טוען...

`עלית` שבתחתית

`עלית-שטראוס` שוב מרימה יד בתורת ישראל ומעניקה חסות לחלולי שבת מחפירים בגן החיות התנ``כי בירושלים * אחרי `מצעד התועבה` וחלולי השבת ב`מכוורות יד מרדכי` מעניקה `עלית` חסות לארועי החורף בגן החיות התנ``כי בירושלים הנערכים תוך חלול שבת מחפיר * במודעה השקרית שפורסמה בעתונות החרדית היומית לאחר מימון `מצעד התועבה` נטען כאילו התחייבה החברה שלא להעניק עוד `חסות` לארועים ללא אשור הרבנים נותני הכשרות * מנהל בכיר מטעמה הכחיש את המודעה עוד ביום פרסומה בראיון שהעניק לתקשורת החילונית שהצבור החרדי אינו נחשף לה * עתה מוכיחה החברה גם במעשים כי מעולם לא התחייבה לדבר ומעניקה `חסות` לחלולי שבת * הרב אמנון יצחק קורא לשומעי לקחו להרחיב מעתה את הרחקת מוצרי החברה מבתיהם גם למוצרי `עלית` ולא רק `שטראוס` * שוקולד מריר

  פורסם בתאריך: 25.12.2019, 13:37 • מערכת שופר
זה היה צפוי. 
שנה ויותר אחרי ההבלגה החד-צדדית הרועמת, מול מימון מצעד התועבה בתל אביב בידי חברת `שטראוס עלית` והגבוי שקבלה מצד גורמים אינטרסנטים בתוכנו, שמעלו בתפקידם ובמצפונם, אין זה מפתיע כלל שהחברה בעלת הרקורד ברמיסת ערכי יסוד שהם בצפור נפשה של היהדות מרשה לעצמה לשוב ולהרים יד בתורת ישראל. רק שכשהיא עושה זאת הפעם ונותנת חסות לחלולי שבת מחפירים, בעצומה של המערכה הגדולה שקדשו גדולי ומאורי הדור נגד חברת `אל על`, היא מוכיחה עד כמה גדולה חוצפתה ועד היכן מגיעה ההתרסה של חברת `שטראוס-עלית`. 
מודעות שפורסמו בעתונות המקומית בירושלים מעידות כאלף עדים כי החברה בחרה הפעם לתת חסות ולממן את הפעילות המתקיימת בגן החיות התנ``כי שבירושלים, בשבתות החורף, תוך חלול שבת מחפיר. הרב אמנון יצחק מורה, בעקבות זאת, לשומעי לקחו, להעמיק את הרחקתם של מוצרי החברה מבתיהם ובודאי מפיותיהם ולהחיל אותה גם על כל מוצרי `עלית` ולא רק מוצרי `שטראוס` כפי שהיה עד היום. 
הכשרים ל`מהדרין` הם ענין חשוב מאד, אבל אינם חזות הכל, במיוחד לא כשחברה הופכת את כשרות המהדרין שהיא מחזיקה בה, לבת ערובה וסבורה שבחסותה ניתן לפגוע בעיקרי העיקרים, קודם צניעות - ועכשיו שבת. ``מי שאינו מוחה על כבוד שמים שנרמס בפרהסיא יתן על כך את הדין בבית דין של מעלה ובודאי שמי ששותף למעשים הנלוזים, בהמשך רכישת מוצרי החברה הפוגעת בעיקרי היהדות, בגבוי שהוא נותן לה, או בעצה שהוא משיא לה, כיצד לחמוק מעונש, לא ינכה בעצמו מעונש חמור`` - אמר הרב אמנון יצחק בשיחה עם פעיליו. הוא קרא להם לצאת ולפעול להוקעתה של החברה ברבים ולא להרתע ממלחכי פינכא מבית, שבכל פעם ש`שטראוס-עלית` נוהגת בנוסח `אחטא ואשוב ואחטא` הם מתיצבים לצדה ומנסים לטהר אותה עם השרץ שבידה.
כך היה גם בעת שפרצה פרשת מימון `מצעד התועבה` לתודעת הצבור.

המודעה השקרית
גבי לסין החזיק אז בתפקיד הבכיר של מנכ``ל `שטראוס-מחלבות`. באחת, הוא הפך לשחקן מרכזי בהצגת ההסחה הגדולה שביימו בעלי החזות החרדית שמסייעים `לשטראוס-עלית` והכל מתוך כונה להביא ל`טיהורה` של החברה בכל מחיר, תוך הונאת הצבור.
לאחר מאבק עקש וארוך, שהביא את הצבור להגיב על מעלליה של החברה ויועצי האחיתופל החרדים הפועלים מטעמה, בהמנעות מרכישת מוצרי `שטראוס`, פורסמה בעתונות היומית החרדית מודעה שקרית שבה נאמר כאילו קיימת הבטחה, מצדה של `שטראוס-עלית`, שלא לתת עוד שום חסות לארוע כלשהו, ללא אשור של הרבנים נותני הכשרות. המודעה, שמאחוריה לא היה מלכתחילה שום כסוי ותוכיח החסות ש`עלית` נותנת עתה לחלולי השבת בגן החיות התנ``כי, רק הוסיפה חטא על פשע, כשגררה אחריה תגובות פוגעניות ולעגניות בתקשורת החילונית, שלא היו לה את הכלים לגלות כי מדובר בהונאה גדולה. 
עתון `הארץ` ל``אנשים חושבים`` פרסם אז כותרת מזלזלת שאמרה ש`שטראוס` תעניק חסות למצעד התועבה הבא ולחלולי השבת רק... באשור הבד``צ. לקורא החילוני הממוצע נראתה הכותרת הזו כלקוחה מהמדור הסאטירי של העתון. משהו בנוסח: ``העולם התחתון החליט כי מעתה לא יבצע פשעים ללא... אשור המשטרה``. אבל כשמדובר ברבנים ובצבור החרדי הרי הכל מותר. גם לפגוע ולעלוב ואין צורך לחקור ולדרוש האם נכונים הדברים ולמה הם פורסמו.
בעמוד הראשון של ``העתון של המדינה`` הוסיפו אז לידיעה הקנטרנית היבשה גם תמונה להמחשה. מתחת לצלום נורא של משתתפי מצעד התועבה בחסות `מילקי` הופיעה הכתובית המקוממת: ``חסות באשור הבד``צ``. זו הפרשנות הישירה שניתנה למודעה ההיא שפורסמה, כאמור, בעתונות החרדית. איש לא דאג לשאול את פי הרבנים החשובים נותני הכשרות לפני ששיחק לידי מפרסמי המודעה שעליה עטו העתונים החילוניים כמוצאי שלל רב.
ואצלנו? - ירקו והאמינו שיורד גשם. למרות הבצורת. 
אחר הצהרים של יום הפרסום כבר התבהרו השמים וגם כלי התקשורת החילונים התחילו להבין שמדובר בתרגיל עוקץ רב זרועי שאין בו שום שמץ של אמת. בתשובה לשאלת העתונאי דן מרגלית ``האם תבקשו כל פעם מהרבנים היתר לתת חסות לאיזה שהוא ארוע חילוני``? ענה גדי לסין, המנכ``ל שהורחק בינתים מתפקידו, בלי למצמץ: ``לא. אני מעריך שגם אתה וגם המאזינים בבית יודעים שאנחנו כחברה מסחרית לא מתכונים לבקש רשות והיתר לפני כל ארוע``...
למי שעדין לא הבין, או לא האמין כי הוא מתכחש בשדור ישיר, בצורה חד משמעית לפרסום השקרי והיזום בעתונות החרדית היומית, הוא חזר שוב על הדברים ואפילו הרחיב אותם: ``אני אומר עוד פעם. אנחנו הולכים לפרסם והולכים להשתתף במצעדים, פסטיבלים. זו הדרך שלנו לשווק ובעצם לפגוש את הצרכנים שלנו ביום יום. אני חושב שהציטטות שלוקחים, לקחו אותם למקום רחוק מדי. חברה פרטית לוקחת החלטות על פי שקול דעת מתוך התחשבות והקשבה, אבל לא מתוך כפיה``.
הפעם, כך מסתבר, נציג `עלית-שטראוס` דיבר אמת לאמיתה.

ה`פרה המשוגעת` בגן החיות התנ``כי
החברה לא התחייבה מעולם שלא לתת חסות למצעדים, פסטיבלים וכל ארוע אחר הפוגע בתורה ובמצוות. למה שתעשה זאת אם יש גם בצבור החרדי מי שמוכן לבלוע כל פגיעה ולהצמד לחותמת `כשר למהדרין` למרות שמעשיה של החברה המחזיקה בהכשר זה רחוקים מלהיות כשרים? העתון `ארבע כנפות` טען זאת כבר אז, אבל ממש השבוע, כשעם ישראל מציין את נצחון החשמונאים על היוונים שבין השאר בקשו לעקור את השבת מעם ישראל, התקבלה ההוכחה החותכת מ.. מימון חסות לתכנית סופשבוע בגן החיות התנ``כי בירושלים.
החל מהחדש ועד לסוף החורף נערכת בגן החיות התנ``כי תכנית חורף מיוחדת, ביום ששי אחר הצהרים ובשבת. ימי ששי אמנם קצרים ותכנית הנערכת בשעה שתים ודאי לא מצליחה להביא את הצופים בה לביתם, לפני כניסת השבת. אבל אפילו אם נקבל את הטענה שהתוכניות מסתיימות לפני כניסת השבת, על זו המתקיימת בשעה 11 בשבת ודאי לא ניתן לטעון שהיא אינה נערכת תוך חלול שבת מחפיר. 
בשיחת בדיקה שקיימנו עם הנהלת גן החיות הוברר בודאות כי הכרטיסים לקראת הארועים נמכרים בעצומה של השבת, במסלול לקבוצות וליחידים. מדובר בהפנינג ממש, כמו ההפנינג ההוא שבא כתחליף למצעד התועבה בירושלים, רק שהפעם הוא נערך בשבת וגם קיימת הודאה של המארגנים עצמם כי מדובר ב...חיות. ל`מסיבת החיות ביער הקסום` ול`אלמר הפיל` הצטרפה ה`פרה` מהשוקולד למהדרין של `עלית`. בתחתית המודעה המתפרסמת בעתונות וקוראת לצבור להגיע למופעים בעצומה של השבת, מופיע במקום בולט סמלה של `עלית` כנותנת החסות להופעות בשבת. השקר על התחייבות `עלית-שטראוס` לקבל אשור נותני הכשרות לפני כל נתינת חסות, צף ועולה מבעד לדמותה של ``הפרה המשוגעת`` של `עלית` שמתאים לה לומר, כמו שהיא אומרת מעל גבי הפרסומות שבהם היא מככבת : ``הלכתי לגן החיות לרמוס ברגלי את השבת``...
כשמדובר ב`שטראוס-עלית` אל תצפו לסערה רבתי. אם `אל על` היתה מכינה את הקרקע, בתכנון מדוקדק כפי שעשו ב`שטראוס-עלית` ומחלקת את מטבחיה, מטוסיה וזנבות המטוסים, כל אחד לגוף כשרותי אחר כפי שעושה זאת `שטראוס-עלית` במפעליה, יתכן שהכל היה נראה אחרת וגם עלילותיה לא היו מגיעות לידיעתם של אדירי התורה והם לא היו מודעים כלל כי החברה חיללה שבת והקשורים בה מחללים שם שמים. מישהו כבר היה חוסם את המידע מלהגיע לידיעתם, כפי שנעשה הדבר ב`שטראוס-עלית` והמישהו הזה, לא בהכרח נמצא רחוק מהצלחת.

רשם החברות וחלולי השבת
כך עשו לא רק במקרה של מימון חלולי השבת של `עלית-שטראוס` בגן החיות התנ``כי, אלא אפילו כשמדובר בחלולי שבת הקשורים באופן ישיר למפעל שבבעלות `עלית-שטראוס`. 
אם תשאלו את ועדת הרבנים לעניני השבת האם מותר לבקר בחופשת החנוכה ב`מכוורות יד מרדכי` כדי להתרשם מתהליך יצור הדבש, יורו לכם להמנע מבקור שכזה. `שופר ניוז` התקשר למוקד המידע של הועדה ושם נאסר עלינו לבקר ב`יד מרדכי` משום שהמקום מחלל שבת. אבל כשמדובר על אזהרתנו את הצבור שלא לאכול מהדבש המיוצר במכוורות שבקבוץ הזה, נשמע ``קול דממה דקה``, כמו זו המתוארת במוסף שאנו מתפללים בראש השנה, בשעה שב`יד מרדכי` מקיימים את...`פסטיבל הדבש. 
נשמע תמוה? לא למי שנוטל על עצמו את הקביעות בענינים אלה בלא שיניח את הסוגיה על שלחנם של גדולי ישראל. וכך ניסו אלה לתרץ לנו את הסתירה הגדולה: ``הבעלות ב`מכוורות יד מרדכי` הינה ברובה של `עלית`. מי שאחראי לחלול השבת הוא הקבוץ המחזיק ``רק`` ב49% מהמניות בחברה``
ואנחנו לא ידענו עד לשמיעת הסבר אוילי זה באזננו שקדושת השבת תלויה באחוזים הרשומים אצל רשם החברות. האם מי שיש לו פחות מחמישים אחוז בחברה זו או אחרת מותר לו לחלל שבת וזכאי למרות חלולי השבת לקבל כשרות למהדרין? או שמא הדברים נכונים רק כשמדובר ב…`עלית`?
כאשר שאלנו את ה`מסבירנים` איך זה שהם אוסרים עלי לבקר במכוורות, אך מעלימים עין גם מהעובדה שחנות המפעל פועלת בקבוץ `יד מרדכי` בשבת, למרות שגדולי ישראל הורו כי מפעל המפעיל חנות הפתוחה בשבת, לא יבואו מוצריו בקהל ה`? טענו: כי גם החנות אינה של המפעל, השייך ל`עלית`, אלא של הקבוץ… גם לאחר שהבהרנו להם כי בקבוץ עצמו אומרים שהחנות שפועלת בשבת היא חנות המפעל של `מכוורות יד מרדכי`, טענו ה`דוברים` כי מדובר רק ב…התרברבות של הקבוץ. ``החנות היא של המחזיק רק ב-49% ממניות המכוורות ולא של `עלית` שהיא בעלת השליטה``.
שיחת טלפון אחת למרכז השרות לצבור המצוי במשרדי `עלית` ברמת גן, הפילה גם טענה לא מבוססת זו. המוקדנית התבקשה על ידינו להפנות אותנו לחנות המפעל של `מכוורות יד מרדכי` שבבעלות `עלית` והיא, נציגת `חמישים ואחד האחוזים`, הפנתה אותנו מיד לחנות שבקבוץ הפתוחה, כמובן, בשבת. מוקדניות ``אדיבות`` יש לה ל`עלית` וזו שדברנו איתה אף נתנה לנו את מספר הטלפון של החנות בקבוץ כדי שנברר את שעות הפתיחה בשבת… וכל זה במוקד השרות של `עלית`.
כאשר נוכחו `סנגורי` עלית, כי כל חומר `למוד הזכות` התנדף לו, הבטיחו להניח את הסוגיה בפני גדולי הדור, ללא עכוב. בטוב לבם הם הציעו אפילו לתחקירני העתון להופיע בעצמם בפני גדולי התורה כדי להציג בפניהם את הנתונים שהצטברו בידם. חדשיים עברו ושום הזמנה לא הגיעה. עתה הם עסוקים בפרשת חלולי השבת של אל-על. כאן, לא בדקו אצל רשם החברות, מה חלקם של מחללי השבת בחברה ובצדק לא בדקו.
ב`עלית` נהנים מהחסיון הזה שהם מקבלים וממשיכים, בחסותו, להעניק ``דמי חסות`` לחלולי שבת כשהפעם מדובר בגן החיות התנ``כי. על פי ידיעות יח``צניות בעתונים בזמן הקרוב עומדת החברה להפוך את השוקולד המריר למוצר הדגל המוביל שלה. עכשיו ניתן להבין למה. הוא מריר, ולנו הוא מאד מריר, השוקולד שלה...
  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 21.04 14:23

    תודה רבה לעמותת 'בצדקה תכונני' (shofar.tv/videos/17059) על הסל השופע מלא בכל טוב! בזכותכם אנחנו זוכים להדר את החג עם עופות משובחים ועוד הרבה דברים טובים שנמצאים בארגז הגדול. יה"ר שהשי"ת יברך אתכם שתמיד תזכו להיות מהנותנים ולשמח יהודים (אמן). תודה רבה!

  • 21.04 14:22

    מורי ורבי אלופי ומיודעי יה"ר שהשי"ת ישמרך על דברי תורה מתוקים מדבש ונופת צופים כל פעם התרגשות והתפעמות מחדש על הדברי מוסר שחודרים עמוק עמוק לנשמה כמה טוב השי"ת ששלח לנו אותך שליח נאמן איש האמת ותודה שזכינו בכך זה ממש לא מובן מאליו תודה על הכל ותודה שלזכותך כל הטובות האלו. שוב, יה"ר שהשי"ת ישמרך אורך ימים ושנים בטוב ובנעימים פסח כשר ושמח (אמן) ושוב תודה.

  • 21.04 14:21

    כבוד הרב רציתי לשתף אותך, ביום שלישי בקשתי מהשי"ת: 'בבקשה! השם אני מבקשת בזכות הרב אמנון יצחק לא בזכותי' חזרתי על זה מספר פעמים, שבחור מסויים ידבר איתי ונפגש, ואחרי שבקשתי כך בזכותך, שייכתי את הבקשה רק בזכותך וזה פעם ראשונה שעשיתי זאת, ב"ה הוא יתקשר באותו יום ונפגשנו. תודה לך כבוד הרב אנחנו לא יכולים לשער את גדולתך בעיני הבורא, אי אפשר. הכבוד שמגיע לך הוא פי מליון אין מספר לתאר כמה אתה גדול ומכובד בעולם 🙂 אני מודה להשי"ת שזכיתי לראות את זה. אחר כך יצא לי לבקש כך בשביל עוד דבר וגם בזה ישר ראיתי ישועה.

  • 20.04 21:07

    שלום עליכם כבוד הרב אתמול בלילה ב: 'אושר עד' יצא לי לדבר עם יהודי והגענו לנו''ט (נבלות וטרפות, ראה כתבה 'בכור היתוך' shofar.tv/articles/14830) הוא אומר לי: 'אתה אומר כמו שהרב אמנון יצחק אומר!' אמרתיו: 'בדיוק' הוא אומר לי: 'הרב החזיר אותי בתשובה! אבל אי אפשר בלי רבנו' חחחח ב"ה השם יתברך זיכה את הרב להגיע לכולם להציל מהנו''ט כמו שאר הצלות אבל נו''ט זה בסיס יום יומי יה"ר שהשי"ת יציל כל זרע ישראל ואותנו אמן ואמן שבת שלום ברוך תהיה אמן ואמן

  • 19.04 14:33

    תודה רבה לכם על כל השפע ב"ה יה"ר שתבורכו מפי עליון! שיהיה בעזרת השי"ת פסח שמח וכשר 🙏🏼 (אמן).

  • 19.04 14:32

    תודה והערכה רבה רבה על הסל הגדוש בטובה וברכה יה"ר שיתן ה' לך וכה יוסיף שתזכה להרבות חסדים למעלה למעלה להחיות ולשמח משפחות עם ישראל וימלאו כל משאלות לבך לטובה וברכה באושר ועושר ברוחניות וגשמיות ונזכה במהרה לאכול מן הזבחים והפסחים בבנין ירושלים אכי''ר.

  • 19.04 14:32

    ערב שבת הגדול שלום לכבוד הרב היקר! תודה לקב"ה שזיכנו להיות שליחים לשמח בניו ובנותיו הדחוקים (כולל לשמח אלמנה) לכבוד חג הפסח הבעל"ט! המון יהודים יקרים תרמו בעין יפה ובזכותם זכינו לעסוק בעמל רב ויגיעה במלאכת הקודש בסלים גדושים (וכבדים מאד!) לכבוד החג, רוב מצרכי המזון כשר לפסח המצויים לקפ"ז (כולל תבלינים), תלושי קניה, מצות ויין בשפע, עופות, וכמובן גם רוחני - עלונים והגדות מיוחדות שלנו. הכל קצת יותר מ-50 אלף ש''ח ברוך השם והיד עוד נטויה בלי נדר שבוע הבא בחול המועד... תודה גדולה לכבוד הרב על הכל, בזכות הרב זוכים לאסוף זכויות, לשמח ולעזור ליהודים רבים ולקרב הגאולה עם טונות של מצוות צדקה ביחד עם כל התורמים! מאחלים חג פסח שמח וכשר בתכלית לכבוד הרב ולמשפחתו ולכל קפ"ז ועם ישראל ושנזכה עוד השנה להקריב הפסח כהלכתו אמן ואמן! מאור וארז, עמותת בצדקה תכונני 💛

  • 19.04 14:31

    באמת שמודים לכם על הכל ישר כוח! גם על הדף שמסביר על מניעת השליטה של החיצונים במצוות ב"ה כבוד הרב שליט"א לימד אותנו זאת וכך בעזרת השי"ת נוכל לקיים את המצווה ב-100% ממש זכינו אשריכם!

  • 19.04 14:30

    תודה רבה רבה על כל העזרה יה"ר שהשי"ת יחזיר לכם בכפל כפליים, תבורכו מפי עליון תזכו לשפע פרנסה ולהיות תמיד מהנותנים אכי"ר.

  • 19.04 14:29

    יישר כוח! תודה לכם יה"ר שהשי"ת יברך אותכם (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים