טוען...

בד"ה: הרב שמחה קוק זצ"ל - רבה של רחובות - הלך לבית עולמו

  פורסם בתאריך: 25.05.2022, 12:55 • מערכת שופר

"ברוך דיין האמת"

רבה של רחובות, הרב שמחה קוק זצ"ל הלך לבית עולמו.

וכבר אמרו חז"ל: "שֶׁבִּשְׁעַת פְּטִירָתוֹ שֶׁל אָדָם אֵין מְלַוִין לוֹ לְאָדָם לֹא כֶסֶף וְלֹא זָהָב וְלֹא אֲבָנִים טוֹבוֹת וּמַרְגָּלִיּוֹת, אֶלָּא תּוֹרָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים בִּלְבָד!" (אבות ו ט)

ועוד מובא: 'רַבִּי עֲקִיבָא אוֹמֵר: '...וְאִם כֵּן עָנַשׁ הַכָּתוּב לַנִּטְפָּל לְעוֹבְרֵי עֲבֵרָה כְּעוֹבְרֵי עֲבֵרָה, עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה יְשַׁלֵּם שָׂכָר לַנִּטְפָּל לְעוֹשֵׂי מִצְוָה כְּעוֹשֵׂי מִצְוָה!' (מכות א ז)

ובפרט מי שמעודד את הרבים ללכת בדרך האמת ומרומם קרנה של האמת ואנשיה.

וב"ה זכינו לראות איך שהרב קוק זצ"ל טרח ובא להרצאת יבדלט"א בעירו והאריך בשבחה של מזכה הרבים כבוד הרב שליט"א

 

להלן ציטוט דבריו הנפלאים ויה"ר שיעמדו לו למליץ יושר בעבורו - אשריו ואשרי חלקו!

 

"זיכה אותנו היום הקב"ה

להקביל את פניו של יהודי

שזכויותיו אין לשער ואין לתאר,

בכל פינה, לא רק בארץ הקודש, אלא בארבע כנפות הארץ.

מחזיר יהודים בלב שלם,

וכבר כמה אלפים ורבבות החזיר בתשובה שלמה לקב"ה.

הדבר הזה הוא לא פשוט!

לגמרי לא פשוט!!

אני אגיד רק כמה מילים, הגמרא מספרת לנו במסכת חולין (דף ז), אנחנו עומדים עכשיו למחרת קריעת ים סוף, יום אחרי קריעת ים סוף, שהיה רבי פנחס בן יאיר, ויש אומרים: שהיה חתנו של רשב"י, ויש אומרים: שהיה חותנו של רשב"י, והנה רבי פנחס בן יאיר יצא לדרכו - לפדות שבויים, להציל אותם,

הגמרא אומרת: 'שֶׁבִי [קָשֶׁה מִכּוּלָּם] דְּכוּלְּהוּ אִיתַנְהוּ בֵּיהּ' (בבא בתרא ח:) גם סכנת חיים, גם רעב, גם בזיונות, גם הכל, הדברים הכי גרועים בעולם!

והוא יוצא לדרכו והנה הוא פוגע בנהר ששמו גינאי - שם הנהר,

והוא פונה לנהר ואומר: 'נהר, תחלק לי את המים שלך!' תן לי לעבור, הנהר זורם באיתנות לא יכול לעבור, אי אפשר לעבור את הנהר.

אומר: 'תעצור! תן לי לעבור, אני הולך לעשות רצון קוני',

אומר רבי פנחס בן יאיר: 'לפדות שבויים, ומשום כך יש לי את הזכות שאתה תבקע את מימיך'.

אומר לו הנהר: 'אתה הולך לעשות רצון קונך, נכון, אבל ספק כן ספק לא, אם תבוא לשם והוא לא ירצה לפדות את האדם שהוא שבה אותו, לא תצליח, מה אתה יכול לעשות?! אני' אומר לו הנהר: 'עושה רצון קוני: "כָּל הַנְּחָלִים הֹלְכִים אֶל הַיָּם" (קהלת א ז) הקב"ה גזר עלי: שכל הזמן המים יזרמו ויזרמו ואני מזרים מים, אז למה אני צריך להיבקע בשבילך?'

אז הוא בא ואמר לו: 'תדע לך, אם אתה לא שומע בקולי אני אגזור עליך: שלא יעברו בך מים לעולם!' די, לא יהיה הנהר הזה, לא יהיה.

הנהר שמע את דבריו הולך לעשות רצון קונו, חלק את המים, רבי פנחס בן יאיר עובר.

הלך איתו עוד אדם שלא הספיק לעבור,

אז אומר רבי פנחס בן יאיר לנהר: 'תחלק את המים עוד פעם בשביל האדם הזה שגם הולך לעשות רצון קוננו!'

חלק פעם שניה, פעם ראשונה קריעת ים סוף, פעם שניה קריעת ים סוף.

הלך איתם גוי שהתלווה אליהם בדרך,

אמר רבי פנחס בן יאיר לנהר: 'תחלוק את המים גם בשבילו, למה? הולכים בן אדם לא שלא יגיד: 'היהודים לא מסתכלים על מי שהולך איתם...' לכן, תחלוק איתם!'

- שלש פעמים חלק את המים!

שואל רבי חיים בן עטר האור החיים הקדוש, בפרשת בשלח, שואל שאלה עצומה: 'כשישראל עומדים על שפת ים סוף ולא יודעים מאין יבוא עזרם ואז זועקים אל ה'

ואז הקב"ה אומר למשה רבינו: "מַה תִּצְעַק אֵלָי דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ" (שמות יד טו) שיסעו לתוך המים!

לאן לנסוע? מה לנסוע?

ואז נַחְשׁוֹן בֶּן עַמִּינָדָב נשיא יהודה, נשיא שבט המלכות בישראל, נשיא של דוד המלך, וכל הדורות של המלכים, אז בא ונכנס לתוך המים והמים מעמיקים והולכים כמה שאתה מתקדם ונכנס יותר עמוק, הגיעו מים עד מתניו, מגיע מים עד הכתפים, מגיע מים עד הסנטר, מגיע מים כבר עד הפה, הוא כבר כמעט לא יכול לדבר,

ואז נחשון בן עמינדב זועק: 'אנא ה'! "הוֹשִׁיעֵנִי אֱ-לֹקים כִּי בָאוּ מַיִם עַד נָפֶשׁ: טָבַעְתִּי בִּיוֵן מְצוּלָה" (תהלים סט ב-ג) אני טובע!'

עכשיו נבקעו המים, אם יש מסירות נפש אז המים נבקעים ומצילים את עם ישראל, וישראל עברו בתוך הים בחרבה, והמים להם לא רק לא חימה, אלא חומה מימינם ומשמאלם, המים שומרים עליהם כמו חומה בצורה, המים שנבקעו במסירות נפש.

שואל רבינו חיים בן עטר, שואל שאלה עצומה, אומר: 'כאן לא כתוב שהוא התפלל רבי פנחס בן יאיר, כאן הוא בא ואומר לנהר: 'תחלוק!' דיבר איתו קשות, והוא חולק את מימיו, למה לא נאמר שהתפלל? זעק, התפלל צעק, לא כלום.

אז הוא אומר ככה: 'ההבדל בין רבי פנחס בן יאיר בתקופה שלו לבין יציאת מצרים היא אחת, בני ישראל יצאו ממצרים, שבוע אחד רק יצאו ממצרים, עוד ששה שבועות תעמודנה לא רק הרגלים יעמדו למרגלות הר סיני, הראש יהיה עם הקב"ה, יראו את הקב"ה אותיות כתובות באויר, רואים את התורה נכתבת באויר!

כשהקב"ה מדבר: "אָנֹכִי ה' אֱ-לֹקיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם" (שמות כ ב)

הולכים לקבל תורה אבל עדין לא קיבלו אותה. כשעדיין לא קיבלו תורה אז אין להם עדיין את הזכות הזאת, צריכים הרבה זעקות והרבה תחינות והרבה תפילות.

רבי פנחס בן יאיר הוא איש שכולו תורה! כולו תורה, זה מה שאין לו בחייו כלום אלא תורה, כיון שהוא כולו תורה אז תנאי התנה הקב"ה עם מעשה בראשית: 'שבמידה ועם ישראל יוושע, הוא יוושע ע"י שאתם תחלקו את המים שלכם!' וכשעם ישראל צריך לבוא באחד מעם ישראל שהוא יחיד ומיוחד מגדולי התנאים הא-לקיים, צריך לבוא ולעבור, אז הים נבקע בשבילו גם כן, בלי שהוא צריך לבוא ולזעוק, בגלל שהקב"ה התנה את זה עם מעשה בראשית, הבריאה נבראה בשביל תורה. כל העולם קיים בשביל תורה, בלי תורה מה חיינו, מי אנחנו, מה אנחנו בכלל עולם הזה.

אז באמת אנחנו מקדמים בברכת: "בָּרוּךְ הַבָּא!" (תהלים קיח כו) יודעים כמה טרדות שכבוד תורתו ממש אין לשער ואין לתאר, הוא יחזור לראות רק את הסיפור הזה בפורת יוסף שבא ומחכים למוצא פיכם, שיהיה ס"ד בעזרת ה'.

הרב: אמן אמן."

 

לצפיה בהרצאה המלאה: 'ביאור הנהגת הקב"ה בקריעת ים סוף' מרכז תורני 'בני תורה', רחובות, 26.04.2011 (כב' ניסן תשע"א) - לחץ כאן.

  •    שיתוף   

הרצאות קרובות

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 15.04 10:35

    בוקר אור לרב היקר! ישר כח עצום על העשייה המבורכת. ב"ה הדרשה אמש ממש היתה נפלאה ממש! (קרית עקרון - אפיקומן וגלות מצרים 14.04.2024 shofar.tv/lectures/1598)

  • 15.04 10:34

    כבוד הרב, איזו התעלות לראות פני הצדיק ולשמוע דבר ה', ב"ה הרצאה יפה ומרגשת (קרית עקרון - אפיקומן וגלות מצרים 14.04.2024 shofar.tv/lectures/1598) זלגו הדמעות לשמוע את בעל התשובה של הרב מזה שנים שמודה לרב על ההחזרה בתשובה שלו ושל צאצאיו אחריו ומברכו לחיים טובים (אמן).

  • 15.04 10:33

    רבנו הקדוש לילה טוב. איזה הרצאה מדהימה קרית עקרון - אפיקומן וגלות מצרים 14.04.2024 shofar.tv/lectures/1598) תודה רבה ונסיעה טובה. ב"ה זכינו ברבנו , יותר מזהב מכסף!!

  • 15.04 00:31

    איזה הרצאה כבוד הרב שליט"א 👌 (קרית עקרון - אפיקומן וגלות מצרים 14.04.2024 shofar.tv/lectures/1598)

  • 14.04 14:22

    תודה גדולה לכבוד הרב היקר שליט"א על שיעור הבוקר! נשתדל בעזרת השם יתברך בלי נדר לעשות שיחת וועידה לנשים בזמן המסוגל להתגלות משיח ויחד עם הילדים נתפלל ונבקש מהשם יתברך: שהמשיח יתגלה! (מהרה אמן ראה סרטון: להתפלל על ביאת המשיח לאחר שרפת החמץ shofar.tv/videos/17060).

  • 14.04 14:21

    כבוד הרב היקר שליט"א שבוע טוב ומבורך! ב"ה עשינו אתמול בחצות שיחת וועידה לקיום מצוות הזעקה לנשים. הנשים התפללו מכל הלב מתוך בכי מר ושיברון הלב והבנה ש: "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). וכולנו קיבלנו על עצמנו תשובה שלמה.

  • 11.04 12:29

    כבודו היקר! ברוכים תהיו שלום וברכה❤️ שמחתי לראותכם שמחים וששים בחתונת בנכם היקר הי"ו כבת השמחה לראות את אביה - אבא של כולנו. הרבה מזל טוב ונחת מתוך שמחה ואושר לעבודתו יתברך (אמן) שמחנו לראות את הרבנית היקרה מפז נאה וחסודה. לראשונה ראיתי את כבודו מכניס לחופה את בנו יקירו ועלה במחשבתי: ' כשם שהכנסתם את בנכם לחופה - כך בעזרת השם תכניסו כל יהודי ויהודיה לחופה שלו בגן עדן!' כך תלווה את כל התלמידים היקרים ואלה שעמלו וטרחו ומחו על כבודכם היקר מפז תכניסו אותם כאב המכניס את בנו לחופה לחופת עולם בגן העדן ואז ישמחו וירננו ויה"ר שיהיה רק בשמחות, אמן.

  • 10.04 14:10

    כבוד הרב! מדקה 41 ממש מחזק !!! (shofar.tv/videos/14912) שהרב מדבר על ציור יום המיתה, עכשיו עשיתי טיפול ציפורן חודרנית (ל"ע) סליחה מכבודו, והמטפלת שמעה וביקשה שאשלח לה ושאלה: מה עליה לעשות? אמרתי לה: דבר ראשון כיסוי ראש וצניעות! שזה מה שהרב אומר לכל אשה. ברוך השם זכינו ללמוד מרב האמת!!!

  • 10.04 12:53

    ✨ קידוש ה׳ הגדול מהו כח הרצאה של הרב אמנון יצחק שליט״א בעקבות הזעקה על עקירת התורה בהרצאה ברמת גן בתאריך 18,07,2023 ולקחנו על עצמינו הרצאה בעיר לוד ב"ה אשתי נפקדת, ובהרצאה בעיר לוד בתאריך 12,09,2023 גדול המחזירים בתשובה בדורנו כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א מברך בתחילת ההרצאה את מארגני ההרצאה לבשורות לתאומים, כמה ימים לאחר מכן בבדיקת אולטרסאונד אנחנו מקבלים את הבשורה לתאומים. (shofar.tv/videos/15977) 'צדיק גוזר ה׳ מקיים!' הרצאה בלוד שכבוד הרב מברך בלחש לתאומים כמה ימים לאחר מכן בבדיקת אולטרסאונד אנחנו מקבלים את הבשורה כבוד הרב! ב"ה אפשר לפרסם: התאומים נולדו בשעה טובה ומוצלחת!

  • 10.04 12:18

    שלום כבוד הרב אני רוצה להודת לך על ברכה שברכתי אותי מתקיים בעזרת השי"ת בקרוב! לפני חצי שנה התקשרו אלי "במקרה" מ: 'שופר' (ארגון להפצת יהדות) אמרתי באותו זמן: 'הכל מאת ה'!' ואז בקשתי מהרב לקבל ברכה וב"ה הרב ברך אותי - הברכה התקבלה!! בעוד חודש אני מתחתנת! תודה לבורא עולם ולכבוד הרב. נ.ב. זה אחרי שכמה רבנים "פסלו" אותי ולא להתחתן איתי. בגלל שאני הולכת בדרך הרב אמנון יצחק שליט"א ביטול לי כמה שידוכים. ב"ה היום מצאתי משהו שאוהב את כבוד הרב! שוב תודה לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים