טוען...

גילוי אוצרות החיים

מאמר קצר שנותן הרבה חומר למחשבה של 'כאשר ציוה השם' בכל פעולה שאנו עושים במשך היום יום ובכך הופכים מעשים פשוטים למצוות עם כוונה ומתחברים להשי"ת והזכויות הן כמובן לאין שיעור!

  פורסם בתאריך: 12.05.2024, 14:07 • מערכת שופר

שנה את היום שלך עם מחשבה אחת קטנה!

זה היה שבוע לפני ל"ג בעומר. אליהו הלך לביתו לאחר התעוררות כשלפתע הבחין בחברו דוד.

"דוד!" הוא קרא, "שמעת מה קרה?"

"אלה החדשות האחרונות," הוא אמר ולא חיכה לתגובתו של דויד. "הבחור הזה בנברסקה הבין איך לשנות כל מתכת לזהב! נכון שזה מדהים? הוא יכול להרוויח את כל הכסף שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה! ילד, אני כל כך מקנא בו, יש לו כל כך מזל! פשוט תאר לעצמך שאתה יכול לעשות זהב מתי שאתה רוצה אני פשוט לא מאמין..."

אליהו עצר כדי להסדיר את נשימתו אז דוד אמר במהירות, "אליהו, יש לי סוד קטן לספר לך: אתה בעצם יותר עשיר מהבחור הזה! למעשה, היכולות שלך הרבה יותר מדהימות משלו!"

"דוד," אמר אליהו, "מה לכל הרוחות על מה אתה מדבר? אני אדם פשוט. הבחור הזה שווה מיליונים אם לא מיליארדים! אני אפילו לא בליגה שלו!"

אמר דוד: "אתה זוכר את השיחה שהיתה לנו לפני פסח? את השיחה על כוונה במצוות?"

אליהו האיר פנים. "בטח, אני כן! שכחתי לגמרי להודות לך! פסח האחרון היה חוויה אחרת לגמרי עבור כל המשפחה שלי! זה היה כל כך מרומם!"

דויד קרן. "אתה מוזמן מאוד! אתה מבין, אליהו, יש לך 'מפעל ייצור' משלך לעושר אמיתי! בכל רגע נתון אתה יכול לייצר עושר רוחני ששווה הרבה יותר מהבחור ההוא בנבסקה! עושר ששווה יותר מטריליונים של דולרים!"

אליהו עדיין היה מבולבל. "מצטער," הוא אמר. "אתה יכול בבקשה להסביר למה אתה מתכוון?"

"בטח" אמר דויד. "אתה רואה, בכל רגע ורגע של היום, יש לך הזדמנות לעשות הרבה מאוד מצוות, עם מינימום של קושי ומאמץ!

"לדוגמה, אתה יכול לעשות את מצוות החסד לכל אדם שאתה פוגש פשוט על ידי אמירת "בוקר טוב" או אפילו רק לחייך אליו! אתה רק צריך לחשוב מראש שאתה עושה את מצוות החסד 'כאשר ציוה ה'!' ותיצור לעצמך אז אוצר של מטבע רוחני שיהיה שלך לעד!

"דוגמה נוספת: אתה יכול לקיים את שש המצוות הקבועות בכל רגע מאחר שהמצוות הללו מתקיימות בנפש! או שאתה יכול פשוט להסתכל על הציציות שלך ולחשוב שאתה מקיים את המצווה 'לראות את זה (הציצית)" זכור לעשות את 613 המצוות כפי שציווה ה' או, כאשר אתה עובר ליד מזוזה, אתה יכול לקיים את מצוות אהבת ה' או את מצוות יחוד ה' (חושבים על אחדותו של השם). כך הרמב"ם מלמד לעשות.

"דוגמה נוספת: בכל רגע אתה יכול לחשוב על ה' ובכך לקיים את מצוות 'ובו תידבק' - מצוות להיות מחובר כל הזמן להשם! או שאתה יכול לומר תפילה מהירה עבור עצמך או עבור מישהו אחר. ולקיים את מצוות השבעה להשם!

"אליהו," המשיך דוד, "אתה מבין כמה אתה עשיר?! אתה יכול לייצר את המצוות שלך! זה הרבה יותר גדול מכל הכסף שבעולם! אתה מבין מה אני אומר לך? אנחנו כל כך גדולים, אנחנו יכולים לעשות מצוות כל הזמן, כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה רק לחשוב את המחשבה הקטנה הזאת, "אני עושה את המצווה הזו של כאשר ציוה השם!"

לרגע היה אליהו פעור פה.

ואז הוא אמר, "אתה יודע מה? מעולם לא חשבתי על זה קודם! מה שאתה אומר לי זה נכון לחלוטין! אני הרבה יותר גדול מהבחור הנברסקאי הזה. כל מה שאני צריך לעשות לזכור את 'כאשר ציווה ה'' ואני יכול פשוט להתחיל ליצור מצוות כל היום ויש לי עוד דוגמה למצווה שאני יכול לעשות בכל רגע נתון: אני יכול להודות להשם על כך שנתן לי כל כך הרבה בגדים טובים, העיניים שלי, האוזניים שלי ואני יכול לקבל! שים לב למצוות 'זכרון חסדי ה'!', לזכור את חסדיו של דוד, אתה פשוט נתת לי את האוצר הגדול ביותר!

"אתה יודע מה?" המשיך אליהו, "אני הולך לחלוק את המסר הזה עם כמה שיותר אנשים! למה להם לאבד את ההזדמנות הנהדרת הזו להפוך למיליארדרים רוחניים? זה המטבע שנצטרך בעולם הבא! אני לא מאמין שקינאתי באל-כימאי, אפילו לרגע, אנחנו הרבה יותר גדולים ממנו חוץ מזה, שמעתי שהוא נאלץ לשכור שומרי ראש כדי להגן עליו מפני פושעים בכל מקום שהוא הולך בא אחרינו! דויד, אני אסיר תודה לך לנצח על שפקחתי את עיניי ושיתפתי אותי בסוד הזה, איך אוכל לגמול לך?

דויד רק חייך.

הערה: למידע נוסף על כוונה במצוות וכיצד לצבור הרבה מאוד מצוות בכל יום, ראה ספר כאשר צוה ה', להשיג במשרדי 'שופר' ארגון להפצת יהדות, או בהרצאותיו של כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א ברחבי הארץ – בתיאום מראש!.

(הדף פורסם באנגלית (להורדה לחץ כאן) בפרשת אמור חודש אייר שנת ה'תשפ"ג

מאת: ר' דניאל גרפינקל ור' יהודה שונפלד מחברי הספר: 'כאשר ציוה השם').

לכתבה הקודמת בענין הספר 'כאשר ציוה השם' - 'חדש! לוח 100 מצוות לכתחילה עם כוונת כאשר ציוה השם' - לחץ כאן.

 

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 22.07 10:15

    אתמול אמרתי לבורא עולם: 'אני צריכה כסף, פעם ראשונה שאני מבקשת ממך! השם...' ואז... ב"ה מקבלת שיחת טלפון מהבנקאי שאומר: 'את יכולה לקחת הלוואה של 20 אלף, החשבון שלך מתפקד יפה, ברוך השם!' ויש לי לרופא שיניים - תקציב טוב 🙏.

  • 22.07 08:28

    בשורה משמחת! ב"ה אתמול בערב קיבלתי מכתב מהביטוח לאומי שב"ה הפסיקו לשלם מזונות ובכך החוב נעצר בכ211,000 ש"ח ולא ממשיך לתפוח... מאמין שזה בזכות עצת כבוד הרב שליט"א: 'לרקוד ולשיר עם חמישה חברים עבדו....' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)) נ.ב. זכיתי לתרום ל-5 יהודים שיזכו להשתתף בסעודת השמחה:) (אשדוד - סעודת השמחה לכבוד השם יתברך 15.07.2024 shofar.tv/lectures/1613, לסגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 22.07 00:13

    כבוד הרב, ב"ה היה הרצאה מדהימה בקרית עקרון (21.7.24), יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה לתקן (אמן), תודה רבה.

  • 22.07 00:12

    לילה טוב ומבורך לכבוד הרב הגאון שליט"א, תודה על הרצאה כל כך חשובה בדורנו אנו (קרית עקרון 21.7.24), הלוואי שנזכה לקיים נסיעה טובה ושכבודו יחזור לשלום (אמן).

  • 22.07 00:12

    כבוד הרב היקר🧡 במהלך היום נחתי וב"ה כל היום שומעת אותך ונרגעת מהדברי תורה, עד הערב חיכיתי להרצאה (קרית עקרון 21.7.24) וכ"כ מדהימה וממש קסום ויפה כל מילה! אכן, כמה טוב להיות אהוב ואוהב שנותנים אהבה אחד לשני, מילותיך הן רפואות לכל האיברים. לילה טוב🤲🏻 (אמן).

  • 21.07 20:59

    רציתי לספר לרב מה שקרה לי אישית לפני שבוע. נסעתי לבד ברכב מ-Lakewood ל-Baltimore ותוך הנסיעה התחילה סערה נוראה (Tornado Warning). היה מאד קשה לנסוע ואחר כמה דקות הצלחתי בעזרת ה׳ לצאת מכביש הראשי (I-95) לעצור בתחנה על ידו. עצרתי שם לשעה בערך וכל הזמן ירד גשם כבד בלי הפסקה. אכלתי משהו וקראתי תהלים ואמרו שברבע שעה יפסיקו את האזהרה שיש אפשרות שיהיה tornado. הרגשתי שאני מוכרחה להגיע הביתה כבר ונראה לי שהגשם קצת פחות כבד ונסיתי להמשיך בנסיעה ב-I-95. תוך שלוש דקות הסערה התחילה עוד פעם והייתי כבר עייפה ופשוט לא יכולתי לראות את ה-lane markings וכשמשאיות גדולות עברו על ידי לרגעים מפחידים היה בלתי אפשרי לראות אף דבר מהחלון לפני (windshield). התרכזתי כפי יכולתי לראות משהו והיה כל כך קשה עד שלרגע חשבתי לעצמי: 'אין לי כוח והמתח כל כך קשה לסבול אולי אעצור כאן באמצע הרחוב ויקרה מה שיקרה' (ח"ו...). פתאום ב"ה נזכרתי במה ששמעתי מהרב אודות כח השמחה בהשי"ת! והתחלתי לשיר את ניגון הרב: "עבדו את ה׳ בשמחה!". אני רוצה להעיד: על שלוות הנפש שזה גרם לי. לא ידעתי אם אצליח להישאר בחיים או לא (ח"ו) אבל אמרתי לעצמי: ׳לא משנה לי מה יחליט ה׳ . אני איתו. הוא ה-Boss.׳ וככה המשכתי לנסוע. לא היה אפשרות לצאת מהדרך לזמן רב וניסיתי לנסוע למיטב יכולתי וכל הזמן עם ישוב הדעת בלי לדעת מה יקרה מרגע לרגע. הרגשתי ממש את כוח השמחה בהשי"ת. אז תודה לרב עבור העצה הטובה והלימוד החשוב ביותר בענין הבטחון בהשי"ת בשמחה. סיפרתי את המקרה להרבה אנשים שידעו את אמת הענין. הכל בזכותך. ויה"ר שהשי"ת יברך את הרב להמשיך בעבודת הקודש שלו להדריך אנשים בעבודת השי"ת (אמן).

  • 21.07 15:15

    כבוד הרב היקר שליט"א! תודה רבה על הכל מכל וכל! תודה להשם יתברך ותודה רבה לכבוד הרב היקר שליט"א על הברכות והתפילות ולכל מי שהתפלל עלי. מרגישה ברוך השם מצוין! הקהילה היקרה פינקה אותנו עם המון מטעמים לכבוד שבת קודש ואנחנו מודים לכולם! שבת שלום ומבורך!💐.

  • 21.07 15:15

    שלום רב לכבוד הרב הקדוש, רציתי לשתף את הרב בנס שקרה לי! נתקפתי בווירוס השפעת בצורה חזקה, היו לי כאבים מאד חזקים בגוף (ל"ע). ב"ה שרתי את השיר "עבדו..." בשקט משך זמן מה - והכאבים עברו ממני בדרך נס! גם שאר התסמינים עברו מהר; במקום שבוע ימים הכל עבר ביומיים. תודה לכבוד הרב על העצות הנפלאות כן ירבו. תבורכו מפי עליון!!!! (אמן).

  • 21.07 15:14

    תודה 100 פעם לבורא העולם! ולכבוד הרב שליט"א; אחרי סעודת השמחה לכבוד השי"ת ואחרי בקשות ביום שני - ב"ה נסגר לי התיק שהיה לי בבית משפט! וגם מה ששלמתי יכניסו לי לבנק בחזרה בלי קיזוזים, הכל הביאו לי! מה שטוב, ביום שאני צריך לכבוד השבת בשביל לקנות שלא יחסר לי! השי"ת בדיוק הביא לי את הכסף. באמת מי שחי באמונה ובשמה ועם צדיק אמיתי - אין דאגה וגם פחד! על כל מיני חסרונות דברים "עבדו..." ב"ה עובד ממש!

  • 21.07 15:13

    כבוד הרב! איזה שיעור בוקר מנצח, בתוך התפילות מבקשת ומתחננת: 'אבא! תראה לי את הכיוון' ממש התחברתי לציפור שנשלחה לאיש שנרטב בדרך ששימשה כוויז של פעם... (בלי תפילה לא מקבלים - חלק ל"ט 18.07.2024, shofar.tv/lessons/17329) גם מהשיעור הקודם... וממש ככה לדברים שהרב אמר: 'לא לחכות לתפילת 18... לדבר עם אבא! "ובלכתך בדרך" בפרט שלא בטוחים שנקבל, וכל הזמן ויחד עם המזמור שלא יתבטל: "מזמור לתודה!" - "עבדו את ה' בשמחה😁" מתוק מדבש💫!

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים