טוען...

בד"ה: הרב שמחה קוק זצ"ל - רבה של רחובות - הלך לבית עולמו

  פורסם בתאריך: 25.05.2022, 12:55 • מערכת שופר

"ברוך דיין האמת"

רבה של רחובות, הרב שמחה קוק זצ"ל הלך לבית עולמו.

וכבר אמרו חז"ל: "שֶׁבִּשְׁעַת פְּטִירָתוֹ שֶׁל אָדָם אֵין מְלַוִין לוֹ לְאָדָם לֹא כֶסֶף וְלֹא זָהָב וְלֹא אֲבָנִים טוֹבוֹת וּמַרְגָּלִיּוֹת, אֶלָּא תּוֹרָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים בִּלְבָד!" (אבות ו ט)

ועוד מובא: 'רַבִּי עֲקִיבָא אוֹמֵר: '...וְאִם כֵּן עָנַשׁ הַכָּתוּב לַנִּטְפָּל לְעוֹבְרֵי עֲבֵרָה כְּעוֹבְרֵי עֲבֵרָה, עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה יְשַׁלֵּם שָׂכָר לַנִּטְפָּל לְעוֹשֵׂי מִצְוָה כְּעוֹשֵׂי מִצְוָה!' (מכות א ז)

ובפרט מי שמעודד את הרבים ללכת בדרך האמת ומרומם קרנה של האמת ואנשיה.

וב"ה זכינו לראות איך שהרב קוק זצ"ל טרח ובא להרצאת יבדלט"א בעירו והאריך בשבחה של מזכה הרבים כבוד הרב שליט"א

 

להלן ציטוט דבריו הנפלאים ויה"ר שיעמדו לו למליץ יושר בעבורו - אשריו ואשרי חלקו!

 

"זיכה אותנו היום הקב"ה

להקביל את פניו של יהודי

שזכויותיו אין לשער ואין לתאר,

בכל פינה, לא רק בארץ הקודש, אלא בארבע כנפות הארץ.

מחזיר יהודים בלב שלם,

וכבר כמה אלפים ורבבות החזיר בתשובה שלמה לקב"ה.

הדבר הזה הוא לא פשוט!

לגמרי לא פשוט!!

אני אגיד רק כמה מילים, הגמרא מספרת לנו במסכת חולין (דף ז), אנחנו עומדים עכשיו למחרת קריעת ים סוף, יום אחרי קריעת ים סוף, שהיה רבי פנחס בן יאיר, ויש אומרים: שהיה חתנו של רשב"י, ויש אומרים: שהיה חותנו של רשב"י, והנה רבי פנחס בן יאיר יצא לדרכו - לפדות שבויים, להציל אותם,

הגמרא אומרת: 'שֶׁבִי [קָשֶׁה מִכּוּלָּם] דְּכוּלְּהוּ אִיתַנְהוּ בֵּיהּ' (בבא בתרא ח:) גם סכנת חיים, גם רעב, גם בזיונות, גם הכל, הדברים הכי גרועים בעולם!

והוא יוצא לדרכו והנה הוא פוגע בנהר ששמו גינאי - שם הנהר,

והוא פונה לנהר ואומר: 'נהר, תחלק לי את המים שלך!' תן לי לעבור, הנהר זורם באיתנות לא יכול לעבור, אי אפשר לעבור את הנהר.

אומר: 'תעצור! תן לי לעבור, אני הולך לעשות רצון קוני',

אומר רבי פנחס בן יאיר: 'לפדות שבויים, ומשום כך יש לי את הזכות שאתה תבקע את מימיך'.

אומר לו הנהר: 'אתה הולך לעשות רצון קונך, נכון, אבל ספק כן ספק לא, אם תבוא לשם והוא לא ירצה לפדות את האדם שהוא שבה אותו, לא תצליח, מה אתה יכול לעשות?! אני' אומר לו הנהר: 'עושה רצון קוני: "כָּל הַנְּחָלִים הֹלְכִים אֶל הַיָּם" (קהלת א ז) הקב"ה גזר עלי: שכל הזמן המים יזרמו ויזרמו ואני מזרים מים, אז למה אני צריך להיבקע בשבילך?'

אז הוא בא ואמר לו: 'תדע לך, אם אתה לא שומע בקולי אני אגזור עליך: שלא יעברו בך מים לעולם!' די, לא יהיה הנהר הזה, לא יהיה.

הנהר שמע את דבריו הולך לעשות רצון קונו, חלק את המים, רבי פנחס בן יאיר עובר.

הלך איתו עוד אדם שלא הספיק לעבור,

אז אומר רבי פנחס בן יאיר לנהר: 'תחלק את המים עוד פעם בשביל האדם הזה שגם הולך לעשות רצון קוננו!'

חלק פעם שניה, פעם ראשונה קריעת ים סוף, פעם שניה קריעת ים סוף.

הלך איתם גוי שהתלווה אליהם בדרך,

אמר רבי פנחס בן יאיר לנהר: 'תחלוק את המים גם בשבילו, למה? הולכים בן אדם לא שלא יגיד: 'היהודים לא מסתכלים על מי שהולך איתם...' לכן, תחלוק איתם!'

- שלש פעמים חלק את המים!

שואל רבי חיים בן עטר האור החיים הקדוש, בפרשת בשלח, שואל שאלה עצומה: 'כשישראל עומדים על שפת ים סוף ולא יודעים מאין יבוא עזרם ואז זועקים אל ה'

ואז הקב"ה אומר למשה רבינו: "מַה תִּצְעַק אֵלָי דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ" (שמות יד טו) שיסעו לתוך המים!

לאן לנסוע? מה לנסוע?

ואז נַחְשׁוֹן בֶּן עַמִּינָדָב נשיא יהודה, נשיא שבט המלכות בישראל, נשיא של דוד המלך, וכל הדורות של המלכים, אז בא ונכנס לתוך המים והמים מעמיקים והולכים כמה שאתה מתקדם ונכנס יותר עמוק, הגיעו מים עד מתניו, מגיע מים עד הכתפים, מגיע מים עד הסנטר, מגיע מים כבר עד הפה, הוא כבר כמעט לא יכול לדבר,

ואז נחשון בן עמינדב זועק: 'אנא ה'! "הוֹשִׁיעֵנִי אֱ-לֹקים כִּי בָאוּ מַיִם עַד נָפֶשׁ: טָבַעְתִּי בִּיוֵן מְצוּלָה" (תהלים סט ב-ג) אני טובע!'

עכשיו נבקעו המים, אם יש מסירות נפש אז המים נבקעים ומצילים את עם ישראל, וישראל עברו בתוך הים בחרבה, והמים להם לא רק לא חימה, אלא חומה מימינם ומשמאלם, המים שומרים עליהם כמו חומה בצורה, המים שנבקעו במסירות נפש.

שואל רבינו חיים בן עטר, שואל שאלה עצומה, אומר: 'כאן לא כתוב שהוא התפלל רבי פנחס בן יאיר, כאן הוא בא ואומר לנהר: 'תחלוק!' דיבר איתו קשות, והוא חולק את מימיו, למה לא נאמר שהתפלל? זעק, התפלל צעק, לא כלום.

אז הוא אומר ככה: 'ההבדל בין רבי פנחס בן יאיר בתקופה שלו לבין יציאת מצרים היא אחת, בני ישראל יצאו ממצרים, שבוע אחד רק יצאו ממצרים, עוד ששה שבועות תעמודנה לא רק הרגלים יעמדו למרגלות הר סיני, הראש יהיה עם הקב"ה, יראו את הקב"ה אותיות כתובות באויר, רואים את התורה נכתבת באויר!

כשהקב"ה מדבר: "אָנֹכִי ה' אֱ-לֹקיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם" (שמות כ ב)

הולכים לקבל תורה אבל עדין לא קיבלו אותה. כשעדיין לא קיבלו תורה אז אין להם עדיין את הזכות הזאת, צריכים הרבה זעקות והרבה תחינות והרבה תפילות.

רבי פנחס בן יאיר הוא איש שכולו תורה! כולו תורה, זה מה שאין לו בחייו כלום אלא תורה, כיון שהוא כולו תורה אז תנאי התנה הקב"ה עם מעשה בראשית: 'שבמידה ועם ישראל יוושע, הוא יוושע ע"י שאתם תחלקו את המים שלכם!' וכשעם ישראל צריך לבוא באחד מעם ישראל שהוא יחיד ומיוחד מגדולי התנאים הא-לקיים, צריך לבוא ולעבור, אז הים נבקע בשבילו גם כן, בלי שהוא צריך לבוא ולזעוק, בגלל שהקב"ה התנה את זה עם מעשה בראשית, הבריאה נבראה בשביל תורה. כל העולם קיים בשביל תורה, בלי תורה מה חיינו, מי אנחנו, מה אנחנו בכלל עולם הזה.

אז באמת אנחנו מקדמים בברכת: "בָּרוּךְ הַבָּא!" (תהלים קיח כו) יודעים כמה טרדות שכבוד תורתו ממש אין לשער ואין לתאר, הוא יחזור לראות רק את הסיפור הזה בפורת יוסף שבא ומחכים למוצא פיכם, שיהיה ס"ד בעזרת ה'.

הרב: אמן אמן."

 

לצפיה בהרצאה המלאה: 'ביאור הנהגת הקב"ה בקריעת ים סוף' מרכז תורני 'בני תורה', רחובות, 26.04.2011 (כב' ניסן תשע"א) - לחץ כאן.

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 18.03 15:56

    איזה חידוש יפה! הרב שליט"א מביא בסרטון: 'חייבים לעמוד בכל ניסיון' (shofar.tv/videos/16958) ממעמד הר סיני! שכל התכלית שלו חוץ מלקבל את התורה הקדושה, הוא שאחרי מעמד כזה עוצמתי לא משנה איזה ניסיון, נביא שקר וכו' חייב לעמוד בכל נסיון! וחס ושלום לא לסטות מדרך האמת! חזק וברוך מורינו ורבינו, קודש קודשים👏👏👏

  • 18.03 14:23

    ב"ה סימתי עכשיו להשלים ולראות את כל ההרצאות של ארצות הברית פשוט לא מוצא מילים לתאר זה הרי דברים שלא היו מעולם! איך שהרב שליט"א אומר אותם גם אם את חלקם אני מכיר - זה משהוא אחר! מרגישים במילים את החלק הרוחני של הרב כשהרב מוציא את המילים - זה כמו בוסטר לנשמה!

  • 18.03 02:40

    לכבוד הרב הגאון מורינו רבי אמנון יצחק שליט”א אני אברך צעיר, גרתי בארץ ישראל בערך 5 שנים ושם למדתי עברית, ולכן זכיתי להבין את השיעורים של הרב, ובעיקר את השאלות ותשובות! שזה נתן לי מחשבה חדשה איך להסתכל על היהדות בכלל וכל מצוה בפרט! כהיום אני גר בעיר קרית יואל של סאטמאר, ובריחוק מקום וקירוב הלב אני נהנה מהדרשות והשיעורים החכמים של הרב שליט”א. אני מלא תודה להרב שממלא את נשמתי בסיפוק ואהבה להשם יתברך ולתורתו! יישר כח ותודה עמוקה! (השם שמור במערכת) קרית יואל, ניו יורק.

  • 17.03 16:27

    תודה רבה כבוד הרב בירכת אותי: 'שלא יהיה לי בחילות בדרך לירושלים!' במסיבת סידור של הבן שלי וב"ה כך היה - הלך לנו ממש טוב. תודה.

  • 17.03 16:08

    כבוד הרב שלום! ברצוני לבקש ממך: 'מחילה וסליחה!' לא האמנתי לך שמקורבים של רבנים או חצרות משקרים על רבנים ומוציאים מהרבנים הודאה או השמצה על מישהו אחר בלי שהרבנים יבררו את האמינות של הדברים... היום אני יודע שאתה הרב האמיתי שלא מסלף דברים ואתה לא מעקם את ההלכה בשביל אף אחד! לצערי! נפלתי לא פעם אחת בלשון שלי: 'איך הרב מדבר על רבנים אחרים?!...' אבל היום אני יודע: שטעיתי! ואני מתחנן לך: שתמחל לי!! תודה. עדי.

  • 17.03 14:07

    שלום כבוד הרב שליט"א, אני חייבת לציין שב"ה אין אין אין על הדרשות של הרב! כל דרשה שווה יהלום! שמחה שזכינו לרב שמעשיר אותנו בכל ענייני הרוחניות בצורה אמיתית וחכמה שאין כדוגמתה! תודה רבה! שולמית

  • 17.03 11:17

    כבוד הרב, שלום! נסראללה מדבר על החכם (הרה"ר יצחק יוסף shofar.tv/videos/12899) שאמר לחרדים לעזוב את הארץ אם יגייסו את לומדי התורה וזה רב ראשי לישראל! עוד תודה להשם יתברך ששלח לנו את הרב אמנון יצחק שליט"א שמורה לנו את הדרך שבת שלום!

  • 17.03 11:12

    🌹 שבת שלום ומבורך לכבוד הרב שליט"א 🌹 וישר כח על ההרצאה בעניין האחדות (לייקווד - האחדות תגאל אותנו 13.03.2024 shofar.tv/lectures/1593) מקודם סיימנו לשמוע. הרבה חידושים מתוקים.

  • 17.03 11:10

    ברוך השם אנשים מתחילים לאט-לאט להבין את האמת אחרי הכל לשקר אין רגלים והאמת סופה להתגלות

  • 13.03 10:34

    שלום כבוד הרב ותודה על הרצאה מדהימה! קצת התאכזבתי, איפה הקהל?! ונזכרתי שהיה רב אחד (לא זכור לי מי) (=הרב עובדיה יוסף זצ"ל) שאמר על הרב (לא מדייק בלשון): 'תהנו ותדברו איתו כמה שיותר בעולם הזה, כי בעולם הבא לא תוכלו להגיע אליו!' (ע"פ המעשה דר' חייא, מזכה הרבים, ראה בבא מציעא פה, ב 'גדולים מעשי חייא') יהי רצון: שהשי"ת יברך אתכם וכל משפחתכם, בכל מכל כל (אמן). באהבה רבה מארץ הקודש.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים