמה לא כתוב את השם שמה כתוב ''והנה איש מבני ישראל בא ויקרב אל אחיו את המדינית'' מה השם שלו? לא כתוב מה הבעיה לכתוב, במקום לכתוב 'איש מבני ישראל בא'' והנה זימרי בן סלוא בא למה פה התורה העלימה את השם שלו? וכאן דווקא אחרי שכבר נהרגו האיש והאישה, למה עכשיו נזכרה התורה לגלות את שמותיה כי גם שמה היא לא קורה לה בשם היא אומרת המדיינית, איזה מידיינת, למה אתה לא אומר את השם ככוזבי בת צור.
רק פה אומר ''וש איש ישראל המוכה'' אחרי שהוא מת קוראים לו את השם ואחרי שהיא מתה קוראים לה את השם. מה קרה? מישהו מכם יודע תשובה, אני נותן לו 500 שקלים.
-הערה מהקהל-
אור החיים הקדוש אומר את מה שאתה אומר, אבל למה לא הזכיר אותם בשמותם, הרי בסוף הוא הזכיר את השמות.למה הזכיר פה ולא הזכיר שם זאת השאלה.
-הערה מהקהל-
גם מה שאתה אומר זה נכון זה אומר שבעצם בגלל שמשבחים את פינחס בן אלעזר על מה שהוא עשה אז כדי להראות למי הוא עשה אז אומרים בעצם במי הוא פגע. אבל מספיק היה להגיד נשיא שבט שמעון והיה צריך להגיד בת מלך צור אז היית שומע שהוא לא פחד והרג נשיא בישראל והרג בת של מלך. ואש יודעים שפינחס באמת לא חשש וסיכן את חיו והרג אנשים חשובים שמתי שאנשי השבט של שמעון והמדיניים רצו להרוג אותו. זה ברור.
כן, מה, אני לא שומע? כל מה שאני חוטא בסתר מפרסמים בגלוי.
אבל הם עבדו הם עשו עבירה לא בסתר, בגלוי ולא פרסמו את השם שלהם בשעה שהם עשו את העבירה רק אחרי שהם מתו פרסמו את השמות מה מועיל עכשיו לפרסם את המשות, למה עכשיו?
כן
-הערה בקהל-
למה למה אחרי המיתה למה? אבל למה, למה לא מהתחלה?מה הבדל בין מלפני לאחרי מה ההבדל?
מה?
-הערה בקהל-
שלפני יוכלו לחזור בתובה ואז מה לא נפרסם את השם אבל אם הם לא חזרו בתושבה אז לפרסם את השם? אתם יודעים שיש דין שלא אומרים לשון הרע על המתים, אז לכאורה הם כבר מתו לא צריך להגיד
-ערה מהקלה-4הוא היה נשיא של שבט שמעון יהודי, היא הייתה גויה בת של מלך וחטאו שניהם ולא מפרסמת התורה מתי שהם עושים את המעשה לעיני כל ישראל, לא מפרסמת את השמות, לזה קורא בן ישראל ולזה היא קורא מדיינית, שלום, מייחסת אותם למי הם שייכים זה לעם היהודי וזאת לגוים. שלום נגמר המעשה. בא פינחס הרג את שניהם פתאום התורה ואמרת ושם איש ישראל שאמרנו קודם ולא פרסמנו את השם, המוכה, אבל עכשיו רק אחרי שהוא מוכה, זמרי בם סלוא ושם האישה המדינית היא המוכה אחרי שהוכתה ומתה כוזבי בת צור. למה?
-הערה מהקהל-
מה ללמוד? למה אחרי למה בשעה שמתו?
אמרו כבר. אז יגידו שהוא נשיא והיא בת מלך לא צריך שמות, למה צריך שמות. איזה גלגולים, מה אתה מגלגל לי תשובות, גלגולים.
אבל תשמעו זה נוגע לכם גם למה אמרתי לכם אמרתי לכם תתכוננו כי ביום שתפטרו יהיה לכם עניין שתכף תלמדו. כן
כאילו מה? אז מה ואם יש למה לפרסם את שהם יש דין גמרנו שלום
אני יגיד לכם עכשיו לא משנה הרווחתי 500 שקל.
ובכן בספר הקדוש ''ערבי נחל'' מוסבר על כך ביאור נפלא על פי דברי חכמים ז''ל בעניין חיבוט בקבר. אתם יודעים שכשאדם מת מיד אחרי שסוגרים את הגולל כולם הולכים הביתה, נפערת האדמה קומה וחצי ממנו, באים שלושה מלאכים ומתחיל חביט חביט חובטים אותו, רגע, בשביל מה חובטים אותו, כולם, זה גברים ונשים.. .בשביל מה שיזכור את השם שלו, יפה. אבל לא רק זה צריך להפריד את הנשמה מהגוף והוא לא רוצה להיפרד כי הוא הייה כל כך מקושר לגוף לא רוצה לעזוב את הגו, אז כמה שאדם היה מקושר לחומר יותר, יותר קשה לו להתנתק, כאילו בן תופס את האבא שלו ורוצים לנתק אותו ולא לא לא רוצה.
אז עכשיו יש חיבוט הקבר ותשמעו למה, אומר הערבי נחל, לאחר מיתתו של כל אדם בא מלאך הממונה על הקבר שואל אותו מה שמך, אם אותו אדם היה רשע חיו הוא לא זוכר את השם שלו, יימח שמו וזכרו, הוא לא זוכר. לא זוכר. ואז מכה אותו המלאך וחובט אותו וחובט אותו מה שמך? הוא לא יודע, על פי הסוד זה לא סתם השם הרגיל אלא זה שם הקליפה שלו אבל לא משנה כרגע. זה מה שאומרים חכמים ז''ל חיבוט הקבר.
עכשיו צריכים להבין למה רשע שוכח פתאום את השם שלו, הוא זוכר חובות, מי חייב לו כסף הוא זוכר זה הוא זוכר זה הכול הוא זוכר והוא לא שוכח הוא רשע הוא לא שוכח לאף אחד שום דבר . איך הוא ישכח את השם שלו? מבאר זאת הערבי נחל הפסוק בספר בראשית אומר ''וכל אשר יקרה לו האדם נפש חיה הוא שמו''
אומר הערבי נחל צריכים לדעת שם האדם זה שורש החיים שלו, ואותיות שמו של האדם הם צינורות שמהם יורד שפע חיים לאדם. והוא האדם מקבל את חיותו מאותיות שמו. וזאת כוונת הכתוב ''נפש חיה הוא שמו'' מה זה נפש חיה, שכל חיותו של האדם הוא נמשך מהאותיות של השם שלו. נגיד אחד קוראים לו אברם אז הוא היה בהתחלה אב לארם אח''כ קראו לו אברהם אז הוא נהיה אב המון גויים נתתיך. שרה בהתחלה הייתה שרי רק במקומה אח''כ נקרה שרה לשון הרבים שהיא שרה על כולם. יעקב על שם שהוא תפס בעקב עשיו, כל שם זה שם השורש של האדם ובאותיות זה צינורות שנמשכים השפע אליו לכן אנחנו אומרים כמו שאומר הרב קנייבסקי שיש אנשים שזה לא שם. עכשיו בכניסה שאלה אותי שם אם לקרא לילד טוהר. אמרתי לה לא. טוהר זה חברה של אלה שמוכרים מים, ויש כל מיני. אבל זה לא לחפש שמות כאילו ישראלי מודרני כי אין בזה שום משמעות צריך לקרא על שם של צדיקים כי אם קוראים בשם של צדיקים יש לזה כח מאוד גדול בשמיים וזה מוריד אותיות כמו שהוריד להם מוריד גם לכם. חוץ מהגברת רחל ליכטנשטיין, יש גברת אחת שקוראים לה גברת רחל ליכטנשטיין אנחנו נדבר עליה בסוף שהיא לא מבינה בענינים האלה, היא שייכת לכת עובדים שמטפלים בכתות וכל מיני דברים נדבר עליה בהמשך, והיא חושבת שיש אנשים שקוראים את השם של הבן שלהם אמנון יצחק בגלל שאני הכרחתי אותם לקרא להם אנון יצחק. אז כל אלא שקוראים לבן שלהם יואל על שם הרבי מסאטמר ויש כאלה אלפים אז הוא הכריח אותם לקרא להם יואל אז כל מי שקוראים לו משה אז משה רבנו איים עליהם בחלום שיקראו לו משה, מאיפה הגיע לזה?.היא נמצאת בכת עובדים שתכף נדבר עליה ואז תבינו מי זאת האישה הזאת ליכטשנשטיין .
טוב, מכל מקום אז כל אדם שם שלו זה שורש אותיות זה צינורות השפע יורד אליו למטה.
עכשיו מוסיף הערבי נחל, אל תשכחו שזה כתוב בפסוק כן ''וכל אשר יקר אלו האדם נפש חיה הוא שמו'' ז''א אתה קראת לאדם בשם פלוני אז שתדע שהנפש שלו כל חיותו של האדם, הנפש חיה, כל החיות שלו הוא שמו, זה מהשם שלו, לכן צריך למצא שם של צדיקים או צדיקות.
וכשמוסיף ואומר הערבי נחל, כשאדם הולך בדרך התורה והמצוות הוא מגדיל את חיותו יותר ויותר .ולכן אותם צינורות של השם שלו מורידים לאדם יותר יותר שפע של חיים ומוסיפים כח בכל הסובב אותו אבל אם חס וחלילה אדם לא הולך בדרך התורה והוא עושה ההפך אז ככל שהוא נעשה רשע יותר פירושו מוסיף על החטאים שלו, הוא מאבד דאת השפע באותיות שפע נהפכות לפשע והוא סותם את הצינורות של השם שלו. ולבסוף הוא מאבד גם את האותיות שהם היו גם הצינורות ובסופו של דבר על כורחו בגלל שאין לו כבר שפע באותיות שלו נמחקו הוא מת ונאבד מהעולם משהו כמו שקורא היום בלב של הבנ''א שאם נהנה לו סתימות בתוך הצינורות צריך לעשות צנתור כי נסתם מרוב אוכל לא כראוי, שומנים וכו אז צריך לפתוח את הצינורות, אם לא מצליחים הוא מת. אם הצינורות של האותיות נסתמו, נמחקו האדם מת.
וכיון שנפסקו, נכרתו, הצינורות של שמו שמהם ירד לו שפע של החיים על כן אותו רשע בקבר לא זוכר את שמו כי בגלל רשעותו איבד את האותיות של שמו ועל זה חובט אותו המלאך הממונה . עד פה אני מקווה שהבנתם.
עכשיו ידוע בזמן שבית המקדש היה קיים הסנהדרין באותו תקופה זה היה הבית דין הגדול, 71 דיינים גדולים היו ממיתים אדם שעבר עבירות חמורות שבתורה ב4 ממיתות בית דין והם כתובות בתורה סקילה שריפה הרג וחנק. ועל ידי כך כשאדם החוטא מת כדת וכדין, על פי מה שכתוב בתורה זוהי הכפרה על העוונות שלו וככה הוא מתכפר. ועל ידי כך זוכה בנוסף שחוזרות אליו האותיות של השם שלו שאיבד בגלל רשעותו.
אז ככה היה פה עם זימרי בן סלוא שחטא עם המדיינית, על יד שהוא נהרג על ידי פינחס היה קידוש ה' במעשה שעשה פינחס ובזה היה לו תיקון אז עכשיו חזרו לו האותיות של השם, עכשיו מובן למה בהתחלה בעת המעשה של העבירה בסוף פרשת בלק לא הוזכר בכלל השם לו זימרי בן סלוא למה, כי על ידי גודל החטא שהוא עשה איבד על יד רשעותו את האותיות של שמו, אין לו שם, אז התורה לא כתבה את שמו. לאחר כך שבא פינחס וקינא קנאת ה' ועמד והרג את זימרי כדת וכדין על פי התורה הקדושה שהבועל ארמית קנאים פוגעים בו אז חזרו האותיות של השם של זימרי למקומם ורק אז הזכירה התורה את שמן ככתוב ''ושם איש ישראל המוכה זימרי בן סלוא'' מתי? כשהוא היה המוכה שעל ידי ההכאה שהרגו אותו התקנו האותיות של השם שלו לכם התורה רשמה, עשיו יש לו שם, קודם שהוא חטא אין שם, אחרי שהוכה יש שם.
אבל יש שאלה עכשיו שקופצת מיד, מה השאלה? מה? יפה מאוד אשרייך. כוזבי לא מישראל . מה זה קשור לכוזבי, למה את כוזבי לא פרסמו קודם? למה היא עכשיו הזכירו אותה? מדהים שאלה יפהפייה
זימרי בן סלוא היה נשיא בישראל אז שייך לאמור שהוא חוטא נאבדות האותיות ועל ידי שהרג גאותו פינחס חזרו האותיות לכן הזכירו את שמו כישו, אבל מדוע טרחה התורה להזכיר גם את שמה שם להמדיינית, ''ושם האשה המוכה כוזבי בת צור'' וכי יעלה על הדעת שגם לה למדיינית היה תיקון וחזרו אותיות של השם שלה למקומם? היא בכלל לא מזרע ישראל. יפה מאוד חבל שלא הצעתי כסף..
אז כדאי לבאר את העניין הזה, צריכים אנו לדעת שכלל... אבל אני ייתן לך ספרים מתנה.. כדי לבאר את עניים הזה צריכים אנו לדעת שכלל גדול לפני ה' יתברך שלא ידח ממנו ידח, הקב''ה לא רוצה שתאבד שום נשמה מלפניו. הקב''ה ברחמיו הרבים דואג שכל נשמה ונשמה תגיע לתיקונה ולכן הוא יתברך מביא את הנפש החוטאת בגלגול אחר גלגול עד שהיא תתקן את כל מה שחטאה ופגמה בהיותה בחיים.
וכך היה עם זימרי בן סלוא, הוא חטא עם המדיינית, בחטא שלו מתו במגיפה כמה? 24 אלף. יפה מאוד. בכדי לתקן את מה שחטא הוא התגלגל במי? ברבי עקיבא. וכמה היו לו תלמידים? 24 אלף תלמידים ועל ידי שהוא הרביץ תורה בתלמידים ומסר את נפשו על קידוש ה' בסוף שהוא מת, זכה לקבל את התיקון על החטא שלו בתור זימרי בן סלוא.
עכשיו על זה מספרים לנו חכמים ז''ל בגמרא שרבי עקיבא לפני שהוא מסר את הנפש על קידוש ה' הוא זכה בעושר גדול מאשתו של טורנוספרופוס ברשע שהוא היה שר צבא רומא ורש''י והתוספות שמה אומרים שרבי עקיבא היה מקפח אותו בפני הקיסר ומקנטר אותו בדברים. היה פוגע בו, מעליב אותו. היו מתווכחים בכל מיני נושאים ורבי עקיבא תמיד ניצח אותו. פעם אחת בא לביתו טורנוסרופוס הביתה זועף אמרה לו אשתו למה פניך זועפים? אמר לה מפני רבי עקיבא שמקנטר אותי בכל יום בדברים. .אמרה לו אלוהיהם של אלו שונא זימה הוא, תן לי רשות ואני אכשיל אותו בדבר עבירה, אתה בעלי אני מבקשת ממך רשות, אם תסכים אני אחטיא אותו. נתן לה רשות. ונתקשטה והלכה לה אצל רבי עקיבא. כשראה אותה רבי עקיבא עשה שלושה דברים. רק שחק ובכה. אמרה לו מה אלא? מה אתה עושה מאר לה שתיים אפרש לך שלישי לא אפרש. רקקתי בגלל שבאת מטיפה סרוחה ואת רוצה להחטיא אותי? בכיתי על י שופרא דבלי בעראה. אני בכיתי על היופי שיתבלה בעפר הארץ. ושחק לא אמר לה למה הוא שוחק. כי הוא ראה ברוח הקודש שהיא תגייר ושתינשא לו. אמרה לו כלום יש תשובה? על מה שהיא מנסה להחטיא אותו. אמר לה כן. הלכה ונתגיירה ונישאה לו לרבי עקיבא והכניסה לו ממון הרבה כי היא הייתה עשירה היא היתה אשתו של שר צבא ברומא.
-הערה מהקהל-
היה עוד, שתיים. אומר על כל החסד לאברהם, זימרי נתגלגל ברבי עקיבא וה24 אלף שתמו במגיפה היו 24 אלף תלמידים של רבי עקיבא שהם מתו בין פסח לעצרת. . ואשת טורנוסרופוס היא הייתה גלגול של כוזבי בת צור עצמה והיא התגיירה וזכתה להעמיד לו את הישיבה.
להחזיק 24 אלף תלמידים זה לא פשוט זה הוצאה רצינית. עוד מוסיף הרמ''א מפאנו בספרו גלגולי נשמות, כוזבי התגלגלה גם באיזבל. איזבל הייתה אישתו שלאחאב ואיזבל רדפה את כל הנביאים להרוג אותם ואיזבל חיפשה להרוג את אליהו. כי אליהו מי זה? פינחס. ואיזבל מי זאת? כוזבי בת צור, ומי הרג אותה? פינחס אז היא מחפשת להתנקם להרוג את אליהו. ואח''כ היא הייתה אשת טורנוסרופוס וזימרי היה רבי עקיבא והוא היה תיקונו .
רואים מהתחלה שנתגלגלה כוזבי בת צור באיזבל שרדפה והציקה לאליהו הנביא זה פינחס. וכיון שהוא הרג אותה ואת זימרי בגלגול הקודם לכן רדפה אותו לנקום בו. אח''כ התגלגלה כוזבי באשת טורנוסרופוס הרשע ורצתה להחטיא את תרבי עקיבא בעוון עריות כמו שהחטיאה את זימרי בן סלוא אבל הפעם רבי עקיבא שהיה גלגול של זימרי עמד כחומה בצורה ובגודל קדושת ולא רק התגבר על יצרו אלא אף החזיר אותה בתשובה, התגיירה ונישאה לו בהיתר וגם הכניסה לו כסף רב שיוכל להעמיד ישיבה ולהרביץ תורה בלמידים ועל ידי זה נתקנו שניהם תיקון שלם.
נמצאנו למדים לפי זה שלמרות שכוזבי בת צור הייתה מדיינית למעשה הייה טמון בה ניצוץ קדוש שנפל ונתערב בתוך הטומאה והיות שהקב''ה דואג שלא יודח ממנו נידח סיבב הקב''ה שגם הניצוץ הקדוש שהיה טמון בה יקבל תיקון על ידי גלגולים.
עכשיו יתבאר לנו היטב למה מגלה לנו התורה את שם האישה המדינית כוזבי בת צור. שאלנו מה פתאום מזכירים מדיינית וכי יעלה על הדעת שהיא צריכה תיקון שיחזרו האותיות של השם ששלה למקומן? אבל כפי שאמרנו שבכוזבי היה טמון ניצוץ קדוש של נשמה גדולה ורואים שסיבב הקב''ה שעל ידי שהתגלגלה כוזבי באיזבל ואח''כ באשת טורנוסרופוס הרשע והתגיירה ונישאה לרבי עקיבא זכתה והגיע לתיקונה.
על פי זה גם יואר לנו מה שבכה רבי עקיבא כשראה את אשת טורנוסרופוס ואמר לה בכיתי על מה, על היופי הזה שיתבלה בארץ. מה פרוש התנא הקדוש רבי עקיבא בוכה על יופי של אישה בשר ודם שהוא יתבלה בארץ? אלא לפי מה שמביא ה'בני ישכר' בשם הזוהר בקדוש פרשת ויחי קל'א על רבי חיזקיה שהוא חקר בענייני גלגולי נשמות על נשמה אחת שהייתה צריכה להתגלגל כמה פעמים עד שהיגיע לתיקון כראוי בגוף האחרון, שאל רבי חזקיה את רבי יוסי אם נשמה התגלגלה בכמה גופות באיזה מהגופות הוא יקום לעתיד לבוא בתחיית המתים? השיב לו רבי יוסי רק הגוף האחרון שהצליח לתקן ולעבוד את ה' כראוי רק הוא יקום לתחיית המתים, שאר הגופות לא יקומו 4עכישו יתבאר היטב, רבי עקיבא בכה על הגוף שיתבלה בארץ. על מה הוא מדבר? הוא ראה שמן השמיים סובבו לו שיש אשת טורנוסרופוס באה להחטיא אותו כמו שעשתה בגלגול קודם ושמה הוא לא עמד בניסיון כי הוא היה זימרי בן סלוא מזה הבין רבי עקיבא שעכשיו מן השמיים סובבו שהוא יוכל לתקן את הפגם שפגם בגלול קודם באותו מקום ובאותה אישה לכן התלבש בגבורה של קדושה לא ליפול ברשתה ובהזדמנות זו בכה וחזר בתובה על הכישלון שלו בגלגול הקודם ושהגוף היפה של זימרי בן סלוא שהיה נשיא שבט בדור המדבר בדור דעה לא יקום אז הוא אמר על זה אני בוכה, כי עכשיו עשינו תיקון ועכשיו התברר שהתיקון נעשה עכשיו אז אני יקום בגוף שלי עכשיו ל רבי עקיבא ולא יקום הגוף של זימרי בן סלוא אז על זה הוא בכה. וזה מה שהוא אמר לה: בכיתי על הייה שופרא דבלי בארעה. אני בוכה על היופי שיתבלה בעפר הארץ עכשיו ראיתי שאני יכול להתגבר על יצרי בכיתי על זה שבגלגול קודם בזימרי בן סלוא לא עמדתי בניסיון כתוצאה מכך לא יקום הגוף של זימרי בן סלוא בתחיית המתים כי רק הגוף האחרון שתיקן הכול יקום לתחייה לכן בכיתי על השופרא דבלי בארעה. על הגוף של זימרי שהיה נשיא בישראל ויתבלה גופו בקרקע ולא יכו לקום בתחיית המתים
עד פה למדנו כמה דברים גם חלק שנוגעים אלינו
עכשיו יש גם רשעים לא רק בדור המדבר ולא רק כאלה יש גם בדורנו. אז אני , זה לא נוגע אליכם אבל תרשו לי בבקשה בגלל שבמעמד זה אני רוצה לפרסם כמה דברים כיון שפרסמו בפרהסיה גם כמה דברים עלי אז אני צריך להחזיר כי אחרת יחשבו שבאמת אולי הם צודקים.
כידוע שיש כנופיה, כנופית דייזי סטייקי עם סבג שנתבעו על ידי בצוותא על חצי מיליון בגלל לשון הרע שהפיצו עלי במשך תקופה ארוכה כבר שנתיים כמעט. אחד מהם קוראים לו סבג שאמר לשופט שבעצם הוא דיסלקט ושהוא לוקח סמים ז''א הוא משתמש בסמים שואל אותו השופט איזה סמים אתה משתמש אז הוא אומר לו שהוא משתמש, אני מקריא לכם מתוך הפרוטוקול: מריחואנה וחשיש. אבל לא הרב בכמויות מעט, שלוש חמש גרם. הוא לא אמר כל כמה זמן אבל בסדר, הוא נראה מסומם.
ודייזי כתב לשופט שמצבו הנפשי מעורער, התדרדר. ז''א הוא לוקח כדורים כי הוא במצב נשפי מדורדר והוא גרב שכירות בפיגור וסגרו לו את החשמל והוא מתבכיין והוא גם שכב על הרצפה בדיון וקרץ לי כאילו הוא עובד על השופט כאילו הוא התעלף. וסיפר לו והביא לו פתק מהרופא כמו הילדים המפגרים שבאים לכתה ואומרים למורה הייתי חולה. ושהוא לוקח כדורים שימחל לו ויבין אותו ולכן הוא לא הכין כלום הוא בא למשפט ככה לא הכין כלום.
אחרי שהם הבינו במשפט שהם הולכים להיות מחויבים בפיצויים, מה יעשו? העלילו עלי עלילות שלא עמדו במבחן, סתרתי את כל השטויות שלהם. מה יעשו? אז תחברו כל הכנופיה והכנופיה מונה בערך עשרה אנשים והחליטו להעליל עלילות יש מקום שבו אפשר ללכת ולחרטט מה שרוצים ושמה קונים הכול העיקר אם אתה רוצה חוות דעת, תשלם או שיקבלו שכר עבור זה ואז יוכלו לכתוב חוות דעת שאתה כזה או לא כזה אם לא האמנתם עד היום שאפשר כזה דבר אז הנה עכשיו תשמעו.
עכשיו הם הלכו למקום שנקרא 'מרכז לנפגעי כתות' שזאת חברה שעוסקת בעניינים כאלה, בראש החברה הזאת עומדת מנכל''ית שהשם שלה אמרתי מקודם רחל ליכטנשטיין.
והיא מציגה את עצמה חרדית, הנה היא כותבת בסוף החוות דעת שלה, ''בטרם חתימה אבקש להוסיף, החתומה מטה מנכ''לית של המרכז הישראלי לנפגעי כתות' הנה אישה חרדית המנהלת אורח חיים חרדי. בתור שכזאת הרב אמנון יצחק אינו דמות חדשה בעבורי ובמהלך השנים גם אני נחשפתי להרצאותיו ולכן הפניות שהגיעו למרכז לנפגעי כתות בקשר אליו הפתיעו אותי מאוד. בתחילה סברתי שיתכן שמדובר באדם אחד או שניים שנקלעו למחלוקת עם הרב אמנון יצחק ובחנתי את הדברים בספקנות אבל לצערי הגיעו עדויות נוספות בעקבות הפגישות עם הנפגעים ושמיעתם ומודבר פה בכמה אנשים שהגיעו קרוב לעשרה אז לכן אני הגעתי לחוות הדעת שפרסמתי.
ואני אדע בכמה נקודות. טוב, אותה מנכלית עורכת חוות דעת לבית משפט והיא טוענת שנאי מנהל כת הרסנית. ואותו קרייזי פרסם ביוטיוב את חוות הדעת שקיבל מגברת ליכטנשטיין והיא כותבת בחווה הזאת בחוות דעת 'אילן דייזי שעל ידו התבקשנו לכתוב את חוות הדעת הנוכחית. לא הגיע למסור עדות במרכז לנפגעי כתות. הא, הוא לא היה אף פעם אצלנו לא קרוב אצלנו לא שום דבר. הוא עסוק עם הבעיות הנפשיות עם החובות עם האינסטלציה והג'יפה והיא נותנת לו חוות דעת . עכשיו יש לי שאלה לגברת ליכטנשטיין: אם יבוא ואליה עשרה חסידים שסולקו באחת בחסידויות, סולקו. בגלל מעשים לא ראויים מעשים שלא יעשו, סולקו נגיד ובאו כולם וסיפרו לה שהאדמו''ר מגור הוא עושה כך וכך הוא משתלט עליהם הוא עושה להם ככה הוא מחייב אותם לתת את כל הכסף והוא מחייב אותם כל ומחייב לקרא על השם שלו ומחייב ככה ומחייב ככה. היא הייתה מוציאה חוות דעת משפטית נגד האדמו''ר מגור או האדמור מויזניץ? אולי בגלל שהיא ליכטנשטיין אז היא לא תוציא נגד רבנים אשכנזים. אבל אם היו קוראים לה גברת מסעוד והיו בהאים עשרה ואומרים לה שהרב עובדיה יוסף זה כת והוא מחייב את האנשים לקרא על השם שלו ולתת את המעשרות אליו וכל מיני דברים והוא מבקש מהם להתפלל ואומר להם לא לאכול דבר שהוא לא חלק וכל מיני דברים תמוהים, היא הייתה מוציאה שהרב עובדיה יוסף וכל שס זה כת??
גברת ליכטנשטיין
טוב אז אני מה עשיתי תבעתי את המנכלית לדין תורה אצל הרב מסעוד בן שמעון. אב''ד. כי היא כתבה שהיא חרדית המנהלת אורח חיים חרדי. טוב, מה יותר קל ופשוט הרי את צודקת במאה אחוז, את שמעת עדויות שהם פסולות כי הרי עדות שמיעה היא פסולה גם בבית משפט ישראלי וגם על פי ההלכה, את מוציאה דיבה ולשון הרע, את מרשעת. את אפיקורסית כי המבזה תלמיד חכם אין לו חלק לעולם הבא ואת מוציאה חוות דעת . בשכר. למה, כי באו עשרה מפגרים שצריכים אשפוז שניים מהם אמרתי לכם ויש עוד אחת שעומדת קוראים לה יסמין ליבוביץ, גרושה שבעלה אצלנו בבית כנסת. אישה לא נורמלית שהיה לה סכסוך עם בעלה והיא ביקשה ממני אם אני יכול להדריך את בעלה ולהשכין שלום בנהם שלום בית והשקעתי זמן ללא תמורה כמובן. ואמרתי בבקשה שמעתי מה היא טוענת ונתתי לו בראש. ואמרתי לו מהיום אתה נתן לה צומי, אתה מפרגן לה על כל דבר כל למה שאתה אוכל אתה אומר, כל זה אתה מרים לה מהשולחן לכיור, אתה קונה לה כל יום שיש פרחים, הלוואי עליכן לא? הוא התנהג ככה במשך חודשים. הוא קורא לה אישה מרשעת. וזה לא עזר למה? אתה תעזוב את הרב שלך, אני לא מסכימה שאתה תהיה אצלו והיא מחייבת אות ועושה לו סקנדלים מקימה צעקות וכל השכנים שומעים דברים איומים ונוראים. ואח''כ היא כתבה לי עוד אסמס שהיא רוצה עוד פעם להיפגש איתי. לא עניתי לה, למה כי הוא סיפר לי שהיא מקללת אותי והיא מדברת נגדי דברים בוטים. למה כי יש לה אח משס וגם מישהו בלבל לה את המח אז היא החליטה שהיא לא רוצה שהוא יהיה פה. בסדר לא רוצה לא רוצה, בעלך קחי אותו. בקשה קשרי אותו עם חבל עם אזיקים מה שאת רוצה, מישהו החזיק אותו בכח? אז לא עניתי לה אז היא באה אלי עש הבית כנסת ועמדה בחוץ ודיברה איתי ואמרתי לה תשמעי אני עשיתי כל מה שזה אבל נאי שומע שאת עושה ככה מאחורי הקלעים דברים כאלה וכאלה וכאלה מה את אומרת על זה וזה וזה? לא זה בשעת כעס ושה ככה וככה בסדר. ניסיתי עוד פעם לדבר על ליבו אומר לי הכול שקר, כל מה שהיא מרה לך הכול שקר אני מתנהג בדיוק כמו שאתה אומר זה לא עוזר שום דבר, האישה משוגעת. בסוף הוא גרש אותה וזהו. אז מה היא עשתה, היא הלכה וארגנה את כולם ללכת לכת. והיא סיפרה סיפורים והיא קנתה את כל הסיפורים וכתבה אותם בדוח חוות דעת . אם תשמעו אני לא האריך כי אני לא רוצה להאריך אבל אם תשמעו את כל מה שהיא כתבה אתם תגידו היא לא נורמלית האישה זאת היא צריכה אשפוז. זה לא יכול להיות שאישה תקבל כאלה דברים ותאמין לכל דבר.
אז אתם יודעים מה עשיתי לה, שלחתי לה בנ'א עם מצלמה שילך אליה וגם יתלונן עלי והוא נכנס והיא לא מאמינה לו. מי אמר אז אם ככה זה לא ככה ואם ככה זה לא ככה? לא הבנתי למה לו את לא מאמינה, למה להם האמנת? מה הם שונים ממנו? ובסוף היא ראתה שיש לו מצלמה ואיך היא נבהלה. וואו אז הזמנתי אותה לדין תורה. היא לא באה. אתם יודעים מה הסיבה? ובכן היא כותבת לבית הדין שלום וברכה ביום חמישי 5/7 קיבלתי הזמנה לדין המצורפת. לפי האמור בכתב התביעה המצורף מובן כי הנני נתבעת בגין פעילותי במסגרת תפקידי כמנהלת הכללי של המרכז הישראלי לנפגעי כתות.
לא, לא אני תובע ואתך אישית. אני לא תובע את המשרד שלך המשרד לא עשה לי כלום, אני תובע אותך שאת הוצאת עלי דיבה ואותך הזמנתי לדין. לא את המשרד שלך ולא את הכסאות. אז היא כותבת ככה, בהתאם להנחיה שקיבלתי מהוועד המנהל של המרכז, לא אוכל לנהל את המחלוקת עם הרב יצחק בבית בדין. ז''א היא לא מוכנה לבוא לדין. מה כותב הועד? לפי כל הנחינו את הגברת ליכטנשטיין שכאמור אינה נתבעת כאדם פרטי. מי אמר? אני הזמנתי אותה לא הזמנתי את הכת שלכם של העובדים. היא לא תוכל לבוא כאדם פרטי להשיב לכבוד בית בדין במלוא הכבוד והנימוס. כי מאחר שהיא נתבעת במסגרת תפקידה במרכז, היא לא תוכל לנהל התדיינות בבית דין הנכבד או בכל בית דין אחר.
שמעתם חוצפה? היא אמרה שהיא חרדית היא אמרה שהיא מנהלת אורח חיים חרדי אז מה יותר חרדי מלתבוע מישהו לדין תורה. לא החזקתי ממך עדיין אפיקורסית שהלכתי איתך לבית משפט. כתבת שאת חרדית, מאמין לך שאת חרדית בואי תגידי לדיין כמה את צודקת.
עלפי דין תורה אסור לה לכתוב את כל הדברים האלה. כתוב ''שמוע בין אחיכם ושפטם צדק'' צריך לשמוע שני צדדים בשביל לדון ואת גם לא בית דין מי את בכלל? מקבלת משכורת לשמוע לשון הרע על אנשים ולחבר חוות דעת לפי בקשה? חוצפה שכדוגמא.
ובמיוחד עדויות שמיעה ושל מי? של אשים שנתבעים על ידי. ובשביל להתגונן בפני התביעה הם צריכים איזה אליבי למה הם עשו מעשים שלא יעשו ולכן הם הלכו ומצאו להם את הפתרון הזה. טוב, עכשיו נשאלת השאלה איך יכול להיות שאדם חרדי יגיד להקב''ה תשמע, אני אישית הייתי מוכנה תבוא לבית דין לברר את התביעה של רב כנגדי בישראל על פי דיני ישראל. אבל הקב''ה עם כל הכבוד לך מי שמשלם לי שכר אוסר עלי ללכת לבית דין. יש דבר כזה? יש אישה חרדית שיכולה להגיד כך? ועוד שאלה אם אתה מנכלית, המנהלת הכללית איך את לא מקבלת החלטות בעצמך? ובמכתב של המרכז לנפגעי כתות כתוב למטה, חתונים מטה הינם חברי הוועד המנהל של המרכז לנפגעי כתות. טוב, הלכנו לראות מי הם אותם אנשים שחתומים מטה, קשקוש בגרוש בעילום שם. אולי יש מעליה איזה גורו שאסר עליה ללכת לפי דין תורה והיא חייבת לציית לו, אולי היא כמו בחנ''ש מהבונים החופשיים. ששם מחייבים ללכת לפי תקנות והלכות של המסדר?
מי שאת האישה הזאת רחל ליכטנשטיין? אז אני יגיד לכם יהודים יקרים, קודם כל חוות הדעה שווה לנייר שמברכים אחריו 'אשר יצר'
היא בסף הכול סטודנטית שמוסד שאינו מוכר על יד המל''ג המועצה להשכלה גבוהה. סטודנטית כותבת חוות כאילו היא מקצועית מומחית לענייני כתות לכם אני יכול עכשיו בואו ספרו לי אחרי ששמעתם ממני מי זאת ליכטנשטיין בואו ספרו לי עליה מה שאתם יודעים לאור מה ששמעתם ואני יכתוב עליה חוות דעת של רב, לא של סטודנט, מי זאת ליכטנשטיין עם מקורות מהשולחן ערוך. ואני יראה לה מה דינה בעולם הז הולעולם הבא. אז אחרי ההרצאה אם תרצו תסבירו לי בדיוק מי זאת ליכטנשטיין ואני מבטיח לכם אני יאמין לכם ובפרט שאני יחקור את זה לעומק ובהסתמך על זה שאני בעצמי אמרתי את זה אז ברור שזה נכון ואז אני יוציא חוות דעת מנומקת ואחתום בשם הוועד שלי שהכריח אותי לפרסם את החוות דעת. אפילו שלא היה כזה ועד אף פעם אבל אין בעיה כל זמן שאתה מחליט שאתה מומחה אתה יכול לכתוב חוות דעת. עכשיו לא רק זה, פנו אליה מערוץ 10 והיא מסרה להם את הפרטים ואת כל מה שהיא כתבה בחוות דעת וכנראה שייפול בפח גם ערוץ 10 ויפרסם. אני מחכה שיפרסמו כי חסר לי עוד כסף לפיצוחים לשבת. אז כדי שאנחנו נאכל גם כן מערוץ 10 לקחת קצת פיצוחים אז נאי ישמח מאוד אם יפרסמו את השטויות שלה בשמחה רבה. טוב יש לי פה את כל החומר, כן הרבה חומר שהיא כתבה הפעם אני לא יתייחס לזה כי אני לא רוצה להלאות , ולתת לכם הזדמנות לשאלות ותשובות אבל נאי מבטיח שהטיפול בגברת רחל ליכטנשטיין רק התחיל ואני גם אטפל אישית בכל מי שהיה אצלה ואפרסם בדיוק למה הוא לא נמצא אצלנו למה, אוו ווה זה יהיה מאוד מעניין.
הייה מישהו בשם ברטוב שמעתם עליו, הרב של הבוכרים לשעבר. אז הוא תבע אותי לבית משפט ואני פרסמתי באחרונה מתוך הפרוטוקולים עליו אז אני מודיע לו הערב שבימים הקרובים לא תוכל יותר לצאת מהבית לאור הבושות שאני יפרסם מה עשית בעבר ולא תאמין, לא תאמין, לא תאמין. איזה חומר יש לי, לא כמו שהתרברבת שאתה בעצם מנצח. אז בוא נראה אני רק מכין אות שתישן טוב ותמתין בסבלנות, איזה סרט מחכה גם אתם תראו אותו זה יהיה עלילה שלא תאמינו שאדם עם זקן קורא לעצמו רב עושה מעשים כאלה רחמנא לצלן זה כלום מה שמאשים אותו פנחסי. כלום. כלום. טוב בקרוב אני רק מודיע בשביל שתדעו שיש לנו קיץ חם.
למי שיש שאלות בבקשה.
''ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם שהכל נהיה בדברו''
רגע יש פה גברת באמצע תן לה
שואלת: שלום כבוד הרב
הרב: שמעתי לשון הרע על הרב ובאתי לבקש מחילה
שואלת: שאת גם היית מהכת הזאת הכנופיה?
שואלת: חלילה וחס
הרב: חלילה וחס ממי שמעת?
שואלת: לא קשור ל...
הרב: ממי שמעת?
שואלת: מקרובי משפחה
הרב: כן ולמה האמנת להם?
שואלת: לא האמנתי להם
הרב: אז למה לא מחית בהם?
שואלת: פחדתי שזה יחמיר
הרב: מה יחמיר?
שואלת: הלשון הרע
הרב: לא הבנתי אבל יש חובה למחות, אם היו אומרים על אבא שלך לשון הרע היית מוחה או פוחדת שזה יחמיר
שואלת: מן הסתם הייתי מוחה
הרב: למה, הגלל שהוא אבא שלך?
שואלת: כנראה שכן
הרב: נו, ואני עשיתי כמה דברים טובים בשבילך בעבר לא?
שואלת: נכון
הרב: הארכי ברכתי ועזרתי ויעצתי וכל מיני דברים לנמה תמיד מחזירים לי רעה תחת טובה למה? לא יודע למה אסור לעשות טובות אני רואה, רק מי שאתה עושה לו טובה מחזיר לך רעה. נו יש לך הסבר?
שואלת: זה פשוט בגלל שזה מישהו שאני מאוד מכבדת מהמשפחה
הרב: יותר ממני
שואלת: לא חלילה
הרב: אז למה את הכבוד שלי ויתרת עליו ועל הכבוד שלו לא?
שואלת: לא, אני מחיתי בצורה אחרת.
הרב: איך למשל שאני ילמד איך?
שואלת: אני כבר לא זוכרת אני מתרגשת גם
הרב: כן, טוב אז אני יחסוך לך הכול, אני מוחל לך בתנאי שאת תמחי בו עכשיו אבל מחיה אמיתית. אתה החטאת אותי בחטא שמאבדים את העולם הבא ומפסידים את כל הזכויות אני עשיתי לך חסד גדול שהחזרת ילך עכשיו את הזכויות שלך שעברו אלי. אבל זה רק בתנאי זאת תמחי בו כדין תורתינו הקדושה אם לא תמחי בו אני לא ידע אבל לא יחזור אליך שום דבר והכל נשאר אצלי.
שואלת: טוב.
הרב: תודה
כן תן לבחור פה שורה ראשונה
שואל: כבוד הרב קודם כל בבחירות שנה שעברה אני וכל החברים שלי אנחנו בחרנו בך בבחירות כי אני ידעתי שאם היית נבחר היית יכול להגיע רחוק מבחינת הזה שלך וגם אני מכור לסרטונים שלך בבייסבוק אני מכור מכור מכור ועוד משהו אני רוצה להגיד לך איזה משהו לפני שנה וחצי ב''ה אני הכרתי מישהי דתייה ב''ה לאחר פגישה של דיבורים אני שמעתי מאיזה מקור שהצליחה ללכלך עלי מאחורי הגב ורציתי לשאול את הרב שיצא לי מידי פעם לדבר איתה ואמר שהכי טוב להיפרד ממנה. האם אתה יכול לברך אותי ובקשה בזכות כל התפילות שאני מתפלל כל יום בזכות שאני מדבר עם בורא עולם כל יום שאני ימצא בעזרת ה' אישה כלה צנועה ורצינית.
הרב: קלה אתה מתכוון לא כבדה
שואל: לא מבחינת הרוחניות מבחינת הבפנים
הרב: הבנתי אז תלמד שעתיים בתענית דיבור שלושה חודשים רצוף ותזכה לזווג הגון. תהיה בריא
כן תן לגברת פה
שואלת: שלום כבוד הרב
הרב: שלום
שואלת: אני מתחזקת אני רוצה להתחזק ואני שומרת צניעות ושומרת שבת והכל אבל הבן שלי זה רחוק מהדת בעלי
הרב: הבן או הבעל?
שואלת: הבעל שלי וגם הבנים הולכים בעקבותיו
הרב: הבנתי, ומה הוא מתנגד לדת או שהוא נח לו להיות חילוני
שואלת: הוא נח לו,
ההV: והוא שמע הרצאות?
ששA: חוץ מהבן שלי הבכור הוא דתי
הרב: הוא שמע הרצאות שלי או לא?
שואלת:לא
הרב: הוא לא רוצה לשמוע
שואלת: הוא לא מעניין אותו בכלל
הרב: הבנתי טמבלויזיה רק
שואלת: כן
הרב: הבנתי, את יכולה להפעיל סרטונים שלי מצחיקים ברקע בקול רם?
את יודעת מה נאי אומר יש סרטונים שלי שקצת מצחיקים תשימי בקול רם בווליום וככה אולי יום אחד הוא ישמע, יעמוד ויצחק יגיד וואלה ז המצחיק ויחליט לזה, אולי הוא יתאהב בעניים ויתחיל להיכנס לו
שואלת: מידי פעם שהוא עובר ככה הוא שומע אבל לא..
הרב: לא את הצעקות שלי את הבדיחות
שואלת: אהרב
הרב: את מבינה שלא יבהל
שואלת: אני ינסה
הרב: תנסי ואני ייתן לך ברכה שתצליחי
שואלת: הוא אומר שהכל שטויות, הדת והכל
הרב: הוא צודק. כל זמן שהוא לא שמע הוא צודק
מה השם שלו
שואלת: אולוגייטה
הרב: שמות קצרים בקשה
שואלת: מולוגטה
הרב: מולוגטה בן
שואלת: דגיטו
הרב: דגיטו. ה' יזכה אותו לשוב בתשובה שלמה בשמחה ובאהבה.
שואלת: אמן אמן
תן לגברת בסוף שמה ואח''כ הבחור פה בפינה אח''כ בפינה
שואלת: אני רוצה בקשה שתברך את הבנות שלי שלא נשואות
הרב: תגידי את שמותם ואני יברך
שואלת: לימור ואושרת
הרב: בנות
שואלת: חנה
הרב: יזכו לזיווגים הגונים מהרה
שואלת: אמן
תודה כן ת לו פה שורה ראשונה בפינה
שואל: ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
שואל: אני פעם שעברה דיברתי אותך שאני בתהליך של גיורים ובעזרת ה' זה מתקדם שאתה ברכת אותי וזה בעזרת ה' מתקדם עדיין לא נגמר. אבל יש לי כמה שאלות מה מותר לי ומה אסור לי
הרב: כן שבת אסור לך לשמור
שואל: שבת אסור לי לשמור זה אני יודע
הרב: כל השאר אין בעיה מה שאתה רוצה
שואל: ציצית אני יכול לשים
הרב: אהה אתה לא מקבל על זה שכר עכשיו
שואל: אבל אם אני רוצה לשים זה מותר
הרב: יכולים לטעות בך אח''כ יחשבו שאתה יהודי יצרפו אותך למניין וכל מיני דברים יטעו, לא צריך. אתה לא עובר עבירה אם אתה לא עושה ה' יודע את הנשמה שלך מה אתה רוצה.
שואל: כבוד הרב אני רוצה שתברך אותי עוד פעם שבעזרת ה' אני..
הרב: ה' יזכה אותך להשלים את הגיור האמיתי מהרה
שואל: אמן
ואני רוצה ברכה לבן שלי גם שתברך אותו שהוא ילך בדרך התורה
הרב: ויזכה גם בנך ללכת בדרכך
שואל: אמן
הרב: בהצלחה
שואל: תודה
כן תן לבחור לידו
שואל: שלום וברכה כבוד הרב
הרב: שלום
שואלL קודם שכל רציתי להודות ל על זיכוי הרבים שאתה רץ מדרום לצפון מזרח מערב כל הארץ. אז רציתי לשאול אותך אם אתה יכול שתברך כמהה אנשים שחשובים לי להחזיר להם הכרת הטוב כמו שהתורה מחייבת
הרב: תגיד את השמות ואני יענה אמן בסוף
שואל: ככה קודם כל יש לי חבר שיש לו אמא שחולה..
הרב: לא משנה מה הסיפורים, תגיד שם ומה הברכה שם ומה הברכה ואני יענה אמן
שואל: פאני אורית בת חסיבה רפואה שלמה
הרב: אמן
שואל: ז'קלין בת תרצה לרפואה שלמה
הרב: אמן
שואל: תודה רבה הרב
הרב: תהיה בריא
שאלה נוספת הנה הגברת פה כבר אנחנו דיברנו פעם לא.
שואלת: אני רוצה לבקש איזה משהו אחר אפשר?
הרב: בקשה כן בקשה
שואלת: תודה רבב. כבוד הרב הרב שהיה פה מקודם והוא דיבר על שקל וחצי ליום ואתה אמרת לי פעם שעברה עד שאת לא תתחילי לעבוד את לא תוכלי לתת תרומה
הרב: נכון
שואלת: אז ככה הוא אמר אולי תדברי עם הרב אולי הוא יציע לך משהו
הרב: הרצון של מספיק זה כאילו נתת
שואלת: אורי, אתה יכול לברך כמה אנשים בקשה לרפואה שלמה
ההV: תגידי ואני יגיד אמן
שואלת: חנה בת לאה לרפואה שלמה,
הרב: אמן
שואלת: היא לוקחת היא לא יכולה בלי תרופות פסיכו טרופים אבל זה גם הורג אותה
הרב: אמרתי אמן
שואלת:ך ורב ישעיהו יוסף פינטו בן זוהרי
הרב: למה?
שואלת: צריכים להסיר לו גידול בגרון עוד מעט
הרב: בהצלחה גדולה
שואלת: אמן
ולכל עם ישראל אמן
הרב: ולכל עם ישראל חוץ מדייזי וסבג ו יסמין ליבוביץ רחל ליכטנשטיין
כן תן לגברת פה
שואלת: כבוד הרב ערב טוב
הרב: ערב טוב
שואלת: אני רוצה רק להגיד משפט אחד כי יש הרבה אנשים שרוצים אני רק רוצה להודות לך כי ל]ני שנה אני שמעתי את ההרצאות שלך ואתה החזרת אותי בתשובה את כל הבית בתשובה.
הרב: ברוך ה'
שואלת: כיסוי ראש צניעות שיעורי תורה הכול, ובעלי פה גם, שמעון יונה, הוא גם רוצה להגיד כמה מילים
הרב: ומה את רוצה להגיד לרחל ליכטנשטיין?
שואלת: כי אם אני עם כיסוי ראש אז מה שאתה תבקש אני יגיד אמן
הרב: או
שואלת: כי אני בחרתי...
הרב: אני אמרתי לך שהילדים שלך יקרא להם אמנון יצחק?
שואלת: לא
הרב: ביקשתי ממך שכל המעשרות תעבירי אלי?
שואלת: לא, אבל אפ תבקש אני יעשה
הרב: לא, אני לא מבקש
שואלת: לא בגלל ליכטנשטיין בגלל ש...
הרב: כי זה אומר שליכטנשטיין שקרנית
שש: נכון
הרב: עכשיו תמצאו לי בנ''א אחד, אחד 40 שנה שנותן לי מעשר קבוע. אחד. אם תמצאו אחד, היא דוברת אמת. אם לא היא שקרנית מארץ השקרנים. ליכטנשטיין.
שואלת: שזהו וברכה קטנה כבוד הרב בן שי הוא בן 35ש ומר נגיעה שומר הכול הוא פשוט ממש ביישן והוא רוצה זיווג הגון ואני כל היום מתפללת עליו ממש.
הרב: בקשה תגידי את שמו
שואלת: אביהו יונה בן אילנה
הרב: יזכה לזווג הגון מהרה.
שאלה נוספת הנה פה בחור, תן לבחור
שואל: ערב טוב הרב
הרב: ערב טוב
שואל: אמא שלי גרושה זה מספר שנים והיא שלחה אותי לבקש מהרב ברכה, היא עשתה כל מיני דברים כל מיני ישועות סגולות תפילות, עכשיו יכולתי לבקש מהרב ברכה בשבילה ואני ישמח אם הרב יוכל לתת איזושהי קבלה התחיבות שיהיה אפשר לראות ככה ישועה, מה לעשות
הרב: היא דתייה?
שואל: חרדית
הרב: חרדית שהיא תלמד חצי שעה ספר שערי תשובה של רבנו יונה,
שואל: במשך כמה זמן?
הרב: שלושה חודשים רצוף תשעים יום ברציפות כולל שבתות וחגים. אתה רוצה גם לעזור לה?
שואל: בשמחה והרב בעזרת ה' אחרי שלושה חודשים כבר תראה ישועה?
הרב: שעתיים אתה תלמד בתענית דיבור כל יום תורה שלושה חודשים
שואל: שוב פעם,
הרב: שעתיים רצופות
שואל: אמא שלי חצי שעה ביום..
הרב: לא, לא לא שעתיים רצופות.
שואל: רק אני?
הרב: אתה, מספיק מה שמה?
שואל: לירון שרה בת רחל
הרב: לירון שרה בת רחל ה' יזכה אותה בעזרת ה' יתברך לזווג הגון מהרה.
שואל: אמן
כן אתם יודעים מה אומרת גברת ליכטנשטיין, היא אומרת שאם אני מאיים בכת שלי שאם אנשים לא שומעים לי הם ירשו גיהינום ולא יצאו משם. אתם שמעתם פעם שאני איימתי עליו? לא יאומן כי יסופר מאיפה הלוכטנשטיין הזאת הגיע.
כן תן לגברת שם בבקשה
שואלת: שלום כבוד הרב
הרב: שלום
שואלת: שמי אילנית גאולה ליאנה בת מרים אני נשואה פעם שנייה וכבר 4 שנים אין לנו ילדים יש לי מהנישואים הראשונים שלי ילדים ובעלי עושה לי קצת בעיות
אני מוכנה לקבל על עצמי
הרב: אז מה את רוצה שיהיה שלום בית?
שואלת: בשביל השלום בית אני רוצה ילד
הרב: אני שואל שאלה, מה הוא מתעקש?
שואלת: על הילד הוא רוצה ילד כי אין לו המשכיות במשפחה
הרב: ומה את בת כמה את?
שואלת: אני עכשיו בת 45 נכנסתי
הרב: ומתי הייתה הלידה האחרונה
שואלת: לני 16 שנה
הרב: הבנתי ואין בעיות רפואיות?
שואלת: לא, לא ברוך ה'
הרב: טוב, בשביל שלום בית אם ה' מוחה את שמו אז אנחנו בעזרת ה' יהיה קידוש שמו תזכי לזרע חי וקיים
שואלת: אמן אמן
הרב: תהיי בריאה
שואלת: אמן
היא לא כתבה בדו''ח ליכטנשטיין שאני מברך אנשים כל הזמן מהבוקר עד הערב בחינם, למה היא לא כתבה בדו''ח. מה גם שבנ''א שומע לשון הרע אז אולי גם ברשע הגדול אולי יש משהו טוב אולי משהו טוב, מה טוב בו ספרו לי גם שאני יכתוב בדו''ח שאני יודעת הכול. הכול שחור משחור רק גיהינום והפחדות ודברים '..
אהה, היא גם כותבת ליכטנשטיין שאני אומר לאנשים שיש דברים שאי אפשר לאכול בגלל כשרות, איזה עבירה חמורה, אני ממש אומר דברים שאסור שולחן ערוך לא מתיר לך. אבל מאיפה את יודעת אולי הועד שלי כן מסכים שאני יגיד? את השולחן ערוך שלך לא מתיר לך ללכת לבית דין אבל הועד שלי אולי מתיר לי לא יאומן כי יסופר, אני אומר לאנשים מה תורת ישראל אומרת אז היא לוקחת את זה זה כת, איך אתה יכול להגיד לציבור מה לאכול מה לא לאכול, לא הבנתי וכל הרבנים הפוסקים לא אומרים וכל ההלכות לא אומרות אז מה אסור לי להגיד מה כתוב? לא, זה כת, בסדר ליכטנשטיין.
כן, איזה מה? עופות יש בבעיה אמרתי הוצאתי שלושה דיסקים בעיה חמורה, אתמול התפרסם סרטון על מחפוד, כדאי לכם לראות אותו ושמה מישהו מגלה שהוא היה עובד באדום אדום איך היו מעבירים גם עגלות בלי ניקור, איסור כרת ומה הוא העיר ולמי הוא העיר ומה עשו ומה פעלו ומשאיות שיוצאות עם כשר וטרף ביחד וכל מיני דברים שהוא העיר לרב מחפוד ולחתן שלו גבי עוזרי וכל מיני דברים איומים ונוראים וזה רק אחד מהמדברים יש עוד אחד שדיבר איתי גם זה הול להתפרסם שזה לא יאומן כי יסופר אותו דבר גיד הנשה, לא מוציאים גיד הנשה, איסור כרת לא מעניין את אף אחד זה ביזנס, לרוץ קדימה קדימה.
בעופות יש בעיות חמורות בגלל מהירות השחיטה והסכינים, לא מתקנים את הסכינים ולא מורידים מהליין מה שנטרף וגם מערבבים טרף ולא טרף בתוך הצ'ילר וזה בעיה חמורה, וגם משאירים לערבים שהם יכשירו במלח וגם לא נמצאים תמיד המשגיחים ועוד הרבה בעיות בכל דבר בכל כשרות יש בעיות שונות ומשונות. ויש מכנה משותף בפרט בסכינים ובמהירויות וכו אבל אם ביום מוציאים מיליון וחצי עופות אתה צריך להבין שאם כל יום יוצא מיליון וחצי זה רק בגלל שהציבור צריך לכן נונים להם לאכול, מה לא יכול להיות יום אחד היה הכול דפוק או חצי? לא יכול להיות? איך יוכל להיות שכל התרנגולים אומרים 'יס' יס יס' מה זה?
כן, שאלה אחרונה
האאא, פתאום שאלה אחרונה עשר ידיים.
תן לה לבחורה עם הבלורית
כן שאלה
שואלת: אני צריכה לקום
הרב: כן אפשר לקום כן מותר לקום מותר לקום
שואלת: קודם כל שמי רחל
הרב: זה נקרא לקום?
שואלת:אני מתביישת האמת
הרב: מה? יש לך בעיה?
שואלת: אני מתביישת אני נבוכה
הרב: ולדבר את ככה את לא מתביישת
הרב: מה ההבדל בין עמידה לישיבה
שואלת: לא יודעת מכנסיים וזה
ההV: אה את עם מכנסיים הבנתי
שואלת: זה בסדר
הרב: בסדר דברי
שואלת: שמי רחל במשך תקופה האמת שחזרת מחו''ל בגלל-ך
הרב: מה אני גם אשם שהבאתי אותך
שואלת: לא לא, בגללך, אהה סליחה בזכותך הכוונה
הרב: אה חשבתי בגללך אני אשם
שואלת: לא לא בזכותך
הרב: כן, תגידי לליכטנשטיין
שואלת: הכוונה היא שבזכותך ראשית רציתי לבקש ברכה לא בשבילי, אני יודעת שאומרים שזה אולי לא אפשרי כן אפשרי, איחוד עם ישראל אם אפשר
הרב: בהצלחה לעם ישראל כחוץ מדייזי סבג יסמין ליבוביץ ורחל ליכטנשטין
אל תטריחו אותי כל פעם לחזור על זה תעשו טובה
שואלת: זה הכי חשוב, אני עוברת משהו, אני לא יודעת אם להגיד עוברת משהו זאת הבעיה שלי שאני לא יודעת איך להסביר את זה, אם זה כאבים פנימיים שיש לי ואומרים שאין דברים כאלה או לא לחלום על דברים, אני מרגישה שאני כל הזמן ראוה רק שלילי או שאני לא רואה שלילי אבל אני רואה דברים מסוימים ושקשה לי להסביר אותם או שאנשים מפרשים אותם לא נכון גם אם יש לי כוונות טובות ואני תמיד יש לי כוונות אבל זה תמיד מתפרש לא נכון. לא יודעת איך להסביר
הרב: בואי תקשיבי, הרבה אנשים עובר עליהם דברים ועוברים עליהם דברים ואת לא שונה, אם יש לך הרגשות לא טובות אז הולכים לבדיקות, הפוך ממה שאומרת רחל ליכטנשטיין שאני ללא שולח אף אחד לרופאים אני מטפל בהם לבד. שמעתם דבר כזה? שנאי רופא אליל ואני מרפא את כולם לבד, אבל תלכי לרופא תעשי בדיקות ותראי יש לפעמים מצבים שבדם נגרם שאדם יש לו סחרחורות או חרדות או דברים
שואלת: עשיתי הכול והכל תקין
הרב: והכל תקין? מצוין אז חסר לך שמחת חיים אין לך הרבה תקווה אין לך שאיפות מוגדרות ולכן אין לך לאן להתקדם, את תקועה במקום, אבל אם תלמדי תורה ותבטחי בה', ותדעי שהקב''ה אוהב אותך
שואלת:ויש לי את הביטחון שלי זה מרגיש שמפרשים את זה לא נכון
הרב: עזבי את הביטחון כלפי אנשים קודם כל שיהיה לך בטחון כלפי ה' ושתדעי שהוא מחייך אליך והוא הוציא את השמש הבוקר לכבודך והירח עכשיו מאיר לך בחוץ שתצאי, בשבילך, חייב כל אדם לאמר כל העולם כולו נברא בשבילי, למה הוא ברא אדם אחד בהתחלה ולא מיליון, שכל אדם יעריך את עצמו כמו שה' מעריך אותו, ה' מעריך אותך כיחיד, ולא רק זה הוא בחר בך מתוך שלוש עשרה וחצי מיליון יהודים כרגע שהם מתוך שמונה מיליארד בני אדם ובחר בך להיות בעם שלו, העם הנבחר אשר בחר בנו מכל העמים, זה לא מספיק משמח? ואת נקראת הבת של אלוקים בני בכורי ישראל? זה לא מספיק להיות שמח? אם היית הבת של גייטס, ביל גייטס היית שמחה?היית שמחה. מה לא, יש לו מיליארדים. לאא היית שמחה יעני אם היו נותנים לך עכשיו...
שואלת: ביל גייטס אני אפילו לא מעריצה אותו
הרב: לא משנה אבל אם יתנו לך מאה מיליון עכשיו ביד מזוודות, לא תשמחי, תגיד עזוב זה כבד, כבד אני לא לוקחת. את תיקחי או לא תיקחי? הנה כבר את מחייכת בלי לקבל
אז ז''א את הבת של מלכו של עולם, יש לו את העולמות כולם, הוא נותן בריאות הוא נותן חכמה הוא נותן תבונה הוא נותן שמחה, הוא נותן הכול. אם את הבת שלו מה את עצובה, על מה אין לך משמחה, את לא מתבוננת בזה מספיק ולכן שאת שקועה ב4 כותלים ומביטה החוצה ולא רואה שום דבר שמתרחש שום דבר לא יזוז לקראתך אם לא תזוזי לקראתו. את צריכה להזיז את עצמך למטרה מסוימת, אם תציבי מטרות חיובים שאת רוצה להגיע אליהם תגיעי אבל אם אדם לא פוסע מהבית החוצה, הוא לא יגיע לשום כתובת. והא בבית נשאר. אם את תקועה אם אותה הרגשה ולא מנסה להשתחרר על יד שתקחי משימות שאת רוצה בהם חפצה בהם ותגיעי אליהם תשאפי ותגיעי אז באמת תשאירי תקועה, אין סיבה אחרת שלא הבנת? V הכול תלוי בך, לצאת לצאת מהמבוך שאת בו נמצאת, שיהיה לך בהצלחה
שואלת: תודה
כן בואו ניתן עכשיו לגברת שמה בסוף נו,
שואלת: אני לקחת על עצמי ב''ה יום חמישי כיסוי ראש
הרב: אהה יפה לך יפה
שואלת: למרות שאני אלמנה הרבה שנים
ההV: גם אלמנה חייבת
שואלת: ברוך ה' חיתנתי את הילדים אז נאי מודה לבורא עולם אמרתי לרחת על עצמי אבל אני מבקשת ברכה לבן שלי שיהיה לו בן זכר.
הרב: בשמחה, מה שמו?
שואלת: הוא עושה שחיטה פרטית אני חושבת שהוא היה צלך כמה פעמים
הרב: יכול להיות מה שמו?
שואלת: עמוס בן כרמלה
הרב: עמוס בן כרמלה ה' יזכה אותו ל
שואלת: בן זכר
הה: בן זכר
שואלת: אמן תודה. שהצלחה שאני צריכה לעבור דירה למקום אחר
ההV: תזכי לישוב טוב חדש
שואלת: שיהיה לי ישוב טוב ולהתקדם בתורה ולהתחזק
הרב: ועלי בתור הייראת שמיים
שואלת: צודק, תודה רבה
תן לגברת פה שמגיע לה ספרים שהיא ידעה.
כן, הלו, היא מחכה לך יעקב, יעקב יש פה איזה ..... יעקב..
כן תתחבאי מאחורי עגלה, כן נו תשאלי
שואלת: יש לי שאלה בבקשה, אני אתחיל עם השאלה שבני ישראל יצאו ממצרים אז לפני כן במכת חושך אומרים ש4/5 מבני ישראל לא זכו לצאת ממצרים
הרב: מתו
שואלת: עכשיו זכו גם ערב רב לצאת ממצרים, מה היו הערב רב יותר טובים מישראל?
הרב: הערב רב רצו להסתפח להילה ולכבוד שקיבלו ישראל ואותם רשעים מישראל לא רצו
שואלת: אז ישראל יותר רשעים מערב רב
הרב: נכון
שואלת: אוקי ואני רוצה ברכה והצלחה יש לי מחר מבחן
הרב: במה במה
שואלת: בביג דטה
הרב: מה זה?
שואלת: מערכות מידע
הרב: אהרב, זה משהו עם השב''כ? שיהיה לך בהצלחה
שואלת: אמן
טוב שאלה אחרונה אמרתי מזמן כבר, תן לבחור פה, תן לו
שואל: כבוד הרב, ערב טוב
הרב: ערב טוב
שואל: דיברת על פינחס הכהן נכון?
הרב: מה?
שואל: דיברת על פינחס הכהן?
ההV: נכון
שואלת: שמע נכון שהוא הרג את זימרי בן סלוא וכוזבי בת צור
ההV: כן
שואלת: נכון שלמדתי עם הרב שלי שבוע שעבר שהוא הרים אותם עם חרב כמו.. והדם ירד עליו
הרב: ניסים, ה12 ניסים, הוא לא נטמא מהדם שלהם, לא ירד להם דם
תהיה בריא, אני מודה לכם, בואו תקבלו ממני מתנות
ערב טוב תודה רבה