טוען...

יום השנה להרב צדקה חוצין זצוק"ל

  פורסם בתאריך: 09.02.2024, 12:48 • מערכת שופר

יום השנה: ל' בשבט.

לרגל יום השנה נביא 2 קטעים ממנו בענין השבת והבחירות;

מכתב של הרב צדקה חוצין זצוק"ל בענין הדין הנורא של המחלל שבת - רח"ל!

נמצא בכתב יד של הרב צדקה משה חוצין ז"ל בירושלים חתום ע"י רבני התקופה בבגדד,:

'ראו ראינו מגאוני ורבני ארץ ארם צובא בעבור כמה אנשים בני ברית, (בני ברית זה יהודים שעושים ברית) אשר חלפו חוק, הפרו ברית לחלל את יום השבת, ולעבור על התורה אשר כמה אזהרות הזהירה לשמור את יום השבת ולא לעשות בו מלאכה, והאנשים האלה נושאים ונותנים ביום השבת וכותבים, ואין הפרש מימות החול' (זאת אומרת עושים עסקים בשבת, פותחים חנויות וכותבים בשבת, מחללים את השבת בפרהסיא).

'אשר על כן, בהסכמה גמורה שלמה וקיימת: שכל מי שמחזיק ברשעתו ואינו שב מידיעתו שמחלל את השבת בפרהסיא, להפריש אותו מעדת ישראל ונקרא: 'מין!', (מין זה אפיקורס), ופיתו פת גויים, ויינו יין נסך, ובנותיו בנות כותים (כמו בנות גויים) ולא ישאו מבנותיו לבניהם, ולא יאכלו פיתו ולא ישתו יינו ולא יצרפו אותו לעשרה בכל דבר שבקדושה, ולא יעלו אותו לספר תורה לחובת היום, ולא יקדשו לו אשה, וגם לא יתנו בנותיהם לבניו, ולא ימולו בניו, ולא יקברו אותו בקבורת ישראל.

ועל ידם החזיקו גאוני ורבני עיר הקודש ירושלים תובב"א (תבנה ותכונן במהרה בימינו אמן) וגאוני ורבני עיה"ק טבריה תובב"א, וגאוני ורבני עיה"ק חברון תבנה ותכונן.

הנה כי כן, גם אנחנו הבאים על החתום חכמים ורבנים פה עיר ואם בישראל בגדד, לשם יחוד קודשא בריך הוא, מסכימים בכל תוקף עוז ותעצומות, שכל מי שמחזיק ברשעתו לחלל את יום השבת ואינו שב מידיעתו לאחר ההתראה, נכריז עליו בבתי כנסיות: 'שלא יקדשו לו אשה, לא ישאו מבנותיו לבניהם, לא יאכלו מפתו לא ישתו מיינו לא ישאו את בניו, לא יעלו אותו לספר תורה חובת היום, לא יצרפו לעשרה ולכל דבר שבקדושה, ולא יקברו אותו בקבורת ישראל!'

ותקנותינו חזקה כי כל ישראל קדושים גזע דומים לשורשים, ומדרכי הגויים נפרשים, "וְשָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת" (שמות לא, טז).

ואשר ישמע לקול מורים ויחזור בתשובה לשמור את יום השבת כהלכתו, "יִרְאֶה זֶרַע יַאֲרִיךְ יָמִים" (ישעיה נג, י) ועליו תָּבוֹא בִרְכַּת טוֹב!

הלא כה דברי החותמים בדמע, לכבוד התורה ולכבוד השבת, כסלו שנת הת"ר ושישים ותשע לבריאת העולם ברוב עוז ושלום (לפני כמאה (100) שנה!).

חתומים: הצעיר יצחק אברהם שלמה יחזקאל עזרא אליה, אברהם ניסים חיים, יהושע ברבי אליהו, צדקה חוצין, עזרא מרדכי אליהו, יהודה משה פתאיה, אליה אברהם, יצחק צלאח מקאמל, חיים שלום, יחזקאל יעקב, משה, הצעיר משה ראובן בן צדקה חוצין, ששון אליהו, חכם רבי משה הלוי, אברהם משה הלל, משה חיים שלמה דוד, דוד עבדאללה סופר, שמעון אהרן אברהם, משה אהרן ויחזקאל עזרא, עזרא יעקב הכהן, שלח משה שאול לניאדו, מאיר יוסף גבריאל אליהו, ששון כדורי, יחזקאל עזרא, שמעון דוד מרדכי, שמואל אברהם, והצעיר ראובן דנגור.

כל אלה גדולי ישראל שהיו באותו דור.

ואח"כ באה עוד חתימה אחת: 'גם אני חתום מטה מסכים על המחלל שבת מן התורה בפרהסיא, שלא יקדשו לו אשה ולא יעלו אותו לספר תורה חובת היום, ולא יצרפו אותו לעשרה ולכל דבר שבקדושה, ולא ימולו את בניו, ולא יקברו אותו בקבורת ישראל עד שישוב בתשובה ויעזוב דרכו הרעה ויקבל עליו חברות בפני בית הדין הצדק והיה זה שלום.

חתום: 'הצעיר יוסף חיים בן רבי אליהו' (הבן איש חי הקדוש!)

 

מתוך הרצאה: 'נשר - חובת התוכחה, עונשה ושכרה - ב''.

האם מי שלא בוחר שס - עובר על 'ככל אשר יורוך'?

הרב שליט"א: 'אבל יש גם גדולים ספרדים שלא בוחרים ש"ס, האם הם עברו על: "כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ" (דברים יז, י)? הרב בן ציון אבא שאול והרב צדקה מנוחתם עדן

הרה"ג הרב יעקב יוסף זצוק"ל: מימהם לא היו בלקפי!

הרב: נכון

הרב יעקב יוסף: אמרו: 'שאסור להצביע!'

הרב: נכון, הם לא עברו על ככל אשר יורוך, אפילו אם גדול הדור אמר הם לא עברו?

הרב יעקב יוסף: ודאי שלא!

הרב: זכותו של כל אדם להצביע למה שליבו חפץ.

הרב יעקב יוסף: נכון, נכון, כבודו יבדוק במחשב באוצר החכמה לפני שישים (60) ושבעים (70) שנה דנו בזה כל גדולי הדור, היה את הויכוח עם החזון איש, רוב הרבנים פסקו בענין ההוא: 'שעדיף יותר שלא להצביע!'. לא רק חכם יהודה צדקה וחכם בן ציון, היו מאות רבנים חלק מהם ספרדים חלק אשכנזים, שהלכו בדרך הזו, הגאון רבי צדקה חוצין, הרב מוצפי, הרב יהודה מועלם, עשרות שחתמו על כל הגדולים האלה, לי אין את ההעתק הזה אבל שמעתי שבאוצר החכמה הכניסו את הכל למחשב, דרך המחשב אתם יכולים לראות מה שיש מבחינה מספרית שמה, הרוב אמרו: 'לא להצביע!' כך שהרב צדקה הוא לא היה היחיד'. 

 

מתוך עדותו של הרה"ג הרב יעקב יוסף זצוק"ל ערב הבחירות בשנת 2013.

יהי רצון: שזכות הדברים, יהיו לטובת נשמת הרב צדקה חוצין, וירעיף עלינו מברכותיו מנוחתו עדן, אמן!

 

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 22.07 10:15

    אתמול אמרתי לבורא עולם: 'אני צריכה כסף, פעם ראשונה שאני מבקשת ממך! השם...' ואז... ב"ה מקבלת שיחת טלפון מהבנקאי שאומר: 'את יכולה לקחת הלוואה של 20 אלף, החשבון שלך מתפקד יפה, ברוך השם!' ויש לי לרופא שיניים - תקציב טוב 🙏.

  • 22.07 08:28

    בשורה משמחת! ב"ה אתמול בערב קיבלתי מכתב מהביטוח לאומי שב"ה הפסיקו לשלם מזונות ובכך החוב נעצר בכ211,000 ש"ח ולא ממשיך לתפוח... מאמין שזה בזכות עצת כבוד הרב שליט"א: 'לרקוד ולשיר עם חמישה חברים עבדו....' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)) נ.ב. זכיתי לתרום ל-5 יהודים שיזכו להשתתף בסעודת השמחה:) (אשדוד - סעודת השמחה לכבוד השם יתברך 15.07.2024 shofar.tv/lectures/1613, לסגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 22.07 00:13

    כבוד הרב, ב"ה היה הרצאה מדהימה בקרית עקרון (21.7.24), יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה לתקן (אמן), תודה רבה.

  • 22.07 00:12

    לילה טוב ומבורך לכבוד הרב הגאון שליט"א, תודה על הרצאה כל כך חשובה בדורנו אנו (קרית עקרון 21.7.24), הלוואי שנזכה לקיים נסיעה טובה ושכבודו יחזור לשלום (אמן).

  • 22.07 00:12

    כבוד הרב היקר🧡 במהלך היום נחתי וב"ה כל היום שומעת אותך ונרגעת מהדברי תורה, עד הערב חיכיתי להרצאה (קרית עקרון 21.7.24) וכ"כ מדהימה וממש קסום ויפה כל מילה! אכן, כמה טוב להיות אהוב ואוהב שנותנים אהבה אחד לשני, מילותיך הן רפואות לכל האיברים. לילה טוב🤲🏻 (אמן).

  • 21.07 20:59

    רציתי לספר לרב מה שקרה לי אישית לפני שבוע. נסעתי לבד ברכב מ-Lakewood ל-Baltimore ותוך הנסיעה התחילה סערה נוראה (Tornado Warning). היה מאד קשה לנסוע ואחר כמה דקות הצלחתי בעזרת ה׳ לצאת מכביש הראשי (I-95) לעצור בתחנה על ידו. עצרתי שם לשעה בערך וכל הזמן ירד גשם כבד בלי הפסקה. אכלתי משהו וקראתי תהלים ואמרו שברבע שעה יפסיקו את האזהרה שיש אפשרות שיהיה tornado. הרגשתי שאני מוכרחה להגיע הביתה כבר ונראה לי שהגשם קצת פחות כבד ונסיתי להמשיך בנסיעה ב-I-95. תוך שלוש דקות הסערה התחילה עוד פעם והייתי כבר עייפה ופשוט לא יכולתי לראות את ה-lane markings וכשמשאיות גדולות עברו על ידי לרגעים מפחידים היה בלתי אפשרי לראות אף דבר מהחלון לפני (windshield). התרכזתי כפי יכולתי לראות משהו והיה כל כך קשה עד שלרגע חשבתי לעצמי: 'אין לי כוח והמתח כל כך קשה לסבול אולי אעצור כאן באמצע הרחוב ויקרה מה שיקרה' (ח"ו...). פתאום ב"ה נזכרתי במה ששמעתי מהרב אודות כח השמחה בהשי"ת! והתחלתי לשיר את ניגון הרב: "עבדו את ה׳ בשמחה!". אני רוצה להעיד: על שלוות הנפש שזה גרם לי. לא ידעתי אם אצליח להישאר בחיים או לא (ח"ו) אבל אמרתי לעצמי: ׳לא משנה לי מה יחליט ה׳ . אני איתו. הוא ה-Boss.׳ וככה המשכתי לנסוע. לא היה אפשרות לצאת מהדרך לזמן רב וניסיתי לנסוע למיטב יכולתי וכל הזמן עם ישוב הדעת בלי לדעת מה יקרה מרגע לרגע. הרגשתי ממש את כוח השמחה בהשי"ת. אז תודה לרב עבור העצה הטובה והלימוד החשוב ביותר בענין הבטחון בהשי"ת בשמחה. סיפרתי את המקרה להרבה אנשים שידעו את אמת הענין. הכל בזכותך. ויה"ר שהשי"ת יברך את הרב להמשיך בעבודת הקודש שלו להדריך אנשים בעבודת השי"ת (אמן).

  • 21.07 15:15

    כבוד הרב היקר שליט"א! תודה רבה על הכל מכל וכל! תודה להשם יתברך ותודה רבה לכבוד הרב היקר שליט"א על הברכות והתפילות ולכל מי שהתפלל עלי. מרגישה ברוך השם מצוין! הקהילה היקרה פינקה אותנו עם המון מטעמים לכבוד שבת קודש ואנחנו מודים לכולם! שבת שלום ומבורך!💐.

  • 21.07 15:15

    שלום רב לכבוד הרב הקדוש, רציתי לשתף את הרב בנס שקרה לי! נתקפתי בווירוס השפעת בצורה חזקה, היו לי כאבים מאד חזקים בגוף (ל"ע). ב"ה שרתי את השיר "עבדו..." בשקט משך זמן מה - והכאבים עברו ממני בדרך נס! גם שאר התסמינים עברו מהר; במקום שבוע ימים הכל עבר ביומיים. תודה לכבוד הרב על העצות הנפלאות כן ירבו. תבורכו מפי עליון!!!! (אמן).

  • 21.07 15:14

    תודה 100 פעם לבורא העולם! ולכבוד הרב שליט"א; אחרי סעודת השמחה לכבוד השי"ת ואחרי בקשות ביום שני - ב"ה נסגר לי התיק שהיה לי בבית משפט! וגם מה ששלמתי יכניסו לי לבנק בחזרה בלי קיזוזים, הכל הביאו לי! מה שטוב, ביום שאני צריך לכבוד השבת בשביל לקנות שלא יחסר לי! השי"ת בדיוק הביא לי את הכסף. באמת מי שחי באמונה ובשמה ועם צדיק אמיתי - אין דאגה וגם פחד! על כל מיני חסרונות דברים "עבדו..." ב"ה עובד ממש!

  • 21.07 15:13

    כבוד הרב! איזה שיעור בוקר מנצח, בתוך התפילות מבקשת ומתחננת: 'אבא! תראה לי את הכיוון' ממש התחברתי לציפור שנשלחה לאיש שנרטב בדרך ששימשה כוויז של פעם... (בלי תפילה לא מקבלים - חלק ל"ט 18.07.2024, shofar.tv/lessons/17329) גם מהשיעור הקודם... וממש ככה לדברים שהרב אמר: 'לא לחכות לתפילת 18... לדבר עם אבא! "ובלכתך בדרך" בפרט שלא בטוחים שנקבל, וכל הזמן ויחד עם המזמור שלא יתבטל: "מזמור לתודה!" - "עבדו את ה' בשמחה😁" מתוק מדבש💫!

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים